Problemen afhandeling garantie-aanvragen bij Megekko

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Gomez12 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:24:
[...]

Zolang de winkel het adviseert verspeel je helemaal niets. Alleen als je zelfstandig het via de fabrikant gaat proberen te regelen dan kan je je garantie verspelen.

[...]

Die redelijke termijn kan echter wel redelijk lang duren. En dan vooral wachtend op zaken die je zelf ook kan regelen (bijv transport van winkel naar fabrikant, dat kan zo maar een week duren, net zoals het transport terug van winkel naar klant, dat kan ook zo maar een week duren als ze maar 1x per week uitgaande post behandelen)
De wet is gewoon hartstikke duidelijk dat je garantie hebt bij de verkopende partij, en dat dit meegaat wanneer "een goed" particulier doorverkocht wordt. Dus of de vorige eigenaar nu garantie claimt, of de volgende (ik in dit geval), dat maakt geen verschil. Megekko probeert daar op allerlei manieren onderuit te komen of wou jij het omschrijven als goed advies als je de reacties leest?

Mijns inziens willen ze niet nog 3x verzendkosten betalen en de verantwoordelijkheid van de garantie op zich nemen, want daar hebben we het over.

Verder heeft je reactie er alle schijn van dat je probeert recht te l*llen wat krom is.

Misschien dat ze een week afwachten met doorsturen naar Gigabyte. Niet netjes, maar wat mij betreft: So be it. Maar het argument van "uitgaande post maar 1 keer per week behandelen", bij een webshop? 8)7

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Gomez12 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:24:
[...]

Zolang de winkel het adviseert verspeel je helemaal niets. Alleen als je zelfstandig het via de fabrikant gaat proberen te regelen dan kan je je garantie verspelen.

[...]

Die redelijke termijn kan echter wel redelijk lang duren. En dan vooral wachtend op zaken die je zelf ook kan regelen (bijv transport van winkel naar fabrikant, dat kan zo maar een week duren, net zoals het transport terug van winkel naar klant, dat kan ook zo maar een week duren als ze maar 1x per week uitgaande post behandelen)
Ach, je kent de risico's. Gewoon op je eigen manier blijven doen als je dat de voorkeur geeft.

En let op, de winkel adviseert je niets. Een verkoper wel maar we kennen allemaal de topics over onjuist advies van een verkoper en daarna je gelijk proberen te krijgen. Of ken jij verkopers die alle regels kennen en netjes naleven?

[ Voor 3% gewijzigd door Gadgeteer op 07-06-2016 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 17:08
Even voor de goede orde megagekko stuurt waarschijnlijk ook niks rechtstreeks naar gigabyte dit gaat eerst naar hun leverancier en dan pas naar gigabyte.
Dus er zitten meer partijen tussen waar evt vertraging kan ontstaan.

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:30
Tsja, zo heb ik het bij vuilnisbakexpert.nl ook eens naar binnen getimmerd dat ze zich gewoon aan de wet moeten houden. Werd toen een duur vuilnisbakje. Ik geloof dat Steven K zo ook eens 2 keer een elektroboer voor de rechtbank heeft gesleept, ik meen de laatste keer voor een koffiezetapparaat van 25€. Dat werd uiteindelijk nog een hele soap.

[ Voor 6% gewijzigd door SkiFan op 07-06-2016 09:49 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het topic even doorgelezen en los van het feit dat ik vind dat elke webwinkel dit gewoon zou moeten oplossen al was het maar om ooit nog iets te verkopen aan die persoon (want ja na zo'n drama koop je daar nooit meer wat, alleen maar omdat je als webwinkel niet een pakketje wil doorsturen), vraag ik me toch af hoe het nu echt wettelijk zit.

Als garantieclaimer heb jij, zoals ze ook zelf zeggen, geen overeenkomst met ze. Jij hebt een overeenkomst met degene waar jij de kaart van hebt gekocht, ook al is dit mondeling gebeurt. Eigenlijk dien jij dan de kaart terug te sturen naar de koper, die het op zijn beurt naar de webwinkel kan sturen.

Wat bijv. als ik iets overneem van iemand terwijl ik in Engeland woon, moet het bedrijf die kaart dan ook op hun kosten maar naar de UK sturen na reparatie? Het bedrijf heeft immers nooit de keuze gemaakt om de kaart aan te bieden in het buitenland, maar de koper heeft deze tweedehands in de UK verkocht. Nu is de comment "dan moet deze jongen zelf voor de verzendkosten op draaien naar de UK want de winkel heeft immers niet voor een verkoop buiten Nederland gekozen", maar dat punt kan je ook maken over iemand anders binnen Nederland.

Nogmaals, ik vind echt dat de winkel gelijk het pakket het moeten aannemen, want voor hun was het niets anders geweest als de originele koper het had opgestuurd. Het enige wat er gebeurt is de drempel zo hoog mogelijk maken om te voorkomen dat ze er iets mee moeten, iets dat ronduit schandalig is, maar ik ben wel benieuwd waar hier wettelijk gezien de grens ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
SkiFan schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:49:
Tsja, zo heb ik het bij vuilnisbakexpert.nl ook eens naar binnen getimmerd dat ze zich gewoon aan de wet moeten houden. Werd toen een duur vuilnisbakje. Ik geloof dat Steven K zo ook eens 2 keer een elektroboer voor de rechtbank heeft gesleept, ik meen de laatste keer voor een koffiezetapparaat van 25€. Dat werd uiteindelijk nog een hele soap.
:+
Link naar het topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Was niet Steven, maar Sovereign in dit topic: Onenigheid bij koop op afstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
te betalen een bedrag van € 68,17, vermeerderd met de wettelijke rente over € 24,00 vanaf de dag der dagvaarding tot aan die der algehele voldoening.

Veroordeelt Caris in de kosten van het geding, deze aan de zijde van Mommertz tot heden in totaal begroot op € 203,87, waarin begrepen een bedrag van € 60,-- aan salaris gemachtigde.
Tikt lekker aan, een AV switch van 70€ niet retour nemen, voor de rechter worden gesleept en 300€ moeten betalen aan klant.

Topic waarin deze zaak als voorbeeld werd genoemd ging over Salland Automatisering:
Sovereign schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 13:27:
Winkels die deze houding erop nahouden zouden failliet moeten gaan. :)
nieuws: Computer-webwinkel Salland is failliet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Grappige was dat Sovereign later nog een keer een zaak tegen Caris had, toen over een koffiezetapparaat. Toen is Caris een wraakcampagne tegen Sovereign begonnen middels een smaad website (van-xxx-liegende-juristen.nl oid).

Nou kun je dat jegens een jurist maar beter niet doen. Dat werd dus vordering en dagvaarding nummer 3 :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Tja, ik wil het liever niet zó ver laten komen, want rompslomp en zo. Maar als ze zich blijven onttrekken aan hun verplichtingen, dan moet je wat om ze iets te leren, want hardleers is men echt wel...sjonge.

Inmiddels zijn we weer wat mailtjes verder en heb ik mijn post aangevuld...
albino71 in "Megekko administratiekosten bij garantie tweedehands product"

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeetje, wat een hardnekkigheid. Men weet echt niet hoe de vork in de steel zit, of probeert zich er echt uit alle macht onderuit te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Tja, en waarvoor vraag je je af. Ik kan er even niet meer bij met mijn boerenverstand, maar goed....

*inmiddels wel een flinke hijack van dit topic geworden :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Nou, na twee dagen gezeik mag ik op mijn account de RMA aanvragen.

Ik heb de laatste mailwisselingen in deze post verwerkt:
albino71 in "Megekko administratiekosten bij garantie tweedehands product"

Ze willen uiteindelijk dus meewerken, maar mijn hemel wat een moeite moet je doen zeg!
Voor mij in ieder geval GEEN Megekko meer, maar dat zal geen verassing zijn.

