Betreft te laag/hoog niveau W&G P&W

Pagina: 1
Acties:
  • 610 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zo.. nee! dit is niet om te zijken :D hehehe ik kom namelijk met een na mijn inzien goed idee... dit om de irritatie voor sommige mensen betreft te streng modereren te snel gesloten topics van de andere kant antwoorden als: "
dat niveau is te laag"

om allebij de kanten tevreden te stellen had ik het volgende in gedachte wat in het voordeel van de ene kant en ook het voordeel van de andere kant is.

een nieuw forum bij de devschuur te opennen genaamd:
Newbee webdesign oid

je zal wel denken waarom dat:
dit omdat na mijn mening nu wel lang genoeg van alle kanten wordt geroepen: "ja he! gaat mij te streng eraan toe"
"hey dat niveau is veel te laag"

zodat ze langzaam kunnen overstromen naar om het zomaar ff te zeggen professional talk. de mensen die wat meer weten van webdesign kunnen dan (als zij dat willen de nieuwbies ook een stapje op weg helpen) dat forum is dan zeg maar voor het lagere niveau daar bedoel ik mee daar worden de makkelijkere dingen gevraagt.

ik hoop dat mijn aanvraag van harte ontvangen wordt en dat meer mensen er zo over denken als mij.. ik zie zo een forum voor een lager niveau / praatgehalte graag tegemoet.. dit zodat de strijden om hey ze modeen te streng etc eindelijk ten einde zijn.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

<prive mening niet als LM>
nee we zijn het computertotaal forum niet imho
</prive mening niet als LM>

<LM mode>
daar mag mijn HGA/HGM zich overbuigen :)
</LM mode>

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

/me sluit zich bij de privemening van D2k aan.

Van een GoT-er wordt enig niveau verwacht. Dit is nu inmiddels al wel 1000 keer in LA gezegd geloof ik. :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Sterker nog, hier was gisteren nog een topic over :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
is goed maar zo blijf je wel bij de strijt...

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 16:57 schreef JvS het volgende:
Ooh, niet gezien hoor :+

edit:

linkje erbij: [topic=410480]
Op donderdag 14 februari 2002 16:57 schreef Godzilla het volgende:
is goed maar zo blijf je wel bij de strijt...
:? Ik probeer er iets van te maken...
Kan je die zin iets verduidelijken?

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 16:57 schreef JvS het volgende:
Ik heb ook een Deja Vu'tje :P

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 16:59 schreef nelske het volgende:

[..]

Ooh, niet gezien hoor :+
[..]

:? Ik probeer er iets van te maken...
Kan je die zin iets verduidelijken?
ik bedoel dan blijf je de strijd houden.. dat mensen steeds blijven zijken van ja er wordt te streng gemodereerd etc etc.. dat is nu al 4a 5 maanden zo..

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Komt op hetzelfde neer:
[topic=409498/1/25]

*D

• D2k

D2k

uhm de LM's zijn er nog maar 3 weken?
en toen is het modden imho pas echt wat strenger geworden want er zijn meer handjes om op sluit knoppen te rammen
hoewel acm/chem en wasigh het ook goed deden daarvoor met consequent zijn
P&W en W&G zijn nu eenmaal fora waar iets verwacht wordt en ik denk dat dat bij een tweaker hoort
zelf proberen en als het echt niet lukt om hulp vragen

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 17:04 schreef Godzilla het volgende:

[..]

ik bedoel dan blijf je de strijd houden.. dat mensen steeds blijven zijken van ja er wordt te streng gemodereerd etc etc.. dat is nu al 4a 5 maanden zo..
Mjah, wie moet(en) er dan veranderen volgens jou?

• Nielsz
  • Niet online
Op donderdag 14 februari 2002 17:06 schreef D2k het volgende:
zelf proberen en als het echt niet lukt om hulp vragen
Dat staat los van /devschuur. Dat is in alle fora nodig.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10-2022
Ik denk dat we om de zaak ook maar een beetje interessant moeten houden enige basiskennis, inzet en vaardigheden mogen vereisen. Vooral inzet is hierbij erg belangrijk.

