Waarom hebben we hier geen Tweaker test?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Minder newbies = minder pageviews = minder snel een BMW voor Femme

;)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• flexter430
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-02-2024
Je maakt gewoon een pagina met multiple-gok vragen. bijvoorbeeld:

wat doe je als je een vraag hebt?
a. post een bericht met de titel "PROBLEEM, HELP SNEL!"
b. post een vraag in alle categorieen
c. gebruik de search.

Het antwoord mag dan wel erg simpel zijn, maar op deze manier heb je wel snel door wat er wel en niet gewenst is op de forum.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Tja, moet je wel een beetje gelijk geven; HA en P&M is imo de laatste paar week een beetje 'suffer' aan het worden (of wordt ik suffer?). Maar een test :?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Je moet verplicht een maand lurken eigenlijk :)

Ik heb echt nooit gezeik gekregen dat ik een newbievraag stelde omdat ik veel gelurkt heb. Newbies van tegenwoordig denken dat een forum er is om vragen te stellen, toen ik newbie was was GoT een forum om vragen te beantwoorden.

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

Op vrijdag 22 juni 2001 22:16 schreef MGSNK het volgende:
Sorry dat ik dit hier neer zet, mocht heb fout zijn modjes, dan mij verontschuldigingen... Move IT!

maar eeh trug naar onderwerp,
ik vind dat sinds de grote crash GoT er erg op achteruit is gegaan qua kennis, de laatste tijd zitten er steeds meer newbies die echt slim denken te zijn.... Er zou maar eens een test moeten komen om te kijken of je hier wel hoort...

We zijn allemaal wel newbie geweest, maar de newbies van nu??? Schandalig!
Geen search, onzinnige vragen stellen waar ze het antwoord al weten en ga zo maar door.
Kijk hiero: http://www.tweakers.net/aanbod/produkt/17943/v
Mensen dit kan toch niet??

I rest my case.... (hmmm do i?)
Jij gaat mij niet vertellen dat toen je achter je eerste pctje ging zitten je meteen alles wist...jij bent toch ook een newbie geweest???? waarom zou jij wel een kans krijgen om meer te weten te komen en de newbies van nu niet? ik ben het met je eens dat er erg domme vragen worden gestelt maarja om dan maar meteen te zeggen dat ze hier niet horen (...om te kijken of je hier wel hoort) ...beetje jammer vind je niet...??? sinds de tijd dat ik hier op tweakers ben heb ik heel wat geleerd en dat was niet gebeurd al had het aan mensen zoals jou gelegen :D

• flexter430
  • Laatst online: 27-02-2024
Op vrijdag 22 juni 2001 22:54 schreef ZeTt het volgende:
Jij gaat mij niet vertellen dat toen je achter je eerste pctje ging zitten je meteen alles wist...jij bent toch ook een newbee geweest???? waarom zou jij wel een kans krijgen om meer te weten te komen en de newbies van nu niet? ik ben het met je eens dat er erg domme vragen worden gestelt maarja om dan maar meteen te zeggen dat ze hier niet horen (...om te kijken of je hier wel hoort) ...beetje jammer vind je niet...??? sinds de tijd dat ik hier op tweakers ben heb ik heel wat geleerd en dat was niet gebeurd al had het aan mensen zoals jou gelegen :(
Domme vragen stellen mag toch best?
je moet alleen eerst ff de search gebruiken. En als dat niet lukt zo duidelijk mogelijk je vraag stellen.

• paragon
  • Laatst online: 22:56
Ja i kals vandaag ok zoiets van iemand die z'n win2k niet op de ata100 controler kon zetten nadat hij hem op de ata66 ide poort had geinstalleerd. Kreeg die als antwoord sat het opniew moest doen en dan op f6 moets drukken om de drivers van die ata100 controller te installeren. Arme jongen heft het nog gedaan ook. Het gekke was dat iedereen het daar zij dat het zo moest. |:(

• Wietse
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

Op vrijdag 22 juni 2001 22:57 schreef flexter het volgende:

[..]

Domme vragen stellen mag toch best?
je moet alleen eerst ff de search gebruiken. En als dat niet lukt zo duidelijk mogelijk je vraag stellen.
Mee eens, maar om nou meteen maar te zeggen dat dat soort mensen hier niet horen vind ik een beetje jammer

• blade181
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

Op vrijdag 22 juni 2001 22:45 schreef Wirf het volgende:

;)
Was jij niet een van die newbies :)
WAT BEN JIJ EEN LOSER ZEG!!!!!!!!!

Another white boy in this movie? Damn!

• Wirf
Op vrijdag 22 juni 2001 23:02 schreef blade181 het volgende:
Was jij niet een van die newbies :)
Wirf:

Aantal posts: 685
Gem. aantal posts/dag: 4

Blade181:

Aantal posts: 60
Gem. aantal posts/dag: 1

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

het aantal posts zegt niet altijd dat die persoon meer wijsheid bevat :Y)

39

• Wirf
Op vrijdag 22 juni 2001 23:07 schreef Homedisc het volgende:
het aantal posts zegt niet altijd dat die persoon meer wijsheid bevat :Y)
Da's waar, maar je kunt wel zien dat ik geen totale n00b meer ben

Verwijderd

Ik ben he HIER wel mee eens :)

maar als we het nou ZO doen: (this maar een voorbeeld) ;)

iedereen maakt een test daar krijg je sterren voor, met max. 5 sterren of zo iets.

Dus als jij zeer veel onzin post raak je een ster kwijt enz. en als je NIKS meer hebt dan wordt je er uit geschopt >:) ban dus.

En aan de sterren kan je zien of iemand een NIEUby is dat lijkt mij makelijk.

Als je nou achter zo iets elke topicnaam zet dan kan iedereen zien of je hier we wilt posten :)

• Karimben
  • Laatst online: 14-11-2025
<offtopic>
Eigenlijk zou er een soort van Iq test moeten bestaan, die je vertelt hoeveel je ongeveer van computers enzo afweet, dit bedoel ik dus niet voor mensen (newbies) op GoT maar echt gewoon zo'n Pc test :)
Een GoTtEr die kan programeren en leuke vragen kan verzinnen? ;)
</offtopic>

/edit
ff de zinsdeling veranderd, :P
/edit

• MGSNK
  • Laatst online: 19-08 11:16
ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over nadenkt... thankz tweaks!

