[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic

Pagina: 1 2
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-03 13:19
Matched: aw3423dw
@Lord_T Heb het net in de chat gevraagd: 4 April komt de AW3423DW in Europa :)

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 18:00
n41r0j schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:48:
top thanks, gaan we in de gaten houden :D

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-03 22:13
n41r0j schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:48:
Ik las op Reddit een aantal keer 22 maar als datum voor Europa, waarin werd aangegeven dat de release inderdaad eerst begin april zou zijn maar wat naar voren is gehaald.
Ben benieuwd, website van Dell de komende tijd maar goed in de gaten houden.

• Skaave
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-03 20:20
De Alienware 34 gebogen QD-OLED gamingmonitor - AW3423DW is nu te bestellen via de website van Dell. € 1.653,16 inclusief btw ;(

• n41r0j
Zojuist de AW3423DW besteld voor €1.018. Gebruik de code GBSCW0M1V8BB5P of 1 van de anderen uit het Dell kortingscodes topic

• Skaave
n41r0j schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:09:
Zojuist de AW3423DW besteld voor €1.018. Gebruik de code GBSCW0M1V8BB5P of 1 van de anderen uit het Dell kortingscodes topic
Wow bedankt voor de tip!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-03 14:30
Had de AW3423DW vanochtend besteld voor €1322,53... had ik nou maar eerst even op GoT gekeken |:(

Via de chat heb ik hem naar die "lagere" prijs gekregen met de mededeling dat dit de beste prijs zou zijn. Blijkbaar dus niet.. maar goed. Heb ook geen bevestigingsmails gekregen, maar op de Bestellingsgeschiedenis staat de order wel op "Bevestigd".

Nu even afwachten wanneer mijn order "In productie" gaat. Vooralsnog staat de geschatte aankomstdatum op aanstaande donderdag! :*)

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Ook AW3423DW besteld met employee discount:)

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:43
Voor de geïnteresseerden. Ik heb een Dell Alienware AW3423DW weten te kopen door simpelweg de bestellink aan te passen.

Via: https://www.dell.com/nl-nl/shop/serviceselection/210-BDSZ kun je de monitor gewoon bestellen. Daarna voeg je discount code: AWMON23DAS krijg je nog eens 304,18 euro korting. Maakt het totaalbedrag 1018,35!

Succes!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mhbJQFOMnvh-9n2jUI6h_ZyS1cE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nkefAoD26Z42MCS8CNCyMHm4.png?f=fotoalbum_large

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02 10:49
Gaat hard bij Dell, net de AW3423DW besteld en "Levering op do, jul. 28".

• Skaave
Gister mijn AW3423DW ontvangen. Heel blij mee :-).

• n41r0j
Skaave schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 07:48:
Deel je ff wat plaatjes van hoe mooi het wel niet is? :9

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:01
Kan je iets zeggen over de fan noise? Lees daar enigszins verontrustende dingen over.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 23:43
Jaloers! :+

Die van mij is uitgesteld tot 22 april.

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:11
pingkiller schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:49:
[...]

Kan je iets zeggen over de fan noise? Lees daar enigszins verontrustende dingen over.
Hier staan samples van de fan noise: https://www.computerbase....re-aw3423dw-qd-oled-test/
Zelfs als de monitor uitstaat gaat de fan aan.. dat is wel een dingetje. Ga het ervaren tzt maar mocht dat teveel irriteren dat gaat ie retour. Zelfde voor die contrast verkleuringen.

[ Voor 22% gewijzigd door ZiSE op 25-03-2022 12:42 ]

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:18

CMT

Diegene die allemaal een Alienware AW3423DW aan hebben geschaft of dat van plan zijn, ik hoop van harte dat de monitor jullie zal bevallen!
Het lijkt mij zo gaaf om met OLED te gamen.

Zelf heb ik er met argusogen tegenaan gekeken en besloten om eerst af te wachten totdat er meerdere fabrikanten mee aan de slag gaan.
Dat Samsung productieproblemen schijnt te hebben, geeft mij namelijk een beetje zorgen.
Daarnaast heb ik ook opgezocht wat Dell nou onder 'premium panel gurantee', waarmee geadverteerd wordt, verstaat.
Het schijn dus dat voor de AW3423DW een dode pixel limiet van 6 wordt gehanteerd.
Alleen bij een vastzittende subpixel, kan je gebruik maken van deze 'garantie'.
https://www.dell.com/supp...-pixel-guidelines?lang=en
Dat is eigenlijk wel een teleurstelling en hetzelfde als bij een gewone TFT monitor.

Persoonlijk betaal ik liever wat meer voor een perfect scherm zonder fouten, zeker bij een OLED scherm.
Maar misschien hebben jullie wel geluk.

Op Computerbase.de is er gisteren verder een review verschenen! :
https://www.computerbase....re-aw3423dw-qd-oled-test/

Er zijn dus wel wat problemen, zoals een hoorbare fan die niet afslaat wanneer het scherm uitstaat (jeeej g-sync module..) en die bij sommige exemplaren ook ratelt.
En de pixelindeling/aansturing zorgt voor 'fringing' aan randen van witte vlakken.
Voor de game ervaring zal het waarschijnlijk geen afbreuk doen ;).

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

CMT schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:37:
Diegene die allemaal een Alienware AW3423DW aan hebben geschaft of dat van plan zijn, ik hoop van harte dat de monitor jullie zal bevallen!

Zelf heb ik er met argusogen tegenaan gekeken en besloten om eerst af te wachten totdat er meerdere fabrikanten mee aan de slag gaan.
Dat Samsung productieproblemen schijnt te hebben, geeft mij namelijk een beetje zorgen.
Daarnaast heb ik ook opgezocht wat Dell nou onder 'premium panel gurantee', waarmee geadverteerd wordt, verstaat.
Het schijn dus dat voor de AW3423DW een dode pixel limiet van 6 wordt gehanteerd.
Dat is eigenlijk wel een teleurstelling en hetzelfde als bij een gewone TFT monitor.

Persoonlijk betaal ik liever wat meer voor een perfect scherm zonder fouten, zeker bij een OLED scherm.

Er zijn dus wel wat problemen, zoals een hoorbare fan die niet afslaat wanneer het scherm uitstaat (jeeej g-sync module..) en die bij sommige exemplaren ook ratelt.
En de pixelindeling/aansturing zorgt voor 'fringing' aan randen van witte vlakken.
Maar dat is alleen als je eco mode uitschakelt. Ik zie geen reden om dat uit te schakelen? Ik ben eerder benieuwd naar hoe hard die fan gaat klinken, want in mijn appartement is het enorm stil, zo lang het niet harder klinkt dan mijn stille pc is het prima.

[ Voor 4% gewijzigd door ion op 25-03-2022 22:20 ]

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:45

Ik maak me absoluut geen zorgen. Als het niet bevalt, gaat het regelrecht retour. Tegen de tijd dat ik het in juli in ontvangst mag nemen, zullen er wat firmware updates zijn verschenen.

• BrainDrop
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-03-2025
QPeter schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 21:33:
[...]

Niet de gene wie je het vroeg, maar ik ben ook 1 van de gelukkige die de monitor heeft ontvangen donderdag. Fannoise is geen issue bij mij, ik hoor het alleen als ik mijn oor op de achterkant van de monitor leg. (niet realistisch vind ik) Ik heb de monitor in de Standard preset mode & HDR Peak 1000.

En het is niet dat mijn PC lawaai maakt dat ik het daarom niet hoor. Tijdens desktop werk hoor ik mijn PC niet.
Gefeliciteerd met je nieuwe monitor 😀
Nog een vraag dan, mbt wat ik gelezen heb in de review van Computerbase.de, hoe zit het met de 'colorful edges' tijdens gewoon kantoorwerk? Heb jij dit al opgemerkt?

If you use the Alienware AW3423DW 100 percent for games with movement, the colorful edges are usually not a problem and are not noticeable at all. In addition, the general image quality of the OLED display with perfect contrast and great colors in games quickly compensates.

The situation is different if you also use the monitor in everyday life. The colorful edges are noticeable when surfing the web, reading websites, writing in Office programs and also on the Windows desktop. ComputerBase.de concludes on the Alienware display with a violet line on the blue bar, which is clearly visible. And once you have seen the colorful edges, you can no longer unseen them, as is so often the case. With small fonts, it is only noticeable when you get close to the image. However, the color fringes are also a problem in everyday life in larger colored areas that cannot simply be dismissed.

