[Ervaringen] JBL Charge 3 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:55
dj_killjoy schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:05:
[...]

Volgens @JBLaudio is de JBL Charge 3 ergens begin juni in Duitsland te koop.
Wellicht geldt dit ook voor Nederland, _/-\o_

Bron: bericht van JBL via Twitter op 22-4-16.
Juni pas? Damn wat laat.

Overigens kunnen we um dan natuurlijk wel direct bestellen op Amazon.de dus op zich is begin juni dan niet eens zo heel gek.

[ Voor 16% gewijzigd door outlandos op 25-04-2016 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-06 16:57

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenerd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-04-2024
Ik heb zojuist vernomen dat ze eind Mei/ begin Juni in Nederland uitgeleverd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_killjoy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-08-2024
outlandos schreef op maandag 25 april 2016 @ 21:09:
[...]

Juni pas? Damn wat laat.

Overigens kunnen we um dan natuurlijk wel direct bestellen op Amazon.de dus op zich is begin juni dan niet eens zo heel gek.
De Charge 3 is vanaf 27 mei leverbaar in Nederland! _/-\o_
Prijs wordt EUR 179,--, nog altijd 20 euro minder dan de UE Boom 2 nu kost.

De JBL Clip 2 zal overigens pas vanaf 1 juli te koop zijn in Nederland.

[ Voor 43% gewijzigd door dj_killjoy op 28-04-2016 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHero
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09-2022
Gister stond er nog 08-juni, nu 20 mei!

Prijs is €169,00

Edit: de blauwe variant staat op 20 mei, de zwarte op 08 juni

http://www.jbl.nl/draagba...EMEA#q=Charge%2B3&start=1

[ Voor 21% gewijzigd door TheHero op 02-05-2016 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Laatst online: 06-06 09:14
Jep, ik ga hem kopen. De volledige waterdichtheid heeft me over de streep getrokken, gecombineerd met solide geluidskwaliteit is hij zeker de €169 waard :).

Edit: Ik heb de specificaties in de Pricewatch aangevuld en de verschillende uitvoeringen erin gezet:

[ Voor 51% gewijzigd door Balance op 02-05-2016 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Wellicht een goede tip voor de mensen die sparen bij de ING:

Je kunt in de renteshop kortingscodes van JBL kopen.

Ik heb een medetweaker met veel rentepunten gevraagd om een kortingscode twv 100 euro te kopen. Die kost 50 euro + 5000 rentepunten. Ik heb hem daarvoor 55 euro gegeven: 5 euro als soort van beloning.

En zojuist heb ik de Charge 3 (black) besteld:

Charge 3

Wat apart is is dat hij daar opeens op voorraad staat aangegeven :o

Hoe dan ook, 124 euro (69 + 55) lijkt me een prima prijs! :)

[ Voor 27% gewijzigd door outlandos op 02-05-2016 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Super tip! Ik had nog ruim 8000 rentepunten staan, dus dit was gewoon 50 euro korting. Ik heb direct de zwarte Charge 3 besteld, voor dus €69 + €50. Hopelijk is hij (voor) 8 juni binnen :).

Tip: De Xtreme staat nu voor €160 + 8000 punten te koop, wat ook een super aanbieding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_killjoy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-08-2024
Inderdaad vreemd dat hij bij sommige leveranciers al voorradig staat volgens het systeem.
Wellicht hebben zij deze zelf al in voorbestelling.
Je kunt niet verwachten dat webshops de Charge 3 al voor 20 mei gaan uitleveren in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
Op de site van JBL is hij ineens €10 duurder geworden, hij kost hier nu ook €179 (gelukkig heb ik hem nog voor €169 :D). Wel is de levertijd van zowel de zwarte als de blauwe variant verschoven: Hij wordt nu 16 mei geleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdispert
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 11:50
Balance schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:16:
Op de site van JBL is hij ineens €10 duurder geworden, hij kost hier nu ook €179 (gelukkig heb ik hem nog voor €169 :D). Wel is de levertijd van zowel de zwarte als de blauwe variant verschoven: Hij wordt nu 16 mei geleverd!
Ik heb hem 2 uur geleden voor €169 gekocht de zwarte, wel met leverdatum 8 juni. Hopen dat dit dan ook de nieuwe datum van 21 mei voor de zwarte is zoals het nu bij de €179 variant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 13:16
Geen ervaring mee, maar deze stond ook op mijn shortlist.

Uiteindelijk is het de Denon Envaya geworden. Niet de mini, maar de grote zegmaar. Bij Bax kunnen kopen voor 150. Daags na levering stond ie er weer voor 200 op. Goeie deal dus.

Ik heb geen ervaringen met dit soort speakers, maar ik vind hem machtig mooi klinken voor een losse bluetoothspeaker :)

Helaas niet waterdicht, maar hij is toch meer bedoeld om gewoon buiten te gebruiken en dan niet bij het water/zwembad, dus dat hoeft voor mij ook niet per se. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
timvdlinde schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:19:
[...]

Ik heb hem 2 uur geleden voor €169 gekocht de zwarte, wel met leverdatum 8 juni. Hopen dat dit dan ook de nieuwe datum van 21 mei voor de zwarte is zoals het nu bij de €179 variant is.
Natuurlijk, first in, first out :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Alle kleuren staan nu in de pricewatch en zijn bij JBL en diverse andere fabrikanten te pre-orderen. Het is dat m'n vriendin zwart wilde, anders was het toch wel een leuk kleurtje geworden (de rode en blauwe zijn mooi!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 22:01
Ook besteld na het zien van de vergelijkingen op youtube.
Voor maar 100 euro via de rentepunten. Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdispert
Ik krijg net een mailtje dat die verzonden is. YES YES

EDIT
Ging er vanuit dat die pas 08 juni werd verstuurd.

[ Voor 35% gewijzigd door Valdispert op 10-05-2016 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
timvdlinde schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:22:
Ik krijg net een mailtje dat die verzonden is. YES YES

EDIT
Ging er vanuit dat die pas 08 juni werd verstuurd.
Hier ook zojuist de mail ontvangen. Charge 3 (zwart) wordt morgen bij mij thuis geleverd! Leuke verrassing :) Ik zal mijn bevindingen hier posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valdispert
outlandos schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:27:
[...]