Ik denk niet dat we een forum moeten beginnen die deze vereisten niet stelt. Dit zal een verkeerde uitstraling geven en ook een verkeerde instelling promoten. Ook zal het denk ik weinig mensen met de juiste kennis aantrekken en dus inhoudelijk niet al te interessant zijn.

In P&W gaat het als ik het zo bekijk eigenlijk uitstekend. We modden de laatste tijd vrij streng. Af en toe zijn er problemen, maar dit zijn vaak individuele gevallen die ook een keer langs komen waaien in P&W. Over het algemeen is er bij een goed sluit-verhaal helemaal geen commentaar.

Ik kijk af en toe wel eens in W&G en ik moet zeggen dat ik daar wel ontzettend veel topics zie die in P&W allang op slot hadden gezeten...

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Pelle
  • Laatst online: 10:53

Pelle

🚴‍♂️

Stel hè, ik ben een n00b. En ik wil iets weten. Dan vraag ik dat gewoon, zonder zelf eerst te zoeken. Maar waar zal ik dat dan vragen? In het n00b-forum, of in het goeroe-forum? Euhm nou in het goeroe-forum zitten goeroe's, dus die zullen het wel weten.

Ergo, dat gaat niet werken dus. Goeroe's komen niet in n00b-fora (want n00b-niveau), en n00b's stellen vragen in goeroe-forum die direct op slot gaan. En dan ben je weer terug bij af.
Op donderdag 14 februari 2002 17:11 schreef mbravenboer het volgende:
Vooral inzet is hierbij erg belangrijk.
Zeker weten, dat is waar het om draait. Een n00b die inzet toont en zelf iets heeft proberen uit te zoeken, zal ik eerder helpen dan een 'gevorderde' die het vertikt om zelf wat research te doen.
Ik kijk af en toe wel eens in W&G en ik moet zeggen dat ik daar wel ontzettend veel topics zie die in P&W allang op slot hadden gezeten...
Tsja, in /14 loopt een HGM, een mod en 4 litemods.. daar kan /13 niet tegen op boksen :)

• D2k

D2k

Op donderdag 14 februari 2002 18:07 schreef Pelle het volgende:
Tsja, in /14 loopt een HGM, een mod en 4 litemods.. daar kan /13 niet tegen op boksen :)
een echte knokploeg ;)

ik probeer OzBoz een beetje te helpen door zo af en toe (veel minder frequent dan /14 verhouding 1:25 ) door /13 te lopen en dan wat threads aan hem te melden.
<edit>
|:( typo's :)
sorry OzBoz

• Pelle
  • Laatst online: 10:53

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 14 februari 2002 18:13 schreef D2k het volgende:
OzBoz [..] het
You've got some explainin' to do ;)

Maare, lijkt me wel cool, een GoT-knokploeg. Lekker spammers bashen enzo :)

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 17:35
Op donderdag 14 februari 2002 17:11 schreef mbravenboer het volgende:
Ik denk dat we om de zaak ook maar een beetje interessant moeten houden enige basiskennis, inzet en vaardigheden mogen vereisen. Vooral inzet is hierbij erg belangrijk.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Een newbie-topic is niet erg, als je er maar wel je best voor doet. Een voorbeeld van een goed 'newbie'-topic vind ik [topic=410442]. De topicstarter geeft duidelijk aan waar het probleem zit en wat hij geprobeerd heeft. Kortom, voldoende inzet. Als je dit vergelijkt met een topic van iemand die iets 'ff' wilt weten omdat iets het 'ff' niet doet, dan vind ik dit een topic waar de topicstarter zijn best voor heeft gedaan. Hij heeft gezocht, documentatie van de templateparser bekeken en andere templateparsers uitgeprobeerd.
In P&W gaat het als ik het zo bekijk eigenlijk uitstekend. We modden de laatste tijd vrij streng. Af en toe zijn er problemen, maar dit zijn vaak individuele gevallen die ook een keer langs komen waaien in P&W. Over het algemeen is er bij een goed sluit-verhaal helemaal geen commentaar.
Ik vind dat het moddereren in Programming & Webscripting nu uitstekend gaat (mijn complimenten :) ). Topictitles worden verduidelijkt en topics zonder toekomst gaan op slot.
Op donderdag 14 februari 2002 16:54 schreef D2k het volgende:
Met Computer!Totaal valt het nog best wel mee. Dat is op zich nog wel een goed blad. Maar Computer Idee... (hier had een niet-beargumenteerde flame kunnen staan).

