[Ervaringen] JBL Charge 3 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huizewaaldrecht
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 20:14
He de heb ik ook. Deze heb ik een paar maandjes nu denk ik. Deze heb ik gekocht (bij Mediamarkt) nadat de radio in de douche kapot was gegaan. Die was ook niet geschikt voor de badkamer.

Dus op zoek naar een nieuwe radio voor in de douche. Maar zo makkelijk was dat niet. Het moest iets worden dat waterdicht is, want de douche is natuurlijk vochtig. Dus een bezoek aan de mediamarkt. Dus wat doucheradiotjes getest. Maar het geluid was bagger bij de een nog erger dan de andere.

De JBL Charge 3 kwam ik daar ook tegen. Goed geluid en waterdicht. Die dus gekocht als badkamerradio. In combinatie met mijn smartphone op de gang met internetradio via Bluetooth naar de Charge 3. Toen ik thuis het ding liet spelen tijdens het douchen bleek het geluid bijna beter als in de woonkamer te zijn. Niet zo gek natuurlijk. De stereo in de huiskamer was 179 euro. De zelfde prijs als de JBL Charge 3.

Is gewoon een fijn apparaat. Hij is mobiel. Staat nu te spelen in mijn kantoortje (waar ik airco heb, buiten 30 graden, woonkamer veel te heet) en waar ik ook goede muziek wil kunnen draaien. Het ding gaat ook mee op vakantie want de radio's in vakantiehuisjes/hotels hebben ook een geluid van drie keer niks.

Kortom aangeschaft voor de badkamer, maar gewoon een fijn apparaat voor in en rond het huis. Wat de denken als er stroomstoring is. De Charge 3 doet het nog gewoon en mocht de smartphone leeg zijn dan gewoon aansluiten op de Charge 3 en je hebt toch muziek

Top apparaat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octo77
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-01-2019
Misschien iemand die zijn equalizer instellingen kan doorgeven? Dan kunnen we daarvan profiteren! Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bizonjeetje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-06 15:44
heb hier een code met 30% op bijna alles van jbl

WOW! JBL, trotse partner van Dreamfields Festival, viert
de zomer met een speciale en dikke 30% korting op JBL producten in de JBL webshop: www.JBL.nl

► Voer de code JBLDREAMFIELDS in aan het einde
van je bestelling op JBL.nl
(geen korting op outlet, geldig tot 30 juli 2017)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timewa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-05 16:51
En, reeds eerder gemeld maar zekerheidshalve nogmaals: Als je rentepunten bij de ING hebt kun je die omzetten in 50% korting op JBL producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-05 15:58
Ik heb vandaag de charge 3 aangeschaft, maar bij veel apparaten komt hij niet in het overzicht. Gaat om 3 telefoons. Een nexus 5x, oneplus one en een samsung galaxy s4, bij 3 laptops krijg ik wel verbinding en een niet, maar bij een lenovo p2 wel weer.

Iemand een idee wat ik kan proberen?

Edit: Iemand enig idee hoe ik hem kan resetten?

Na update lijkt hij stuk te zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door kingre op 23-06-2017 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-06 21:37
Ik heb de charge 3 afgelopen week aangeschaft via ING: waardebon van 200euro gekocht voor 100 euro en 10k rentepunten..

Op de JBL website stond dat de beschermhoes niet beschikbaar was... maar deze was wel netjes tegelijk geleverd!

levertijd bedroeg 4 dagen.. (donderdag besteld, maandag binnen!)

Ik ben erg blij met de speaker! De bass is wat zachter dan die van de JBL charge 2, maar die vond ik een te overdreven bass hebben.
ik vond de volume stappen te groot, maar dit komt door android die maar 15 stappen neemt tussen 0 en 100%.
de oplossing hiervoor was door in de ontwikkelaars modus de volgende optie aan te zetten:
in kopje netwerken: "absoluut volume uitschakelen"
hierna kan je je android volume los regelen van je hardware volume _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14
Ik hengel zojuist een firmware-update voor m'n JBL Charge 3 binnen: Ondersteuning voor JBL Connect+. :)