Hier ook zojuist de mail ontvangen. Charge 3 (zwart) wordt morgen bij mij thuis geleverd! Leuke verrassing :) Ik zal mijn bevindingen hier posten.
Bij mij staat dit onder het mailtje 'Harman France SNC 12 bis rue des Colonnes-du-Trône 75012 Paris France' en de track & trace link is dpd.de dus neem aan dat die in Duitsland ligt. Ik verwacht hem overmorgen maar hoop morgen, stond nog geen leverdatum in de track & trace. Wel stond er dat die om 18:00 was aangemeld. Ik heb hem besteld bij JBL zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem S
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb de Charge 3 op 2 mei via JBL besteld en hij is vandaag binnen. Man wat een geluid komt er uit dat ding, de reviews zijn niet gelogen ;) .

Nog bedankt voor de gouden tip met de ING rentepunten. Voor 100 euro gekocht in combinatie met een JBL GO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Jochem S schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 18:40:
Ik heb de Charge 3 op 2 mei via JBL besteld en hij is vandaag binnen. Man wat een geluid komt er uit dat ding, de reviews zijn niet gelogen ;) .

Nog bedankt voor de gouden tip met de ING rentepunten. Voor 100 euro gekocht in combinatie met een JBL GO.
Graag gedaan :)

Ik ga de Charge 3 na mijn werk ophalen, ben erg benieuwd naar de kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Net binnen, de blauwe. 2 dagen na bestellen via de JBL shop :)

Klinkt lekker(heb geen ervaring met eerdere speakers), echter lijkt het maar alsof het geluid van 1 plek komt(midden rondom het JBL logo). Terwijl het 2.0 kanaals geluid en dus stereo meot zijn.
Oftewel, zitten er meerdere speakers in en komt het geluid van 2 plaatsen of hoort het zoals ik het heb?

[ Voor 60% gewijzigd door Megupe op 14-05-2016 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transistortje
  • Laatst online: 28-12-2024
Iemand die de Charge 3 zwart ergens in de afgelopen dagen (dus verwachtte leverdatum 8 Juni) herft besteld en deze nu of binnenkort al in huis heeft?

Ik ga 2 dagen voor de verwachte leverdatum op examenreis, maar als deze toch eerder geleverd worden dan bestel ik er ook een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 22:01
Week geleden besteld, maar nog niets vernomen over levering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheckItOut
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-05 08:27
De zwarte versie maandag ook besteld met ing rentepunten. Heb maar de waardebon gekozen van 200 euro (100 euro + 10.000 rentepunten) en de bestelling aangevuld met goedkope sport-inears.

Omdat ik met de waardebon 0 euro moest betalen via paypal liep er even iets fout in het bestelproces waardoor ik geen bevestiging kreeg maar een error. Na een telefoontje met jbl stuurde ze me alsnog een bevestiging per mail.

Nu wachten tot de verwachtte leverdatum (8 juni).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Gister binnen gekomen, en hij is echt geweldig. Vooral de waterdichtheid is fantastisch, zo kan hij gewoon mee onder de douche en naar het zwembad. Geluid is uitstekend, batterijduur erg lang. Ik ben erg tevreden na een dagje gebruik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 754385

How is it compared to charge 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-06 16:58
Ik heb hem nu een paar dagen. Hij werkt lekker in combinatie met mijn iPhone, koppelen ging vlekkeloos. Mis alleen de volgende knop op de Charge zelf, of ik hem hem niet gevonden(+/- knoppen wellicht anders gebruiker).

Alleen lijkt de tuning van de EQ beetje raar, de hoge en mid tonen waren teveel aanwezig en zorgde voor een vervormd geluid in combinatie met de bass. Daarna de EQ van de iPhone aangepast waarbij het een stuk beter werd.

De bass is voor de kleine form-factor in orde, in vergelijking met een "nep"-beats speaker lijkt de bass minder krachtig, erg vreemd naar mijn idee. Maar moet ze nog eens goed naast elkaar zetten.

Zoals gezegd na het tunen van de EQ was het geluid erg mooi, geen vervormingen bij maximaal volume. Indoor is het maximaal volume dusdanig hoog dat je geen normaal gesprek meer kunt voeren(ruimte van 80m3), mijn inziens dus een puik prestatie.

De batterij gaat met gemak een hele dag mee, waren zelfs nog 2 puntjes/streepjes/bolletjes over (van de 5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
Depress schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:16:
Ik heb hem nu een paar dagen. Hij werkt lekker in combinatie met mijn iPhone, koppelen ging vlekkeloos. Mis alleen de volgende knop op de Charge zelf, of ik hem hem niet gevonden(+/- knoppen wellicht anders gebruiker).

Zoals gezegd na het tunen van de EQ was het geluid erg mooi, geen vervormingen bij maximaal volume. Indoor is het maximaal volume dusdanig hoog dat je geen normaal gesprek meer kunt voeren(ruimte van 80m3), mijn inziens dus een puik prestatie.

De batterij gaat met gemak een hele dag mee, waren zelfs nog 2 puntjes/streepjes/bolletjes over (van de 5).
Ik heb ook geen volgende knop gevonden, zit er denk ik niet op. Helaas inderdaad, want als ik onder de douche sta heb ik geen zin om naar de PC te lopen voor volgende nummer als huidige nummer niet bevalt ;)

Hoe kan je het ding tunen dan? Ik heb dan wel de JBL connect app op mijn nexus6p, maar die app lijkt weinig toe te voegen behoudens als je 2 charge 3's heb.

Batterijduur is super, heb hem na meerdere weken regelmatig gebruik nog niet hoeven opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
Megupe schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:44:
[...]

Ik heb ook geen volgende knop gevonden, zit er denk ik niet op. Helaas inderdaad, want als ik onder de douche sta heb ik geen zin om naar de PC te lopen voor volgende nummer als huidige nummer niet bevalt ;)

Hoe kan je het ding tunen dan? Ik heb dan wel de JBL connect app op mijn nexus6p, maar die app lijkt weinig toe te voegen behoudens als je 2 charge 3's heb.

Batterijduur is super, heb hem na meerdere weken regelmatig gebruik nog niet hoeven opladen.
Ik heb de EQ-presets van de iPhone gebruikt om dat bij te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
Depress schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:58:
[...]

Ik heb de EQ-presets van de iPhone gebruikt om dat bij te stellen.
Dus dan moet je dus wel per verschillend toestel(als je er meerdere gebruikt) waarmee je verbonden bent dit opnieuw instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
Twee keer (snel achter elkaar) op de pauze knop drukken ;).

