Films streamen via wifi in de auto, bekijken met IPad, hoe ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:28
Een vakantie staat voor de deur, en 1 van onze in-car dvd spelers van Philips is kapot gegaan.

Ik overweeg nu om maar eens geen nieuwe dvd-speler voor in de auto te kopen maar over te gaan op film streaming in de auto (nieuwe passat BE-R, nov 2015, station).

Mijn eisen die ik hieraan stel:
  1. Films (xvid, avi, h.264) moeten via 2 IPads simultaan te streamen zijn, zonder storingen.
  2. De IPads connecten via Wifi
  3. De films staan op een portable externe HD
  4. De HD koppel ik middels USB (liefst 3.0) op een Wifi access point
  5. De Wifi access point moet via USB weer continue te laden zijn via USB of auto-plug in de auto.
  6. De Wifi access point moet niet te groot zijn, zodat ik deze achter in de auto kan wegwerken.
Veel eisen, maar volgens mij moet dit mogelijk zijn. Mijn vraag aan jullie is, of jullie al praktijkervaring hebben met produkten die aan bovenstaande eisen voldoen. Graag zie ik jullie meningen en ervaringen :-)

Ik zat zelf te denken aan bijv de Kingston MobileLite Wireless G3 en deze te koppelen aan een 2 TB harddisk (USB3.0). Alleen denk ik niet dat ik dan deze wifi AP/HD combi apparaat ook nog continu aan USB stroom kan hangen, want die lijkt me bezet door de aansluiting met de externe HD... Qua apps op de IPad om het e.e.a. goed te kunnen bekijken dacht ik aan VLC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 13:08
Ik heb een asus wl hdd, die precies doet wat jij wil maar dan alles in 1

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03:41

Kettrick

Rantmeister!

Met plex zou je dit moeten kunnen bereiken, je kan thuis een vaste server hebben welke synced naar je auto-server, deze streamt op zijn beurt naar de iPad of andere plex client onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
shure-fan schreef op woensdag 06 april 2016 @ 23:39:
Liefst wil ik netwerk AP los gekoppeld hebben van de harddisk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 15:54

Mystikal

It never hurts to help!

Interessant vraagstuk! Ik lurk mee!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-02 09:13
Ik zag laatst een yt filmpje met een raspberry pi als accesspoint, gebruikte dat ook in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
DrDelete schreef op donderdag 07 april 2016 @ 07:48:
[...]

Liefst wil ik netwerk AP los gekoppeld hebben van de harddisk...
Hmm oke,

Dan een wireless router kopen met usb die een usb hdd ondersteunt, En uiteraard bij de aankoop van beide letten op het feit of ze op 12v lopen, Dan adapter eraf knippen en aansluiten op het boordnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-05 13:53

Meneer iCy

swarma

Zelfde vraag, andere tweaker.

in de auto films streamen naar ipad's

Wellicht chmod pmen of hij een werkbare methode heeft gevonden en indien ja, vermeld dan ook even hier in het topic wat het is? :)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
icy schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:32:
Zelfde vraag, andere tweaker.

in de auto films streamen naar ipad's

Wellicht chmod pmen of hij een werkbare methode heeft gevonden en indien ja, vermeld dan ook even hier in het topic wat het is? :)
Nou, inderdaad, had gezocht maar vond nog geen post met een werkende oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:13
Kijk eens naar een SanDisk Connect Wireless Media Drive (https://www.sandisk.nl/ho...nect-wireless-media-drive) ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 42539

Of een Synology EDS14: https://www.synology.com/nl-nl/products/EDS14
Met daarbij een AP van Mikrotik: http://routerboard.com/RBmAPL-2nD of http://routerboard.com/RBmAP2n

Aan de Synology kan je dan een USD-disk of SD-kaart koppelen. Verder heeft Synology DSM dan allerlei leuke apps zoals DS Audio of DS Video die op de iPad's kunnen draaien.

Voor stroom kan je kiezen voor een smartphone powerbank: http://www.digitaltrends....ortable-battery-chargers/

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 42539 op 07-04-2016 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
Al met al lijkt me de Kingston MobileLite Wireless G3 de beste oplossing. Echter, er zit maar 1 USB input in, en die wil ik gebruiken om mijn external HD er op aan te sluiten, maar dan kan ik 'm niet gedurende de autorit aan het stroom hebben. Hoe is dit op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Zou dit werken?

Top Quality For Laptop New USB 2.0 Male To 2 Dual USB Female Jack Splitter Hub Power Cord Adapter Cable For Compute
http://s.aliexpress.com/ym6ZFjy6
(from AliExpress Android)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanne
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik heb zelf een raspberry Pi gebruikt voor dit exacte doel.
instellen als AP: https://learn.adafruit.co...ifi-access-point/overview
plex geinstalleerd: http://www.htpcguides.com...server-on-raspberry-pi-2/
samba drive voor management van de media: http://www.htpcguides.com/create-samba-share-raspberry-pi/

ervaring:
De AP werkt geweldig goed, ook de samba share zorgt voor weining tot geen problemen. Het enige punt is dat Plex altijd naar Internet access zoekt (de RPi is niet op internet aangesloten). daarom is de plex server niet altijd beschikbaar. In theorie zou dit geen probleem mogen zijn, maar in praktijk is het toch even anders.

Een eventuele oplossing zou een 4g receiver aan de RPi hangen, dan heb je meteen ook internet in de wagen (voor tablets zonder mobiel internet bijvoorbeeld).

Groot voordeel is dat het zeer gemakkelijk aan te sluiten is. power kan hij gewoon van de 12v aansluiting krijgen via een autolader (kijk wel naar output voltage en ampere). het is ook zo klein dat je hem in sommige wagens zelfs achter de bekleding kan steken.

