~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Ik zou het woordje "op" zetten tussen "Qualcomm" en "Android Central"laat Qualcomm Android Central weten
Zoals het er staat niet fout, maar heb er 'aan' bijgezet.Magnifix schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:01:
nieuws: Qualcomm: Quick Charge en usb-c gaan prima samen
[...]
Ik zou het woordje "op" zetten tussen "Qualcomm" en "Android Central"
Derde alinea:
die => datDeze vlucht leverde wel een record op, namelijk die van langste vlucht ooit
Tweede alinea
Dubbele datEen woordvoerder van Swift liet aan persbureau Reuters weten dat dat de criminelen de Swift-clientsoftware genaamd 'Alliance Access' als doelwit hadden.
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Dit topic is bedoelt voor het delen van ervaringen en tips. Dit topic is dus niet bedoeld voor specifiek aankoopadvies en simpele vragen zonder eigen inzet.
Tweede keer "bedoeld" is correct gespeld, het eerste "bedoelt" niet.
nieuws: Nl-domein viert dertigste verjaardag
https://www.ziggo.nl/zakelijk/alles-in-1/connect-zzp/pro/
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, want ik ben niet de auteur, maar het abonnement waar je naar verwijst, is een ander abonnement dan waar dit volgens mij over gaat.BitsThatByte.nl schreef op maandag 25 april 2016 @ 18:40:
Het nieuwsbericht van Ziggo's nieuwe 300/30 abonnement klopt niet. Volgens de website van ziggo is de snelheid 300/40.
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Dat is het zakelijke abonnement voor zzp'ers, waarin ik in mijn artikel zelf naar verwijs in de vierde alinea. Het 300/30-abo voor consumenten staat nog niet op de Ziggo-website.BitsThatByte.nl schreef op maandag 25 april 2016 @ 18:40:
Het nieuwsbericht van Ziggo's nieuwe 300/30 abonnement klopt niet. Volgens de website van ziggo is de snelheid 300/40.
Dit e-mailprogramma bestaat al meer dan 25 jaar bestaat.
En verderop:
Deze uitgave moet enkele kleine fouten herstellen [en] zou ook weer goed met LibreOffice samen moeten werken.
Suggesties ter correctie:Een ander praktisch punt is of de camera je in staat is stelt om tijdens het schrijven naar de sd-kaart een nieuwe foto te maken.
ofEen ander praktisch punt is of de camera je in staat is stelt om tijdens het schrijven naar de sd-kaart een nieuwe foto te maken.
Een ander praktisch punt is of de camera je in staat is stelt om tijdens het schrijven naar de sd-kaart een nieuwe foto te maken.
2e t/m 4e regel:
Ik vind er geen duidelijke info over, maar mijn gevoel zegt dat het met de aanvulling beter klopt.Overheden maken gretig gebruik van de mogelijkheden die de voortschrijdende technologie biedt om inzicht te krijgen in communicatie, vaak zonder onderscheid te maken tussen relevante en minder relevante informatie.
Moet het niet "de infectie" zijn?Het is nog niet duidelijk hoe infectie heeft kunnen plaatsvinden
Virussen? Scan ze hier!
Tweede alinea, vijfde zin
duidelijk → duidelijkeApple heeft een duidelijk positie ingenomen (…)
Het had gekund, maar een lidwoord is hier niet per se nodig.wildhagen schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 07:53:
nieuws: Duitse kerncentrale stelt infectie door ongerichte malware vast
[...]
Moet het niet "de infectie" zijn?
De rest is weer opgekalefaterd.
imho een paar suggesties:
'die minder dan een jaar geleden open ging, dicht gaat.'
dichtgaat
'en beter in te kunnen springen op'
en beter in te kunnen spelen op
'MakerBot is een van de bekendste'
MakerBot is één van de bekendste
'maakte de afgelopen jaren flinke groei door'
maakte de afgelopen jaren een flinke groei door
'onder andere met zijn Replicator-serie.'
onder andere met de Replicator-serie.
mvg
dienst kunnen doen alarmknop -> dienst kunnen doen als alarmknop
De accenttekens op 'één' worden alleen gebruikt als anders verwarring kan ontstaan. Dat is hier niet het geval.benopdezolder schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:21:
MakerBot stopt met eigen productie 3d-printers
[...]
'MakerBot is een van de bekendste'
MakerBot is één van de bekendste
[...]
[quote]
[...] een systeem 'die krachtig genoeg is [...]
[quote]
die -> dat
Nioh speelt zich af tijdens een burgeroorlog in Japan, waarin ook demonen en rol spelen,
Een rol spelen (een e vergeten).
Allerlaatste woord: openende => opende
Piriform heeft versie 5.16 van
Die moet denk ik v 5.17 zijn.
Eerste alinea, tweede zin
Net als "dichtgaan", wordt "opengaan" ook aan elkaar geschreven. Zie ook http://woordenlijst.org/#/?bwc=1&q=opengaan, in het bijzonder onder "verleden tijd bijzinvolgorde". Het hoort dus "openging" te zijn. TL;DR-versie:(…) die minder dan een jaar geleden open ging, dichtgaat.
open ging → openging
Eerste alinea, laatste zin:
Tussen twee persoonsvormen hoort doorgaans een komma.Of de smartphone ook naar de Benelux komt, is nog niet bekend.
Tweede alinea, derde zin:
Het zijn Cortex-A53-cores...In het toestel zit een MediaTek MT6795-soc met acht ARM Cortex-53-cores op 2GHz...
Ziet er uit als een vrouw en klinkt ook zo.Onze andere favoriet tijdens de potjes LawBreakers die we speelden, is de Assassin. Hij is fysiek nog zwakker dan de Vanguard, maar ook sneller. De basissnelheid van beide is gelijk, maar de Assassin is voor het opbouwen van zijn snelheid niet afhankelijk van energie; hij kan dus vaker snelheid maken.
Een handige Assassin weet de haak echter zo te mikken dat hij langs diezelfde een muur schiet, of over een obstakel.
Met dat wapen doet de Assassin zijn naam eer aan. Ondanks zijn zwakke gestel en ondanks dat de zwaarden pure melee-wapens zijn, maakt hij er in veel matches de meeste slachtoffers mee. Waar het bij veel vuurwapens een aantal treffers vergt om een kill te maken, is de Assassin met het dubbele zwaard al snel klaar met zijn moordwerk.
hi,Delpozo schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:35:
[...]
De accenttekens op 'één' worden alleen gebruikt als anders verwarring kan ontstaan. Dat is hier niet het geval.
het waren allemaal suggesties, géén correcties.
mvg.
Vierde alinea:
=> voortgezetdie heeft zich ook nu voorgezet.
Zesde alinea:
=> weerslag?en dat zal zijn weergave hebben op de omzet.
nieuws: ACM: detectie van adblockers zonder toestemming is in Nederland niet ...
Laatste alinea:
=> PersoonsgegevensVolgens de ACM en de Autoriteit Persoonsgevens is hier sprake
reviews: Personal privacy deel I: kiezen uit encryptietools
Pagina 3 (over Bitlocker):
=> genererenom encryptiesleutels te generen en op te slaan
Pagina 4 (OS X Disk Utility):
Van de mag er één keer uit.Voor encryptie van de van de volledige harde schijf
[ Voor 71% gewijzigd door Sleip op 27-04-2016 12:57 ]
afgehandled > afgehandeldTransacties worden door een ander bedrijf afgehandled
(bronartikel)Het moederbedrijf zegt bij klanten een wachtwoord-reset door te hebben gevoerd omdat het niet kan garanderen dat de versleutelde wachtwoorden ontsleuteld worden door een kwaadwillende.
Stel je voor dat een webwinkel je echt garandeert dat je wachtwoord ontsleuteld wordt door een kwaadwillende...
Eerste tekstkolom:
Bethesda Game Studios heeft een bètaversie van zijn mods-infrastructuur en de bijbehordende Creation Kit voor Fallout 4 beschikbaar gemaakt voor gebruikers. Mods die via deze weg gemaakt worden, verschijnen in een speciaal menu in de game en op de Bethesda-website.
Wust um yn 'e moele ha? :p
Mijn komma is nog niet verwerkt...MatthijsV. schreef op woensdag 27 april 2016 @ 00:10:
nieuws: HTC brengt One S9 met MediaTek-soc uit in Duitsland voor 499 euro
Eerste alinea, laatste zin:
[...]
Tussen twee persoonsvormen hoort doorgaans een komma.
Volgens mij geldt dit ook voor Vanguard.PcDealer schreef op woensdag 27 april 2016 @ 00:47:
reviews: LawBreakers - Spelen met de zwaartekracht
[...]
Ziet er uit als een vrouw en klinkt ook zo.
[...]
[...]
Daarnaast in de vijfde alinea, derde zin:
Overbodig lidwoord.Een handige Assassin weet de haak echter zo te mikken dat zij langs diezelfde een muur schiet, of over een obstakel.
nieuws: Webwinkels ReplaceDirect en zustersite Twindis melden datalek - update
Titel:
'Webwinkel' slaat alleen op ReplaceDirect, dus enkelvoud...Webwinkels ReplaceDirect en zustersite Twindis melden datalek - update
[ Voor 41% gewijzigd door MatthijsV. op 27-04-2016 15:11 ]
Ook bij Twindis is via hun website te bestellen en dus een webwinkel. Ze doen alleen niet aan B2C.MatthijsV. schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:59:
[...]
'Webwinkel' slaat alleen op ReplaceDirect, dus enkelvoud...
Dat zal best, maar ik bedoel meer het meer taalkundig. 'Zustersite' slaat immers al op op Twindis (en suggereert dat Twindis ook een webwinkel is), dus slaat 'webwinkel' alleen op ReplaceDirect. Er zijn dus in mijn optiek 2 opties om de titel aan te passen:PcDealer schreef op woensdag 27 april 2016 @ 16:26:
[...]
Ook bij Twindis is via hun website te bestellen en dus een webwinkel. Ze doen alleen niet aan B2C.
1: "Webwinkel ReplaceDirect en zustersite Twindis melden datalek - update"
2: "Webwinkels ReplaceDirect en Twindis melden datalek - update"
Als 'webwinkels' er als meervoud voor 2 bedrijven staat, moet je het ook in enkelvoud voor elk bedrijf apart kunnen schrijven. Je krijgt dan iets als: "Webwinkel ReplaceDirect en webwinkel zustersite Twindis melden datalek - update"...
Ah, op die manierMatthijsV. schreef op woensdag 27 april 2016 @ 17:51:
[...]
Dat zal best, maar ik bedoel meer het meer taalkundig. 'Zustersite' slaat immers al op op Twindis (en suggereert dat Twindis ook een webwinkel is), dus slaat 'webwinkel' alleen op ReplaceDirect. Er zijn dus in mijn optiek 2 opties om de titel aan te passen:
1: "Webwinkel ReplaceDirect en zustersite Twindis melden datalek - update"
2: "Webwinkels ReplaceDirect en Twindis melden datalek - update"
"gebruikers wiens gegevens" moet zijn "gebruikers wier gegevens".
Moet volgens mij overeenkomen met eerste regel in artikel:
Vooral gamers en ontwikkelaars hebben de Oculus Rift gekocht. Dat zegt Facebook ..
'Het' moet 'hij' zijn, Zuckerberg deelde deze gegevens, niet het bedrijf, aldus voorgaande zin.Het deelde wel enkele andere statistieken
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
In de tekst en in de pricewatch staat dat de G5 een accu van 2800 mAh heeft. In de grafieken en de testbench staat 3000 mAh
De eerste grafiek op de pagina gaat over de accuduur bij video kijken terwijl de tekst eronder over de browsetest gaat. De eerste grafiek is ook hetzelfde als de tweede grafiek.
Daar hebben we Julian weer met zijn "gezien"Waarschijnlijk is het plan om een lancering in mei 2018 uit te voeren, gezien de positie van Mars ten opzichte van de aarde dan ideaal is om een Hohmann transfer uit te voeren.
Deze zin loopt beter als er gewoon "omdat" staat. Verder wordt er twee keer "uitvoeren" gebruikt in deze zin, dat is ook niet fraai.
In Nederland is "gezien" eigenlijk een nogal archaïsche term, behalve in de betekenis van "Ik heb het gezien". Kortom, niet meer van deze tijd. Volgens mij werd het gebruikt in de betekenis van "vanwege" of "in aanmerking genomen", niet als "omdat". Of dat in Vlaanderen anders is kan ik niet beoordelen.
Wil je het dus persé in Nederland gebruiken, verander dan de vorm. Zoals hieronder, maar het is leesbaarder om de zin in afzonderlijke zinnen op te splitsen gezien de vele informatie.
edit: Verbeteringen en uitbreidingenWaarschijnlijk is het plan om een lancering uit te voeren in mei 2018 gezien de ideale positie van Mars ten opzichte van de aarde voor een Hohmann transfer.
[ Voor 16% gewijzigd door torp op 28-04-2016 10:10 ]
doe maar "toeslag"plus een toelsag
torp schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:28:
nieuws: SpaceX wil in 2018 onbemande Dragon-capsule naar Mars sturen
[...]
Daar hebben we Julian weer met zijn "gezien"![]()
Deze zin loopt beter als er gewoon "omdat" staat. Verder wordt er twee keer "uitvoeren" gebruikt in deze zin, dat is ook niet fraai.

Zin kan beter inderdaad, pas ik aan.
edit: gelukkig opgelost.
[ Voor 17% gewijzigd door torp op 28-04-2016 10:22 ]
Niet?torp schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:20:
Ik heb het gezien, maar "uit te realiseren" is ook niet best.
Andrasman
Prijs van de Vive moet 899,- zijn.
https://store.htcvivecart...63500/OfferID.48383084701
Oei.,. dat was mijn reparatiefout...torp schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:20:
Ik heb het gezien, maar "uit te realiseren" is ook niet best.
edit: gelukkig opgelost.
En Vive ook aangepast. Dat was bij de aankondiging van de verkoop nog 799 nieuws: HTC Vive gaat 799 dollar kosten en wordt in april geleverd
[ Voor 34% gewijzigd door letatcest op 28-04-2016 11:16 ]
"Daarmee is het na Apple, Microsoft en Sony de derde fabrikant die kampt met dalende leveringen"
Na Apple, Microsoft en Sony; dus de vierde fabrikant...
Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
In de 3e alinea staat "Desondanks leidde LG een klein verlies".
Volgens mij leidde (vervoeging van leiden) je een team en leed (vervoeging van lijden) je verlies.
Si vis pacem, para bellum

[ Voor 93% gewijzigd door LievenDF op 28-04-2016 13:02 ]
"De uitnodiging toont alleen de tekst 'You wouldn't want mis this'"
Het ernaast staande plaatje toont de tekst *zonder* spelfout...
[ Voor 10% gewijzigd door Brousant op 28-04-2016 14:20 . Reden: verduidelijking ]
...gaat...Met andere takken van Sony gaan het wel beter.
blah
Verwijderd
...Liberty Global...Voor de integratie van diensten als Netflix verwees de topman naar het Horizon-platform van moederbedrijf Libery Global, dat ook Ziggo aanbiedt.
De AOC AG271QX met een 27"-scherm ...
Ontbreekt: "een".Dankzij het gebruik van een tn-paneel ...
In de intro staat:
Verderop in het artikel staat:van een verversingssnelheid van 30Hz tot 144Hz
"tot" != "tot en met"bij 30Hz tot en met 144Hz
"bij" is hier volgens mij niet op z'n plek, dat doet klinken alsof de monitor een verversingssnelheidbereik heeft dat groter is dan 30-144 Hz door of met Adaptive-Sync, maar alleen in het genoemde bereik AMD's FreeSync ondersteunt.
Dubbelop: Dit zijn .. zijn dit.Dit zijn net als Nvidia's Gsync zijn dit technieken voor dynamische verversingssnelheden, die ervoor zorgen dat het beeldscherm en de videokaart compleet synchroon werken, zodat tearing en stotteren worden voorkomen.
[ Voor 39% gewijzigd door C0rnelis op 28-04-2016 21:49 ]
heeft de ceo van het bedrijf Sundar Pichai, => heeft de ceo Sundar Pichai van het bedrijf, of heeft de ceo van het bedrijf, Sundar Pichai,
Vond het al een gekke bedrijfsnaam van Google...
[ Voor 6% gewijzigd door Septillion op 28-04-2016 22:25 ]
Dubbele woordenVoor de Oculus Rift en HTC Vive wordt bijvoorbeeld een GTX 970, R9 290 of hoger aangeraden. Momenteel zijn er volgens Taylor wereldwijd ongeveer 7,5 miljoen mensen met zo'n systeem en daarmee is de markt te te klein voor ontwikkelaars om veel geld te stoppen in het maken van vr-games.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
De titel moet denk ik zijn
België vroeg twee keer zo vaak gegevens op bij Facebook dan Nederland in 2015
Na 'zo' volgt 'als'.rens-br schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:34:
nieuws: België vroeg twee keer zo vaak gegevens op bij Facebook als Nederland...
De titel moet denk ik zijn
[...]
http://taaladvies.net/taa...an_als_driemaal_zo_groot/
Edit: en ik moest dit ook wel echt opzoeken want als je de zin met beide woorden drie keer opleest ga je toch twijfelen
[ Voor 10% gewijzigd door Hafermaut op 29-04-2016 09:52 ]
van actie-rpg Deus Ex: Mankind Devided
van actie-rpg Deus Ex: Mankind Divided
Ah bedankt voor het opzoeken van de regel. Ik was er vanuit gegaan dat ook hier de standaard regel geldt:Hafermaut schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:51:
[...]
Edit: en ik moest dit ook wel echt opzoeken want als je de zin met beide woorden drie keer opleest ga je toch twijfelen
Vergrotende trap = Dan.
Dit is de negende, achtste stond ook al bij 5.0.18.Oracle heeft de achtste update voor VirtualBox versie 5.0 uitgebracht.
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Moet dat niet 2016-04-28 zijn? YYYY-MM-DD. De vorige versienummers op Tweakers van Sysinternals Suite zijn wel zo.2016-28-04
Update: ik zie dat het is aangepast, bedankt. :-)
[ Voor 33% gewijzigd door AmirIHz op 29-04-2016 17:04 ]
In mijn optiek leest deze titel nogal raar. Wetenschap is geen persoon, en kan dus niet iets ontwikkelen. "Wetenschappers ontwikkelen..." leest beter.Wetenschap ontwikkelt efficiënte koeling voor elektronica met grafeennanovlokjes
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Pagina 2, over T-Mobile:
ingebrepen => inbegrepenhet is bij Stel Samen & Stel Bij ingebrepen.
nieuws: Ongericht aftappen kabel gaat de overheid jaarlijks 35 miljoen euro k...
Eerste alinea:
Zou de punt aan het einde van deze zin niet buiten het citaat behoren te vallen? => opdracht'.Daarbij gaat het om de 'investerings-, exploitatie- en onderhoudskosten voor de technische voorzieningen die zijn of worden gemaakt teneinde te kunnen voldoen aan de opdracht, alsmede van de door de aanbieder gemaakte administratie- en personeelskosten rechtstreeks voortvloeiend uit het voldoen van de opdracht.'
Tweede alinea:
Overheid is vrouwelijk. => haar rekeningneemt de overheid voor zijn rekening.
Vijfde alinea:
=> buitenlandse?grote bedrijven, zowel binnen- als buitenlands
Zesde alinea:
Ook hier valt de punt aan het einde van de zin volgens mij buiten het citaat.In een reactie zegt Ton Siedsma van Bits of Freedom dat in het voorstel "aan het sleepnet inhoudelijk, behalve het toevoegen van het woord “onderzoeksopdrachtgericht”, niets is gewijzigd."
[ Voor 74% gewijzigd door Sleip op 29-04-2016 17:18 ]
mee eens!LankHoar schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:40:
nieuws: Wetenschap ontwikkelt efficiënte koeling voor elektronica met grafeen...
[...]
In mijn optiek leest deze titel nogal raar. Wetenschap is geen persoon, en kan dus niet iets ontwikkelen. "Wetenschappers ontwikkelen..." leest beter.
verder is imho in
'De kwaliteit van de warmtegeleiding van de film nam flink toe als er een functionele laag met grafeennanovlokjes aan toegevoegd werd, in vergelijking tot een film zonder zo'n laag.'
', in vergelijking tot een film zonder zo'n laag' dubbelop.
(nog los van het feit, dat het 'in vergelijking met' is` en wel 'in tegenstelling tot'.)
en lijken me
'ongeveer 28 °C naar beneden gebracht kon worden, van 135 naar 107 graden.' (door de komma).
en
'De vlokjes zorgden dus nog eens voor 11 graden extra koeling.' (door 'dus').
duidelijker
[ Voor 3% gewijzigd door benopdezolder op 29-04-2016 18:54 ]
3e Alinea, laatst zin:
Het kiezen voor zowel de printer als de teller(...)
nope
niet echt,duqu schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 21:09:
Alles weer bij!
Wetenschap ontwikkelt efficiënte koeling voor elektronica met grafeennanovlokjes
én
De kwaliteit van de warmtegeleiding van de film nam flink toe als er een functionele laag met grafeennanovlokjes aan toegevoegd werd, in vergelijking tot een film zonder zo'n laag.
zijn nog hetzelfde.
Eerste alinea, tweede zin:
'The Facebook Network'
Ziggo komt met internetabonnement met snelheden van 300/30Mbit/s
Derde alinea, laatste zin:
(dubbele spatie).Deze abonnementen
Personal privacy deel I - Kiezen uit encryptietools
- Pagina 1:
„Encryptie”, vierde alinea, tweede zin:als de laptop zoekraakt - Pagina 4:
„Gpg4win”, laatste alinea, laatste zin:grote bedragen [...] De vraag is echter of hij ze|die op de juiste manier kan inzetten. - Pagina 6:
- „MiniLock”:
- Eerste alinea, laatste zin:TweetNaCl, dit is een implementatie van de NaCl-bibliotheek, die past
- Tweede alinea, derde zin:miniLock-bestand
- Eerste alinea, laatste zin:
- „OS X Disk Utility”:
- Eerste alinea, tweede zin:een versleutelde disk image
- Tweede alinea, vijfde zin:een nieuwe disk image
- Eerste alinea, tweede zin:
- „MiniLock”:
Duitse kerncentrale stelt infectie door ongerichte malware vast
Laatste alinea, eerste zin:
tussen 1962 en 1966. gebouwd
Dutch Power Cows maken zich op om World Community Grid te begrazen
- Eerste alinea, laatste zin:daarbij gebaat
- Tweede alinea, tweede zin:Help stop TB (Tuberculose)
WRR: burgers onvoldoende beschermd tegen analyse en gebruik big data
- Eerste alinea, laatste zin:adviseren de regelgeving rond het verzamelen van data te verzwaren
- Laatste alinea, derde zin:
enAutoriteit PersoonsgegevensCommissie van Toezicht op de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten
Ongericht aftappen kabel gaat de overheid jaarlijks 35 miljoen euro kosten
- Vierde alinea, laatste zin:De overheid [...], waar zij eerder 'ongerichte interceptie' gebruikte
- Zesde alinea, laatste zin:gegevens [...] worden verzameld
- Achtste alinea, laatste zin:De CTIVD [...] haar ongenoegen
- Laatste alinea, eerste zin:Een punt dat
Techniek gebruikt machine learning om zwart-witvideo in te kleuren
Derde alinea, eerste zin:
de techniek [...] laat zij
Wetenschappers ontwikkelen efficiënte elektronicakoeling met grafeennanovlokjes
Tweede alinea, eerste zin:
in vergelijking met
"ke"
Tweede alinea, eerste zin na de komma
Zolang je je binnen de Oculus-omgeving bevindt, heeft ke in de regel niet meer nodig dan de headset en de controller
- Creating more joy for people who interact with our digital world
Verwijderd
5e Alinea:
'Alsof' of andere zinsopbouw gebruiken?Nu lijkt het wellicht als we niet enthousiast worden van de Rift
Laatste alinea:
Hier blijkt het ene gegeven uit het andere, maar het woordje uit ontbreekt.Dat Google nu ook een implanteerbare lens heeft uitgedacht, blijkt dat de plannen voor dergelijke producten serieus genomen worden.
=> Uit het feit dat Google een implanteerbare lens heeft uitgedacht, blijkt dat...
Titel
Het is "Oculus Rift-review", niet "Oculus Rift Review", een anglicisme. Dit geldt natuurlijk voor alle acht pagina's.
Tweede alinea, tweede zin
samen vatten → samenvatten (zie ook http://woordenlijst.org/#/?bwc=1&q=samenvatten)(…) die ze bij Oculus samen vatten onder de naam Oculus VR sensor.
Zevende alinea, eerste zin
Een komma tussen "vertekent" en "is" zou beter zijn, omdat het om werkwoorden gaat die niet tot hetzelfde gezegde horen. Zie ook http://taaladvies.net/taa...en_twee_werkwoordsvormen/.Omdat de lens vertekent is het beeld aan de randen duidelijker onscherper dan in het midden.
Zevende alinea, tweede zin
teveel → te veel (zie ook http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/775)Je zult dus moeten aanleren om niet teveel (…)
Achtste alinea, vierde zin
Ook hier geldt dat een komma tussen "werkt" en "zal" beter is, omdat het om werkwoorden gaat die niet tot hetzelfde gezegde horen. Zie ook http://taaladvies.net/taa...en_twee_werkwoordsvormen/.In hoeverre dat storend werkt zal van persoon tot persoon verschillen.
reviews: Oculus Rift Review - Veelbelovend met flink wat haken en ogen, pagina 4 - Games: gemaakt voor VR
Tweede alinea, eerste zin
Ook hier geldt dat een komma tussen "bespreken" en "geldt" beter is, omdat het om werkwoorden gaat die niet tot hetzelfde gezegde horen. Zie ook http://taaladvies.net/taa...en_twee_werkwoordsvormen/. Tevens is het volgende van toepassing: http://taaladvies.net/taa...e_bijvoeglijke_bijzinnen/, de laatste zin, nl. "Na een bijvoeglijke bijzin, of die nu uitbreidend is of beperkend, komt altijd een komma.".Voor die eerste twee categorieën die we hier bespreken geldt dat we een kleine greep uit het totaalaanbod hebben gedaan.
Derde alinea, eerste zin
Volgens mij kan "op" hier weggelaten worden.Van alle games die we de afgelopen weken op met Oculus Rift hebben uitgeprobeerd, (…)
Vierde alinea, eerste zin
Ook hier geldt dat een komma tussen "afspeelt" en "is" beter is, omdat het om werkwoorden gaat die niet tot hetzelfde gezegde horen. Zie ook http://taaladvies.net/taa...en_twee_werkwoordsvormen/.In de zwaartekrachtloze omgeving waarin Adr1ft zich afspeelt is de aandrijving van het ruimtepak (…)
Tiende alinea, derde zin
Het is òf "door ze te voorzien van" (eigenlijk "hen te voorzien van"), maar dan moet de zin nog verder aangepast worden, òf "door te voorzien in hun behoeften".(…) en je kunt je band met ontdekte beestjes verbeteren door ze te voorzien in hun behoeften (…)
reviews: Oculus Rift Review - Veelbelovend met flink wat haken en ogen, pagina 5 - Games: aangepast aan VR
Eerste alinea, eerste zin
Ook hier geldt dat een komma tussen "betreft" en "hebben" beter is, omdat het om werkwoorden gaat die niet tot hetzelfde gezegde horen. Zie ook http://taaladvies.net/taa...en_twee_werkwoordsvormen/.Wat al bestaande games betreft hebben we ons met name gericht op EVE: Valkyrie en Project Cars.
Eerste alinea, zesde zin
Ook hier geldt dat een komma tussen "gaat" en "is" beter is, omdat het om werkwoorden gaat die niet tot hetzelfde gezegde horen. Zie ook http://taaladvies.net/taa...en_twee_werkwoordsvormen/. Verder lijkt het me beter om de komma na "game" weg te laten.Waar het ons bij EVE echter om gaat is het verschil tussen deze game, en het 'normale' EVE Online, (…)
Tweede alinea, tweede zin
Ja, het is "EVE: Valkyrie", maar het is niet "EVE: Online", maar "EVE Online".EVE: Valkyrie is, om te beginnen, het veel meer actiegerichte broertje van EVE: Online.
Vierde alinea, vierde zin
EVE: Online → EVE OnlineToch vragen we ons af of iemand die bijvoorbeeld veel EVE: Online speelt (&hellip:)
Zevende alinea, tweede zin
in kijken → inkijken (zie ook http://woordenlijst.org/#/?bwc=1&q=inkijken)(…) je kunt een bocht alvast in kijken (…)
reviews: Oculus Rift Review - Veelbelovend met flink wat haken en ogen, pagina 6 - Benchmarks
Eerste alinea, vierde zin
Ook hier geldt dat een komma tussen "toveren" en "heb" beter is, omdat het om werkwoorden gaat die niet tot hetzelfde gezegde horen. Zie ook http://taaladvies.net/taa...en_twee_werkwoordsvormen/.Waar je op een full hd-scherm op 60Hz ongeveer 124 miljoen pixels per seconde op het scherm moet toveren heb je voor 2160x1200 pixels op 90Hz 233 miljoen pixels per seconde nodig.
Eerste alinea, vijfde zin
Het zou m.i. beter zijn om een komma te plaatsen tussen "weergave" en "moet", omdat het om een bijzin met het onderschikkende voegwoord "omdat" gaat. Zie ook http://taaladvies.net/taa...erschikkende_voegwoorden/, in het bijzonder de zin na artikel 3: "Voor de voegwoorden omdat, doordat, als, indien, aangezien, terwijl, zodat, opdat enzovoort is de komma in veel gevallen wel gewenst.".Omdat het beeld ook nog eens vervormd moet worden voor een correcte weergave moet je gpu volgens Oculus ongeveer 400 miljoen pixels per seconde genereren (…)
Tweede alinea, vierde zin
'iet → ietsHet testsysteem hebben we van 'iet snellere hardware voorzien (…)
Vierde alinea, eerste zin
moet te zien overleven → moet zien te overlevenIn Adr1ft ben je een astronaut die, nadat zijn ruimtestation ontploft is, moet te zien overleven (…)
Zevende alinea, eerste zin
Ook hier geldt dat een komma tussen "is" en "kan" beter is, omdat het om werkwoorden gaat die niet tot hetzelfde gezegde horen. Zie ook http://taaladvies.net/taa...en_twee_werkwoordsvormen/.Wanneer een nieuw frame niet op tijd klaar is kan de Rift gebruikmaken van asynchronous timewarp.
Negende alinea, titel
Eve: Valkyrie → EVE: Valkyrie (zie ook https://www.evevalkyrie.com/)
Negende alinea, eerste zin
Eve: Valkyrie → EVE: Valkyrie (zie ook https://www.evevalkyrie.com/)In Eve: Valkyrie hebben we het benchmarken iets anders aangepakt dan in andere games; (…)
Negende alinea, derde zin
Ook hier geldt dat een komma tussen "selecteert" en "blijkt" beter is, omdat het om werkwoorden gaat die niet tot hetzelfde gezegde horen. Zie ook http://taaladvies.net/taa...en_twee_werkwoordsvormen/. Tevens is het volgende van toepassing: http://taaladvies.net/taa...e_bijvoeglijke_bijzinnen/, de laatste zin, nl. "Na een bijvoeglijke bijzin, of die nu uitbreidend is of beperkend, komt altijd een komma.".Uit de instellingen die de game voor je selecteert blijkt ook meteen (…)
Tiende alinea, tweede zin
Eve → EVEBij Eve zit je in een ruimteschip en is het de bedoeling dat je met behulp van raketten en ander wapentuig de vijand kapotschiet.
Elfde alinea, eerste zin
Eve → EVEIn Eve heb je in ieder geval weinig aan een GTX 970, (…)
Dertiende alinea, eerste zin
beta-fases → bètafases (zie ook http://woordenlijst.org/#/?q=b%C3%A8ta)Project Cars ondersteunde al tijdens zijn beta-fases de DK-2 van de Rift (…)
Dertiende alinea, tweede zin
Eve: Valkyrie → EVE: Valkyrie (zie ook https://www.evevalkyrie.com/)In tegenstelling tot Adr1ft en Eve: Valkyrie (…)
Zestiende alinea, vierde zin
Eve: Valkyrie → EVE: Valkyrie (zie ook https://www.evevalkyrie.com/)Zowel in Project Cars als in Eve: Valkyrie (…)
Oculus Rift Review - Veelbelovend met flink wat haken en ogen, pagina 7 - Andere toepassingen
Tweede alinea, eerste zin
Ook hier geldt dat een komma tussen "beleven" en "is" beter is, omdat het om werkwoorden gaat die niet tot hetzelfde gezegde horen. Zie ook http://taaladvies.net/taa...en_twee_werkwoordsvormen/. Tevens is het volgende van toepassing: http://taaladvies.net/taa...e_bijvoeglijke_bijzinnen/, de laatste zin, nl. "Na een bijvoeglijke bijzin, of die nu uitbreidend is of beperkend, komt altijd een komma.".Een van de meest treffende voorbeelden van ervaringen die je met de Oculus Rift gewoon thuis kunt beleven is de Apollo 11-missie.
Vijfde alinea, eerste zin
Ook hier geldt dat een komma tussen "biedt" en "moeten" beter is, omdat het om werkwoorden gaat die niet tot hetzelfde gezegde horen. Zie ook http://taaladvies.net/taa...en_twee_werkwoordsvormen/. Tevens is het volgende van toepassing: http://taaladvies.net/taa...e_bijvoeglijke_bijzinnen/, de laatste zin, nl. "Na een bijvoeglijke bijzin, of die nu uitbreidend is of beperkend, komt altijd een komma.".De niet direct game-gerelateerde ervaringen die de Oculus biedt moeten de gebruiker (…)
reviews: Oculus Rift Review - Veelbelovend met flink wat haken en ogen, pagina 8 - Conclusie
Tweede alinea, derde zin
Ook hier geldt dat een komma tussen "spelen" en "is" beter is, omdat het om werkwoorden gaat die niet tot hetzelfde gezegde horen. Zie ook http://taaladvies.net/taa...en_twee_werkwoordsvormen/. Tevens is het volgende van toepassing: http://taaladvies.net/taa...e_bijvoeglijke_bijzinnen/, de laatste zin, nl. "Na een bijvoeglijke bijzin, of die nu uitbreidend is of beperkend, komt altijd een komma.".Afhankelijk van de games die je wil spelen is een stuurtje of joystick ook geen overbodige luxe.
Derde alinea, derde zin
Eve: Valkyrie → EVE: Valkyrie (zie ook https://www.evevalkyrie.com/)(…) zoals in Eve: Valkyrie of Project Cars, (…)
Vijfde alinea, tweede zin
Ook hier geldt dat een komma tussen "vallen" en "krijg" beter is, omdat het om werkwoorden gaat die niet tot hetzelfde gezegde horen. Zie ook http://taaladvies.net/taa...en_twee_werkwoordsvormen/. Tevens gaat het om een bijzin met het onderschikkende voegwoord "als". Zie ook http://taaladvies.net/taa...erschikkende_voegwoorden/, in het bijzonder de zin na artikel 3: "Voor de voegwoorden omdat, doordat, als, indien, aangezien, terwijl, zodat, opdat enzovoort is de komma in veel gevallen wel gewenst.".Als alle puzzelstukjes op hun plek vallen krijg je (…)
Als laatste: in heel het artikel wordt gesproken over "Nvidia", maar als je kijkt naar http://www.nvidia.com/, zie je dat zij zelf overal "NVIDIA" schrijven.

-De titel. Daar is denk ik bewust voor gekozen, gezien de hoofdletter bij Review.
en:
Wij schrijven dat als Nvidiarichy3908 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 12:39:
Als laatste: in heel het artikel wordt gesproken over "Nvidia", maar als je kijkt naar http://www.nvidia.com/, zie je dat zij zelf overal "NVIDIA" schrijven.
Die eerste is gefikst, de tweede laat ik staan aangezien dit geen spel- of tikfout is.benopdezolder schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 22:15:
[...]
niet echt,
Wetenschap ontwikkelt efficiënte koeling voor elektronica met grafeennanovlokjes
én
De kwaliteit van de warmtegeleiding van de film nam flink toe als er een functionele laag met grafeennanovlokjes aan toegevoegd werd, in vergelijking tot een film zonder zo'n laag.
zijn nog hetzelfde.
3e alinea nieuwsbericht
Ontwikkelaar DICE gaf eerder al aan dat er aan een nieuwe Battlefield-game gewerkt wordt. Verder heeft uitgever EA belooft --> moet beloofd zijn.
(Bold emphasis mine)[...]
Fitbit is een grote speler op de markt voor wearables en fitnesstrackers. Eerder dit jaar kwam het bedrijf met de Alta, een armband met oled-schermpje die slaap- en fitnessgegevens kan meten en een accuduur heeft van ongeveer vijf dagen.
[...]
Link bij "kwam" gaat echter over Jawbone.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
"belangrijk elektrisch component" moet zijn "belangrijke elektrische component", want component is niet onzijdig (het) maar mannelijk (de).
Verwijderd
"Waar we in januari nog voor een 6500K kozen"
Ik denk dat jullie de 6600K bedoelen
mee eens!Alex3 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 18:24:
geek: LHC krijgt met kabelknagende wezel opnieuw tegenslag te verwerken
"belangrijk elektrisch component" moet zijn "belangrijke elektrische component", want component is niet onzijdig (het) maar mannelijk (de).
verder:
'De Large Hadron Collider is na een reeks reparaties en upgrades alweer bijna een jaar bezig om met hoge snelheid deeltjes op elkaar te botsen.'
'te laten botsen'
'Daarbij stelden werknemers van CERN dat dergelijke incidenten met vogels vaker voorkomen.'
'Toen lieten werknemers van CERN weten dat '
Verwijderd
Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB
en er is 64MB chache-geheugen aanwezig.
- per seWe beginnen deze BBG met twee computers voor mensen met een kleine beurs of mensen die niet perse de nieuwste spellen op de hoogste instellingen hoeven te spelen.
Tweede alinea, derde zin:
accuutje
LHC krijgt met kabelknagende wezel opnieuw tegenslag te verwerken
Tweede alinea, eerste zin:
het in 2012 ontdekte higgsboson
verhoogde -> heeftBegin april verhoogde Ziggo de snelheid van abonnementen met 120/12Mbit/s verhoogd naar 150/15Mbit/s.
óf
verhoogd -> al
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
"Deze 'best of both worlds'-oplossing beloofd tot maximaal vier maal betere prestaties"
belooft...
Dit topic is gesloten.