Wist je dat: De JBL Charge 3 in water... drijft :P

[ Voor 74% gewijzigd door Balance op 31-05-2016 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
@Balance dat is fijn op te weten!
@Megupe jup, per toestal zal je moeten instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-06 12:48
Mijn exemplaar is ook binnen! Wat een geluid :o was al overdondert van het geluid en toen kwam ik erachter dat mijn laptop nog maar op 50% stond. :D

Gear | Last.fm | twitch.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJvG13
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-05 10:12
Grrr ik baal in de JBL store is alleen de zwarte beschikbaar. Andere kleuren pas vanaf juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

MrJvG13 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:23:
Grrr ik baal in de JBL store is alleen de zwarte beschikbaar. Andere kleuren pas vanaf juli.
Kheb toevallig gisteren de blauwe besteld... nu is hij niet meer te bestellen...

Hoop dat hij nog wel een beetje snel wordt geleverd (toen ik bestelde stond er 1-2 dagen, maar hij lijkt nog niet verzonden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogey_21
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik was gisteren bij de MM in Zoetermeer. Daar waren alle kleuren volop op voorraad; de verkoper had ze net binnen. Ik neem aan dat bij andere MM's dit ook het geval is.

On topic: Wie heeft ervaringen met de kwetsbaarheid van de bass poorten aan de zijkant? Is het te verwachten dat er een beschermhoes uitkomt zoals bij de vorige charge?

[ Voor 33% gewijzigd door bogey_21 op 07-06-2016 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJvG13
ocn schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:52:
[...]

Kheb toevallig gisteren de blauwe besteld... nu is hij niet meer te bestellen...

Hoop dat hij nog wel een beetje snel wordt geleverd (toen ik bestelde stond er 1-2 dagen, maar hij lijkt nog niet verzonden...)
Ik heb zojuist ook de blauwe maar besteld. Kreeg een foutmelding tijdens het afrekenen (ING voucher), te betalen bedrag was € 0,-. Dat snapt het systeem van JBL niet. Inmiddels met ze gebeld en de order is gewoon doorgekomen en wordt binnen 1 tot 2 dagen verzonden.
bogey_21 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:26:
Ik was gisteren bij de MM in Zoetermeer. Daar waren alle kleuren volop op voorraad; de verkoper had ze net binnen. Ik neem aan dat bij andere MM's dit ook het geval is.
Hier in de regio Den Bosch heeft zowel BCC en Media Markt alle kleuren op voorraad. Ook dat gevraagd aan JBL waarom alleen de zwarte en blauwe via hun webshop op voorraad is. De voorraad bij JBL is gewoon op zeiden ze, en ze wachten op een nieuwe levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

MrJvG13 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:35:
[...]

Ik heb zojuist ook de blauwe maar besteld. Kreeg een foutmelding tijdens het afrekenen (ING voucher), te betalen bedrag was € 0,-. Dat snapt het systeem van JBL niet. Inmiddels met ze gebeld en de order is gewoon doorgekomen en wordt binnen 1 tot 2 dagen verzonden.

[...]

Hier in de regio Den Bosch heeft zowel BCC en Media Markt alle kleuren op voorraad. Ook dat gevraagd aan JBL waarom alleen de zwarte en blauwe via hun webshop op voorraad is. De voorraad bij JBL is gewoon op zeiden ze, en ze wachten op een nieuwe levering.
Die van mij wilden ze vandaag al leveren maar ik was niet thuis. Valt allemaal wel mee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJvG13
ocn schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 23:56:
[...]

Die van mij wilden ze vandaag al leveren maar ik was niet thuis. Valt allemaal wel mee dus.
Dat is inderdaad wel erg snel. Ik heb nog geen bevestiging gehad van de bestelling of een T&T-nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 779943

hoi mensen,
ik las hier dat iemand via een medetweaker een cadeaubon van 100 euro op de ING rentepunten winkel heeft gekocht voor 55 euro, om zo de Jbl charge 3 goedkoper te kunnen kopen. Nu zou ik dat ook graag willen.
Als iemand veel rentepunten heeft en mij zou willen helpen, kunt u mij dan een berichtje sturen?
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Pfff, de ING bonnen van 100 zijn alweer op :(
Gaat hard zo! Maar wel goede tip, ben benieuwd of/wanneer de virtuele voorraad weer aangevuld wordt.

Zelf veel goede ervaringen met de eerdere JBL charge dus kan niet wachten om deze te proberen. Iemand al ervaring met de handsfree/speakerphone functionaliteit? Daar wil ik veel gebruik van gaan maken dus hoop dat het een beetje goed functioneert.

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Ook schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 22:05:
Pfff, de ING bonnen van 100 zijn alweer op :(
Gaat hard zo! Maar wel goede tip, ben benieuwd of/wanneer de virtuele voorraad weer aangevuld wordt.
Ai jammer! Was er zelf gelukkig op tijd bij.
Zelf veel goede ervaringen met de eerdere JBL charge dus kan niet wachten om deze te proberen. Iemand al ervaring met de handsfree/speakerphone functionaliteit? Daar wil ik veel gebruik van gaan maken dus hoop dat het een beetje goed functioneert.
Echt subliem! Ik hoor de persoon aan de overkant extreem helder (belde met een iPhone 6), en de andere kan op was het geluid ook uitstekend. Er zit echt 0 echo in, hoe ze dat doen weet ik niet maar het resultaat is er. En voor opnemen en ophangen hoef je je telefoon niet voor aan te raken. :)
bogey_21 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:26:
On topic: Wie heeft ervaringen met de kwetsbaarheid van de bass poorten aan de zijkant? Is het te verwachten dat er een beschermhoes uitkomt zoals bij de vorige charge?
Zijn meer dan stevig genoeg. Ook drijvend in water blijven ze heel, en de kamer is echt volledig luchtdicht. Als je de ene kant indrukt gaat de andere kant naar buiten :P. Als hij aan 't spelen is ernaar kijken echt verslavend en ze zachtjes aanraken kan ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor.S
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-06 18:44
2 juni de grijze charge 3 besteld met een ING bon en vandaag ontvangen van de koerier. Had met bestellen ook problemen door het af te rekenen bedrag van €0,00, maar na een telefoontje opgelost. Verder geen bevestiging ontvangen, maar gisteren wel de mail dat ie verzonden was.

Eerst indruk is dat het een erg mooi apparaatje is, met erg goed geluid. Ook meteen even onder de kraan gehouden omdat het kan, hierbij viel wel op dat de bass poorten wat water vast houden, wat er door met de speaker te schudden weer uit komt. Ook zag ik na het openen van het klepje enkele kleine druppeltjes zitten aan de rand, wellicht dat dit de reden is dat ie niet langer dan 30 minuten mee het water in mag.

