Toon posts:

Welke is nou beter ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ! over een uurtje ga ik een videokaart halen, maar welke is nou beter?

nVidia GeForce2 PRO 128bit AGP 32MB DDR FL355

of

nVidia GeForce2 MX400 AGP 64MB/ TV-OUT FL309
(FL289 zonder TV-Out)

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 11:12
de 2e, want die heeft 2x zoveel geheugen

de tv-out op een gay-force is altijd heel donker, dus die kun je beter besparen en een trust televiewer kopen

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 15-08 11:12
oeps, 1ste = DDR, kweet het niet!

Verwijderd

Topicstarter
tja.....en dat is nou de rede dat ik ook twijfel......die TV-out is trouwens niet belangrijk, want dat heb ik ook op m'n huidige Viper II en dat heb ik om precies te zijn 2 keer gebruikt in 1 jaar tijd

• Redheinz
  • Laatst online: 12-08 14:59
Een Geforce2 GTS (de eerste) is sneller dan een geforce2 MX. Datapad naar het geheugen van een GTS is 128 bit DDR. Voor een MX is dat 64 bit DDR of 128 SDR. Geheugenbandbreedte van een GTS is dus groter en zo'n ding is dus sneller.
De hoeveelheid geheugen zal je niet merken volgens mij.
De eerste moet dan wel een GTS zijn natuurlijk, want is wel erg cheap voor een GTS.

Zin.

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 11:37
Ik zou die 2e nemen absoluut !! en neem gewoon een TV-OUT erop ik bedoel als je het toch 2x per jaar gebruikt

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Voor zover ik weet zijn de MX-en er in DDR en SDRAM, en dat staat bij deze niet bij.. Nou heb ik nog een 'gewone' MX en geen MX200/400 dus dat zou daar anders kunnen zijn..

Feit is wel dat blijkt dat die 64 Mb op een MX niet zo heel veel uitmaakt.. Heeft ergens in een test gestaan, URL weet ik zo niet..

Dat donker zijn van die tv-out valt trouwens reuze mee, op mijn videokaart zit er ook een en dat kijkt meer dan prima, op mijn monitor moest ik het beeld donkerder zetten, op de tv is ie precies goed..

Ik zou dus gaan voor de eerste kaart, maar eigenlijk zou je toch meer specificaties moeten zien om echt duidelijk te zien wat nou beter zou zijn, zoals wat voor geheugen er op de 2e kaart zit..

Verwijderd

Topicstarter
nou.....mischien dat jullie hier wat meer aan hebben (en mischien een betere optie in de zelfde prijsklasse)
hier ga ik zo dus naar toe:
http://www.etelcom.nl/componenten.html

• Redheinz
Ik blijf bij bovenstaand statement. Ziet ernaar uit dat het inderdaad een GTS is.

Zin.

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
nVidia GeForce2 GTS AGP 32MB DDR / TV-OUT voor 425 als je toch geen tv-out wil, zeker weten.. Zoals Redheinz al zei is zo'n GTS een stuk sneller, dat PRO zegt me maar weinig..

Voor 2 tientjes een tv-out is erg weinig geld hoor, ik zou gewoon gaan voor de uitvoering met tv-out..

Okee je bent wel 100 piek duurder uit maar het snelheidsverschil is dan ook te merken..

Succes en alvast veel plezier met je nieuwe videokaart, Detonators erop en ZOEFFF! :P

• Redheinz
Pro/GTS:
Zie www.nvidia.com
een PRO is een iets sneller geklokte GTS.
Daarna heb je weer een ULTRA.
Altijd PRO kopen dus.

Zin.

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

Neem de PRO, die heeft een DDR bus met een bandbreedte van 128-bit, als je de mx neemt met DDR is die maar 64-bit breed.
Ga dus voor de eerste.

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:40
Een GF2MX is een afgeknepen versie van de GF2GTS (geheugenbandbreedte en aantal pixelpipelines dacht ik), van de GF2GTS zijn weer diverse soorten, de gewone, de PRO en de Ultra. Je kunt dus beter die Pro nemen..

Verwijderd

Topicstarter
waarschijnlijk wordt het de eerste dan. Is een Kyro II ook nog een optie, of kan ik die beter links laten liggen (heb wel eens wat over drivers gehoord die nog niet helemaal op peil zijn)

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 11:37
de MX-400 is iets langzamer dan de GTS maar de 64 geheugen compenseert dat weer !

