er staat 21.06 maar moet zijn 22.06 (begin uur was 21.15).
https://tweakers.net/nieu...-snapchat-en-discord.html
*edit* is reeds aangepast in artikel terwijl ik deze forumpost schreef
[ Voor 11% gewijzigd door Jorunn op 17-07-2018 22:31 . Reden: Reeds aangepaste artikel ]
Eerste "te" moet "de" zijn.Dat bepaalt dan weer te te spelen noot.
Laatste alinea: Symantic -> Symantec
Op de laatste regel:
nieuws => nieuwe
Remember what the dormouse said
Google noemt de nieuwe kabel Durant -> Google noemt de nieuwe kabel Dunant.
Vernoemd naar Henry Dunant.
@Xtuv
[ Voor 19% gewijzigd door job_h op 18-07-2018 09:52 ]
3e alinea "Google beperkt het aantal domeinen waarop onderzoekers zich mogen richten." -> Ik denk dat Google hier Microsoft moet zijn?
- Arnoud Engelfriet
- Registratie: Augustus 2002
- Laatst online: 22-12 12:53
Derde alinea: "Google beperkt het aantal domeinen waarop onderzoekers zich mogen richten." Moet uiteraard Microsoft zijn.
Aan de snelheden of andere inhoud van de abonnementen veranderd niets
Verandert met een t
Op de eerste pagina staat dat de lader 2.1kg weegt, erboven in de samenvatting en aan het eind staat 2.7kg.
Mijn reviews al gezien?
"De Europese Commissie meldt dat Google 90 dagen heeft om de inbreuken te stoppen. Doet het dat niet, moet het mogelijk 5 procent van de wereldwijde dagomzet van moederbedrijf Alphabet als boete betalen. De huidige boete komt neer op 4.342.865.000 euro."
Dat moet zijn:
"De Europese Commissie meldt dat Google 90 dagen heeft om de inbreuken te stoppen. Doet het dat niet, moet het mogelijk 5 procent van de wereldwijde jaaromzet van moederbedrijf Alphabet als boete betalen. De huidige boete komt neer op 4.342.865.000 euro."
verderop in het artikel wordt namelijk gesproken over jaaromzet. Wanneer 5% van de dagomzet op 4.342.865.000 komt, houdt dat in dat de jaaromzet 1,585145725×10¹² euro is... ;-)
Ik heb het veranderd naar 2,1 kilogram, dat is namelijk de waarde die ik had opgeschreven nadat ik het hele zaakje had gewogen, die 2,7 heb ik later opgeschreven, maar blijkbaar verkeerd onthoudenPeacekeeperNL schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:27:
MSI GT75 Titan Review
Op de eerste pagina staat dat de lader 2.1kg weegt, erboven in de samenvatting en aan het eind staat 2.7kg.
so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook
Eerste zin, eerste alinea na opening:
Een gedrocht. Heeft redactie nodig.De New Shepard-raket had een capsule met daarin de passagiers, die apart van de booster een motor heeft om snel weg te komen en vervolgens boven de ruimtegrens van honderd kilometer stabiliseert om overlast voor passagiers te voorkomen.
Tweede zin, tweede alinea na opening:
landden beide...De booster en de capsule landde beide...
Eat the bugs, live in a pod
heeft de Commissie inmiddels een boete van 2,4 miljard dollar opgelegd voor het voor het bevoordelen van de eigen prijsvergelijker -> voor het
Er staat een verloren punt na GHz.die een kloksnelheid tot 3,9GHz. heeft.
Nu snap ik wel wat er bedoeld wordt, maar dat staat er niet, momenteel.Daarmee wil Fairphone tussen 1 en 2,5 miljoen euro ophalen.
bovendien ook → bovendien (tautologie)Het bedrijf gaat zich bovendien ook richten op het maken van camerasystemen voor zelfrijdende auto's.
auto's. Light → auto's. LightDankzij de verschillende lenzen kan de software diepte zien, iets dat van pas komt bij zelfrijdende auto's. Light bestaat enkele jaren en opereert vanuit de Amerikaanse stad Palo Alto in Silicon Valley.