Zeker erg tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Weet iemand of er al een carrying case voor te krijgen is? Voor de charge 2 kan ik hem wel vinden.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san1999der
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09-2024
ik heb de waterdichtheid getest heb de turqiuose versie

hier een link YouTube: Jbl charge 3 watertest
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-06 11:03
Ik twijfel of ik een charge 3 zal halen of 2x een flip 3 om te linken aan elkaar. Iemand ervaring met 2 flip 3s die gelinkt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:22
Goeie! Zou met niets verbazen als 2 Flips 3 niet een beter geluid geven dan de Charge 3. Wilde de Charge 3 al kopen maar vond de ruimtelijkheid van het geluid tegenvallen (op zich niet zo gek gezien het formaat) in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runi215
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 21:42
Atlas schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 10:14:
Weet iemand of er al een carrying case voor te krijgen is? Voor de charge 2 kan ik hem wel vinden.
Volgens de klante service van JBL komen die begin volgende maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eierdopje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-04-2022
runi215 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:23:
[...]

Volgens de klante service van JBL komen die begin volgende maand
Ik heb JBL/Harman ook gemaild. Zij vertelden mij dat de carrying case eind november uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maevian
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-06 14:57
Ik vind het persoonlijk wel jammer dat de charge 3 zoveel groter is als zijn voorganger, dat plaatst hem in mijn ogen in een andere category, Ik reis graag met enkel handbagage ( goedkoper + sneller), en dan is de extra ruimte die de charge 3 in mijn koffertje zou in nemen toch wel jammer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:51

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik mag me ook hier melden, 2 weken geleden zo'n ding gekocht, wilde toch eens zo'n speaker kopen. Ben er niet ontevreden over, maar echt "goed" geluid hoef je niet op te rekenen. Met wat EQ is het hoge een stuk beter maar ook het laag komt op een bepaald moment (vanaf ~50% volume) gewoon niet meer mee. 180 euro is dan toch wel een stevige prijs, maar goed, geld moet rollen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• DaYwaLkUr
  • Laatst online: 10:20
Ligt het aan mij, maar ik vind de charge 2+ beter, wat betreft de lage tonen?

Hij klinkt wat iets meer "Bass". Komt uit de charge 3 ook genoeg Bass?

[ Voor 4% gewijzigd door DaYwaLkUr op 11-08-2016 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

DaYwaLkUr schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:09:
Ligt het aan mij, maar ik vind de charge 2+ beter, wat betreft de lage tonen?

Hij klinkt wat iets meer "Bass". Komt uit de charge 3 ook genoeg Bass?
Het ligt er echt aan welk nummer je speelt. Oude nummers met meer nuance in de "toonsterktes" (weet even niet hoe je dat noemt, moderne nummers hebben minder detail dan oude) klinken beter dan sommige top 40 nummers. Nummers met een extreem diepe bass (Snoop Dogg heeft zo'n nummer) klinken beter dan die met een half-ass bass. Moeilijk, moeilijk. Het klinkt wel redelijk, maar echt supergoed zal het nooit zijn met zo'n speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
kuusj98 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 00:07:
Ik mag me ook hier melden, 2 weken geleden zo'n ding gekocht, wilde toch eens zo'n speaker kopen. Ben er niet ontevreden over, maar echt "goed" geluid hoef je niet op te rekenen. Met wat EQ is het hoge een stuk beter maar ook het laag komt op een bepaald moment (vanaf ~50% volume) gewoon niet meer mee. 180 euro is dan toch wel een stevige prijs, maar goed, geld moet rollen.
Geinig om te lezen. Heb gisteravond een aantal filmpjes bekeken op YouTube van een reviewer die bineural mics gebruikt. Had zelf ook oordopjes ingedaan en elke keer was de Charge 3 beter. Beats Pill (joh) was beduidend minder, maar ook de speakers van Bose kwamen niet zo goed mee (en die zijn toch wel aardig wat betreft BT speakers).

Ben opzoek naar een speakertje voor op kantoor (zo verdomd stil momenteel), denk dat een Charge 3 ruim voldoende (misschien wel overkill :+ ) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

S_Chief schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 18:41:
[...]

Geinig om te lezen. Heb gisteravond een aantal filmpjes bekeken op YouTube van een reviewer die bineural mics gebruikt. Had zelf ook oordopjes ingedaan en elke keer was de Charge 3 beter. Beats Pill (joh) was beduidend minder, maar ook de speakers van Bose kwamen niet zo goed mee (en die zijn toch wel aardig wat betreft BT speakers).

Ben opzoek naar een speakertje voor op kantoor (zo verdomd stil momenteel), denk dat een Charge 3 ruim voldoende (misschien wel overkill :+ ) is.
Ze zijn ook zeker niet slecht, misschien verwacht ik wel te veel van een apparaat van 180 euro haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
180 euro is ook behoorlijk wat geld hoor. :p Maar bij de ING zijn ze nu 100 euro, dus daarvoor wil ik het wel proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Goed, hij is binnen. 8) Eerste indruk:
• Mooie verpakking! :+
• Micro-USB om op te laden, dus dat is ideaal.
• Knopjes zijn stevig. Misschien wel iets te stevig, maar echt een minpunt is het niet.
• Wat wel een minpunt is zijn al die circusgeluiden als je 'em in-/uitschakelt en wanneer de BT-connectie tot stand komt. En het is nog verdomd luid ook. Gelukkig zijn er geen geluiden bij harder/zachter/pauze/play/volgende etc.
• Met de JBL Connect app kan je de firmware updaten als er wat beschikbaar is. Hoop dat JBL die irritante geluidjes dus aanpast.
• Bouwkwaliteit is dik in orde.
• Geluid is ook prima voor het formaat. Lekker vol met een goede (maar niet te aanwezige) bass.
• Zou ik er 180 euro voor betalen? Nope. 100 euro is daarentegen acceptabel.

Edit: net de Charge 3 ingeschakeld waardoor die automatisch verbond met m'n laptop. Geluid schakelt over en op een of andere vreemde manier startte 'ie op 100% volume. :X Dat ding gaat verdomd hard zeg, goeiemorgen.

