Waarschijnlijk gaat de laptop meer energie vragen als de BIOS verlaat en alle resources worden aangesproken die nodig zijn om Windows te laden en te draaien. Het zit dus ergens in je voedingscircuit. Ik lees de laatste jaren dit vaker over bepaalde Dell series, erg jammer. Ik snap dat je als veel specificaties voor weinig geld neer wilt zetten je ergens op moet bezuinigen (dit zie je overigens ook bij de concurrent Asus).hedgy schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:55:
heb iets meer informatie over de coil whine die ik eerder beschreef
* Het gebeurt niet in het BIOS scherm, het gebeurt pas wanneer windows aan het laden is.
* Op high performance is het luider dan op power saver (bij power options)
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik heb een 144hz scherm gekocht en wil deze aansluiten op deze laptop.
Nu krijg ik 'm alleen max. op 60hz via HDMI.
Ik lees op sommige sites dat hiervoor een dual link DVI kabel of displayport voor moeten gebruiken, wat deze laptop dus niet heeft.
Op andere sites lees ik weer dat 144hz via HDMI wél mogelijk.
Heeft iemand een idee hoe ik 144hz output kan krijgen op deze laptop, en of dit uberhaupt wel mogelijk is?
Nu krijg ik 'm alleen max. op 60hz via HDMI.
Ik lees op sommige sites dat hiervoor een dual link DVI kabel of displayport voor moeten gebruiken, wat deze laptop dus niet heeft.
Op andere sites lees ik weer dat 144hz via HDMI wél mogelijk.
Heeft iemand een idee hoe ik 144hz output kan krijgen op deze laptop, en of dit uberhaupt wel mogelijk is?
They made me do it.
Standaard HDMI (1.4) heeft een maximale doorvoersnelheid van 60hz. 144 gaat je dus niet lukken.
RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB
Verwijderd
Ik zit al best wel een tijd te twijfelen tussen de FHD versie en de 4k versie.
Het verschil is namelijk €150,- en ik vraag me af of je dit er aan afziet, aangezien het gamen in 4k niet echt mogelijk is met deze laptop. Wat zouden jullie doen?
Als ik hem trouwens koop upgrade ik meteen het RAM, en zet ik er een m.2 ssd schijf in.
Het verschil is namelijk €150,- en ik vraag me af of je dit er aan afziet, aangezien het gamen in 4k niet echt mogelijk is met deze laptop. Wat zouden jullie doen?
Als ik hem trouwens koop upgrade ik meteen het RAM, en zet ik er een m.2 ssd schijf in.
Ik heb hier ook lang over getwijfeld en ik ben blij dat ik voor de FHD-variant ben gegaan. Mat scherm, langere accuduur en waarschijnlijk veel minder scaling issues. Zelfs de FHD-variant komt out-of-the-box al met 125% scaling in Windows, dus op 4K moet er toch behoorlijk gescaled worden.Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:14:
Ik zit al best wel een tijd te twijfelen tussen de FHD versie en de 4k versie.
Het verschil is namelijk €150,- en ik vraag me af of je dit er aan afziet, aangezien het gamen in 4k niet echt mogelijk is met deze laptop. Wat zouden jullie doen?
Als ik hem trouwens koop upgrade ik meteen het RAM, en zet ik er een m.2 ssd schijf in.
Misschien kan @hedgy je meer vertellen over het scherm, hij heeft hem namelijk gekocht.
[ Voor 6% gewijzigd door JoepD op 19-04-2016 11:56 ]
Hallo,
Ik wou graag deze laptop kopen en dan het middelste model nemen. Ik wou dan de HDD formatteren een SSD erin gooien (pricewatch: Samsung 950 Pro 512GB). Op die SSD wou ik een verse installatie windows doen met een partitie van 300GB, en een Elementary OS partitie van 200 GB + 12 GB Swap Space. Zou iemand mij kunnen vertellen of dit uberhaupt mogelijk is? En/of misschien wat tips geven?
Ik wou graag deze laptop kopen en dan het middelste model nemen. Ik wou dan de HDD formatteren een SSD erin gooien (pricewatch: Samsung 950 Pro 512GB). Op die SSD wou ik een verse installatie windows doen met een partitie van 300GB, en een Elementary OS partitie van 200 GB + 12 GB Swap Space. Zou iemand mij kunnen vertellen of dit uberhaupt mogelijk is? En/of misschien wat tips geven?
De 950 Pro is een NVMe ssd, en deze laptop kan dat niet. Je hebt een sata ssd nodig zoals de pricewatch: Samsung 850 EVO M.2 500GB .Xelraq schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:03:
Hallo,
Ik wou graag deze laptop kopen en dan het middelste model nemen. Ik wou dan de HDD formatteren een SSD erin gooien (pricewatch: Samsung 950 Pro 512GB). Op die SSD wou ik een verse installatie windows doen met een partitie van 300GB, en een Elementary OS partitie van 200 GB + 12 GB Swap Space. Zou iemand mij kunnen vertellen of dit uberhaupt mogelijk is? En/of misschien wat tips geven?
- NAC Breda -
Ah ok, super bedanktRitchie schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:07:
[...]
De 950 Pro is een NVMe ssd, en deze laptop kan dat niet. Je hebt een sata ssd nodig zoals de pricewatch: Samsung 850 EVO M.2 500GB .
Ik heb de 4k versie (heb dus het extra geld er wel voor over gehad). Er zijn (voor zover ik weet) 2 schermen die je kan krijgen bij 4k. 1 van lg en 1 van Samsung. Ik heb de versie van Samsung en ben er zeer tevreden over.Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:14:
Ik zit al best wel een tijd te twijfelen tussen de FHD versie en de 4k versie.
Het verschil is namelijk €150,- en ik vraag me af of je dit er aan afziet, aangezien het gamen in 4k niet echt mogelijk is met deze laptop. Wat zouden jullie doen?
Als ik hem trouwens koop upgrade ik meteen het RAM, en zet ik er een m.2 ssd schijf in.
Ik raad het alleen af wanneer je geen glossy scherm wilt of geen toegevoegde waarde ziet aan de 4k kwaliteit of touchscreen.
Het is soms wat spelen met de settings om de app goed eruit te laten zien in Windows 4k. Maar tot nu toe altijd wel gelukt om de applicaties die ik gebruik goed erop te krijgen.
Met de dpi scaling setting kan je zelf bepalen hoeveel werkruimte je hebt. Ik heb hierdoor iets meer werkruimte dan op 1080p.Wat je hier prettig vind is natuurlijk erg persoonlijk.
Wat betreft gaming. Games die niet te veel vereisen kunnen in 1440p of zelfs 4k gezet worden. Maar over het algemeen moet je er van uit gaan dat je terug gaat naar 1080p. Ik speel zelf veel Sonic all Stars racing transformed. Dat spel kan hij aan op 4k 30 fps (goed speelbaar dus). Zelf speel ik op 1440p om de 60 fps te bereiken.
Deze laptop vervangt mijn y50-70 waarvan het scherm steeds meer begint te flikkeren (kabelbreuk) en na lezen van de problemen met reparaties bij lenovo besloten een nieuwe laptop te kopen. Hiervoor 2x een dell laptop gehad die redelijk degelijk waren.
Nu 2 weken de 7559 (hd scherm) in bezit. Direct een ssd van 240GB geplaatst in het m.2 slot.
Windows daarop geklooned en vandaag xubuntu 16.04 er naast geinstalleerd.
Alles draait goed. Geen hardware problemen of driver problemen tegen gekomen.
De touchpad valt erg mee (die van mijn y50-70 was slechter). En toestenbord tikt prima, hij buigt wel licht door in het midden bij het tikken..
Scherm lijkt prima van kwaliteit en stevigheid laptop ook.