Let Op: als je de motor uitzet, gaat de stroom er meteen af, wat de raspberry pi niet graag heeft en kan leiden tot corrupte sd cards. Ik heb dit opgelost door een kleine UPS op de RPi aan te sluiten. Die houdt de stroom erop voor ~30 seconden en stuurt meteen een shutdown signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Twanne schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:20:
Let Op: als je de motor uitzet, gaat de stroom er meteen af, wat de raspberry pi niet graag heeft en kan leiden tot corrupte sd cards. Ik heb dit opgelost door een kleine UPS op de RPi aan te sluiten.
Waarom niet het rootfs read-only gemount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanne
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-05-2024
Mijzelf schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:59:
[...]

Waarom niet het rootfs read-only gemount?
Eerlijk? niet aan gedacht :+

Maar zelfs dan is het niet correct om zomaar de power van het bordje te halen. Kan minder kwaad maar proper is het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:30
DrDelete schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:50:
Al met al lijkt me de Kingston MobileLite Wireless G3 de beste oplossing. Echter, er zit maar 1 USB input in, en die wil ik gebruiken om mijn external HD er op aan te sluiten, maar dan kan ik 'm niet gedurende de autorit aan het stroom hebben. Hoe is dit op te lossen ?
Er zitten 2 usb poorten op. een usb A (voor je hdd) en een micro usb poort voor het opladen. Zou dus prima moeten werken of ik begrijp je verkeerd :)

zie foto, usb stick zou je dan alleen moeten vervangen door de externe hdd

Afbeeldingslocatie: http://i.web4.hu/apix_collect/1602/kingston-mobilelite-wireless-g3-a-megosztas-bajnoka/kingston_mobilelite_wireless_g3_a_megosztas_bajnoka_screenshot_20160224092819_5_original.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door laurens0619 op 08-04-2016 18:31 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
laurens0619 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 18:26:
[...]

Er zitten 2 usb poorten op. een usb A (voor je hdd) en een micro usb poort voor het opladen. Zou dus prima moeten werken of ik begrijp je verkeerd :)

zie foto, usb stick zou je dan alleen moeten vervangen door de externe hdd

[afbeelding]
Top!

Is die foto van jezelf? Zo ja, wat zijn jouw ervaringen met de Kingston?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieBommbarie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-03 09:41
Ik gebruik deze sinds een jaartje http://www.seagate.com/nl...s/wireless/wireless-plus/

Gaat mee in de auto op vakantie en weekendjes weg. Werkt ook prima op de camping en zelfs in het vliegtuig .

Gebruik infuse als app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
DrDelete schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 19:24:
[...]

Top!

DrDelete schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 19:24:
[...]

Top!

nop, google. geen ervaring mee maar ziet er als een prima oplossing uit

[ Voor 7% gewijzigd door laurens0619 op 08-04-2016 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
Welke 2TB harddisk zouden jullie mij aanraden, rekening houdend met de auto (hobbels, schokken) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 09:36
DrDelete schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 20:59:
Welke 2TB harddisk zouden jullie mij aanraden, rekening houdend met de auto (hobbels, schokken) ?
Zoiets zou ideaal zijn, welke HDD je er dan in hangt zou niet uit mogen maken, ze houden allen niet van stoten en schokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
DrDelete schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 20:59:
Ssd of sd kaart. 2TB zijn wel heul veul films he. Voor tablets moet je waardsch toch gaan transcoden en hoge resolutie heb je niet nodig. 1GB per film? Ssd van256/512 erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
laurens0619 schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:07:
[...]

Ssd of sd kaart. 2TB zijn wel heul veul films he. Voor tablets moet je waardsch toch gaan transcoden en hoge resolutie heb je niet nodig. 1GB per film? Ssd van256/512 erin?
die HD gaat na de reis de meterkast in, gekoppeld aan mijn Asus router 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:54

Nox

Noxiuz

Zoek een portable hdd. Zuiniger ook dus makkelijker te voeden. Ik weet niet of een 2TB al in 2,5" te krijgen is maar ik heb een wd passport van 500gb.

Zorg ervoor dat je niet de apparatuur kaal op je 12v aansluit, bij starten en stoppen piekt de spanning vaak. Daarnaast voldoet een router vaak wel waar je een usb hdd aan kan hangen. Zelf een asus ac66u maar waarschijnlijk is er goedkoper te krijgen.

Bij hoge bitrates en meer dan 1 apparaat kan dual band fijn zijn.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
NoxiuZ schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:16:
Zoek een portable hdd. Zuiniger ook dus makkelijker te voeden. Ik weet niet of een 2TB al in 2,5" te krijgen is maar ik heb een wd passport van 500gb.

Zorg ervoor dat je niet de apparatuur kaal op je 12v aansluit, bij starten en stoppen piekt de spanning vaak. Daarnaast voldoet een router vaak wel waar je een usb hdd aan kan hangen. Zelf een asus ac66u maar waarschijnlijk is er goedkoper te krijgen.

Bij hoge bitrates en meer dan 1 apparaat kan dual band fijn zijn.
Kaal op de 12v: hoe los ik dit op? Door er een usb lader tussen te zetten of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

DrDelete schreef op maandag 11 april 2016 @ 17:41:
[...]

Kaal op de 12v: hoe los ik dit op? Door er een usb lader tussen te zetten of iets dergelijks?
Nee, iets wat een zuiver 12v gelijksspanning afgeeft. Tijdens het rijden is het namelijk 13v of wel meer.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
NoxiuZ schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:13:
[...]