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:59
Het modden in P&W verloopt inderdaad vreet goed vind ik. Topic-titles aanpassen, het slot op de topics die niet voldoen enzo, niets op aan te merken. Het is wel zo dat de topics van de laatste week/2 weken wat minder vind. Zowel op vlak van onderwerp (maarja, ieder zijn goesting, voor elk wat wils), maar ook van niveau van het topic. Dat is ook te zien aan het aantal gesloten topics.

Het maken van een newbe - forum is geen optie, en wel om redenen die hier al meerdere keren aangehaald zijn. Gewoon blijven streng modereren, en bij een slotje een goeie uitleg waarom het topic gesloten wordt. (Wat nu al gebeurt eigenlijk).

Eigenlijk kan je niet streng genoeg zijn bij het modden.

https://fgheysels.github.io/

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 14 februari 2002 18:07 schreef Pelle het volgende:
Mja, daar hebben ze 2 HGM's en een HGA ;) Echt veel verschil zit er niet kwa mod-capaciteit, vooral als je het relatief neemt tot het aantal gestarte topics.

Daarin is W&G (gelukkig?) nog iets kleiner dan P&W.

• wizzard
  • Laatst online: 01-05 07:23
Ik zoek voor mijn vragen dan wel een ander forum op als ik al dit soort zinnen lees word ik echt moedeloos
Af en toe zijn er problemen, maar dit zijn vaak individuele gevallen die ook een keer langs komen waaien in P&W
Vind je het raar dat we af en toe komen je opend een topic en beng slot erop.

Jullie hebben waarschijnlijk daar een eigen cultuur opgezet en als iemand anders binnenkomt is dat eng of niet.

Dit soort dingen heeft niets maar dan ook niets meer met behulpzaamheid te maken.

Een simpel voorbeeld ik open een low level topic dan gebeuren er een paar dingen:

1 De grote allesweters daar willen geen antwoord geven behalve dan search en "er zijn wel 100 pagina's met info hierover.....

2 de grote allesweters zeuren even bij de mods....

3 Slot

4 en hiermee alle kans verkeken dat iemand die ook toevallig even aan komt waaien mij wel kan en vooral WIL helpen.

5 en bedankt dat ik mijn "te laag niveau vraag niet meer kan stellen "

Ik wil wel eens zien dat al dat gebrul over search en meer pagina's info te vinden niet alleen maar loos gellul is.
Als je de moeite kan nemen om zo'n topic op slot te donderen dan kun je uit je hoofd ook wel even het antwoord op de vraag geven toch .....

En over een lager niveau forum wil ik het al niet eens hebben want ik ben niet van een lager niveau maar ik weet gewoon ook niet alles net als jullie bobo's een paar jaar terug.

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:59
Op donderdag 14 februari 2002 22:26 spuide wizzard zijn gal
Ik zou zeggen : lees eerst eens de FAQ voor je een topic opent.
Een topic wordt meestal niet gesloten omwille van de inhoud, maar wel omwille van de topicstarter die meestal geen moeite doet om zelf eerst eens iets te proberen. Het is ook meestal zo dat de topics die gesloten worden een eenvoudige oplossing hebben die te vinden is in de help of in één of andere tutorial.