Zoals gezegd, een fout maken of iets verkeerd interpreteren is geen probleem, maar dit heeft daar niets meer mee te maken.

Edit: Nog wat hick-ups....je krijgt een label toegestuurd en dat moet op de doos. Hier zit echter geen verzendlabel bij. Of je dat zelf maar even wil betalen. :X

Ze lijken duidelijk en behulpzaam in de communicatie, maar laten op een tactische manier zaken achterwege en/of sturen de klant zelf op pad met allerlei zaken.
Allemaal slimmigheidjes om maar zo min mogelijk last van de klant te hebben en zo min mogelijk kosten te maken, zo lijkt het.

We gaan weer mailen. Om gek van te worden.....

[ Voor 37% gewijzigd door albino71 op 08-06-2016 16:10 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 007Nightfire
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-08 20:44
Ik lees uiteraard nog gewoon mee met dit topic en bedenk me net dat ik nooit die €5,75 nooit heb terug gezien. Ik had er niet eens bij stil gestaan dat ik op eigen kosten de kaart richting Megekko had gestuurd en ze daar verder ook niet op gewezen. Dat achteraf vergoeden gebeurt dus niet vanzelf (zit niet in het protocol), moet je weer over mailen en komt op mij persoonlijk over als nog een trucje om kosten te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

007Nightfire schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 22:03:
Ik lees uiteraard nog gewoon mee met dit topic en bedenk me net dat ik nooit die €5,75 nooit heb terug gezien. Ik had er niet eens bij stil gestaan dat ik op eigen kosten de kaart richting Megekko had gestuurd en ze daar verder ook niet op gewezen. Dat achteraf vergoeden gebeurt dus niet vanzelf (zit niet in het protocol), moet je weer over mailen en komt op mij persoonlijk over als nog een trucje om kosten te besparen.
Dat kon ik op mijn klompen aanvoelen dat dat deel niet in de procedure zit.
Ze hebben inmiddels ook wel heel erg de schijn tegen natuurlijk.

Je vraagt je af welke marketing nono deze aparte werkwijze heeft geïmplementeerd, want ik durf er al mijn geld op te zetten dat deze manier van ondernemen onderaan de streep uiteindelijk meer kost dan 'echt' service verlenen. Schoolvoorbeeld van verkeerde zuinigheid dit.

Ga jij dit alsnog claimen? Zal wel weer lastig worden, maar ze verdienen het wel m.i..

Is het trouwens verder allemaal wel in orde gekomen jouw RMA, en zo ja, op welke manier?

En dan de hamvraag....
Zou jij nog iets kopen bij ze, nu je wat wijzer bent?

[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 08-06-2016 23:06 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusioxan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:25
albino71 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 23:05:
[...]

Ga jij dit alsnog claimen? Zal wel weer lastig worden, maar ze verdienen het wel m.i..

Is het trouwens verder allemaal wel in orde gekomen jouw RMA, en zo ja, op welke manier?

En dan de hamvraag....
Incoming!

Tijdje geleden is een HDD overleden die ik sinds december 2014 in bezit had. Nja, kwam sowieso al ruimte te kort dus maar meteen nieuwe 6TB schijven gekocht voor in de NAS. Minder dan 2 jaar geleden, dus ik aanspraak doen op garantie (ik mag tenslotte er van uit gaan dat ze langer mee gaan. Mijn schijven in mijn desktop zijn al 4 jaar oud en zelfs de S.M.A.R.T waardes zijn nog goed). Krijg ik het volgende mailtje:
Beste Fusioxan,

De garantie van het door jou aangevraagde product wordt rechtstreeks met de fabrikant afgehandeld. Via de website van de fabrikant kun je (meestal via het kopje support of warranty) het traject in werking zetten.
Ook helpen wij je graag alvast op weg met extra informatie via: https://www.megekko.nl/info/support

Kom je er met de fabrikant niet aan uit? Laat het ons weten via retouren@megekko.nl.

