Een vakantie staat voor de deur, en 1 van onze in-car dvd spelers van Philips is kapot gegaan.
Ik overweeg nu om maar eens geen nieuwe dvd-speler voor in de auto te kopen maar over te gaan op film streaming in de auto (nieuwe passat BE-R, nov 2015, station).
Mijn eisen die ik hieraan stel:
Ik zat zelf te denken aan bijv de Kingston MobileLite Wireless G3 en deze te koppelen aan een 2 TB harddisk (USB3.0). Alleen denk ik niet dat ik dan deze wifi AP/HD combi apparaat ook nog continu aan USB stroom kan hangen, want die lijkt me bezet door de aansluiting met de externe HD... Qua apps op de IPad om het e.e.a. goed te kunnen bekijken dacht ik aan VLC...
Ik overweeg nu om maar eens geen nieuwe dvd-speler voor in de auto te kopen maar over te gaan op film streaming in de auto (nieuwe passat BE-R, nov 2015, station).
Mijn eisen die ik hieraan stel:
- Films (xvid, avi, h.264) moeten via 2 IPads simultaan te streamen zijn, zonder storingen.
- De IPads connecten via Wifi
- De films staan op een portable externe HD
- De HD koppel ik middels USB (liefst 3.0) op een Wifi access point
- De Wifi access point moet via USB weer continue te laden zijn via USB of auto-plug in de auto.
- De Wifi access point moet niet te groot zijn, zodat ik deze achter in de auto kan wegwerken.
Ik zat zelf te denken aan bijv de Kingston MobileLite Wireless G3 en deze te koppelen aan een 2 TB harddisk (USB3.0). Alleen denk ik niet dat ik dan deze wifi AP/HD combi apparaat ook nog continu aan USB stroom kan hangen, want die lijkt me bezet door de aansluiting met de externe HD... Qua apps op de IPad om het e.e.a. goed te kunnen bekijken dacht ik aan VLC...