[Edit: scriptrequests worden natuurlijk ook altijd direct gesloten, en maar goed ook.]

https://fgheysels.github.io/

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 16:37

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op donderdag 14 februari 2002 22:26 schreef wizzard iets over W&G en P&W met zo te zien nul W&G posts en vooral LA posts:
De grote allesweters (noem ze voortaan de Ivoren Toren Wachters AUB) geven nu juist wel zinvolle antwoorden.

Je moet nu helaas een beetje hard zijn om een beetje niveau te kunnen blijven garanderen. Veel usertjes denken /13 en /14 te kunnen gebruiken als de chello helpdesk, niet dus. Als je ziet wat er voorbij komt in de trand van ik wil dit en dit en moet dat zo snel mogelijk hebben, prima ik ben 80 euro per uur en ben altijd te bereiken via ICQ.

• Nielsz
  • Niet online
Op donderdag 14 februari 2002 23:05 schreef cutter het volgende:

[..]

De grote allesweters (noem ze voortaan de Ivoren Toren Wachters AUB) geven nu juist wel zinvolle antwoorden.
Ho ho ho, ITW zitten alleen in /13, zoiets lames hebben wij niet ;)

• mbravenboer
wizzard: Ik zoek voor mijn vragen dan wel een ander forum op als ik al dit soort zinnen lees word ik echt moedeloos.
Weet je waar ik moedeloos van zou worden? Keer op keer dezelfde vraag die eenvoudig te beantwoorden is door even de juiste documentatie door te lezen. De kern van succesvol programmeren is niet het oplossen van kleine irrelevante problemen, maar het doorlezen van tutorials, api documentatie etc. Denk je dat de vaste bezoekers er vrolijk van worden als ze elke x dagen hetzelfde uit kunnen gaan leggen? Nee dus :) .

Het succes van P&W is volledig afhankelijk van deze bezoekers. Zij zorgen voor goede antwoorden, een relativerende kijk op de zaak of een duw in de goede richting. Het is dus belangrijk dat zij een bijdrage willen blijven leveren aan P&W.
Jullie hebben waarschijnlijk daar een eigen cultuur opgezet en als iemand anders binnenkomt is dat eng of niet.
In P&W wordt er van je verwacht dat je je inzet en niet even langs komt voor een quick & dirty oplossing. Dit is imho de enige goede sfeer in een enigszins professioneel forum over software ontwikkeling.
Dit soort dingen heeft niets maar dan ook niets meer met behulpzaamheid te maken.
Behulpzaamheid? Het gros van de vaste bezoekers stelt zelf nooit vragen en is alleen maar bezig met het geven van kwalitatief hoogwaardige antwoorden. Als dat nog geen behulpzaamheid is, weet ik het ook niet meer.
Een simpel voorbeeld ik open een low level topic dan gebeuren er een paar dingen.
Een low-level topic is geen enkel probleem. Sterker nog: vrijwel alle topics zijn low-level. Wat wel een probleem is: als jouw vraag een vraag is die zeer regelmatig voorkomt, als jouw vraag overkomt als een 'dat lossen ze in P&W wel ff op vraag', of als jouw vraag voortkomt uit een duidelijk gebrek aan inzet en het doornemen van goede documentatie.
Als je de moeite kan nemen om zo'n topic op slot te donderen dan kun je uit je hoofd ook wel even het antwoord op de vraag geven toch .....
Inderdaad. Dit is echter niet effectief. De topic-starter leert niets van een antwoord op een vraag. Een topic-starter leert iets als hij gaat beseffen dat documentatie doorlezen noodzakelijk is als je serieus met software-ontwikkeling bezig bent. Een slot met een duidelijk uitleg en eventueel wat links zorgen daar hopelijk voor.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 14 februari 2002 23:05 schreef cutter het volgende:
prima ik ben 80 euro per uur en ben altijd te bereiken via ICQ.
Cheapass :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i'm the man van het topic gisteren *LOL*

