Toon posts:

Op zoek naar een nieuwe GPU.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Mijn videokaart - pricewatch: XFX Radeon HD7950 Black Edition Double Dissipation

Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart, omdat de videokaart die ik nu heb extreem veel lawaai maakt en echt ontzettend warm wordt. Ik heb dit bij spellen zoals BF4 en the Division. Zelfs als ik mijn grafische instellingen in de spellen verlaag blijft het lastig en daarbij haat ik het om mijn instellingen te verlagen aangezien ik niet voor niets zo'n videokaart heb gekocht.
Mijn vraag was welke videokaart ik zou kunnen kopen als upgrade. Ik zoek er een die stiller en sneller is, maar toch niet 2x zo duur.

Alvast bedankt

Alle reacties

Verwijderd

Welke onderdelen zitten nog meer in je pc? Dus ook het merk en model voeding.
Hoe warm wordt je kaart?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry vergeten er bij te zetten. Mijn PSU: pricewatch: MS-Tech MS-N850-VAL
Mobo: pricewatch: ASRock Z77 Extreme4
CPU: i7 3770K

Als ik een uur of 2-3 zit te gamen wordt het meestal 85 tot 90 graden. Ik heb het al een paar keer schoongemaakt met een airspray maar het heeft niet geholpen. Mijn videokaart verwarmt altijd mijn hele kamer.

• Compworm
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-01-2024
Wat voor'n kast en airflow heb je?
(Ps: niet een te beste voeding)

[ Voor 32% gewijzigd door Compworm op 22-03-2016 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een sharkoon (geen idee welke model). Er zitten 4 ventilatoren in dus dat is niet echt het probleem.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
High end kaarten worden nu eenmaal warm.
Meer recente kaarten zijn natuurlijk wel krachtiger en verbruiken iets minder energie.

Als je nog tevreden bent met je kaart kan je er ook nieuwe fans en koelblok op plaatsen
Koeling voor HD7950

Of een nieuwe dus, why not. Budget? Welke games op welke resolutie, welke cpu heb je nu.

• dolaf
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-05-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:17:
Een sharkoon (geen idee welke model). Er zitten 4 ventilatoren in dus dat is niet echt het probleem.
4 ventilatoren staan niet direct gelijk aan goede airflow, ze kunnen namelijk vol met stof zitten.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
dolaf schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:30:
[...]

4 ventilatoren staan niet direct gelijk aan goede airflow, ze kunnen namelijk vol met stof zitten.
Het wordt warm in zijn kamer, de hitte wordt blijkbaar goed afgevoerd 8)

Maar je hebt natuurlijk wel gelijk. We kunnen zelfs nog een stapje verder gaan: 2 goed geplaatste fans zullen betere koeling kunnen geven dan 4 fout geplaatste fans.

Verwijderd

Topicstarter
De fans zijn goed geplaatst en schoon daar heb ik natuurlijk al wel aan gedacht haha. Het ligt echt aan mijn videokaart zelf.

• Compworm
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-01-2024
Nieuwe thermal paste / aftermarket koeler eventueel zoals Reepje zei

[ Voor 15% gewijzigd door Compworm op 22-03-2016 20:57 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:18
Thermal paste is het proberen waard. Goedkoopste oplossing.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Over de voeding zou ik mij meer zorgen maken. Slechtere kwaliteit bestaat niet.

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:11
Koeler eraf, helemaal schoonmaken, nieuwe pasta erop. Eventueel een aftermarket koeler erop, maar ik zou niks meer investeren in deze gpu. Ik denk dat het een goed moment is om de kaart te verkopen, nu kun je er nog redelijk wat voor vangen. Het is namelijk nog steeds een prima kaart, maar voor nieuwe titels en komende titels kom je waarschijnlijk niet verder dan high of zelfs medium op sommige punten. Wat is je budget, mocht je dit willen doen?

[ Voor 22% gewijzigd door JoepD op 22-03-2016 21:31 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:35
Wordt je kaart ook echt té heet (wat is 'ontzettend heet'?) of blijft ie met de herrie nog redelijk koel, anders kun je nog iets met de fan instellingen knoeien.

Als je de settings omlaag schroeft gaan de fps omhoog maar de kaart blijft op 100% draaien (mits geen cpu bottleneck).
Wat je zou kunnen doen is een fps limiter instellen.

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

mitsumark schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 23:06:
Wordt je kaart ook echt té heet (wat is 'ontzettend heet'?) of blijft ie met de herrie nog redelijk koel, anders kun je nog iets met de fan instellingen knoeien.

Als je de settings omlaag schroeft gaan de fps omhoog maar de kaart blijft op 100% draaien (mits geen cpu bottleneck).
Wat je zou kunnen doen is een fps limiter instellen.
Hij heeft 3770k dus geen cpu bottleneck gpu word 90graden. Aardig heet dus.

Tja apparte is ik herken dit probleem. In principe (mag) je kaart niet warmer worden dan 80graden anders is er wel wat mis.. Al gekeken of beide fans goed draaien/roteren. De herrie die ke hoort is dat "gezonde" herrie van lucht dat zich verplaatst of klinkt het anders?

Daarnaast mijn hoge advies voor een nieuwe voeding!

