Over Modereren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Topicstarter
Graag uw aandacht,

Ik word er elke keer weer zo pissig over. Iemand start een onderwerp en de eerste reactie is van een mod die met een of andere sneer het topic dichtgooit. (eerste maal eigen desktop. Enkele montage vraagjes)
Er bestaan gewoon beginners die net zoals jij en ik beginnen met een hobby en het nog moeten leren.
Daar vallen de mods hier ook onder als het om normaal communiceren gaat.

Vanmiddag nog zo een leuke eenzijdige "discussie" gehad met twee mods die het maar al te graag voor elkaar opnamen. Wat me opviel in de woordkeus is hoe deze twee over de gebruikers hier denken en ik ben bang dat dat een gemeenschappelijke gedachte is die hier rondwaart als jullie je jaarlijkse mod-uitje hebben.

*'klagers'
*We moeten nu juist wat liever zijn
*straalde het gebrek aan inzet gewoon van je posts af
*Als je zelf geen moeite wil doen om je eigen probleem te begrijpen en op te lossen dan kun je ook niet verwachten dat wij dat doen.
*alleen niet op de manier waarop de klagers willen
*zo komt inderdaad iedereen weg met hit & run-topics
*het hele forum volstoppen met klotetopics
*daarom de mensen die wél niveau zoeken van de site wegjagen
*niet van plan bent om je aan onze regels te houden gaat het topic dicht.
(Tweakers niet meer wat het geweest was.)

Ik lees hier gewoon de verveeldheid en autoriteit waar ik (en misschien de andere users) helemaal niet op zitten te wachten. Ik wil dat ouwe forum weer terug waar iedereen een plekje mag hebben en geen vraag te veel is. Ik heb het idee dat veel mods denken dat ze antwoord op een vraag moeten geven wat in hun "wijk" geplaatst wordt. En dat noem ik overmodereren!

Mensen, laat het onderwerp waarje nekharen van overeind staan, maar lekker over aan ons, de gebruikers. Wij helpen elkaar zelf wel! (kijk naar het bovenste linkje...ik zat er helemaal klaar voor om die jongen even op te starten)

Ik maak van mij hart geen moordkuil maar kunnen jullie allemaal wat afstand nemen en daarmee ruimte scheppen en het forum weer een forum laten worden?

Heel graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik ga er vanuit dat dit vooral gaat over dat topic met de mobile devices support in CSS?
Want hoewel er af en toe een topic (naar mijn mening) te vroeg gesloten wordt (Zoals dat topic over een roos oid in de fik steken van vorig jaar, mis dat topic nog steeds) zijn de meeste topics die gesloten worden gewoon oneliners die rechtstreeks in Google hadden moeten worden ingetypt.
Tweakers is een community van Tweakende hobbyisten enz. en niet een LMGTFY alternatief, beginnelingen kunnen met een topic alle hulp krijgen die ze nodig hebben, zolang ze maar willen en niet gewoon simpelweg een vraag dumpen.
Dat topic over de voeding gaat over PEG stekkers die verward worden met CPU power stekkers, iets wat per voeding verschilt en gewoon in de handleiding staat, als de TS dat al niet wil opzoeken, waarom wij wel?... We helpen heel graag mensen die geholpen willen worden, niet de 'dump je vraag' topics ;)
Zo ook in dat topic van jou, om ons duidelijk te maken wat je doet zal je moeten laten zien wat je doet, door bijv. jsfiddle en dat soort sites, gevalletje copy paste project op de site en share de link.
Verder zijn er zat topics waar een veel te brede vraag als opening is, zo iets als 'Welke antivirus' waardoor het weer een opsom topic wordt waar in de eerste dag al ervaringen als feiten worden gepresenteerd en het topic zijn doel volledig mist...
Ook dat topic over een roos in de fik steken waardoor half GoT pijn van het lachen kreeg liep wat uit de hand, beter sluiten voordat het uit de hand loopt en de sfeer verziekt wordt :)
Verder kan je denk ik beter de modjes in kwestie hierover spreken, hoewel het lijkt dat je dat al hebt gedaan.

Verder is het lijstje punten wat denk ik van de modjes af komt? vrij normaal?
Klaag/bash topics kunnen gelijk weg, zowel die over Bash/Linux (weg ermee >:)) als topics waar bijvoorbeeld een OS gebashed wordt... O-)
Niet aan de regels houden lijkt me simpel gevalletje actie reactie...
Posts waar je met heel veel moeite nog steeds niet inzet van de TS kan vinden moedigen ook niet aan te helpen...
Hit&run topics waar niemand wat aan heeft inderdaad weg houden.

Lijkt me allemaal vrij normaal en logisch?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Topicstarter
RGAT hartelijk dank voor je antwoord.

Ik merk dat Tweakers mij ontgroeid is, de attitude veranderde voor mij jaren geleden al toen de regel actief werd dat mensen helpers niet meer mochten bedanken. Maar dat terzijde.

Ik merk ook dat de institutionalisering van Tweakers en bijbehorende regelgeving: lees koers, niet in mijn lijn ligt. Ik hoop dat dit ooit nog zal veranderen, zoniet dan was het jammer. Over een jaartje zal ik weer kijken en zien...

So long!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Zoals in het andere topic al opgemerkt, GoT is een stuk milder geworden dan de tijd die je romantiseert. In dat tijdperk was je topic al gelijk gesloten namelijk. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

vinz98 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:54:
Ik maak van mij hart geen moordkuil maar kunnen jullie allemaal wat afstand nemen en daarmee ruimte scheppen en het forum weer een forum laten worden?
Een forum is een plek waar je met mensen kan discussiëren over zaken die zowel jou als die ander interesseren. Wanneer je eigen vraag jou echter niet genoeg interesseert om in elk geval te proberen om je eigen probleem op te lossen houdt die kernvoorwaarde voor een forum ineens op. Juist door vragen van topicstarters die geen of weinig moeite in hun eigen probleem af te kappen waarborgen we dat het forum een forum blijft in plaats van een helpdesk waar mensen hun vraagjes zonder eigen inzet dumpen en langzaam maar zeker de mensen die die vragen zouden kunnen beantwoorden wegjagen omdat die door de bomen het bos niet meer zien en geen topics op hun eigen niveau kunnen vinden tussen de "luie" topics door. En je kan zeggen dat het wel zal meevallen met mensen die zo denken, maar er werd bijna 15 jaar geleden al jarenlang over geklaagd dat het niveau wegzakt. ;)

Komt inderdaad bij dat het vroeger nog veel erger was. Met name de Devschuur, waar je nu juist over klaagt (of wat in elk geval de aanleiding lijkt te zijn), is behoorlijk veel milder geworden. Lees voor de grap eens door hoe er vroeger gepraat werd over Programming & Webscripting (zoals Programming destijds heette) en Webdesign & Graphics (verzamelbak voor het Webdesign, Markup & Clientside Scripting en Graphics van nu).

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.