is er al eens een enquete/poll gehouden over wat de gemiddelde bezoeker van GoT nou eigenlijk wil? dus iemand met HK rechten (ivm aantal posts?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 00:01 schreef arjo_kamp het volgende:
i'm the man van het topic gisteren *LOL*

is er al eens een enquete/poll gehouden over wat de gemiddelde bezoeker van GoT nou eigenlijk wil? dus iemand met HK rechten (ivm aantal posts?)
Wat hebben HK rechten hier in godsnaam mee te maken :?

Maar goed, ik heb geen zin om iedere keer weer dezelfde reply te tikken, dus ik refereer even naar een ander topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12209725#12209725

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:44

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

de meeste dingen zijn al gezegd, maar ik zou graag eventjes mn persoonlijke mening willen toevoegen en hopen dat dat een redelijke weergave is van de doorsnee bezoeker op de Devschuur® die graag vragen beantwoord;

er bestaat geen niveau, en evenmin is het gebruikelijk dat de beantwoorders het niveau van de vraagsteller vergelijken met het eigen.

(vaak wordt de suggestie door verontwaardigde klagende slotjes-ontvangers gesteld, echter dat is een absolute misvatting, ik ben dit ook in de tijd dat ik op de Devschuur rondhang niet tot nauwelijks tegengekomen, ook niet bij anderen)

er wordt vaak behulpzaam verwezen naar specs of kennis die met een beetje juist zoekgedrag makkelijk te vinden zijn; echter waar de beantwoorder misschien gewoonweg sneller in is, doordat hij al vaker soortgelijke problemen is tegengekomen, of doordat hij de weg in de specs beter kent.

het nut ervan is ook voor het publieke forum, weinig mensen lezen specs als rechtlijnig boekwerk, en zelfs dan is het risico groot dat bepaalde paragrafen in de materie wegzakken. Door geconfronteerd te worden met iemand die een probleem ermee heeft, kan dit een motivatie zijn alsnog zelf hiernaar naspeurwerk te doen;

ik heb ook zelf gemerkt dat mijn kennis allerminst zaligmakend is, en dat het nut heeft soms mijn eigen basis-kennis te controleren; of scherper te zijn (als ik reager met het verkeerde antwoord op een vraag en ik kennelijk de vraagstelling niet goed gelezen had, is dat vaak een aanleiding om mezelf wer wat op te porren tot alerter gedrag)

iemand die een 'basic' vraag heeft over hoe CSS-classes in een webpage toe te passen, help ik met plezier als ik het idee heb dat die persoon inderdaad dit _wíl_ leren, en de vraag stelt omdat hij gewoonweg moeite heeft de eerste structuur hiervan in te zien.

waar ik echter een broertje dood aan heb is als mensen luiheid ten toon spreiden, verwachten dat je het script eerst voor ze voorkauwd en vervolgens ook nog effe debugged.
mensen die in hun vraagstelling niet verder komen dan anderhalve zin aan nodeloze zijopmerkingen en geen verklaring geven van wat ze eigenlijk willen bereiken, of wat ze zelf voor moeite hebben gedaan.

dat geeft mij het idee dat mijn eventuele behulpzaamheid ook niet in vruchtbare aarde beland en hooguit deze persoon bevestigen in zijn eigen luiheid.
slotjes zijn vaak niet enkel beschermend voor de gang van zaken op het forum; evenzeer (op de Devschuur® zeker) beschermen ze de vraagsteller tegen zijn eigen luiheid en asociaal gedrag.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 00:09 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Wat hebben HK rechten hier in godsnaam mee te maken :?
iemand die HK recht heeft heeft minimaal 150 techposts, en is dus niet iemand die 1 dag gereged is, dus een soort van "vaste klant".
voor die gebruikers heb je een forum, dus die zouden moeten pollen, ivm dat haalde ik de HK rechten even naar boven.
Maar goed, ik heb geen zin om iedere keer weer dezelfde reply te tikken, dus ik refereer even naar een ander topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12209725#12209725
ik snap de insteek van hun wel, maar VOOR WIE doen ze dit dan?