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:38

;)
Lijkt me dat we daar idd massal voor gaan, als we nou eens een fundraise houden,

HELP FEMME IN EEN BMW!! >:) >:)

GReetingz,

• buzz
Maar ik denk niet dat het bij tweakers compleet om de kennis gaat, als het daar alleen om ging was het hier niet zo fun.
Ik post hier ook op topics als hoeveel eet jij per dag enzo, dat is toch fun. Als ik denk iemand te kunnen helpen dan doe ik het wel maar, ik kom hier grotendeels voor dicussies zoals wat we nu aan het doen zijn.

Greetingz,

• white_panther
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

Op vrijdag 22 juni 2001 23:40 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

Lijkt me dat we daar idd massal voor gaan, als we nou eens een fundraise houden,

HELP FEMME IN EEN BMW!! >:) >:)

GReetingz,
Ik denk niet dat Femme een auto wilt hebben, hij rijd gewoon rustig op z'n fietsje overal heen :) (lekker gezond, of niet :Y) )

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

• buzz
Ja okay, heeft ie al een fansite eigenlijk???
GReetingz,

Verwijderd

Ik denk dat men een soort graadering tussen tweakers en newbies moet komen,

Een prachtvoorbeeld, de site van JimTV belgisch tv-zender.
Titel Min Post Max Post
JIMnewbie 1 10
JIMposter 10 50
JIMregular 50 100
JIMfreak 100 200
JIMaholic 300 400
JIMextreme 200 300
JIMaddict 400 500
JIMjunkie 500 600
JIMabuser 600 10000

• Karimben
Je kan ook 1000 onzinnige posts hebben, dus eigenlijk klopt bovenstaande dan niet eht, et gaat toch echt met kennis, maar et kan wel zo zijn dat een *Newbie* op et ene gebied beter is dan een *Pro*

• Karimben
Qoute en wijzigen staan te dicht op elkaar |:(
sorry

• MGSNK
HEt enige waar newbies beter in zijn is onzin uitkramen....

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:28
Je kunt natuurlijk ook met Karma/post-verhouding werken. Een soort systeem als dat van T.net zelf.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Abbadon
Op zaterdag 23 juni 2001 00:49 schreef universal creations het volgende:
Je kunt natuurlijk ook met Karma/post-verhouding werken. Een soort systeem als dat van T.net zelf.
Ach, je merkt al vrij snel wie wat zinnigs te zeggen heeft en wie niet. Zelf kijk ik nooit naar het aantal posts van iemand; dat zegt mij eigenlijk niet zoveel. Ik probeer ook zo min mogelijk onzin uit te kramen, en naar mijn gevoel lukt dat aardig ;)

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

das net zoiets als kinderen gaan verbieden omdat ze zo irritant zijn... toen ik hiet voor het eerst kwam was ik ook echt wel heel wat minder bekend op computergebied als dat ik nu ben... maar als ik er toen niet was opgelaten dan was ik der nu ook niet geweest om wat zinigere post te doen (toch?? :) )

verder is het ook erg onhaalbaar enzo.. maar ik neem aan dat dit puur een uiting van erg veeel irritatie door newbies is dus dat er eigelijk helemaal niet serieus op in hadt hoeven gaan :)

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• WHiZZi
  • Laatst online: 19-08 16:28

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Een test is onmogelijk...

Zo'n test moet dan alles bevatten (Hardware, Software, Windows, Linux etc etc etc)

Het enige mogelijke om het niveau weer op te krikken is om de search wat duidelijker aan te geven (Het staat zo klein).

Bijv. bij het aanklikken van "New Topic" dat
je eerst de topic naam moet invoeren. Vervolgens een soort search krijgt en de vraag: Staat uw vraag hier niet tussen.. En pas als ze hier NEE op antwoorden, dat het topic verder kan worden ingevult en worden geplaatst. Kortom, het afvangen van dubbele topics en afvangen van vragen waarbij je in de search het antwoord al had kunnen vinden...

't is maar een vaag idee... :)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• slacksoff
  • Laatst online: 20:13
lol. een test of je hier wel hoort. uhu.

en dan gemaakt door van die biased freaks zeker.

en het word dan zeker gefilterd op dingen als

AMD roelz!
3com is beter!
Plextor roelz!
lite-on.

als je die woorden er niet in hebt staan mag je er niet in?

sorry hoor. maar je kunt toch ook een tweaker zijn als je het alleen maar over je mobiele telefoon wilt hebben in het gadgets forum?

en als je gewoon een vraag hebt? een of ander onderdeel doet het niet of windows doet gaar. moet je zeker eerst een test doen of je er wel bij hoort :)

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:12
Alternatief: per topic punten geven :) Of desnoods per reply, net als op t.net zelf...

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

je kan EN veel van computers weten EN irritant zijn, dus een test werkt niet. je moet dit per persoon bekijken

daarbij komt et probleem wie dat moet bepalen, iedereen heb een ander idee wat nou irritant is, de 1 kan een stootje hebben en de ander wil meteen gaan bannen

een filtersysteem levert ook problemen op denk ik, een punten systeem is een goed idee, maar wie bepaalt hoeveel punten je krijgt

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 11:28 schreef slacksoff het volgende:
sorry hoor. maar je kunt toch ook een tweaker zijn als je het alleen maar over je mobiele telefoon wilt hebben in het gadgets forum?
Neen, want GSM's horen niet in het gadget-forum.
Gadget Talk
Hier kun je fijn babbelen over hippe zaken als PDA's, Mp3 spelers en webcams. Geen GSM's, die horen thuis in Internet & Telefonie

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 16:22

SmidsY

hallo!?.............

Op vrijdag 22 juni 2001 23:28 schreef dreeke het volgende:
ik denk dat de onzin toeneemt door dat iedereen HK in wil.... ik zelf ook :9~
Ik denk dat dit er ontzettend veel mee te maken heeft, en natuurlijk niet te vergeten het feit dat een bepaalde dood van een cheetah sommigen van ons nog parten speelt, hoe zit het tegenwoordig met backuppen :?

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
het lijkt me wel wat als je iemand punten (sterren) kunt geven.