De retouraanvraag is automatisch uit ons systeem verwijderd.

Met vriendelijke groet,
Het Megekko webshop-team
Ik denk, ja oke, is goed. Al zegt seagate wel dat je even een tooltje moet downloaden om het te testen. Nog steeds niet gedaan (iets met ik moet windows installeren voor dat tooltje, omdat ik zelf linux gebruik).

Ik volg echter al een aantal weken dit topic, en begin toch te twijfelen of ik dit maar zo even laat gaan. Over het algemeen is mijn ervaring met MeGekko wel goed. Echter is dit de eerste keer dat ik dus garantie aanvraag doe via hun.

Ik zal er even nog een of twee nachten over slapen (moet sowieso even dat tooltje van seagate erover halen). Als hij echt kapot is, zal ik nogmaals via support van MeGekko aanvraag doen voor garantie. Mocht het geweigerd worden, zal ik dit topic niet vervuilen (no-offense), maar een nieuw topic openen.

Het is dat ik al nieuwe HDD's daar had besteld, maar met peoducten waar de kans op defecten groter is dan normaal (behuizingen niet, grafische kaarten e.d. wel), klop ik misschien daar niet meer aan. I'll keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Het neemt nu wel behoorlijke vormen aan vind ik.

Heb ook nog even een review zoekactie gedaan en als je dan de goede (nietszeggende?) beoordelingen hebt weggefilterd, blijkt after sales niet het sterkste punt. En dat is nog een understatement!

Ik ben nu zeer sterk aan het twijfelen of ik nog wel iets door Megekko wil laten regelen.
Het vertrouwen is dusdanig laag, dat ik overweeg om Gigabyte rechtstreeks te benaderen.

edit: Heb toch besloten om rechtstreeks naar Gigabyte op te sturen. Ben er wel klaar mee.
Zal wel t.z.t. de verzendkosten terugclaimen van die prutclub.

[ Voor 17% gewijzigd door albino71 op 09-06-2016 11:59 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 007Nightfire
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-08 20:44
albino71 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 23:05:
[...]

En dan de hamvraag....
1) Nee, ik laat die paar euro zitten. Ben wel klaar met ze.

2) Mijn RMA is, toen het eenmaal op gang was, verder prima verlopen. Heb het opgestuurd, kreeg enige tijd later een mailtje dat MSI mijn kaart had vervangen en dat de videokaart onderweg terug was naar mijn adres. Verder niets op aan te merken.

3) Ik heb het voornemen om niet meer bij ze te kopen (ook geen tweedehands producten die daar vandaan komen). Simpelweg omdat ze vaak slechts een paar euro goedkoper zijn. Ik betaal liever iets meer aan een (web)winkel met goede aftersales, waar ik van op aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

007Nightfire schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:35:
[...]

1) Nee, ik laat die paar euro zitten. Ben wel klaar met ze.

2) Mijn RMA is, toen het eenmaal op gang was, verder prima verlopen. Heb het opgestuurd, kreeg enige tijd later een mailtje dat MSI mijn kaart had vervangen en dat de videokaart onderweg terug was naar mijn adres. Verder niets op aan te merken.

3) Ik heb het voornemen om niet meer bij ze te kopen (ook geen tweedehands producten die daar vandaan komen). Simpelweg omdat ze vaak slechts een paar euro goedkoper zijn. Ik betaal liever iets meer aan een (web)winkel met goede aftersales, waar ik van op aan kan.
Had je bericht al eerder gelezen hoor, maar ik zal nog even reageren....

Ik heb mijn mobo inmiddels ook terug van Gigabyte en heb net de mail voor de verzendkosten verzonden naar Megekko. Ik wil toch wel even weten hoe ze hier mee omgaan.

edit: Netjes, ik kreeg snel een mail waarin gevraagd werd om mijn rekeningnr. Wordt dus overgemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door albino71 op 30-06-2016 10:24 ]

Te koop....

Pagina: 1 2 Laatste