lijkt me eerlijk dat hier een pol op komt.

of ut moet zijn dat het MT zegt we willen dit gewoon, en wat de "vaste klanten" graag willen intereseert ons nix. (grof gezegt) :)

tis maar een idee

een forum is er toch voor de gebruikers (dikke auto van femme nagelaten :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Je moet W&G en P&W ten eerste al niet met elkaar vergelijken, kijk je naar het soort mensen dan is het voor een groot gedeelte echt een ander slag mensen.

Een extra forum is geen optie, dat wordt dan een forum waar alleen dingen gevraagd gaan worden en geen antwoorden komen (als je al te lui bent om te zoeken, ben je zeker te lui om te antwoorden).

Wat betreft de strengheid van modden, W&G is altijd vrij mild geweest met een behoorlijk hoog ouwehoer gehalte tussen de draadjes door. En naar mijn idee moet daar ook voldoende ruimte voor zijn en mag de HK aka Trashbin (nfi) gewoon dicht. Maar dat komt vooral dat veel W&Gers elkaar ook live gezien hebben en men elkaar aardig aanvoelt.

De laatste tijd wordt de riem wel aangetrokken maar zoals mbravenboer al zegt, er zijn nog steeds veel topics over die in P&W dicht zouden gaan. En dat komt vooral door de visie dat veel slotjes alleen maar demotiverend werken voor mensen.. Ik vind het iig alles behalve gezellig staan.

Ik ben niet geheel op de hoogte van P&W maar van W&G kan ik zeggen dat van de mensen met de meeste antwoorden het overgrote deel werkt en wat ouder is. Nu het ook in W&G steeds drukker wordt krijg je gewoon steeds meer mensen die het idee hebben dat alles wat ze zien met een druk op de knop te maken is, en even het recept komen vragen.
Kortom, de mensen waar een forum niets beter van wordt. Dan kun je ze een eigen forum geven, maar daar gaan de mensen uit de Ivoren Torens hun kostbare tijd niet insteken (80 euro p/u valt nog mee).

W&G kan alleen maar de goede kant opgaan wanneer users beseffen dat niet alles ze komt aanwaaien en dat creatief zijn geen kwestie is van een dropshadow in photoshop. Dat betekend dus voor alle beginners dat ze zelf boeken moeten kopen en de nodige tijd moeten investeren om zichzelf dingen te leren en problemen op te lossen.
Wanneer ik dan kijk naar sommige users dan weet ik voor 99% zeker dat ze met hun instelling hun hele leven niet verder komen dan de status van prutskoning. Waarbij ze alles als olvarit op een presenteerblaadje willen hebben.
Dat is prima, maar dan behoor je niet tot de doelgroep van W&G.

Maar zoals eerder aangehaalt, dit soort topics komt in LA regelmatig voorbij en zolang er users zijn die het niet willen begrijpen blijft dat zo. Dat is geen strijd, dat is kortzichtigheid. (niet van jou, maar van de mensen die vinden dat het niveau kunstmatig te hoog gehouden wordt).

Wil ik er aan toevoegen dat ik en met mij de andere mods niet hun eigen niveau als richtlijn hanteren maar gewoon rekening houden met het dingen als zoeken, zelfstudie etc.

Rest mij te zeggen voor de mensen die nog steeds vinden dat het allemaal een hoop kapsonus is: www.amazon.com www.comcol.nl www.proxis.be Lees en leer.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Laatst online: 15-09 18:03
Mag je er uit van gaan dat een die-hard hardware freak die al jaren alles weet en iedereen kan helpen ook weet hoe hij bepaalde software trucjes kent aan de 'zachte kant' (webdesign, beeldbewerking), of andersom?