De koeling kan erg hard, maar met GTA5 dit nog niet meegemaakt (wordt niet snel warm).
Al met al tot nu toe 100% tevreden.
Nu 2 weken de 7559 (hd scherm) in bezit. Direct een ssd van 240GB geplaatst in het m.2 slot.
Windows daarop geklooned en vandaag xubuntu 16.04 er naast geinstalleerd.
Alles draait goed. Geen hardware problemen of driver problemen tegen gekomen.
De touchpad valt erg mee (die van mijn y50-70 was slechter). En toestenbord tikt prima, hij buigt wel licht door in het midden bij het tikken..
Scherm lijkt prima van kwaliteit en stevigheid laptop ook.
De koeling kan erg hard, maar met GTA5 dit nog niet meegemaakt (wordt niet snel warm).
Al met al tot nu toe 100% tevreden.
Verwijderd
22-04 mijn Dell 7559 met HD scherm besteld voor de prijs van 900 euro een mooie deal lijkt mij.
Nu hopen dat de bezorging niet te lang op zich laat wachten.
Geschatte bezorgtijd staat op 10-05
Nu hopen dat de bezorging niet te lang op zich laat wachten.
Geschatte bezorgtijd staat op 10-05
Omdat Dell op bestelling produceert en dat ook nog eens in China doet, is de levertijd inderdaad best lang. Bij mij duurde het 8 dagen, wat nog best kort was. De verzending zelf duurde een week.Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:28:
22-04 mijn Dell 7559 met HD scherm besteld voor de prijs van 900 euro een mooie deal lijkt mij.
Nu hopen dat de bezorging niet te lang op zich laat wachten.
Geschatte bezorgtijd staat op 10-05
Bij mij was de verwachting 3 weken, maar kreeg hem binnen een week al binnen.Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:28:
22-04 mijn Dell 7559 met HD scherm besteld voor de prijs van 900 euro een mooie deal lijkt mij.
Nu hopen dat de bezorging niet te lang op zich laat wachten.
Geschatte bezorgtijd staat op 10-05
Kunnen jullie bevestigen dat jullie deze problemen NIET hebben?:
Fans gaan aan bij kijken van 1080p YouTube video (nooit een laptop gehad, dus geen idee of dit normaal is)
Raar piepend geluid zodra ik de oplaadkabel in de laptop stop (geluid komt uit de laptop)
Een suisend geluid zodra er een geluidje afgespeelt wordt
Ik heb de laatste BIOS en sound card drivers geïnstalleerd.
Zonder deze problemen is het een super laptop, maar ik ga deze laptop ook meenemen naar school en daar is het niet zo fijn voor anderen (en mijzelf) als de laptop constant irritante geluidjes maakt.
De mijne komt op 17 mei zeggen ze (afgelopen vrijdag besteld) Ik heb de goedkoopste variant genomen, dus met FHD. Want ik wilde persé een mat scherm...
Ik heb hem voor 899,11 kunnen kopen wegens VIP korting.
Ben heel benieuwd hoe hij is
edit:
weet iemand welk merk en typenummer geheugen er nu in zit? Met andere woorden welk geheugen kan ik het beste kopen voor een upgrade naar 16gb
Ik begreep al dat de samsung m2 ssd 850 evo prima past, dus die gaat er sowieso in...
http://hothardware.com/re...ron-15-7559-review?page=2
Ik heb hem voor 899,11 kunnen kopen wegens VIP korting.
Ben heel benieuwd hoe hij is
edit:
weet iemand welk merk en typenummer geheugen er nu in zit? Met andere woorden welk geheugen kan ik het beste kopen voor een upgrade naar 16gb
Ik begreep al dat de samsung m2 ssd 850 evo prima past, dus die gaat er sowieso in...
http://hothardware.com/re...ron-15-7559-review?page=2
is dat echt zo, in de handleiding vind ik dat niet terug...The Inspiron 7559 also has two slots for M.2 SSDs
[ Voor 61% gewijzigd door DeDooieVent op 02-05-2016 08:46 ]
Wel 2 M.2 slots, maar in 1 daarvan zit het Wifi/BT kaartje.DeDooieVent schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:13:
De mijne komt op 17 mei zeggen ze (afgelopen vrijdag besteld) Ik heb de goedkoopste variant genomen, dus met FHD. Want ik wilde persé een mat scherm...
Ik heb hem voor 899,11 kunnen kopen wegens VIP korting.
Ben heel benieuwd hoe hij is
edit:
weet iemand welk merk en typenummer geheugen er nu in zit? Met andere woorden welk geheugen kan ik het beste kopen voor een upgrade naar 16gb
Ik begreep al dat de samsung m2 ssd 850 evo prima past, dus die gaat er sowieso in...
http://hothardware.com/re...ron-15-7559-review?page=2
[...]
is dat echt zo, in de handleiding vind ik dat niet terug...
- NAC Breda -
Gebruik je de HTML5 of de Flash player op YouTube? Met de HTML5 speler gaat de fan niet draaien bij mij. Ik heb geen Flash meer, dus ik kan dat niet voor je testen. Verder komt er volgens mij bij bijna iedereen een coil whine van de laptop af wanneer de oplader aangesloten wordt. Bij mij is dat een heel zacht geluid, maar het is er wel. Dit heeft denk ik te maken met componenten van lagere kwaliteit. Bijvoorbeeld een slechte condensator o.i.d.Melvin44 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:42:
[...]
Kunnen jullie bevestigen dat jullie deze problemen NIET hebben?:
Fans gaan aan bij kijken van 1080p YouTube video (nooit een laptop gehad, dus geen idee of dit normaal is)
Raar piepend geluid zodra ik de oplaadkabel in de laptop stop (geluid komt uit de laptop)
Een suisend geluid zodra er een geluidje afgespeelt wordt
Ik heb de laatste BIOS en sound card drivers geïnstalleerd.
Zonder deze problemen is het een super laptop, maar ik ga deze laptop ook meenemen naar school en daar is het niet zo fijn voor anderen (en mijzelf) als de laptop constant irritante geluidjes maakt.
Verwijderd
Nou na een tijdje wachten heb ik mijn laptop binnen.
Eerste indruk is goed, scherm flext een stuk minder dan ik had verwacht en het keyboard valt ook niks over te klagen. De negatieve reviews met betrekking tot het touchpad zijn wat mij betreft meer dan terecht. Hij reageert vaak traag of registreert geen beweging.
Laptop is erg fors qua gewicht maar dat maakt mij verder niet heel veel uit.
De fans houden zich onder normale omstandigheden erg rustig, als ik ga gamen (op ultra settings Red Orchestra 2) dan beginnen ze te draaien (Nog niet volle toeren)
Straks even met Speccy de interne temperaturen bekijken
Eerste indruk is goed, scherm flext een stuk minder dan ik had verwacht en het keyboard valt ook niks over te klagen. De negatieve reviews met betrekking tot het touchpad zijn wat mij betreft meer dan terecht. Hij reageert vaak traag of registreert geen beweging.
Laptop is erg fors qua gewicht maar dat maakt mij verder niet heel veel uit.
De fans houden zich onder normale omstandigheden erg rustig, als ik ga gamen (op ultra settings Red Orchestra 2) dan beginnen ze te draaien (Nog niet volle toeren)
Straks even met Speccy de interne temperaturen bekijken
Mijne staat nu op verzenden. Iemand idee hoe lang het dan nog duurt?
Ik denk erover het geheugen te vervangen voor 2 identieke plankjes.
Als ik er sneller geheugen inzet, wordt dat ondersteund, of draait het altijd op 1600? Iemand ervaring hiermee?
En meteen even interesse poll, stel dat het originele plankje vrij komt, zijn er dan hier geïnteresseerden? ik bedoel, dan heb je twee identieke plankjes, is toch altijd fijn
Ik denk erover het geheugen te vervangen voor 2 identieke plankjes.
