Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 29-09 12:28

Van de ontzettend populaire JBL Charge 3 is nu een opvolger aangekondigd, de JBL Charge 4. De speakerlijn heeft een relatief kleine update gekregen met als meest opvallende veranderingen een grotere 7500mAh batterij (i.p.v. 6000mAh) en een USB Type-C laadpoort. Over de geluidskwaliteit is nog weinig bekend. De speaker moet in oktober verkrijgbaar zijn voor dezelfde €179.

Fuel the Party with the Powerful JBL® Charge 4 Bluetooth Speaker
Elevated design and powerful bass in JBL’s newest waterproof, portable Bluetooth speaker
August 30, 2018 JBL Lifestyle Audio North America
IFA 2018, BERLIN – AUGUST 30, 2018 – JBL welcomes the latest addition to its market leading waterproof Bluetooth speaker family, the JBL Charge 4. Bass that makes the heart pound? Check. Vibrant colors coupled with JBL’s epic signature sound? Check. Get ready for a speaker that delivers an invigorating music experience.

The JBL Charge 4 is a musical force to be reckoned with, boasting 20 hours of playtime and the ability to charge any smart device through the speaker’s charging port. No more worrying about cutting that playlist short, the music will be going strong as long as the party. Always looking to raise the bar, JBL engineers developed an all new JBL transducer for Charge 4 that features increased cone area and excursion, further upping the game and reinforcing why JBL is the number one market share holder in the Bluetooth speaker category globally.

Industrial fabrics and an IPX7 waterproof rating mean durability is never in question. Take the Charge 4 wherever the party goes, whether its rocky mountain tops or sandy shorelines. Never worry about a freak rainstorm or a dunk in the water. This speaker can be submerged in water and still play everyone’s favorite tunes.

The speaker’s expressive design elements mimic the Charge’s iconic shape, while adding modern structural elements like 3D metallic passive radiators. The Charge 4 also introduces new colors to the family, with shades including Dusty Pink, Forest Green, Steel White, among others.

“Compared to others of its size, the JBL Charge 4 is one powerful speaker, with amazing sound that consumers can both see and hear when the music is playing,” said Michael Mauser, President Lifestyle Audio Division at HARMAN. “Our updated design provides both added durability and vibrant new colors, making it the perfect addition to any setting, whether that be in the home or outdoors.”

JBL Charge 4 Features
  • Wireless Bluetooth® streaming: Wirelessly connect to up to 2 smartphones or tablets to the speaker and take turns enjoying powerful sound.
  • 7500mAh power bank: Built-in rechargeable Li-ion battery supports up to 20 hours of playtime and charges smartphones and tablets via USB.
  • IPX7 waterproof: Take the speaker to the beach or the pool without worrying about spills or even submersion in water.
  • JBL Connect+: Amplify the listening experience to epic levels and rock the party perfectly by wirelessly connecting more than 100 JBL Connect+ enabled speakers.
  • Durable fabric and rugged materials: The durable fabric material and rugged rubber housing allows for speakers to outlast any adventure.
  • JBL bass radiator: Dual passive radiators deliver powerful, ear catching JBL sound that resonates loud and clear.
Pricing and Availability
JBL Charge 4 (USD: $149.95; EUR: €179) will be available on JBL.com starting Fall 2018 in 10 color options: Desert Sand, Mustard Yellow, Dusty Pink, Grey Stone, River Teal, Fiesta Red, Ocean Blue, Midnight Black, Steel White, and Forest Green.

[Voor 73% gewijzigd door Balance op 05-09-2018 13:20]

• Balance
Ook wel benieuwd of ze nog iets aan de Bluetooth-codec hebben gesleuteld. aptX HD zou bijvoorbeeld wel leuk zijn.

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Conrad heeft de Charge 4 inmiddels online staan. Tien verschillende kleuren; de prijzen variëren van 185 tot en met 195 euro.

https://www.conrad.nl/p/j...tervast-usb-blauw-1763370

It takes two fools to argue.

• Balance
Nu in een heel aantal kleuren verkrijgbaar: product: JBL Charge 4

• DyStiC
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 29-09 22:11

DyStiC

'Atta way, baby!

Ik was van plan om een charge 3 te kopen, toen ik zag dat de charge 4 net uit was. Ik lees echter in de meeste vergelijkingstests dat de charge 3 toch een beter geluid produceerd. Daarnaast beschikt is de charge 4 nu ook mono ipv stereo (geen idee of dat ook echt wat uitmaakt in zo’n compacte speaker).
Daarnaast is de charge 3 ook iets compacter. Wel voordeel is dat je charge 4 een USB-C poort heeft, dat scheelt toch weer 2 aansluit pogingen per oplaad sessie :)
De charge 4 heeft een grotere accu maar dezelfde runtime.

Prijzen ontlopen elkaar niet echt, via de ING rentepunten winkel staat de 3 voor 102 euro en de 4 voor 119.

ik twijfel...

• Balance
Nu voor €143 bij diverse winkels: JBL Charge 4

In ieder geval BCC, Wehkamp, MediaMarkt en Expert doen mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
Gisteren een Charge 4 besteld voor €99 bij de ING. Eens kijken hoe dit speeltje bevalt.

De reviews zijn prima te noemen, kijken of ik die mening deel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19:14

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Even een vraag waarvan ik al een tijd op zoek ben naar een antwoord, maar de tot op heden nog niet gevonden heb...

Is de charge 4 (of welk andere JBL speaker) af te schermen met bv een pincode op de Bluetooth? Of kan ik op een andere manier toegang tot de speakers beperken?

Volgens JBL zou ik met de "connect app" de speaker kunnen configureren, maar het enige wat je met die app kan is de speaker in "stereo" zetten icm een andere speaker, of "party mode" aan zetten met meerdere speakers.

(Overigens verplicht de app je om je locatie (GPS) aan te zetten, anders start de app gewoon niet op... maar dat is een ander dingetje...)

Het probleem is namelijk dat nu iedereen zomaar kan verbinden met de speaker (ook bv de buren) en dat wil ik niet.
Ook zijn er meerdere speakers in huis aanwezig, maar ik wil niet dat bv mijn dochter verbind met de speaker van mijn zoontje om "haar broertje te pesten" of andersom ;)

Verder zijn het prima speakers met een goed geluid (vooral als je van wat meer Bass houd).

[Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 29-05-2019 08:16]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:45

Mikayu

.srt

Het pairen vereist het fysiek indrukken van de bluetooth knop. Je kan er niet zomaar mee connecten.
Mocht iemand nou net hebben gepaired terwijl je het aan het proberen was dan reset je het dmv de power en bluetooth knop tegelijkertijd in te drukken voor enkele seconden

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KayD
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16-07-2019
Thasaidon schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 08:12:
Even een vraag waarvan ik al een tijd op zoek ben naar een antwoord, maar de tot op heden nog niet gevonden heb...

Is de charge 4 (of welk andere JBL speaker) af te schermen met bv een pincode op de Bluetooth? Of kan ik op een andere manier toegang tot de speakers beperken?

Volgens JBL zou ik met de "connect app" de speaker kunnen configureren, maar het enige wat je met die app kan is de speaker in "stereo" zetten icm een andere speaker, of "party mode" aan zetten met meerdere speakers.

(Overigens verplicht de app je om je locatie (GPS) aan te zetten, anders start de app gewoon niet op... maar dat is een ander dingetje...)

Het probleem is namelijk dat nu iedereen zomaar kan verbinden met de speaker (ook bv de buren) en dat wil ik niet.
Ook zijn er meerdere speakers in huis aanwezig, maar ik wil niet dat bv mijn dochter verbind met de speaker van mijn zoontje om "haar broertje te pesten" of andersom ;)

Verder zijn het prima speakers met een goed geluid (vooral als je van wat meer Bass houd).
Je kan geen pincode op de bluetooth ontvanger zetten. Maar, zodra je eens gekoppeld bent met de JBL Charge 4 ( of welk ander JBL product dan ook), dan zal je weer op de BT knop moeten drukken om deze zichtbaar te maken voor andere mobiele apparaten.

Vanuit de JBL Connect App kan je 2 speakers in stereo zetten, meer dan 2 werkt alleen in Partymode (daarentegen kan je er wel 1000 tegelijk laten spelen-hier heeft JBL een Guiness World Record mee). Je kan ook de naam van de speaker wijzigen, en de feedback geluiden aan of uitzetten. Dit zijn de opstart/afsluit tonen etc.