En er zitten dus ook meer extra's bij die kaart dus had ik zelf voor de MX gekozen

Verwijderd

Topicstarter
maakt dat veel verschil uit, bijvoorbeeld bij een 3D game zoals CS of Operation Flashpoint?

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 13:34 schreef FastDevil2000 het volgende:
Hoi ! over een uurtje ga ik een videokaart halen, maar welke is nou beter?

nVidia GeForce2 PRO 128bit AGP 32MB DDR FL355

of

nVidia GeForce2 MX400 AGP 64MB/ TV-OUT FL309
(FL289 zonder TV-Out)
Neem echt gewoon de 1e, want die is absoluut de snelste, al die MX shit moet je niet hebben.

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 14:06 schreef Artje het volgende:
de MX-400 is iets langzamer dan de GTS maar de 64 geheugen compenseert dat weer !
En er zitten dus ook meer extra's bij die kaart dus had ik zelf voor de MX gekozen
Dat 64 mb of 32 mb merk je GEEN HOL, MAAR DAN OOK GEEN HOL van, ik hoop dat t zo een beetje duidelijk is......

Verwijderd

There's more in this world besides Geforce!

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 14:25 schreef okidokie het volgende:
There's more in this world besides Geforce!
Ja, idd, heb je wel es aan een Radeon gedacht ?

Verwijderd

Topicstarter
wel aan gedacht ja, niet in de prijslijst gezien bij de zaak waar ik heen ga

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 14:32 schreef FastDevil2000 het volgende:
Neem voor dat geringe prijsverschil nou gewoon die gts en NIET die MX, geloof me, ik heb ze hier thuis alletwee en die GTS(0k, PRO) is dus echt wel vet sneller ondanks de 32 MB!!!!

Echt hoor, 32 of 64 mb merk je echt nix van, lees de tests er maar eens op na in de c't of de CT .

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 14:32 schreef FastDevil2000 het volgende:
Tja, uiteindelijk zoek je toch de zaak uit die de spullen verkoopt die jij wil hebben, of ben je aan een bepaalde zaak verbonden door bijvoorbeeld een pc-prive project?

Verwijderd

Topicstarter
nee, ben niet verbonden aan 1 zaak, maar is wel makkelijk omdat ik er zo toch een hoop spullen moet ophalen voor de zaak, vandaar

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Leadtek GeForce2 Pro 32MB TV-Out (Retail) FL 368,-

deze zouk nemen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal, bedankt voor jullie input.

Het is uiteindelijk toch maar iets duurder geworden....heb een Asus 7100 Pro Geforce2 MX 400 64MB + TV out gehaald. Is het iets ?

hij was 430 gulden. normale prijs?

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 20:22 schreef FastDevil2000 het volgende:

Het is uiteindelijk toch maar iets duurder geworden....heb een Asus 7100 Pro Geforce2 MX 400 64MB + TV out gehaald. Is het iets ?

Nee, je moest geen mx shit nemen :P , ik had je gezegd voor een gts/pro te gaan :( ;) :P

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op donderdag 28 juni 2001 20:22 schreef FastDevil2000 het volgende:

Prachtig. Vooral niet luisteren naar de die-hards. Nu heb je een opgevoerde TNT2 in huis voor 430 piek. Oohhhh, 64 MB, merk je idd GEEN HOL VAN. Ohhh, tv-out gebruik je niet, zei je zelf. :)

Verwijderd

Dit GTS PRO blaast je mx-je er finaal uit dus nu heb je meer geld uitgegeven aan een langzamere videokaart. Ik vind het een beeeeetje |:(. Maarja je moet het zelf weten, je bent in je topic vaak genoeg gewaarschuwd voor die mx-zooi!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Een MX kopen terwijl je een PRO voor minder kan krijgen :? Of ben je zo'n cijfertjes slachtoffer: meer MB=sneller. Voor een echt snelle 3D ervaring heb je nu dan toch de verkeerde keuze gemaakt (live with it >:) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
PROOST!

http://www.tomshardware.com/graphic/01q2/010502/images/mx400-q3-32.gif

waarom heb je het uberhaupt hier gevraagt.
>:)

O, en die benchmark is dus van een GTS2 normaal, dus niet van een pro , die enkele weer beter is.

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 10:13 schreef HermeS het volgende:
PROOST!

http://www.tomshardware.com/graphic/01q2/010502/images/mx400-q3-32.gif

waarom heb je het uberhaupt hier gevraagt.
>:)

O, en die benchmark is dus van een GTS2 normaal, dus niet van een pro , die enkele weer beter is.
Je linkje werkt niet naar behoren: mooi hamertje van Tom ipv een bench :P

• HermeS
Op vrijdag 29 juni 2001 10:23 schreef AirHead het volgende:

[..]