Nee, iets wat een zuiver 12v gelijksspanning afgeeft. Tijdens het rijden is het namelijk 13v of wel meer.
Waarmee moet dat dan ? Heb je links naar een produkt die ik voor de Kingston zou moeten plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

DrDelete schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:45:
[...]

Waarmee moet dat dan ? Heb je links naar een produkt die ik voor de Kingston zou moeten plaatsen?
Je hebt een 12v regulator nodig. Met een beetje googlen is zoiets wel te vinden. De luie oplossing is er een 230v omvormer ertussen hangen.

[ Voor 11% gewijzigd door Koffie op 18-05-2016 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
NoxiuZ schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:54:
[...]
Je hebt een 12v regulator nodig. Met een beetje googlen is zoiets wel te vinden. De luie oplossing is er een 230v omvormer ertussen hangen.
volgens mij is dat niet echt nodig: ik gebruik een philips autolader usb met 5v, 2.1A output die volgens Philips een stabiele stroom levert, daarnaast iscde Kingston zelf ook een acculader, dus zit daar ook al een buffer...

of zie ik het verkeerd??

[ Voor 7% gewijzigd door Koffie op 18-05-2016 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceKees_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-02 21:44
Ziet er goed uit -

de betere Mobile Wireless,

of is het Wireless Mobile ?!

Nu nog mooi wegwerken in de car, en wel zo dat je het er ook nog fatsoenlijk en vlot uit kan halen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
SpaceKees_ schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:20:
Ziet er goed uit -

de betere Mobile Wireless,

of is het Wireless Mobile ?!

Nu nog mooi wegwerken in de car, en wel zo dat je het er ook nog fatsoenlijk en vlot uit kan halen ...
ik heb de Kingston besteld, met WD Elements Portable 2TB, gevoed door Philips USB autolader DLP2257I en 2 ipad mini autohouders voor de autohoofdsteun, hopelijk passend incl. de kiddypad eromheen

ben nu onze eigen gekochte DVD's aan 't decrypten en h.264 mp4 te renderen... heb al getest met VLC op een stick op onze asus router en dat ziet er top uit; straks overpompen naar de WD drive

stabiliseren WD wellicht in een alu of plastic case met elastiek, dat wordt nog een klusje 😉

ik laat jullie het eindresultaat weten eind vd week

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-05 14:04

Croga

The Unreasonable Man

Die harddisk is geen goed idee.
Zelfs een laptop harddisk kan niet tegen dit soort schokken wanneer hij aan het lezen is. Dat gaat hem gegarandeert het leven kosten. Niet meteen, gaat wel een tijdje duren. Maar hij gaat er, uiteraard, uit klappen op het meest kritieke moment. De dag dat je kinderen moet en chagrijnig zijn, het regent, je vrouw ongesteld is en je project te laat, dan geeft dat ding de geest.
Elastiek gaat dat alleen maar erger maken. Elastiek gaat de schokken niet verminderen, eerder verergeren.

Mijn advies zou zeer zeker zijn om voor een SSD te gaan. Of dat in de vorm van een USB stick, een SD kaart, of een 2.5" enclosure met SSD is moet je zelf weten (op 128GB kun je tientallen films kwijt samen met dagen aan muziek voor nog geen €25) maar ga alsjeblieft niet met een harddisk aan de gang.

[ Voor 8% gewijzigd door Croga op 11-04-2016 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Croga schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:52:
Zelfs een laptop harddisk kan niet tegen dit soort schokken wanneer hij aan het lezen is. Dat gaat hem gegarandeert het leven kosten. Niet meteen, gaat wel een tijdje duren. Maar hij gaat er, uiteraard, uit klappen op het meest kritieke moment.
Elastiek gaat dat alleen maar erger maken. Elastiek gaat de schokken niet verminderen, eerder verergeren.

Mijn advies zou zeer zeker zijn om voor een SSD te gaan. Of dat in de vorm van een USB stick, een SD kaart, of een 2.5" enclosure met SSD is moet je zelf weten (op 128GB kun je tientallen films kwijt samen met dagen aan muziek voor nog geen €25) maar ga alsjeblieft niet met een harddisk aan de gang.
Ik zou ook eerder voor SSD gaan, en dan via wifi de data syncen als de auto op de oprit staat oid.
Een hard disk in de auto kan wel maar een standaard schijf gaat zo kapot. De RNS radios (volkswagen, seat etc..) hebben daarvoor ook specialie harde schijven in de radio zitten. Ik heb het even opgezocht en daar zit een speciale hitachi endurastar hdd in
https://www.hgst.com/site...rastar_J4K30_N4K30_DS.pdf

"Extreme hard drives for extreme environments"

vrije dure kleine schijven...
pricewatch: HGST Endurastar J4K320, 320GB

zie voor meer info:
http://forums.storagerevi...949-hard-drives-for-cars/

[ Voor 15% gewijzigd door laurens0619 op 11-04-2016 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

DrDelete schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:16:
[...]

volgens mij is dat niet echt nodig: ik gebruik een philips autolader usb met 5v, 2.1A output die volgens Philips een stabiele stroom levert, daarnaast iscde Kingston zelf ook een acculader, dus zit daar ook al een buffer...

of zie ik het verkeerd??
Tja, dan niet. Maar als je de 12v apparatuur op je auto's '12v' aansluit gaat het na een tijdje stuk.

Er moet iets tussen, of dat de spanning naar 12v, 9v of 5v brengt maakt niet uit. Maar prik het niet op die vuile 12v lijn.

