10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
de grafieken van de kleurfout en grijswaardefout zijn verwisseld
In de laatste alinea moet ene denk ik een zijn:
In dezelfde adem kondigt Zotac ook een externe dockingstation voor videokaarten en ene nieuwe mini-pc aan
Doorgegeven, en verder bij.dasiro schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:16:
reviews: De smartphones van 2017: betere accuduur en dubbele camera's
de grafieken van de kleurfout en grijswaardefout zijn verwisseld
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Elfde alinea, tweede zin
orange → oranjeZo kan rood bijvoorbeeld net wat te orange zijn (…)
nieuws: Tele2-netwerk geeft verkeerde tijd en datum door aan klanten
Tweede alinea, tweede zin
backups → back-ups (zie ook http://woordenlijst.org/#/?q=back-up)Zo kunnen applicaties vastlopen en bepaalde geplande bewerkingen, zoals backups maken (…)
Tweede alinea, derde zin
stond → stonden (want "wekkers" is meervoud)Aan de praktische zijde zijn er meldingen van Tele2-klanten wiens wekkers niet afgingen omdat deze ingesteld stond (…)
Vierde alinea, tweede zin
met het probleem op te lossen → om het probleem op te lossen (of anders "met het oplossen van het probleem")Tele2 zou bezig zijn met het probleem op te lossen.
[ Voor 52% gewijzigd door richy3908 op 31-12-2016 18:00 ]
geek: Nooit meer een bsod: Insiders-build Windows 10 geeft groen scherm bij c...
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Verwijderd
We trappen 2017 maar weer af
Derde persoon enkelvoud tegenwoordige tijd = stam+t (je mag het werkwoord door smurfen of lopen verangen als het moeilijk vindt om te onderscheiden tussen een voltooid deelwoord of een persoonsvorm).Meer dan de helft van het mobiele bezoek komt van een Android-telefoon waarbij Samsung zijn marktdominantie binnen het Android-kamp nog maar eens tentoonspreid met een aandeel van grofweg een kwart.
En vooruit, was toch al aan het schrijven.
Die zien jullie vast wel, de zin daarvoor staat het goedAls deze trend zo doorzet zullen we die pétabytegrens volgend jaar zeker passeren
tentoonspreid → tentoonspreidt (Siask was me al voor hiermee(…) waarbij Samsung zijn marktdominantie binnen het Android-kamp nog maar eens tentoonspreid (…)
Tweede alinea, derde zin
Zuid Koreanen → Zuid-Koreanen (zie ook http://woordenlijst.org/leidraad/6/3, regel 6.E)Tippen aan Apple kunnen de Zuid Koreanen op dit vlak echter niet (…)
reviews: Gelukkig nieuwjaar aan jullie allemaal! - We blikken terug in cijfers en statistieken - pagina 4: Pricewatch
Eerste alinea, derde zin
meest → meeste(…) want het jaar ervoor was het de Galaxy S6 die op de meest belangstelling in de Pricewatch mocht rekenen.
Tweede alinea, eerste zin
Smartphones → smartphones(…) dan zijn Smartphones net als vorig jaar heer en meester (…)
Tweede alinea, derde zin
heeft → hebben (want "Olympische Spelen" en "de flinke prijsdaling van oled-televisies" maakt samen meervoud)Wellicht dat de Olympische Spelen en de flinke prijsdaling van oled-televisies hier iets mee te maken heeft.
reviews: Gelukkig nieuwjaar aan jullie allemaal! - We blikken terug in cijfers en statistieken - pagina 5: Interactiviteit, GoT en video
Vijfde alinea, eerste zin
verstookte → verstookten (want "we" is meervoud)Dat alles zorgde ervoor dat we bijna één petabyte aan data verstookte dit jaar (…)
reviews: Gelukkig nieuwjaar aan jullie allemaal! - We blikken terug in cijfers en statistieken - pagina 6: Tot slot
Derde alinea, derde zin
Houdt → Houd (want het is gebiedende wijs enkelvoud; zie ook "blijf feedback geven" verderop in de zin, wat ook enkelvoudig gebruikt is, dus de logica gebiedt dat dan "Houd" ook enkelvoudig moet worden gebruikt)Houdt ons dus scherp en blijf feedback geven (…)
Grafiek op pagina 2 van Gelukkig Nieuwjaar Allemaal (reviews: Gelukkig nieuwjaar aan jullie allemaal!, Windows besturingssystemen.
Als je naar een ander jaar switcht dan verandert ook de kleur van 2016 en ik geloof 2014. Zou beter zijn als die hetzelfde blijft.
aantal reacties en GoT-posts in de grafieken hebben een Amerikaans kommaprobleempje.
vooruitzicht + verschiet = vooruitschiet ?Intel Kaby Lake zat in het vooruitschiet,
In het artikel Desktop Best Buy Guide - Januari 2017 staat een tikfoutje op de eerste pagina. In de tabel waarin de 3 systemen en het bijbehorende budget genoemd wordt staat €350 voor het basis-gamesysteem. Verderop in het artikel wordt echter gesproken over €600 (het systeem kost op het moment van schrijven €646,15).
Merknaam.De joint venture zal zowel onder de merknamen Ziggo als Vodafone opereren.
3e alinea, 3e zin:
Tussen "bij" en "OxygenOS" spatie teveel.Verder heeft OnePlus bij OxygenOS 4.0 (N) nieuwe opties voor statusbar-icoontjes en aanpassingsmogelijkheden voor de shelf toegevoegd.