• JRMBelgium
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-03 21:34

Ik krijg hem toch pas op 03/08/2021 en heb zelfs nadien nog 14 dagen bedenktijd.
Dus in principe geen risico. Komt er een beter of gelijkaardig scherm op de markt dat ik kan vastkrijgen voor die datum, kan ik alsnog gewoon annuleren.

Mijn Twitch & Youtube | SSPECS Discord bot. Toon je rig op Discord!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-11-2025
Op welk tijdstip (order/bevestiging mail) hebben de mensen die hem ontvangen hebben de AW3423DW besteld dan? Als je ook op reddit en andere fora kijkt lijkt het echt een zooitje te zijn met hoe ze dit gedaan hebben. Sommige mensen die later besteld hadden kregen wel geleverd.

Hier zelf even na 9 uur besteld op 22 maart. Ik kon wel eerder bestellen, maar dan had je die korting niet. Mail van de bestelling kreeg ik om 9:07 en de bevestiging om 9:13. Hij zou in eerste instantie dus geleverd worden op 24 maart. Ondertussen is dit uitgesteld naar 22 april met een shipping date van 20 april. Maar veel mensen krijgen ondertussen al shipping dates van begin april...

• Tekla
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 12:10
Rutger Mulder schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:42:
Op welk tijdstip (order/bevestiging mail) hebben de mensen die hem ontvangen hebben de AW3423DW besteld dan? Als je ook op reddit en andere fora kijkt lijkt het echt een zooitje te zijn met hoe ze dit gedaan hebben. Sommige mensen die later besteld hadden kregen wel geleverd.

Hier zelf even na 9 uur besteld op 22 maart. Ik kon wel eerder bestellen, maar dan had je die korting niet. Mail van de bestelling kreeg ik om 9:07 en de bevestiging om 9:13. Hij zou in eerste instantie dus geleverd worden op 24 maart. Ondertussen is dit uitgesteld naar 22 april met een shipping date van 20 april. Maar veel mensen krijgen ondertussen al shipping dates van begin april...
Ik heb die ochtend exact hetzelfde gedaan en had ook de bestellingsmail om 9:07, maar de bevestiging om 9:11. Waarschijnlijk heeft er dus minder dan een minuut tussen onze bestellingen gezeten en hebben ze in die korte tijd veel bestellingen gehad.

• Ponymaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-06-2025
mprkooij schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:16:
Voor de geïnteresseerden. Ik heb een Dell Alienware AW3423DW weten te kopen door simpelweg de bestellink aan te passen.

Via: https://www.dell.com/nl-nl/shop/serviceselection/210-BDSZ kun je de monitor gewoon bestellen. Daarna voeg je discount code: AWMON23DAS krijg je nog eens 304,18 euro korting. Maakt het totaalbedrag 1018,35!

Succes!

[Afbeelding]
Het foefje en de link om deze monitor in je winkelwagentje te krijgen werkt nog steeds. Helaas werkt de kortingscode niet meer op dit product. De code werkt nog wel op andere Alienware monitors. Heeft iemand misschien nog een tip? Voor 1000 euro is dit de perfecte monitor.

• QPeter
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-02 23:12
Rutger Mulder schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:42:

Ik heb op 22 maart iets na 7 uur besteld zonder korting, want deze werkte inderdaad niet. Iets na 8 uur confirmed door Dell. Achteraf via support ticket (e-mail) met Dell de kortingsfout opgelost.

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 00:25
Rutger Mulder schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:49:
[...]

Vond deze ook goed.
[YouTube: QD-OLED Issues - Color Fringing? Burn-in? Slow Response Times?]
Ligt echt net aan de persoon of die zich stoort aan fringing etc.

En kritiek van Vincent Teoh op video afspelen op 21:9 is niet terecht. Zie:
[YouTube: Dell Alienware AW3423DW - GREAT for /all/ movies]

[...]

Kan je lang wachten. Samsung gat gewoon zelfde subpixel hebben en LG oled pixel layout is ook niet perfect voor pc gebruik en daar zit je met storende automatic brightness limiter.
Maar wel meer concurrentie en dus hopelijk lagere prijzen en ik zie liever de configuratie van LG wat betreft subpixels.

• CMT

CMT

Palindrome schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:23:
[...]

Maar wel meer concurrentie en dus hopelijk lagere prijzen en ik zie liever de configuratie van LG wat betreft subpixels.
Bedoel je dan de pixel layout van LG ultrafine OLED (RGB) schermen of de reguliere LG OLED TV's (WBGR)?

Technisch gezien heeft het Samsung QD-OLED paneel in de Alienware AW3423DW ook een RGB layout.
Waarvan de groene pixel er als het ware tussen de rode en blauw eruit is geknepen, naar boven en onder toe (oppervlak groene subpixel is ca. 2x groter dan de rode of blauwe subpixel).
Ik vermoed dat ze dit gedaan hebben vanwege de QD-laag. Daar zal de opbrengst van de rode en groene primaire kleuren / golflengten wel door verschillen.

Ik hoop dat Samsung snel uit de doeken doet wat ze nu van plan zijn met de 34" QD-OLED.
Als ze pas in 2023 ermee aankomen, dan ga ik waarschijnlijk wel overstag naar de Alienware.

[ Voor 10% gewijzigd door CMT op 02-04-2022 04:12 ]

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 00:25
CMT schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 04:09:
[...]

Bedoel je dan de pixel layout van LG ultrafine OLED (RGB) schermen of de reguliere LG OLED TV's (WBGR)?

Technisch gezien heeft het Samsung QD-OLED paneel in de Alienware AW3423DW ook een RGB layout.
Waarvan de groene pixel er als het ware tussen de rode en blauw eruit is geknepen, naar boven en onder toe (oppervlak groene subpixel is ca. 2x groter dan de rode of blauwe subpixel).
Ik vermoed dat ze dit gedaan hebben vanwege de QD-laag. Daar zal de opbrengst van de rode en groene primaire kleuren / golflengten wel door verschillen.

Ik hoop dat Samsung snel uit de doeken doet wat ze nu van plan zijn met de 34" QD-OLED.
Als ze pas in 2023 ermee aankomen, dan ga ik waarschijnlijk wel overstag naar de Alienware.
Gaat mij er meer om dat de subpixels nog net even wat dichter op elkaar geplaatst moeten worden. LG kan dat wel en Samsung gebruikt voor dit paneel een wat goedkopere printechniek waardoor de spacing iets ruimer moet, bij een tv zit je wat verder dan een monitor dus daar is het geen probleem gelukkig. Hopelijk adopteerd Samsung snel de nieuwe verfijndere print techniek.

Maar ja kosten/baten en daar zal voor iedereen een wat andere grens voor liggen. Het zorgt er echter wel voor dat ik deze monitor niet blindelings durf te kopen en toch wel eerst van dichtbij wil bekijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Palindrome op 02-04-2022 11:22 ]

• CMT

CMT

Is er iemand met de AW3423DW hier ook tegenaan gelopen: https://www.reddit.com/r/...ention_linelines_on_your/ ?
De gebruiker heeft het de helderheidsinstelling op 52 gezet (naar verluid ongeveer 100cd/m2 ofwel nits).
Na een week testen is er dus al sprake van retentie (de vraag is wel of dat permanent is).
Zo vroeg had ik het zeker niet verwacht :o.

Ik ben trouwens ook benieuwd of jullie last hebben van de refresh flikkering (niet te verwarren met de PWM aansturing van een achtergrondverlichting).
Is er bijvoorbeeld een strobosoop effect zichtbaar, wanneer er snel met de vingers of een potlood voor een wit scherm gewapperd wordt?

Ik vroeg mij verder af of het niet een ideetje is om bij te houden hoe het met de productiekwaliteit van de panelen gesteld is?
M.a.w. een lijstje bijhouden van de gelukkige eigenaren en het aantal gevonden dode/vast zittende pixels.
Maar misschien is het dan ook beter om een aparte topic daarvoor te openen (ik kan alleen geen beginpost maken, dat heb ik echt niet onder de knie).