Met Connect+ (Connect Plus) kan je met tientallen JBL speakers tegelijk muziek afspelen. Je kan de Charge 3 koppelen aan de Flip 4, Pulse 3, Boombox en andere Charge 3's die de firmware-update hebben gehad. JBL claimt dat er tot 100 speakers verbonden kunnen worden. De firmware update is versie 7.3.0.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lr600OlsRPQN2RwJKgnmIaJe/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sUMTzYLq0fAfwJVrpikYFPn3/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HmQyj7IlFGpSswlgktrHyAe9/medium.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fVFIA1bY769FYYwBDUP49JAI/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oCU73uGScvkZDIj6Gd3rruzr/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rCnxkHznCUIBzDCeNftUDN7a/medium.png

Ik ga binnenkort proberen drie JBL Charge 3-speakers bij elkaar te krijgen om deze functie eens goed te testen. De app-interface ziet er nu ook een stuk fancier uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/o2EtA3Ea4qAdprmzuYUdCnTf/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pXFEC5MDUQQsMHpYZCeHHEy7/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3k5bEayRNlrR8ZkaBB3rJ4rM/medium.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sEbcwePABDrawX62xYijrWzC/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3xc16fAbC4SIVcdc7UkR1h9p/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O3JOcmfitSho1EiUzqElCjo2/medium.png

[ Voor 25% gewijzigd door Balance op 11-12-2017 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-06 13:16

doc

Bij de MM met de BTW actie is de zwarte nu 114 euro. Geen gekke deal :9

Me Tarzan, U nix!

• Frits1956
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 04-04 19:13
Nu op eBay voor 2 tientjes

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radiance2012
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-01 22:24
JBL Charge 3 klinkt idd erg dik. Batterij gaat ook redelijk lang mee...
Heb hem nu een half jaar dus kan weinig zeggen over degelijkheid op de lange termijn.

Had hiervoor een Marshall stanmore en daarvan heeft de interne voeding het begeven na twee jaar.
De voeding is meestal het zwakke punt bij dit soort apparaten dus we zullen zien hoe lang de JBL Charge 3 het gaat volhouden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Balance schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:09:
Ik hengel zojuist een firmware-update voor m'n JBL Charge 3 binnen: Ondersteuning voor JBL Connect+. :)

Met Connect+ (Connect Plus) kan je met tientallen JBL speakers tegelijk muziek afspelen. Je kan de Charge 3 koppelen aan de Flip 4, Pulse 3, Boombox en andere Charge 3's die de firmware-update hebben gehad. JBL claimt dat er tot 100 speakers verbonden kunnen worden. De firmware update is versie 7.3.0.

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Ik ga binnenkort proberen drie JBL Charge 3-speakers bij elkaar te krijgen om deze functie eens goed te testen. De app-interface ziet er nu ook een stuk fancier uit.

En nog belangrijker: die circusgeluiden bij aan/uit kunnen eindelijk uit! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14
Kleine update. Grootste wijzigingen die ik kon vinden waren een iets grotere batterij (7500mAh i.p.v. 6000) en opladen via USB Type-C. Ben benieuwd naar een vergelijking tussen het geluid.

Gelijk maar even een nieuw topic aangemaakt: [Ervaringen] JBL Charge 4

[ Voor 9% gewijzigd door Balance op 05-09-2018 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 15:12
Ik heb zelf de JBL Charge 2 en het geluid vind ik erg mooi. Nu wil ik de JBL Charge 3 (of eventueel 4) kopen voor mijn vriendin.

Nu is mijn vraag. Ze wil het gebruiken als speaker voor op haar kamer. Ze zal het niet vaak meenemen, denk ik, maar draadloos is altijd mooier natuurlijk.
  • Is deze speaker ook te gebruiken als je een stroomkabel aansluit om de accu te sparen?
  • Als de accu overleden is (door het vele draadloos gebruik), doet hij het nog steeds als de stroomkabel aangesloten is?

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
honey schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:55:
  • Is deze speaker ook te gebruiken als je een stroomkabel aansluit om de accu te sparen?
    [
Contact gehad met JBL. Zij adviseren om altijd een stroomkabel te gebruiken als de accu (draadloos) niet nodig is. Hiermee wordt de accu gespaart.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-06 19:10

JAM

Afgelopen vakantie heb ik voor het eerste een oudere mp3-speler via de 3,5mm Aux-ingang aangesloten. Bij het begin van elk nieuw nummer missen iedere keer de eerste 1 à 2 seconden. Hierbij gaan ook steeds de accu-ledjes aan (en na een paar seconden weer uit).
Het lijkt erop dat de speaker veel te snel in stand-by schakelt (naar schatting met 2 à 3 seconden al), waardoor als het volgende nummer begint de speaker te laat inschakelt.