Je linkje werkt niet naar behoren: mooi hamertje van Tom ipv een bench :P
klerel*ers :) , irri, dan moet je eerst (als je goed wil lachen >:) ff de homepage van hem bezoeken en dan de link ff knippen en plakken. (mijn homepage server bij wol is gaar)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Waarom denken mensen toch dat een grafische kaart sneller word als ie 64MB heeft ipv 32MB? En dat nog wel voor een MX. Die MX kan niet eens die 64MB gebruiken laat staan dat ie er sneller van word.

Mensen, echt. Een kaart zoals de MX heeft geen zak aan 64MB, het is alleen een marketingsstunt. En kijk op de site van nVidia als je twijfels, en vergelijk de specs van de verschillende kaarten.

van langzaam naar snel:

MX200, MX, MX400, GF2GTS, GF2PRO, GF2ULTRA, GF3

En pas bij de GF2GTS maakt meer geheugen wat uit, maar nog niet genoeg om een 64MB versie te kiezen boven een 32MB versie van de daaropvolgende in de rij van snelheid hoor. Geef mij maar een 32MB Ultra ipv een 64MB Pro.

• HermeS
Op vrijdag 29 juni 2001 10:38 schreef AirHead het volgende:
Volgens mij bedoel je dit linkje :

http://www.tomshardware.com/graphic/01q2/010502/mx400-06.html

:)
dat is het heele artikel, veels telang.
deze bedoelde ik. geeft toch wel een aardig beeld lijkt mij zo (server is wat traag)
[img]http://xxx.xxx.xxx.xxx\mx400.gif[/img]

Verwijderd

Hier is ook nog een erg verduidelijkend linkje :P
http://www.rivastation.com/vgacharts_e.htm
En de topicstarter reageert maar niet meer :?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 29 juni 2001 11:17 schreef AirHead het volgende:
Hier is ook nog een erg verduidelijkend linkje :P
http://www.rivastation.com/vgacharts_e.htm
En de topicstarter reageert maar niet meer :?
Hij is terug naar de winkel. Kaart ruilen :)

hmmm.. die chart klopt niet helemaal. De TNT2 Ultra draait op 166Mhz en niet op 150.

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 11:19 schreef obsidian het volgende:

[..]

Hij is terug naar de winkel. Kaart ruilen :)
LOL ROFLMAO, etc. dat is precies wat ik zou doen als ik hem was :P

• HermeS
LOL

eigenlijk zijn wij best triest. die knul is blij met zijn aankoop gaan wij het een beetje afzeiken omdat hij niet luisterde >:) .

Maar ff serius, de mx400 is een prima kaartje. dus opzich heeft hij geen slechte koop gedaan. alleen staat hij in de pricewatch voor iets meer dan 300. ipv 430.

dus ik had hem gewoon p/p naar mij toelaten sturen. maar ieder zijn keuze.

trouwens, doet dat verekte plaatje het nou eindelijk? ik zelf zie namelijk een kruisje (winroute port geforward etc)

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 11:28 schreef HermeS het volgende:
LOL

eigenlijk zijn wij best triest. die knul is blij met zijn aankoop gaan wij het een beetje afzeiken omdat hij niet luisterde >:) .

Maar ff serius, de mx400 is een prima kaartje. dus opzich heeft hij geen slechte koop gedaan. alleen staat hij in de pricewatch voor iets meer dan 300. ipv 430.

dus ik had hem gewoon p/p naar mij toelaten sturen. maar ieder zijn keuze.

trouwens, doet dat verekte plaatje het nou eindelijk? ik zelf zie namelijk een kruisje (winroute port geforward etc)
Moet ie maar goeie raad aannemen of t niet vragen ;) en ja t plaatje doet t goed :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Het is zeker een goed kaartje ja. Maar als hij een keuze heeft tussen die MX400 en een GTS/PRO en hij kiest (na ons advies in de wind geslagen te hebben) voor de MX400 dan vind ik dat geen slimme keuze. Je vergelijkt dan twee goede kaarten met elkaar waarbij eentje een kreupele versie is van de andere, en je gaat dan meer betalen voor die kreupele alleen maar omdat ie meer geheugen erop heeft zitten, terwijl die kaart daar echt helemaal niets aan heeft.

Dat is gewoon zonde van zijn geld.

• HermeS
Op vrijdag 29 juni 2001 11:32 schreef AirHead het volgende:

[..]