Als ik er sneller geheugen inzet, wordt dat ondersteund, of draait het altijd op 1600? Iemand ervaring hiermee?
En meteen even interesse poll, stel dat het originele plankje vrij komt, zijn er dan hier geïnteresseerden? ik bedoel, dan heb je twee identieke plankjes, is toch altijd fijn
Ja hoor... heb ik weer... nu is ie met korting te krijgen... 100 euro korting op de 7559
Ik heb hem niet eens binnen

Edit:
Nou hij is binnen
Tja wat zal ik zeggen... scherm is niet fantastisch, HWINFO zegt BOE ... en daar ben ik het wel mee eens
Trackpad is matig...
Toetsenbord is prima wat mij betreft
Stevigheid behuizing valt me alles mee... de grootste teleurstelling is eigenlijk wel het scherm
edit 2:
besloten hem te houden, stresstest heeft ie wel doorstaan, dus geen hardware fouten tot zover... 3dmark draait ie prima
samsung m.2 evo 500 GB besteld en wat geheugen
Oude Lenovo z50-70 01418NL verkocht voor een goede prijs dus kon er wel af
Ik heb hem niet eens binnen
Edit:
Nou hij is binnen
Tja wat zal ik zeggen... scherm is niet fantastisch, HWINFO zegt BOE ... en daar ben ik het wel mee eens
Trackpad is matig...
Toetsenbord is prima wat mij betreft
Stevigheid behuizing valt me alles mee... de grootste teleurstelling is eigenlijk wel het scherm
edit 2:
besloten hem te houden, stresstest heeft ie wel doorstaan, dus geen hardware fouten tot zover... 3dmark draait ie prima
samsung m.2 evo 500 GB besteld en wat geheugen
Oude Lenovo z50-70 01418NL verkocht voor een goede prijs dus kon er wel af
[ Voor 77% gewijzigd door DeDooieVent op 11-05-2016 21:36 ]
Op 9 mei besteld, kreeg vandaag een email dat de verwachte leveringsdatum 24 mei is. Begrijp dat de Samsung SSD 850 EVO M.2 250GB van €100 een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft? Wordt mijn eerste SSD kaart, kan niet wachten!
ben zelf ook voor de evo gegaan, heb goede ervaringen met mijn 840 non evo gehad altijd dus wilde bij samsung blijven... mijn schijf (!) komt morgen binnen...nWo_Riot schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 17:03:
Op 9 mei besteld, kreeg vandaag een email dat de verwachte leveringsdatum 24 mei is. Begrijp dat de Samsung SSD 850 EVO M.2 250GB van €100 een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft? Wordt mijn eerste SSD kaart, kan niet wachten!
de crucial schijven zijn een stuk voordeliger, maar ja.. never change a winning horse of zoiets
Mijn laptop deed het vanmiddag perfect. Vervolgens ben ik een paar uur van huis geweest. Toen ik later weer thuis kwam deed de laptop niks meer. Geen lampje gaat branden als je op de aan-knop drukt. Dus ik kom ook niet in de bios en de fans gaan niet draaien. Ik heb de achterkant opgemaakt en de accu en de dc adapter kapel opnieuw aangesloten zonder resultaat. Het lampje voor opladen gaat 1s branden wanneer ik de oplader aansluit. Wanneer ik de batterij heb losgekoppeld en ik sluit de oplader aan zonder de batterij dan blijft het lampje branden totdat de aan-knop wordt ingedrukt. Ik laat hem losgekoppeld en ik kijk morgen of er iets veranderd is. Als er niks veranderd is neem ik contact op met Dell.
Ik hou jullie op de hoogte van enige veranderingen.
Ik hou jullie op de hoogte van enige veranderingen.
[ Voor 4% gewijzigd door TheBouwman op 12-05-2016 21:53 ]
Schone Windows 10 op de evo gezet, driverpaketten van Intel/Realtec/nVidia en Dell erop gezet. Draait als een zonnetje... na wat vergissingen 
Had windows op de EVO gezet en toen de originele HDD opnieuw gepartioneerd, inclusief de verborgen partities... tja toen wou hij niet meer booten
Dat was niet zo handig... dus toen windows proberen te repareren maar dat ging niet lukken...
net windows opnieuw erop gezet, ging nu helemaal vlot, vanwege oefening en zo... huhu
Ik denk dat het het slimst is om de originele HDD of los te koppelen bij herinstallatie of vrede te hebben met de verborgen partities..
Of gewoon klonen... nou ja.. hoe dan ook.. het draait, en snel
Had windows op de EVO gezet en toen de originele HDD opnieuw gepartioneerd, inclusief de verborgen partities... tja toen wou hij niet meer booten
Dat was niet zo handig... dus toen windows proberen te repareren maar dat ging niet lukken...
net windows opnieuw erop gezet, ging nu helemaal vlot, vanwege oefening en zo... huhu
Ik denk dat het het slimst is om de originele HDD of los te koppelen bij herinstallatie of vrede te hebben met de verborgen partities..
Of gewoon klonen... nou ja.. hoe dan ook.. het draait, en snel
Ik irriteerde me aan het feit dat de functietoetsen pas functietoets zijn als je op Fn drukt. Er draait wel een icoontje in mijn systemtray met "Multimediatoets" maar erop klikken doet niets bij mij.
Je kan echter in het BIOS instellen of je functie of multimedia toetsen wil.
Ik heb nu weer gewoon functionerende functietoetsen, multimedia toetsen gebruik ik sowieso zelden
edit:
Nevermind
FN + Esc schakelt tussen functie en multimedia
Je kan echter in het BIOS instellen of je functie of multimedia toetsen wil.
Ik heb nu weer gewoon functionerende functietoetsen, multimedia toetsen gebruik ik sowieso zelden
edit:
Nevermind
FN + Esc schakelt tussen functie en multimedia
[ Voor 9% gewijzigd door DeDooieVent op 15-05-2016 15:12 ]
Ik heb deze laptop besteld , het duurste model van 1250eu, met 125gb ssd.
Verwachte levering is 9juni.
Nu heb ik de vraag:
kan ik de 1TB HDD eruit gooien en daar een 500Gb SSD in de plaats steken?
Of kan ik enkel de m.2 ssd125gb vervangen door een 500gb m.2 ssd?
En wordt windows 10 standaard op de 125gb ssd gezet of op de 1TB hdd?
Alvast bedankt!
Verwachte levering is 9juni.
Nu heb ik de vraag:
kan ik de 1TB HDD eruit gooien en daar een 500Gb SSD in de plaats steken?
Of kan ik enkel de m.2 ssd125gb vervangen door een 500gb m.2 ssd?
En wordt windows 10 standaard op de 125gb ssd gezet of op de 1TB hdd?
Alvast bedankt!
het is een gewone drivebay dus wat jij wil moet gewoon mogelijk zijn
M.2 vervangen moet ook mogelijk zijn, is ook gewoon standaard m.2 2280 dus samsung evo past, ik heb er zelf een 500 GB EVO in, loopt als een zonnetje...
Maar waarom ben je dan niet voor het middelste model gegaan? voor die 100 euro verschil had je een deel van je 500 GB SSD gehad, dat ram is een euro of 40... Ik heb zelf voor 200 euro een ssd en 8 GB erin gezet
Ben benieuwd welk type SSD er bij jou in zit, ik had zelf laatst een Asus onder handen met ssd, laptop was van maart 2016 maar de SSD was een model van begin 2014
M.2 vervangen moet ook mogelijk zijn, is ook gewoon standaard m.2 2280 dus samsung evo past, ik heb er zelf een 500 GB EVO in, loopt als een zonnetje...