Eerste zin, een-na-laatste alinea:
Xiaomi brengt de Mi Mix 3 uit in China.
moet zijn:
Xiaomi brengt de Mi Max 3 uit in China.
[ Voor 5% gewijzigd door Qon op 19-07-2018 08:50 ]
De model?De goedkoopste model full-hd-monitor die we hier bespreken
'Uit Texel' en 'van Texel' mogen allebei.Miglow schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:28:
https://tweakers.net/nieu...elnetwerk.html#r_11789545 Je komt uit Amsterdam, of van Texel. Dit omdat het een eiland is.
Wat een draak van een titel
Logischer lijkt zoiets:
Leapp, winkel met refurbished Apple-producten maakt doorstart en hervat garantie
De draak onstaat ook doordat men hier een Engelse vervoeging gebruikt in een Nederlandse zin. Correcter zou in elk geval zijn 'gerefurbishte Apple-producten' .
De titel is wat verwarrend, nu lijkt het dat OnePlus snel de functie wil toevoegen.
Terwijl men bedoelt dat men de functie "snel draadloos laden" wil toevoegen ...
@Twixie: 'gerefurbishte' is geen echte verbetering.
m.b.t. DukeBox in "Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 44"Delpozo schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 17:11:
Verbeteringen doorgevoerd.
Volgens mij is het toch winkel met i.p.v. winkel in, al kan ik het zo 123 niet ergens terugvinden.
@arnoudwokke
Ik neem voor het gemak aan dat je niet verder gaat op de S2, maar op de specs van de Sharp C10:
Extra info voor beide toestellen:Het toestel heeft 4GB werkgeheugen en 64GB opslagruimte. De accu heeft een capaciteit van 3020 2700mAh. Het toestel weegt 140 gram en heeft afmetingen van 141,8x72x7,9mm. Er is geen 3,5mm-audioaansluiting aanwezig. De Aquos S2 C10 draait op Android 8.0. Op de achterkant zit een dubbele camera, waarvan één 12-megapixelfoto's schiet en de ander een 8-megapixelresolutie heeft met een diafragma van f/1.75 en f/2.0. De frontcamera is een 8-megapixelexemplaar met een diafragma van f/2.0.
Dual sim en een mogelijkheid om het geheugen met een SD kaart uit te breiden.
4G: LTE FDD: B1/B3/B7/B8/B20 (dus geschikt voor NL en BE netwerken)
Micro USB bij de B10 en geen wifi op het 5GHz netwerk.
https://www.sharpconsumer.eu/mobile/sharp-aquos-c10/
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
"erop" moet "op" zijn denk ik?wijst er verder erop
Virussen? Scan ze hier!
Onder meer de Fraudehelpdesk waarschuwde onlangs voor de e-mails. Die beginnen met de tekst dat de afzender weet wat het e-mailadres van de ontvanger is.
E-mailadres moet wachtwoord zijn
Al weten ze het e-mailadres van de ontvanger ook vast wel
Vetrgedrukte staat teveel in de zin.bedoeld is om stof en onder vuil onder de toetsen vandaan te houden.
[ Voor 184% gewijzigd door CH4OS op 19-07-2018 19:58 ]
Ik denk dat het niet een woordje teveel is, maar een typo: "stof en ander vuil".
Deelnemers kunnen uiterlijk tot (en met?) donderdag 26 juli feedback.....
De Amsterdamse wethouder van Verkeer en Vervoer, Sharon Dijksma, zei gisteren in het tv-programma Jinek ...
Laatste regel 4e Alinea :
"de toezichthouder sloot zich aan bij en programma van Berec."
"bij een programma" of "bij het progranmma" ?
'Hoewel het idee om machinelearningmodellen niet nieuw is,'
Daar mist iets geloof ik.
gecoörineerde -> gecoördineerde
Virussen? Scan ze hier!
In de voorlaatste alinea:
inde -> in deBestellingen met doorverkochte accounts zouden vaak laat inde avond plaatsvinden, omdat dan de kans kleiner is dat de accounteigenaar de bevestigingsmail ziet en een annulering doet.
titel: rebindinding → rebinding
Your Friendly Neighborhood Moderator
Dit geld niet voor de Europese variant -> geldt
Het gaan dan bijvoorbeeld om diensten als -> gaat
clouddiensten, omdat dat de kwaliteit van de ervaring teveel zou schaden. -> te veel
Vierde alinea, eerste zin:
nadat de NS bevestigd had dat er
Dm-notificaties samenvoegen en fullscreen filteren - Development-iteratie #134
„Bugfixes”, punt 8:
geparset
Waar blijft de opvolger van jpeg?
- Pagina 1:
Eerste alinea, zesde zin:werken je smartphone en hypermoderne camera - Pagina 2:
- „Compressie”
Tweede alinea, vierde zin:
ofAls de lucht tot één tint blauw wordt gereduceerd, zullen we dat zienAls de lucht tot één tint blauw wordt gereduceerd, zien we dat zien - „Bits, kleurdiepte en dynamisch bereik”
Eerste alinea, laatste zin:16,8 miljoen verschillende kleurtinten: r256xg256xb256
- „Compressie”
- Pagina 3:
„Witbalans en ruis”
Tweede alinea, zesde zin:en dat leidt dan tot - Pagina 5:
- „Raw of dng”
Eerste alinea, derde zin:jpegs - „Dng”
- Eerste alinea, tweede zin:rawfoto's, opgeslagen met lossless compressie
- Derde alinea, vierde zin:een nieuw bestandsformaat, dat zowel lossy als lossless compressie ondersteunt
- Eerste alinea, tweede zin:
- „Raw of dng”
- Pagina 7:
- „Jpeg XL, XT, LS, XS, XR”
Tweede alinea, eerste zin:doorbraak - „Apple heic en heif”
Eerste alinea, laatste zin:zal het formaat gaan ondersteunen - „En verder”
Derde alinea, vijfde zin:Naar verluidtBPG
- „Jpeg XL, XT, LS, XS, XR”
- Pagina 8:
- „De obstakels”
Vierde alinea, derde zin:moet er dus achter staan - „Standaard der standaarden”
Tweede alinea, tweede zin:Eurostekker
- „De obstakels”
- Pagina 9:
Derde alinea, laatste zin:Photoshop, Lightroom of Snapseed
Slot van KPN tegen telefoongebruik op fiets moet na vertraging dit jaar uitkomen
Inleiding, tweede zin:
dat smartphonegebruik op de fiets moet tegengaan,
Nederlandse opleidingen kunnen groei ai-studenten niet aan en matigen instroom
Eerste alinea, eerste zin:
Ook de Universiteit Maastricht biedt de opleiding aan, maar „zegt [...] nog helemaal niet [met beperkingen] bezig te zijn” (zie het artikel van de NOS).dat de vijf [van de zes] universiteiten die een opleiding kunstmatige intelligentie aanbieden, UvA, VU, Radboud Universiteit, RUG en Universiteit Utrecht
Kaspersky wint zaak over krantenartikel met hackclaims van 'Nieuwsuur-expert'
- Eerste alinea, eerste zin:dat Van Rijbroek hun daadwerkelijk heeft verteld
- Vierde alinea, laatste zin:dat er een nieuwe versie van het boek uitkomt
NASA krijgt Emmy-nominatie voor verslaan van ondergang Cassini
Tweede alinea, eerste zin:
daarnaartoe
Weergave frameworkrefactor - Development-iteratie #135
- „Weergave frameworkrefactor”
Eerste alinea, eerste zin:features die die we bij Tweakers bouwenbugs die we oplossen,technical debt - „Nieuwe rml-parser”
Derde alinea, eerste zin:van de, inmiddels oude, rml-parsers
Elon Musk en Google DeepMind beloven geen dodelijke autonome wapens te maken
Eerste alinea, derde zin:
Grote wapenfabrikanten en nationale overheden ontbreken in het lijstje.
Nederlandse regering vraagt reacties op aanpassingen 'sleepwet' Wiv
Tweede alinea, laatste zin:
nadat de uitslag van het referendum vast was komen te staan
Eerste zin, tweede alinea na opening:
Twee keer "van".On2 was een bedrijf dat zich richtte op de ontwikkeling van van videocodecs
op het hele traject en op alle stations 2g-, 3g-, en 4g-dekking. -> in + 3g- (zonder komma)
het geluid niet verder hoefde te comprimeren dat normaal gesproken gebeurt -> dan
regel 2: schadevergoeding moet denk ik schadeclaim zijn?
Assange zit niet in Ecuador, maar in de Ambassade van dat land in Engeland.
Staat een paar keer fout in het artikel.
Defltse moet Delftse zijn.Het Defltse team presenteerde zijn exemplaar
Life isn't fair. It's just fairer than death, that's all.
4e Alinea, 2e zin :
1x "zijn", of is Google vrouwelijk en is het "haar" ?"Volgens de Commissie deed Google aan illegale koppelverkoop door te eisen dat zijn zijn Search-app en de Chrome-browser van te voren op Android-apparaten geïnstalleerd moesten worden."
Laatste zin:
zieb = ziende release notes voor deze uitgave zieb er als volgt uit:
Juist
De Benelux impliceert toch al exact om welke landen het gaat? Nu is het net of Benelux een soort verdrag ala Europa is. Lijkt me een gevalletje dubbelop dus in de titel.
[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 23-07-2018 13:35 ]
Gezien het dan nog over 1 kleur gaat (rood, blauw of groen) zou het kleurfilter moeten zijn.De sensor heeft zeer kleine pixels van 0,8μm. Sony legt daar een Quad Bayer-filter overheen, waarbij vier pixels in een 2x2-configuratie van één kleurenfilter zijn voorzien.
Verder vond ik het een beetje onduidelijk, gelukkig maakt het plaatje het helder. Het is een array van 4x4 pixels waar de kleurfilters 2x2 zijn aangebracht met dubbel groen voor de lichtgevoeligheid.
Het beetje redundantie is in dit geval niet storend.CH4OS schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:35:
nieuws: Benelux-landen mogen elkaars politiedatabanken raadplegen onder nieuw...
De Benelux impliceert toch al exact om welke landen het gaat? Nu is het net of Benelux een soort verdrag ala Europa is. Lijkt me een gevalletje dubbelop dus in de titel.
'Kleurenfilter' hoeft niet te betekenen dat er sprake is van meer dan één kleur. Vgl. 'pannenkoek'.PuzzleSolver schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:03:
nieuws: Sony maakt 48-megapixelsensor voor camera's in smartphones
[...]
Gezien het dan nog over 1 kleur gaat (rood, blauw of groen) zou het kleurfilter moeten zijn.
Verder vond ik het een beetje onduidelijk, gelukkig maakt het plaatje het helder. Het is een array van 4x4 pixels waar de kleurfilters 2x2 zijn aangebracht met dubbel groen voor de lichtgevoeligheid.
Ik gok dag er kerst ipv herst moet staan in de eerste regel
LOLWannial schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:04:
nieuws: Netgear komt met deurbel waarmee bewoner via smartphone met bezoeker ...
Ik gok dag er kerst ipv herst moet staan in de eerste regel
Ook hebben beiden een zeer hoog contract en een perfecte zwartweergave.
-> Ook hebben beiden een zeer hoog contrast en een perfecte zwartweergave.
geek: Fan maakt bestuurbare 3d-geprinte Mach 8-auto uit Mario Kart
Bij schuren bestaat nietHet duurde een week om het geheel te printen, bij te schuren en te verven.
Het duurde een week om het geheel te printen, te schuren en te verven.