Het hoeft dan niet slecht te zijn als je 2 van de 5 sterren maar hebt, maar dan weet de rest dat het een "nog niet zo heeel ver geveorderde" tweaker is :)

en idd het zou wel goed zijn, als je bij het posten van een nieuwe topic de vraag krijgt of je wel GOED de search hebt gebruikt.

mzzl

• Victorio
  • Laatst online: 01-02-2024
Ja, en dan word er alleen nog maar geluisterd naar de 'goeie' tweakers?
Dan kijkt iedereen eerst naar de sterren. De sterke worden sterker en de zwakke zwakker.

Hmmmm, GOED ID!!! >:)

Verwijderd

Aan iedereen die alle newbie's wil bannen of ze een soort ster willen geven zodat je meteen ziet dat het newbie's zijn,

Dit soort opmerkingen slaan echt nergens op. Jullie zijn zelf ook ooit een newbie geweest en grote kans dat jullie 'in den beginne' zelf ook domme/slechte topics hebben gepost.

Toen ik een maand geleden op GoT kwam, begon ik ook meteen met te vragen wat voor nieuwe PC ik moest kopen, ik heb geloof ik de eerste dag 4 topics geplaatst die ik via de search ook had kunnen vinden en ze hebben grotendeels allemaal een slotje gekregen.

Ik snap dat dat irritant is, en daarom post ik nu alleen nog topics die je niet via de search kan vinden. Maar die search is allesbehalve perfect, je krijgt zo'n enorme lijst met threads dat je door de bomen het bos niet meer kan zien en vaak zit er geen antwoord tussen.

Newbie's zien dat kleine knopje 'search' vaak niet, maar zodra iemand ze er eenmaal op wijst gebruiken ze het heus wel. En het instellen van een ranglijst of zo, zodat je kan zien of iemand newbie is, dat is een soort zelfmoord, want niemand kijkt dan nog naar newbie-vragen waardoor er uit de newbie geen nieuwe echte got'ers groeien.

Ja, ik ben zelf ook nog maar een newbie, maar ik ben hard op weg om naar een 'echte' got'er uit te groeien en jullie moeten anderen ook gewoon die kans gunnen!

Michiel

• Neman
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Als die database nou eens opgeschoond zou worden... Dus 50 topics over het unlocken van een duron verkleinen tot een stuk of 5, dan wordt het allemaal overzichtelijker. En evt. een flinke database met vragen, waarvan er bij het aanmelden 10 van de 15 goed beantwoord moeten worden, dan gaat het niveau een beetje omhoog.

• slacksoff
  • Laatst online: 20:13
Op zaterdag 23 juni 2001 12:28 schreef Feeree het volgende:

[..]

Neen, want GSM's horen niet in het gadget-forum.
[..]
LOL!

internet en telefonie dan :)

sorry ik heb het niet zoveel over mn telefoon hier. maar ik kan me indenken dat sommige mensen dat wel doen.

• blade181
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

Op vrijdag 22 juni 2001 23:19 schreef Qorne het volgende:

iedereen maakt een test daar krijg je sterren voor, met max. 5 sterren of zo iets.

Dus als jij zeer veel onzin post raak je een ster kwijt enz. en als je NIKS meer hebt dan wordt je er uit geschopt >:) ban dus.

Als je nou achter zo iets elke topicnaam zet dan kan iedereen zien of je hier we wilt posten :)
Eh dat heb je toch al op het gewone tweakers je hebt daar toch al ranks etc. Als je hier bedoeld dit is een FORUM ja ik vind dat je hier mag neerzetten wat je wilt ik was vroeger ook een newbie en nu ben ik ook goed dus dit is totaal niet nodig ik vind als newbie moet je de kans krijgen om beter te worden en dan moet dat maar door domme vragen te stellen, want een newbie is nog altijd slimmer als een klant die een computer in de winkel komt. Hastala pasta.......|:(

Another white boy in this movie? Damn!

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
alles boven de de cijfer 9,9 mag hier voortaan posten :P

Verwijderd

Onzinnige topic :r
Wat geeft je het recht om je meer te voelen dan een newbie? Ok, ik geef toe dat sommige newbies soms domme vragen stellen en te weinig moeite doen om de search te gebruiken. Maar dit neemt niet weg dat t.net ook toegankelijk moet zijn voor mensen die nog niet zo veel ervaring op pc-gebied hebben, maar wel bereid zijn om te leren.
Leer eens wat meer bescheiden te zijn, kikker.

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Word je hier gelukkiger van denk je?

Ik ben zelf ook nog behoorlijk newbie, dat zou je kunnen zien aan het aantal posts. Er zijn alleen van die mensen (newbies) die echt hun aantal posts omhoog halen met van die onzin posts. Ik gebruik echter wel altijd de search en ik lees nu al geruime tijd alle posts enzo door of GoT. Dat is wat een newbie moet doen. Niet van die veel onzin topics neergooien waarvan er 500 van in de search staan. Daar erger ik me ook aan.
Als je op elkaar kunt stemmen, dan denk ik dat er alleen nog maar gereageerd word op mensen met veel sterren. Dat is zeker niet bevorderlijk voor de sfeer op GoT.

Verwijderd

hoort dit niet in LA?

Verwijderd

Is dit een poging om in de huiskamer te komen of zo, ik zie niet in wat dit nl. met hardware te maken heeft. |:(

• Abbadon
Niks niet sterren, we zitten toch niet in het leger? (daarbij, wie gaat die sterren uitdelen?) Een ieder die status-geil is moet z'n heil in mijn optiek maar ergens anders zoeken. De charme is juist dat er hier heel wat rond zwalken die flink wat weten van bepaalde onderwerpen en elkaar mooi aanvullen én/of tegenspreken (dan kan je wel 'tig sterren hebben, maar je hoeft niet altijd gelijk te hebben) om zo tot o.a. een oplossing proberen te komen of de steller v.e vraag een behulpzaam antwoord te geven. En als je het antwoord niet vertrouwd kun je altijd op de nick klikken om te zien wat voor onzin of wijsheid hij/zij in diverse threads heeft verkondigd. Kijk een poosje rond zou ik zeggen en je krijgt wel een beetje een beeld van diverse GoT'ers :)

