Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54

Dell Gaming Series (Inspiron 15 7000 series, model 7559)

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/2000811791.jpeg

De Dell Inspiron 15-7559, die tegenwoordig onder de reeks Gaming Series wordt verkocht, wordt wereldwijd gezien als een budget gaming laptop met behoorlijke prestaties en een strak uiterlijk dat niet direct met gaming geässocieerd wordt. Dit topic is bedoeld om ervaringen te delen en discussies te voeren. Mochten er zaken niet kloppen of missen in deze openingspost, laat het dan even weten in een reactie of stuur me een DM. De informatie die op de Dell website te vinden is, klopt namelijk niet altijd. ;)

Modellen

In Nederland zijn momenteel de volgende drie modellen te koop, die overigens niet verschillen in processor en videokaart.

ModelnummerCN95710CN95711CN95712
ProcessorIntel Core i7-6700HQIntel Core i7-6700HQIntel Core i7-6700HQ
VideokaartNvidia GTX 960M 4GBNvidia GTX 960M 4GBNvidia GTX 960M 4GB
BesturingssysteemWindows 10 HomeWindows 10 HomeWindows 10 Home
Geheugen8GB DDR3L 1600MHz (single channel, er is dus nog een leeg slot)8GB DDR3L 1600MHz (single channel, er is dus nog een leeg slot)16GB DDR3L 1600MHz (dual channel, 2x8GB)
Opslag1TB hybride hdd (5400rpm) met 8GB flash cache1TB hybride hdd (5400rpm) met 8GB flash cache1TB hdd (5400rpm) + 128GB ssd
Scherm15.6" 1920x1080 (Full HD) IPS, mat15.6" 3840x2160 (Ultra HD) IPS, glanzend15.6" 3840x2160 (Ultra HD) IPS, glanzend
ConnectiviteitLinks: Aansluiting oplader, 2xUSB3.0, koptelefoon/microfoon jack. Rechts: SD-kaartlezer, USB3.0, HDMI 1.4a, ethernet, Kensington. Voor/achter: niets.Links: Aansluiting oplader, 2xUSB3.0, koptelefoon/microfoon jack. Rechts: SD-kaartlezer, USB3.0, HDMI 1.4a, ethernet, Kensington. Voor/achter: niets.Links: Aansluiting oplader, 2xUSB3.0, koptelefoon/microfoon jack. Rechts: SD-kaartlezer, USB3.0, HDMI 1.4a, ethernet, Kensington. Voor/achter: niets.
Draadloos netwerkIntel® 3165AC+ BT 4.0 (802.11ac + Bluetooth 4.0, Dual Band 2,4 en 5 GHz, 1x1)Intel® 3165AC+ BT 4.0 (802.11ac + Bluetooth 4.0, Dual Band 2,4 en 5 GHz, 1x1)Intel® 3165AC+ BT 4.0 (802.11ac + Bluetooth 4.0, Dual Band 2,4 en 5 GHz, 1x1)
Afmetingen383x265x25.3mm (lxbxh)383x265x25.3mm (lxbxh)383x265x25.3mm (lxbxh)
Gewicht2.59kg2.67kg2.67kg
Extra720p webcam, dubbele microfoon720p webcam, dubbele microfoon720p webcam, dubbele microfoon
Prijsvanaf €999vanaf €1149vanaf €1299

Reviews

Onderstaande reviews bevatten vaak andere modellen die hier niet te krijgen zijn, met bijvoorbeeld een Core i5. Let hier op als je bijvoorbeeld benchmarks bekijkt.

YouTube: LinusTechTips, Dave Lee, Andrew Tran, Damir Franc, NotebookcheckReviews, Windows Central
Geschreven reviews: Notebookcheck.net, Notebookreview.com, PCMag.com, HotHardware.com, Windows Central
Tweakers reviews: X-Kiwi, ReyZa, p3pijn
Tweakers.net redactionele review: reviews: Laptop Best Buy Guide - Februari 2016

[ Voor 5% gewijzigd door JoepD op 22-03-2016 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 15:18
Zit te denken om deze laptop aan te schaffen als ik het geld is ga wel voor de 4k versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tMush
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-08 12:37
Ik vind em niet meer, onder "werk".

Kan je hem enkel nog als particulier bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
g0tMush schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:49:
Ik vind em niet meer, onder "werk".

Kan je hem enkel nog als particulier bestellen?
Ik denk dat ze zich met deze laptop nu echt op consumenten richten. Waarschijnlijk ook vanwege zijn minder zakelijke uiterlijk (rode accenten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tMush
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-08 12:37
Waar zou dat nu op slaan...

Als je nou net die specs wilt als bedrijf zijnde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin44
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-05 12:05
Vandaag met €200 (!) korting de Dell 7559 besteld. Hopelijk komt hij nog voor het weekend aan. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
Melvin44 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:41:
Vandaag met €200 (!) korting de Dell 7559 besteld. Hopelijk komt hij nog voor het weekend aan. Ik ben benieuwd!
Hoe kom je aan die €200 korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin44
GMavak schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:48:
[...]

Hoe kom je aan die €200 korting?
Kosten laptop: €999
Kosten verzenden: €30

Korting verzendkosten + Dell VIP-code + huidige kortingsactie en dan kom ik uit op €836 i.p.v. €1030 uit.

Het bijzondere hieraan is dat de VIP-code en de kortingsactie te stapelen zijn, wat normaal niet het geval is. _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Melvin44 op 22-03-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:13
Melvin44 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:51:
[...]

Kosten laptop: €999
Kosten verzenden: €30

Korting verzendkosten + Dell VIP-code + huidige kortingsactie en dan kom ik uit op €836 i.p.v. €1030 uit.

Het bijzondere hieraan is dat de VIP-code en de kortingsactie te stapelen zijn, wat normaal niet het geval is. _/-\o_
Dit is de Full HD versie toch?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin44
Jumpman schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:05:
[...]

Dit is de Full HD versie toch?
Ja, de €999 versie. i7, 8GB, GTX960M 4GB, FHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
Melvin44 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:13:
[...]

Ja, de €999 versie. i7, 8GB, GTX960M 4GB, FHD.
Ik ga hem ook bestellen, de prijs/kwaliteit verhouding is erg goed in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin44
JoepD schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:14:
[...]

Ik ga hem ook bestellen, de prijs/kwaliteit verhouding is erg goed in dit geval.
Ik zat ook te wachten, maar doordat de korting te stapelen is meteen besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
Melvin44 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:16:
[...]

Ik zat ook te wachten, maar doordat de korting te stapelen is meteen besteld.
Ik heb helaas wel een verwachte leverdatum van 5 april meegekregen. Ik snap dat dit misschien door onverwachte toeloop op de actie kan komen, maar ik hoor dit vaker bij Dell. Op de productpagina staat ook nog steeds 2-4 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-08-2024
JoepD schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:44:
[...]

Ik heb helaas wel een verwachte leverdatum van 5 april meegekregen. Ik snap dat dit misschien door onverwachte toeloop op de actie kan komen, maar ik hoor dit vaker bij Dell. Op de productpagina staat ook nog steeds 2-4 werkdagen.
Op de productpagina staat dat de laptop binnen 2-4 werkdagen wordt verzonden. Dan moet de laptop nog vanuit China nog naar Nederland worden gevlogen ;) . De levertijd is in totaal iets minder dan 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin44
JoepD schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:44:
[...]