Formerly known as Ragdoll
Niet echt een tikfout, maar dat verhaal over handen van smartphonegebruikers staat er dubbel in. Leest wat raar weg.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Deze combinatie moet volgens Qualcomm onder meer zorgen voor zorgen
Snap wat je bedoelt, maar dit heb ik toch maar laten staan, want bij de tweede keer dat ik het noem wordt specifiek uiteengezet dat de meerdere mmWave-modules o.m. bedoeld zijn om het 'obstakel' van de hand van de smartphonegebruiker te kunnen omzeilen. Kan het de eerste keer wel weghalen, maar het staat ook weer niet vlakbij elkaarWhatsappHack schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:46:
nieuws: Qualcomm onthult eerste mmWave-5g-antennemodule voor smartphones
Niet echt een tikfout, maar dat verhaal over handen van smartphonegebruikers staat er dubbel in. Leest wat raar weg.
Voor rest alles gecorrigeerd, dank.
van daar uit -> van daaruit
Ondertitel afbeelding: "agkomstig" -> "afkomstig"
"De Buetooth SIG-stuurgroep" => "De Bluetooth SIG-stuurgroep"
"Het Amerikaanse Cert " => "Het Amerikaanse CERT", want acroniem.
[ Voor 11% gewijzigd door multiplexer op 24-07-2018 09:11 . Reden: Aanvullende correctie. ]
Daar staat dat BitTorrent in 2011 is uitgekomen, maar dat is 2001.
Wikipedia: BitTorrent
te injecteren → injecterenZo kan de aanvaller bijvoorbeeld bluetoothverkeer onderscheppen en kwaadaardige berichten te injecteren.
De komma tussen 'reflecteert' en 'zien' moet weg.Je kunt vijfhonderd candela per vierkante meter bij een scherm dat niet al te veel reflecteert, zien als de minimale waarde waarbij je alles nog kunt zien in de zon, maar waarbij je in bijzonder zonnige omstandigheden soms een beetje aan het turen bent om alles op het scherm optimaal te kunnen zien.
Dt fout in 2de alinea
Verreweg de meeste hedendaagse in Japan gebruikte systemen en computers stammen uit dit tijdperk en zijn dus nooit getest op wat er gebeurd als er een nieuw era begint.
Moet worden:
Verreweg de meeste hedendaagse in Japan gebruikte systemen en computers stammen uit dit tijdperk en zijn dus nooit getest op wat er gebeurT als er een nieuw era begint.
Een komma die een bijvoeglijke bijzin afsluit, is echter heel gebruikelijk.Upquark schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:50:
reviews: Asus Zenfone 5Z - Serieuze mededinger prijsprestatiekroon
[...]
De komma tussen 'reflecteert' en 'zien' moet weg.
De rest is gefikst.
gebeurt>gebeurd
Sorry, maak me er makkelijk af want zit op phone. Eerste paar zinnen lopen ook niet lekker
Sommige gebruikers van software op desktops op afstand te bedienen -> om
nieuws: Alphabet boekt minder winst door EU-boete en ziet omzet groeien
Dat is iets minder dat in hetzelfde kwartaal een jaar geleden -> dan
en de Chrome-browser van te voren op Android-apparaten geïnstalleerd moesten worden -> van tevoren
@Xtuv in de titel Toshbia -> Toshiba
Edit: je was me net voor blijkbaar
[ Voor 8% gewijzigd door Rutger op 24-07-2018 19:16 ]
Hm, moet je gelijk geven.Delpozo schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:20:
[...]
Een komma die een bijvoeglijke bijzin afsluit, is echter heel gebruikelijk.
De rest is gefikst.
Dat laatste is nog niet gebeurt, -> gebeurd
Copy/paste foutje (reported HERE): niet klikbaar.
Wereldwijd is YouTube volgens Alexa.com de nummer twee website van de wereld
'van de wereld' kan weg daar dit met 'wereldwijd' al vastgesteld is.
Het is een Ariane 5 raketDe vier satellieten werden vervoerd met een Galileo 5-raket van het commerciële bedrijf Arianespace.
“totaal waren er achter toezichthouders die de overname goedkeurden, waaronder de Europese Commissie.”
“achter” moet m.i. “acht” zijn.
oNtwikkelaarspreview.Google heeft de laatste otwikkelaarspreview van Android P uitgebracht.
Dit topic is gesloten.
![]()