Ben ik de enige die dit probleem ervaart?
Ik heb geen instelling hiervoor kunnen ontdekken. Kijk ik daar wellicht overheen?

Mijn Charge 3 heeft de laatste firmware (versie 7.3.0). Het volume van mijn mp3-speler (Cowon D2+) stond ingesteld op 25/50 (half volume dus). Bij het afspelen van muziek via Bluetooth (bijvoorbeeld met m'n smartphone) doet zich dit probleem niet voor. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door JAM op 12-10-2018 17:17 ]

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-06 00:08
Vorige week een Charge 3 aangeschaft. Na het koppelen en installeren van de app zie ik gelijk dat er een firmware update is.
Het gaat hier om de firmware update die na het updaten Connect+ ondersteuning geeft op de Charge 3.

Als je geen andere (nieuwere) JBL speakers hebt en dus alléén de Charge 3 gebruikt, is het dan de moeite om te upgraden?
Ik kan niet echt concreet punten vinden om te upgraden als je géén andere JBL speakers hebt.
En helaas ook geen concrete punten wat de Connect+ firmware update nu precies bevat...

Wie kan mij hierover inlichten? BVD.

EDIT: Contact gehad met JBL Support, kreeg het volgende terug:
Nou eigenlijk niet veel, de software update is puur voor deze functionaliteit en niet veel anders. Het enige wat mij te binnen schiet is dat we het aan/uit startgeluid uit kunnen zetten als we de speaker gaan gebruiken via de JBL Connect app als deze is geupdate, dat is het enige.
Kortom: Als je dus maar één speaker van JBL gebruikt, is de Connect+ FW update niet de moeite waard op de oudere modellen die fabrieks af géén Connect+ ondersteunen.

[ Voor 32% gewijzigd door Milo44 op 29-11-2018 11:36 ]

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 23:34
honey schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:55:
Ik heb zelf de JBL Charge 2 en het geluid vind ik erg mooi. Nu wil ik de JBL Charge 3 (of eventueel 4) kopen voor mijn vriendin.

Nu is mijn vraag. Ze wil het gebruiken als speaker voor op haar kamer. Ze zal het niet vaak meenemen, denk ik, maar draadloos is altijd mooier natuurlijk.
  • Als de accu overleden is (door het vele draadloos gebruik), doet hij het nog steeds als de stroomkabel aangesloten is?
Sinds 3 maanden in bezig van Charge 3 en moet zeggen ben er heel tevreden over. Is mee gegaan naar Zuid-Afrika waar ik het als speaker en powerbank gebruikt heb.

Jouw eerste vraag kan ik bevestigen. Hij werkt terwijl hij aan het opladen is en zelfs als powerbank gebruikt wordt. Jouw tweede vraag kan ik niet beantwoorden en hoop het nooit te hoeven ervaren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Xmoo schreef op woensdag 5 december 2018 @ 23:11:
[...]

Sinds 3 maanden in bezig van Charge 3 en moet zeggen ben er heel tevreden over. Is mee gegaan naar Zuid-Afrika waar ik het als speaker en powerbank gebruikt heb.

Jouw eerste vraag kan ik bevestigen. Hij werkt terwijl hij aan het opladen is en zelfs als powerbank gebruikt wordt. Jouw tweede vraag kan ik niet beantwoorden en hoop het nooit te hoeven ervaren :9
Dank voor je antwoord. Ik heb besloten de Harman Kardon Go+Play te kopen. Waanzinnig goed geluid. Niet zo klein, maar voor haar kamer perfect.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:29
Mijn schoonouders hebben sinds vandaag de Charge 3 in huis.
Deze willen ze gebruiken om geluid van de PC te streamen naar de box.

Prima tot zover.
Echter lukt het niet om de telefoon van mijn schoonvader te koppelen aan de speaker.
Althans hij koppelt wel, maar speelt niks af via de Charge.

Hij heeft een Lenovo K6 mobiel en volgens de specs beschikt deze wel over bluetooth 4.0
In de instellingen van bluetooth staat aangegeven dat media-audio gebruikt mag worden.

Hij koppelt wel, maar het geluid wil zich niet doorzetten naar de speaker.