En een HDD, weg ermee. Zeker als hij later in je NAS moet voor backups. Volgens mij is SSD-storage niet eens zo achterlijk duur en films kosten niet eens zo héél veel opslag. Een uurtje film is 2-3GB ongeveer, dat is dus 40 uur film en waarschijnlijk heb je nog wat over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
NoxiuZ schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 00:00:
[...]

Tja, dan niet. Maar als je de 12v apparatuur op je auto's '12v' aansluit gaat het na een tijdje stuk.

Er moet iets tussen, of dat de spanning naar 12v, 9v of 5v brengt maakt niet uit. Maar prik het niet op die vuile 12v lijn.

En een HDD, weg ermee. Zeker als hij later in je NAS moet voor backups. Volgens mij is SSD-storage niet eens zo achterlijk duur en films kosten niet eens zo héél veel opslag. Een uurtje film is 2-3GB ongeveer, dat is dus 40 uur film en waarschijnlijk heb je nog wat over.
Dat spanningsregulator zit geloof ik al in die 12v naar usb omvormers (sigaretten aansteker). dat is toch afdoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

laurens0619 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 07:20:
[...]

Dat spanningsregulator zit geloof ik al in die 12v naar usb omvormers (sigaretten aansteker). dat is toch afdoende?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
Croga schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:52:
Zelfs een laptop harddisk kan niet tegen dit soort schokken wanneer hij aan het lezen is. Dat gaat hem gegarandeert het leven kosten. Niet meteen, gaat wel een tijdje duren. Maar hij gaat er, uiteraard, uit klappen op het meest kritieke moment. De dag dat je kinderen moet en chagrijnig zijn, het regent, je vrouw ongesteld is en je project te laat, dan geeft dat ding de geest.

hmmm ok, wellicht toch maar die WD in de meterkast als film-backup en een SSD in de auto. Zo'n externe USB 3 SSD behuizing voor bijv de Samsung EVO 512GB bijv, welke zouden jullie aanraden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:12
NoxiuZ schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:16:
Ik weet niet of een 2TB al in 2,5" te krijgen is maar ik heb een wd passport van 500gb.
4TB in 2,5" je loopt achter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-05 14:04

Croga

The Unreasonable Man

DrDelete schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:48:
hmmm ok, wellicht toch maar die WD in de meterkast als film-backup en een SSD in de auto. Zo'n externe USB 3 SSD behuizing voor bijv de Samsung EVO 512GB bijv, welke zouden jullie aanraden ?
Ik heb heel goede ervaringen met pricewatch: Sharkoon QuickStore Portable USB 3.1 Zwart . Het voornaamste voordeel is dat de schijf er niet onder een hoek ingeschoven wordt waardoor de connector heel blijft; de meeste behuizingen begeeft de connector het na verloop van tijd.

Overigens vraag ik me sterk af of een (dure) SSD hier de juiste oplossing is. Of je überhaupt 512GB nodig gaat hebben, of het wellicht slimmer is een paar USB sticks aan te schaffen. Maar die keuze is aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Voor 6 tientjes heb je 240gb. Ga je met een usb sticky niet redden denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 08:34
shure-fan schreef op woensdag 06 april 2016 @ 23:39:
Wauw, die WL-HDD heb ik ook nog, was mijn eerste Nasje en Access Point, met OLEG firmware. Na het overlijden van de HDD, nog jaren als alleen AP gebruikt, totdat 54Mbps een beetje te weinig werd.
Schijf is nog IDE, wat heb jij erin zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 09:22

psy

Erg overdreven dat je een harddisk niet in de auto zou moeten gebruiken, ik gebruik dat al jaren op vakantie in de auto voor films. Die paar bewegingen in de auto ligt een harddisk echt niet wakker van.
Overigens vind ik de voorgestelde oplossingen niet zo handig.

Mijn opzet/hardware:
- Een laptop die ik sowieso altijd meeneem op vakantie, weggestopt in kofferbak (aangesloten op 12V)
- Een gekoppelde externe harde schijf via USB

De laptop draait zelf een ad-hoc wifi netwerk (met mHotspot);
De laptop draait verder Air Video HD server.

De iPad/iPhones zijn via wifi verbonden en gebruiken de Air Video App om alles af te spelen.
Ik neem gewoon alle films van thuis mee en hoef niets te converteren. Dat alleen al scheelt zoveel werk! Air Video converteert alles gewoon on the fly.
Ik heb totaal geen problemen met voeding als de auto uitgaat want dan neemt de accu van de laptop het gewoon over.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
valkenier schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:50:
[...]

Wauw, die WL-HDD heb ik ook nog, was mijn eerste Nasje en Access Point, met OLEG firmware. Na het overlijden van de HDD, nog jaren als alleen AP gebruikt, totdat 54Mbps een beetje te weinig werd.
Schijf is nog IDE, wat heb jij erin zitten?
Ik gebruik dit apparaat niet actief, destijds meer gekocht als een hebbedingetje (lang leve marktplaats)
Ik heb er een 250 gig hdd in zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVIR
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-04 13:35
Ik heb een Verbatim Wireless (al jaren). Het is een goedkoop apparaat van ca 35 euro, pricewatch: Verbatim MediaShare Wireless

Bevalt prima, nadeel alleen van Ipad is dat je bepaalde videoformat moet hebben wat hij kan afspelen maar er zijn wel Apps als Vidon e.d. die meerdere formats kunnen afspelen. Is overigens meer een Ipad probleem. Ik heb dus mijn eigen harddisk aan dit apparaat gekoppeld als we op vakantie gaan, werkt super. Ook zit er een accu in dus niet gelijk verbinding weg als je stilstaat, ook kan hij met die accu weer de ipad opladen. al met al een van de betere goedkopere apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
AVIR schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:03:
Ik heb een Verbatim Wireless (al jaren). Het is een goedkoop apparaat van ca 35 euro, pricewatch: Verbatim MediaShare Wireless