[ Voor 12% gewijzigd door S_Chief op 17-08-2016 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
S_Chief schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:21:
• Knopjes zijn stevig. Misschien wel iets te stevig, maar echt een minpunt is het niet.
• Wat wel een minpunt is zijn al die circusgeluiden als je 'em in-/uitschakelt en wanneer de BT-connectie tot stand komt. En het is nog verdomd luid ook. Gelukkig zijn er geen geluiden bij harder/zachter/pauze/play/volgende etc.
• Met de JBL Connect app kan je de firmware updaten als er wat beschikbaar is. Hoop dat JBL die irritante geluidjes dus aanpast.
• Geluid is ook prima voor het formaat. Lekker vol met een goede (maar niet te aanwezige) bass.

Edit: net de Charge 3 ingeschakeld waardoor die automatisch verbond met m'n laptop. Geluid schakelt over en op een of andere vreemde manier startte 'ie op 100% volume. :X Dat ding gaat verdomd hard zeg, goeiemorgen.
Ik heb deze en de jbl xtreme. Maar de charger 3 klonk al hard en zuiver. De jbl xtreme blaas je echt weg en wordt je onderhand doof. :) Kreeg vanmiddag al mot met mijn (stink/vuilnisbelt) buurvrouw of de muziek uit kon.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
Software update beschikbaar. Geen idee wat er verbeterd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Goed dat je het zegt, straks eens kijken.

Ik wil echt van die debiele geluiden bij het in- en uitschakelen af.. Die luide toon bij het verbinden mag ook weg.

Changelog:
Unlock a new feature to activate Siri or Google Now with a simple button press on your JBL speaker.
Afbeeldingslocatie: http://i2.kym-cdn.com/entries/icons/facebook/000/005/600/its-something.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door S_Chief op 16-09-2016 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio616
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-05 15:23

Scorpio616

BOOM headshot!

Eierdopje schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:25:
[...]

Ik heb JBL/Harman ook gemaild. Zij vertelden mij dat de carrying case eind november uitkomt.
Eind November? Dat is in ieder geval een datum, heb zojuist een Charge 3 aangeschaft maar ik kon de Carrying case nog nergens vinden. Nog even wachten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
eBay. Heb 6 euro betaald voor een hard case en het bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

S_Chief schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:24:
Goed dat je het zegt, straks eens kijken.

Ik wil echt van die debiele geluiden bij het in- en uitschakelen af.. Die luide toon bij het verbinden mag ook weg.

Changelog:

[...]

[afbeelding]
Echt hé! Rot geluid.
*TOEKETOEEEEEHHH*

Ook al duw ik hem onder een kussen en een halve meter aan dekbed hoor je die geluiden er nog doorheen.
Case heb ik er niet voor, neem hem toch amper mee. Toevallig gebruik ik hem nu wel als soort van radio voor in de tuin. Daar de afgelopen dagen héél wat kuubjes zand weggeschept en tegels gesleept en daar was het geluid van de Charge 3 toch wel fijn. Het geluid is buiten ook lekker vol, dat viel me wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-06 12:15

Tortelli

mixing gas and haulin ass

S_Chief schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:21:

Is er eigenlijk een mogelijkheid om hem te muten met een knop?. Dat mis ik namelijk wel, op pauze drukken als je hem via headphone jack aangesloten hebt lijkt niet te werken. Bij sommige andere speakers werkt dit wel.

Wil hem met een Pi2 aansturen zodat ik kan streamen vanaf een vast netwerk (wifi valt nog wel eens ff uit @ werk).

[ Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 05-01-2017 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Las je vraag verkeerd. Mute is er iig niet, en play/pause is ws. puur een signaal via BT, derhalve werkt het niet via 3.5mm

[ Voor 62% gewijzigd door S_Chief op 05-01-2017 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik kwam toevallig laatst een JBL Xtreme tegen. Icm een iPhone was de volumeregeling via het toestel mogelijk. Knoppen op de Xtreme bedienden het volume op de iPhone (zichtbaar op scherm).

Bij de Charge 3 (icm een Android toestel) moet ik het volume op de telefoon op max zetten en moet ik de Charge 3 bedienen via de knoppen op het apparaat zelf.

Is dit een feature van de iPhone of van de Xtreme? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
Ik geloof iPhone. Bij Android en Windows heb je apart het volume op de box en op de telefoon, bij iPhone is dit één instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Is er een manier dat jullie weten om "vorig nummer" te doen via de charge 3? volgend nummer gaat wel dmv 2x indrukken play.. ik mis dit wel aan deze speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Ik ben benieuwd of wij binnenkort ook mee mogen doen in het JBL Connect+ verhaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8v7jOl9vF3mVID8DZ3A0bxAY/full.png
Momenteel ondersteunen alleen de Flip 4 en Pulse 3 dit, maar het lijkt me raar om dit niet verder te implementeren (waar haal je anders die 100 speakers vandaan :P). Ik weet echter niet of er iets aan de hardware veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 10:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op de foto's in de pricewatch zie ik dit knopje zitten: '>|'.
Is dat een play/pause knop of een 'next song' knop?

Ik hoop een next song knop, zodat ik een nummer kan skippen uit m'n Spotify lijst, onder de douche :)

/edit
Bij nader inzien lijkt het meer op '>||', wat vast en zeker een play/pause knopje is ;(

[ Voor 26% gewijzigd door PromWarMachine op 18-05-2017 14:39 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
PromWarMachine schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:37:
Op de foto's in de pricewatch zie ik dit knopje zitten: '>|'.
Is dat een play/pause knop of een 'next song' knop?

Ik hoop een next song knop, zodat ik een nummer kan skippen uit m'n Spotify lijst, onder de douche :)

/edit
Bij nader inzien lijkt het meer op '>||', wat vast en zeker een play/pause knopje is ;(
2x play/pauze is naar volgende nummer

[ Voor 86% gewijzigd door Megupe op 18-05-2017 18:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timewa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-05 16:51
Ik ben ondertussen een groot fan van deze JBL producten. Heb vele bluetooth speakers gehad (Sony BTX300, B&W zeppelin, JBL Charge 2, JBL Xtreme, en diverse van de kleinere JBL speakers).

Ik vind de Charge 2 verreweg de beste qua prijs/prestatie. Kan hem zeker aanbevelen. Mooi vol geluid, indrukwekkend uit zo een kleine behuizing, erg robuust, zeer goede accuduur en makkelijk op te laden met microusb. Echt heel veel beter dan de andere speakers zoals de Sony. Als ik iets aan moet merken op de geluidskwaliteit dan is het dat de bassen iets te veel aangedikt worden en dat daar te weinig detail in zit t.o.v. bijvoorbeeld de (6 keer duurdere) B&W.

