in de auto films streamen naar ipad's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chmod
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik weet niet zo goed in welk forum ik dit moet posten maar de oplossing van mijn probleem zit volgens mij richting netwerk :)

Probleem stelling:
Ik wil graag vanaf een USB HD films streamen naar twee ipad's dit alles in de auto (Ik heb de kinderen graag rustig op de achterbank terwijl ik naar de vakantie bestemming rijd).
Ik heb twee ipad's, een USB HD met content.
Ik ben opzoek naar een router/device waar ik de USB HD in kan steken die dat vervolgens via WiFI de lucht in slingert.
Ik heb een aantal WiFi harddisk gezien alleen ik ben geen harddisk nodig en ben opzoek naar een "goedkope" oplossing.

De 12v aansluiting in de auto gaat helaas uit zodra ik de motor uitzet. Iets met een accu zou helemaal top zijn. Ik heb echter ook een dikke XIAOMI battery pack. Stroom via USB is dus ook een oplossing.

Eventueel zelf knutselen met een Raspberry Pi kan ook (liever een kant en klaar apparaat :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
EDIT -oeps verkeerd begrepen-

[ Voor 65% gewijzigd door NO_Excuses op 27-01-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chmod
Wil een wifi netwerk in de auto bouwen waar die HDD aan moet hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:44

Nogne

>.<

NO_Excuses schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:56:
Heb je overal netwerk met je auto?
Dat is helemaal niet nodig om lokale bestanden te laten streamen.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als je een kant en klaar product zoekt kom je denk ik al snel bij: WD My Passport Wireless

[ Voor 31% gewijzigd door Nogne op 27-01-2016 11:05 ]

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Veel standaard routers hebben wel een usb aansluiting voor zoiets en met een beetje mazzel ook dlna

ik heb een tl dwr 4300
USB Deling: Support Samba(Storage)/FTP Server/Media Server/Printer Server

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:32

DarkSide

theres no place like ::1

Veel routers hebben idd een USB aansluiting waarmee een HDD gedeeld kan worden.
Je zal dan een converter moeten hebben om van 12v naar 220v te gaan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

DarkSide schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:07:
Veel routers hebben idd een USB aansluiting waarmee een HDD gedeeld kan worden.
Je zal dan een converter moeten hebben om van 12v naar 220v te gaan.
Dat klinkt een beetje overbodig. veel routers werken juist op 12 of 5 volt. die adapter kun je dan gewoon wegknikkeren als het zaakje op 12 volt werkt. (stabilisatie vind meestal wel plaats in de router zelf)

Iperf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Access points, HDD in een bewegende auto, accu's om de boel draaiende te houden voor het tijdje dat de motor niet draait.

Kan je niet veel makkelijker wat content op de iPads zetten? ...

offtopic:
Al is dat natuurlijk minder leuk als klusje voor pa ;)

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 27-01-2016 11:22 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 13:08
Even in de oudheid gekeken, ik heb destijds een asus wl-hdd gekocht,

Doet precies wat jij wil,

Is een externe disk met AP, en heeft een ethernet aansluiting

Maar dat ding is al wat jaren oud en kan me niet voorstellen dat er niet iets op de markt is met hetzelfde principe

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-04 17:13
chmod schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:47:

Eventueel zelf knutselen met een Raspberry Pi kan ook (liever een kant en klaar apparaat :) )
Met die raspberry heb ik wel gave dingen gezien hier op het forum.

Weet alleen niet zeker of je er een ipad op kan aansluiten. In die thread heeft de TS dvd schermpjes gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:32

DarkSide

theres no place like ::1

Fish schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:14:
[...]

Dat klinkt een beetje overbodig. veel routers werken juist op 12 of 5 volt. die adapter kun je dan gewoon wegknikkeren als het zaakje op 12 volt werkt. (stabilisatie vind meestal wel plaats in de router zelf)
Ok. eigenlijk gewoon van uit gegaan dat je 220v nodig had.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Google levert onder andere de Huawei HiLink Carfì op.