Bevalt prima, nadeel alleen van Ipad is dat je bepaalde videoformat moet hebben wat hij kan afspelen maar er zijn wel Apps als Vidon e.d. die meerdere formats kunnen afspelen. Is overigens meer een Ipad probleem. Ik heb dus mijn eigen harddisk aan dit apparaat gekoppeld als we op vakantie gaan, werkt super. Ook zit er een accu in dus niet gelijk verbinding weg als je stilstaat, ook kan hij met die accu weer de ipad opladen. al met al een van de betere goedkopere apparaten
wel een verouderd model, kun je beter de kingston g3 nemen (ac router, usb 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
Nog even over dat stabiliseren. Heb een ruimte van 20x21cm, hoogte niet zo van belang. Daar wil ik een stabilisatiedoos/box hebben waarin ik de Kingston en SSD in kan plaatsen. Dacht zelf aan opvulling met antistatisch schuim, maar dat lijkt me ook weer niet echt handig ivm warmteontwikkeling, alhoewel qua warmte het mee zou moeten vallen (geen draaiende onderdelen)...

Die elastiekjes raden jullie af toch ?

Verder nog ideeën ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
DrDelete schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:51:
Nog even over dat stabiliseren. Heb een ruimte van 20x21cm, hoogte niet zo van belang. Daar wil ik een stabilisatiedoos/box hebben waarin ik de Kingston en SSD in kan plaatsen. Dacht zelf aan opvulling met antistatisch schuim, maar dat lijkt me ook weer niet echt handig ivm warmteontwikkeling, alhoewel qua warmte het mee zou moeten vallen (geen draaiende onderdelen)...

Die elastiekjes raden jullie af toch ?

Verder nog ideeën ?
Ik zou persoonlijk niet aan het gedoe beginnen met de prijzen van hedendaagse SSD's maar zoek even op carputer. "Back in the days" deden mensen tweakers vrij vaak een computer installeren in de auto die gewoon een hdd had. Ik zou niet met elastiek gaan rommelen maar gewoon slim plaatsen. Ik zou gewoon het risico accepteren dat de schijf kapot kan gaan :)
One of the questions you may be asking yourself is, "Won't the hard drive get damaged when I drive over a bump?" It's possible, but I think in the several years I have been following car computers I have only heard about this happening once or twice. Still, there are ways to minimize the possibility, two of which I have tried myself. The first is to soften the impact by placing rubber in between the hard drive and the mounts where the screw attaches to it. (I got this idea from Hewlett-Packard, who used it in some of their desktop machines that I worked on a lot a few years ago.) The second option is to use a laptop (2.5") hard drive. Although they tend to be smaller and slower, the advantage you get is that they are built to take more shock and vibration than conventional 3.5" desktop drives—and the speed of laptop hard drives today is quite sufficient to play back audio and video.
bron: https://www.safaribookson...s/0596008716/ch04s13.html

verdere info: http://www.my-car-computer.com/hard-disk-drives.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrDelete
Ik heb alles nu perfect werkend!

Hierbij eerst een lijstje van produkten die ik gekocht heb:
  • Philips DLP2257V/10 - Dubbele Usb Autolader voor iPhone 5 - 1 meter / Zwart, prijs: 26.98, bij bol.com
  • IPad Mini 2 - Autohouder Hoofdsteun Tablet Houder Klem Zwart, 2 stuks, prijs: 29.95 per stuk, bij bol.com
  • StarTech.com 2,5in aluminium USB 3.0 externe SATA III SSD harde-schijfbehuizing met UASP voor SATA 6 Gbps draagbare externe HDD, prijs: 28.80, bij afuture.nl
  • Samsung 850 EVO - 500GB, prijs: 148.80, bij afuture.nl
  • Kingston Mobilite G3, prijs: 59.90, bij alternate.nl
  • Plastic bakje(19.2 cm x 16.5cm x 10cm), prijs: 1 euro, bij de Action
  • Isolatieschuimmatten. Waren alleen per 2 stuks a 100cmx50cm te verkrijgen bij de bouwmarkt. Totaal 9.95
Reken op ca 345 euro, incl verzendkosten (e.e.a. is afhankelijk bij welke winkels je koopt).

Midden in de deksel van het bakje heb ik een rond gat geboord waar net de USB stekker door kan.
Verder heb ik 2 lagen schuim op maat gesneden met een stanleymes; de maat is uiteraard afhankelijk van de auto die je hebt. Ook heb ik wat lagen schuim gesneden voor in het bakje tbv opvulling.

Zelf had ik nog een USB 12 volt adapter voor de IPads om deze tijdens de autoritten permanent te voeden, maar als je die niet hebt, dan zou ik het aantal Philips adapters verhogen naar 2.

Het bakje is er makkelijk uit te halen en heb getest met meerdere mp4 streams en werkt feilloos! Voordeel is dat de Kingston door blijft voeden als je de auto stopt bij het tanken bijvoorbeeld en de Philips lader maar ook de Kingston accu buffert de spanningspieken bij bijv. het starten van de auto.

Ben nu bezig om mijn gekochte DVDs te decrypten en te encoden naar mp4 mbv respectievelijk DVD Decrypter en HandBrake, top programma's.

Met de IPad kan de wifi ssid van de Kingston geselecteerd worden. De Kingston kun je zelf makkelijk beveiligen met WPA2. Daarna met de gratis Mobilelite app kunnen de IPads connecten met de Kingston, browsen naar de USB HD en kijken maar!