• Karimben
Op zaterdag 23 juni 2001 22:16 schreef abbadon het volgende:
Niks niet sterren, we zitten toch niet in het leger? (daarbij, wie gaat die sterren uitdelen?) Een ieder die status-geil is moet z'n heil in mijn optiek maar ergens anders zoeken. De charme is juist dat er hier heel wat rond zwalken die flink wat weten van bepaalde onderwerpen en elkaar mooi aanvullen én/of tegenspreken (dan kan je wel 'tig sterren hebben, maar je hoeft niet altijd gelijk te hebben) om zo tot o.a. een oplossing proberen te komen of de steller v.e vraag een behulpzaam antwoord te geven. En als je het antwoord niet vertrouwd kun je altijd op de nick klikken om te zien wat voor onzin of wijsheid hij/zij in diverse threads heeft verkondigd. Kijk een poosje rond zou ik zeggen en je krijgt wel een beetje een beeld van diverse GoT'ers :)
Je haalt me de woorden uit m'n mond :)
sommige komen hier zonder enkel stukkie verstand van computers, en groeien uit tot mensen die van compters hun beroep maken. (kweet niet of dit echt is gebeurd, maar er wordt genoeg stuff behandeld hier op GoT die leerzaam is) iedereen verdient een kans, al zijn er af en toe/ meestal mensen die onzin topics openen, zoals->>
A, en dan reageert de ander weer mee B
op zich komisch, maar niet als et altijd voorkomt,maja, wie ben ik? :)

edit:

wat doet dit in Hardware Algemeen? :?
ohja, een Tweaker al nagedacht over mijn idee? dat iq gebeuren? *D

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 22:10 schreef Tclient het volgende:
Is dit een poging om in de huiskamer te komen of zo, ik zie niet in wat dit nl. met hardware te maken heeft. |:(
Ik zocht al een reden, dit is het natuurlijk!

Verwijderd

Nou word er een vraag gesteld en jij ziet aan de sterren dat het een newby is, geef je dan geen antwoord :? En dan word dezelfde vraag gesteld en je ziet aan de sterren dat het geen newby is, beantwoord je de vraag dan wel ?!?!?!

Het maakt toch geen fuck uit of iemand een newby is of niet, al vraagt iemand iets wat overal in de search staat kun je toch gewoon zeggen dat hij de search moet gebruiken, mischien doet ie het dan voortaan wel uit zijn eigen ;)

Verwijderd

wat is een newbie ?? :)

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 22:47 schreef mgfun het volgende:
wat is een newbie ?? :)
een nieuwe bij ontwaakt uit zijn cocon }:O :)

Verwijderd

Maar nu ff zonder gein... ik vind het echt een bagger idee om aanstaande tweakers te bannen of beoordelen... dit slaat nergens op, tuurlijk mag je aangeven dat er een search is of hoe iets anders kan.

Als er echt iemand lastig is dan moet daar wat aan gedaan worden, maar verder vind ik dit dus onzin !!!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Op zaterdag 23 juni 2001 21:52 schreef roedie het volgende:
[b]Word je hier gelukkiger van denk je?[B/]

Ik ben zelf ook nog behoorlijk newbie,
zien we aan de [ b] [/ b] tag ja >:)

Maar ik vind, zoals eerder gezegd, dat newbie's een kans moeten krijgen.
Iedere newbie die iets fout doet wordt gelijk 20x afgezeken, en doet het daarna nooit meer. Doet ie het toch nog, krijgt ie een waarschuwing. Blijft hij volharden in dit gedrag, dan krijg je een ban.
Is toch een goed systeem?

Ik heb nog nooit een newbie twee keer dezelfde fout zien maken, die zijn hier ook om te leren ;) Ik iig wel.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

newbee's bannen waar slaat dat op!!dit is een verkapte vorm van discriminatie.

iedereen is als newbee begonnen.
dat er nu mensen zijn die denken dat ze het uitgevonden hebben en daardoor zich irriteren daar kan die newbee niks aan doen.
Dan moet je gewoon niet reageren op z'n post, punt uit!!

het is waardeloos dat zo'n newbee uitgejakkert en voor de gek gehouden wordt, als ze dat sterren systeem zouden invoeren dan zouden ze net zo goed die gasten die zo asociaal reageren op newbee's kunnen bannen van GOT!!

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Er zou maar eens een test moeten komen om te kijken of je hier wel hoort...
Zoiets heet, iemand in zijn waarde laten.

Mensen die doen alsof ze guru tweaker zijn en het eigenlijk niet zijn, die hebben niemand dan hunzelf hiermee.

Ik geloof niet dat GoT alleen voor echte tweakers bedoeld is. Ik zie genoeg topics waar mensen op kunnen reageren, met basis kennis, verder zie ik genoeg onderwerpen op boards waar je uberhaubt geen computer kennis voor nodig heb (cafe-like). En om af te sluiten, het is juist goed dat er wanna-be's zijn, dan kunnen de echte tweakers ze laten zien hoe het 'wel' of 'juist niet' moet.

Iedereen heeft het recht om hier te posten/replyen/lezen. En natuurlijk zitten er een paar tussen die denken dat ze met het slopen van hun PC een echte tweaker zijn. Hopelijk leren ze d.m.v gebruik van dit forum hoe ze het slopen het beste kunnen doen.

Om het af te ronden. Er zitten genoeg mods hier rond te snuffelen om die paar eruit te pikken en te waarschuwen (etc) mocht dit nodig zijn.

Er kan beter maar geen test komen, ik zou diep falen :)

http://mrfloris.com

• answer_man
  • Laatst online: 20-08 10:24

kijk, een goed id! :7

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

liever domme vragen dan domme antwoorden ;)

besides, vind het zowiezo een beetje vreemd dat als je veel post je een betere tweaker zou zijn? alsof iedereen een 24/7 internet verbinding heeft? Als je modemer bent, post je gewoon niet zoveel. Daar mogen ze ook wel eens rekening mee gaan houden. Extra optie in user profile:

Connection speed

or am I being a smartass here?
Ik ben vast en zeker "een newbee" als je me op mijn aantal posts afrekend.
Maar toch bouw ik al 4 jaar zelf pc's. En ik ben nog een vrouw ook. So there :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Neman
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

En ik ben nog een vrouw ook.
Ok ok, jij mag blijven ;)

• Paitor
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Op zaterdag 23 juni 2001 23:29 schreef 2Dutch2 het volgende:
En ik ben nog een vrouw ook. So there :)
<offtopic>
1 vraagje, je bent een vrouw en vind J-Lo hot? oke... :)
</offtopic>

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

als zon test er dan toch komt, laten we dan in ieder geval geen sterren doen maar gewoon een punten systeem.