"Basis-gamesysteem 350 euro"
In de tabel staat 350 dit moet 600 euro zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door rwbk op 01-01-2017 13:53 ]
Er staat een budget van 350, waar dat 600 zou moeten.Systeem Budget
Basis-gamesysteem 350 euro
Low-end-systeem 250 euro
Htpc 200 euro tot 500 euro
Derde alinea, eerste zin
die waarop → waaropVoor het zover is, hebben we weer een aantal systemen samengesteld die waarop je niet hoeft te wachten om ze te bouwen (…)
reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2017 - pagina 2: Basis-gamesysteem
al weer → alweer (zie ook http://woordenlijst.org/#/?q=alweer)De laatste keer dat we in een gamesysteem kozen voor een AMD-processor is al weer zes maanden geleden.
Derde alinea, derde zin
een veel features → veel featuresVoor de 55 euro waarvoor hij op het moment van schrijven in de Pricewatch staat krijg je een veel features (…)
Derde alinea, derde zin
vier maal → viermaal (bovendien staat er een spatie te veel achter de eerste keer "maal")(…) vier maal sata-600, vier maal usb 3.0 en zes maal usb 2.0 (…)
zes maal → zesmaal
Zie ook http://woordenlijst.org/leidraad/6/10 hiervoor.
Derde alinea, derde zin
Hier staat een punt, maar het is een opsomming, dus eigenlijk hoort er een komma te staan. Het feit dat de zin beginnend met "7.1 audiokanalen" een ellips is, onderstreept dat.(…) en zes maal usb 2.0. 7.1 audiokanalen (…)
prima voorbeeld → een prima voorbeeldDe 470 met 4GB videogeheugen is daar prima voorbeeld van.
Zevende alinea, zevende zin
Hier kan beter een puntkomma i.p.v. komma gebruikt worden.Een klein minpunt van deze voeding is overigens wel de beschikbaarheid, die is momenteel niet goed.
Zevende alinea, negende zin
kan altijd uitwijken → kan je altijd uitwijkenMocht je ongeduldig zijn, kan altijd uitwijken (…)
Elfde alinea, negende zin
grijs-naar-grijs reactietijd → grijs-naar-grijsreactietijd (want "grijs-naar-grijs" is geen bijvoeglijk naamwoord, dus moet het wel een samenstelling zijn)De opgegeven grijs-naar-grijs reactietijd (…)
Twaalfde alinea, zesde zin
twee maal → tweemaal (zie ook http://woordenlijst.org/leidraad/6/10)(…) en twee maal hdmi.
Veertiende alinea, zesde zin
Beiden → Beide (want het is een bijvoeglijk naamwoord)Beiden apparaten zijn bedraad (…)
Vijftiende alinea, tweede zin
wat → dat (zie ook http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1581)Voor iets minder dan vijftien euro heb je een toetsenbord wat doet wat hij moet doen (…)
Zestiende alinea, eerste zin
Logitech muis → Logitech-muisOok deze Logitech muis (…)
reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2017 - pagina 3: Low-end Systeem
Subtitel
Low-end Systeem → Low-end systeem
Derde alinea, eerste zin
H110M ECO moederbord → H110M ECO-moederbord(…) is het H110M ECO moederbord een zeer goede keuze.
Derde alinea, tweede zin
H110 chipset → H110-chipset(…) met een H110 chipset.
vind → vindt (want "de één" is derde persoon enkelvoud)Wat de één mooi vind (…)
Zevende alinea, tweede zin
bied → biedt (want "Crucial" is derde persoon enkelvoud)Crucial bied ook hier (…)
Negende alinea, tweede zin
verwachtte → verwachte (want het is een bijvoeglijk naamwoord, geen werkwoord)(…) en een verwachtte levensduur (…)
Negende alinea, tweede zin
"ligt" moet hier weggelaten worden, want anders is het een onzinzin.(…) van zo'n twee jaar langer ligt dan de be quiet (…)
Tiende alinea, eerste zin
acceptable → acceptabele(…) die acceptable prestaties neerzet (…)
reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2017 - pagina 4: Htpc
gestreamed → gestreamd (zie ook http://woordenlijst.org/#/?q=streamen)(…) of wordt gestreamed van internet.
Derde alinea, derde zin
vooruitschiet → verschietIntel Kaby Lake zat in het vooruitschiet (…)
Derde alinea, zesde zin
te brengen heeft → te bieden heeft (of anders "brengt")(…) om zo te zien wat CES te brengen heeft.
of wel → ofwel (zie ook http://woordenlijst.org/#/?q=ofwel. Tevens staat er een spatie te veel na "4k" en is het eerste gedachtestreepje een liggend streepje, maar het tweede een breder liggend streepje. Daarnaast, ook al hoort het hier eigenlijk niet thuis omdat het geen taalfout betreft, is er een verschil tussen uhd [3840 x 2160] en 4k [4096 x 2160], dus zijn de twee eigenlijk geen synoniemen van elkaar. Zie daarvoor bijvoorbeeld ook http://www.ign.com/articl...a-hd-whats-the-difference.)Er is toenemende interesse in ultra-hd - of wel 4k – en (…)
Vierde alinea, vierde zin
effiency → efficiencyGerelateerd hieraan is hevc, wat staat voor high effiency video coding.