Maar, vooral omdat je opzoek bent naar iets met een accu; wat is er mis met een laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chmod
F_J_K schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:21:
Access points, HDD in een bewegende auto, accu's om de boel draaiende te houden voor het tijdje dat de motor niet draait.

Kan je niet veel makkelijker wat content op de iPads zetten? ...

offtopic:
Al is dat natuurlijk minder leuk als klusje voor pa ;)
Dan loop je tegen de beperkingen van de ipad aan. Geen SD kaart in te pluggen....... ruimte is daar de beperkende factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Dit is trouwens ook een interessante:
http://www.seagate.com/nl...s/wireless-plus/#features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leo S.
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Raspberry Pi met Kodi erop en een (Raspberry Pi) USB wifi adapter kan als WIFI Accesspoint in de auto werken. Portable USB HDD (zonder eigen stroom) eraan hangen. Raspberry voeden via powerbank.
Klaar. Heb ik in de vakantie ook gedaan (werkt trouwens beter met Android of Windows, wegens het gemak om alles te kunnen spelen wat je er maar tegenaan gooit. Mijn Ipad speelt niet alles af..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chmod
Leo S. schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:38:
Raspberry Pi met Kodi erop en een (Raspberry Pi) USB wifi adapter kan als WIFI Accesspoint in de auto werken. Portable USB HDD (zonder eigen stroom) eraan hangen. Raspberry voeden via powerbank.
Klaar. Heb ik in de vakantie ook gedaan (werkt trouwens beter met Android of Windows, wegens het gemak om alles te kunnen spelen wat je er maar tegenaan gooit. Mijn Ipad speelt niet alles af..)
Kan je KodiPi dan ook gebruiken als UPnP server? en kan de dat regelen zonder scherm?
Wat moet je instellen om de Pi als WIFI accesspoint te laten werken? Ben nogal nieuw op dit gebied.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Je moet er voor zorgen dat je de juiste Wifi dongle koopt voor de Pi zodat deze in AP kan. Maar is misschien wel wat overkill als je het alleen voor uPnP gaat gebruiken.

Waarom niet gewoon een el-cheapo AP zoals deze:
pricewatch: TP-Link TL-MR3020

Wordt gevoed met een usb aansluiting dus kan je direct aansluiten vanaf je powerbank en je kan er een HDD op aansluiten.

[ Voor 31% gewijzigd door Megamind op 27-01-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leo S.
Yup, geen probleem. ook Airplay en Windows SMB. Bovenstaande AP is in mijn ogen overkill. Ik heb bij The Pi Hut een raspberry pi wipi adapter gekocht, 8 pound. Die is inderdaad gecertificeerd, en werkt. Vele andere die ik had werden niet door Kodi herkend. Bij de Wireless Settings binnen Kodi kun je gewoon Wireless Access Point aanzetten, fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chmod
Megamind schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:48:
Je moet er voor zorgen dat je de juiste Wifi dongle koopt voor de Pi zodat deze in AP kan. Maar is misschien wel wat overkill als je het alleen voor uPnP gaat gebruiken.

Waarom niet gewoon een el-cheapo AP zoals deze:
pricewatch: TP-Link TL-MR3020

Wordt gevoed met een usb aansluiting dus kan je direct aansluiten vanaf je powerbank en je kan er een HDD op aansluiten.
Die USB poort is toch alleen voor 3/4G dongles en toch niet of bestanden te delen van een HDD? tenminste dat is wat ik kan ontdekken op de site van TP link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
chmod schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:20:
Dan loop je tegen de beperkingen van de ipad aan. Geen SD kaart in te pluggen....... ruimte is daar de beperkende factor.
Ik plak mijn Android-telefoon met zuignap-houder tegen de achterruit, MicroSD heeft plek zat. Wel kleiner, maar ook dichterbij dan een tablet aan (neem ik aan) de hoofdsteun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Leo S. schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:56:
Yup, geen probleem. ook Airplay en Windows SMB. Bovenstaande AP is in mijn ogen overkill. Ik heb bij The Pi Hut een raspberry pi wipi adapter gekocht, 8 pound. Die is inderdaad gecertificeerd, en werkt. Vele andere die ik had werden niet door Kodi herkend. Bij de Wireless Settings binnen Kodi kun je gewoon Wireless Access Point aanzetten, fluitje van een cent.
Hoezo is een router overkill? Ding is wel goedkoper en makkelijker te beheren dan een Pi. Geen gezeik met corrupte SD kaartjes na een tijdje, je moet toch weer een behuizing erbij kopen, dongel moet je goed naar kijken etc.
Die USB poort is toch alleen voor 3/4G dongles en toch niet of bestanden te delen van een HDD? tenminste dat is wat ik kan ontdekken op de site van TP link
Hmm, dat zou best kunnen inderdaad. Zag wel dat je op deze router OpenWRT kan zetten, neem aan dat het daarmee zeker wel kan.