de slimme newbies halen bij de test dan ff een neef erbij die al 20 jaar in de IT zit, hup een 100% score

et kan me niet echt schelen hoe dom of slim de vraag is, als je van een bepaald onderwerp niks af weet, stel je over dat onderwerp bijna altijd newbievragen. etzelfde persoon kan mischien de volledige werking uitleggen van een 808 drumcomputer

ik denk dat er gewoon een beetje gelet moet worden op wat mensen schrijven, er moet gewoon streng worden opgetreden bij mensen die zoveel mogelijk willen posten. (korte zinnetjes,elkaar napraten, onnodig quoten, etc.)

wat newbies betreft: ze stellen vragen omdat ze het niet weten. ik zou ook hulp vragen als ik een auto in elkaar moest zetten (beetje raar voorbeeld)

verder moet vooral de search knop ongeveer 8x groter :o
mischien zelfs bij het plaatsen van een nieuwe topic een aparte window met de optie om eerst de search te gebruiken

(alhoewel, moet je die weer wegklikken)

Verwijderd

Ik kom hier nou zo'n 2.5 jaar. Vanaf 12/6/99 (grote crash no 2) heb ik 399 posts. Voor mij is GoT meer een plaats om veel te weten te komen door te lezen, dan door meteen maar een vraag beginnen te stellen. In het begin was er een soort rangorde met newby, junior-, seniormember. Gelukkig is dit afgeschaft omdat niet het AANTAL posts iets zegt over iemands kennis. Tegenwoordig ben ik heel selectief met het lezen van posts en het beantwoorden van vragen. Ik lees alleen posts die mij aanspreken. Dus newby vragen negeer ik gewoon. Als eenieder dit zou doen, zal het aantal "onzinnige" newby vragen vanzelf afnemen. Voorkomen kun je het nooit.
En er komen genoeg GoTters hier die bij de geringste "onzin post" roepen om een slotje of verwijzen naar de search.

Greetz,

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

[quote
Ok ok, jij mag blijven ;)
[/quote]

cheer cheer! :)
en Paitor, als je nadenkt weet je het antwoord al :P

En ik vind trouwens dat we ook eens meer vrouwelijke tweakers moeten gaan aantrekken,
het moet wat uit de vage nerd sfeer getrokken worden. Wil hiermee niemand voor het koppie stoten hoor..echt niet :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

verdorie, newbee late at night typo :Z
haakie voor quote vergeten..zucht..ik ga maar eens slapen.. :z

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 22:50 schreef flexter het volgende:
Je maakt gewoon een pagina met multiple-gok vragen. bijvoorbeeld:

wat doe je als je een vraag hebt?
a. post een bericht met de titel "PROBLEEM, HELP SNEL!"
b. post een vraag in alle categorieen
c. gebruik de search.

Het antwoord mag dan wel erg simpel zijn, maar op deze manier heb je wel snel door wat er wel en niet gewenst is op de forum.
Dit is dus de oplossing...
Gooi deze topic maar naar LA

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 00:01 schreef 2Dutch2 het volgende:

cheer cheer! :)
en Paitor, als je nadenkt weet je het antwoord al :P

En ik vind trouwens dat we ook eens meer vrouwelijke tweakers moeten gaan aantrekken,
het moet wat uit de vage nerd sfeer getrokken worden. Wil hiermee niemand voor het koppie stoten hoor..echt niet :)
Ik stoot me koppie wel hoor........ want ik ben oooooooooooooooooooooooooooooooo zo'n grote dikke nerdo |:( >:)

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

ik vin nerds wel gezellie, kan je lekker moeilijk mee ouwehoeren, is weeres wat anders dan bij leken.

doerak, je heb bijna etzelfde profiel als mij, behalve dat ik toch wel veel topics afga. maar alleen als ik iets te zeggen heb zet ik er wat neer

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik ben het met je eens dat het niveau een beetje gezakt is de laatste tijd.. ook vraag ik me wel eens af hoe oud iedereen hier is en wat die al van PC's heeft gezien...

Zelfs als je zo'n test in mekaar zou schroeven dan zijn de antwoorden natuurlijk ook vrij snel te vinden.. bijv via www.whatis.com of search engines.. elke wannabee/newbie kan zo met glans de test doorstaan terwijl hij/zij nog steeds het fijne er niet van weet.

Daarnaast heb je bijv mensen die helemaal into hardware zijn (/me) en mensen die meer van software weten.. Krijg je dan een allround-test of een test per categorie ? Ik denk dat zo'n test niet veel doet, newbies blijf je houden. De gevorderde tweaker zal de onzin er, ondanks eventuele ergenissen, denk ik wel snel uit halen.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 00:13 schreef MUSTI het volgende:
doerak, je heb bijna etzelfde profiel als mij, behalve dat ik toch wel veel topics afga. maar alleen als ik iets te zeggen heb zet ik er wat neer
Wij wonen in ieder geval dicht bij elkaar.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

;)
= minder bekendheid van de site

ken genoeg mensen die niet van deze site afweten...

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Karimben
En toch vind ik nog steeds dat er een soort van IQ test moet worden gemaakt met als hoofdonderwerp, Computers, :D onderverdeeld in Hardware en Software, nog steeds geen GoTtEr die dit wil maken? ;)

• Maxonic
  • Laatst online: 28-07 22:38

Dit lijkt mij een te gek idee...
Alleen moet men ipv sterren punten ofsow nemen anders lijkt het weer zo militairistisch :)
Op vrijdag 22 juni 2001 22:52 schreef abbadon het volgende:
Tja, moet je wel een beetje gelijk geven; HA en P&M is imo de laatste paar week een beetje 'suffer' aan het worden...
(en ik ben nog niet eens op vakantie :? ) ;)

• Yigal76
  • Laatst online: 16-04 21:49
Ik vind dit idee echt heel slecht! Men moet zich wat minder aan elkaar ergeren hier! Iedereen is newbie geweest en iedereen is verschillend. Dit resulteerd dus in een verschillende manier waarop men omgaat met dit forum. De één leest veel, de ander stelt veel vragen. Als er niemand wat vraagt dan valt er hier maar bar weinig te lezen dus hebben die verschillende mensen elkaar nodig.

Een test zou dus aangeven hoeveel iemand weet van computers. Who cares! Dat weet je meteen nadat je de vraag van die persoon hebt gelezen. Of je antwoord op die vraag geeft moet je helemaal zelf weten. Meteen gaan schreeuwen voor een slotje en UTFS, RTFM gebeurt hier heel vaak en je schiet er helemaal niks mee op. Wekt alleen maar ergernis op, ook bij degenen die alleen maar lezen!