Hieronder wat foto's om wat indrukken op te doen:
Afbeeldingslocatie: http://www.patrickpeters.nl/twk/ipadauto/1_12volt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.patrickpeters.nl/twk/ipadauto/2_kingstong3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.patrickpeters.nl/twk/ipadauto/3_hdincase.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.patrickpeters.nl/twk/ipadauto/4_setlosaan.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.patrickpeters.nl/twk/ipadauto/5_bakleeg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.patrickpeters.nl/twk/ipadauto/6_setlaag1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.patrickpeters.nl/twk/ipadauto/7_setdicht.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.patrickpeters.nl/twk/ipadauto/8_schuim.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.patrickpeters.nl/twk/ipadauto/9_schuimlageninauto.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.patrickpeters.nl/twk/ipadauto/10_bakinauto.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.patrickpeters.nl/twk/ipadauto/11_hoofdsteunhouderlos.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.patrickpeters.nl/twk/ipadauto/12_hoofdsteunhouderaanstoel.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.patrickpeters.nl/twk/ipadauto/13_ipadhouderinauto.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door DrDelete op 20-07-2017 08:11 . Reden: typo fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
DrDelete schreef op maandag 18 april 2016 @ 22:59:

Hierbij eerst een lijstje van produkten die ik gekocht heb:
  • Philips DLP2257V/10 - Dubbele Usb Autolader voor iPhone 5 - 1 meter / Zwart, prijs: 26.98, bij bol.com
  • IPad Mini 2 - Autohouder Hoofdsteun Tablet Houder Klem Zwart, 2 stuks, prijs: 29.95 per stuk, bij bol.com
  • StarTech.com 2,5in aluminium USB 3.0 externe SATA III SSD harde-schijfbehuizing met UASP voor SATA 6 Gbps draagbare externe HDD, prijs: 28.80, bij afuture.nl
  • Samsung 850 EVO - 500GB, prijs: 148.80, bij afuture.nl
  • Kingston Mobilite G3, prijs: 59.90, bij alternate.nl
  • Plastic bakje(19.2 cm x 16.5cm x 10cm), prijs: 1 euro, bij de Action
  • Isolatieschuimmatten. Waren alleen per 2 stuks a 100cmx50cm te verkrijgen bij de bouwmarkt. Totaal 9.95
Reken op ca 345 euro, incl verzendkosten (e.e.a. is afhankelijk bij welke winkels je koopt).

Midden in de deksel van het bakje heb ik een rond gat geboord waar net de USB stekker door kan.
Verder heb ik 2 lagen schuim op maat gesneden met een stanleymes; de maat is uiteraard afhankelijk van de auto die je hebt. Ook heb ik wat lagen schuim gesneden voor in het bakje tbv opvulling.

Zelf had ik nog een USB 12 volt adapter voor de IPads om deze tijdens de autoritten permanent te voeden, maar als je die niet hebt, dan zou ik het aantal Philips adapters verhogen naar 2.

Het bakje is er makkelijk uit te halen en heb getest met meerdere mp4 streams en werkt feilloos! Voordeel is dat de Kingston door blijft voeden als je de auto stopt bij het tanken bijvoorbeeld en de Philips lader maar ook de Kingston accu buffert de spanningspieken bij bijv. het starten van de auto.

Ben nu bezig om mijn gekochte DVDs te decrypten en te encoden naar mp4 mbv respectievelijk DVD Decrypter en HandBrake, top programma's.

Met de IPad kan de wifi ssid van de Kingston geselecteerd worden. De Kingston kun je zelf makkelijk beveiligen mat WPA2. Daarna met de gratis Mobilelite app kunnen de IPads connecten met de Kingston, browsen naar de USB HD en kijken maar!

Hieronder wat foto's om wat indrukken op te doen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie oplossing zo in de kofferbak! Ziet er goed uit :)
Dank voor het delen

Goede beslissing van de ssd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-04 16:18

Ursamajor

Astrofotograaf

Zie hieronder

[ Voor 90% gewijzigd door Ursamajor op 20-05-2016 10:43 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

DrDelete schreef op maandag 18 april 2016 @ 22:59:
Wellicht even met een quote dat je een berichtje krijgt...
Hoe bevalt de app van de Kingston? Zit ook aan een dergelijk apparaat te denken, maar de reviews liegen er niet om. Alleen maar gemopper over dat het niet werkt.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
Ursamajor schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:43:
[...]

Wellicht even met een quote dat je een berichtje krijgt...
Hoe bevalt de app van de Kingston? Zit ook aan een dergelijk apparaat te denken, maar de reviews liegen er niet om. Alleen maar gemopper over dat het niet werkt.
Ik heb de set vorige maand getest tijdens een rit naar Duitsland, was 3 uur enkele reis. Deed het prima, had 'm continu aan de 12v hangen. De Kingston werd behoorlijk heet, wellicht vanwege de accu's, dus in vervolg doe ik bij langere ritten vd 12v af want hij kan paar uur zonder, kun je 'm bij tankstop er weer aan de 12v hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

DrDelete schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 23:18:
[...]