Mijn verwachte leverdatum staat op 11 april, maar dat mag de pret niet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Mooie laptop, het enige nadeel is alleen dat er geen USB 3.1 op zit. Ook geen DDR4, maar dat is minder erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
Jumpman schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:10:
Mooie laptop, het enige nadeel is alleen dat er geen USB 3.1 op zit. Ook geen DDR4, maar dat is minder erg.
Voor zover ik uit benchmarks kan afleiden, is er amper (real-world) verschil tussen DDR3L en DDR4. Verder heeft de laptop uiteraard zijn nadelen, maar voor de prijs is het denk ik een hele goede machine. Zeker met bovenstaande kortingen komen er eigenlijk geen andere laptops in de buurt. Ik zal in ieder geval zo snel mogelijk mijn bevindingen posten. :)

[ Voor 3% gewijzigd door JoepD op 22-03-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
Sinds vandaag ben ik ook de gelukkige eigenaar van deze Dell. Wat me opvalt is dat de standaard herstelpartitie enorm groot is, namelijk 56,6 & 1,67 gig (check schijfbeheer). Hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
Gigagiel schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 18:32:
Sinds vandaag ben ik ook de gelukkige eigenaar van deze Dell. Wat me opvalt is dat de standaard herstelpartitie enorm groot is, namelijk 56,6 & 1,67 gig (check schijfbeheer). Hebben hier meer mensen last van?
Ik zal het eens voor je nakijken zodra ik hem heb, maar ik vermoed dat dit gewoon standaard is. Ik ga zelf de hdd eruit halen en een ssd plaatsen met een verse Windows installatie (voor zover dit mogelijk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
JoepD schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:55:
[...]

Ik zal het eens voor je nakijken zodra ik hem heb, maar ik vermoed dat dit gewoon standaard is. Ik ga zelf de hdd eruit halen en een ssd plaatsen met een verse Windows installatie (voor zover dit mogelijk is).
Ik zou dan voor een M.2 SSD gaan als ik jou was, dan kan je de andere 1TB HDD als opslag gebruiken.

Voor mij gaat de vlieger waarschijnlijk niet op, geweigerd voor een VIP code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin44
Jumpman schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:59:
[...]

Ik zou dan voor een M.2 SSD gaan als ik jou was, dan kan je de andere 1TB HDD als opslag gebruiken.

Geweigerd? Gewoon nog een keer proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
Jumpman schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:59:
[...]

Die opslag heb ik niet nodig, en ik heb nog een 2.5" 256GB ssd liggen. Ook is M.2 niet sneller in dit geval, aangezien ook dat slot via SATA verloopt voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 15:39
Ik heb tijdens het verplaatsen van mijn laptop de laptop gestoten tegen de muur waardoor de er een pootje aan de achterkant van de luchtuitlaat afgebroken is, is het mogelijk om dit te laten repareren door Dell onder garantie, aangezien dit stootschade is weet ik niet of je hier tegen verzekerd bent?

Het was een klein tikje, maar wel meteen funest.. Je zou zeggen dat het wel stevig zou moeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
_Heisenberg_ schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:52:
Ik heb tijdens het verplaatsen van mijn laptop de laptop gestoten tegen de muur waardoor de er een pootje aan de achterkant van de luchtuitlaat afgebroken is, is het mogelijk om dit te laten repareren door Dell onder garantie, aangezien dit stootschade is weet ik niet of je hier tegen verzekerd bent?

Het was een klein tikje, maar wel meteen funest.. Je zou zeggen dat het wel stevig zou moeten zijn..
Als je een goede inboedelverzekering hebt dekt die dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik zie dat jullie het hebben over een bepaalde actie bij deze laptop maar op de site kan ik deze niet vinden alleen dat er gratis verzending is. En die VIP korting bedraagt 10 % dus geen 200 euro. Zie ik iets over het hoofd of is deze actie afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:09:
Hallo, ik zie dat jullie het hebben over een bepaalde actie bij deze laptop maar op de site kan ik deze niet vinden alleen dat er gratis verzending is. En die VIP korting bedraagt 10 % dus geen 200 euro. Zie ik iets over het hoofd of is deze actie afgelopen?
Deze actie liep helaas maar tot eergisteren. Maar ik zou het gewoon nog eens proberen bij de klantenservice, misschien heb je geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepD bedankt voor je reactie zal eens proberen te kijken hoe of wat. Wat hield die actie precies in 70 euro korting ofzo op een 15 inch laptop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melvin44
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:30:
JoepD bedankt voor je reactie zal eens proberen te kijken hoe of wat. Wat hield die actie precies in 70 euro korting ofzo op een 15 inch laptop?
Normaal is de laptop €999 + €30 verzendkosten. Totaal van €1030 dus. Met de korting van gisteren was het -€30 (verzendkosten), -€70 (korting site) en -10% (vip-korting). Mijn laptop kwam dus op een bedrag van €836 uit.

Ik gok overigens dat er wel weer een actie voor de Inspiron komt over een week of 3 à 4. Of deze te stapelen is met een vip-code is natuurlijk een ander verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepD
Ik heb de laptop vandaag ontvangen. De eerste indruk is prima en komt grotendeels overeen met de meeste reviews. Zeker voor 836 euro is het een goede aankoop. De behuizing is steviger dan verwacht. Ik heb er zelf totaal geen last van dat bijvoorbeeld het toetsenbord een klein beetje meeveert. Als je ernaar kijkt zie je het wel, maar onder het typen merk je er niks van. De laptop is bij normaal gebruik zo goed als stil, en de ventilatoren gaan ook gewoon uit bij licht gebruik (op dit moment). Heel af en toe blazen ze een paar seconden wat harder, maar dit vind ik totaal niet storend. Dit in tegenstelling tot meerdere reviews waar gemeld wordt dat ze altijd draaien. Verder zit ik nu kort bij een raam en komt er best veel licht binnen, maar de schermhelderheid is voor mij ruim voldoende. Van de speakers had ik ook minder verwacht, maar ze doen het behoorlijk goed.

Een nadeel is wel de trackpad, zoals veel reviews ook melden. Het is te merken dat deze van mindere kwaliteit is. Hij werkt opzich goed, maar hij doet niet altijd wat je wilt. Voor de poweruser schiet hij op dit punt wel wat tekort, maar gelukkig gebruik ik zelf altijd een muis.

Vanavond ga ik de hdd eruit halen en een ssd erin zetten. Dan ga ik ook een clean install doen zonder de Dell image te gebruiken. Ik ben benieuwd of het lukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaberTooth22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Hey, ik ben ook van plan om deze laptop te kopen en ik lees hier over die Dell VIP korting maar ik kan nergens vinden waar je die kan krijgen? Hoe moet je je daar voor inschrijven? Heeft iemand misschien een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaberTooth22 schreef op zondag 03 april 2016 @ 15:00:
Hey, ik ben ook van plan om deze laptop te kopen en ik lees hier over die Dell VIP korting maar ik kan nergens vinden waar je die kan krijgen? Hoe moet je je daar voor inschrijven? Heeft iemand misschien een link?
Als het goed is moet je de klantenservice bellen, daar zeggen dat je student bent en de VIP korting wil. Wel doordringen want ze geven het niet altijd gemakkelijk weg, kan ook zijn dat het meerdere pogingen vereist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 22:52
ik heb vandaag de dell inspiron 7559 4K versie ontvangen.

Het 4K scherm is echt prachtig. Voor mij het eerste 4K scherm en vroeg me af of ik op een laptop verschil zou merken. Maar echt wat is alles mooi scherp. De slechte prestaties vallen me ook nog mee, de games die ik speel zijn 30FPS op 4K high settings afspeelbaar, verder is het niet erg om terug te gaan naar 1440p of 1080p. Dit zijn betere prestaties dan ik had op mijn Y50 met 960M 2GB VRAM. Kan het VRAM nou egt zoveel uitmaken of was er meer mis met die laptop? :+
DPI scaling werkt al aardig in veel applicaties, maar er is nog wel werk aan de winkel. Bij de apps die je weinig gebruikt en wat blurry zijn vind ik het niet erg. Maar bijvoorbeeld bij netbeans zijn sommige dingen wel klein, en moest de text-size veranderd worden naar 24 om het normaal te krijgen. Maargoed tot zo ver geen dingen gezien die mij egt gaan hinderen, mocht dat wel gebeuren kan ik de resolutie altijd nog wijzigen.

Ben tevreden over de bouwkwaliteit, je kunt de toetsenbordflex wel goed zien (als je naar het toetsenbord kijkt terwijl je typed). En de trackpad heeft wel soms wat moeite met hele kleine bewegingen.
Geluid is prima voor een laptop. Had zeker een stuk beter gekunt, maar voor goed geluid heb ik wel een koptelefoon & speakerset die zich daarop richten.

Ik heb deze laptop vergeleken met de Lenovo Y50, die ik voor de zoveelste keer terug moest sturen. De specificaties zijn vergelijkbaar maar kort samengevat is dit er veranderd:
+ Beter scherm (van full hd naar 4K, nu wel glossy maar dat vind ik persoonlijk niet erg)
+ Touchscreen
+ Skylake (al maakt de performance ook hier weinig uit volgens mij)
+ SSD
+ 16GB RAM (Y50 had 8GB)
+ 2GB extra VRAM
+/- trackpad (deze trackpad beweegt wat minder fijn, maar die van de Y50 was met klikken weer minder)
+ Minder IPS glow (Opgelet, deze laptop heeft wel wat IPS glow, maar een stuk minder dan de Y50 :o )
- Mindere geluidskwaliteit
- Gewicht (volgens mij is deze ietsje zwaarder, maar dat weet ik niet zeker. Power adapter is dan wel weer lichter )

Ook vergeleken de Asus zenbook pro (gezien in een mediamarkt winkel) is dit scherm beter. Die van de Asus zag er namelijk erg geel uit, ook na het resetten van de kleur instellingen...

Verder heeft deze inspiron volgens mij wel wat "coil whine". Je hoort het bijna niet (alleen in stilte als je er op let). Hebben andere eigenaren van deze laptop dit ook? Volgens mij kan het verder geen kwaat dus vind het wel prima zo. :)

Gezien mijn pech met laptops wel 1 jaar next business day erbij gekocht, ben benieuwd of ook deze laptop het nodig heeft 8)7

[ Voor 82% gewijzigd door Hedgy op 07-04-2016 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:26
Heb deze toch maar besteld zojuist, geen zin om te wachten op een eventuele volgende actie. Gewoon de full hd versie. Bouw er zelf een m2 Samsung evo in. En haal de 1TB schijf eruit. Zal wel trillingen schelen vermoed ik, en is natuurlijk weer wat zuiniger.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
Allereerst kan ik mededelen dat de clean Windows 10 installatie (sshd eruit, ssd erin) vlekkeloos is verlopen. Ik heb nog geen enkel probleem ondervonden. Het is echt een snelle laptop.
hedgy schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:56:
ik heb vandaag de dell inspiron 7559 4K versie ontvangen.
...
Bedankt voor je post.

Het extra VRAM maakt volgens mij bijna niks uit. Bij de buren hebben ze de GTX 960 (desktop) 2GB en 4GB vergeleken, en de verschillen zijn behoorlijk minimaal (bij sommige games zijn er wat grotere verschillen). Hier zullen ze wel over nagedacht hebben, want de XPS 15 heeft bijvoorbeeld 'slechts' 2GB.

Verder heb ik de coil whine ook opgemerkt, al is het niet storend. Ik hoor het alleen wanneer ik de laptop aan de stroom hang, en het geluid komt ook ergens bij de adapteraansluiting vandaan. Heb jij dit ook?

Ik merk wel dat tekst af en toe wazig wordt weergeven en ik kan er niet achter komen hoe dit kan. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met scaling (ja, zelfs op 1080p moet ik 125% scaling toepassen op deze laptop ;) Dit doet de Dell out-of-the-box).
Ritchie schreef op woensdag 06 april 2016 @ 23:14:
Heb deze toch maar besteld zojuist, geen zin om te wachten op een eventuele volgende actie. Gewoon de full hd versie. Bouw er zelf een m2 Samsung evo in. En haal de 1TB schijf eruit. Zal wel trillingen schelen vermoed ik, en is natuurlijk weer wat zuiniger.
Houd er rekening mee dat het M.2 slot ook via de SATA interface loopt, en dat het dan misschien wat goedkoper kan zijn om gewoon een 2.5" ssd te kopen als je de hdd toch eruit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
[b][message=46444551,noline]Bedankt voor je post.

Het extra VRAM maakt volgens mij bijna niks uit. Bij de buren hebben ze de GTX 960 (desktop) 2GB en 4GB vergeleken, en de verschillen zijn behoorlijk minimaal (bij sommige games zijn er wat grotere verschillen). Hier zullen ze wel over nagedacht hebben, want de XPS 15 heeft bijvoorbeeld 'slechts' 2GB.

Verder heb ik de coil whine ook opgemerkt, al is het niet storend. Ik hoor het alleen wanneer ik de laptop aan de stroom hang, en het geluid komt ook ergens bij de adapteraansluiting vandaan. Heb jij dit ook?

Ik merk wel dat tekst af en toe wazig wordt weergeven en ik kan er niet achter komen hoe dit kan. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met scaling (ja, zelfs op 1080p moet ik 125% scaling toepassen op deze laptop ;) Dit doet de Dell out-of-the-box).
De coil whine lijkt hier niet met de adapter te maken hebben, maar gewoon in de laptop zelf te zitten, ook op batterij volgens mij maar zal dit thuis voor de zekerheid nog eens testen.

Tekst wordt idd hier en daar wazig weegegeven. Gelukkig heb ik het tot nu toe alleen bij apps die ik nauwelijks gebruik (bij bijv device manager en xampp vind ik het niet erg). Bij netbeans was de app zelf zowieso heel smal en heb ik het maar opgelost door de tekst van de UI en de editor groter te zetten. Ik verwacht verder dat de blurry tekst nog opgelost gaat worden door windows.

Batterij ben ik ook tevreden over, net een tentamen hierop moeten maken van meer dan een uur. Battery saver aangezet en brightness wat lager. Wel op high performance gezien ik in visual studio bezig was. Nog 72% over :)
Wel een soort adaptive brightness waar ik last van heb op de batterij. Iemand enig idee hoe je dit uit kan zetten? Het lijkt erop dat de brightness hoger gaat bij lichtere applicaties en lager bij donkere applicaties.

edit:
Coil Whine inderdaad bij mij ook aanwezig op batterij, het komt vanuit het midden van de laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin44
Coil whine is bij mij alleen aanwezig zodra ik de oplader erin steek. De coil whine zelf komt ook uit de laptop.