• FireBladeX
  • Laatst online: 11:45
CMT schreef op donderdag 7 april 2022 @ 06:05:
Is er iemand met de AW3423DW hier ook tegenaan gelopen: https://www.reddit.com/r/...ention_linelines_on_your/ ?
De gebruiker heeft het de helderheidsinstelling op 52 gezet (naar verluid ongeveer 100cd/m2 ofwel nits).
Na een week testen is er dus al sprake van retentie (de vraag is wel of dat permanent is).
Zo vroeg had ik het zeker niet verwacht :o.

Ik ben trouwens ook benieuwd of jullie last hebben van de refresh flikkering (niet te verwarren met de PWM aansturing van een achtergrondverlichting).
Is er bijvoorbeeld een strobosoop effect zichtbaar, wanneer er snel met de vingers of een potlood voor een wit scherm gewapperd wordt?

Ik vroeg mij verder af of het niet een ideetje is om bij te houden hoe het met de productiekwaliteit van de panelen gesteld is?
M.a.w. een lijstje bijhouden van de gelukkige eigenaren en het aantal gevonden dode/vast zittende pixels.
Maar misschien is het dan ook beter om een aparte topic daarvoor te openen (ik kan alleen geen beginpost maken, dat heb ik echt niet onder de knie).
Mijn 2 cents, als je de monitor wil, koop m.
Ik kan echt niet wakker liggen over hoeveel procent van de exemplaren een fout hebben. Als ik eind juli mijn exemplaar binnen heb, test ik hem, en als die niet bevalt of dode pixels heeft, gaat ie regelrecht retour.

Daarnaast is er volgens mij op reddit een grote community. De 10 tweakers gaan echt geen representatieve cijfers teweeg brengen.

• ZiSE
Is er bij iemand al beweging in de AW3423DW bestelling? Ik heb een verzenddatum van 20 april maar dat hebben ze niet gered, nog geen nieuwe data vanuit Dell.

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-03 07:46

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

ZiSE schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:22:
Is er bij iemand al beweging in de AW3423DW bestelling? Ik heb een verzenddatum van 20 april maar dat hebben ze niet gered, nog geen nieuwe data vanuit Dell.
Voor mij hetzelfde als @Sp33dFr34k dus aan ons heb je niet veel. Enige wat ik kan zeggen is dat de data niet schuift, die laten ze gewoon staan.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-03 14:30
Hier hetzelfde... We zijn nu aan het einde van de volgende werkdag en geen update. In mijn ogen vrij bizar als je zoveel geld uitgeeft... :/

• Spectre
  • Laatst online: 02-03 20:34
Had ook een verzenddatum van 20 april terwijl die nog alleen op bevestigd stond. Medewerker van de klantenservice zei echter dat die wel op ‘in productie’ stond maar met een verzenddatum van vandaag. Kan me niet voorstellen dat ie dat zou verzinnen, maar dan klopt zelfs al de order pagina niet. Ik ga er niet meer vanuit dat die nog deze maand verzonden gaat worden.

Begrijp er sowieso weinig van. Op Reddit meerdere mensen elders in Europa met een leverdatum van zelfs in mei die hem nu al hebben ontvangen. Wat een zooitje.

[ Voor 9% gewijzigd door Spectre op 21-04-2022 21:08 ]

• Farrell
  • Laatst online: 31-03 19:37
Na veel reviews te hebben gelezen heb ik mijn aw3423dw order toch maar geannuleerd. Dit vanwege dat het echt puur een gaming monitor lijkt te zijn en voor werk toch echt duidelijke minpunten heeft. Vervolgens heb ik de aw3821dw besteld. Voor mij is het werk minstens zo belangrijk als gamen.

• Rutger Mulder
Mijn aw3423dw order status is ook naar production veranderd.
Status verzonden nu *O*
Farrell schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 20:00:
Na veel reviews te hebben gelezen heb ik mijn aw3423dw order toch maar geannuleerd. Dit vanwege dat het echt puur een gaming monitor lijkt te zijn en voor werk toch echt duidelijke minpunten heeft. Vervolgens heb ik de aw3821dw besteld. Voor mij is het werk minstens zo belangrijk als gamen.
Je kan hem gratis retour doen als je niet happy bent. Ik snap niet dat mensen orders annuleren op basis van online reviews. Naar mijn idee worden de min punten veel te veel uitvergroot en moet je het gewoon zelf ervaren.

• Reem0nN
  • Laatst online: 31-03 00:47
Zat ook te kijken naar de AW3423DW maar er is momenteel geen enkel kortingscode werkzaam, en de levertijd is aardig lang.

Wel gisteravond een LG 38GN950-B kunnen score voor 607 euro met als staat: Als nieuw (open doos)
Benieuwd als die binnenkomt of het klopt, maar volgens mij dan geen gekke deal toch voor zo'n monitor?

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:58
Reem0nN schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 15:14:
Zat ook te kijken naar de AW3423DW maar er is momenteel geen enkel kortingscode werkzaam, en de levertijd is aardig lang.

Wel gisteravond een LG 38GN950-B kunnen score voor 607 euro met als staat: Als nieuw (open doos)
Benieuwd als die binnenkomt of het klopt, maar volgens mij dan geen gekke deal toch voor zo'n monitor?
Prima prijs lijkt me, zeker met garantie.

• Rutger Mulder
Hier mijn AW3423DW ook ontvangen. Op normale kijk afstand merk ik niks van die andere subpixel layout. Veel ophef om niks naar mijn mening. En overdag met zonlicht is het scherm zwart genoeg. Veel beter dan elke LCD die ik gezien heb. De fan hoor ik heel lichtjes, maar dit komt ook omdat mijn pc echt doodstil is. Even zien hoe dat bij meer gebruik gaat. Maar mijn pc staat toch eigenlijk altijd crypto te minen dus ik ben wel wat fan geluid gewend.

• Conorano
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-01-2024
Iemand die onlangs nog bericht heeft gekregen over zijn AW3423DW monitor? Die van mij zou vandaag verzonden moeten worden (na een vertraging van 30 maart naar nu)

• Luuk1983
  • Laatst online: 31-03 10:45
Conorano schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:29:
Iemand die onlangs nog bericht heeft gekregen over zijn AW3423DW monitor? Die van mij zou vandaag verzonden moeten worden (na een vertraging van 30 maart naar nu)
Nope, ik heb m 25 maart besteld en toen was de verwachtte levertijd al 1 augustus :X

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Achtendertig
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-03 22:48
Conorano schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:29:
Voor mij gold hetzelfde, maar is zojuist opnieuw vertraagd. Nu naar 28 juni. Wat een gedoe.

• n41r0j
Mijn AW3423DW die voor 19 juli gepland stond is zojuist verzonden en komt morgen binnen. :D

• n41r0j
n41r0j schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:49:
Mijn AW3423DW die voor 19 juli gepland stond is zojuist verzonden en komt morgen binnen. :D
Hij is inmiddels binnen en inderdaad is de beeldkwaliteit om te smullen. Echter heb ik al een ander scherm die meer PPI heeft en dan is de AW3423DW toch wel wennen. Ik game ook te weinig om 'm echt tot z'n recht te laten komen.

Hij staat dus in V&A :)

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

n41r0j schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:59:
[...]

Hij is inmiddels binnen en inderdaad is de beeldkwaliteit om te smullen. Echter heb ik al een ander scherm die meer PPI heeft en dan is de AW3423DW toch wel wennen. Ik game ook te weinig om 'm echt tot z'n recht te laten komen.

Hij staat dus in V&A :)
Voor €1400 ja? Easy profit :X

Welke monitor heb je dan die je beter bevalt? Ben wel benieuwd.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• n41r0j
Ik vind OLED een genot, heb inmiddels een tv en een telefoon die zulke schermen hebben. Toen ik dus de AW3423DW zag dacht ik: "die moet ik hebb0n!". Dus eigenlijk blind besteld (ook na alle goede verhalen op Reddit) en later wat meer onderzoek gedaan.

Maar omdat het tot juli zou duren en ik toch wel wat nieuws nodig had (vorige is kapotgegaan) heb ik de 40WP95-C van LG gekocht. Het grotere scherm, de hoge resolutie en hoge PPI t.o.v. de weinige spelletjes die ik nog speel geven toch de doorslag. Ik koop wel een OLED als ze wat hogere PPI hebben.

Ik snap dat mensen zeggen dat die korrelige tekst met groene en paarse 'color fringe' op den duur wel went, maar ik heb toch telkens het gevoel teveel te moeten focussen. Dat is helemaal niet nodig bij de LG die gewoon ragscherp is.

• RiccardoNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-03 18:22
n41r0j schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:12:
Ik vind OLED een genot, heb inmiddels een tv en een telefoon die zulke schermen hebben. Toen ik dus de AW3423DW zag dacht ik: "die moet ik hebb0n!". Dus eigenlijk blind besteld (ook na alle goede verhalen op Reddit) en later wat meer onderzoek gedaan.

Maar omdat het tot juli zou duren en ik toch wel wat nieuws nodig had (vorige is kapotgegaan) heb ik de 40WP95-C van LG gekocht. Het grotere scherm, de hoge resolutie en hoge PPI t.o.v. de weinige spelletjes die ik nog speel geven toch de doorslag. Ik koop wel een OLED als ze wat hogere PPI hebben.

Ik snap dat mensen zeggen dat die korrelige tekst met groene en paarse 'color fringe' op den duur wel went, maar ik heb toch telkens het gevoel teveel te moeten focussen. Dat is helemaal niet nodig bij de LG die gewoon ragscherp is.
Helemaal mee eens. Ik had nadat de MSI stuk ging een VA met 110 ppi geprobeerd, met QLED. Die is na een half uur gebruik weer in de doos gegaan en teruggestuurd. Als je 5K2K en 163 ppi bent gewend, is WQHD 110 ppi echt een flinke stap terug.

Gamers geven waarschijnlijk niks om ppi, maar alleen om intense kleuren en hoge verversingssnelheid. Ik ben tekstschrijver en programmeer graag, dus ik zie de hele dag tekst. Korrelige tekst en je moeten focussen worden dan al snel een ergernis. OLED heeft trouwens nog een nadeel: grote kans op inbranden/image retention..

(En op een scherm van 1400 euro zou ik echt geen colorfringe willen zien, ook).

• Naruske
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-03 17:30
Eergisteren mijn AW3423DW ontvangen na 3 maanden te wachten. Uit de doos is hij prachtig. Ik ben tevreden met de kleuren out of the box en heb enkel maar de birightness verhoogd en de HDR aangestoken.

Ik merk nu wat schade in de folie die erop ligt en 1 dode pixel. Navraag voor RMA bij Dell en ze willen het omruilen maar eerst willen ze het toestel ophalen vooraleer een nieuwe te bestellen en dan pas een indicatieve leverdatum kunnen geven.

Als ik de leverdata moet geloven op hun webpagina is dat 14 oktober. Wat een gedoe zeg.

• pingkiller
Naruske schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:29:
Eergisteren mijn AW3423DW ontvangen na 3 maanden te wachten. Uit de doos is hij prachtig. Ik ben tevreden met de kleuren out of the box en heb enkel maar de birightness verhoogd en de HDR aangestoken.

Ik merk nu wat schade in de folie die erop ligt en 1 dode pixel. Navraag voor RMA bij Dell en ze willen het omruilen maar eerst willen ze het toestel ophalen vooraleer een nieuwe te bestellen en dan pas een indicatieve leverdatum kunnen geven.

Als ik de leverdata moet geloven op hun webpagina is dat 14 oktober. Wat een gedoe zeg.
Op welke datum+tijdstip heb je bestelt?

Verder op Reddit best veel klachten over schade op het scherm. Schijnt door de slechte verpakking te komen.
Treurig dat zo'n bedrijf als Dell dat soort zaken niet op orde heeft en na meldingen het niet snel op orde kan maken.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• Reem0nN
Naruske schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:29:

Er zit toch advanced exchange warranty bij de monitor?
Na mij weten hoef je dus niet eerst je huidige defecte monitor eerst te retourneren, maar dienen ze eerst jou een nieuwe te leveren, en dan een pick-up afspraak te maken voor de defecte monitor.

• pingkiller
Mijn AW3423DW is binnen. Bestelt op 23-3 10:15.
Bevindingen tot nu toe:
  • Geen beschadigingen op scherm
  • Geen dode subpixels
  • Doos is van lage kwaliteit en onlogisch ingedeeld
  • Geen last van fans
  • Geen last van de subpixel layout
  • Grijs in lichte omgeving merk ik niet echt
  • Scherm spiegelt wel flink (grootste nadeel tot nu toe)
  • HDR filmpjes zien er bizar mooi uit

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 18:00
De mijne stond gepland voor 5 juli en heeft nu status verzonden! UPS heeft alleen nog label dus even zien, maar morgen of overmorgen zal die er dus wel zijn! :D (AW3423DW)

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-03 19:52
Lord_T schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:39:
De mijne stond gepland voor 5 juli en heeft nu status verzonden! UPS heeft alleen nog label dus even zien, maar morgen of overmorgen zal die er dus wel zijn! :D (AW3423DW)
Hier ook ineens een pakketje bij UPS aangemeld (ook oorspronkelijk 5 juli), was wel even verwarrend gezien er verder geen informatie over de herkomst bij stond. (Dell zelf had geen mailtje gestuurd, maar de status is inmiddels wel bijgewerkt op de site.)

• pingkiller
Toch een mogelijk probleempje met mijn AW3423DW. Hij staat een beetje uit het lood, het staat iets te veel naar links. Volgens de handleiding kan het scherm een beetje tilten, maar als ik probeer te draaien lijkt er niet zoveel te gebeuren.

Heeft iemand met een AW3423DW geprobeerd het scherm te tilten? Dus links of rechts naar beneden draaien? If so, hoeveel kracht moet je daarvoor zetten?

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-03 19:52
pingkiller schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:58:
Toch een mogelijk probleempje met mijn AW3423DW. Hij staat een beetje uit het lood, het staat iets te veel naar links. Volgens de handleiding kan het scherm een beetje tilten, maar als ik probeer te draaien lijkt er niet zoveel te gebeuren.

Heeft iemand met een AW3423DW geprobeerd het scherm te tilten? Dus links of rechts naar beneden draaien? If so, hoeveel kracht moet je daarvoor zetten?
Hij kan idd tilten, gaat stroef, maar zolang je hem met twee handen vastpakt (boven en onder, van het midden af) gaat het prima.

• Luto
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:04
Hoe kijken jullie films/series met de AW3423DW? Ik heb een paar filmpjes op YouTube gevonden die er prachtig uit zien, maar vind Netflix echt tegenvallen. Ik gebruik al de Netflix app op Windows 10 en geverifieerd dat het op 1440p draait. De bitrate is gewoon erg laag.

• Cinner
Lijkt erop dat mijn Dell Alienware AW3423DW een maandje eerder bezorgd gaat worden. Ik kreeg vanochtend de factuur per mail. Besteld op 23 maart, leverdatum was 28 juli maar nu is de status 'verzonden' en geschatte aankomstdatum 30 juni :)

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Luto schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 23:00:
Hoe kijken jullie films/series met de AW3423DW? Ik heb een paar filmpjes op YouTube gevonden die er prachtig uit zien, maar vind Netflix echt tegenvallen. Ik gebruik al de Netflix app op Windows 10 en geverifieerd dat het op 1440p draait. De bitrate is gewoon erg laag.
Als je de standaard netflix account hebt is het 1080p (en ruk bitrate) maar als je de 'netflix pro' (hoe het ook heet a 20 euro p/m) heb je dus 4K. Of je dan 4K->2K kan doen weet ik niet. Of dat hij geen 4K afspeelt omdat je scherm niet echt 4K is etc?

Op telefoon Youtube app kun je gewoon kiezen 1080p->4K etc.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-03 22:25
Luto schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 23:00:
Ik zou dit even goed volgen, het is soms nog een heel gedoe: https://help.netflix.com/en/node/13444

Ik ben er zelf ook ontzettend lang ooit mee bezig geweest, wat een drama is 4K/HDR Netflix kijken op een PC. Bij mij werkte het eindelijk toen ik de HEVC extensie in de store installeerde na alle stappen gevolgd te hebben en fora afgestruind te hebben.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:27

Epsilon

Hoe zijn de pixel defects op de AW3423DW?

Ondertussen druppelen ze binnen bij mensen. Maar het is erg stil in dit topic en ik ben wel benieuwd :).