[ Voor 7% gewijzigd door Megamind op 27-01-2016 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chmod
Leo S. schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:56:
Kan je aangeven welke dongle je precies gekocht hebt? Ik heb er inmiddels drie geprobeerd en geen van drieën ondersteunde de AP modus. |:(
Heb even bij SOS gekeken en die hebben ze wel met AP modus daar staat alleen expliciet bij dat hij het niet doet met OpenElec :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leo S.
http://thepihut.com/colle...-pi-wipi-wireless-adapter
En ja, je hebt gelijk dat de Wireless AP wellicht goedkoper is dan een Raspberry Pi met behuizing en SD card (dat van die kapotte SD-kaarten is alweer van een tijdje terug, foutje in de software), maar als we niet op reis zijn, staat hij mooi thuis te draaien ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Leo S. op 27-01-2016 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-05 14:50
Onderstaande al eens overwogen. Wel zal je dan een 12v to 220v adapter nodig hebben.
http://nl.tp-link.com/products/details/cat-9_TL-WR710N.html

Echter als je een 3,5" schijf wil gebruiken zal je toch al snel een aparte voeding nodig hebben.

Of je kan ook onderstaande gebruiken. Een oude android telefoon of tablet met een OTG kabel voor je HDD kan je dan gebruiken voor de data opslag. Nadeel is wel dat je de telefoon/tablet niet kan opladen als je de HDD er aan gekoppeld hebt.
http://nl.tp-link.com/pro...9_TL-WR802N.html#overview

En als laatste kan je natuurlijk ook nog onderstaande gebruiken. Een sd card reader met wifi en accupack
http://www.macworld.com/a...-your-ipad-or-iphone.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Voila, geen moeilijk gedoe en de prijs valt mij erg mee; voorzien van accu waar je ongeveer 10 uur mee haalt, wifi hotspot waar je meerdere devices op aan kunt sluiten en tegelijk kunt streamen, 2 TB voor ongeveer 200 euro:
http://www.hardeschijfsto...e-wireless-plus-2-tb.html
En als je niet van seagate houdt:
http://www.hardeschijfsto...ssport-wireless-2-tb.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:52

Mystikal

It never hurts to help!

Inmiddels zijn we 3 jaar verder. Er zijn momenteel zelfs wifi usb sticks. Is dat een goed alternatief? Nog andere opties?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ook kan je ondertussen prima een paar honderd GB aan content zetten op USB sticks met lightning-aansluiting, die je dan gewoon in de iPad kunt pluggen. Geen WiFi, accu of bewegende onderdelen nodig.

Ik vraag me dan ook af of een kick nodig was. Of heb je dezelfde vraag voor komende vakantie?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-05 12:01
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door SpoekGTi op 30-06-2019 10:01 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:52

Mystikal

It never hurts to help!

F_J_K schreef op zondag 30 juni 2019 @ 09:54:
Ook kan je ondertussen prima een paar honderd GB aan content zetten op USB sticks met lightning-aansluiting, die je dan gewoon in de iPad kunt pluggen. Geen WiFi, accu of bewegende onderdelen nodig.

Ik vraag me dan ook af of een kick nodig was. Of heb je dezelfde vraag voor komende vakantie?
Dit is inderdaad een optie voor de komende zomer periode. Aanbod van wifi hd's lijkt zeer beperkt.

Ik kon ook geen lekkere filter vinden in de PW.

Basement Bios ---- Exo-S

Pagina: 1