[BBG] Ideeën voor de lange termijn

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:00
De BBG voor een HTPC lijkt mij het beste deze in oktober of november te doen, als we weer de winter in gaan en mensen weer meer films en series gaan kijken of meer gaan gamen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 10:42
Ik zou graag voor de dekstop BBG van maart een dev pc willen zien. De vorige ontwikkelaars pc is van 2009 [BBG] Workstation maart 2009 - programmeur-editie
Zelf werk ik met Windows 10, Visual Studio, Sql Server management Studio. Ik merk dat mijn huidige systeem niet is weggelegd voor (veel) docker containers of vm's en zou graag weten wat jullie aanraden. Bijvoorbeeld de BBG van jan 2018 zie ik een game systeem van 1000 euro met 8gb ram en een videokaart van over de 300 euro. Nu vraag ik mij af als je niet werkt met unity, maar wel af en toe photoshop moet openen of een UWP (wpf) applicatie maakt, hoeveel videokaart je dan nodig hebt...
Ik kijk er in ieder geval naar uit. Misschien ook rekening houden met overige programmeurs die met multi display setup werken en bijvoorbeeld Ubuntu als main OS draaien. en eclipse of androidstudio etc. als main IDE hebben i.p.v. Visual Studio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvO_91
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 20:37
Het is al enige tijd geleden dat er een 3D/CAD workstations in de BBG geweest is. Ik ben van plan binnenkort een CAD systeem te bouwen en wil ook graag medenken/helpen met het samenstellen van dit systeem in de bbg.
Ik ga een systeem bouwen voor de volgende programma’s:
Autocad
Inventor
Solidworks
Solid edge

[ Voor 19% gewijzigd door NvO_91 op 24-01-2018 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
NvO_91 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:17:
Het is al enige tijd geleden dat er een 3D/CAD workstations in de BBG geweest is. Ik ben van plan binnenkort een CAD systeem te bouwen en wil ook graag medenken/helpen met het samenstellen van dit systeem in de bbg.
Ik ga een systeem bouwen voor de volgende programma's:
Autocad
Inventor
Solidworks
Solid edge
Workstations zijn altijd lastig, omdat de samenstelling niet alleen erg afhankelijk is van het toepassingsgebied, maar ook van de specifieke applicatie.

Bij CAD is vaak vooral single core speed belangrijk en het is één van de weinige toepassingsgebieden waarbij double precision graphics performance belangrijk is, waar Nvidia Quadro en AMD FirePro over het algemeen een stuk beter in zijn dan de equivalente Geforce en Radeon kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubliterator
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-08 23:37
Een 4k gaming BBG zou top zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ik denk dat de BBG bedoeld is om op de hoogte te blijven van wat voor soort hardwarecombinaties optimaal is voor een bepaald doel. En daarnaast bedoeld als inschatting over de toekomst en het juiste moment van kopen. Een Buy Guide is er om de keuzes te sturen, niet om te bepalen welk specifiek product of zelfs merk het beste is.

In die zin zijn een groot aantal verschillende game-systemen niet handig. Mensen willen weten of AMD wel of niet mee kan komen, welke videokaart licht overkill of beste bang-for-buck is, of een m.2 ssd nodig is, enz. Verder een algemeen inzicht in het bouwen van een moderne pc.

Zelf zou ik per onderdeel bespreken, en dus ingaan op wat voor opties er zijn voor processoren, videokaarten, enz. Wat zijn de voor- en nadelen van de keuzes. En dan uiteindelijk met drie of vier complete builds afsluiten als voorbeeld. Waarbij indien relevant een Intel en AMD build en/of een AMD en een nVidia build.

Je kan dan elke maand een low- mid- en high game systeem rouleren. En daarnaast een andere toevoegen, zoals een laptop, htpc, mini-pc, enz.

Als er weinig nieuwe hardware beschikbaar is gekomen, kun je een oudere build herhalen en dieper ingaan op de situatie. Na drie maand is er over het algemeen wel iets te melden over nieuwe roadmaps, kleine aanpassingen, prijswijzigingen, enz.

Ik zou veel liever informatie over de huidige opties en een toekomstbeeld zien, dan dat de BBG puur draait om het samenstellen van een enkele complete build per categorie. Dat laatste voelt steeds vaker aan als een versimpeling van de werkelijkheid met een erg hoog fanboy-gehalte. Het merk van de producent van een videokaart (ASUS of MSI) zou niks moeten uitmaken. Noem de benodigde chips die in de category voldoen en laat de lezer daarna zelf kiezen. Met een handvol voorbeelden (met elk een eigen thema als kleurstelling, stilte, minimalistic, enz.) wordt de BBG voor iedereen interessant. Op dit moment haakt de helft al licht af, zodra bij de eerste component voor of Intel of AMD wordt gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:52
Ik zou graag een best buy guide willen zien van een hele stille game pc..... Dus 4k met 60fps zonder dat er vliegtuigen opstijgen in je kamer. Wel de snelste videokaart maar toch dusdanig stille pc dat het net lijkt alsof hij uit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Traumasystems
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-03 00:16
Wat ik vooral zie is de trent om steeds meer op game systemen te focuses. als niet gamende tweaker vind ik het helaas storend. Ik zou graag zien dat de best buy guide voor ieder wat wils heeft.

ik snap dat het soms voor de handlicht in verband met nieuwe ontwikkelingen om de focus meer de enen of de andere kant op te leggen. Helaas doet dit wel de mensen die behoefte hebben aan inzicht in bewerkings pc of gewoon media gerelateerde pc vaak nogal naar de achtergrond verdwijnen.

voeger was dat ook meer zo, misschien ben ik daar nog aan gewent maar het was toen een basis systeem een game systeem en dan nog een beter gamesysteem en een special zoals een media pc of een photo bewerkings pc. ik mis dit dus echt.

om even het meest recente BBG aan te halen slechts twee systemen alle twee gericht op gamers met een extra voor beeldschermen(die ook enkel intressant zijn voor gamers gezien ze alle voorzien zijn van TN panelen). Dat richt zich dus enkel op het gamend tweakers publiek en laat zo meer dan de helft van onze mede tweakers er nogal bekaaid van afkomen. laat staan de mensen die gewoon op tweakers komen om dat hier nu eenmaal goede BBG zijn maar daar vinden ze dan enkel nog het gamesysteem, dat kan niet de bedoeling zijn.