Verder heb ik een aantal problemen met het geluid.

Installeer ik de realtek drivers wel heb ik verder nergens last van behalve dat het geluid heel hol is. Installeer ik de drivers en sluit ik de setup na de eerste restart heb ik een mooi vol geluid, maar krijg ik een constante ruis uit de speakers.

Verkeerde drivers misschien?

Verder heb ik het idee dat mijn fan profiel nogal overdreven is. Installeer ik bovengenoemde drivers, dan gaan de fans al flink aan het werk. Erg irritant.

In speccy zie ik de temperatuur ook telkens van bijv. 52 naar 62 schieten en weer terug als een elastiek.

Iemand die voor deze dingen misschien een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
Melvin44 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:20:
Coil whine is bij mij alleen aanwezig zodra ik de oplader erin steek. De coil whine zelf komt ook uit de laptop.

Installeer ik de realtek drivers wel heb ik verder nergens last van behalve dat het geluid heel hol is. Installeer ik de drivers en sluit ik de setup na de eerste restart heb ik een mooi vol geluid, maar krijg ik een constante ruis uit de speakers.

Verder heb ik het idee dat mijn fan profiel nogal overdreven is. Installeer ik bovengenoemde drivers, dan gaan de fans al flink aan het werk. Erg irritant.

In speccy zie ik de temperatuur ook telkens van bijv. 52 naar 62 schieten en weer terug als een elastiek.

Ik heb best wat audio drivers ge installed/uninstalled (zowel nieuwste van realtek als nieuwste en oudere versie van dell) vanwege andere problemen (soms haperend geluid om de +/- 5 minuten). Dit bleek uiteindelijk opgelost te worden na het uninstalleren van dell support assist & dell support assist agent.
Bij geen van alle drivers had ik last van een constante ruis. Zelfde geld voor verschillende settings in de dell audio, maar wat drivers installen/uninstallen kun je altijd proberen.

CPU temperatuur schiet bij mij soms ook naar de 60+, meestal zit hij rond de 55 (volgens HWMonitor). De fans gaan hiervan niet aan. Misschien even nieuwste drivers (ook BIOS enz) van de dell website pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin44
hedgy schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:28:
[...]

Ik heb best wat audio drivers ge installed/uninstalled (zowel nieuwste van realtek als nieuwste en oudere versie van dell) vanwege andere problemen (soms haperend geluid om de +/- 5 minuten). Dit bleek uiteindelijk opgelost te worden na het uninstalleren van dell support assist & dell support assist agent.
Bij geen van alle drivers had ik last van een constante ruis. Zelfde geld voor verschillende settings in de dell audio, maar wat drivers installen/uninstallen kun je altijd proberen.

CPU temperatuur schiet bij mij soms ook naar de 60+, meestal zit hij rond de 55 (volgens HWMonitor). De fans gaan hiervan niet aan. Misschien even nieuwste drivers (ook BIOS enz) van de dell website pakken?
Het is een heel vreemd probleem. Geen drivers? Ruis. Wel drivers? Ruis. Wel drivers, verwijderd en geen reboot? Geen ruis.

Dell support assist en Dell support assist agent verwijderen heeft ook niet geholpen.

Nieuwste BIOS driver heb ik al geïnstalleerd, maar zal het nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
Melvin44 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 19:35:
[...]

Het is een heel vreemd probleem. Geen drivers? Ruis. Wel drivers? Ruis.. Wel drivers, verwijderd en geen reboot? Geen ruis.

Dell support assist en Dell support assist agent verwijderen heeft ook niet geholpen.

Nieuwste BIOS driver heb ik al geïnstalleerd, maar zal het nog een keer proberen.
Wel heel apart ja, heb je al wat gespeelt met de dell audio settings? En de properties bij playback devices? (bijv subwoofer op 0 enz)
Speelt het probleem zich af sinds het begin?

Als niks lukt misschien maar eens contact opnemen met dell support, ben benieuwd naar wat hun zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin44
hedgy schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:43:
[...]

Wel heel apart ja, heb je al wat gespeelt met de dell audio settings? En de properties bij playback devices? (bijv subwoofer op 0 enz)
Speelt het probleem zich af sinds het begin?

Als niks lukt misschien maar eens contact opnemen met dell support, ben benieuwd naar wat hun zeggen.
Heb ik al mee gespeeld, ja. Properties nog niet. Probleem speelt zich al vanaf het begin af.

Zojuist weer andere drivers geïnstalleerd en de diagnostics gedraaid en het probleem is (voorlopig) weg.

Edit: zodra ik geluid afspeel hoor ik alsnog een ruis op de achtergrond. Heb jij hier geen last van?

Edit2: als ik in de BIOS zit hoor ik het ook. Het gaat de verkeerde kant op |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Melvin44 op 08-04-2016 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
Melvin44 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:49:
Edit: zodra ik geluid afspeel hoor ik alsnog een ruis op de achtergrond. Heb jij hier geen last van?

Edit2: als ik in de BIOS zit hoor ik het ook. Het gaat de verkeerde kant op |:(
Ik heb geen ruis op de achtergrond, ook niet als ik iets afspeel. In de bios het ook horen zegt me genoeg lijkt mij. Contact opnemen met dell. Heb jij ook next business day garantie erbij genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin44
hedgy schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 10:42:
[...]

Ik heb geen ruis op de achtergrond, ook niet als ik iets afspeel. In de bios het ook horen zegt me genoeg lijkt mij. Contact opnemen met dell. Heb jij ook next business day garantie erbij genomen?
Nee, maar dat is voorlopig voor mij ook nog geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
Hoop dat t opgelost wordt Melvin!

Ik vind trouwens de wifi in deze laptop echt een topper, voor ik hem kocht had ik er klachten over gelezen, mensen hadden hem zelfs vervangen met een andere.
Maar op zolder, waar elk ander device die hier gebruikt wordt geen redelijke verbinding kan maken met beneden, doet deze het behoorlijk goed.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5237389989.png
(2.4GHz, we hebben geen 5GHz hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
Melvin44 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:20:

Wat ik heb gedaan na aanschaf van de laptop:

-BIOS update gedaan;
-Harde schijf eruit, geformatteerde ssd erin;
-Verse Windows 10 installatie gedaan, internetverbinding opzetten tijdens installatie geskipt, zodat Windows zelf niet meteen naar drivers gaat zoeken;
-Laatste NVidia driver van Nvidia zelf geinstalleerd;
-Intel Chipset driver van de Dell site geinstalleerd;
-Intel Dynamic Platform and Thermal Framework van de Dell site geinstalleerd;
-Intel wireless driver van de Intel site geinstalleerd;
-Realtek driver van de Dell site geinstalleerd.

Hierna door Windows update de rest laten installeren. Er heeft zich nog geen enkel probleem voorgedaan en is verder ook volledig stil tijdens normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin44
JoepD schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:14:
[...]

Wat ik heb gedaan na aanschaf van de laptop:

-BIOS update gedaan;
-Harde schijf eruit, geformatteerde ssd erin;
-Verse Windows 10 installatie gedaan, internetverbinding opzetten tijdens installatie geskipt, zodat Windows zelf niet meteen naar drivers gaat zoeken;
-Laatste NVidia driver van Nvidia zelf geinstalleerd;
-Intel Chipset driver van de Dell site geinstalleerd;
-Intel Dynamic Platform and Thermal Framework van de Dell site geinstalleerd;
-Intel wireless driver van de Intel site geinstalleerd;
-Realtek driver van de Dell site geinstalleerd.