En als je je gpu sowieso wilt vervangen. Wat is dan je budget? (minus ongeveer €50,- voor een voeding :p grapje moet je zelf overwegen) En doe je aan 2de hands?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties. Had niet gedacht dat voeding een probleem zou zijn. Wat zijn de nadelen van mijn slechte voeding?
Ik zou eerlijk gezegd eerder een nieuwe kaart halen dan knutselen aan wat ik nu heb en ja 2e hands is totaal geen probleem. Mijn budget zou 450eu zijn denk ik.
Mijn videokaart wordt echt HEET en met heet bedoel ik zoals ik eerder al zei: het verwarmt mijn hele kamer. Ik ben er gewoon klaar mee. Wil een stille en snelle kaart. Mocht het nodig zijn dan verkoop ik deze.

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Koop een 970 die zijn zuinig stil en krachtig.
Op Die van mij gaan de fans pas draaien als mijn kaart de 60℃ aantikt en komt niet hoger dan 65℃.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Als je kijkt naar een GTX970, dan zou ik voor de R9 390 8GB gaan. Die scoort vaak iets beter en is wellicht iets meer toekomstbestendig. Bij mij wordt deze maar zo'n 55C in-game, maar volgens mij hangt er wel vanaf welke variant je haalt en dergelijke. Ik zou in dat geval absoluut gaan voor de Sapphire Nitro. Deze heeft 3 fans en de grootste radiator. Als je met GPU-Z kijkt of je Hynix geheugen hebt, is het helemaal goed.

...

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:43
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 00:39:
Bedankt voor alle reacties. Had niet gedacht dat voeding een probleem zou zijn. Wat zijn de nadelen van mijn slechte voeding?
Ik zou eerlijk gezegd eerder een nieuwe kaart halen dan knutselen aan wat ik nu heb en ja 2e hands is totaal geen probleem. Mijn budget zou 450eu zijn denk ik.
Mijn videokaart wordt echt HEET en met heet bedoel ik zoals ik eerder al zei: het verwarmt mijn hele kamer. Ik ben er gewoon klaar mee. Wil een stille en snelle kaart. Mocht het nodig zijn dan verkoop ik deze.
Dat je kamer opwarmt is logisch. Puur door de hoeveel watt die je pc afgeeft. Je moet niet naar een koelere kaart kijken. Maar naar een zuinigere. Een 300w kaart die op 60 draait zal nog steeds meer warmte afgeven als een 200w kaart die op 90graden draait. Een 970 is sneller. Maar zal ook je kamer verwarmen

En het nadeel van die ms-tech voedingen? Dat je nooit weet wanneer zij je computer slopen(en dan bedoel ik echt slopen).

En is je CPU OC? Zoja hoeveel? En investeren in een airco kan ook geen kwaad als kamer temps een probleem zijn.

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:28
je mag blij zijn dat die Chinese 'plofvoeding' je pc nog niet gesloopt heeft. die dingen kunnen ineens uit het niets je pc slopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens kijken naar die r9 390. Wat voeding betreft zal ik dat ook maar eens vervangen. Welke raden jullie me aan? Graag een stille ;^)

• Ayyylias
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-02 12:41
Gtx 970 maar iets als een r9 390 zal ook goed kunnen mischien kan je zelfs nog wel een 980 (ti) krijgen

• loki504
R9 390 en ook de 980ti zijn leuke kaarten zonder meer. Maar gaan je hitte probleem van je kamer niet oplossen.

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:02
Ik zou geen 350 euro gpu erin gooien met zo'n voeding, grote kans dat er ooit iets mis mee gaat en ook je videokaart roostert (ja dat valt buiten garantie).

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-01 10:54
Ik zou zelf voor een nvidia gaan.
970 of als je goedkoper wilt hebben is de 960 ook wel doen baar.
En kwa voeding zit je met een Corsair altijd goed.
Als je goedkoper merk wilt hebben is een cooler master ook prima.
Dus ja, is wat je zelf wilt.
Maar een nieuwe voeding zou ik echt wel doen.

• loki504
coolbvrobin schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:04:
Ik zou zelf voor een nvidia gaan.
970 of als je goedkoper wilt hebben is de 960 ook wel doen baar.
En kwa voeding zit je met een Corsair altijd goed.
Als je goedkoper merk wilt hebben is een cooler master ook prima.
Dus ja, is wat je zelf wilt.
Maar een nieuwe voeding zou ik echt wel doen.
van een 7950 naar een 960 gaat hem geen snellere kaart opleveren. alleen stiller. en de kamer temp zal iets dalen.

En Corair heeft ook semi bagger voedingen. zoals je hier kan lezen.
Voeding advies en informatie topic - Deel 32
en ook the mask is niet over de Coolermaster B serie te spreken.

Maar die voeding moet er zeker uit. dat is zeker.

@TS je kan in het voeding en advies topic je vraag stellen voor de beste voeding.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik heb zelf een 7950. Op dit moment is er qua prijs en prestatie geen goede opvolger die het geld waard is. Ik zou de cooling eraf halen, goed nakijken n schoonmaken. Nieuwe pasta erop en nog een maand of 4 doorgamen en dan een polaris scoren.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 20:28
Qua voeding: high end vervanging zou de corsair rm 550 zijn.

Wil je iets goedkoper dan is een antec vpf of coolermaster gm een acceptabele budget serie. 450 is in theorie genoeg, maar als je gaat overclocken is een 550 watt model aan te raden.
Pagina: 1