"nee we zijn het computertotaal forum niet" lijkt me TE kort door de bocht, ook voor de voor kenners 'makkelijke' vragen zou plaats moeten zijn, niemand hier heeft immers de wijsheid in pacht. Kennis is namelijk net als de rest van de wereld relatief: de echte expert weet alles van een onderwerp, maar zal op de terreinen die NIET tot zijn vakgebied behoren steken moeten laten vallen.

IMO moet je kijken naar het initiatief/eigen werk kijken dat iemand toont, als iemand zijn best doet maar er niet uitkomt, terwijl hij net als de rest een 'goede' tweaker is, verdient hij toch hulp als hij daarom vraagt?

Opmerking in het algemeen:
Je moet geen slotjes zetten omdat het antwoord jezelf als logisch overkomt, want wat voor jou logisch is is voor een ander misschien onbegrijpelijk; je moet een slotje zetten als de vrager zelf geen moeite heeft gedaan om zijn probleem op te lossen. (of als er regels worden overtreden e.d.)

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op vrijdag 15 februari 2002 00:15 schreef arjo_kamp het volgende:

[..]
een forum is er toch voor de gebruikers (dikke auto van femme nagelaten :P )
150 Tech-posts zeggen helemaal niets en al helemaal niet als je kijkt naar de manier waarop wanhopige users ze proberen te halen.

In die post van Cheatah staat eigenlijk alles. Maar als een poll zou uitwijzen dat het niveau te hoog gehouden wordt hou je in het geval W&G een forum over met alleen vragen en geen antwoorden. De reden daarvoor kun je vinden in de FAQ van W&G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op vrijdag 15 februari 2002 00:16 schreef Dutchman! het volgende:
IMO moet je kijken naar het initiatief/eigen werk kijken dat iemand toont, als iemand zijn best doet maar er niet uitkomt, terwijl hij net als de rest een 'goede' tweaker is, verdient hij toch hulp als hij daarom vraagt?
Dat wordt dus ook gedaan. En mede door de vraagstelling krijg je bepaalde reacties van andere users/modjes. Maar als een die-hard overclocker in W&G vraagt hoe ie een tekst vet krijgt in HTML is ie echt op het verkeerde adres. Ookal heeft ie 8000 posts.

[edit]
Dan heb je ook nog de categorie mensen die alleen maar dingen vragen en geen vragen beantwoorden, dat is in principe ook zinloos voor een forum. Niet dat die vragen niet interessant zouden kunnen zijn, maar met allemaal van dat soort users worden het van die korte draadjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op vrijdag 15 februari 2002 00:16 schreef Dutchman! iets over het computertotaal forum
Ik weet niets van hardware. Show mij een intel processor en ik plak 'm zo op een amdboard ( :? ) Maar voordat ik het in mijn hoofd haal om dit als vraag te posten op GoT, zorg ik ervoor dat mijn kennis boven het 'computertotaal' forum raakt. Anders begin ik er nieteens aan.
En dat is nou net de essentie; dat doen mensen niet. Die gooien alles onder het mom van: "tja, jullie zijn toch ook n00bs geweest; ik heb het maar 2 weken nodig voor school" en dan verwachten ze dat ik helemaal uit mijn ivoren toren kom lopen, die grote houten deur open duw, om hem in 10 minuten te vertellen (want snel van begrip zijn ze meestal ook niet) wat ze zelf in 3 minuten op google hadden op kunnen zoeken? ik kijk wel uit!

Daarom ben ik ook voor UTFS roepen. Luisteren ze niet, lezen ze geen faq, manual? Laat ze lekker de *** krijgen, als ik ze netjes vertel dat ze de faq moeten lezen doen het het ook niet, dus waarom dan niet op de harde manier?
Sommige mensen zijn niet met een veertje op te winden, die moet je met een hamer op hun eikel slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 00:20 schreef OzBoz het volgende:

[..]