De JBL Xtreme is ook een mooi product maar veel beter dan de Charge klinkt hij niet. Hij kan alleen nog iets harder. Nadeel is dat je daar een aparte voeding bij nodig hebt. Ik heb hem weer weggedaan, liever een extra Charge of Flip.

Ik heb dus ondertussen meerdere JBL charge 2 exemplaren gekocht via de ING rentepuntenwinkel en kan dat echt iedereen aanraden.

Op basis van de goede ervaringen ook maar een JBL soundbar gekocht, de SB400. Die valt me dan weer tegen zowel qua geluid alsook gebruiksgemak.

Tip: De Flip3 is nu bij de ING te koop voor slechts 52 euro (!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
Timewa schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 15:58:
Ik ben ondertussen een groot fan van deze JBL producten. Heb vele bluetooth speakers gehad (Sony BTX300, B&W zeppelin, JBL Charge 2, JBL Xtreme, en diverse van de kleinere JBL speakers).

Ik vind de Charge 2 verreweg de beste qua prijs/prestatie. Kan hem zeker aanbevelen. Mooi vol geluid, indrukwekkend uit zo een kleine behuizing, erg robuust, zeer goede accuduur en makkelijk op te laden met microusb. Echt heel veel beter dan de andere speakers zoals de Sony. Als ik iets aan moet merken op de geluidskwaliteit dan is het dat de bassen iets te veel aangedikt worden en dat daar te weinig detail in zit t.o.v. bijvoorbeeld de (6 keer duurdere) B&W.

De JBL Xtreme is ook een mooi product maar veel beter dan de Charge klinkt hij niet. Hij kan alleen nog iets harder. Nadeel is dat je daar een aparte voeding bij nodig hebt. Ik heb hem weer weggedaan, liever een extra Charge of Flip.

Ik heb dus ondertussen meerdere JBL charge 2 exemplaren gekocht via de ING rentepuntenwinkel en kan dat echt iedereen aanraden.

Op basis van de goede ervaringen ook maar een JBL soundbar gekocht, de SB400. Die valt me dan weer tegen zowel qua geluid alsook gebruiksgemak.

Tip: De Flip3 is nu bij de ING te koop voor slechts 52 euro (!)
Dit topic gaat over de charge 3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huizewaaldrecht
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 20:14
He de heb ik ook. Deze heb ik een paar maandjes nu denk ik. Deze heb ik gekocht (bij Mediamarkt) nadat de radio in de douche kapot was gegaan. Die was ook niet geschikt voor de badkamer.

Dus op zoek naar een nieuwe radio voor in de douche. Maar zo makkelijk was dat niet. Het moest iets worden dat waterdicht is, want de douche is natuurlijk vochtig. Dus een bezoek aan de mediamarkt. Dus wat doucheradiotjes getest. Maar het geluid was bagger bij de een nog erger dan de andere.

De JBL Charge 3 kwam ik daar ook tegen. Goed geluid en waterdicht. Die dus gekocht als badkamerradio. In combinatie met mijn smartphone op de gang met internetradio via Bluetooth naar de Charge 3. Toen ik thuis het ding liet spelen tijdens het douchen bleek het geluid bijna beter als in de woonkamer te zijn. Niet zo gek natuurlijk. De stereo in de huiskamer was 179 euro. De zelfde prijs als de JBL Charge 3.

Is gewoon een fijn apparaat. Hij is mobiel. Staat nu te spelen in mijn kantoortje (waar ik airco heb, buiten 30 graden, woonkamer veel te heet) en waar ik ook goede muziek wil kunnen draaien. Het ding gaat ook mee op vakantie want de radio's in vakantiehuisjes/hotels hebben ook een geluid van drie keer niks.

Kortom aangeschaft voor de badkamer, maar gewoon een fijn apparaat voor in en rond het huis. Wat de denken als er stroomstoring is. De Charge 3 doet het nog gewoon en mocht de smartphone leeg zijn dan gewoon aansluiten op de Charge 3 en je hebt toch muziek

Top apparaat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octo77
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-01-2019
Misschien iemand die zijn equalizer instellingen kan doorgeven? Dan kunnen we daarvan profiteren! Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bizonjeetje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-06 15:44
heb hier een code met 30% op bijna alles van jbl

WOW! JBL, trotse partner van Dreamfields Festival, viert
de zomer met een speciale en dikke 30% korting op JBL producten in de JBL webshop: www.JBL.nl

► Voer de code JBLDREAMFIELDS in aan het einde
van je bestelling op JBL.nl
(geen korting op outlet, geldig tot 30 juli 2017)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timewa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-05 16:51
En, reeds eerder gemeld maar zekerheidshalve nogmaals: Als je rentepunten bij de ING hebt kun je die omzetten in 50% korting op JBL producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-05 15:58
Ik heb vandaag de charge 3 aangeschaft, maar bij veel apparaten komt hij niet in het overzicht. Gaat om 3 telefoons. Een nexus 5x, oneplus one en een samsung galaxy s4, bij 3 laptops krijg ik wel verbinding en een niet, maar bij een lenovo p2 wel weer.

Iemand een idee wat ik kan proberen?

Edit: Iemand enig idee hoe ik hem kan resetten?

Na update lijkt hij stuk te zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door kingre op 23-06-2017 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-06 21:37
Ik heb de charge 3 afgelopen week aangeschaft via ING: waardebon van 200euro gekocht voor 100 euro en 10k rentepunten..

Op de JBL website stond dat de beschermhoes niet beschikbaar was... maar deze was wel netjes tegelijk geleverd!

levertijd bedroeg 4 dagen.. (donderdag besteld, maandag binnen!)

Ik ben erg blij met de speaker! De bass is wat zachter dan die van de JBL charge 2, maar die vond ik een te overdreven bass hebben.
ik vond de volume stappen te groot, maar dit komt door android die maar 15 stappen neemt tussen 0 en 100%.
de oplossing hiervoor was door in de ontwikkelaars modus de volgende optie aan te zetten:
in kopje netwerken: "absoluut volume uitschakelen"
hierna kan je je android volume los regelen van je hardware volume _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
Ik hengel zojuist een firmware-update voor m'n JBL Charge 3 binnen: Ondersteuning voor JBL Connect+. :)

Met Connect+ (Connect Plus) kan je met tientallen JBL speakers tegelijk muziek afspelen. Je kan de Charge 3 koppelen aan de Flip 4, Pulse 3, Boombox en andere Charge 3's die de firmware-update hebben gehad. JBL claimt dat er tot 100 speakers verbonden kunnen worden. De firmware update is versie 7.3.0.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lr600OlsRPQN2RwJKgnmIaJe/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sUMTzYLq0fAfwJVrpikYFPn3/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HmQyj7IlFGpSswlgktrHyAe9/medium.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fVFIA1bY769FYYwBDUP49JAI/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oCU73uGScvkZDIj6Gd3rruzr/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rCnxkHznCUIBzDCeNftUDN7a/medium.png