• Cinner
Ik heb mijn AW3423DW ingepakt. Gaat terug naar Dell. Ik zou hem grotendeels gebruiken voor werk (programmeren) en af en toe voor gamen. Voor gamen (en films) is het vast een goed scherm, maar ik vind de tekstweergave ondermaats, niet scherp genoeg (getest met een Mac). Ik heb er een 34" ultrawide LCD scherm naast staan met dezelfde resolutie en daar is tekstweergave gewoon beter.

Maar ook al zou de tekstweergave hetzelfde zijn, dan ging hij nog steeds terug om deze reden: de ventilator in de monitor is goed hoorbaar! Ik heb hem gebruikt overdag op een slaapkamer met het raam open, en nog steeds hoorde ik de ventilator. Ik was niet aan het gamen en gebruikte geen HDR. Gewoon browsen op internet. Het was wel een warme zomerse dag. Goed, het is geen herrie die hij maakt, maar toch vind ik het storend. Ook de krakende geluiden die de behuizing maakt als de monitor opwarmt/afkoelt is enigszins vervelend (geen dealbreaker).

Les geleerd. Ik koop geen monitor meer met een ventilator en QD-OLED past niet bij mijn eisen, dus voorlopig zit ik toch vast aan ondermaatste LCD schermen.

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-03 17:16
Ik heb zelf de AW3423DW nu een week of 3 en vroeg mij af. Hebben mede eigenaars van deze monitor last van flikkeringen op 175 hz hdr 1000? Ik heb vooral in game menu's last van kleine lichtflikkeringen. Lijkt een hdr issue of verversingsgraad issue te zijn bij donkere bewegende achtergronden en wat lichte delen op een scherm. Heb trouwens een dode zwarte subpixel wat niet onder de premium panel guarantee valt dus daar baalde ik wel van.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Mijn AW3423DW is een rare route aan het volgen:

Duiven -> Tilburg -> Elst -> Helsingborg

Dus komt eerst door een paar Nederlandse steden en is dan ineens in Zweden? Benieuwd of dat goed gaat komen.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• BrainDrop
Rabbitto schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:50:
Ik heb zelf de AW3423DW nu een week of 3 en vroeg mij af. Hebben mede eigenaars van deze monitor last van flikkeringen op 175 hz hdr 1000? Ik heb vooral in game menu's last van kleine lichtflikkeringen. Lijkt een hdr issue of verversingsgraad issue te zijn bij donkere bewegende achtergronden en wat lichte delen op een scherm. Heb trouwens een dode zwarte subpixel wat niet onder de premium panel guarantee valt dus daar baalde ik wel van.
Ik ben sinds vrijdag eigenaar van de AW3423DW, maar heb geen lichtflikkeringen opgemerkt, ook niet in bijvoorbeeld het menu van Dying Light 2, wat toch best donker is. En ook ik heb een dode pixel, rechts boven in het scherm, en als je wilt zie je em wel, maar het valt nauwelijks op, en tijdens gamen zeker niet (ik had het ook liever niet gehad, maar ja).
Ik kom van een 27" 144hz 1440p monitor, en ik moet zeggen dat het scherm me heel goed bevalt. Ik merk zelf weinig tot niets van de color fringing (heeft kleurenblind zijn hier dan mogelijk een positief effect?), de fan hoor je bijna niet, tenzij het extreem warm is (zoals vandaag) of na een game sessie, dan hoor je em wel. Verder ben ik erg positief over het Ultrawide formaat, wat zorgt voor meer immersion tijdens gamen (schermhoogte mag wat meer zijn, maar zo blijft er altijd wat te wensen). En tijdens gamen is het echt een plaatje, mooie kleuren, uitmuntend contrast en het beeld ziet er uit alsof het een hogere resolutie scherm is. Dus al met al erg tevreden.

Edit:
Wat trouwens wel jammer is, cutscenes ondersteunen deze ultrawide resolutie niet, dus met cutscenes in games zijn er de zwarte balken links en rechts.

[ Voor 5% gewijzigd door BrainDrop op 20-07-2022 12:01 ]

• Overspark
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-03 21:50
bowmore17 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:16:
Overspark ik begrijp niet hoe je cleartype tuner kan runnen als administrator. Waneer op de exec rechts klik dan wordt er geen mogelijkheid gegeven om dit als administrator te runnen.

Ik heb het scherm al een viertal weken en begrijp niet goed al die commotie errond. Ventilator is absoluut hoorbaar wanneer je je oor bij het scherm houdt. Maar wat doet dat er toe?

Prachtig scherm volgens mij.
Hmmm bij mij laat ie wel standaard Run as administrator zien als ik rechtsklik op de .exe. Misschien iets met shift inhouden als je klikt ofzo? Heb mijn Windows wel redelijk getweaked door de jaren namelijk.
Rabbitto schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:50:
Komt vaker voor op 175Hz, is weg als je hem op 144Hz zet. Bijkomend voordeel is dat je hem dan ook op 10-bit kleur kunt zetten ipv 8-bit, alhoewel er geen hond is die het verschil kan zien doordat er zeer effectief gedithered wordt op 8-bit.

[ Voor 35% gewijzigd door Overspark op 19-07-2022 21:20 ]

• Luto
Gisteren en eergisteren voor het eerst in 3-4 weken dat ik echt de fan goed kan horen van de AW3423DW. Het is echter geen vervelend fan geluid en het valt weg als je muziek aan hebt/een game aan het spelen bent.

• Frozen-North
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:54
Zijn er Tweakers die van een Acer X35 of Asus PG35VQ zijn overgestapt naar de Alienware AW3423DW?
Ik lees op reddit fora zoals ultrawidemasterrace dat de meningen nogal verdeeld zijn of de overstap het waard is. De HDR helderheid schijnt nogal matig te zijn op de AW3423DW vergeleken met de FALD schermen.
Ik ben benieuwd wat de ervaringen van mede Tweakers zijn.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Epsilon schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:27:

Ondertussen druppelen ze binnen bij mensen. Maar het is erg stil in dit topic en ik ben wel benieuwd :).
Hier net binnen, zou eigenlijk 2 augustus geleverd worden, maar kwam vorige week al aan. Door werkzaamheden in de tuin (naast mijn eigenlijke werk), net pas aangesloten. Geen pixeldefecten :)

Eerst indruk, wauw wat een prachtig ding. Mooie kleuren, lekker contrast. Nu maar eens verder gaan testen. Ik zie in eerste instantie vrij weinig van die color fringing bij tekst. Nu ik deze tekst typ let ik er extra goed op, maar tenzij ik met mijn neus erop ga zitten, zie ik er niets van. Heel dichtbij is het niet zo scherp als op mijn oude X34P (de tekst dan), maargoed, het is mijn game scherm en ik zit er normaal niet met mijn neus bovenop, dus de eerste indruk is goed :)

• Overspark
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-03 21:50
Op mijn AW3423DW ook geen dooie pixels. Ben nu een week verder sinds m'n vorige post en echt heel erg tevreden. Het is even gedoe om alles goed ingesteld te krijgen, want de lichtjes vinden het steeds leuk om weer aan te gaan, je moet wennen aan hoe je HDR aan en uit zet (in Windows 10 dan, draai nog geen 11) en je moet even weten welke optie je in het Pixel Refresh dialoogvenster moet kiezen (Yes en don't ask again ofzo) om er nooit meer iets van te merken. Maar als alles eenmaal goed staat is het echt een geweldig ding. Qua tekst fringe is het mij ook opgevallen dat ik daar vooral last van heb in de eerste minuten nadat hij aan gaat, als hij eenmaal is opgewarmd is het al een stuk minder zichtbaar.

• Luuk1983
Epsilon schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:27:

Ik heb zover ik kan zien één defecte subpixel, maar redelijk aan de rand, die valt totaal niet op tenzij je gaat zoeken.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Luuk1983
Voor de liefhebber; ik heb een korte review over de Alienware AW3423DW geschreven: Alienware AW3423DW Zwart review door Luuk1983

• Erraa
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-02 22:15
Onlangs een aw3423dw kunnen overnemen, betreft echter een refurbished model en de vesa adapter ontbreekt helaas.

Contact opgenomen met Dell, maar spare parts bestellen blijkt nu toch ni zo eenvoudig te zijn via hen...
Iemand hier ervaring met het bestellen van Dell onderdelen? Of toevallig een mede aw3423dw eigenaar die zijn/haar adapter niet gebruikt? :)

• HWSHHZ
  • Registratie: December 2013
Alienware heeft nog weer een nieuwe, goedkopere versie van hun QD-OLED scherm op de planning staan, de AW3423DWF. Grootste verschil met de reeds bestaande AW3423DW model is de afwezigheid van de G-Sync module, maximaal 165 Hz refresh rate (in tegenstelling tot de 175 Hz van de AW3423DW) en de zwarte kleur van het geheel.