Zoals je zelf al begrijpt ben ik een lezer en post niet zoveel. Ik loop mij juist te ergeren aan de personen die de newbies afblaffen dan aan de vragen van de newbies zelf.

Het in een hokje plaatsen van de users hier (dat doe je dus met zo'n test) is daar al helemaal geen oplossing voor.

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op zondag 24 juni 2001 13:07 schreef Frits Bolkestein het volgende:
Men moet zich wat minder aan elkaar ergeren hier!
Meteen gaan schreeuwen voor een slotje en UTFS, RTFM gebeurt hier heel vaak en je schiet er helemaal niks mee op. Wekt alleen maar ergernis op, ook bij degenen die alleen maar lezen!
Ja vind ik ook hoor. Het is gewoon belachelijk dat je bij je post moet gaan melden dat je echt de search geprobeerd hebt zodat je niet van die nutteloze kreten naar je kop krijgt.
Of dat mensen zich gigantisch gaan verontschuldigen omdat ze niet weten in welk forum ze hun topic moeten plaatsen en dus al weten dat ze daarop afgezeken gaan worden.
Als een topic verkeerd staat ga dan gewoon niet zeiken en laat die moderator zn best ermee doen dan word het zo gemoved.
Ik loop mij juist te ergeren aan de personen die de newbies afblaffen dan aan de vragen van de newbies zelf.
Ja precies, die nutteloze draadjes die daar altijd uit voorkomen...
Het in een hokje plaatsen van de users hier (dat doe je dus met zo'n test) is daar al helemaal geen oplossing voor.
Zo'n test is idd geen oplossing. Ik heb al eens gezegd dat het wel een goed idee is om dat mailtje wat je krijgt als je je registreerd eens wat op te fleuren. Bijvoorbeeld wat huisregels erin en een paar linkjes naar de FAQ's ofzo. Zal toch wel schelen denk ik.

Verwijderd

Het helpt al heel wat als postings over lage 3dMark scores worden gebanned. EN nog erger ik heb een systeem gekocht is het wat...
duhhhhhhhhh dat ga je toch niet vragen
Want het is toch nooit goed. En dat gepats met je systeem pffffff... :r :r :r :r

alleen maar vragen die betrekking hebben op problemen of eventuele suggesties plaatsen de rest weg er mee

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:44

Wildfire

Joy to the world!

<modje-wannabe modus> Is dit wel een topic voor HA? </modje-wannabe modus>

Een Tweaker-test... da's een goed idee! Dat scheelt veel newbie-ellende. Kijk, ik heb absoluut niets tegen newbie's maar ze moeten toch wel een bepaald niveau hebben nietwaar? Sommige newbies kijken al raar op als je het over Athlons hebt... |:( Toen ik zelf hier kwam was ik ook niet echt een newbie meer... :)

Maar die newbie-test moet niet over uitsluiting van GoT gaan. Meer ter indicatie van het niveau van iemand... zodat het duidelijker te zien is wie newbie is en wie niet.

Misschien dat iemand een soort proeftest kan maken? Dan kunnen we eens kijken of het bruikbaar is... (+nagaan of we nou zelf wel echte tweakers zijn)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Blindfold
  • Laatst online: 04-07-2025

Blindfold

Donde estan los conejos?

Op zaterdag 23 juni 2001 12:39 schreef Cutebritney het volgende:

en idd het zou wel goed zijn, als je bij het posten van een nieuwe topic de vraag krijgt of je wel GOED de search hebt gebruikt.
Wat dacht je ervan dat als je een nieuw topic opent, hij eerst een search doet op je onderwerp. Dan krijg je een lijst met topics waar waarschijnlijk je vraag al beantwoord is en dan de vraag of je nog steeds een nieuw topic wilt openen.
Dit zal de mensen die zich niet realiseren dat hun vraag waarschijnlijk al is beantwoord een stimulans geven om eerst effe de toch al gevonden topics door te spitten

• Super_Grover
  • Laatst online: 11-08 14:13

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Hallo,

Ik ben net 2 weken actief hier en in die 2 weken heb ik al veel geleerd, hoe komt dat?
Omdat er ook mensen zijn die het niets uitmaakt dat er "simpele" vragen worden gesteld, nou ja wat is simpel is ook de vraag?
In ieder geval is het zo dat er in iedere topic wel een opmerking komt als UTFS, wat heb ik daar aan!
Heel veel oudere forums zijn erg inderdaad nuttig, maar veel topics slaan na 3 reacties al om in een andere discussie of jij hebt toch net ff een ander systeem! wat moet je dan, met nog onwetendheid toch maar aanklooien of toch maar een nieuwe topic opstarten!!

Conclusie: Wat zou dit forum nog betekenen zonder de Newbie's,
Er zijn genoeg goed willende tweakers en veel snel lerende newbies ==> met uiteindelijk een breed scala aan informatie, want ben eens eerlijk, je kunt niet overal verstand van hebben, en o ja, de tweakers die vaak commentaar hebben, hebben volgens mij ook niets anders te doen, die leven op het forum, een advies misschien, als je een topic ziet wat jij al 20 keer hebt gezien / beantwoord laat je hem toch links liggen aangezien er genoeg goedwillende tweakers zijn!

Groetjes
Super_grover

• Eindbaas
  • Laatst online: 09-08 09:34
een test lijkt me niet zo'n gek idee... kunnen ze misschien ook beter voor de huiskamer instellen...

• Boogie
  • Laatst online: 24-04 04:51
FAQ: Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten; het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken.
Hallo,
Ik ben net 2 weken actief hier en in die 2 weken heb ik al veel geleerd
[knip]

Groetjes
Super_grover.
Geplaatst door Doerak : Ik kom hier nou zo'n 2.5 jaar. [knip]
Ik lees alleen posts die mij aanspreken.

Greetz,
Toch eerst de FAQ maar een keer lezen?

Dit zijn notabene allebij post uit dit Topic! Dus kijk ook eerst eens naar jezelf!

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Lurken (lezen van een forum zonder er meteen in te gaan posten) is ook hoe ik GoT een beetje heb leren kennen.. De search is inderdaad niet iets dat direct opvalt en dankzij wat posts die ik las ben ik die uiteindelijk gaan gebruiken..