Hierna door Windows update de rest laten installeren. Er heeft zich nog geen enkel probleem voorgedaan en is verder ook volledig stil tijdens normaal gebruik.
Dit geprobeerd, maar nog steeds een ruis als ik geluid afspeel. De ventilatoren zijn volgens mij wel wat normaler geworden al was dat al het geval voordat ik dit deed. :P

Dell ook een support mail gestuurd, maar nog niks van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
heb iets meer informatie over de coil whine die ik eerder beschreef
* Het gebeurt niet in het BIOS scherm, het gebeurt pas wanneer windows aan het laden is.
* Op high performance is het luider dan op power saver (bij power options)

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepD
hedgy schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:55:
* Het gebeurt niet in het BIOS scherm, het gebeurt pas wanneer windows aan het laden is.

Ik vermoed dat het dan toch ergens in het voedingssysteem van de laptop zit. Bijvoorbeeld ergens een condensator of transformator van slechte kwaliteit. Misschien word je wat wijzer door eens goed te luisteren aan de onderzijde van de laptop, met de cover eraf. Ik ga dit zelf ook eens doen dit weekend. Bij mij is de coil whine overigens wel echt minimaal, ik moet me er echt op concentreren om het te horen. Maar die verschillen zijn te verklaren doordat Dell mogelijk een Chinese supplier gebruikt die geen componenten levert van constante kwaliteit. Mocht je nog ontdekken welke component precies de coil whine veroorzaakt, probeer dan even te achterhalen van welke fabrikant deze is. :)

[ Voor 23% gewijzigd door JoepD op 13-04-2016 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
hedgy schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:55:

Waarschijnlijk gaat de laptop meer energie vragen als de BIOS verlaat en alle resources worden aangesproken die nodig zijn om Windows te laden en te draaien. Het zit dus ergens in je voedingscircuit. Ik lees de laatste jaren dit vaker over bepaalde Dell series, erg jammer. Ik snap dat je als veel specificaties voor weinig geld neer wilt zetten je ergens op moet bezuinigen (dit zie je overigens ook bij de concurrent Asus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een 144hz scherm gekocht en wil deze aansluiten op deze laptop.

Nu krijg ik 'm alleen max. op 60hz via HDMI.
Ik lees op sommige sites dat hiervoor een dual link DVI kabel of displayport voor moeten gebruiken, wat deze laptop dus niet heeft.
Op andere sites lees ik weer dat 144hz via HDMI wél mogelijk.

Heeft iemand een idee hoe ik 144hz output kan krijgen op deze laptop, en of dit uberhaupt wel mogelijk is?

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:27
Standaard HDMI (1.4) heeft een maximale doorvoersnelheid van 60hz. 144 gaat je dus niet lukken.

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al best wel een tijd te twijfelen tussen de FHD versie en de 4k versie.
Het verschil is namelijk €150,- en ik vraag me af of je dit er aan afziet, aangezien het gamen in 4k niet echt mogelijk is met deze laptop. Wat zouden jullie doen?
Als ik hem trouwens koop upgrade ik meteen het RAM, en zet ik er een m.2 ssd schijf in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:14:
Het verschil is namelijk €150,- en ik vraag me af of je dit er aan afziet, aangezien het gamen in 4k niet echt mogelijk is met deze laptop. Wat zouden jullie doen?
Als ik hem trouwens koop upgrade ik meteen het RAM, en zet ik er een m.2 ssd schijf in.
Ik heb hier ook lang over getwijfeld en ik ben blij dat ik voor de FHD-variant ben gegaan. Mat scherm, langere accuduur en waarschijnlijk veel minder scaling issues. Zelfs de FHD-variant komt out-of-the-box al met 125% scaling in Windows, dus op 4K moet er toch behoorlijk gescaled worden. ;) In het geval van de XPS was ik misschien voor de 4K-variant gegaan, omdat die simpelweg een van de mooiste laptopdisplays heeft. In het geval van een mid-range 4K display, zoals op de 7559, zou ik het zelf laten schieten. Verder denk ik ook dat we weer een paar jaar verder zijn voordat 4K content echt mainstream is. Dan ga ik weer nadenken over een nieuwe laptop.

Misschien kan @hedgy je meer vertellen over het scherm, hij heeft hem namelijk gekocht. :)

[ Voor 6% gewijzigd door JoepD op 19-04-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amorandron
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17-11-2024
Hallo,

Ik wou graag deze laptop kopen en dan het middelste model nemen. Ik wou dan de HDD formatteren een SSD erin gooien (pricewatch: Samsung 950 Pro 512GB). Op die SSD wou ik een verse installatie windows doen met een partitie van 300GB, en een Elementary OS partitie van 200 GB + 12 GB Swap Space. Zou iemand mij kunnen vertellen of dit uberhaupt mogelijk is? En/of misschien wat tips geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ritchie
Xelraq schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:03:
Hallo,

Ik wou graag deze laptop kopen en dan het middelste model nemen. Ik wou dan de HDD formatteren een SSD erin gooien (pricewatch: Samsung 950 Pro 512GB). Op die SSD wou ik een verse installatie windows doen met een partitie van 300GB, en een Elementary OS partitie van 200 GB + 12 GB Swap Space. Zou iemand mij kunnen vertellen of dit uberhaupt mogelijk is? En/of misschien wat tips geven?
De 950 Pro is een NVMe ssd, en deze laptop kan dat niet. Je hebt een sata ssd nodig zoals de pricewatch: Samsung 850 EVO M.2 500GB .

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amorandron
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17-11-2024
Ritchie schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:07:
[...]

De 950 Pro is een NVMe ssd, en deze laptop kan dat niet. Je hebt een sata ssd nodig zoals de pricewatch: Samsung 850 EVO M.2 500GB .
Ah ok, super bedankt _/-\o_ ! Als ik jouw reactie niet had gelezen had ik waarschijnlijk die andere gekocht... Dit betekend dus dat ik geen snelheden kan krijgen boven de 600 MB/s? Dat valt tegen... Nouja alsnog is dat een stuk beter dan de HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:14:
Ik heb de 4k versie (heb dus het extra geld er wel voor over gehad). Er zijn (voor zover ik weet) 2 schermen die je kan krijgen bij 4k. 1 van lg en 1 van Samsung. Ik heb de versie van Samsung en ben er zeer tevreden over.
Ik raad het alleen af wanneer je geen glossy scherm wilt of geen toegevoegde waarde ziet aan de 4k kwaliteit of touchscreen.

Het is soms wat spelen met de settings om de app goed eruit te laten zien in Windows 4k. Maar tot nu toe altijd wel gelukt om de applicaties die ik gebruik goed erop te krijgen.
Met de dpi scaling setting kan je zelf bepalen hoeveel werkruimte je hebt. Ik heb hierdoor iets meer werkruimte dan op 1080p.Wat je hier prettig vind is natuurlijk erg persoonlijk.