Zie ook https://www.techpowerup.c...d-and-new-qd-oled-display en https://www.notebookcheck...efresh-rate.658350.0.html

• HWSHHZ
  • Registratie: December 2013
Jay-v schreef op donderdag 29 september 2022 @ 17:00:
[...]

De Samsung QD Oled komt in Q4, ik hoop dan ook de MSI te zien. Zal alleen niet goedkoop zijn. Ik gok op 1499,-
Je bedoelt het scherm van Samsung, de Odyssey OLED G8 en niet die van MSI? Mij lijkt het namelijk niet dat MSI boven het prijspunt van Alienware gaat zitten, daar zouden ze zichzelf mee in de voet schieten. Verwacht eerder rond dezelfde prijs als de AW3423DW of de AW3423DWF met grofweg dezelfde features.

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

HWSHHZ schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 07:39:
[...]

Je bedoelt het scherm van Samsung, de Odyssey OLED G8 en niet die van MSI? Mij lijkt het namelijk niet dat MSI boven het prijspunt van Alienware gaat zitten, daar zouden ze zichzelf mee in de voet schieten. Verwacht eerder rond dezelfde prijs als de AW3423DW of de AW3423DWF met grofweg dezelfde features.
Ik bedoelde de MSI. Minder zou mooi zijn maar gezien de usd/eur koers verwacht ik dat niet.

• ZiSE
HWSHHZ schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:46:
Alienware heeft nog weer een nieuwe, goedkopere versie van hun QD-OLED scherm op de planning staan, de AW3423DWF. Grootste verschil met de reeds bestaande AW3423DW model is de afwezigheid van de G-Sync module, maximaal 165 Hz refresh rate (in tegenstelling tot de 175 Hz van de AW3423DW) en de zwarte kleur van het geheel.

Zie ook https://www.techpowerup.c...d-and-new-qd-oled-display en https://www.notebookcheck...efresh-rate.658350.0.html
Geen Gsync module is ook geen fan - prima reden voor een downgrade wat mij betreft. Ik heb het idee dat die fan in de 3423DW steeds harder en steeds vaker staat te blazen hier. Zou verwachten met dalende temperaturen een trend de andere kant op maar helaas!

• Luuk1983
ZiSE schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:34:
[...]

Ja die fan is onderdeel van de G-Sync Ultimate chip.

So, what exactly do you lose by not getting the G-SYNC module for an extra $200?
Well, not much. The main advantage of a dedicated G-SYNC module is variable overdrive, however, OLED displays have instantaneous pixel response time speed regardless of the refresh rate, so it’s not actually necessary.
On top of that, you get an extra DisplayPort 1.4 input (but one less HDMI 2.0 port), a USB hub and Picture in Picture / Picture by Picture support. The lack of the G-SYNC module also means one less cooling fan.
Het voelt eigenlijk als een upgrade om eerlijk te zijn. VRR is naar mijn idee vooral nodig bij lage refresh rates omdat elke frame relatief lang op het scherm staat en tearing daardoor meer opvalt. maar op mijn vorige 144Hz LCD monitor zonder enige vorm van VRR is mij nog nooit screen tearing opgevallen. Dus ik heb niet het idee dat ik die hele module überhaupt ga missen, terwijl een USB hub en PIP/PBP en geen fan alleen maar voordelen zijn. En 165Hz ipv 175Hz maakt ook niks uit, want die 175Hz is alleen te halen op 8 bit kleuren, ik heb de AW3423DW daarom sowieso al een stukje lager staan dan de max qua refresh rate.

Overigens moet ik erbij zeggen dat ik die fan van de monitor eigenlijk nooit heel bewust en actief hoor. Misschien heb ik geluk, of misschien ben ik doof aan het worden, maar an sich is de fan voor mij geen reden om naar een monitor over te gaan.

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-02 18:30

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

hoi

zit kijken naar ALIENWARE AW3821DW maar hoor vaak slecht dinge over HDR bij dezen monitor. is hij nu echt zo slecht of valt wel mee ?? ik heb Samsung UE60KS7000 van 2016 ook met HDR 10bit en ben daar erg tevreden mee hoe HDR daar is bij games en zal AW3821DW daar op lijken ?

anders ga ik voor AW3423DW waar nu korting op zit met code

heb nu super goedkoop Iiyama ProLite XUB3490WQSU-B1

[ Voor 4% gewijzigd door Motaro op 16-10-2022 12:47 ]

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-02 18:30

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

Phaex schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 14:40:

Welke kortingscode heb jij trouwens op Dell? Ik zie niets actief op de website
dit is code AW132NL geeft nu 132 euro koring dan heb je hem voor 1189.32 https://www.dell.com/nl-n...itoren-monitoraccessoires

dus ben nu voor AW3423DW gegaan

en dankjewel voor info :)

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

• Luto
Ik heb zelf ook de AW3423DW maar zit nog op Windows 10. Hoe gaat W11 Auto HDR om met UI elementen of text? Worden die niet te veel belicht? Speel zelf graag mmo’s (FF14).

• Spectre
Luto schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:05:
Ik heb zelf ook de AW3423DW maar zit nog op Windows 10. Hoe gaat W11 Auto HDR om met UI elementen of text? Worden die niet te veel belicht? Speel zelf graag mmo’s (FF14).
Wisselend. Bij Batman en Mafia was het prima, maar bij World of Warships vond ik de tekst minder duidelijk, de font daar in-game is heel dun, dus misschien dat dat er iets mee te maken heeft.

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-03 15:21
Hallo mede breedbeeld fanaten :D. Ik krijg binnenkort mijn nieuwe PC binnen maar ben nog in dubio wat ik qua monitor wil. Ik wil sowieso curved maar twijfel nog welke.

Mijn huidige is Samsung S34E790C Zwart (1440p/60Hz)

Het nieuwe systeem wat hopelijk deze en anders begin volgende week zal binnenkomen:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5800X3D Boxed€ 439,-€ 439,-
1MoederbordenGigabyte B550 AORUS ELITE V2€ 149,-€ 149,-
1VideokaartenASUS TUF Gaming Radeon RX 6900 XT€ 910,28€ 910,28
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 109,31€ 109,31
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 11 Home (NL, OEM)€ 106,71€ 106,71
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 Rev.C€ 55,81€ 55,81
1Geheugen internPatriot Memory Viper 4 Blackout PVB432G360C8K€ 120,27€ 120,27
1VoedingenCooler Master MWE Gold 850 - V2 - Full Modular€ 97,90€ 97,90
1Solid state drivesWD Black SN770 2TB€ 215,24€ 215,24
Totaal€ 2.203,52

Nou had ik de AW3423DW op het oog (die binnenkort een ander versie erbij krijgt, de AW3423DWF).

Die nieuwe versie krijgt AMD FreeSync Premium Pro (geen G-sync en iets lagere refreshrate en iets dunner). Maar wel weer "iets" goedkoper (adviesprijs $1100) zal zijn. (bron) Voor mijn setup dus wellicht wel interessant.

Edit: excuses al eerder aangegeven in dit topic, overheen gelezen.
HWSHHZ schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:46:

Echter beschikken geen van deze versies over 4K resolutie.

Ik heb dus geen ervaring met 4K voor een monitor, je zit er immers best dicht bij dus verwacht wel dat je dit meer ziet/profijt van hebt dan op de afstand van een TV.

Mijn vragen aan jullie zijn de volgende(komt tie!),
Zie je (veel) verschil tussen een 4k monitor en een 1440p monitor?
Zou mijn nieuwe systeem, ook bij wat nieuwere games, die 4k resolutie überhaupt kunnen aansturen?
Als dat zo zou zijn, welke zouden jullie dan adviseren (neo8/9 etc.)? Of komt er binnenkort nog iets veel mooiers op de markt?
Of gewoon beter nog even wachten op de AW3423DWF?

[ Voor 8% gewijzigd door Diversity op 20-10-2022 13:49 ]

• pretpik
  • Nu online
Is er iemand in dit topic met een AW3423DW? Ik twijfel er heel hard over om er een aan te schaffen, echter zou ik hem heel graag eens in het echt willen bekijken.