Heeft iemand een idee hoe dit kan ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-06 12:42
Niemand die zich stoort aan de statische ruis, die vooral hoorbaar is wanneer het volume op zijn zachtst staat (op zijn zachtst op de Charge zelf bediend)?
Volume dat ik gebruik 's morgensvroeg in de badkamer :)
Valt goed op bij London Grammar - Waisting my young years, Disturbed - Sound of silence, dus nummers die rustiger zijn.
Ik heb de Charge 4, maar heb het ook al bij iemand getest die een Charge 3 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:41

copykat

Good copy isn't bad

ben me een beetje aan het orienteren, kids willen een JBL voor in hun kamer.
geen probleem, beter dan die oude stereo set van vroeger met te grote boxen die niet hard gezet mocht worden van pa, (shit nu ben ik het...LOL)

paar vraagjes:
koppelbaarheid:
- laptop? via wifi?
- smartphone via wifi of bluetooth?
- nass, synology?
- internet radio? (kan natuurlijk ook via smartphone)

De meeste zijn gepromoot voor smartphone gebruik logisch, draagbaar, maar ik kan weinig vinden over nass koppeling.
(kunnen ze ook van die database gebruikmaken)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
De Charge 3 is in ieder geval puur een bluetooth speaker. Dus je kunt in feite alles wat over bluetooth muziek kan versturen er aan koppelen. Meest gebruikelijk is dan inderdaad een telefoon of tablet. Maar een laptop kan natuurlijk net zo makkelijk.

Als je daadwerkelijk met een NAS aan de slag wil zou ik eerder kijken naar een wifi aangestuurde speaker. Dan kom je in het multi-room domein waar echt tig merken te vinden zijn in allerhande prijsklassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:41

copykat

Good copy isn't bad

Linius schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:33:
....
Als je daadwerkelijk met een NAS aan de slag wil zou ik eerder kijken naar een wifi aangestuurde speaker. Dan kom je in het multi-room domein waar echt tig merken te vinden zijn in allerhande prijsklassen.
geen idee of de kids wel gebruik willen maken van de muziek op de nass,
ik heb kodi (linux) draaien en kies gewoon wat uit als playlist via tv als ik in de woonkamer muziek wil en boven op pc gebruik ik itunes. in mijn auto een oude 80GB ipod op random shuffle.
(ja ik weet het ouderwets. LOL)

Synology's Audio Station in combinatie met de gratis app DS audio (iOS en Android) zo heb je je eigen Spotify.
Dus WiFI is niet echt nodig als ze hun Smartphone als source gebruiken.

Edit: pricewatch: JBL Link 10 Zwart
heeft WiFi maar ook Google assistant.. |:(

[ Voor 9% gewijzigd door copykat op 22-02-2019 15:01 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:41
Ik heb deze vandaag ook gekocht kon ook extreme goedkoop krijgen maar die bass was zo verschrikkelijk overdreven. Heel erg tevreden maar kan je ook instellen met betrekking tot vertraging geluid tijdens YouTube of video's kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 06:43
Milo44 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:45:
Vorige week een Charge 3 aangeschaft. Na het koppelen en installeren van de app zie ik gelijk dat er een firmware update is.
Het gaat hier om de firmware update die na het updaten Connect+ ondersteuning geeft op de Charge 3.

Als je geen andere (nieuwere) JBL speakers hebt en dus alléén de Charge 3 gebruikt, is het dan de moeite om te upgraden?
Ik kan niet echt concreet punten vinden om te upgraden als je géén andere JBL speakers hebt.
En helaas ook geen concrete punten wat de Connect+ firmware update nu precies bevat...

Wie kan mij hierover inlichten? BVD.

EDIT: Contact gehad met JBL Support, kreeg het volgende terug:

[...]

Kortom: Als je dus maar één speaker van JBL gebruikt, is de Connect+ FW update niet de moeite waard op de oudere modellen die fabrieks af géén Connect+ ondersteunen.
wij hebben dus wel de firmware update uitgevoerd, echter na het updaten wil de charge 3 niet meer aan, zelfs de route zoals beschreven op internet:
de + knop en de connect knop voor 10 seconden indrukken wanneer deze aan de lader hangt werkt niet.
heeft iemand een idee hoe we deze speaker weer leven in kunnen blazen?
tijdens het update heeft hij gewoon aan een usb lader gehangen en de tablet gaf de melding dat de speaker weer opnieuw zou opstarten, de update was gelukt.

kan iemand ond helpen?
Pagina: 1 2 Laatste