Moet ie maar goeie raad aannemen of t niet vragen ;) en ja t plaatje doet t goed :)
ja daar heb je natuurlijk wel gelijk in.

plaatje werkt wel, hm vaag, ik zelf zie niks, mwho lekker boeien. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik reageer nog wel hoor :) alleen tja....was aan het werk, doen sommige mensen ook nog.

Tja...probleem was dat bij de zaak waar ik was die beide 2 kaarten niet meer op voorraad waren en ik geen zin had om met lege handen naar huis te gaan.

Ik heb gisteren meteen even 3Dmark2001 gedraaid en ben flink gestegen in punten in vergelijkin met m'n vorige kaart. Bij m'n viper had ik 613 punten en nu zit ik op 1300 punten ongeveer.

Als ik na de test naar de vergelijking online gaat scoor ik volgens de site met mijn configuratie de 1 na beste score (vergelijking met computers met zelfde processor en zelfde geheugen). Dus ik ben niet echt ontevreden over de kaart.

Maar nogmaals, ik dank jullie toch nog allemaal voor alle reacties en zal zeker blijven reageren (tussen het werk door)

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 11:51 schreef FastDevil2000 het volgende:
ik reageer nog wel hoor :) alleen tja....was aan het werk, doen sommige mensen ook nog.

Tja...probleem was dat bij de zaak waar ik was die beide 2 kaarten niet meer op voorraad waren en ik geen zin had om met lege handen naar huis te gaan.

Ik heb gisteren meteen even 3Dmark2001 gedraaid en ben flink gestegen in punten in vergelijkin met m'n vorige kaart. Bij m'n viper had ik 613 punten en nu zit ik op 1300 punten ongeveer.

Als ik na de test naar de vergelijking online gaat scoor ik volgens de site met mijn configuratie de 1 na beste score (vergelijking met computers met zelfde processor en zelfde geheugen). Dus ik ben niet echt ontevreden over de kaart.

Maar nogmaals, ik dank jullie toch nog allemaal voor alle reacties en zal zeker blijven reageren (tussen het werk door)
;) Hmm, nou ok, maar ik blijf t zonde vinden. En ik werk ook nog wel es hoor :( :P . Maar evengoed veel plezier dan maar met dat kaartje :)

• Aikon
  • Niet online
Op vrijdag 29 juni 2001 11:51 schreef FastDevil2000 het volgende:
Grappig. Ik heb 1500+ punten met me Viper. Weet natuurlijk niet wat de rest van je systeem is, maar wel dat ik nog steeds meer puntjes heb :P

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 29 juni 2001 12:17 schreef Aikon het volgende:

[..]

Grappig. Ik heb 1500+ punten met me Viper. Weet natuurlijk niet wat de rest van je systeem is, maar wel dat ik nog steeds meer puntjes heb :P
Weet je zeker dat je het over 3DMark2001 hebt?

Verwijderd

Topicstarter
mijn systeem is een PII 400 met 512MB geheugen (gisteren meteen even voor 109 gulden een 256MB stripje mee genomen) en 2 hele oude langzame aftandse hardeschijven (2 keer 6 gig of zo)

• Aikon
  • Niet online
Op vrijdag 29 juni 2001 12:19 schreef obsidian het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je het over 3DMark2001 hebt?
Ja

edit:

1024x768x32
Onderstaande systeem met FSB toen op 150 en CPU dus op 900 haalde ik 1514 puntjes!

• PuckStar
  • Laatst online: 20-08 20:29
ik zie in de price watch alleen maar asus 7100 kaartjes met MX.
waar staan die kaartjes waar jullie het over hebben? GTS2 enzo.

thnkx
lukas

• PuckStar
ok sorry ik denk dat ik het al zie
die GTS2 is dan de asus 7700, toch?
maar kan ik dan echt beter een 7700 kopen ipv een 7100?
ik wil graag tv-out. en zit meestal 2d te werken, maar ook wel regelmatig 3d.
is bijv. deze kaart: Asus V7100 Pro/TV-Out GeForce MX400 32MB 350MHz AGP 4x 335,00
aan te raden? of dan toch beter een andere?

oh enne nu ik toch jullie aandacht heb, als ik nou tv in en out wil, kom ik bij asus uit op een deluxe versie toch? welke kan ik daarvan dan het beste nemen?

bedankt!
lukas

• PuckStar
anyone?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Tja, als je het geld ervoor hebt dan zou ik geen MX nemen maar een GTS of PRO. Daar kan je langer mee vooruit en zoveel duurder zijn ze niet.
Pagina: 1