Dat je de location services aan moet hebben staan, dat is iets van Google zelf, daar heeft JBL met hun app geen invloed op. Dit is namelijk niet nodig met een IOS apparaat. Google wil graag weten waar jij bent, op het moment dat je een app gebruikt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Dank voor je antwoord...
KayD schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:45:
[...]
Vanuit de JBL Connect App kan je 2 speakers in stereo zetten, meer dan 2 werkt alleen in Partymode (daarentegen kan je er wel 1000 tegelijk laten spelen-hier heeft JBL een Guiness World Record mee). Je kan ook de naam van de speaker wijzigen, en de feedback geluiden aan of uitzetten. Dit zijn de opstart/afsluit tonen etc.
Yup, die Stereo en party mode had ik gezien, maar is bij ons dus niet van toepassing.
Echter zie ik nergens die optie om de naam en geluiden aan te passen... Zit dat ook in de Android app?
KayD schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:45:
[...]
Dat je de location services aan moet hebben staan, dat is iets van Google zelf, daar heeft JBL met hun app geen invloed op. Dit is namelijk niet nodig met een IOS apparaat. Google wil graag weten waar jij bent, op het moment dat je een app gebruikt.
Ik snap dat Google dat wil, maar dit zit toch echt in de JBL app... Alleen als ik die app start dan moet persé GPS aan, anders werkt de app gewoon niet (sluit zichzelf af)... dus JBL heeft dat blijkbaar gewoon in de app ingebouwd...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KayD
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16-07-2019
Thasaidon schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 08:23:
Dank voor je antwoord...

Yup, die Stereo en party mode had ik gezien, maar is bij ons dus niet van toepassing.
Echter zie ik nergens die optie om de naam en geluiden aan te passen... Zit dat ook in de Android app?
Ja, in de settings (helemaal onderin het scherm - het tandwieltje). Dan scroll je naar beneden, en zie je "Audio Feedback Sounds". Je kan daar ook de naam wijzigen
Ik snap dat Google dat wil, maar dit zit toch echt in de JBL app... Alleen als ik die app start dan moet persé GPS aan, anders werkt de app gewoon niet (sluit zichzelf af)... dus JBL heeft dat blijkbaar gewoon in de app ingebouwd...
Harman heeft dat zeer zeker niet vrijwillig in de App ingebouwd. Het is een Google vereiste voor deze app om Location Services (dus GPS) ondersteunen, anders kan Harman de App niet officieel in de Google Play Store krijgen.

"Source"; Trust me ;)

• Thasaidon

Thasaidon

Thanx (y)

• Timmy269
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 28-09 07:56
Ik zou een bleutooth speaker willen kopen voor mijn zoon maar twijfel nog tussen de charge3 en charge4. Is de charge 4 de meerprijs waard of toch beter naar de goedkopere charge3 gaan?

• tijn801
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 09-09 13:05
Heb recent een Charge 4 aangeschaft. Bij aanschaf is de firmware v2.0. je zou via de JBL connect app moeten kunnen updaten, maar helaas wordt er geen update getoond. Ik gebruik android 10 en mijn vrouw zit op een iPhone met de meest recente versie.

Heeft iemand hier een idee hoe je dit oplost? Reset naar fabrieksinstellingen e.d. reeds geprobeerd

• b boy
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 07-04 18:01
hallo,

ik gebruik mijn Charge 4 voornamelijk voor het afspelen van muziek via AUX (Ipod Classic).
Hierbij valt regelmatig het geluid weg. Als ik het geluid via de Ipod luider zet, dan komt dit er terug door.
Heb dit al getest met andere AUX kabeltjes maar hetzelfde probleem.
Ook een reset via de JBL helpt slechts tijdelijk. Geluid via Bluetooth is geen probleem.
Iemand een verklaring?

• Linius
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 13-09 14:22
Zou natuurlijk een fabrieksdefect kunnen zijn. Met dit soort dingen (als je qua troubleshooting alles hebt gedaan) kan je het beste gewoon even langs de dealer gaan waar het vandaan komt. Dan kunnen ze hem vast wel even voor je testen en vaststellen of ie omgeruild moet worden.

• b boy
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 07-04 18:01
Ik denk dat ik de oorzaak gevonden heb: bij elk inkomend signaal (bv WhatsApp) wordt er een Bluetooth signaal verstuurd naar de speaker, ook al staat het geluid af van bv WhatsApp.
Er is via de speaker geen signaalgeluid te horen maar deze detecteert wel een signaal via Bluetooth.
Heel eenvoudig: de Bluetooth op uw gsm af te zetten en klaar is kees!
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True