Maar waarom ben je dan niet voor het middelste model gegaan? voor die 100 euro verschil had je een deel van je 500 GB SSD gehad, dat ram is een euro of 40... Ik heb zelf voor 200 euro een ssd en 8 GB erin gezet
Ben benieuwd welk type SSD er bij jou in zit, ik had zelf laatst een Asus onder handen met ssd, laptop was van maart 2016 maar de SSD was een model van begin 2014
[ Voor 46% gewijzigd door DeDooieVent op 25-05-2016 06:48 ]
Klopt ik had mss beter het middelste model gekozen, ik heb wat te snel (impulsief) beslissing genomen.
Maar goed ik zal je laten weten welk type SSD erin zit als ie geleverd is:)
Maar goed ik zal je laten weten welk type SSD erin zit als ie geleverd is:)
Misschien wel leuk om mijn review te lezen over de Medion erazer p6661 die ik voor mijn vrouw heb gekocht, ik vergelijk hem namelijk met de 7559... ben nog steeds blij met mijn dell maar die erazer is ook een mooi dingBeanz schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:25:
Klopt ik had mss beter het middelste model gekozen, ik heb wat te snel (impulsief) beslissing genomen.
Maar goed ik zal je laten weten welk type SSD erin zit als ie geleverd is:)
en je moet toch wat tijdens het wachten
[ Voor 4% gewijzigd door DeDooieVent op 25-05-2016 16:31 ]
Verwijderd
Hallo, kan iemand mij misschien helpen denk dat ik te stom ben maar krijg het niet voor elkaar om me te registreren voor de Dell VIP korting. Heb de klantenservice gebeld maar het doorkiesnummer van de verkoop afdeling die is niet beschikbaar meer. Dus weet niet welk ander nummer jullie gebruiken? Via de chat kreeg ik een mail adres dell_EMEA_Vip@dell.nl ofzo maar daar krijg ik totaal geen reactie op. Dus ik hoop dat 1 van jullie me wat duidelijkheid geven kan. Bedankt alvast
Ik heb vanaf mijn bedrijfsemail een mail gestuurd, maar mijn werkgever was sowieso bij het VIP programma aangesloten.
Verwijderd
Oké en naar welk emailadres heb je die mail verstuurd dan? Ik geloof dat defensie ook aangesloten is bij dat vip programma in ieder geval dat heb ik ergens gelezen. Maar misschien dat ik het op die manier proberen moet dan.DeDooieVent schreef op zondag 29 mei 2016 @ 09:53:
Ik heb vanaf mijn bedrijfsemail een mail gestuurd, maar mijn werkgever was sowieso bij het VIP programma aangesloten.
ja dat weet ik niet zo uit mijn hoofd, kijk even in het dell kortingstopic, daar komt het een aantal keer voorbij
Is er iemand die al van dit model af wil? Ik houd me aanbevolen!
ach voor 1.250 mag je hem best overnemen van me hoorMasterrikkie schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:11:
Is er iemand die al van dit model af wil? Ik houd me aanbevolen!
Ik geef nog even een update over mijn reparatie. Ik moest een paar dagen wachten met bellen in verband met het weekend en met pinksteren. Twee dagen nadat ik gebeld had werd het opgehaald. Vervolgens is het UPS naar Duitsland gebracht en een week later terug verzonden. Ze zijn de laatste twee dagen al aan de deur geweest of het af te geven maar heb de bezorger telkens op een paar minuten gemist. Morgen zal ik hem eindelijk ontvangen. Op dit moment is het product langer defect dan dat ik hem intact thuis heb gehad. Ik geef morgen wel aan hoe de reparatie gegaan is.
Ik kan deze laptop niet terug vinden op de Dell site, weet iemand hoe soepel Dell is met garantie als ik hem via amazone of ebay uit amerika laat komen?
Verwijderd
Ik heb na lang wikken en wegen (en sparen) besloten deze laptop aan te schaffen. Nu zag ik alleen in het kortingscode-topic dat deze begin mei nog in de aanbieding is geweest. Das dus mooi balen. Heeft iemand enig idee hoe snel die aanbiedingsacties bij Dell rouleren? Mijn huidige laptop functioneert op zich nog prima dus heb niet heel erg haast met aankopen. Ik neem aan dat ik er niet op mag hopen dat de Inspirons binnen een maandje of 3 weer in de aanbieding gaan?
Vandaag heb ik de laptop na eindelijk ontvangen na de reparatie. Direct aangesloten en opgestart. Als eerste ging ik alle drivers updaten na de laatste versie en vervolgens na een half uur ging het scherm vanzelf op zwart. Nu heb ik weer exact hetzelfde probleem als voor de reparatie. Op dit moment is mijn laptop langer defect dan dat ik hem werkend heb gehad. Nu moet ik aanstaande maandag maar weer bellen of hij voor de tweede keer gerepareerd kan worden. Ik vindt het verder een goede laptop maar ik hoop dat ik als enige een slecht model geleverd heb gekregen.
Ik was ook al aan het zoeken kan alleen die van 999 euro vinden op de site van dell.!?Masterrikkie schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:23:
Ik kan deze laptop niet terug vinden op de Dell site, weet iemand hoe soepel Dell is met garantie als ik hem via amazone of ebay uit amerika laat komen?
De versie met het 3840 x 2160 pixel scherm staat er inderdaad niet meer op. Er is ook geen SSD meer te kiezen bij het configureren (maar dat is makkelijk zelf te realiseren).harryvos schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 08:07:
[...]
Ik was ook al aan het zoeken kan alleen die van 999 euro vinden op de site van dell.!?
Kan hem inderdaad ook niet meer vinden de 4k modellen hopelijk is dit niet definitief omdat dat de versie was waar ik voor aan het sparen was.
edit: heb de vraag gesteld bij Dell zal deze post editen als ik antwoord heb gekregen
edit: heb de vraag gesteld bij Dell zal deze post editen als ik antwoord heb gekregen
[ Voor 23% gewijzigd door GMavak op 06-06-2016 09:23 ]
NU 7% korting met de code SAVE7, toch maar 1 bestellen denk ik.
Ik heb mijn laptop sinds gisteren ontvangen maar zit met een probleem:
windows 10 stond geinstalleerd op de SSD M.2 van 125gb, deze wou ik vervangen door mijn nieuwe SSD M.2(samsung evo 850) van 500gb.
Dus moest ik eerst windows op de 1Terrabyte HDD zetten, vervolgens de 125gb eruit halen en de 500gb erin.
maar daar zit het probleem!
als ik de laptop aanzet met enkel de 1terrabyte HDD is er geen probleem en start windows normaal op.
maar als ik de 500Gb ssd erbij steek en pc opnieuw opstart dan krijg ik zwart scherm met foutmelding en kan ik enkel nog naar bios gaan.
ik vermoed dat de laptop de ssd als primaire schijf gebruikt maar kan dit ook niet aanpassen in de bios.
iemand die hier raad mee weet?
alvast beankt!!
edit:opgelost)
windows 10 stond geinstalleerd op de SSD M.2 van 125gb, deze wou ik vervangen door mijn nieuwe SSD M.2(samsung evo 850) van 500gb.
Dus moest ik eerst windows op de 1Terrabyte HDD zetten, vervolgens de 125gb eruit halen en de 500gb erin.
maar daar zit het probleem!
als ik de laptop aanzet met enkel de 1terrabyte HDD is er geen probleem en start windows normaal op.
maar als ik de 500Gb ssd erbij steek en pc opnieuw opstart dan krijg ik zwart scherm met foutmelding en kan ik enkel nog naar bios gaan.
ik vermoed dat de laptop de ssd als primaire schijf gebruikt maar kan dit ook niet aanpassen in de bios.
iemand die hier raad mee weet?
alvast beankt!!
edit:opgelost)
Ik zou het toch zeerste aanraden windows te installeren op je SSD en niet op de HDD.Beanz schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:56:
Ik heb mijn laptop sinds gisteren ontvangen maar zit met een probleem:
windows 10 stond geinstalleerd op de SSD M.2 van 125gb, deze wou ik vervangen door mijn nieuwe SSD M.2(samsung evo 850) van 500gb.
