Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond allen !

Zoals zoveelen heb ik graag jullie advies nodig!
Na lang tijd niets meer aangeschaft te hebben wil ik graag iets veranderen aan mijn setup thuis om het één en ander te vermakkelijken.

Mijn basis is een Panasonic VT50 / Onkyo TX-NR818 / Apple Extreme router / Macbook Air 2011.

Tot opheden stream ik nogal aardig wat MKV files naar mijn VT50 via Panasonic’s eigen ‘’Media server’’ functie in de TV die weer ARC gekoppelt is met de Onkyo, op mijn macbook heb ik een media server draaien ‘’Eye-connect’’, dit heeft altijd prachtig gewerkt, maar op de één of andere manier begint de boel de laatste tijd te happeren en Koppel ik de macbook via hdmi aan de front hdmi ingang van de onkyo.
Flac files zet ik altijd op een USB –stick en luister dan op deze manier naar mijn lossless albums.

vanwege het feit dat ik gebonden ben aan de opslagcapaliciteit die mij macbook bied, heb ik vandaag een sinology DS216play besteld.

Nu lees ik verhalen dat ik een media-server als ‘’Plex’’ kan draaien op de DS216,
Zoals ik het dan zie dan zet ik mijn data op de nas en vervangt hij mijn ‘’macbook server’’.

Ik zou dan de DS216 kunnen benaderen met mijn Panasonic VT50, net zoals ik dat mijn macbook deed ?

Echter wil ik ook wat progressie, ik zou namelijk graag willen dat ik de onkyo met DTS-HD MA / THRUE HD kan voeren.

Ik hoop graag op de volgende vragen antwoord te krijgen :

Kan de DS216 mijn macbook als media server vervangen?

Hoe kan ik DTS HD MA verwezelijken?

Hoe werkt Plex ? heb wel eens Kodi gezien maar met Plex geen ervaring.

Hoe kan ik FLAC bestanden streamen via de DS216 naar de Onkyo?

alvast reuze bedankt !!

Coen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 als leesvoer
[Synology] Packages als leesvoer

Als je vandaag iets besteld hebt, neem ik aan dat het nog niet in huis is. Geeft je alle tijd om even rustig de handleiding van de 216Play te downloaden en deze vast door te nemen. Er zijn verschillende mogelijkheden om data van een NAS naar andere apparaten te sturen; je moet dan alleen wel ook de handleidingen van die andere apparaten goed lezen om te "begrijpen" wat ze wel/niet kunnen accepteren.

Jouw vragen, hoe helder/simpel dan ook, komen nu een beetje op me over dat je iets hebt besteld zonder precies te weten wat en nu pas realiseert wat je er wel/niet mee wil gaan doen. En zijn tientallen wegen naar Rome en als 1 van de kruispunten is een 216Play inderdaad een optie; helaas moet je de wegen van/naar de NAS zelf nog aanleggen en uitvinden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof