Bètatest nieuwe videoplayer

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:06

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Mede-auteur:
  • CosmoKramer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 14:53

CosmoKramer

In de afgelopen maanden heeft StreamOne gewerkt aan de ontwikkeling van een nieuwe videoplayer, die video's standaard weergeeft in html5 in plaats van het alom verafschuwde Flash. Twee iteraties geleden zijn we begonnen met het testen van de videoplayer onder onze abonnees en crewleden. Inmiddels zijn we na verwerking van hun feedback in de fase beland dat we een stapje verder kunnen gaan en de videoplayer kunnen bètatesten onder een grotere groep gebruikers. Als je mee wilt testen dan kun je dat doen door de onderstaande link te bezoeken. Vanaf dat moment worden video’s op Tweakers in de nieuwe player afgespeeld:

http://tweakers.net/video/?newplayer=1

We zijn erg benieuwd wat je van de nieuwe player vindt en vernemen je bugs, tips en andere feedback graag in dit topic. Op basis daarvan gaan we de player samen met onze videopartner StreamOne verder ontwikkelen en kunnen we hopelijk snel naar een officiële release toe werken.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/2001005521.jpeg

Kudos aan de mensen van StreamOne en onze eigen devvers, want volgens mij zetten we hier een flinke (en ook nodige) stap mee.

Happy testing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Laatst online: 22:53
Ik ben die sukkel die gewoon twee keer op een plaatje klikt (nieuwsbericht en in dit topic) om de video af te spelen :)

p.s. is het niet meer mogelijk om de reclame na een paar seconden te skippen? De videoreview hierboven geeft reclame van 30 seconden. Dit schrikt mij, niet dat ik z'n druk leven heb ofzo, gelijk af om uberhaupt een filmpje te gaan kijken. Als ik vervolgens het filmpje bekijk en ik druk weer op F5 dan krijg ik nogmaals reclame. Ik weet dat jullie hiervan inkomsten krijgen, maar werkt dit juist adblocker niet in de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:51

crisp

Devver

Pixelated

grote_oever schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:43:
[...]
p.s. is het niet meer mogelijk om de reclame na een paar seconden te skippen? De videoreview hierboven geeft reclame van 30 seconden. Dit schrikt mij, niet dat ik z'n druk leven heb ofzo, gelijk af om uberhaupt een filmpje te gaan kijken. Als ik vervolgens het filmpje bekijk en ik druk weer op F5 dan krijg ik nogmaals reclame. Ik weet dat jullie hiervan inkomsten krijgen, maar werkt dit juist adblocker niet in de hand?
De skipfunctionaliteit is enigszins gewijzigd, maar kunnen we nu nog niet activeren in de nieuwe player omdat je dan in de huidige player 2 skipbuttons zou krijgen :P Na livegang is het dus gewoon weer mogelijk om advertenties na een aantal seconden te skippen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik ben die sukkel die gewoon twee keer op een plaatje klikt (nieuwsbericht en in dit topic) om de video af te spelen :)
With ^

En wil gelijk een klein bugje melden:
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/Tweakers-StreamOne-beta.jpg
Als ik met de muis op de voortgangsbalk ga staan, verschijnt dat kleine zwarte streepje.

En een feature request: Kan de pause knop worden omgezet in een playknop als de video gepauzeerd is?

edit: Nog een bugje: Na de voortgangsbalk gebruikt te hebben om een ander tijdstip te selecteren in de video, speelt de video op het geselecteerde punt verder, maar verschijnt de buffer-animatie en die verdwijnt pas na de video gepauzeerd te hebben en blijft (gelukkig) weg na het verder afspelen.
edit2: Dit lijkt niet altijd te gebeuren.

edit3: Klopt het dat de player geen rightclick menu heeft? Wilde checken of ie daadwerkelijk html5 is, maar dat kan blijkbaar niet :?

[ Voor 29% gewijzigd door Raven op 08-03-2016 13:52 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandts
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-08 19:05
Ik krijg de volgende melding te zien als ik een video probeer af te spelen:

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/5wijrtf9l/screenshot.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hier ging ie in eerste instantie ook op zijn bek (al weet ik de exacte fout even niet meer), maar na het whitelisten van 213.239.154.38 werkt ie prima.

edit: Damn, 1080p werkt perfect vloeiend :o :D

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 08-03-2016 14:01 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diondokter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 14:20

diondokter

Dum spiro, spero

Ziet er prima uit en werkt ook goed.
Maar waarom zit bij de quality de laagste kwaliteit het hoogst en de hoogste het laagst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:25

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Sukkel Nr. 2 present :X :+ Clickbait!

Werkt dikke prima op de laatste iteratie van Chrome :Y

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
"BUG": Als je op de playknop gedrukt hebt, werken de sneltoetsen nog niet. Je moet dan eerst in de player ergens klikken. Daarna kun je ze gebruiken.

Trouwens fijn dat je nu met shift+rechtsklik kunt klikken en dan "View video"! d:)b

[ Voor 22% gewijzigd door Room42 op 08-03-2016 14:12 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brandts schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:56:
Ik krijg de volgende melding te zien als ik een video probeer af te spelen:

[afbeelding]
Da's apart. Welke browser/OS gebruik je? En gebruik je een adblocker/Ghostery o.i.d.?
Raven schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:57:
Hier ging ie in eerste instantie ook op zijn bek (al weet ik de exacte fout even niet meer), maar na het whitelisten van 213.239.154.38 werkt ie prima.

Bij sommige video's zelfs in 60 fps :)
diondokter schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:01:
Ziet er prima uit en werkt ook goed.
Maar waarom zit bij de quality de laagste kwaliteit het hoogst en de hoogste het laagst?
Tweakers kan zelf de volgorde veranderen in de playlist, gaat waarschijnlijk binnenkort gebeuren.

In de toekomst zal video waarschijnlijk via MPEG-DASH en HLS worden ingeladen (afhankelijk van welk OS je gebruikt). Je browser kiest dan automatisch het beste formaat, net als bij bijvoorbeeld Netflix. Seeken in de video werkt dan sneller en afspelen via Airplay werkt dan sneller. Chromecast-support komt er trouwens ook nog aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:12:
[...]

Da's apart. Welke browser/OS gebruik je? En gebruik je een adblocker/Ghostery o.i.d.?
Ik had het met NoScript en eerder genoemd IP-adres.
Worden de bugs/featurerequests die hier voorbijkomen trouwens door jullie genoteerd?
[...]

Bij sommige video's zelfs in 60 fps :)
:o

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 22:31

matroosoft

Lone Christian

Mooie nieuwe player! Gelijk maar een request voor twee features: een instelling voor het forceren van een bepaalde kwaliteit en een functie 'later bekijken'. Zouden beide geweldige features zijn. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

matroosoft schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:30:
Mooie nieuwe player! Gelijk maar een request voor twee features: een instelling voor het forceren van een bepaalde kwaliteit en een functie 'later bekijken'. Zouden beide geweldige features zijn. :9
Als je kwaliteit wisselt slaat hij dat voortaan in local storage op :). Dus eenmaal een kwaliteit gekozen is die een soort van geforceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 15:47
Ik ben onder de indruk! Doe het een stuk beter dan de andere, voelt snappy en speelt goed af. Bufferen is snel gebeurd en speelt goed 1080p, ook verkleind. Heen en weer seeken gaat ook goed en snel! Houden dit!

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandts
[...]

Ik gebruik Chrome op Windows 7.
Op jullie site krijg ik regelmatig een melding dat ik (volgens jullie) een adblocker gebruik maar geen enkele andere site lijkt hier last van te hebben. Ik zou zo niet weten wat dit veroorzaakt maar aangezien ik op het werk zit en hier geen controle over heb kan ik dit helaas ook niet achterhalen.
Raven schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:57:

Zou het eventueel kunnen dat dit IP adres wordt geblokt door de server hier op het werk? (aangezien wel meerdere sites zijn geblokt)

[ Voor 30% gewijzigd door Brandts op 08-03-2016 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 17:16
Zodra ik een filmpje wil beginnen te starten, krijg ik deze melding:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4I0XV7i.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

JelleDJs schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:02:
Zodra ik een filmpje wil beginnen te starten, krijg ik deze melding:
[afbeelding]
Dan heb je hetzelfde als Brandts in "Bètatest nieuwe videoplayer"

Kan je in je console (F12 - tabje 'Network' en dan refreshen) zien of er iets geblokkeerd wordt of iets dergelijks? Of zie je foutmeldingen in het tabje 'Console'?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Room42 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:11:
"BUG": Als je op de playknop gedrukt hebt, werken de sneltoetsen nog niet. Je moet dan eerst in de player ergens klikken. Daarna kun je ze gebruiken.

Trouwens fijn dat je nu met shift+rechtsklik kunt klikken en dan "View video"! d:)b
Niet alleen de play knop, als je ergens in de videoaansturing (grijze blok onderin) klikt, bijvoorbeeld op een andere tijd, moet je eerst de video selecteren voordat spatie werkt.

Persoonlijk vind ik de tijdsselectiebalk vrij smal, ziet er wel strak uit, maar voor selectie lastig.

Als je met je muis over de play knop gaat krijgt deze een 'grijs tint'. Ook fullscreen. Dit is echter niet zo bij de resolutie. Als je hierop klikt wordt die wel weer grijs (en alle opties) maar dit biedt geen meerwaarde. Het lijstje komt namelijk al direct (mouseover)

Misschien nog een vierkantje om fullscreen
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/x7fNsKBf6CQbchcG5iACnRsv/full.png
Hmm, misschien ook niet :P

[ Voor 24% gewijzigd door Viper® op 08-03-2016 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroentjeB
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 23:02
Als ik switch tussen portrait en landscape komt er bij de portrait weergave een oranje lijn van 1 of enkele pixels rond het beeld. Getest op een Nexus 5 Android 6.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Video's bufferen niet meer volledig.

Dat is voor iemand met een minder snelle internetverbinding zeer vervelend.

Vele (NL-)sites doen dat al, zo ook YouTube. Het lijkt een trend. Verschil is dan wel weer dat Youtube snel genoeg streamt om gewoon te kunnen blijven kijken.
Op Tnet kijk ik graag de FP video's. Reviews, reportages, video's over interessante tweakers en/of dingen.

Tot nu toe kon ik die gewoon starten met laden en dan wachten. Minus een schrikmoment als de speakers al aanstonden en de Tweakers Jingle ineens begon.

Dus na een half uurtje laden volledig bekijken. Dat kan dus nu niet meer.

Waarom gooien jullie je video's niet gewoon op YouTube, zoals vele andere sites inmiddels ook doen (inclusief jullie buren).

Ik kan nu gewoon NIET meer naar Tnet FP video's kijken, en dat vind ik niet leuk.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Bij mij doet hij het uberhaupt niet. Zie een play knop e.d. maar speelt gewoon niks af.

Chrome op W10 trouwens.

[ Voor 13% gewijzigd door Thomas op 08-03-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

ThomasXIV schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:39:
Bij mij doet hij het uberhaupt niet. Zie een play knop e.d. maar speelt gewoon niks af.

Chrome op W10 trouwens.
Het is dan ook nog Beta. Erger is het verloren gaan van het VOLLEDIG BUFEREN van video's, wat vele mensen helpt.

Wat is dat toch? Voor sommige sites kan ik dat begrijpen. Maar voor een Tnet repo of review niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

crisp schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:11:
[...]

Kan je in je console (F12 - tabje 'Network' en dan refreshen) zien of er iets geblokkeerd wordt of iets dergelijks? Of zie je foutmeldingen in het tabje 'Console'?
Die niet-spelende video's, zou dat te maken kunnen hebben met de andere verbindingsproblemen waarover al heel wat topics naar BFA zijn geschopt en waar ik helemaal niks van heb gemerkt hier? :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandts
[...]

Geen idee waaraan ik kan zien of iets geblokkeerd wordt (hiervoor is mijn kennis te beperkt).
Foutmeldingen krijg ik wel:

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/64kslj8gd/screenshot.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsjek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-02 08:41
Als je goed timed op het einde met het filmpje nog een keer afspelen, dan speelt hij het af met de overlay aan voor een andere video. Dit gebeurt als de button over gaat tot > voor de overlay. Als je Erna pauzeert en je gaat verder, dan wordt de overlay netjes uitgeschakeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb als het goed is zojuist de JS error gefixed, en ik heb preloading (buffering) weer op 'automatisch' gezet ipv 'none' :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nou hij doet het hier nu ook d:)b .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• otandreto
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-08 11:26
Niet echt een bug, maar de keuze lijst met video resolutie staat de laagste resolutie boven aan. In de vorige speler en de meeste spelers op andere websites is die volgorde omgekeerd. Het eerste wat ik dacht toen ik die functie uitprobeerde was, wat onhandig. Dus niet echt een bug, maar wel feedback ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Net even getest met mijn Nokia Lumia 520 met WP8.1 en het werkt beter dan met de vorige videoplayer.
Ik kon nooit vanuit fullscreen terug naar de pagina. De melding om op ESC te drukken werkt niet met deze Windows.

Mooi dat dat opgelost is. :)

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
otandreto schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 18:01:
Niet echt een bug, maar de keuze lijst met video resolutie staat de laagste resolutie boven aan. In de vorige speler en de meeste spelers op andere websites is die volgorde omgekeerd. Het eerste wat ik dacht toen ik die functie uitprobeerde was, wat onhandig. Dus niet echt een bug, maar wel feedback ;)
Met je eens, hoor. Waarom men hier nou opeens weer van afwijkt...

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Biedt de nieuwe autoplay-instelling nu wel het juiste effect bij het kijken vanuit bijv. Indonesië?

Dit preloaden is een manier om data te besparen en niet meer een hele video vooraf binnen te halen terwijl je hem misschien wel niet gaat afkijken. Als je een slechte verbinding hebt dan is het echter inderdaad erg vervelend.

We gaan op zoek naar een oplossing om zowel adaptive streaming aan te bieden via MPEG-DASH en HLS, als ook een alternatief te bieden voor mensen met een trage verbinding. Wordt vervolgd!
Raven schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:15:
[...]

Ik had het met NoScript en eerder genoemd IP-adres.
Worden de bugs/featurerequests die hier voorbijkomen trouwens door jullie genoteerd?
Uiteraard worden al die dingen genoteerd, dus kom maar op! :)

Zijn er mensen die nu nog problemen hebben met afspelen of met de bestaande functionaliteit in de player, na de wijzigingen die er vanmiddag nog zijn gedaan door crisp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 18:45:
[...]

Uiteraard worden al die dingen genoteerd, dus kom maar op! :)
Had er eerder al wat genoemd, al lijkt de ene bug al opgelost te zijn (het zwarte streepje) en mijn feature request lijkt nu een bug te zijn.

Als ik een pagina open met een video, dan is de play/pauze knop een play knop. Klik ik op play, dan verandert die in een pauzeknop. Zet ik de video op pauze, dan verandert de knop niet in een playknop.

Daarnaast: Rechtermuisknop doet het nu wel, maar ik zie niet iets dat aangeeft of er een html5 player van toepassing is, alleen het versienummer verschijnt.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:46
De nieuwe player lijkt nu mobile een stuk soepeler te werken. :)
Eerder werkte de timeslider nooit (of onwerkbaar) en dat werkt nu prima.

Feature request:
Ik gebruik al bijna een jaar de Vessel app, en het gebruik van de 10 button (10 seconds rewind) linksonderaan is echt super handig in deze player. Zo kun je met 1 klik even een stukje terug spoelen zonder dat je heel precies met een haperende slider moet gaan slepen. :P
Ook Netflix heeft deze knop (30 seconds rewind) maar mijn ervaring is dat dit TE ver terug spoelt. Als ik Echt 30 seconden wil terugspoelen, ram ik wel 3x op die (10) knop. :+

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/S8BXCcxf1ULT04iBnzqzUVuC/full.png

Bug report:
Op m'n telefoon (HTC One M8 - Android 6.0 - Internet version 7.20.25..) werkt full-screen niet helemaal.. full-screen. Hierbij blijven de status bar en de menu knoppen altijd in beeld, zie screenshot.
Op Chrome werkt het perfect, dus mogelijk is het een browser instelling. Ik kan het zo snel iig niet vinden..

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/mI3UZ7AmbyZC2vkQBa49xQPV/full.png

Chromecast werkt ook alleen op Chrome, maar las dat daar nog druk aan gewerkt werd. :)

[ Voor 6% gewijzigd door SmiGueL op 08-03-2016 20:27 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digihelp ®
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:09
De video player werkt beter dan voorheen.

Ik merkte net wel het volgende. Als ik een video pauzeer, en daarna meteen naar beneden scroll, springt het scherm / de focus na een seconde weer terug naar de video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Wat eerst ook was dat het buffering niet goed werkt. Player buffert 500ms, speelt die, wacht weer op buffer, speelt die, video is enorm schokkerig.

Waarom niet, tenminste 5 seconde bufferen en dan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Audio schuifknopje is wel erg priegelen om met je muis dat op het gewenste niveau te krijgen. De YouTube player heeft dit een stuk beter voor elkaar.

Wordt media over HTTPS geladen? Is de streaming infrastructuur daar wel geschikt voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:39:
[...]

Wordt media over HTTPS geladen?
Nee, hoe kom je daarbij?
Is de streaming infrastructuur daar wel geschikt voor?
N.v.t. dus :)

[ Voor 23% gewijzigd door Room42 op 08-03-2016 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xieoxer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-09 08:41
Ik mis de knop om het type kwaliteit te kiezen op mobiele apparaten, iPhone 6. Vroeger kon ik dat selecteren en kon op mijn scherm soort van prima bekijken. Vroeger had ik steeds last van het probleem dat het filmpje tegen het einde opnieuw ging afspelen, nu lijkt dat verholpen. Alleen het probleem nu is dat een filmpje met enorm lage resolutie niet prettig kijkt op een iPhone 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 23:23:
[...]
Nee, hoe kom je daarbij?

[...]
N.v.t. dus :)
Lijkt me wel belangrijk mocht Tweakers in zijn geheel over willen naar https. Vimeo en YouTube zijn wel helemaal in https. Zowel hls als mpd wat er vandaan komt. Technisch kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

crisp schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:18:
Ik heb als het goed is zojuist de JS error gefixed, en ik heb preloading (buffering) weer op 'automatisch' gezet ipv 'none' :)
Ik werd helemaal blij. Maar bij Samsung S7 review worden er nog steeds maar exact slechts 45 seconde gebufferd en dan stopt het.

Die fix van je geldt in principe voor alle video's toch, of alleen voor die video's van na je fix?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

HMC schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 05:25:
[...]

Ik werd helemaal blij. Maar bij Samsung S7 review worden er nog steeds maar exact slechts 45 seconde gebufferd en dan stopt het.

Die fix van je geldt in principe voor alle video's toch, of alleen voor die video's van na je fix?
Alle video's. Maar wellicht heeft je browser iets gecached?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het eerst in maanden dat ik weer een video kan spelen hier, na het whitelisten in noscript.
Maar ik ben benieuwd hoelang het duurt want door mn hosts file heb ik veel blacklists naar adservers e.d. en die prioriteit blijft voor mij hoger dan video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:56:
Voor het eerst in maanden dat ik weer een video kan spelen hier, na het whitelisten in noscript.
Maar ik ben benieuwd hoelang het duurt want door mn hosts file heb ik veel blacklists naar adservers e.d. en die prioriteit blijft voor mij hoger dan video's.
Dan neem je toch een abo :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn stock iphone 6S draait hij niet met de melding dat dit formaat niet afgespeeld kan worden.

IOS 9.2.1 met safari.
Al heb ik dat ook bijna altijd met de oude filmpjes op tweakers. Als ik op de play knop druk gebeurt er niets.

Via chrome op de iPhone speelde hij wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2016 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaMattie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09-2024
[...]

Ook ik krijg dezelfde error ("The media could not be loaded, either because the server or network failed or because the format is not supported.").

Ik gebruik Firefox (44.0.2) op Windows 7. In firebug zie ik voorafgaand deze melding een cross-origin error:
Cross-Origin Request Blocked: The Same Origin Policy disallows reading the remote resource at http://content.tweakers.t...J81DGos2_Sz4rcupLYoOg.mp4. (Reason: CORS header 'Access-Control-Allow-Origin' missing).

Overigens is Application.Video geblokkeerd hier in de proxy. Als ik hetzelfde doe op het open wifi netwerk heb ik geen probleem. Het lijkt me dus niet dat het direct aan cross-origin ligt, maar eerder aan het feit dat video geblokkeerd wordt.
Een oplossing daarvoor is om de site EN de video's allen in https aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digihelp ® schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 20:29:
De video player werkt beter dan voorheen.

Ik merkte net wel het volgende. Als ik een video pauzeer, en daarna meteen naar beneden scroll, springt het scherm / de focus na een seconde weer terug naar de video.
In welke browser is dit? Het naar boven terugscrollen zou niet moeten. Focus is doelbewust zodat je bijvoorbeeld de spatiebalk kunt gebruiken om de video te pauzeren, daarvoor heeft de videoplayer focus nodig.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:39:
Audio schuifknopje is wel erg priegelen om met je muis dat op het gewenste niveau te krijgen. De YouTube player heeft dit een stuk beter voor elkaar.

Wordt media over HTTPS geladen? Is de streaming infrastructuur daar wel geschikt voor?
Ja, HTTPS wordt volledig ondersteund voor alle protocollen. Ons platform ondersteunt MPEG-DASH, HLS, progressive, HDS en Smooth Streaming. Bij Tweakers zullen alleen de eerste 3 gebruikt worden, afhankelijk van welk device/browser je gebruikt. Zodra/indien Tweakers overstapt op HTTPS zal ook de videocontent via HTTPS worden geserveerd.

Het audioknopje staat op de lijst en wordt aangepast.
SmiGueL schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 19:50:
Feature request:
Ik gebruik al bijna een jaar de Vessel app, en het gebruik van de 10 button (10 seconds rewind) linksonderaan is echt super handig in deze player. Zo kun je met 1 klik even een stukje terug spoelen zonder dat je heel precies met een haperende slider moet gaan slepen. :P
Ook Netflix heeft deze knop (30 seconds rewind) maar mijn ervaring is dat dit TE ver terug spoelt. Als ik Echt 30 seconden wil terugspoelen, ram ik wel 3x op die (10) knop. :+

[afbeelding]

Bug report:
Op m'n telefoon (HTC One M8 - Android 6.0 - Internet version 7.20.25..) werkt full-screen niet helemaal.. full-screen. Hierbij blijven de status bar en de menu knoppen altijd in beeld, zie screenshot.
Op Chrome werkt het perfect, dus mogelijk is het een browser instelling. Ik kan het zo snel iig niet vinden..

[afbeelding]

Chromecast werkt ook alleen op Chrome, maar las dat daar nog druk aan gewerkt werd. :)
Wij kunnen er niets aan doen dat sommige apps op Android knoppen niet altijd hiden helaas. Chromecast-support komt er inderdaad nog aan.

De 10sec-terug-knop is eenvoudig toe te voegen, Tweakers moet dat echter wel willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
[...]

Ik heb te weinig kennis om maar iets te begrijpen van die F12-functie, maar ik heb wel deze error ontdekt.

Het vreemde is overigens wel dat ik alleen op het werk de video's niet kan bekijken, thuis werkt het wel gewoon.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rnInPRk.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 13:44
Hier inderdaad ook een "The media could not be loaded".

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/akdjofbu3/twerror.png

De eerste drie errors en twee warnings verschijnen on load, de twee errors na de warnings verschijnen wanneer ik op play druk bij een filmpje.

Chrome versie 48.0.2564.116 op een Windows 7 Enterprise SP1 machine.

De eerste errors verdwijnen overigens wanneer ik mijn adblocker uitschakel, de laatste twee bij het afspelen van een filmpje niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 19-09 10:55
Hier in Ubuntu kan ik eindelijk video zien. Merci!

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

crisp schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:18:
[...]

Alle video's. Maar wellicht heeft je browser iets gecached?
Na een browser history wipe en een Ccleanertje en zo, laden nu inderdaad de video's weer helemaal. Gewoon ook weer op 720p als standaard setting. Gaat nog wel heel langzaam, maar daar kunnen jullie niets aan doen.

Klasse. d:)b

Voor mij verder geen noemenswaardige fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:34:
[...]

Ja, HTTPS wordt volledig ondersteund voor alle protocollen. Ons platform ondersteunt MPEG-DASH, HLS, progressive, HDS en Smooth Streaming. Bij Tweakers zullen alleen de eerste 3 gebruikt worden, afhankelijk van welk device/browser je gebruikt. Zodra/indien Tweakers overstapt op HTTPS zal ook de videocontent via HTTPS worden geserveerd.

Het audioknopje staat op de lijst en wordt aangepast.
Het is nu nog zo dat de videos vanaf een ip adres afkomen, eigenlijk een tweakers.tv domein zonder geldig SSL certificaat. Dat moet nog opgelost worden.

Gelukkig werken jullie nog gewoon met een .mp4 en geen gefragmenteerde video brokken zoals youtube dat tegenwoordig doet.

Op android werkt het zoals het hoort. Ik heb het ook op Windows Phone geprobeerd maar daar krijg ik de player weer niet aan de praat.

Verder laat in de desktop player aub dat draai icoontje weg, dat is best irritant en verreweg de meeste andere players hebben dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:28:
Verder laat in de desktop player aub dat draai icoontje weg, dat is best irritant en verreweg de meeste andere players hebben dat ook niet.
Het buffer-icoon? Die mag wel weg blijven ja.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN-eViL schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:00:
[...]

Dan neem je toch een abo :)?
Een abbo om de video's te kunnen bekijken? Je bent een goede voor de afdeling marketing. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandts
Rotje333 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:02:
Hier inderdaad ook een "The media could not be loaded".

[afbeelding]

De eerste drie errors en twee warnings verschijnen on load, de twee errors na de warnings verschijnen wanneer ik op play druk bij een filmpje.

Chrome versie 48.0.2564.116 op een Windows 7 Enterprise SP1 machine.

De eerste errors verdwijnen overigens wanneer ik mijn adblocker uitschakel, de laatste twee bij het afspelen van een filmpje niet.
Wordt hier nog naar gekeken? Want hierdoor kan ik nu geen enkele video van Tweakers afspelen op mijn werk :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Brandts schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:02:
[...]

Wordt hier nog naar gekeken? Want hierdoor kan ik nu geen enkele video van Tweakers afspelen op mijn werk :-(
Je kan ook terug naar de oude player natuurlijk ;) We gaan (en kunnen) ook niet alles in deze betafase meteen oplossen...

Overigens lijkt de foutmelding er op te duiden dat je browser niet de beschikking heeft over een H264 decoder.

[ Voor 13% gewijzigd door crisp op 10-03-2016 08:14 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandts
crisp schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:13:
[...]

Je kan ook terug naar de oude player natuurlijk ;) We gaan (en kunnen) ook niet alles in deze betafase meteen oplossen...

Overigens lijkt de foutmelding er op te duiden dat je browser niet de beschikking heeft over een H264 decoder.
Dat is begrijpelijk en vind ik een prima oplossing. Ik zou alleen niet weten waar ik dit kan instellen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Brandts schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:18:
[...]

Dat is begrijpelijk en vind ik een prima oplossing. Ik zou alleen niet weten waar ik dit kan instellen :9
http://tweakers.net/video/?newplayer=0 ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digihelp ®
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:09
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:34:
[...]

In welke browser is dit? Het naar boven terugscrollen zou niet moeten. Focus is doelbewust zodat je bijvoorbeeld de spatiebalk kunt gebruiken om de video te pauzeren, daarvoor heeft de videoplayer focus nodig.
Ik gebruik Chrome (48.0.2564.116 m), maar net nogmaals geprobeerd, en niet kunnen reproduceren. Dus wellicht inmiddels opgelost, of het lag ergens anders aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 00:01
Het gemis van de video-kwaliteit selectie is (voor in ieder geval iOS) wel een probleem. De standaard kwaliteit ziet er m.i. niet uit.

De bug(op iOS, Safari) met het automatisch herstarten van filmpjes lijkt daarentegen opgelost te zijn nu. Voorheen begonnen 720p video's die richting het einde waren met afspelen, ondanks dat ze volledig gepreload zijn, vrijwel altijd spontaan opnieuw met afspelen. Dit is iets wat overigens alleen bij Tweakers video's gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Laatst online: 21-09 22:31

matroosoft

Lone Christian

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:28:
[...]
Het is nu nog zo dat de videos vanaf een ip adres afkomen, eigenlijk een tweakers.tv domein zonder geldig SSL certificaat. Dat moet nog opgelost worden.

Gelukkig werken jullie nog gewoon met een .mp4 en geen gefragmenteerde video brokken zoals youtube dat tegenwoordig doet.

Op android werkt het zoals het hoort. Ik heb het ook op Windows Phone geprobeerd maar daar krijg ik de player weer niet aan de praat.

Heb ook een Windows Phone, bij mij werkt de nieuwe player prima. Bijkomend voordeel van de nieuwe player is dat je je pagina niet meer hoeft te herladen om uit de fullscreen view te komen. Bij de oude player was dat nog wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-09 11:06

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Even mezelf herhalen:
_David_ schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 17:40:
Beta *O*

Paar punten:
  • Waarom gaat de kwaliteit instelling van laag naar hoog ipv andersom (zoals het bij vele andere Players is)
  • Zie [MESSAGE=46109535]StreamOne in "Bètatest nieuwe videoplayer"[/MESSAGE]
  • Er is geen voortgangs indicatie als de video aan het bufferen is, alleen maar zwart scherm.
  • Als ik de video gemaximaliseerd heb in landscape, en dan de video weer minimaliseer, dan is de hele browser ingezoomt.
Getest op:
Nexus 5
Android 6.0.1
Chrome 47.0.2526.83 49.0.2623.91
#2 en #3 zijn nog steeds van toepassing.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Staat de play/pauze knop nog op de planning om gefixed te worden? Had eigenlijk gehoopt dat die net zo snel gefixed zou worden als de andere bug die ik op de 1e pagina melde :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 10:58
Ik ben blij met deze verademing tegenover de oude. Mijn laptop kan nu weer gewoon 1080p video afsprelen zonder haperingen. Ik heb nog geen foutjes kunnen ontdekken, maar zal dit blijven testen op verschillende apparaten.
Enige wat ik nog wel mis is Chromecast ondersteuning. Weet niet of dit een overbodige melding is, maar ik kan het goed gebruiken, aangezien mijn laptop geen mooi scherm (en geluid) heeft. Verder laat ik hem maar gewoon aanstaan. Mijn laptop blijft ook een stuk koeler en zal waarschijnlijk minder snel leeg gaan (niet dat er nou urenlange documentaires op jullie site bekeken wordt, maar you get the point).

Edit: Wat mij betreft kan het lettertype van de titel die in het videoscherm staat wel wat kleiner, bij lange titels beter leesbaar en het past niet echt bij de rest (mijn mening), iets te dikgedrukt of zo.

[ Voor 14% gewijzigd door TJRef op 16-03-2016 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Raven schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:40:
Staat de play/pauze knop nog op de planning om gefixed te worden? Had eigenlijk gehoopt dat die net zo snel gefixed zou worden als de andere bug die ik op de 1e pagina melde :P
Wij (StreamOne dus :+) hebben deze bug nog niet kunnen reproduceren :(.

Welke browser e.d. heb je? Kon het niet terugvinden in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Firefox 45.0 (64 bits versie), net ook maar even getest in Chrome, daar werkt ie normaal :S

Maar het gekke is dat het bij het starten van de video goed gaat (icoon play verandert naar pauze), het gaat alleen bij het pauzeren mis.

[ Voor 45% gewijzigd door Raven op 17-03-2016 08:23 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 08:22:
Firefox 45.0 (64 bits versie), net ook maar even getest in Chrome, daar werkt ie normaal :S

Maar het gekke is dat het bij het starten van de video goed gaat (icoon play verandert naar pauze), het gaat alleen bij het pauzeren mis.
Check even of het geen caching issue is. Er zijn dingen gewijzigd in het icon-font, dus het kan zijn dat je client nog een oude versie gecached heeft staan.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

* Raven houd ctrl+F5 even ingedrukt...

Nog steeds hetzelfde: wel veranderen bij starten van video, niet bij pauzeren. Maar als het een caching issue zou zijn, zou het dan bij het starten ook niet mis moeten gaan?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

@Raven: ik stuur je ff een met wat vragen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
XiN-eViL schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:40:
[...]
Als je kwaliteit wisselt slaat hij dat voortaan in local storage op :). Dus eenmaal een kwaliteit gekozen is die een soort van geforceerd.
Maar waarom is er geen "auto" instelling waardoor hij weer wat intelligenter naar de beschikbare ruimte kijkt? Tweakers kent verschillende formaten voor het video element waardoor het forceren van een formaat wat vreemd is.

Kleine player: http://tweakers.net/video/
Grote player: video: Samsung Gear VR: Virtuele werkelijkheid voor 'early adopters'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Gody schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:46:
[...]
Maar waarom is er geen "auto" instelling waardoor hij weer wat intelligenter naar de beschikbare ruimte kijkt? Tweakers kent verschillende formaten voor het video element waardoor het forceren van een formaat wat vreemd is.

Kleine player: http://tweakers.net/video/
Grote player: video: Samsung Gear VR: Virtuele werkelijkheid voor 'early adopters'
Als je nooit handmatig een kwaliteit kiest doet hij dat. Ook gaan we waarschijnlijk binnenkort adaptive playback via MPEG-DASH (en HLS op Apple hardware) doen, waardoor hij on the fly wisselt naar een geschikte kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
XiN-eViL schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:39:
[...]Als je nooit handmatig een kwaliteit kiest doet hij dat. Ook gaan we waarschijnlijk binnenkort adaptive playback via MPEG-DASH (en HLS op Apple hardware) doen, waardoor hij on the fly wisselt naar een geschikte kwaliteit.
En wanneer je zegt "Als je nooit handmatig een kwaliteit kiest" bedoel je dan per sessie of op account niveau?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Gody schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 18:31:
[...]

En wanneer je zegt "Als je nooit handmatig een kwaliteit kiest" bedoel je dan per sessie of op account niveau?
Het wordt opgeslagen in je local storage voor het Tweakers-domein, dus het is soort van per browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:52

Saffie_time

Why use this? 42!

Is het mogelijk om volume gedempt te houden?

Nu start een video, druk ik op dempen en komt er een reclame. Die reclame moet ik dan ook dempen om geen audio te horen.
Na de reclame start video maar dan staat volume wederom op 100%.
3x dempen om 1 video te kijken zonder geluid dus.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Volume is bij de Flash-player ook bagger, lopen al topics over. Daarom heb ik FF gemute in de volume mixer van Windows.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Saffie_time schreef op maandag 21 maart 2016 @ 12:49:
Is het mogelijk om volume gedempt te houden?

Nu start een video, druk ik op dempen en komt er een reclame. Die reclame moet ik dan ook dempen om geen audio te horen.
Na de reclame start video maar dan staat volume wederom op 100%.
3x dempen om 1 video te kijken zonder geluid dus.
Ik neem aan dat je dit bij de oude player hebt? Want zover ik weet heeft Tweakers bij de nieuwe de ads nog niet aan staan toch?

We zouden bij de nieuwe player in ieder geval het geluid van de video "door moeten trekken" in de ad. Als dat niet zo is, is dat een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
Heel apart opeens, krijg ik de melding "The media playback was aborted due to a corruption problem or because the media used features your browser did not support." zodra de video in de link bij 3:35 aankomt.

video: Evolutie van de hoofdrolspelers in 'The Making of Uncharted 4'

De nieuwe player heeft het gewoon goed gedaan sinds het begin en nu opeens niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
JelleDJs schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:06:
Heel apart opeens, krijg ik de melding "The media playback was aborted due to a corruption problem or because the media used features your browser did not support." zodra de video in de link bij 3:35 aankomt.

video: Evolutie van de hoofdrolspelers in 'The Making of Uncharted 4'

De nieuwe player heeft het gewoon goed gedaan sinds het begin en nu opeens niet meer...
Hier krijg ik vanaf 3:35 een audio/video de-sync en slecht beeld.
Misschien is het de source file
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ft1IF8zrbTN4BvdFqOTbyXrc/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

ABP staat uit op Tweakers. Maar tracking protection gooit alsnog roet in het eten?

DOM7011: The code on this page disabled back and forward caching. For more information, see: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=291337
File: planet-coaster-onze-eerste-bouwwerken-tien-jaar-in-aantocht.html
HTML1300: Navigation occurred.
HTML1508: Unmatched end tag.
File: planet-coaster-onze-eerste-bouwwerken-tien-jaar-in-aantocht.html, Line: 204, Column: 1502
HTML1512: Unmatched end tag.
File: planet-coaster-onze-eerste-bouwwerken-tien-jaar-in-aantocht.html, Line: 225, Column: 10
HTML1509: Unmatched end tag.
File: planet-coaster-onze-eerste-bouwwerken-tien-jaar-in-aantocht.html, Line: 225, Column: 17
SEC7114: A download in this page was blocked by Tracking Protection.
http://www.google-analytics.com/analytics.js
http://www.googletagservices.com/tag/js/gpt.js
http://vnumedia01.webtrek...ar-in-aantocht.html&eor=1
https://googleads.g.doubl...r20151006/zrt_lookup.html
SEC7111: HTTPS security is compromised by https://googleads.g.doubl...%3A//tweakers.net&dtd=264
http://content.tweakers.t...=0&il=2&event=initialized
http://vnumedia01.webtrek...100445049&x=1458741468349
VIDEOJS: ERROR: (CODE:4 MEDIA_ERR_SRC_NOT_SUPPORTED) The media could not be loaded, either because the server or network failed or because the format is not supported. [object Object]

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

RadioKies schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:03:
ABP staat uit op Tweakers. Maar tracking protection gooit alsnog roet in het eten?
[...]
Tracking protection is technisch gezien hetzelfde als een adblocker vanwege de overlap tussen advertentienetwerken en partijen die 'tracken'...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:13

jdh009

FP ProMod
Een mooie feature die ik mis op dit moment is de mogelijkheid om de ondertitels uit te zetten. Ik erger me altijd kapot als iemand die ik gewoon kan verstaan (Engels, Duits, Frans en soms ook Nederlands) ondertiteling krijgt. Het zou mooi zijn dat ipv hardsubs softsubs gebruikt worden die los aan of uit te zetten zijn (Zie Youtube als mooi voorbeeld).

[ Voor 4% gewijzigd door jdh009 op 24-03-2016 12:01 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Geen idee of dit onder feedback valt, maar de video in video: Gearbox toont trailer met het verhaal van Battleborn werkt niet met de nieuwe player. Er verschijnt een foutmelding:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R5tfn6l.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het helpt als je de browser vermeld ;)

Probleem iig bevestigd hier in FF45.0.1 x64.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Deze was in de oude player ook stuk, omdat er een foutje zat in een checksum. Ik heb deze even gefixt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueChaoZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2023
Al gemeld bij Geachte Redactie, omdat ik dacht dat het een specifiek redactie item probleem was: Videoreview bij Tom Clancy's The Division Review werkt niet.

Maar blijkbaar doen de video's het niet (meer) in de nieuwe videospeler in Edge, bijvoorbeeld:
- reviews: Tom Clancy's The Division: heerlijke game met beklemmende sfeer
- nieuws: ESA lanceert satelliet en stationaire Marslander in eerste ExoMars-mi...

Platform: Windows 10
Browser: Edge 25.10586.0.0 (EdgeHTML 13.10586)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Laatst online: 26-02-2024
Bij mij lijkt geen enkele video meer te werken op Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

TrueChaoZ schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:24:
Al gemeld bij Geachte Redactie, omdat ik dacht dat het een specifiek redactie item probleem was: Videoreview bij Tom Clancy's The Division Review werkt niet.

Maar blijkbaar doen de video's het niet (meer) in de nieuwe videospeler in Edge, bijvoorbeeld:
- reviews: Tom Clancy's The Division: heerlijke game met beklemmende sfeer
- nieuws: ESA lanceert satelliet en stationaire Marslander in eerste ExoMars-mi...

Platform: Windows 10
Browser: Edge 25.10586.0.0 (EdgeHTML 13.10586)
SuikerBrood schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:26:
Bij mij lijkt geen enkele video meer te werken op Edge.
Nog specifieke kwaliteiten waar het mis gaat?
Ik heb zojuist exact dezelfde versie van Edge geprobeerd en dan werkt het gewoon consistent.
Gaat het altijd fout of soms of vaak?

Edit: blijkbaar snapt microsoft versienummers niet. Zojuist mijn Edge bijgewerkt (en heb nog steeds dezelfde build) en nu is het idd stuk.

[ Voor 5% gewijzigd door XiN-eViL op 30-03-2016 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueChaoZ
Bij mij lijkt inderdaad ook geen enkele video meer te werken in Edge (gebruik het overigens met een Surface Pro 4). Maar aangezien het bij jou pas na een bijwerk actie ontstond, kan het ook een bug in Edge zijn.

Zoals ik aangegeven heb in mijn andere post geeft de speler een laad error: ""The media could not be loaded, either because the server or network failed or because the format is not supported."

Weet je ook welke patch/update het dan was van Edge?

[ Voor 6% gewijzigd door TrueChaoZ op 31-03-2016 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

TrueChaoZ schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:30:
Bij mij lijkt inderdaad ook geen enkele video meer te werken in Edge (gebruik het overigens met een Surface Pro 4). Maar aangezien het bij jou pas na een bijwerk actie ontstond, kan het ook een bug in Edge zijn.

Zoals ik aangegeven heb in mijn andere post geeft de speler een laad error: ""The media could not be loaded, either because the server or network failed or because the format is not supported."

Weet je ook welke patch/update het dan was van Edge?
We hebben het probleem gevonden en zijn even aan het kijken hoe we het gaan oplossen :).

Late edit: sinds een uur of 16:00 zou het weer moeten werken in Edge, met dank aan Kees van Tweakers :D

[ Voor 7% gewijzigd door XiN-eViL op 31-03-2016 20:26 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Noizzz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-07 17:03
Ik zou het waarderen als ik met een setting in mijn profiel kan bepalen of the auto-buffering aan of uit staat.
Ik heb een kleine bandbreedte en wil eigenlijk niet dat al die filmpjes staan te laden als ik ze toch niet wil bekijken. Mischien is die functie er al en zie ik het over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueChaoZ
XiN-eViL schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:46:
[...]
Late edit: sinds een uur of 16:00 zou het weer moeten werken in Edge, met dank aan Kees van Tweakers :D
Hier werkt het weer, nog bedankt voor de snelle oplossing! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 10:58
Ik heb vanochtend eens op mijn HTC One m7 via chrome het filmpje van de onthulling van de nieuwe Tesla gekeken. Het filmpje is iets van 22 minuten lang. Ik had de telefoon voor me neer gelegd. Aan het einde van het filmpje pakte ik de telefoon op en hij was behoorlijk heet. Zo warm wordt hij bij lange na niet tijdens het kijken via youtube (full HD). En de batterij was ook zo'n 20-25% gezakt na het kijken van het filmpje.

Het is een oude telefoon, met maar een 2300mah accu, maar dit verbruik heb ik niet eerder meegemaakt.
Hoewel het soepel loopt, die nieuwe speler, verbruikt hij wel flink wat energie.

En dan iets functioneels nog; misschien de mogelijkheid inbouwen om de video te pauzeren en af te spelen door midden op het scherm te klikken. Zoals bij Youtube. Op een telefoon is het knopje linksonder best klein en als je even gestoord wordt kun je hem niet even snel pauzeren. (bij de desktop variant werkt dat gewoon wel namelijk, of mis ik iets?)

Bovendien lijkt het op mobiel sowieso nu even niet meer te laden die filmpjes, of het ligt aan mijn WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TJRef: de oude situatie zal hetzelfde zijn geweest omdat de player puur gebruik maakt van het html5 video-element. Het hangt dus puur af van hoe de Chrome-browser het afhandelt, en ik neem aan dat dit niet per se veel onefficiënter is dan bij YouTube.

Wat bij Tweakers is dan bij YouTube is dat de bitrate van 1080p-video een stuk hoger is, met name vanwege game-video's. Je telefoon doet dan een stuk meer IO. Heb je de video inderdaad op 1080p bekeken?

Wat betreft de kleine controls: we werken eraan om de controls voor mobiele gebruikers te vergroten. Dit komt eraan in een toekomstige update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
BUG: Als je met sneltoets "f" naar full-screen bent geschakeld, werken de sneltoetsen niet tot je de video aangeklikt hebt.

Nog een Bug: Als je met de muis op full-screen geklikt hebt en je drukt daarna op spatie, werkt de spatie niet alleen meer om te pauzeren, de focus staat dan op de full-screen-knop waardoor je daar dus ook op "klikt" met spatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 11:22
Noizzz schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 18:18:
Ik zou het waarderen als ik met een setting in mijn profiel kan bepalen of the auto-buffering aan of uit staat.
Ik heb een kleine bandbreedte en wil eigenlijk niet dat al die filmpjes staan te laden als ik ze toch niet wil bekijken. Mischien is die functie er al en zie ik het over het hoofd?
Zou ook handig zijn voor op het werk :)

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En ook handig op school. Ze hebben daar de bandbreedte voor Youtube e.d. al gelimiteerd (zo gelimiteerd dat het afspelen sneller gaat dan het bufferen _O- , erg handig als de leraar wat van Youtube wil laten zien), maar als dan iemand in de vrije uren telkens een website opent dat op de achtergrond aardig wat traffic genereert, dan zal dat denk ik wel commentaar op leveren :/

De play/pause-knop bug die op pagina 1 (en 2) gemeld werd is er helaas nog steeds :/

[ Voor 32% gewijzigd door Raven op 25-04-2016 17:22 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 11:22
Raven schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:44:
En ook handig op school. Ze hebben daar de bandbreedte voor Youtube e.d. al gelimiteerd (zo gelimiteerd dat het afspelen sneller gaat dan het bufferen _O- , erg handig als de leraar wat van Youtube wil laten zien), maar als dan iemand in de vrije uren telkens een website opent dat op de achtergrond aardig wat traffic genereert, dan zal dat denk ik wel commentaar op leveren :/

De play/pause-knop bug die op pagina 1 gemeld werd is er helaas nog steeds :/
Geef Noizzz in "Bètatest nieuwe videoplayer" dan ff een +1. Dan zien de devs beter dat er meer mensen die wens hebben.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Done, al denk ik niet dat het bij oude(re) berichten opvalt.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Raven schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:43:
Done, al denk ik niet dat het bij oude(re) berichten opvalt.
Link dan ook even naar "De play/pause-knop bug die op pagina 1 gemeld werd" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Linkjes toegevoegd. Had er ook al over geDM'd met StreamOne , leek trouwens webtrekk-gerelateerd te zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 25-04-2016 17:23 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Laatst online: 23:32

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Sorry voor het schopje, maar ik denk dat dit het juiste topic is.

Zit er airplay support voor iOS in deze videoplayer? Via mijn MacBook zie ik deze optie wel in de player staan maar als ik hem open met mijn iPad zie ik hem niet. iOS is de laatste versie.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Pagina: 1 2 Laatste