Dus moest ik eerst windows op de 1Terrabyte HDD zetten, vervolgens de 125gb eruit halen en de 500gb erin.
maar daar zit het probleem!
als ik de laptop aanzet met enkel de 1terrabyte HDD is er geen probleem en start windows normaal op.
maar als ik de 500Gb ssd erbij steek en pc opnieuw opstart dan krijg ik zwart scherm met foutmelding en kan ik enkel nog naar bios gaan.
ik vermoed dat de laptop de ssd als primaire schijf gebruikt maar kan dit ook niet aanpassen in de bios.
iemand die hier raad mee weet?
alvast beankt!!
edit:opgelost)
heb ik gedaan ! is opgelostjer123c schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:57:
[...]
Ik zou het toch zeerste aanraden windows te installeren op je SSD en niet op de HDD.
Heb net iemand van Dell kunnen spreken en ze wisten niet of de 4K versie nog terug kwam. Helaas
Mijn god een ssd in deze laptop is echt een must hoor, wist niet meer dat het zonder zo verschrikkelijk traag is.
haha nou he... ik kon het ook amper aanharryvos schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 19:18:
Mijn god een ssd in deze laptop is echt een must hoor, wist niet meer dat het zonder zo verschrikkelijk traag is.
en dan is het toch mooi dat er een m.2 in kan... hou je je oude schijf als backup, want een caddy is geen optie in deze laptop
Ik heb even zitten kijken:
Ik kan nu nog bestellen:
999,-
8gb
1 tb
fhd scherm
of via belgie
1250,-
16 gb
125 gb + 1 tb
4 k aanraak scherm.
Nu zit ik niet te wachten op een aanraakscherm. Dus de 999,- versie is prima, maar ik wil hem wel upgraden met ssd en naar 16 GB.
Heb ik 2 vragen over:
pricewatch: Samsung 850 EVO M.2 250GB deze ssd past?
En kan ik gewoon 8 gb er bij zetten, of moet ik 1x 8 gb wisselen met 2x nieuwe 8 gb
Ik kan nu nog bestellen:
999,-
8gb
1 tb
fhd scherm
of via belgie
1250,-
16 gb
125 gb + 1 tb
4 k aanraak scherm.
Nu zit ik niet te wachten op een aanraakscherm. Dus de 999,- versie is prima, maar ik wil hem wel upgraden met ssd en naar 16 GB.
Heb ik 2 vragen over:
pricewatch: Samsung 850 EVO M.2 250GB deze ssd past?
En kan ik gewoon 8 gb er bij zetten, of moet ik 1x 8 gb wisselen met 2x nieuwe 8 gb
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
iemand enig idee hoe je de num lock gewoon aanblijf staan tijdens het opstarten..?
de waarde in regedit "keyboard"veranderen in 2147483650 werkt ook niet.
de waarde in regedit "keyboard"veranderen in 2147483650 werkt ook niet.
ja en jamhr-zip schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:27:
Ik heb even zitten kijken:
Ik kan nu nog bestellen:
999,-
8gb
1 tb
fhd scherm
of via belgie
1250,-
16 gb
125 gb + 1 tb
4 k aanraak scherm.
Nu zit ik niet te wachten op een aanraakscherm. Dus de 999,- versie is prima, maar ik wil hem wel upgraden met ssd en naar 16 GB.
Heb ik 2 vragen over:
pricewatch: Samsung 850 EVO M.2 250GB deze ssd past?
En kan ik gewoon 8 gb er bij zetten, of moet ik 1x 8 gb wisselen met 2x nieuwe 8 gb
ik heb een EVO m.2 850 van 500 GB erin zitten en een standaard crucial 8GB reepje
Ik heb wel in het bios gezien dat je de functietoetsen als functietoetsen kan instellen, maarja dat kan ook met Fn+Esc...harryvos schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:08:
iemand enig idee hoe je de num lock gewoon aanblijf staan tijdens het opstarten..?
de waarde in regedit "keyboard"veranderen in 2147483650 werkt ook niet.
edit:
net getest
http://www.askvg.com/forc...r-using-windows-registry/
dit werkt toch gewoon? Ik heb deze tweak uitgevoerd, restart en NumLock staat gewoon aan op value = 2
[ Voor 29% gewijzigd door DeDooieVent op 17-06-2016 19:06 ]
pricewatch: Crucial CT102464BF160BDeDooieVent schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:43:
een standaard crucial 8GB reepje
voldoen deze specificaties?
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Dat is het type reepje dat ik heb gekocht idd, moest even kijken op de factuurmhr-zip schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 23:59:
[...]
pricewatch: Crucial CT102464BF160B
voldoen deze specificaties?
het vreemde is dat na een herstart of 2 het bij mij niet meer werkt.DeDooieVent schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:43[/message]:
[...]
Ik heb wel in het bios gezien dat je de functietoetsen als functietoetsen kan instellen, maarja dat kan ook met Fn+Esc...
edit:
net getest
http://www.askvg.com/forc...r-using-windows-registry/
dit werkt toch gewoon? Ik heb deze tweak uitgevoerd, restart en NumLock staat gewoon aan op value = 2
ik zal het eens in de gaten houden, al boot ik niet zo heel regelmatigharryvos schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 08:01:
[...]
het vreemde is dat na een herstart of 2 het bij mij niet meer werkt.
De standaard config besteld voor 837 euro (Zomer korting en VIP code) ik ben benieuwd wat ik ervan ga vinden. Ik kom van een Macbook model 2011 waarvan ik het touchpad toch wel heel fijn vind werken. Wel gelijk nu 8 gig ram bij bestellen en een SSD om naast de HDD erin te stoppen.
HOI.
Wanneer heb jij hem besteld?Bananenspin schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:12:
De standaard config besteld voor 837 euro (Zomer korting en VIP code) ik ben benieuwd wat ik ervan ga vinden. Ik kom van een Macbook model 2011 waarvan ik het touchpad toch wel heel fijn vind werken. Wel gelijk nu 8 gig ram bij bestellen en een SSD om naast de HDD erin te stoppen.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Net voordat ik het bericht poste
HOI.
Bij mij gaat het mis als ik uitcheck. Zowel bij iDEAL als bij creditcard. Hoe heb jij betaald?
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Ook met ideal. Ik heb denk ik geluk gehad want heb nog later DM's gehad van mensen die het ook niet voor mekaar kregen. Ik heb (geloof)uit dit topic de link gevolgd naar de laptop of een ander topic. Gelijk toegevoegd aan de mand. Eerst de 7% gedaan en daarna de VIP. Vervolgens gelijk besteld (wel de chat nog even open gehad) en met ideal betaald. En voor dit alles nog de Engelse website perongeluk bezocht. Ik denk niet dat dit verschil maakt maar wie weet dat waren mijn stappen... succesmhr-zip schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 00:12:
[...]
Bij mij gaat het mis als ik uitcheck. Zowel bij iDEAL als bij creditcard. Hoe heb jij betaald?
HOI.
Bij deze ben je met afstand mijn favoriete tweakerBananenspin schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 01:54:
[...]