Ik ga binnenkort proberen drie JBL Charge 3-speakers bij elkaar te krijgen om deze functie eens goed te testen. De app-interface ziet er nu ook een stuk fancier uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/o2EtA3Ea4qAdprmzuYUdCnTf/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pXFEC5MDUQQsMHpYZCeHHEy7/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3k5bEayRNlrR8ZkaBB3rJ4rM/medium.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sEbcwePABDrawX62xYijrWzC/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3xc16fAbC4SIVcdc7UkR1h9p/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O3JOcmfitSho1EiUzqElCjo2/medium.png

[ Voor 25% gewijzigd door Balance op 11-12-2017 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-06 13:16

doc

Bij de MM met de BTW actie is de zwarte nu 114 euro. Geen gekke deal :9

Me Tarzan, U nix!

• Frits1956
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 04-04 19:13
Nu op eBay voor 2 tientjes

• S_Chief
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radiance2012
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-01 22:24
JBL Charge 3 klinkt idd erg dik. Batterij gaat ook redelijk lang mee...
Heb hem nu een half jaar dus kan weinig zeggen over degelijkheid op de lange termijn.

Had hiervoor een Marshall stanmore en daarvan heeft de interne voeding het begeven na twee jaar.
De voeding is meestal het zwakke punt bij dit soort apparaten dus we zullen zien hoe lang de JBL Charge 3 het gaat volhouden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Balance schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:09:
Ik hengel zojuist een firmware-update voor m'n JBL Charge 3 binnen: Ondersteuning voor JBL Connect+. :)

Met Connect+ (Connect Plus) kan je met tientallen JBL speakers tegelijk muziek afspelen. Je kan de Charge 3 koppelen aan de Flip 4, Pulse 3, Boombox en andere Charge 3's die de firmware-update hebben gehad. JBL claimt dat er tot 100 speakers verbonden kunnen worden. De firmware update is versie 7.3.0.

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Ik ga binnenkort proberen drie JBL Charge 3-speakers bij elkaar te krijgen om deze functie eens goed te testen. De app-interface ziet er nu ook een stuk fancier uit.

En nog belangrijker: die circusgeluiden bij aan/uit kunnen eindelijk uit! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Kleine update. Grootste wijzigingen die ik kon vinden waren een iets grotere batterij (7500mAh i.p.v. 6000) en opladen via USB Type-C. Ben benieuwd naar een vergelijking tussen het geluid.

Gelijk maar even een nieuw topic aangemaakt: [Ervaringen] JBL Charge 4

[ Voor 9% gewijzigd door Balance op 05-09-2018 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 15:12
Ik heb zelf de JBL Charge 2 en het geluid vind ik erg mooi. Nu wil ik de JBL Charge 3 (of eventueel 4) kopen voor mijn vriendin.

Nu is mijn vraag. Ze wil het gebruiken als speaker voor op haar kamer. Ze zal het niet vaak meenemen, denk ik, maar draadloos is altijd mooier natuurlijk.
  • Is deze speaker ook te gebruiken als je een stroomkabel aansluit om de accu te sparen?
  • Als de accu overleden is (door het vele draadloos gebruik), doet hij het nog steeds als de stroomkabel aangesloten is?

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
honey schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:55:
  • Is deze speaker ook te gebruiken als je een stroomkabel aansluit om de accu te sparen?
    [
Contact gehad met JBL. Zij adviseren om altijd een stroomkabel te gebruiken als de accu (draadloos) niet nodig is. Hiermee wordt de accu gespaart.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-06 19:10

JAM

Afgelopen vakantie heb ik voor het eerste een oudere mp3-speler via de 3,5mm Aux-ingang aangesloten. Bij het begin van elk nieuw nummer missen iedere keer de eerste 1 à 2 seconden. Hierbij gaan ook steeds de accu-ledjes aan (en na een paar seconden weer uit).
Het lijkt erop dat de speaker veel te snel in stand-by schakelt (naar schatting met 2 à 3 seconden al), waardoor als het volgende nummer begint de speaker te laat inschakelt.

Ben ik de enige die dit probleem ervaart?
Ik heb geen instelling hiervoor kunnen ontdekken. Kijk ik daar wellicht overheen?

Mijn Charge 3 heeft de laatste firmware (versie 7.3.0). Het volume van mijn mp3-speler (Cowon D2+) stond ingesteld op 25/50 (half volume dus). Bij het afspelen van muziek via Bluetooth (bijvoorbeeld met m'n smartphone) doet zich dit probleem niet voor. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door JAM op 12-10-2018 17:17 ]

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-06 00:08
Vorige week een Charge 3 aangeschaft. Na het koppelen en installeren van de app zie ik gelijk dat er een firmware update is.
Het gaat hier om de firmware update die na het updaten Connect+ ondersteuning geeft op de Charge 3.

Als je geen andere (nieuwere) JBL speakers hebt en dus alléén de Charge 3 gebruikt, is het dan de moeite om te upgraden?
Ik kan niet echt concreet punten vinden om te upgraden als je géén andere JBL speakers hebt.
En helaas ook geen concrete punten wat de Connect+ firmware update nu precies bevat...

Wie kan mij hierover inlichten? BVD.

EDIT: Contact gehad met JBL Support, kreeg het volgende terug:
Nou eigenlijk niet veel, de software update is puur voor deze functionaliteit en niet veel anders. Het enige wat mij te binnen schiet is dat we het aan/uit startgeluid uit kunnen zetten als we de speaker gaan gebruiken via de JBL Connect app als deze is geupdate, dat is het enige.
Kortom: Als je dus maar één speaker van JBL gebruikt, is de Connect+ FW update niet de moeite waard op de oudere modellen die fabrieks af géén Connect+ ondersteunen.

[ Voor 32% gewijzigd door Milo44 op 29-11-2018 11:36 ]

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 23:34
honey schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:55:
Ik heb zelf de JBL Charge 2 en het geluid vind ik erg mooi. Nu wil ik de JBL Charge 3 (of eventueel 4) kopen voor mijn vriendin.

Nu is mijn vraag. Ze wil het gebruiken als speaker voor op haar kamer. Ze zal het niet vaak meenemen, denk ik, maar draadloos is altijd mooier natuurlijk.
  • Als de accu overleden is (door het vele draadloos gebruik), doet hij het nog steeds als de stroomkabel aangesloten is?
Sinds 3 maanden in bezig van Charge 3 en moet zeggen ben er heel tevreden over. Is mee gegaan naar Zuid-Afrika waar ik het als speaker en powerbank gebruikt heb.

Jouw eerste vraag kan ik bevestigen. Hij werkt terwijl hij aan het opladen is en zelfs als powerbank gebruikt wordt. Jouw tweede vraag kan ik niet beantwoorden en hoop het nooit te hoeven ervaren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Xmoo schreef op woensdag 5 december 2018 @ 23:11:
[...]

Sinds 3 maanden in bezig van Charge 3 en moet zeggen ben er heel tevreden over. Is mee gegaan naar Zuid-Afrika waar ik het als speaker en powerbank gebruikt heb.

Jouw eerste vraag kan ik bevestigen. Hij werkt terwijl hij aan het opladen is en zelfs als powerbank gebruikt wordt. Jouw tweede vraag kan ik niet beantwoorden en hoop het nooit te hoeven ervaren :9
Dank voor je antwoord. Ik heb besloten de Harman Kardon Go+Play te kopen. Waanzinnig goed geluid. Niet zo klein, maar voor haar kamer perfect.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-06 18:29
Mijn schoonouders hebben sinds vandaag de Charge 3 in huis.
Deze willen ze gebruiken om geluid van de PC te streamen naar de box.

Prima tot zover.
Echter lukt het niet om de telefoon van mijn schoonvader te koppelen aan de speaker.
Althans hij koppelt wel, maar speelt niks af via de Charge.

Hij heeft een Lenovo K6 mobiel en volgens de specs beschikt deze wel over bluetooth 4.0
In de instellingen van bluetooth staat aangegeven dat media-audio gebruikt mag worden.

Hij koppelt wel, maar het geluid wil zich niet doorzetten naar de speaker.

Heeft iemand een idee hoe dit kan ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-06 12:42
Niemand die zich stoort aan de statische ruis, die vooral hoorbaar is wanneer het volume op zijn zachtst staat (op zijn zachtst op de Charge zelf bediend)?
Volume dat ik gebruik 's morgensvroeg in de badkamer :)
Valt goed op bij London Grammar - Waisting my young years, Disturbed - Sound of silence, dus nummers die rustiger zijn.
Ik heb de Charge 4, maar heb het ook al bij iemand getest die een Charge 3 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Laatst online: 22:41

copykat

Good copy isn't bad

ben me een beetje aan het orienteren, kids willen een JBL voor in hun kamer.
geen probleem, beter dan die oude stereo set van vroeger met te grote boxen die niet hard gezet mocht worden van pa, (shit nu ben ik het...LOL)

paar vraagjes:
koppelbaarheid:
- laptop? via wifi?
- smartphone via wifi of bluetooth?
- nass, synology?
- internet radio? (kan natuurlijk ook via smartphone)

De meeste zijn gepromoot voor smartphone gebruik logisch, draagbaar, maar ik kan weinig vinden over nass koppeling.
(kunnen ze ook van die database gebruikmaken)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
De Charge 3 is in ieder geval puur een bluetooth speaker. Dus je kunt in feite alles wat over bluetooth muziek kan versturen er aan koppelen. Meest gebruikelijk is dan inderdaad een telefoon of tablet. Maar een laptop kan natuurlijk net zo makkelijk.

Als je daadwerkelijk met een NAS aan de slag wil zou ik eerder kijken naar een wifi aangestuurde speaker. Dan kom je in het multi-room domein waar echt tig merken te vinden zijn in allerhande prijsklassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Laatst online: 22:41

copykat

Good copy isn't bad

Linius schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:33:
....
Als je daadwerkelijk met een NAS aan de slag wil zou ik eerder kijken naar een wifi aangestuurde speaker. Dan kom je in het multi-room domein waar echt tig merken te vinden zijn in allerhande prijsklassen.
geen idee of de kids wel gebruik willen maken van de muziek op de nass,
ik heb kodi (linux) draaien en kies gewoon wat uit als playlist via tv als ik in de woonkamer muziek wil en boven op pc gebruik ik itunes. in mijn auto een oude 80GB ipod op random shuffle.
(ja ik weet het ouderwets. LOL)

Synology's Audio Station in combinatie met de gratis app DS audio (iOS en Android) zo heb je je eigen Spotify.
Dus WiFI is niet echt nodig als ze hun Smartphone als source gebruiken.

Edit: pricewatch: JBL Link 10 Zwart
heeft WiFi maar ook Google assistant.. |:(

[ Voor 9% gewijzigd door copykat op 22-02-2019 15:01 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:36
Ik heb deze vandaag ook gekocht kon ook extreme goedkoop krijgen maar die bass was zo verschrikkelijk overdreven. Heel erg tevreden maar kan je ook instellen met betrekking tot vertraging geluid tijdens YouTube of video's kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 06:43
Milo44 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:45:
Vorige week een Charge 3 aangeschaft. Na het koppelen en installeren van de app zie ik gelijk dat er een firmware update is.
Het gaat hier om de firmware update die na het updaten Connect+ ondersteuning geeft op de Charge 3.

Als je geen andere (nieuwere) JBL speakers hebt en dus alléén de Charge 3 gebruikt, is het dan de moeite om te upgraden?
Ik kan niet echt concreet punten vinden om te upgraden als je géén andere JBL speakers hebt.
En helaas ook geen concrete punten wat de Connect+ firmware update nu precies bevat...

Wie kan mij hierover inlichten? BVD.

EDIT: Contact gehad met JBL Support, kreeg het volgende terug:

[...]

Kortom: Als je dus maar één speaker van JBL gebruikt, is de Connect+ FW update niet de moeite waard op de oudere modellen die fabrieks af géén Connect+ ondersteunen.
wij hebben dus wel de firmware update uitgevoerd, echter na het updaten wil de charge 3 niet meer aan, zelfs de route zoals beschreven op internet:
de + knop en de connect knop voor 10 seconden indrukken wanneer deze aan de lader hangt werkt niet.
heeft iemand een idee hoe we deze speaker weer leven in kunnen blazen?
tijdens het update heeft hij gewoon aan een usb lader gehangen en de tablet gaf de melding dat de speaker weer opnieuw zou opstarten, de update was gelukt.

kan iemand ond helpen?
Pagina: 1 2 Laatste