Vierde alinea, vijfde zin
Er staat een spatie te veel aan het einde van de vijfde zin.(…) waardoor er minder opslagcapaciteit nodig is voor dezelfde kwaliteit. Een andere standaard (…)
Vierde alinea, negende zin
Ultra hd → Ultra-hdUltra hd, 4k, hevc, 10-bit en hdr (…)
Vijfde alinea, eerste zin
de hdr-televisie → hdr-televisieLees ook ons achtergrondartikel over de hdr-televisie (…)
Zesde alinea, derde zin
zijn → is (want "htpc" is enkelvoud. Tevens, ook al is het geen taalfout, worden hier uitspraken gedaan over de eigenschappen van "een barebone met een Intel-processor", terwijl dat natuurlijk helemaal niet kan, want een 8086 is ook een Intel-processor en die beschikt helemaal niet over die eigenschappen. Er wordt denk ik "een barebone met een Kaby Lake-processor" bedoeld.)Een htpc opgebouwd rondom een barebone met Intel-processor biedt vooral een uitgebreid arsenaal aan functionaliteit en flexibiliteit, zijn snel, maar is in de regel wel aan de prijs.
Zevende alinea, eerste zin
Kaby Lake processor → Kaby Lake-processor(…) met een nieuwe Kaby Lake processor (…)
Zevende alinea, tweede zin
Het tweede woord "lager" moet weggelaten worden om er een lopende zin van te maken.(…) een serie die gericht is op een lager segment lager met Celeron- en Pentium-processors.
Negende alinea, zevende zin
De puntkomma kan beter door een komma vervangen worden.(…) en voornamelijk snellere hardware huisvest; vandaar dat we deze optie aanbevelen.
Dertiende alinea, eerste zin
ander discussie → andere discussie(…) is een ander discussie.
Het zal wel aan de beneveling onder invloed van alcohol op oudejaarsavond gelegen hebben (hoop ik dan maar, want anders is er geen excuus), maar allejezus, wat een hoop taalfouten in dit artikel!
een paar woordjes teveel of getalletjes te weinig, maar "van tot aan" lijkt me wel een heel vreemde zinsconstructiedie snelheden van tot aan 400Mbit/s mogelijk moet maken
het doet pijn aan m'n ogen om ze zo allemaal te lezenrichy3908 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 14:59:
Het zal wel aan de beneveling onder invloed van alcohol op oudejaarsavond gelegen hebben (hoop ik dan maar, want anders is er geen excuus), maar allejezus, wat een hoop taalfouten in dit artikel!
gewoon: "die snelheden tot 400Mbit/s mogelijk moet maken"die snelheden tot aan 400Mbit/s mogelijk moet maken
deze lijst laat ook goed zien dat dit jaar weer genoeg gebeurde in gpu-land -> dat er dit
dat we een behoorlijk actieve community zijn, nòg actiever dan vorig jaar. -> nóg
downloads: Mumble 1.2.18
waar die speler zich bevindt. in deze uitgave zijn -> In
nieuws: Foxconn en Sharp bouwen nieuwe lcd-fabriek voor grote tv's
Met de faciliteit wil Sakai Display Products tegemoet komen aan de verwachte toename -> tegemoetkomen
nieuws: T-Mobile en KPN verwerkten 40 procent meer data tijdens jaarwisseling
Wat betreft sms-en is er geen groei meer -> sms'en
nieuws: Wileyfox brengt Swift 2X met 5,2"-full-hd-scherm uit
de in november geïntroduceerde Swift2 Plus-telefoon -> spatie tussen Swift en 2
nieuws: Lenovo kondigt laptops met 16GB Intel Optane-caching-ssd's aan
en van de pci-e 3.0 x2-bandbreedte gebruik maken. -> gebruikmaken
nieuws: Zotac onthult GeForce GTX 1080 voor mini-itx-pc's
een externe dockingstation voor videokaarten -> extern docking station
De dockingstation moet via Thunderbolt 3 -> Het docking station
nieuws: 'Samsung maakt Galaxy A-toestellen voor 2017 waterbestendig'
hoewel ook de specs verschillen. -> persoonlijk zou ik hier specificaties voluit schrijven voor de lezers die minder vertrouwd zijn met het jargon.
nieuws: Tele2-netwerk geeft verkeerde tijd en datum door aan klanten
meldingen van Tele2-klanten wiens wekkers niet afgingen -> wier (of 'van wie de')
nieuws: 'Russische malware aangetroffen op laptop van energienetwerkbeheerder...
in zijn technisch rapport over de Russische hack-activiteiten in de VS -> hackactiviteiten
Vermoedelijk gebruiken redacteurs gewoon ctrl-f of de zoekfunctie om snel de juiste zin te vinden die ze willen verbeteren, dus het lijkt me wat overbodig (en ietwat plaats verspillend) om steeds te vermelden in welke alinea en op welke regel de fout zich bevindt. Misschien is het handig om dit in de toekomst achterwege te laten, richy3908? Het is maar een suggestie. Verder erg puik werk, je had al veel fouten aangehaald die ik hier wilde melden.richy3908 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 01:13:
Derde alinea, eerste zin / Tweede alinea, tweede zin / Derde alinea, derde zin...
Het is bizar hoe een een mobile game ->
Het is bizar hoe een mobile game
Naar aanleiding van jouw opmerking ben ik gaan kijken naar de eerste forumpost met informatie over hoe de redactie graag wil dat wij taalfouten melden, want ik dacht namelijk dat ze er zelf om vroegen om ook de alinea en zin aan te geven. Dit blijkt niet het geval te zijn.Tweakmans schreef op zondag 1 januari 2017 @ 16:34:
Vermoedelijk gebruiken redacteurs gewoon ctrl-f of de zoekfunctie om snel de juiste zin te vinden die ze willen verbeteren, dus het lijkt me wat overbodig (en ietwat plaats verspillend) om steeds te vermelden in welke alinea en op welke regel de fout zich bevindt. Misschien is het handig om dit in de toekomst achterwege te laten, richy3908? Het is maar een suggestie. Verder erg puik werk, je had al veel fouten aangehaald die ik hier wilde melden.
Ik zal daarom kijken of ik dit in de toekomst achterwege kan laten, want het scheelt werk en inderdaad ruimte. Zou wel jammer zijn van de macro die ik heb geschreven voor ClipboardFusion, maar ja...
Eén overweging die ik kan verzinnen om er toch mee door te blijven gaan, is dat ik soms nogal eens de neiging heb om het artikel er weer bij te pakken en te kijken of mijn verbeteringen daadwerkelijk zijn doorgevoerd en soms is de zin door de redactie zodanig aangepast, dat erop zoeken vanuit mijn quote dan foutgaat. Dit komt echter zelden voor, dus jouw suggestie neem ik zeker in overweging, want vooral het tellen in welke alinea en zin de fout staat, kost best wel veel tijd.
Bij deze, zie hieronder een verbeteringssuggestie zonder aanduiding van de alinea en zin...
Software-update: Greenshot 1.2.9.112
zien → ziet (want "changelog" is enkelvoud)De changelog voor deze uitgave zien er als volgt uit:
[ Voor 9% gewijzigd door richy3908 op 01-01-2017 17:26 ]
Het lijkt me inderdaad erg tijdrovend om dat elke keer aan te duiden. Als je echter genoeg woorden voor en na de fout uit de zin kopieert, is het achteraf nog steeds vrij eenvoudig om terug te vinden wat er is aangepast. Maar zoals ik al zei, het is slechts een suggestie; ik ben geen moderator of redacteur. Wel lees ik altijd graag wat de andere Tweakers hebben op te merken, zodat ik er zelf ook iets van kan opsteken. Jouw uitgebreide berichten bevatten terechte opmerkingen, alleen vind ik het vaak zo'n zonde om tussen die "nutteloze" alinea-aanduidingen te scrollen als het ook overzichtelijker kan. Zelf ben ik meer voor de minimalistischere aanpak.richy3908 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:06:
Ik zal daarom kijken of ik dit in de toekomst achterwege kan laten, want het scheelt werk en inderdaad ruimte. Zou wel jammer zijn van de macro die ik heb geschreven voor ClipboardFusion, maar ja...
Eén overweging die ik kan verzinnen om er toch mee door te blijven gaan, is dat ik soms nogal eens de neiging heb om het artikel er weer bij te pakken en te kijken of mijn verbeteringen daadwerkelijk zijn doorgevoerd en soms is de zin door de redactie zodanig aangepast, dat erop zoeken vanuit mijn quote dan foutgaat. Dit komt echter zelden voor, dus jouw suggestie neem ik zeker in overweging, want vooral het tellen in welke alinea en zin de fout staat, kost best wel veel tijd.
verdubbelt -> verdubbeldHet cluster van vier zuinige cores draait op maximaal 1,9GHz en hierbij is de hoeveelheid L2-cache verdubbelt naar 1MB.
verruilt -> verruildDe A3 2017 heeft ten opzichte van zijn voorganger micro-usb verruilt voor usb-c [...]
@richy3908 en @Tweakmans: als er voldoende context wordt gegeven, zullen we inderdaad meestal Ctrl+F gebruiken, maar het maakt ons niet zoveel uit hoe je aangeeft waar een fout staat. Wij waren fout, dus moeten wij het ook oplossen. Laten we ons voor dit jaar voornemen om beter op te letten, zodat jullie voortaan alle ruimte hebben om aan te geven waar dat enkele foutje precies staat
kyro280
Goed dat verdubbelt is aangepast naar verdubbeld.Het cluster van de vier krachtige Kryo 280-cores bevat 2MB L2-cache en zou voor 20 procent hogere prestaties bij toepassingen als vr en webbrowsen moeten zorgen. Het cluster van vier zuinige cores draait op maximaal 1,9GHz en hierbij is de hoeveelheid L2-cache verdubbeld naar 1MB.
Echter is van 2 mb L2 naar 1 mb L2 geen verdubbeling maar een halvering. (gehalveerd)
Of die verdubbeling verwijst ergens anders naar.
[ Voor 15% gewijzigd door jqv op 02-01-2017 09:40 ]
[Q]...iets waar we natuurlijk beretrots op zijn[/q]apetrots.
http://www.encyclo.nl/begrip/apetrots
Beste wensen allemaal!
De soc heeft 8 cores, vier krachtige en vier zwakkere, voor de zwakkeren is de L2 cache verdubbeld, ten opzichte van de vorige generatie. Staat er niet echt bij, wat de verwarring veroorzaakt. In totaal heeft de soc dus 3MB L2 cache, waar de vorige dus 2,5MB of 1,5MB in totaal had.jqv schreef op maandag 2 januari 2017 @ 09:38:
De allerbeste wensen allemaal.
kyro280
Goed dat verdubbelt is aangepast naar verdubbeld.
Echter is van 2 mb L2 naar 1 mb L2 geen verdubbeling maar een halvering. (gehalveerd)
Of die verdubbeling verwijst ergens anders naar.
[ Voor 79% gewijzigd door CH4OS op 02-01-2017 10:42 ]
Die man heet CraigIn mei claimde de Australiër Chris Wright dat hij de bedenker van Bitcoin is en dat hij zich achter de naam Satoshi Nakamoto verschuilt. Hoewel hij de echtheid van zijn claim in een besloten ontmoeting met journalisten zou hebben bewezen, kwam er nooit publiek bewijs. Wright meldde dat hij er 'de moed niet voor had'.
Bij de totaal aantal reacties staat 2016: 691.02
en bij 2015: 681.643
Ik denk dat we bij 2016 een getalletje missen
staat → staan (want "details" is meervoud)Afgezien van de afbeelding op de Dell-pagina en het typenummer 9365 staat er geen details over de 2-in-1-variant van de XPS 13 op de site.
vernoemd → vermeld (want je vernoemt iets/iemand naar iets/iemand anders, oftewel, een heel andere betekenis dan hier bedoeld wordt)Bij Geekbench-resultaten staat echter een XPS 13-9365 die over een Intel Core m3-7Y30 met 4 GB werkgeheugen beschikt en bij Zauba staat de laptop vernoemd met een Intel Core i5-7Y54 met 8 GB ddr4 en een Intel Core i7-7Y75 met 16 GB ram.
@delpozo en @Tweakmans: bedankt voor de suggestie, discussie en verheldering. Ik kies ervoor om voortaan geen alinea- en zinsaanduidingen meer te gebruiken, maar gewoon hele zinnen te quoten.
[ Voor 10% gewijzigd door richy3908 op 02-01-2017 17:56 ]
Laatste zin: esla=Tesla
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
foveat? Geen idee wat dat is. Volgens mij is het nog steeds een correcte zin als dit woord wordt weggelaten.De display processing unit kan 10bits 4k-video op 60fps verwerken en de video processing unit kan 10bits hevc 4k-beeld foveat renderen voor vr-toepassingen.
nieuws: Actieve ondersteuning voor php 5 is beëindigd
Er wordt zowel in de hoofdzin als bijzin "daarom" gebruikt, wat een beetje redundant is. De eerste keer "daarom" kan daarom het beste weggelaten worden (zie je wat ik daar deed?Thephp.cc licht toe dat het releaseschema van php daarom inhoudt dat php 5.6 daarom niet actief meer ondersteund wordt en op 31 december 2018 ook de beveiligingsondersteuning stopt.
[ Voor 36% gewijzigd door richy3908 op 02-01-2017 19:08 ]
Deze doorgegeven aan Wout, de rest gefikst. Danke sehr!BSchinkel schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:19:
reviews: Gelukkig nieuwjaar aan jullie allemaal!
Bij de totaal aantal reacties staat 2016: 691.02
en bij 2015: 681.643
Ik denk dat we bij 2016 een getalletje missen
Heel veel details geven google en Fiat Chrysler niet -> Google
om deze naar tot op zekere hoogte naar eigen voorkeuren aan te passen. -> eerste 'naar' weglaten
De twee bedrijven werken al langer samen op het gebied van hightech-auto's -> hightechauto's
Dit jaren maken de eerste zelfrijdende Chrysler-minibusjes -> jaar
nieuws: Dell komt met dunne 27"-monitor en details over XPS 13 2-in-1-laptop
Daarnaast is er een vingerafdrukscanner en een infraroodcamera aanwezig. -> zijn
nieuws: TP Vision mag tot en met 2020 de Philips-merknaam voor tv's blijven g...
zijn bijvoorbeeld tv-accessoires, 3d-brillen, en televisiesoftware. -> komma na '3d-brillen' weglaten
nieuws: Samsung kondigt waterbestendige kleine smartphone aan
Beide telefoons draaien Android 6.0 en komen 3 februari uit in Nederland. -> op 3 februari
Door de lage temperatuur van de helium is de zuurstof gaan kristalliseren en deze kristallen schuurden tegen de koolstof buitenlaag van de heliumtanks aan.
he·li·um (het; o)
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
De tweede 'moeten' moet weg.Met de bril moeten gebruikers onder andere applicaties uit de Windows Store in een theater-modus moeten kunnen bekijken.
een ingebouwde blauwlichtfilter -> een ingebouwd blauwlichtfilter
een exemplaar die -> een exemplaar dat
Moet natuurlijk versie 0.181 zijn.Versie 0.180 van MAME en MESS is uitgekomen.
In deze sticky vindT je
[ Voor 6% gewijzigd door RangedNeedles op 03-01-2017 20:51 ]
Verwijderd
Iets ergert je, je ergert je ergens aan of iets irriteert je. Je ergens aan irriteren kan niet, tenzij iets je irriteert en je aan tafel zit.Veel gebruikers irriteren zich aan
Waar moet dat heen met het Neerlandse journaille
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2017 17:20 ]
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Verwijderd
Ik realiseerde me inderdaad net dat ik die vergeten was. Dank u wel!MaxxMark schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:43:
Ben net als camacha speciaal hier naartoe gekomen. Het gaat overigens om de volgende post: nieuws: Methode omzeilt verplichte login Geforce Experience 3
Incorrect. "je" is onderwerp en staat achter de persoonsvorm, daarom krijgt de persoonsvorm geen "t". Vergelijk met bijv. "Waar werk je?"
Zie ook http://woordenlijst.org/leidraad/11/2.
No shitrichy3908 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:10:
[...]
Incorrect. "je" is onderwerp en staat achter de persoonsvorm, daarom krijgt de persoonsvorm geen "t". Vergelijk met bijv. "Waar werk je?"
Zie ook http://woordenlijst.org/leidraad/11/2.
[ Voor 5% gewijzigd door RangedNeedles op 03-01-2017 20:53 ]
Oeps, excuses...PixelShooter schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:50:
[...]
No shitMaar zo staat het nochtans wel in het artikel. Met een T, terwijl het inderdaad zónder moet zijn. In m'n bericht had ik de fout gewoon even geaccentueerd. Ik heb het inmiddels even verduidelijkt in m'n post
reviews: Athom Homey Review - Smarthomehub van Nederlandse bodem - pagina 2: Van buiten en van binnen
nog al → nogalEn dat zijn er nog al wat; Homey ondersteunt 433MHz, veel gebruikt bij goedkope schakelaars, 868MHz, voor bijvoorbeeld weerstations, Z-Wave, nfc, ZigBee, wifi, bluetooth, infrarood en alles wat via tcp/ip communiceert.
reviews: Athom Homey Review - Smarthomehub van Nederlandse bodem - pagina 5: Stemherkenning, kinderziekten en ontbrekende zaken
Eerder dit jaar: gisteren of eergisteren?Eerder dit jaar was het niet ongewoon dat een software-update bestaande functionaliteit sloopte, waarna Athom in een volgende update weer extra zaken moest fiksen.
[ Voor 57% gewijzigd door richy3908 op 03-01-2017 21:46 ]
Mobiel
Voor de mobiele markt komen er in totaal maar vier series op de markt. De Y-serie, met vier vertegenwoordigers, heeft socs met tdp's van slechts 4,5W, waarbij deze hoger of lager geconfigureerd kunnen worden naar 3,5 of 7W
Ik denk dat de wattages hier door elkaar zij gehaald.
Of kan je hier van een 4.5tdp cpu een 3.5 top cpu maken? In dat geval is de zin een beetje vreemd en zou ik voor een andere zinsopbouw hebben gekozen, of beter duidelijk maken dat dit regelbaar is.
[ Voor 23% gewijzigd door Wannial op 03-01-2017 22:25 ]
Staat 2 maal Honor in de titel, moet Huawei Honor zijn denk
- Inleiding, eerste zin:
(komma verwijderen).een Russisch sprekend persoon, die logins [...] aanbood - Eerste alinea, eerste zin:
(komma verwijderen).een persbericht gepubliceerd, waarin deze aangeeft - Eerste alinea, laatste zin:
(komma verwijderen).een Russisch sprekend persoon, die het 'Rasputin' noemt
'Software die data verzamelt aanwezig in Android-toestellen van 43 fabrikanten'
- Titel:die data verzamelt,
- Eerste alinea, eerste zin:
(komma verwijderen).een bericht, waarin het meldde
Ontwikkelaar stuurt reizigers kerstgroet via ongeregistreerde beacons Schiphol
- Derde alinea, eerste zin:kondigde Google Nearby aan, waarmee beacons zelf ook notificaties kunnen sturen
- Derde alinea, tweede zin:Gebruikers [...], die bluetooth en gps aan hebben staan,
- Update,,
Nooit meer een bsod: Insiders-build Windows 10 geeft groen scherm bij crashes
- Inleiding, tweede zin:dat op het scherm verschijnt als Windows crasht,
- Tweede alinea, eerste zin:De kans dat het 'gsod' in de definitieve versie van Windows terecht komt, lijkt klein.
FBI publiceert technisch rapport over Russische hack-activiteiten VS
- Derde alinea, eerste zin:ontvangers [...], onder wie Amerikaanse overheidsfunctionarissen
- Derde alinea, derde zin:ten minste één persoon
Zuid-Koreaans bedrijf toont enorme robot die lijkt op een mech
Eerste alinea, derde zin:
aan weerszijden voorzien van een armen
'Russische malware aangetroffen op laptop van energienetwerkbeheerder in VS'
Tweede alinea, tweede zin:
ontvangers [...], onder wie ook Amerikaanse overheidsfunctionarissen
Actieve ondersteuning voor php 5 is beëindigd
Eerste alinea, tweede zin:
op 28 augustus 2014
SpaceX rondt onderzoek ontplofte raket af en houdt op 8 januari nieuwe lancering
Laatste alinea, laatste zin:
dat hij 'graag [...] landing'.
Nieuw betaalsysteem voor abonnementen - Development-iteratie 96 & 97
„Livegang Tweakers Awards”, tweede zin:
om erop verder te hacken
"Linksys heeft de router WRT32X voor gamers aangekondigd."
Nu is t misschien wel mierenbatsen, maar moeten router en WRT32X niet omgedraaid worden voor de beste klank?
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
De abbr klopt niet qua volgorde?[...] en met mu-mimo en fds-ondersteuning.
Moet zijn HyperX Predator denk ik?De HyperX Pradator kostte bij introductie ongeveer 1100 euro.
-cin
met de naam of genaamd, maar niet zoen tenslotte is er een nieuwe techniek met de naamd Q-Sync
Laatste zin.
De HyperX Praedator kostte bij introductie ongeveer 1100 euro
Laten we ons beperken tot fouten, die zijn er genoegWhatsappHack schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 01:09:
Linksys gamer router;
"Linksys heeft de router WRT32X voor gamers aangekondigd."
Nu is t misschien wel mierenbatsen, maar moeten router en WRT32X niet omgedraaid worden voor de beste klank?
--> geschiktste toegangspunt en de geschiktste frequentiebandgeschiktste toeganspunt en de geschikste frequentieband
Verwijderd
1ste alinea
'Daardoor moet een goede zwartweergave behaald worden en zijn de toestellen een staat om een maximale helderheid tussen de 1500 en 2000 nits weer te geven.'
een staat'' zal moeten 'in staat' worden
Versienummer 10.0.386.4
Volgens ESET moet dat op dit moment .0 zijn.
Verwarring, ESET meld 2 versienummers op 1 pagina. Conclusie, het zal wel prima zijn zo
Dit is niet actueel meer, ESET vermeldt op dit moment versie 386.0 , een beetje apart, maar toch: het changelog meldt wel dat het over hetzelfde gaat.
[q]Changelog
10.0.386.0
https://www.eset.com/me/d...ffline#offline,359,NLD,,,
[list]
[li]Adds support for Chrome v53-56 (x32/x64) in Banking & Payment Protection[/li]
[li]Fixes rare activation bug when user upgrades from previous version and activation ends in endless loop[/li]
[li]Improves installation on Windows 8, 8.1[/li]
[li]Updates strings for Updater and Scheduler[/li]
[li]Fixes several minor bugs[/li]
[/list][/q]
[ Voor 6% gewijzigd door Barleone op 04-01-2017 16:42 ]
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
2560 ipv 2650 lijkt mij?
De Predator Z301CT kondigde Acer al in november aan en nu heeft het bedrijf bekendgemaakt dat de monitor met 30"-va-paneel en 2650x1080-pixelresolutie vanaf februari beschikbaar komt voor een adviesprijs van 899 euro. De monitor beschikt over eyetrackingtechnologie van Tobii. De technologie kan gebruikt worden voor functies in spelletjes, zoals het draaien van het beeld wanneer de speler naar de rand van het scherm kijkt. Volgens Acer bieden al meer dan 45 games ondersteuning voor Tobii, waaronder Elite Dangerous, Deus Ex: Mankind Divided en Watch Dogs 2.
[ Voor 56% gewijzigd door royb3 op 04-01-2017 16:48 ]
Typo
Moet natuurlijk "MongoDB-servers" zijn.In zijn eigen zoektocht naar onbeveiligde MondoDB-servers kwam hij onlangs een server tegen die was voorzien van een tabel met de titel 'waarschuwing'.
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Elf? Dertien dan toch, want verderop staat ook "... internationale introductie. Die omvat dertien landen: ..."Nederland hoort bij de elf landen waar de smartphone na China verkrijgbaar is.
mist een woordje... beschikbaar?In deze landen is de Honor 6X vanaf 4 januari.
[ Voor 14% gewijzigd door SWINX op 04-01-2017 18:12 ]
Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt
Er staat Seagata, moet waarschijnlijk Seagate zijn!
YW
Drie Amerikaanse fabrikanten zijn er toe overgegaan -> ertoe
Voorheen moest Amazon het van zijn Fire TV-hdmi-stick en -settop-box hebben -> -settopbox
de mogelijkheid Amazons eigen Prime Video-dienst streaming te ontvangen -> Prime Video-streamingdienst
nieuws: Nvidia kondigt GTX 1050 en 1050 Ti voor laptops aan
terwijl het maximum bij de desktop-kaarten op 2GB ligt -> desktopkaarten
nieuws: Biostar toont zijn eerste Kaby Lake-moederbord
zonder dat er een switch op de daarvoor bestemde pins zijn aangesloten. -> is
zodat er bij een mislukte biosupdate teruggevallen kan worden op de bios in de backupchip. -> back-upchip
nieuws: Linksys introduceert Velop-routers voor mesh-wifinetwerk
maar dat hoger plaatsing van de antenne ook voor beter bereik zorgt -> de hogere
Op termijn moeten de Velop-onderdelen ook ondersteuning voor Amazons Alexa-assistent om bijvoorbeeld gastnetwerken met stembediening in- en uit te schakelen. -> ondersteuning bieden + in (zonder '-')
maar optioneel is een meshnetwerk van tot aan vijf routers op te zetten. -> van (maximaal?)
nieuws: Synaptics bundelt gezichtsherkenning met vingerafdruksensor
De sensorenwerken ook onder glas. -> spatie tussen 'sensoren' en 'werken'
Dit keer heeft het bedrijf een onbekend ARM-ontwerp genomen en die naar eigen inzicht gewijzigd. -> dat
nieuws: LeEco kondigt twee 'slimme' fietsen met Android aan in VS
die allebei zijn voorzien met een 4"-touchscreen dat op Android 6.0 draait. -> van
nieuws: Logitech komt met draadloze G533-koptelefoon voor gamers
Het geluidsniveau is via een knop aan de buitenkant van de linker oorschelp te regelen. -> linkeroorschelp
nieuws: Intel kondigt 5g-modem aan
De basebandchip van het modem wordt gecombineerd met een 5g-tranceiver -> 5g-transceiver
Intel denk dat het modem daarom wereldwijd in te zetten is. -> denkt
daarnaast in te kunnen haken op de internationale 3GPP 5G-standaard -> 5g-standaard
nieuws: LG komt met Hub Robots voor smarthomebediening
als wekker dienen, notificaties geven en weer- en verkeerupdates verstrekken. -> verkeersupdates
op de lichaamstaal van gebruikers kan reageren, zoals ja-knikken -> ja knikken of jaknikken
komt LG met kleinere satelliet-robotjes voor in verschillende kamers. -> satellietrobotjes
maakt LG op de CES 2017 bekend. : --> er staat een verdwaald ':' enkele regels onder 'bekend'
Laatste alinea:
"Google speekt alleen over Amerikaanse toestellen zijn zijn aankondiging."
Wut? Misschien "bij zijn"?
Sometimes you need to plan for coincidence
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Daar moet nog dollar bij.Verenigde Staten voor zo'n achtduizend in de voorverkoop zal
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Het is niet duidelijk hoeveel respondenten de enquêtes hebben [...] -> 'ingevuld' ontbreekt?
nieuws: Panasonic presenteert Lumix GH5 met 4k60fps-filmfunctie en bitrate to...
Eveneens nieuw is de 6K-fotofunctie, waarin de camera continue beelden vastlegt -> continu
nieuws: TCL toont BlackBerry Mercury met fysiek toetsenbord
Wel is duidelijk dat de vingerafdruksensor in het spacebar verwerkt is -> de spacebar, maar zelf zou ik er gewoon 'de spatiebalk' van maken
nieuws: Samsung maakt meerdere Gear-smartwatches compatibel met iOS
Met de zet stapt Samsung in de voetsporen van Google -> treedt
andere soorten apparaten, zoals tv's, blu-ray-spelers, robotstofzuigers en printers -> blu-rayspelers
nieuws: HTC komt met draadloze object-tracker en verbeterde hoofdband voor Vive
mogelijk om de hoofdband te stellen door aan een knop achterop te draaien. -> af te stellen?
Tijdens de persconferentie vertelde Vive-topman Dan 'O Brien -> Dan O'Brien
De twee tweeters verdwijnen in de soundbar als de tv wordt uitgeschakeld waarna twee klepjes de zo ontstane gaten afsluiten.De twee tweeters verdwijnen in de soundbar als de tv wordt uitgeschakeld waarna een twee klepjes de zo ontstane gaten afsluiten.
[ Voor 20% gewijzigd door torp op 05-01-2017 16:06 ]
+nDe Project Valerie-laptop is volgens Razer wel de eerste laptop met drie scherme.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
bij alle genoemde processors meegeleverd worden.
->
bij alle genoemde coolers meegeleverd worden.
Cunning linguist.
De standaard maakt in principe downloadsnelheden van 1Gbit/s mogelijk al is niet bekend of Ziggo deze snelheden gaat aanbieden.
Volgens Providers.nl heeft Ziggo aangegeven dat een downloadsnelheid van 300Mbit/s voorlopig voldoende is voor consumenten.
Dat moet Lighting zijn.Razer wil er met Philips Lightning voor zorgen [...]
Laatste zin.. Stick em NUC's? Wat voor NUC's zijn dat precies?
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
laatste zin. 'em' moet 'en' zijn
nieuws: Intel komt met pc op creditcardformaat
Dit moet uiteraard zijn: RAM en opslag.
The Intel Compute Card has all the elements of a full computer, including Intel SoC, memory, storage and wireless connectivity with flexible I/O options so hardware manufacturers can optimize for their particular solutions – from interactive refrigerators and smart kiosks to security cameras and IoT gateways.
In de laatste alinea staat er tussen '1600' en 'dollar' twee spaties.
1e alinea, 1e zin:
In 2016 hebben we dankzij de release van de Oculus Rift, HTC Vive, Playstation VR en Google Daydream heel wat uren in virtual reality doorgebracht en daarom hebben we een goed idee van wat wel en niet lekker werkt in vr.In 2016 hebben we dankzij de release van de Oculus Rift, HTC Vive, Playstation VR en Google Daydream heel wat uren in virtual reality doorgebracht en daarom hebben we een goed idee van wel en niet lekker werkt in vr.
3e alinea, 1e zin:
Toen HTC en TPcast de add-on afgelopen november aankondigden, gingen er bij ons meteen alarmbellen rinkelen. Er is immers een goede reden dat de Vive en Oculus Rift bekabeld zijn: er moet heel veel data tussen de bril en pc rondgepompt worden, en dat moet ook nog eens met minimale vertraging gebeuren omdat de tracking anders niet responsief genoeg isToen HTC en TPcast de add-on afgelopen november aankondigden, gingen er bij ons meteen alarmbellen rinkelen. Er is immers een goede reden dat de Vive en Oculus Rift bekabeld zijn: er moet heel veel data tussen de bril en pc rondgepompt worden. En dat moet ook nog eens met minimale vertraging gebeuren omdat de tracking anders niet responsief genoeg is
7e alinea:
De unit wordt gevoed door een accupack dat de gebruiker het beste in een broekzak kan stoppen. TPCast komt met verschillende varianten, waarbij de kleinste goed moet zijn voor twee uur gebruik en de grotere dat oprekt naar een gamesessie van vijf uur.De unit wordt gevoed door een accupack dat de gebruiker het beste in een broekzak kan stoppen. TPCast komt met verschillende varianten, waarbij de kleinste goed moet zijn voor twee uur gebruik en de grotere dat oprekt naar gamesessie van vijf uur.
of:
De unit wordt gevoed door een accupack dat de gebruiker het beste in een broekzak kan stoppen. TPCast komt met verschillende varianten, waarbij de kleinste goed moet zijn voor twee uur gebruik en de grotere dat oprekt naar gamesessies van vijf uur.
8e alinea:
We konden tijdens de demo niet alleen met de TPCast-module aan de slag, ook kregen we halverwege een plastic machinegeweer in onze handen geduwd.We konden tijdens demo niet alleen met de TPCast-module aan de slag, ook kregen we halverwege een plastic machinegeweer in onze handen geduwd.
9e alinea:
zeker omdat dit model ook nog eens voorzien was van force feedback.zeker om dit model ook nog eens voorzien was van force feedback.
[ Voor 58% gewijzigd door zion op 06-01-2017 08:35 ]
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Niet alle links openen in nieuwe vensters....
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
Eerste alinea: "Het scherm kan 100 procent (...) weergegeven."
weergegeven => weergeven
De pucks zorgen voor de schakelingen Die kunnen op verschillende manieren worden geprogrammeerd. ->
De pucks zorgen voor de schakelingen. Die kunnen op verschillende manieren worden geprogrammeerd.
En in hetzelfde artikel, niet echt een fout, maar niet consequent:Ook is er nu een optioneel een 97Wh-accu beschikbaar.
Dell maakt de laptop met twee accucapaciteiten beschikbaar; een met 56Wh-accu die in combinatie met een ssd 1,8 kilogram weegt en een 97Wh-variant die met ssd en touchscreen op 2kg uitkomt.
[ Voor 35% gewijzigd door Fanta op 06-01-2017 13:04 ]
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Dit topic is gesloten.
![]()