Wat betreft gaming. Games die niet te veel vereisen kunnen in 1440p of zelfs 4k gezet worden. Maar over het algemeen moet je er van uit gaan dat je terug gaat naar 1080p. Ik speel zelf veel Sonic all Stars racing transformed. Dat spel kan hij aan op 4k 30 fps (goed speelbaar dus). Zelf speel ik op 1440p om de 60 fps te bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathieu76
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-09 16:57
Deze laptop vervangt mijn y50-70 waarvan het scherm steeds meer begint te flikkeren (kabelbreuk) en na lezen van de problemen met reparaties bij lenovo besloten een nieuwe laptop te kopen. Hiervoor 2x een dell laptop gehad die redelijk degelijk waren.
Nu 2 weken de 7559 (hd scherm) in bezit. Direct een ssd van 240GB geplaatst in het m.2 slot.
Windows daarop geklooned en vandaag xubuntu 16.04 er naast geinstalleerd.
Alles draait goed. Geen hardware problemen of driver problemen tegen gekomen.
De touchpad valt erg mee (die van mijn y50-70 was slechter). En toestenbord tikt prima, hij buigt wel licht door in het midden bij het tikken..
Scherm lijkt prima van kwaliteit en stevigheid laptop ook.
De koeling kan erg hard, maar met GTA5 dit nog niet meegemaakt (wordt niet snel warm).
Al met al tot nu toe 100% tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

22-04 mijn Dell 7559 met HD scherm besteld voor de prijs van 900 euro een mooie deal lijkt mij.
Nu hopen dat de bezorging niet te lang op zich laat wachten.
Geschatte bezorgtijd staat op 10-05 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:28:
22-04 mijn Dell 7559 met HD scherm besteld voor de prijs van 900 euro een mooie deal lijkt mij.
Omdat Dell op bestelling produceert en dat ook nog eens in China doet, is de levertijd inderdaad best lang. Bij mij duurde het 8 dagen, wat nog best kort was. De verzending zelf duurde een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin44
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:28:
Bij mij was de verwachting 3 weken, maar kreeg hem binnen een week al binnen.

Kunnen jullie bevestigen dat jullie deze problemen NIET hebben?:

Fans gaan aan bij kijken van 1080p YouTube video (nooit een laptop gehad, dus geen idee of dit normaal is)
Raar piepend geluid zodra ik de oplaadkabel in de laptop stop (geluid komt uit de laptop)
Een suisend geluid zodra er een geluidje afgespeelt wordt

Ik heb de laatste BIOS en sound card drivers geïnstalleerd.

Zonder deze problemen is het een super laptop, maar ik ga deze laptop ook meenemen naar school en daar is het niet zo fijn voor anderen (en mijzelf) als de laptop constant irritante geluidjes maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
De mijne komt op 17 mei zeggen ze (afgelopen vrijdag besteld) Ik heb de goedkoopste variant genomen, dus met FHD. Want ik wilde persé een mat scherm...

Ik heb hem voor 899,11 kunnen kopen wegens VIP korting.

Ben heel benieuwd hoe hij is O+

edit:

weet iemand welk merk en typenummer geheugen er nu in zit? Met andere woorden welk geheugen kan ik het beste kopen voor een upgrade naar 16gb

Ik begreep al dat de samsung m2 ssd 850 evo prima past, dus die gaat er sowieso in...

http://hothardware.com/re...ron-15-7559-review?page=2
The Inspiron 7559 also has two slots for M.2 SSDs
is dat echt zo, in de handleiding vind ik dat niet terug...

[ Voor 61% gewijzigd door DeDooieVent op 02-05-2016 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ritchie
DeDooieVent schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:13:
De mijne komt op 17 mei zeggen ze (afgelopen vrijdag besteld) Ik heb de goedkoopste variant genomen, dus met FHD. Want ik wilde persé een mat scherm...

Ik heb hem voor 899,11 kunnen kopen wegens VIP korting.

Ben heel benieuwd hoe hij is O+

edit:

weet iemand welk merk en typenummer geheugen er nu in zit? Met andere woorden welk geheugen kan ik het beste kopen voor een upgrade naar 16gb

Ik begreep al dat de samsung m2 ssd 850 evo prima past, dus die gaat er sowieso in...

http://hothardware.com/re...ron-15-7559-review?page=2

[...]

is dat echt zo, in de handleiding vind ik dat niet terug...
Wel 2 M.2 slots, maar in 1 daarvan zit het Wifi/BT kaartje.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
Melvin44 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:42:
[...]

Kunnen jullie bevestigen dat jullie deze problemen NIET hebben?:

Fans gaan aan bij kijken van 1080p YouTube video (nooit een laptop gehad, dus geen idee of dit normaal is)
Raar piepend geluid zodra ik de oplaadkabel in de laptop stop (geluid komt uit de laptop)
Een suisend geluid zodra er een geluidje afgespeelt wordt

Ik heb de laatste BIOS en sound card drivers geïnstalleerd.

Zonder deze problemen is het een super laptop, maar ik ga deze laptop ook meenemen naar school en daar is het niet zo fijn voor anderen (en mijzelf) als de laptop constant irritante geluidjes maakt.
Gebruik je de HTML5 of de Flash player op YouTube? Met de HTML5 speler gaat de fan niet draaien bij mij. Ik heb geen Flash meer, dus ik kan dat niet voor je testen. Verder komt er volgens mij bij bijna iedereen een coil whine van de laptop af wanneer de oplader aangesloten wordt. Bij mij is dat een heel zacht geluid, maar het is er wel. Dit heeft denk ik te maken met componenten van lagere kwaliteit. Bijvoorbeeld een slechte condensator o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nou na een tijdje wachten heb ik mijn laptop binnen.

Eerste indruk is goed, scherm flext een stuk minder dan ik had verwacht en het keyboard valt ook niks over te klagen. De negatieve reviews met betrekking tot het touchpad zijn wat mij betreft meer dan terecht. Hij reageert vaak traag of registreert geen beweging.

Laptop is erg fors qua gewicht maar dat maakt mij verder niet heel veel uit.

De fans houden zich onder normale omstandigheden erg rustig, als ik ga gamen (op ultra settings Red Orchestra 2) dan beginnen ze te draaien (Nog niet volle toeren)

Straks even met Speccy de interne temperaturen bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Mijne staat nu op verzenden. Iemand idee hoe lang het dan nog duurt?

Ik denk erover het geheugen te vervangen voor 2 identieke plankjes.

Als ik er sneller geheugen inzet, wordt dat ondersteund, of draait het altijd op 1600? Iemand ervaring hiermee?

En meteen even interesse poll, stel dat het originele plankje vrij komt, zijn er dan hier geïnteresseerden? ik bedoel, dan heb je twee identieke plankjes, is toch altijd fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Ja hoor... heb ik weer... nu is ie met korting te krijgen... 100 euro korting op de 7559

Ik heb hem niet eens binnen

:'(

Edit:

Nou hij is binnen

Tja wat zal ik zeggen... scherm is niet fantastisch, HWINFO zegt BOE ... en daar ben ik het wel mee eens

Trackpad is matig...