Ik heb de set vorige maand getest tijdens een rit naar Duitsland, was 3 uur enkele reis. Deed het prima, had 'm continu aan de 12v hangen. De Kingston werd behoorlijk heet, wellicht vanwege de accu's, dus in vervolg doe ik bij langere ritten vd 12v af want hij kan paar uur zonder, kun je 'm bij tankstop er weer aan de 12v hangen.
Tnx! Klinkt goed! En de app? Deze krijgt in de store slechte recensies. Of kun je de disk ook op een andere manier gebruiken?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbreet
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-04 15:43
Het is eigenlijk heel simpel. Koop op ebay Duitsland een zo modern mogelijke Fritzbox. Ze zijn daar goedkoop, met verzendkosten zijn ze vaak nog steeds goedkoop. Ik kocht er 2 x de 3270 voor €. 15,- per stuk. Sluit hem thuis aan op internet en kijk of er een update is.
Stel je wifi in, open of versleuteld.
Op de Fritz site staat hoe je een en ander moet doen, dat zal ik hier dus niet herhalen.
http://www.fritzshop.nl/technotes.php
https://nl.avm.de/service/

Zet op een exfat geformateerde usb stick (of HD) je films in MP4. Je films zet je eenvoudig om met any video converter (http://www.any-video-converter.com/products/for_video_free/)

Om de bestanden eenvoudig te kunnen bekijken download je op je Android apparaat de Fritz!media of de ginko dlna player.
Voor apple vindt je hier wat players http://techpp.com/2012/03/24/dlna-streaming-apps-iphone/

Werkt bij ons perfect, 2 kleuters, 1 buurmeisje van 15 en moeder de vrouw kijken onderweg zonder problemen. 3x Android en 1x iphone. Zo hebben oude smartphones ook weer een doel.

[ Voor 9% gewijzigd door mbreet op 21-05-2016 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrDelete
Ursamajor schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 08:17:
[...]

Tnx! Klinkt goed! En de app? Deze krijgt in de store slechte recensies. Of kun je de disk ook op een andere manier gebruiken?
De app werkt prima, geen bugs of vertragingen. Je kunt ook VLC gebruiken trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
mbreet schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 09:45:
Het is eigenlijk heel simpel. Koop op ebay Duitsland een zo modern mogelijke Fritzbox. Ze zijn daar goedkoop, met verzendkosten zijn ze vaak nog steeds goedkoop. Ik kocht er 2 x de 3270 voor €. 15,- per stuk. .....
Hoe sluit je de Fritzbox aan in de auto dan ? Dan moet je wellicht een 12V naar 230V converter eerst bijkopen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbreet
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-04 15:43
Ik had al een omvormer, maar ze draaien op 12 volt. Direct op de aansteker kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-04 15:21
Wat denken jullie van deze (bijna) alles in één oplossing?
Enige nadeel is dat er slechts 3 apparaten kunnen streamen en je blijkbaar vastzit aan een app van Sandisk. Verder natuurlijk een powerbank nodig, maar dat zijn de kosten ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckman_be
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 09:22
Kan je bij de Kingston G3 oplossing en VLC te gebruiken wel MKV bestanden afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

MDXTweaker schreef op maandag 04 juli 2016 @ 08:00:
Wat denken jullie van deze (bijna) alles in één oplossing?
Enige nadeel is dat er slechts 3 apparaten kunnen streamen en je blijkbaar vastzit aan een app van Sandisk. Verder natuurlijk een powerbank nodig, maar dat zijn de kosten ook niet.
Klinkt wel als een interessante (en goedkope) oplossing.Waarom heb je 'bijna' tussen haakjes gezet. Het is toch kant en klaar?

Enige jammere vind ik dat de harde schijf niet heel groot is.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-04 15:21
Mystikal schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:10:
[...]

Klinkt wel als een interessante (en goedkope) oplossing.Waarom heb je 'bijna' tussen haakjes gezet. Het is toch kant en klaar?

Enige jammere vind ik dat de harde schijf niet heel groot is.
Bijna omdat je vast zit aan een app van Sandisk en er maar drie gebruikers tegelijk kunnen streamen. Het is me nog niet duidelijk of dat ook verschillende streams kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
duckman_be schreef op maandag 4 juli 2016 @ 14:50:
Kan je bij de Kingston G3 oplossing en VLC te gebruiken wel MKV bestanden afspelen?
jazeker kan dat, alhoewel wij nplayer free gebruiken ivm betere codecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Ik heb ongeveer iets vergelijkend. Enkel geen fancy dlna server.
Gewoon rpi3 met usb stick/hdd eraan op de 12v in de koffer. Daar Samba op (http of ftp gaat ook) en dan gewoon op beide ipads infuse die verbinden met adhoc netwerkje.

Kunnen ze beiden naar verschillende films zien. De ene wilt namelijk niet naar de barbie films,van de andere kijken. Heel basic setup maar werkt perfect. Belasting voor pi is ook minimaal. Volgens mij kan je zelfde bereiken met een goedkope router die usb en samba ondersteund. (Moet je hem wel op 12v krijgen)

[ Voor 12% gewijzigd door SadisticPanda op 28-12-2016 11:07 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lsp
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-05-2024

lsp

De oplossing met HDD en kingston MobileLite ziet er goed uit... maar..

als 2 in 1 oplossing zou ik het liever doen ipv MoibileLite een Mifirouter met usb of sd-kaartje. heb alleen de volgende vragen:

1. kan je via de kingston 2 verschillende films opvragen vanaf verschillende devices?
2. iemand ervaring met streamen video over de mifirouter?
3. kan je met meerdere devices de usb of sd benaderen om video te streamen?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalb
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 22:42
lsp schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:58:
De oplossing met HDD en kingston MobileLite ziet er goed uit... maar..

als 2 in 1 oplossing zou ik het liever doen ipv MoibileLite een Mifirouter met usb of sd-kaartje. heb alleen de volgende vragen:

1. kan je via de kingston 2 verschillende films opvragen vanaf verschillende devices?
2. iemand ervaring met streamen video over de mifirouter?
3. kan je met meerdere devices de usb of sd benaderen om video te streamen?

alvast bedankt
Heb die Kingston net gekocht maar van de 4 harddisks die ik heb geprobeerd werd alleen een oude 75 Gb Hitachi IDE 2,5 " met verloop naar USB herkend. 3 nieuwe harddisks werden niet herkend ongeacht hoe ze geformatteerd werden.
Hoop dat ik hem terug kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

digitalb schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 01:06:
[...]