• Luuk1983
De voor- en nadelen van de AW3423DW zijn bij iedereen wel bekend en het is ook duidelijk dat het persoonlijk is of je daar wel of geen last van hebt. Nou heb ik nooit echt last van de fan gehad, daar stoor ik mij niet aan, die hoor ik amper. Maar laatst toen ik aan het werk was, was de fan aan het pulseren. Zeg maar 1 a 2 seconden even blazen en dan weer 10 seconden stil. Het klonk net of iemand aan het zuchten was zeg maar. Klinkt dat bekend? T is allemaal niet rampzalig en ook hier heb ik niet echt last van, maar dit is de eerste keer dat mij de ventilator opvalt zonder dat ik er bewust naar luister.

• pretpik
  • Nu online
Luuk1983 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:42:
De voor- en nadelen van de AW3423DW zijn bij iedereen wel bekend en het is ook duidelijk dat het persoonlijk is of je daar wel of geen last van hebt. Nou heb ik nooit echt last van de fan gehad, daar stoor ik mij niet aan, die hoor ik amper. Maar laatst toen ik aan het werk was, was de fan aan het pulseren. Zeg maar 1 a 2 seconden even blazen en dan weer 10 seconden stil. Het klonk net of iemand aan het zuchten was zeg maar. Klinkt dat bekend? T is allemaal niet rampzalig en ook hier heb ik niet echt last van, maar dit is de eerste keer dat mij de ventilator opvalt zonder dat ik er bewust naar luister.
Precies de nadelen wat betreft de wazige tekst weet ik niet of ik me er aan ga irriteren. Ik werk 1 á 2 dagen in de week thuis en zal dan het scherm de hele dag aan hebben. Zit dan ook niet te wachten op inbranders oid. Die fan is ook wisselend lees ik online, volgens de ene is hij onhoorbaar en de ander vind hem heel luid.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

De AW3423DW is een erg dikke monitor imo, maar of ie het geld waard is m.b.t. de nadelen, I'm not sure. De fan is objectief gezien niet luid, maar het ligt er gewoon aan hoe snel je je aan zoiets stoort. Mijn PC is heel stil, en als ik dan op mijn kamer wat Office werk zit te doen of websites browse, dan is de monitor relatief luid; want ik hoor niets anders. Als je zit te gamen is dit natuurlijk een non issue. Ik vond de color fringing op den duur wel wat minder fijn worden, beetje het gevoel dat ik een brilletje nodig had. Niet heel storend, maar als je erop gaat letten dan is het een ander verhaal. Ook die anti inbrand maatregelen (o.a. die pixelshift) zijn wat raar, soms verspringt het beeld ineens een pixel naar rechts of links of whatever. Ook doet ie soms een pixel refresh als je hem uitzet, en daar is ie dan een uur of nog langer mee bezig... Eigenlijk allemaal hele subjectieve dingen of je je daaraan stoort of niet. Ik heb hem zelf uiteindelijk besloten te verkopen, kreeg mijn oude X34P niet verkocht (wat ook een dik prima monitor is nog steeds) en dat gecombineerd met bovenstaande heeft me daartoe doen besluiten. Ik denk dat ik voor een volgende monitor de eisen stel; geen fan en meer hoogte. Qua paneel ben ik er nog niet uit, want de kleuren zijn wel heeeeel erg mooi.

[ Voor 4% gewijzigd door Sp33dFr34k op 05-11-2022 14:32 ]

• Luuk1983
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 14:31:
De AW3423DW is een erg dikke monitor imo, maar of ie het geld waard is m.b.t. de nadelen, I'm not sure. De fan is objectief gezien niet luid, maar het ligt er gewoon aan hoe snel je je aan zoiets stoort. Mijn PC is heel stil, en als ik dan op mijn kamer wat Office werk zit te doen of websites browse, dan is de monitor relatief luid; want ik hoor niets anders. Als je zit te gamen is dit natuurlijk een non issue. Ik vond de color fringing op den duur wel wat minder fijn worden, beetje het gevoel dat ik een brilletje nodig had. Niet heel storend, maar als je erop gaat letten dan is het een ander verhaal. Ook die anti inbrand maatregelen (o.a. die pixelshift) zijn wat raar, soms verspringt het beeld ineens een pixel naar rechts of links of whatever. Ook doet ie soms een pixel refresh als je hem uitzet, en daar is ie dan een uur of nog langer mee bezig... Eigenlijk allemaal hele subjectieve dingen of je je daaraan stoort of niet. Ik heb hem zelf uiteindelijk besloten te verkopen, kreeg mijn oude X34P niet verkocht (wat ook een dik prima monitor is nog steeds) en dat gecombineerd met bovenstaande heeft me daartoe doen besluiten. Ik denk dat ik voor een volgende monitor de eisen stel; geen fan en meer hoogte. Qua paneel ben ik er nog niet uit, want de kleuren zijn wel heeeeel erg mooi.
Ja precies, 'it depends'. Voor media consumption is het een no-brainer, maar voor primair een office monitor en maar af en toe een spel zou ik het niet doen. Het valt mij persoonlijk in veel dark modes op hoe 'mooi' het contrast is van witte letters op een donkere achtergrond (en het volledige gebrek aan banding, clouding, IPS glow etc), maar je hebt wel het idee alsof je een lichte bril nodig hebt. Het is door de color fringing allemaal net wat waziger dan een vergelijkbaar LCD paneel. Overigens zie je op normale kijkafstand echt niet de color fringing zelf (dus groene en paarse gloed), maar wel het effect dat het dus net iets minder scherp is. Voor af en toe thuis werken vind ik het goed genoeg, maar als je van een goede LCD monitor komt (zeker hogere resoluties en hogere DPI) dan valt het je waarschijnlijk extra tegen. De pixel shift vind ik misschien nog wel irritanter, want dat zie ik echt wel als ik aan het werk ben. Wederom, voor mij is het echt geen deal breaker, maar in tegenstelling tot de fan waar ik mij zelden bewust van ben, ben ik mij regelmatig wel bewust van de pixel shift (in office werk, niet in games).

Een aantal aangekondigde monitoren lossen sommige problemen op, maar het paneel blijft altijd hetzelfde, dus die color frinding gaat met deze panelen niet veranderen. En dat is op zich jammer. Maar goed, ik ben absoluut tevreden met de AW3423DW (met korting rond de 1000 euro gekocht) omdat ik heel veel waarde hecht aan het contrast en de uniformiteit. Maar perfect is de monitor absoluut niet.

• pretpik
  • Nu online
Luuk1983 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 19:33:
[...]

Een aantal aangekondigde monitoren lossen sommige problemen op, maar het paneel blijft altijd hetzelfde, dus die color frinding gaat met deze panelen niet veranderen. En dat is op zich jammer. Maar goed, ik ben absoluut tevreden met de AW3423DW (met korting rond de 1000 euro gekocht) omdat ik heel veel waarde hecht aan het contrast en de uniformiteit. Maar perfect is de monitor absoluut niet.
Precies dat laatste is wat ik mis bij m’n huidige LG 27GL850. Het paneel is net te rood, waardoor wit ook een rode tint heeft en met zwarte en donkere scenes net te veel backlight bleeding heeft wat te maken heeft dat het een IPS paneel is natuurlijk.

• playah007
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-01 11:25

playah007

live life and be proud!

pretpik schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:02:
Is er iemand in dit topic met een AW3423DW? Ik twijfel er heel hard over om er een aan te schaffen, echter zou ik hem heel graag eens in het echt willen bekijken.
Ik heb hem ook sinds een aantal weken, de fan hoor ikzelf helemaal niet.
Het colorfringing valt mij niet echt storend op (ik kom van een 1080p IPS uit 2014), dus qua scherpheid is het enorme vooruitgang.
Verder valt mij de (in verhouding tot oude monitor) hoge helderheid die dit scherm heeft. Ook als ik laptop ernaast open heb staan (ook IPS) is het echt wel helder en vol van kleur (heb hem via tool op internet op kleurecht afgesteld).

verder enorm responsief en smooth overgangen van frames/beelden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xBHPk2fTF1kQTSho9GOsE2j_UdU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7yDllNUK6XBfwu4GjGeXEaue.jpg?f=fotoalbum_large

• Spectre
Luuk1983 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:42:
Precies hetzelfde met de pulserende fan opeens en voor m'n gevoel maakten de fans ook meer herrie dan in het begin, maar het pulseren was heel regelmatig. RMA aangevraagd en ontvangen en heb het ook 1x heel kort gehoord bij de nieuwe, maar sindsdien niet meer. Geen verschil in fan geluid, dus weet nou niet of het geluid me nu soms gewoon wat meer opvalt.