Is het niet een idee om nieuwe registranten geen nieuwe topics te laten openen voordat ze een x aantal reacties hebben geplaatst? Dat zag ik ook bij sitechecks.nl geloof ik, eerst moet je 2 of 3 sites checken en er je mening over geven voordat je zelf je site mag posten, dit om misbruik te voorkomen..

Dus, samenvattend: Indien mensen zich registreren voor GoT zou het inderdaad goed zijn een uitgebreide mail te sturen waarin een aantal grondbeginselen (kijk in welke categorie je plaatst, probeer eerst de search) worden uitgelegd.. Combineer dat met een minimaal aantal reacties voordat je zelf een topic mag openen en ik denk dat GoT NOG leuker zal worden.. :)

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Op vrijdag 22 juni 2001 22:58 schreef paragon het volgende:
Ja i kals vandaag ok zoiets van iemand die z'n win2k niet op de ata100 controler kon zetten nadat hij hem op de ata66 ide poort had geinstalleerd. Kreeg die als antwoord sat het opniew moest doen en dan op f6 moets drukken om de drivers van die ata100 controller te installeren. Arme jongen heft het nog gedaan ook. Het gekke was dat iedereen het daar zij dat het zo moest. |:(
Ehm.. WA?!?!

• Super_Grover

Super_Grover

Op dinsdag 26 juni 2001 10:23 schreef mboogie2 het volgende:
FAQ:
[..]

[..]

Toch eerst de FAQ maar een keer lezen?
Wat maak jij je nu druk om "groetjes", ziet wel zo vriendelijk uit, weer iemand die zich werkelijk druk om nix!

• Boogie
  • Laatst online: 24-04 04:51
Ik maak me niet druk om groetjes, maar het gaat om het principe. Iedereen roept heel hard RTFM en UTFS, maar zelf houden ze zich ook niet aan de paar simpele spelregels zoals die in de FAQ genoemd zijn. Zonder nu meteen de moraalridder te willen spelen en erg off-topic te geraken, wil ik met mijn vorige post duidelijk maken dat zowel newbies als "5-sterren GOT'ers" eerst eens goed moeten nadenken voordat ze allemaal onzin of onnutte dingen posten. Dit is een open gemeenschap, en je mag doen wat je wilt, maar hou je alsjeblieft aan de spelregels, en houdt het leuk voor iedereen.

• Super_Grover

Super_Grover

Op dinsdag 26 juni 2001 10:39 schreef mboogie2 het volgende:
Ik maak me niet druk om groetjes, maar het gaat om het principe. Iedereen roept heel hard RTFM en UTFS, maar zelf houden ze zich ook niet aan de paar simpele spelregels zoals die in de FAQ genoemd zijn. Zonder nu meteen de moraalridder te willen spelen en erg off-topic te geraken, wil ik met mijn vorige post duidelijk maken dat zowel newbies als "5-sterren GOT'ers" eerst eens goed moeten nadenken voordat ze allemaal onzin of onnutte dingen posten. Dit is een open gemeenschap, en je mag doen wat je wilt, maar hou je alsjeblieft aan de spelregels, en houdt het leuk voor iedereen.
Dit ben ik helemaal met je eens!
1. Lees voor al het gemak de FAQ
2. Bekijk een paar topics uit de search

Verder is dit forum een geweldig middel om uit je problemen te komen en laten we dat zo houden!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

:'( ik raak helemaal ontroerd van alle mooie conclusies hier.
Maar toch vind ik mijn autosearch bij het starten van een nieuw topic een briljant plan. (waar kan ik dit idee deponeren).

• markvt
  • Laatst online: 19-08 16:33

markvt

Peppi Cola

vragen zoals in de faq staan ?
alternatief voor napster
a) cd kopen
b) winmx.com
c) cd lenen
d) ask op GoT

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Ik vind eigenlijk dat een van de goede scripters maar een soort test moet maken (met hulp van modjes enzo voor extra moeilijke vragen)
En dan iedereen die test maken en dan de gegevens verwerken in een lijst ofzow, dat iedereen even een idee heeft van wie n00b is en wie niet..
DOEN?

• Karimben
of gewoon een soort van IQ test voor Pc's zoals ik voorstel... >:)
en dan ergens (hk waar ik nog niet in mag :( ) je scores posten zodat ze je lekker kunnen afzeiken :)

• ipsec
  • Laatst online: 10-08 13:13
ik geef eerlijk toe: ik ben geen newbie meer maar nog niet de einstein op het gebied van tweaken maar ik ben WEL een systeembeheerder... zijn newbies er niet voor om dingen te leren??? zijn newbies er niet voor om te helpen??? laat ze lekker hun gang gaan en als je je ergert ga je maar ergens een eigen forum starten ofzow want ik vind dit maar onzin (ik meen het....) en ik vind het ook stom dat als iemand 0 sterren heeft dan gebanned word maar als iemand 0 sterren heeft extra hulp nodig heeft.
En is het ook niet zo dat als iemand een newbie jou iets vraagt en jij dan antwoord geeft en het werkt dat hij je dan hartelijk bedankt... word het dan niet warm van binnen??? vind ik wel en ik geloof ook dat newbies van pro's kunnen leren maar ook dat pro's van newbies kunnen leren dus ik vind het maar onzin maar dat is mijn mening.

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 16:17 schreef SickBastard het volgende:
Ik vind eigenlijk dat een van de goede scripters maar een soort test moet maken (met hulp van modjes enzo voor extra moeilijke vragen)
En dan iedereen die test maken en dan de gegevens verwerken in een lijst ofzow, dat iedereen even een idee heeft van wie n00b is en wie niet..
DOEN?
Nee, niet doen.
Wat is nut ervan :?
Denk dat het idee van voorbeeld van topics bij de search nog de meest logische manier is om te voorkomen dat er elke keer de zelfde topics met dezelfde vragen worden geopend.
Verders is iedereen newbee geweest, alleen heb je er altijd een paar tussen die dat niet laten merken :P

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 21:02 schreef Andina het volgende:

[..]

Nee, niet doen.
Wat is nut ervan :?
Denk dat het idee van voorbeeld van topics bij de search nog de meest logische manier is om te voorkomen dat er elke keer de zelfde topics met dezelfde vragen worden geopend.
Verders is iedereen newbee geweest, alleen heb je er altijd een paar tussen die dat niet laten merken :P
:r Zielig topic :r ;( Ga er bijna van janken ;(

• Harmsen
  • Laatst online: 20-08 14:49
Waarom niet een test waarbij je een status krijgt. Een topicstarter kan dan aan iemand zijn status of diegene wel weet waar hij over praat.