Heb die Kingston net gekocht maar van de 4 harddisks die ik heb geprobeerd werd alleen een oude 75 Gb Hitachi IDE 2,5 " met verloop naar USB herkend. 3 nieuwe harddisks werden niet herkend ongeacht hoe ze geformatteerd werden.
Hoop dat ik hem terug kan sturen.
Heb hier ook een mobilite. Heb allen met een grote USB 3 stick getest, samen met een 32gb SD kaart. Dat werkte prima.
Zal morgen eens testen met een 1tb USB 3 schijf (als ik er aan denk)...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalb
albino71 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 01:26:
[...]

Heb hier ook een mobilite. Heb allen met een grote USB 3 stick getest, samen met een 32gb SD kaart. Dat werkte prima.
Zal morgen eens testen met een 1tb USB 3 schijf (als ik er aan denk)...
Sticks werken prima maar de reden van aankoop was om veel foto's van DSL SD kaart over te zetten op disk tijdens vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

digitalb schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 06:49:
[...]

Sticks werken prima maar de reden van aankoop was om veel foto's van DSL SD kaart over te zetten op disk tijdens vakantie.
Heb 2 schijven gecheckt en beiden zijn gewoon benaderbaar, net als een USB stick...

Welke versie heb jij?

Ik heb deze: pricewatch: Kingston MobileLite Wireless G2

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:24
Ik heb zelf een raspberry pi 3 met plex en een wd 1TB pidrive. Deze op een Anker 2 poort iq usb autostekker en een enkele 3A kabel ook via WD. Werkt prima en een leuk projectje. Begin er alleen op tijd mee en koppel de ipad via de ap geïnstalleerd op de pi, want anders werkt het niet. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalb
Heb G3 versie zonder interne opslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

digitalb schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 18:57:
[...]

Heb G3 versie zonder interne opslag
Terugsturen onder WKOA, als die niet werkt.

Ik gebruik die van mij niet, mocht je interesse hebben, stuur me dan maar even een DM..

[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 20-07-2017 19:30 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalb
albino71 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 19:30:
[...]

Terugsturen onder WKOA, als die niet werkt.
Geen idee of WKOA van toepassing is

Kingston MWG3 werkt op zich
gelijktijdige aangeschafte disk werkt op zich
Alleen werkt disk niet op Kingston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 951257

Dit draadje hier gevonden en dacht even mijn nieuwe opstelling uit te leggen:

Ik heb vandaag een 'upgrade' gedaan van onze multimedia-opstelling in onze motorhome. De oude 15" tft (zonder hdmi en mét enkele dode pixels) eruit gesloopt en een nieuwe 24" full-hd IPS LED in de plaats. De opstelling:

TFT scherm met Chromecast erop. Sitecom draadloze router zorgt voor lokaal WIFI-netwerk en bekabelde variant waar aan de LAN-kant een QNAP 251+ 2G aan hangt met de media erop en PLEX mediaserver. Maar dat is niet alles. Nu roaming is weggevallen (en ik 12 Gb/maand heb) ook een Raspberry Pi 3 ingebouwd die vol-automatisch een WIFI connectie maakt met mijn Android Hotspot op mijn Samsung S8 als de hotspot online is. Die Raspi is ingesteld als 'router', waarbij de eth0-poort van de Raspi de downlink is en zo het internet van de WIFI-hotspot deelt naar de Sitecom-router via de WAN-poort. (De Sitecom denkt dus aan een broadband modem te hangen)

Waarom deze opstelling:
- Ik wil mijn intern netwerk achter een firewall
- Ik wil géén tweede sim-kaart gebruiken, dus is het gebruik van de hotspot functie van de S8 primordiaal
- Ik wil dat het interne WIFI-netwerk blijft werken, ook als er geen internet voorhanden is. (Hotspot af) Zodat de kinderen met hun iPads en de vrouw met de tablet onderweg naar hartelust kunnen blijven 'plexen'
- Als ik een WIFI-voucher koop op de camping gebruik ik die enkel op mijn S8, maar ik kan die ook delen op dezelfde manier als het 4G/LTE netwerk, voor de aanbieder lijkt het steeds alsof er maar één device connected is, want sommige van die providers leggen daar restricties op.
- Ik wil PLEX kunnen zien op de TFT via de chromecast, onafhankelijk van de hotspot of internetverbinding.
- Ik wil NetFlix en TV Vlaanderen live (via internet) kunnen kijken op de TFT via de chromecast.

Door dit 'intern' WIFI netwerk te gebruiken hoef ik de chromecast niet telkens opnieuw in te stellen in functie van waarvoor ik hem wil gebruiken. (Als ik internet moet gebruiken zou ik de chromecast moeten laten connecteren op mijn S8 hotspot, als ik PLEX wil van mijn QNAP, dan moest ik via een intern netwerk werken, en dan moet je die chromecast telkens opnieuw gaan instellen...)

Mijn intern wifi-netwerk is m.a.w. volledig onafhankelijk van welke manier van connecteren naar het internet dan ook en blijft transparant verder werken.

En mooie surplus: dit alles is volledig 12V, en geen inefficiënte 220V omvormer, maar DC/DC convertors waar nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:06
Ravpower Wd03 is ideaal hiervoor :Hou-m-nat in 'reviews: Vakantiegadget round-up 2016: toffe producten voor thu...

[ Voor 4% gewijzigd door stroom op 29-07-2017 19:42 ]

Pagina: 1