• pretpik
  • Nu online
Intussen heb ik de AW3423DW opgehaald en geïnstalleerd :) . Helderheid van het scherm valt me een beetje tegen, met HDR400 is het wel te doen. HDR1000 maakt voor mij het scherm veel te donker. Komende vanaf een LG 27GL850 voelt in ieder de voet en de bezel iets degelijker aan, en is het wit niet zoals bij de LG met een rode gloed. De Alienware voelt wel iets soepeler trouwens.

De fan is wel luider aanwezig dan ik gehoopt had, het is te vergelijken met een Xbox 360 die zonder disc draait. Verder moeten m'n ogen wel erg wennen aan dit scherm, ik merk dat ze nu na ongeveer 2 uur wel snel vermoeid raken. Dat heb ik nog nooit gehad in ieder geval.

Qua kleuren en detail is dit scherm wel echt top, maar van die vermoeide ogen snap ik niets van.

[ Voor 3% gewijzigd door pretpik op 07-11-2022 16:18 ]

• Luuk1983
Alienware AW3423DW nu 1069 bij Paradigit: https://www.paradigit.nl/...3DW-34-2/21195401/product

• BrainDrop
Voor de liefhebbers, de AW3423DW is nu ook op voorraad bij Paradigit, voor €1069...

https://www.paradigit.nl/...3dw-34-2/21195401/product

• CMT

CMT

De AW3423DWF heeft ook geen ledring op de achterzijde en is naar verluid wat smaller dan de AW3423DW.
Variabele overdrive is trouwens niet nodig voor OLED, dus dat (G-sync) argument vervalt.
Persoonlijk zou ik niet weten waarom men nog voor G-sync zou willen kiezen.

• Erraa
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-02 22:15
aw3423dw begint leverbaar te worden bij webshops (en niet enkel Dell).
Megekko maakt er dan weer €1680 van, die shop kan je toch niet meer serieus nemen...

• KENNITHH
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-12-2025
AW3423DW = €1124.83 op de site van Dell, ik heb een vermoeden dat de AW3423DWF zo een 100€ maar minder gaat zijn in vergelijking tot 200$ in US

Sowieso wel een instabuy voor mij, ben al effe aan het wachten op een upgrade/nieuw scherm !

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:40
Ik twijfel al enige tijd om mijn LG 38WN95C te vervangen voor een OLED of miniled model.

Het enige waar ik me eigenlijk aan stoor is het bagger contrast van dit scherm, verder is het een geweldig scherm. Destijds aangeschaft als alleskunner, waar ik ook goed foto's op kan bewerken. In de prakrijk doe ik dit echter alleen maar op mijn ipad of macbook.

Thuiswerken doe ik niet zoveel en het scherm wordt in 60% van de tijd gebruikt om te gamen, 30% voor het kijken van films en series en 10% om te werken.

Persoonlijk denk ik dat voor mij de beste koop de aw3423dw(f) zou zijn. Al twijfel ik om een 34" ultrawide aan te schaffen of te wachten op een 32" 4k qd-oled.

Ik zit dusdanig weinig achter de PC dat burn-in voor mij niet echt een issue is, verder heb ik bijna geen natuurlijk licht in mijn kantoor en zou oled dus perfect zijn (denk ik). Al ben ik erg onder de indruk van het miniled scherm van mijn ipad, hierdoor twijfel ik sterk om voor een samung 32" 4k te gaan. Dit omdat deze schijnbaar beter omgaat met tekst.

Twijlels, twijfels.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:01
Intruder schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:38:
Ik twijfel al enige tijd om mijn LG 38WN95C te vervangen voor een OLED of miniled model.

Het enige waar ik me eigenlijk aan stoor is het bagger contrast van dit scherm, verder is het een geweldig scherm. Destijds aangeschaft als alleskunner, waar ik ook goed foto's op kan bewerken. In de prakrijk doe ik dit echter alleen maar op mijn ipad of macbook.

Thuiswerken doe ik niet zoveel en het scherm wordt in 60% van de tijd gebruikt om te gamen, 30% voor het kijken van films en series en 10% om te werken.

Persoonlijk denk ik dat voor mij de beste koop de aw3423dw(f) zou zijn. Al twijfel ik om een 34" ultrawide aan te schaffen of te wachten op een 32" 4k qd-oled.

Ik zit dusdanig weinig achter de PC dat burn-in voor mij niet echt een issue is, verder heb ik bijna geen natuurlijk licht in mijn kantoor en zou oled dus perfect zijn (denk ik). Al ben ik erg onder de indruk van het miniled scherm van mijn ipad, hierdoor twijfel ik sterk om voor een samung 32" 4k te gaan. Dit omdat deze schijnbaar beter omgaat met tekst.

Twijlels, twijfels.
Ik gebruik de Alienware variant van die LG. Ik ga nog even wachten, mogelijk komen er nog ooit 3800x1600 varianten van de QD OLED's op de markt. Vind de 38" met die resolutie perfect ivm grootte vs pixel dichtheid

https://www.techpowerup.com/review/

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Intruder schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:55:
[...]
De 3840x1600 is inderdaad voor mij ook de reden dat ik voor de 38 ben gegaan. Vandaar dat ik twijfel om te wachten op een 32 inch 4k, veel meer verticale ruimte. Voor mij zou het scherm wel een tikkeltje kleiner of minder breed mogen.

Ik ben bang dat een 38inch oled boven budget zou komen, wil eigenlijk niet meer dan 1200 euro uitgeven, 1500 voor het perfecte scherm.
Ik ging van een uitvoering: LG UltraGear 38GN950-B Rood, Zwart naar een uitvoering: Alienware AW3423DW Wit, Zwart en heb nu de uitvoering: LG C2 42" (zilveren voet) Zwart in gebruik als monitor. Laatsgenoemde bevalt bijzonder goed voor zowel office als gaming als media-consumptie. Voor mij geen IPS of Ultrawide meer :D Was ook een koopje, open box model voor 800 euro.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026 - 09-03-2026 Officieel 🪦🪦🪦

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:40
stin00 schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:56:
[...]

Ik ging van een uitvoering: LG UltraGear 38GN950-B Rood, Zwart naar een uitvoering: Alienware AW3423DW Wit, Zwart en heb nu de uitvoering: LG C2 42" (zilveren voet) Zwart in gebruik als monitor. Laatsgenoemde bevalt bijzonder goed voor zowel office als gaming als media-consumptie. Voor mij geen IPS of Ultrawide meer :D Was ook een koopje, open box model voor 800 euro.
Als de keuze alleen aan mij was, dan had die c2 er al gestaan ja. Ik deel het kantoortje alleen met mijn vriendin. Die moet ik ook tevreden houden, dat gaat hem niet worden met die c2 :+ . Ik heb een vrij diep bureau, in theorie had het gekund.

Edit:

Ik heb even goed naar de afmetingen gekeken, het verschil had ik groter verwacht. Het verschil zit met name in de hoogte.

[ Voor 6% gewijzigd door Intruder op 05-12-2022 16:54 ]

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

• Reem0nN
stin00 schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:56:
[...]

Ben zelf ook van een AW3821DW naar een LG 42 C2 gegaan, en ondanks dat ik een 80cm diep bureau heb, begin ik steeds meer eye strain te krijgen lijkt wel, hoofdpijn etc, wat ik ook doe, zit positie veranderen, kleinere venster, brightness lager, mag allemaal niet baten.

Ook merk ik vaak dat het scherm te groot is voor FPS games, terwijl voor singleplayer games met een controller het weer ideaal is.

Ik twijfel soms om de Odyssey G8 OLED te halen, hoewel ik niet weet of ik van een 38 inch naar 42 inch weer naar een 34 inch formaat kan gaan.

Heb ook speciaal een 4090 gekocht om 4K120 te kunnen game, en denk dat een 4090 aardig overkill is voor 3440x1440.
Pagina: 1 2