Toetsenbord is prima wat mij betreft

Stevigheid behuizing valt me alles mee... de grootste teleurstelling is eigenlijk wel het scherm

edit 2:

besloten hem te houden, stresstest heeft ie wel doorstaan, dus geen hardware fouten tot zover... 3dmark draait ie prima

samsung m.2 evo 500 GB besteld en wat geheugen

Oude Lenovo z50-70 01418NL verkocht voor een goede prijs dus kon er wel af

[ Voor 77% gewijzigd door DeDooieVent op 11-05-2016 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 13:37
Op 9 mei besteld, kreeg vandaag een email dat de verwachte leveringsdatum 24 mei is. Begrijp dat de Samsung SSD 850 EVO M.2 250GB van €100 een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft? Wordt mijn eerste SSD kaart, kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
nWo_Riot schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 17:03:
Op 9 mei besteld, kreeg vandaag een email dat de verwachte leveringsdatum 24 mei is. Begrijp dat de Samsung SSD 850 EVO M.2 250GB van €100 een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft? Wordt mijn eerste SSD kaart, kan niet wachten!
ben zelf ook voor de evo gegaan, heb goede ervaringen met mijn 840 non evo gehad altijd dus wilde bij samsung blijven... mijn schijf (!) komt morgen binnen... *O*

de crucial schijven zijn een stuk voordeliger, maar ja.. never change a winning horse of zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBouwman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 18:37
Mijn laptop deed het vanmiddag perfect. Vervolgens ben ik een paar uur van huis geweest. Toen ik later weer thuis kwam deed de laptop niks meer. Geen lampje gaat branden als je op de aan-knop drukt. Dus ik kom ook niet in de bios en de fans gaan niet draaien. Ik heb de achterkant opgemaakt en de accu en de dc adapter kapel opnieuw aangesloten zonder resultaat. Het lampje voor opladen gaat 1s branden wanneer ik de oplader aansluit. Wanneer ik de batterij heb losgekoppeld en ik sluit de oplader aan zonder de batterij dan blijft het lampje branden totdat de aan-knop wordt ingedrukt. Ik laat hem losgekoppeld en ik kijk morgen of er iets veranderd is. Als er niks veranderd is neem ik contact op met Dell.

Ik hou jullie op de hoogte van enige veranderingen.

[ Voor 4% gewijzigd door TheBouwman op 12-05-2016 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Schone Windows 10 op de evo gezet, driverpaketten van Intel/Realtec/nVidia en Dell erop gezet. Draait als een zonnetje... na wat vergissingen :')

Had windows op de EVO gezet en toen de originele HDD opnieuw gepartioneerd, inclusief de verborgen partities... tja toen wou hij niet meer booten

Dat was niet zo handig... dus toen windows proberen te repareren maar dat ging niet lukken...

net windows opnieuw erop gezet, ging nu helemaal vlot, vanwege oefening en zo... huhu

Ik denk dat het het slimst is om de originele HDD of los te koppelen bij herinstallatie of vrede te hebben met de verborgen partities..

Of gewoon klonen... nou ja.. hoe dan ook.. het draait, en snel O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Ik irriteerde me aan het feit dat de functietoetsen pas functietoets zijn als je op Fn drukt. Er draait wel een icoontje in mijn systemtray met "Multimediatoets" maar erop klikken doet niets bij mij.

Je kan echter in het BIOS instellen of je functie of multimedia toetsen wil.

Ik heb nu weer gewoon functionerende functietoetsen, multimedia toetsen gebruik ik sowieso zelden

edit:

Nevermind :')

FN + Esc schakelt tussen functie en multimedia

[ Voor 9% gewijzigd door DeDooieVent op 15-05-2016 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik heb deze laptop besteld , het duurste model van 1250eu, met 125gb ssd.
Verwachte levering is 9juni.

Nu heb ik de vraag:
kan ik de 1TB HDD eruit gooien en daar een 500Gb SSD in de plaats steken?

Of kan ik enkel de m.2 ssd125gb vervangen door een 500gb m.2 ssd?

En wordt windows 10 standaard op de 125gb ssd gezet of op de 1TB hdd?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeDooieVent
het is een gewone drivebay dus wat jij wil moet gewoon mogelijk zijn

M.2 vervangen moet ook mogelijk zijn, is ook gewoon standaard m.2 2280 dus samsung evo past, ik heb er zelf een 500 GB EVO in, loopt als een zonnetje...

Maar waarom ben je dan niet voor het middelste model gegaan? voor die 100 euro verschil had je een deel van je 500 GB SSD gehad, dat ram is een euro of 40... Ik heb zelf voor 200 euro een ssd en 8 GB erin gezet

Ben benieuwd welk type SSD er bij jou in zit, ik had zelf laatst een Asus onder handen met ssd, laptop was van maart 2016 maar de SSD was een model van begin 2014

[ Voor 46% gewijzigd door DeDooieVent op 25-05-2016 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanz
Klopt ik had mss beter het middelste model gekozen, ik heb wat te snel (impulsief) beslissing genomen.
Maar goed ik zal je laten weten welk type SSD erin zit als ie geleverd is:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Beanz schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:25:
Klopt ik had mss beter het middelste model gekozen, ik heb wat te snel (impulsief) beslissing genomen.
Maar goed ik zal je laten weten welk type SSD erin zit als ie geleverd is:)
Misschien wel leuk om mijn review te lezen over de Medion erazer p6661 die ik voor mijn vrouw heb gekocht, ik vergelijk hem namelijk met de 7559... ben nog steeds blij met mijn dell maar die erazer is ook een mooi ding

en je moet toch wat tijdens het wachten :P

[ Voor 4% gewijzigd door DeDooieVent op 25-05-2016 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, kan iemand mij misschien helpen denk dat ik te stom ben maar krijg het niet voor elkaar om me te registreren voor de Dell VIP korting. Heb de klantenservice gebeld maar het doorkiesnummer van de verkoop afdeling die is niet beschikbaar meer. Dus weet niet welk ander nummer jullie gebruiken? Via de chat kreeg ik een mail adres dell_EMEA_Vip@dell.nl ofzo maar daar krijg ik totaal geen reactie op. Dus ik hoop dat 1 van jullie me wat duidelijkheid geven kan. Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Ik heb vanaf mijn bedrijfsemail een mail gestuurd, maar mijn werkgever was sowieso bij het VIP programma aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeDooieVent schreef op zondag 29 mei 2016 @ 09:53:
Ik heb vanaf mijn bedrijfsemail een mail gestuurd, maar mijn werkgever was sowieso bij het VIP programma aangesloten.
Oké en naar welk emailadres heb je die mail verstuurd dan? Ik geloof dat defensie ook aangesloten is bij dat vip programma in ieder geval dat heb ik ergens gelezen. Maar misschien dat ik het op die manier proberen moet dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeDooieVent
ja dat weet ik niet zo uit mijn hoofd, kijk even in het dell kortingstopic, daar komt het een aantal keer voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterrikkie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 08:52
Is er iemand die al van dit model af wil? Ik houd me aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Masterrikkie schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:11:
Is er iemand die al van dit model af wil? Ik houd me aanbevolen!
ach voor 1.250 mag je hem best overnemen van me hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBouwman
Ik geef nog even een update over mijn reparatie. Ik moest een paar dagen wachten met bellen in verband met het weekend en met pinksteren. Twee dagen nadat ik gebeld had werd het opgehaald. Vervolgens is het UPS naar Duitsland gebracht en een week later terug verzonden. Ze zijn de laatste twee dagen al aan de deur geweest of het af te geven maar heb de bezorger telkens op een paar minuten gemist. Morgen zal ik hem eindelijk ontvangen. Op dit moment is het product langer defect dan dat ik hem intact thuis heb gehad. Ik geef morgen wel aan hoe de reparatie gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterrikkie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 08:52
Ik kan deze laptop niet terug vinden op de Dell site, weet iemand hoe soepel Dell is met garantie als ik hem via amazone of ebay uit amerika laat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na lang wikken en wegen (en sparen) besloten deze laptop aan te schaffen. Nu zag ik alleen in het kortingscode-topic dat deze begin mei nog in de aanbieding is geweest. Das dus mooi balen. Heeft iemand enig idee hoe snel die aanbiedingsacties bij Dell rouleren? Mijn huidige laptop functioneert op zich nog prima dus heb niet heel erg haast met aankopen. Ik neem aan dat ik er niet op mag hopen dat de Inspirons binnen een maandje of 3 weer in de aanbieding gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBouwman
Vandaag heb ik de laptop na eindelijk ontvangen na de reparatie. Direct aangesloten en opgestart. Als eerste ging ik alle drivers updaten na de laatste versie en vervolgens na een half uur ging het scherm vanzelf op zwart. Nu heb ik weer exact hetzelfde probleem als voor de reparatie. Op dit moment is mijn laptop langer defect dan dat ik hem werkend heb gehad. Nu moet ik aanstaande maandag maar weer bellen of hij voor de tweede keer gerepareerd kan worden. Ik vindt het verder een goede laptop maar ik hoop dat ik als enige een slecht model geleverd heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 08:18
Masterrikkie schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:23:
Ik kan deze laptop niet terug vinden op de Dell site, weet iemand hoe soepel Dell is met garantie als ik hem via amazone of ebay uit amerika laat komen?
Ik was ook al aan het zoeken kan alleen die van 999 euro vinden op de site van dell.!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
harryvos schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 08:07:
[...]