Mss is het huidige freelance team persoonlijk meer gericht op gamen en komt daardoor de toch wat meer eenzijdige focus. maar ik zou echt willen vragen om meer in de breedte te kijken want een computer kan en is zoveel meer dan gamen alleen. (wat de schrijver van deze post dus ook in veel mindere mate doet dan andere computer taken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rr7r schreef op zondag 17 juli 2016 @ 19:08:
Waarom moet er elke maand een BBG komen?
Goed punt! Liever minder en beter dan meer en slechter. Wanneer er niets verandert aan de hardware en de prijzen niet sterk wijzigen - iets waar we de afgelopen 2 jaar helaas veel ervaring mee hebben - is het zinloos om elke maand (of elke twee maanden) met een nieuwe BBG te komen. Ik zie dan meer nut in het schaven aan de reeds bestaande BBG en die beter maken aangezien er altijd wel wat puntjes zijn die beter kunnen.
MetalSonic schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 23:36:
Ik zou graag een best buy guide willen zien van een hele stille game pc..... Dus 4k met 60fps zonder dat er vliegtuigen opstijgen in je kamer. Wel de snelste videokaart maar toch dusdanig stille pc dat het net lijkt alsof hij uit is.
Een interessant idee waarbij ik de kanttekening maak dat het er weinig toe doet voor de rest van het systeem of dat je er een iets krachtigere grafische kaart en CPU in stopt of een iets zwakkere. Het lijkt mij niet moeilijk om dat uit te voeren. Fractal S/R5 of een vergelijkbare kast (er zijn er nog een paar maar die zijn veel duurder), 140mm fans die stil zijn (kwestie van wat er bij de as zit waar het draait), grote luchtkoeler (geen AIO voor zo'n systeem!), een semi-passieve voeding die een stille fan heeft en verder een goed uitgevoerde grafische kaart kopen die een stevige heatsink heeft die op de juiste plaatsen wel/niet een goed thermisch contact heeft en goed fans heeft.
Naar mijn mening moet bijna elk systeem in de BBG stilte en een goede airflow combineren, voor mini-ITX systeempjes en ultra-budget kan je een uitzondering maken.
Traumasystems schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:52:
Wat ik vooral zie is de trent om steeds meer op game systemen te focuses. als niet gamende tweaker vind ik het helaas storend. Ik zou graag zien dat de best buy guide voor ieder wat wils heeft.
Dat is omdat je voor systemen die niet op spellen zijn gericht verder dezelfde hardware gebruikt. Hooguit stop je er een lichtere grafische kaart in (anything will do) en een CPU met meer kernen als je bijvoorbeeld beel software compileert of videos transcodeert. Ik zie hier geen probleem. :?
(die ook enkel intressant zijn voor gamers gezien ze alle voorzien zijn van TN panelen)
Ik denk dat dat meer te maken heeft met dat de monitor het stiefkindje van de BBG was en dat hierbij verkeerde keuzes zijn gemaakt door de persoon die de knoop doorhakte. :X
Concreet, de TN-monitor die werd aanbevolen had voor €10 minder vervangen kunnen worden door een IPS-monitor met exact dezelfde specs met als enige verschil 5 ms. in plaats van 1 ms. responsetijd waarbij het zeer twijfelachtig is of dat je in de praktijk een verschil in responsetijd hebt aangezien de bedrijven daar nogal mee sjoemelen (een technisch verhaal, voor hier nu niet zo relevant).
Als gamer ben ik van mening dat je ook voor gaming geen TN-montior moet gebruiken, tenzij je een pro-gamer bent en je per se meer dan 144/160 Hz. wil hebben maar dan gebruik je niet eeni5 8400 en een 1060/1070 ti :')
Bovendien, gebruikt niet bijna iedereen die een desktop-computer heeft en die spelletjes speelt die voor meer dan enkel spelletjes? Op zijn minst gebruik je het internet, kijk je naar foto's en kijk je naar video's en luister je naar muziek met diezefde computer.

[ Voor 137% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2018 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
MetalSonic schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 23:36:
Ik zou graag een best buy guide willen zien van een hele stille game pc.....
Kijk eens rond bij silentpcreview.com, die zijn erg thuis in de materie. Ze hebben ook reviews van onderdelen (zoals voedingen, fans, disks enz.), inclusief geluidsfragmenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 14:54

OverloadOfRed

Bla, blabla

Ik denk dat de niet-gamende kant van Tweakers (en zeker ook de Google-ers onder ons die toevallig op Tweakers komen in de zoektocht naar een nieuwe pc) ook wel eens wat willen zien.
Waarom niet een BBG systeem waarin elke maand een keer wordt gewisseld tussen gaming in de huidige config en huis-tuin-en-keuken modellen. (of wat minder vaak, maar iig af en toe) waarin NUC's, All-in-one's en wellicht prebuilts langskomen waarin we het allemaal een beetje naast elkaar leggen voor de fanatieke excellers en outlookers onder ons?

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Pagina: 1 2 Laatste