Ook met ideal. Ik heb denk ik geluk gehad want heb nog later DM's gehad van mensen die het ook niet voor mekaar kregen. Ik heb (geloof)uit dit topic de link gevolgd naar de laptop of een ander topic. Gelijk toegevoegd aan de mand. Eerst de 7% gedaan en daarna de VIP. Vervolgens gelijk besteld (wel de chat nog even open gehad) en met ideal betaald. En voor dit alles nog de Engelse website perongeluk bezocht. Ik denk niet dat dit verschil maakt maar wie weet dat waren mijn stappen... succes
Gisteren geprobeerd, lukt niet. Nu het zelfde als jij, lukte het wel. Hij pakte ook allebei de codes in 1 keer, ipv gisteren toen ik ze moest verwijderen en weer toevoegen.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Haha nou bedankt, ik wacht de jaarlijkse award show wel af dan.mhr-zip schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 07:05:
[...]
Bij deze ben je met afstand mijn favoriete tweaker![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gisteren geprobeerd, lukt niet. Nu het zelfde als jij, lukte het wel. Hij pakte ook allebei de codes in 1 keer, ipv gisteren toen ik ze moest verwijderen en weer toevoegen.
Wat is het dat nu wel werkte? Heb je precies gevolgd dat ik deed?
HOI.
Weet iemand of bij de UHD versie het scherm ook anti glare is?
http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-7559-laptop
http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-7559-laptop
Zit er eigenlijk een displayport op de Dell Inspiron 15-7559?
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
nee UHD versie is een touchscreen dus geen anti glareDoDo schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:39:
Weet iemand of bij de UHD versie het scherm ook anti glare is?
http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-7559-laptop
FHD heeft HDMI verder nietsmhr-zip schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:21:
Zit er eigenlijk een displayport op de Dell Inspiron 15-7559?
ja... wat USB, LAN, Cardreader, sound dit dat
maar qua grafische uitvoer alleen HDMI
Sinds gisteren ben ik ook een trotse eigenaar van de dell 7559.
Voorlopig voldoet het aan mijn verwachtingen, behalve de touchpad. Itt mijn oude dell studio xps 13 wordt hier geen aparte programma bijgeleverd waar je de instellingen kan wijzigen. Het vreemde is dat ik de cursor speed niet kan wijzigen in de Windows instellingen, het maakt niet uit of ik het op 1 of 10 zet, het blijft op dezelfde snelheid bewegen. Weten jullie nog wat ik kan proberen?
Voorlopig voldoet het aan mijn verwachtingen, behalve de touchpad. Itt mijn oude dell studio xps 13 wordt hier geen aparte programma bijgeleverd waar je de instellingen kan wijzigen. Het vreemde is dat ik de cursor speed niet kan wijzigen in de Windows instellingen, het maakt niet uit of ik het op 1 of 10 zet, het blijft op dezelfde snelheid bewegen. Weten jullie nog wat ik kan proberen?
Wazaa?
Probeer eens in het scherm waar je dit wijzigt onderaan op Advanced te drukken en daar dan in 1 van de tabjes de windows mouse speed te veranderen dit helpt wel.
Ik heb hem nu ook een paar dagen en ben er best tevreden mee alleen snap ik niet dat er geen vorige gesture is voor de touchpad? Dit mis ik echt enorm van mijn macbook om makkelijk te browsen. Is dit niet mogelijk ook niet met third-party software?
Ik heb hem nu ook een paar dagen en ben er best tevreden mee alleen snap ik niet dat er geen vorige gesture is voor de touchpad? Dit mis ik echt enorm van mijn macbook om makkelijk te browsen. Is dit niet mogelijk ook niet met third-party software?
HOI.
Je kan inderdaad via advanced settings de gevoeligheid veranderen, maar dan verander je het gelijk ook voor de muis. Niet echt handig bedacht.
Even rondneuzen of er idd een third party software is om dit in te stellen.
Ik heb er een gevonden. Download de Elantech drivers.
http://dellwindowsreinsta...om/dell-touchpad-drivers/
Hiermee heb je wat meer opties en kan je ieg de gevoeligheid instellen. Maar ik zie geen optie voor om terug te gaan naar de vorige pagina.
Even rondneuzen of er idd een third party software is om dit in te stellen.
Ik heb er een gevonden. Download de Elantech drivers.
http://dellwindowsreinsta...om/dell-touchpad-drivers/
Hiermee heb je wat meer opties en kan je ieg de gevoeligheid instellen. Maar ik zie geen optie voor om terug te gaan naar de vorige pagina.
[ Voor 37% gewijzigd door Cloudy op 02-07-2016 21:29 ]
Wazaa?
Ah ja klopt verder had ik niets kunnen vinden, heb er nog geen muis aan gehangen.Cloudy schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 20:20:
Je kan inderdaad via advanced settings de gevoeligheid veranderen, maar dan verander je het gelijk ook voor de muis. Niet echt handig bedacht.
Even rondneuzen of er idd een third party software is om dit in te stellen.
Ik heb er een gevonden. Download de Elantech drivers.
http://dellwindowsreinsta...om/dell-touchpad-drivers/
Hiermee heb je wat meer opties en kan je ieg de gevoeligheid instellen. Maar ik zie geen optie voor om terug te gaan naar de vorige pagina.
En ja ik had al gezocht naar software maar niets tegen gekomen.. wel software dat scrollen emuleert maar niets voor previous of next in bepaalde programma's. Nice find maar ook dat voegt helaas niets toe
HOI.
Ik wil een verse win 10 installatie doen, maar hoe kan ik zien welke drivers ik nodig heb?
Alle hardware werkt volgens mij (staat niks onbekends bij apparaatbeheer). Ik heb alle drivers van de site gedownload, maar sommige wil hij wel installeren, sommige niet.
Bij audio en netwerk kom ik er nog wel uit. Maar niet bij bijvoorbeeld mijn Chipset.
Alle hardware werkt volgens mij (staat niks onbekends bij apparaatbeheer). Ik heb alle drivers van de site gedownload, maar sommige wil hij wel installeren, sommige niet.
Bij audio en netwerk kom ik er nog wel uit. Maar niet bij bijvoorbeeld mijn Chipset.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
ik gebruik altijd driverbooster free voor zulke dingen
Heeft een van jullie al ervaring met de demontage van de koeler? Ik zie dat de CPU best warm wordt (tot 85 graden) en misschien maakt de CPU niet goed contact met de heatpipe. Ook kan het verwisselen van de koelpasta best veel winst opleveren.
Ik heb de klep even opgemaakt maar ik zie niet 1 2 3 hoe die heatpipe losgemaakt kunnen worden. Vandaar mijn vraag of dit zinvol is, voordat ik een dagdeel aan het klooien ben voor niets.
Ik heb de klep even opgemaakt maar ik zie niet 1 2 3 hoe die heatpipe losgemaakt kunnen worden. Vandaar mijn vraag of dit zinvol is, voordat ik een dagdeel aan het klooien ben voor niets.
Wazaa?
mocht je het doen, maak dan een fotoverslag met temps voor en na...Cloudy schreef op zondag 10 juli 2016 @ 14:57:
Heeft een van jullie al ervaring met de demontage van de koeler? Ik zie dat de CPU best warm wordt (tot 85 graden) en misschien maakt de CPU niet goed contact met de heatpipe. Ook kan het verwisselen van de koelpasta best veel winst opleveren.
Ik heb de klep even opgemaakt maar ik zie niet 1 2 3 hoe die heatpipe losgemaakt kunnen worden. Vandaar mijn vraag of dit zinvol is, voordat ik een dagdeel aan het klooien ben voor niets.
alsjeblieft
Hier ook eentje binnen, verzending duurde wel langer dan geadverteerd. (verzending vanaf China.) De 2-4 dagen waarmee geadverteerd wordt is de tijd die het duurt voordat ze gaan verzenden, dan begint de verzending dus pas.