/edit
Ik lees net weer een topic.... Een mx400 die sneller is dan een GTS PRO?!? Klik hier! voor deze topic

What a fine day for Science! | Specs

• KaliBaba
  • Laatst online: 14-08 23:54
Ik vind het discriminatie: er zijn nu eenmaal mensen in deze maatschappij die wat minder weten dan andere, heb daar respect voor! Stel dat iedereen even veel wist: dan ging iedereen werken in de ICT sector en wie-o-wie haalt de vuilnis op? Onzin en een stom idee dus...

...en waarom zouden de mensen die wat minder weten niet gewoon mogen profiteren van de kennis van anderen hier op dit forum :?

'Ow menneke. Als je alle verschillen tussen mensen en zagen op zou moeten schrijven, da's niet te doen...'

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Op donderdag 28 juni 2001 14:24 schreef KaliBaba het volgende:
Ik vind het discriminatie: er zijn nu eenmaal mensen in deze maatschappij die wat minder weten dan andere, heb daar respect voor! Stel dat iedereen even veel wist: dan ging iedereen werken in de ICT sector en wie-o-wie haalt de vuilnis op? Onzin en een stom idee dus...

...en waarom zouden de mensen die wat minder weten niet gewoon mogen profiteren van de kennis van anderen hier op dit forum :?
Nu concludeer je dat mensen die slim zijn in de IT gaan werken en insinueer je ook nog eens dat vuilnismannen dom zijn.
Ik ben het levende bewijs dat een IT'er ook best dom kan zijn *D

Verwijderd

Lijkt me op zich best wel een goed idee zo'n tweakers test, maar hoe moeilijk moet hij dan worden. En word het hoofdzakelijk hardware of ook software want er zijn vast tweakers (like me :) ) die geen ruk weten van programmeren maar met hardware wel goed overweg kunnen.

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 22:41 schreef Cobus_NL het volgende:
Ik kan dit best wel begrijpen, maar laten we wel eerlijk zijn. De search is nou niet echt een van de meest makkelijke. Soms geef ik 3 verschillende termen mee en komen er toch iedere keer dezelfde resultaten.

Ik zou eerst zeggen, laten we dan met z'n allen eens de search gaan verbeteren.

Dit is niet om iedereen af te zeiken, ik weet dat het onderhoud erg moeilijk is. Maar als alle 'echte tweakers' de handen in een slaan om een goeie search te maken.......
Idd, search zuigt van alle kanten.

Als je al een merk of type naam intikt met nogiets dan krijg je al 200+ topics, die ik niet allemaal ga zitten lezen om te kijken of mijn probleem ergens behadelt wordt

Verwijderd

;)
Whahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

• MrTinux
  • Laatst online: 23:51

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Ik vind het gewoon buitengewoon arrogant als je besluit om newbies tegen te houden. Zoals al door anderen aangegeven zitten er hier genoeg tweakers die ook niet veel wisten toen ze hier voor het eerst kwamen. Daarnaast is het gevolg van een populairder wordende site dat je nu eenmaal meer volk aantrekt. Was tweakers een paar jaar geleden nog een zeer onbekende ontmoetingsplek voor die-hards, nu is het gewoon een gezellige plaats geworden voor in feite iedereen die graag met computers prutst. Als je zonodig zonder newbies wilt zijn, ga dan (terug) underground met een aantal van je mede-tweakers.
Een IQ (of Twea-Q ;) ?) vind ik ook niet zo zinnig want je hebt genoeg mensen die veel verstand van één bepaald gebied hebben en verder niets weten. Ik ben benieuwd of die dan door de test heenkomen, terwijl ze best een waardige aanvulling kunnen zijn op GoT...

Maar goed, ook ik kan me kapot ergeren aan topics als "wat is je hoogste temperatuur ooit?" of "dit wordt mijn nieuwe systeem - is het iets?". Is het, heren moderatoren, niet misschien mogelijk om een paar nieuwe categoriën aan het forum toe te voegen:
"polls": voor alles wat met vergelijken enzo te maken heeft
"kijk mij eens": hierin kan je laten zien wat je nu weer hebt :)

Daarnaast, en dat is denk ik wel makkelijk te realiseren en kan een hoop ergernissen schelen, zou je ervoor moeten zorgen dat bij het aanmelden gewoon extra nadruk op de FAQs wordt gelegd. Misschien kan je ze mailen naar de nieuwe Tweaker? Kan-ie ze lekker op het gemakkie doorlezen en zo doorkrijgen over het hoe-en-wat. (Misschien kan je dan ergens in die tekst een geheime code verstoppen die je moet opgeven om je registratie te voltooien. Daarmee bewijs je gelijk de FAQ bekeken te hebben :) )

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• MGSNK
ik heb eigenlijk een zeer goed idee, ze moeten de newbies voordat ze lid worden van GoT de faq laten lezen, en zodra ze die overtreden een ban uitdelen...

• Harmsen
  • Laatst online: 20-08 14:49
Op donderdag 28 juni 2001 16:42 schreef MGSNK het volgende:
... en zodra ze die overtreden een ban uitdelen...
Dan wel een tijdelijke ban van 1 week en als ze daarna nog een keer de faq overtreden 2 weken enz.. En elke keer dat ze GoT willen bezoeken tijdens de ban dat ze de faq krijgen te lezen ofzo.

What a fine day for Science! | Specs

• MGSNK
gelukkig zijn er meer mensen met me eens...

• Bert
  • Laatst online: 24-07 21:52

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

reden dat onderwerpen en zo minder moeilijk (nahja.. ) worden.. is omdat ook hardware en software steeds makkelijker worden...

Hoevelen van jullie hebben zitten kutten met een netwerkkaartje onder dos omdat het irq nog handmatig ingesteld moest worden (ff simpel voorbeeld)...

Die problemen zijn er niet of nauwelijks meer...

Scheelt ook...

En dat searchen kan af en toe wel wat schelen, maar heel vaak zijn gestelde problemen niet gelijk aan de jouwe of moet je 250 posts doorlezen om bij je antwoordje tekomen...(overdreven maar maakt het wel duidelijk)
Pagina: 1 2 Laatste