Ik was ook al aan het zoeken kan alleen die van 999 euro vinden op de site van dell.!?
De versie met het 3840 x 2160 pixel scherm staat er inderdaad niet meer op. Er is ook geen SSD meer te kiezen bij het configureren (maar dat is makkelijk zelf te realiseren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
Kan hem inderdaad ook niet meer vinden de 4k modellen hopelijk is dit niet definitief omdat dat de versie was waar ik voor aan het sparen was.

edit: heb de vraag gesteld bij Dell zal deze post editen als ik antwoord heb gekregen

[ Voor 23% gewijzigd door GMavak op 06-06-2016 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
NU 7% korting met de code SAVE7, toch maar 1 bestellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanz
Ik heb mijn laptop sinds gisteren ontvangen maar zit met een probleem:
windows 10 stond geinstalleerd op de SSD M.2 van 125gb, deze wou ik vervangen door mijn nieuwe SSD M.2(samsung evo 850) van 500gb.
Dus moest ik eerst windows op de 1Terrabyte HDD zetten, vervolgens de 125gb eruit halen en de 500gb erin.
maar daar zit het probleem!
als ik de laptop aanzet met enkel de 1terrabyte HDD is er geen probleem en start windows normaal op.
maar als ik de 500Gb ssd erbij steek en pc opnieuw opstart dan krijg ik zwart scherm met foutmelding en kan ik enkel nog naar bios gaan.
ik vermoed dat de laptop de ssd als primaire schijf gebruikt maar kan dit ook niet aanpassen in de bios.
iemand die hier raad mee weet?
alvast beankt!!

edit:opgelost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jer123c
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:16
Beanz schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:56:
Ik heb mijn laptop sinds gisteren ontvangen maar zit met een probleem:
windows 10 stond geinstalleerd op de SSD M.2 van 125gb, deze wou ik vervangen door mijn nieuwe SSD M.2(samsung evo 850) van 500gb.
Dus moest ik eerst windows op de 1Terrabyte HDD zetten, vervolgens de 125gb eruit halen en de 500gb erin.
maar daar zit het probleem!
als ik de laptop aanzet met enkel de 1terrabyte HDD is er geen probleem en start windows normaal op.
maar als ik de 500Gb ssd erbij steek en pc opnieuw opstart dan krijg ik zwart scherm met foutmelding en kan ik enkel nog naar bios gaan.
ik vermoed dat de laptop de ssd als primaire schijf gebruikt maar kan dit ook niet aanpassen in de bios.
iemand die hier raad mee weet?
alvast beankt!!

edit:opgelost)
Ik zou het toch zeerste aanraden windows te installeren op je SSD en niet op de HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanz
jer123c schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:57:
[...]

Ik zou het toch zeerste aanraden windows te installeren op je SSD en niet op de HDD.
heb ik gedaan ! is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
Heb net iemand van Dell kunnen spreken en ze wisten niet of de 4K versie nog terug kwam. Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
Mijn god een ssd in deze laptop is echt een must hoor, wist niet meer dat het zonder zo verschrikkelijk traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
harryvos schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 19:18:
Mijn god een ssd in deze laptop is echt een must hoor, wist niet meer dat het zonder zo verschrikkelijk traag is.
haha nou he... ik kon het ook amper aan :P

en dan is het toch mooi dat er een m.2 in kan... hou je je oude schijf als backup, want een caddy is geen optie in deze laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:53
Ik heb even zitten kijken:

Ik kan nu nog bestellen:

999,-
8gb
1 tb
fhd scherm

of via belgie
1250,-
16 gb
125 gb + 1 tb
4 k aanraak scherm.

Nu zit ik niet te wachten op een aanraakscherm. Dus de 999,- versie is prima, maar ik wil hem wel upgraden met ssd en naar 16 GB.

Heb ik 2 vragen over:

pricewatch: Samsung 850 EVO M.2 250GB deze ssd past?

En kan ik gewoon 8 gb er bij zetten, of moet ik 1x 8 gb wisselen met 2x nieuwe 8 gb

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
iemand enig idee hoe je de num lock gewoon aanblijf staan tijdens het opstarten..?
de waarde in regedit "keyboard"veranderen in 2147483650 werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
mhr-zip schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:27:
Ik heb even zitten kijken:

Ik kan nu nog bestellen:

999,-
8gb
1 tb
fhd scherm

of via belgie
1250,-
16 gb
125 gb + 1 tb
4 k aanraak scherm.

Nu zit ik niet te wachten op een aanraakscherm. Dus de 999,- versie is prima, maar ik wil hem wel upgraden met ssd en naar 16 GB.

Heb ik 2 vragen over:

pricewatch: Samsung 850 EVO M.2 250GB deze ssd past?

En kan ik gewoon 8 gb er bij zetten, of moet ik 1x 8 gb wisselen met 2x nieuwe 8 gb
ja en ja

ik heb een EVO m.2 850 van 500 GB erin zitten en een standaard crucial 8GB reepje
harryvos schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:08:
iemand enig idee hoe je de num lock gewoon aanblijf staan tijdens het opstarten..?
de waarde in regedit "keyboard"veranderen in 2147483650 werkt ook niet.
Ik heb wel in het bios gezien dat je de functietoetsen als functietoetsen kan instellen, maarja dat kan ook met Fn+Esc...

edit:
net getest

http://www.askvg.com/forc...r-using-windows-registry/

dit werkt toch gewoon? Ik heb deze tweak uitgevoerd, restart en NumLock staat gewoon aan op value = 2

[ Voor 29% gewijzigd door DeDooieVent op 17-06-2016 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:53
DeDooieVent schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:43:
een standaard crucial 8GB reepje
pricewatch: Crucial CT102464BF160B

voldoen deze specificaties?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties: