nieuws: Hacker kreeg toegang tot Reddit-database uit 2007 en recente mails met usernames
Op verschillende plekken wordt het Engelse woord 'username(s)' gebruikt, terwijl er een prima Nederlands woord voor bestaat: gebruikersnaam/-namen.
Verder wordt het woord 'backup' gespeld als 'back-up' (zie ook
http://woordenlijst.org/#/?q=back-up).
In die logboeken staan niet alleen de gemailde sfw postoverzichten zelf, maar ook de mailadressen waar ze naar verstuurd zijn en de geassocieerde username.
sfw postoverzichten → sfw-postoverzichten
Gebruikers die dus geen e-mailadres hebben opgegeven in hun Redditprofiel, of die van 3 tot 17 juni niet geabonneerd waren op de digests, vallen hier dus buiten schot.
De aanvaller verkreeg de gebruikersdata toen hij toegang kreeg tot de accounts van verschillende Reddit-medewerkers bij de cloud- en sourcecode-hosters van de site.
Ik kan er niets over terugvinden in de leidraad op woordenlijst.org, maar ik zou zelf geneigd zijn om samenstellingen van een eigennaam en een zelfstandig naamwoord met een koppelteken te schrijven. Echter, in de bovenstaande zinnen is het de ene keer aan elkaar en de andere keer met een koppelteken geschreven, wat mij inconsequent lijkt.