999 euro model besteld en uitgebreid naar 16GB RAM en 250GB 850 evo M.2 erbij geplaatst en daar windows op gezet, zeker een waardige upgrade voor mijn 2011 asus n55sf. Na een dagje gebruikt te hebben is het enige wat mij tegenvalt de kleuren/contrast van het scherm (helderheid is net voldoende) en de reactiesnelheid van het touchpad.
SSD upgrade is uiteraard aan iedereen aan te raden, de SSHD is traag als een malle voor Windows. Deze ga ik nu inzetten als data schijf en extra schijf voor het draaien van virtuele machines. (bijv 1 server draaien op de SSHD en 3 op de SSD.)
De batterijduur is wel zalig, imho voor mij de grootste selling point van deze laptop i.c.m. de prijs.
Extra ingebouwde componenten:
SSD: pricewatch: Samsung 850 EVO M.2 250GB
RAM: pricewatch: Crucial CT102464BF160B
999 euro model besteld en uitgebreid naar 16GB RAM en 250GB 850 evo M.2 erbij geplaatst en daar windows op gezet, zeker een waardige upgrade voor mijn 2011 asus n55sf. Na een dagje gebruikt te hebben is het enige wat mij tegenvalt de kleuren/contrast van het scherm (helderheid is net voldoende) en de reactiesnelheid van het touchpad.
SSD upgrade is uiteraard aan iedereen aan te raden, de SSHD is traag als een malle voor Windows. Deze ga ik nu inzetten als data schijf en extra schijf voor het draaien van virtuele machines. (bijv 1 server draaien op de SSHD en 3 op de SSD.)
De batterijduur is wel zalig, imho voor mij de grootste selling point van deze laptop i.c.m. de prijs.
Extra ingebouwde componenten:
SSD: pricewatch: Samsung 850 EVO M.2 250GB
RAM: pricewatch: Crucial CT102464BF160B
[ Voor 4% gewijzigd door jer123c op 23-07-2016 14:23 ]
Ik ben al meer dan een half jaar aan het wachten op een prijsdaling..
Heeft er iemand een idee waarom dat niet gebeurt?
Je zou denken dat een laptop na bijna een jaar wel in waarde zou dalen.
Heeft er iemand een idee waarom dat niet gebeurt?
Je zou denken dat een laptop na bijna een jaar wel in waarde zou dalen.
volgens hun website is hij 2.5cm dik, maar nu is nergens te vinden of dit met of zonder de "pootjes" gerekend is. Weet iemand hoe hoog die is als je vanaf de tafel meet?
2.2cm met scherm opengeklapt. 2.9cm met scherm dichtgeklapt.cgers schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:31:
volgens hun website is hij 2.5cm dik, maar nu is nergens te vinden of dit met of zonder de "pootjes" gerekend is. Weet iemand hoe hoog die is als je vanaf de tafel meet?
They made me do it.
Ondertussen kom ik erachter dat m'n XPS15 uit 2011 bij bepaalde taken het wel heel zwaar heeft.
Full hd videobewerking en bijv. een spel als Doom is teveel van het goede voor een I5 2410 en Geforce 525.
Nu zat ik eerst naar de opvolger van deze XPS15 te kijken, maar wat een prijzen.
Dan is de Inspiron een betere keus.
Iemand ervaring met bijv. Doom op de Insprion 15-7000? Draait dat lekker op full hd?
Full hd videobewerking en bijv. een spel als Doom is teveel van het goede voor een I5 2410 en Geforce 525.
Nu zat ik eerst naar de opvolger van deze XPS15 te kijken, maar wat een prijzen.
Dan is de Inspiron een betere keus.
Iemand ervaring met bijv. Doom op de Insprion 15-7000? Draait dat lekker op full hd?
Wil je een beetje gamen dan zou ik nu voor een laptop met een GTX 1060 gaan (even snel als een GTX 980M). Al te vinden in laptops van € 1300,00.wezep schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:05:
Ondertussen kom ik erachter dat m'n XPS15 uit 2011 bij bepaalde taken het wel heel zwaar heeft.
Full hd videobewerking en bijv. een spel als Doom is teveel van het goede voor een I5 2410 en Geforce 525.
Nu zat ik eerst naar de opvolger van deze XPS15 te kijken, maar wat een prijzen.
Dan is de Inspiron een betere keus.
Iemand ervaring met bijv. Doom op de Insprion 15-7000? Draait dat lekker op full hd?
Snel even gezocht, maar de goedkoopste die ik via de pricewatch tegenkom is bijna 1700 euro.Jumpman schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:12:
[...]
Wil je een beetje gamen dan zou ik nu voor een laptop met een GTX 1060 gaan (even snel als een GTX 980M). Al te vinden in laptops van € 1300,00.
Klopt, maar dat is niet de goedkoopste, in de Pricewatch staan lang niet alle webshops en winkels.wezep schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:01:
[...]
Snel even gezocht, maar de goedkoopste die ik via de pricewatch tegenkom is bijna 1700 euro.
Link: https://www.laptopplus.nl...ICj1cO1gs8CFeYK0wod9akFww.
Deze komt als je er zelf 8GB en een goedkope SSD in zet op € 1300,00. En heeft dan een Intel Core i7 6700, GTX 1060 en een 1920 x1080 pixels IPS scherm.
[ Voor 15% gewijzigd door Jumpman op 21-09-2016 21:37 ]
In een Inspiron 15-7559 kan een M.2 (SATA) harddisk.
Past zo'n hardeschijf ook in een Inspiron 15 3558?
Laptop is binnen, kan geen M2 harddisk in. Laptop is wel lastiger harddisk te vervangen dan bij de 15-7559:
YouTube: Dell Inspiron 3558 Disassembly and Reassembly
Past zo'n hardeschijf ook in een Inspiron 15 3558?
Laptop is binnen, kan geen M2 harddisk in. Laptop is wel lastiger harddisk te vervangen dan bij de 15-7559:
YouTube: Dell Inspiron 3558 Disassembly and Reassembly
[ Voor 51% gewijzigd door mhr-zip op 25-09-2016 21:25 ]
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Sorry, bedoelde onderstaande.wezep schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:18:
Deze??? Welke bedoel je?
Link: https://www.laptopplus.nl...ICj1cO1gs8CFeYK0wod9akFww.
21 september deze Dell besteld met een verwachte leverdatum van 17 oktober.
Kijk ik net op de website van Dell, is de order geannuleerd.
Geen mail of andere communicatie van Dell ontvangen.
Nu zie ik vervolgens dat er een nieuw type uit is.
Naam nog steeds hetzelfde, maar uiterlijk anders:
Kijk ik net op de website van Dell, is de order geannuleerd.
Geen mail of andere communicatie van Dell ontvangen.
Nu zie ik vervolgens dat er een nieuw type uit is.
Naam nog steeds hetzelfde, maar uiterlijk anders:
De vraag is welke uitvoering ik nu ga kiezen.
Ik had voor 900 euro (100 euro korting) de I7 6700HQ met 8Gb en 1Tb HD.
Was dan van plan om zelf een SSD erbij te plaatsen.
Nu wordt de goedkoopste geleverd met I5 6300HQ.
Wel een quad core, maar iets minder snel.
Wel zit er dan gelijk een 256Gb SSD bij.
Hoop wel dat ze een M2 plaatsen, zodat ik makkelijk een 2,5"schijf kan plaatsen voor opslag.
Voor 200 euro meer krijg je de I7 6700HQ, 16Gb en een combinatie van 128Gb SSD en 1Tb HD.
Wat zouden jullie doen?
Ik had voor 900 euro (100 euro korting) de I7 6700HQ met 8Gb en 1Tb HD.
Was dan van plan om zelf een SSD erbij te plaatsen.
Nu wordt de goedkoopste geleverd met I5 6300HQ.
Wel een quad core, maar iets minder snel.
Wel zit er dan gelijk een 256Gb SSD bij.
Hoop wel dat ze een M2 plaatsen, zodat ik makkelijk een 2,5"schijf kan plaatsen voor opslag.
Voor 200 euro meer krijg je de I7 6700HQ, 16Gb en een combinatie van 128Gb SSD en 1Tb HD.
Wat zouden jullie doen?
Wat is er veranderd in het nieuwe 7556 model t.o.v. van de 7559 afgezien van de specs en uiterlijk die op Dell.nl staan vermeld? 899 euro + 100 euro korting lijkt me een goeie deal! Zeker nu er standaard een SSD in zit
Verschil zit sowieso in het geheugen. Nu ddr4 ipv ddr3.Arsene schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 09:23:
Wat is er veranderd in het nieuwe 7556 model t.o.v. van de 7559 afgezien van de specs en uiterlijk die op Dell.nl staan vermeld? 899 euro + 100 euro korting lijkt me een goeie deal! Zeker nu er standaard een SSD in zit
Verder staat in de handleiding het volgende over de ssd:
Eén M.2-station (SATA of PCIe/ NVMe)
Dus misschien een NVMe ssd ipv sata.
Morgen weten we meer: dan komt de mijne bezorgd
laat ons weten wat je er van vindf. fotos worden altijd op prijs gesteldwezep schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 21:55:
[...]
Verschil zit sowieso in het geheugen. Nu ddr4 ipv ddr3.
Verder staat in de handleiding het volgende over de ssd:
Eén M.2-station (SATA of PCIe/ NVMe)
Dus misschien een NVMe ssd ipv sata.
Morgen weten we meer: dan komt de mijne bezorgd
Ik ben ook benieuwd naar de veranderingen. Zelf inmiddels een Dell XPS 15 9550 (i7-6700HQ/GTX960M2GB/16GB/512GB/84Wh/1080p) besteld, omdat deze heel eventjes €1125,52 was.
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen de 7566 en de 7556?
De goedkoopste versie van de 7000 series in mijn winkelwagen wordt vermeld als de 7556, maar volgens men hoort dat de 7566 te zijn?? Beiden zijn nieuwe versies volgens mij?
De goedkoopste versie van de 7000 series in mijn winkelwagen wordt vermeld als de 7556, maar volgens men hoort dat de 7566 te zijn?? Beiden zijn nieuwe versies volgens mij?
[ Voor 9% gewijzigd door Arsene op 24-10-2016 09:16 ]
Sinds maandag heb ik de Inspiron 15 7566 binnen.Arsene schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 08:34:
[...]
laat ons weten wat je er van vindf. fotos worden altijd op prijs gesteld
Ik heb de goedkoopste uitvoering gekozen.
Dus de i5, 8gb,256gb ssd.
Min oude laptop was een xps15 l502x uit 2011.
Eerste indruk: prima bouwkwaliteit. Stukje lichter dan de xps15.
Accu gaat erg lang mee en de laptop is bij normaal gebruik niet te horen.
Scherm is wennen. Is een mat TN scherm en is duidelijk minder dan de xps15.
Games (Doom in dit geval) is een wereld van verschil.
De xps15 had een geforce525 aan boord en de 960m is andere koek.
Kon op de xps15 in 1366*768 met lage kwaliteit net spelen.
Nu is full HD medium geen enkel probleem. Tot 60fps.
Vandaag wel een ander vervelend dingetje tegengekomen.
Ik heb dus de uitvoering met alleen ssd besteld, aangezien ik nog een 640gb sata schijf heb liggen.
Onderkant gaat makkelijk open, maar vervolgens geen mogelijkheid om de schijf te monteren.
Geen brackets en sata kabel aanwezig.
Wel een connector op het moederbord.
Heb gelijk Dell gemaild: of deze onderdelen los te krijgen zijn.
Had ik nu maar 1 model duurder gekocht....
[ Voor 3% gewijzigd door wezep op 08-11-2016 13:11 ]
Ik ben op zoek naar de Dell Inspiron 15 7559 alleen zie ik dat deze niet meer verkrijgbaar is bij Dell.com. Ik vrees dat deze is vervangen door de nieuwe Gaming series. Op Amazon.co.uk is hij nog wel beschikbaar via externe verkopers. Is het aan te raden om deze via Amazon.co.uk te kopen?
Ik heb deze laptop nu een aantal maanden en er gaan echt op een rap tempo dingen stuk. Mn laptop is al een paar keer volledig vast gelopen. Kon hem in deze staat ook niet uitzetten door de aanknop in te houden. http://en.community.dell..../laptop/f/3518/t/19988908
Een tweede ding is het scherm. Het scherm wijkt echt flink af. Ook na calibratie. Maar dit went en ik zie het eigenlijk niet echt meer. Maar er is iets ergers aan de hand. Het scherm maakt geen verbinding meer wanneer het scherm verder dan 80% open wordt geklapt. Hij gaat op zwart en ik zie een aantal rare lijnen verschijnen. Het scherm terug bewegen fixt het probleem weer. Dan een derde ding. Het touchpad reageert bijna niet meer op klikken. Ik moet echt heel hard duwen om het te laten reageren dus ik werk vaak met een lichte tap ipv klik. Tap met 2 vingers werkt voor right-click. Ik weet niet of ik de enige ben. Maar ik ga hem terug laten sturen en vraag om een replacement of refund.
Een tweede ding is het scherm. Het scherm wijkt echt flink af. Ook na calibratie. Maar dit went en ik zie het eigenlijk niet echt meer. Maar er is iets ergers aan de hand. Het scherm maakt geen verbinding meer wanneer het scherm verder dan 80% open wordt geklapt. Hij gaat op zwart en ik zie een aantal rare lijnen verschijnen. Het scherm terug bewegen fixt het probleem weer. Dan een derde ding. Het touchpad reageert bijna niet meer op klikken. Ik moet echt heel hard duwen om het te laten reageren dus ik werk vaak met een lichte tap ipv klik. Tap met 2 vingers werkt voor right-click. Ik weet niet of ik de enige ben. Maar ik ga hem terug laten sturen en vraag om een replacement of refund.
RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB
Zie dat de 7566 uitvoering nu duurder is gemaakt: 999 euro ipv 899 euro voor de goedkoopste uitvoering.
Ddr4 en thermal verbeteringen. Daarnaast ook ssd in instapmodel. Weliswaar met i5 maar toch.wezep schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:11:
Zie dat de 7566 uitvoering nu duurder is gemaakt: 999 euro ipv 899 euro voor de goedkoopste uitvoering.
RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB
Ik vergelijk de prijs niet met de oude 7559, maar met de eerste 7566.bjvdven schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:35:
[...]
Ddr4 en thermal verbeteringen. Daarnaast ook ssd in instapmodel. Weliswaar met i5 maar toch.
Het instapmodel heb ik nog kunnen kopen voor zo'n 790 euro (incl 12% Dell korting).
Ik zag het ook inderdaad. Tot 26 oktober was er een kortingsactie van €100,- waarbij van van 899 naar 799 ging. Die had ik net gemist, dus ik denk even afwachten. Nu dus ineens duurder ipv korting. Ik heb Dell nog gebeld, maar degene die ik sprak zei dat ze geen verkoopafdeling meer hebben dus ze niks kan doen aan prijzen....wezep schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:11:
Zie dat de 7566 uitvoering nu duurder is gemaakt: 999 euro ipv 899 euro voor de goedkoopste uitvoering.
Zijn er nog Tweakers die deze laptop dailyen met de nodige upgrades? Mijn scherm is helaas kapot gegaan en dan POST hij niet meer zonder extern scherm aangesloten te hebben. Heb nu een 120hz IPS scherm besteld.
Ben benieuwd of het gaat werken
Ben benieuwd of het gaat werken