150 Tech-posts zeggen helemaal niets en al helemaal niet als je kijkt naar de manier waarop wanhopige users ze proberen te halen.
wat zou dan wel een goede maatstaaf zijn? als je zo redeneert is die er dan niet.
In die post van Cheatah staat eigenlijk alles. Maar als een poll zou uitwijzen dat het niveau te hoog gehouden wordt hou je in het geval W&G een forum over met alleen vragen en geen antwoorden. De reden daarvoor kun je vinden in de FAQ van W&G.
ik weet heus wel wat jullie stand punt is.
maar uit een poll kun je bijv zien hoeveel mensen het er eens mee zijn.
nou mocht blijken dat bijv. 80% van de vaste bezoekers (gemeten naar welke maatstaaf dan ook) het momt. te overdreven vindt, en het graag anders ziet.
Waarom zouden jullie van GoT daar dan niets aan veranderen.
Ik zie gebruikers toch een soort van klanten (ik weet het, ze betalen er niet voor)

ik denk dat de meeste gebruikers dit wel willen.

zegt 90% van ik vind het goed zo, dan heb je ook hier minder gezeur.

democratie on top, en stem op Pim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op vrijdag 15 februari 2002 00:24 schreef arjo_kamp het volgende:

[..]

wat zou dan wel een goede maatstaaf zijn? als je zo redeneert is die er dan niet.
150 nuttige W&G posts is een goede maatstaf.
[..]

GoT is geen democratie en de reden waarom we er niets aan veranderen heb ik je net gegeven. Als je al te lui bent om zelf wat research te doen.. hoe wil je dan in hemelsnaam je ooit nuttig maken op het forum (en er buiten). Het schijnt dat het tegenwoordig nogal achteruit hobbelt wat betreft de mentaliteit van mensen, maar daar hoeft de rest van de wereld zich niet aan aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
Dutchman!: Mag je er uit van gaan dat een die-hard hardware freak die al jaren alles weet en iedereen kan helpen ook weet hoe hij bepaalde software trucjes kent aan de 'zachte kant' (webdesign, beeldbewerking), of andersom?
Nee, zeker niet :) . Iedereen heeft andere interesses en je kan niet overal verstand van hebben. Wat je echter wel mag verwachten is inzet en interesse in een goede oplossing. Dat is de reden van de meeste slotjes en niet zozeer het niveau ervan.

Niveau is namelijk een verkeerde benaming. Je gaat dan mensen indelen in categorien van slecht, tot matig, tot beter. Dat is helemaal geen interessant indeling, want wanneer is iemand beter? Als iemand veel weet? Als iemand alles zelf op kan lossen? Mwah...

Het centrale criterium is niet kennis of het domheids-gehalte van een vraag, maar de interesse en de inzet die een vraag uitstraald. Alles iemand snel een quick & dirty oplossing wil, straalt daar geen interesse van uit. Als je eens goed in P&W rondkijkt zal je zien dat er toch veel wellicht triviale vragen open blijven staan. Vrijwel altijd is dit toch een interessant topic omdat de topic-starter nadenkt en interesse toont.

Deze criteria gelden voor alle mensen: hardware tweakers die een keer verdwalen, studenten die voor het eerst in P&W komen en die-hards die ontzetten veel kennis bezitten.
Juist, en dat gebeurt (hopelijk) ook :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

democratie on top, en stem op Pim :)
Pim is populistisch en populisme is een van de allergrootste gevaren van democratie. Mensen die er eigenlijk geen zak vanaf weten met populaire standpunten voor je winnen, en daarmee een land naar de klote helpen, maar daarover een andere keer meer :o.
Op vrijdag 15 februari 2002 00:24 schreef arjo_kamp het volgende:

[..]

[..]

ik weet heus wel wat jullie stand punt is.
maar uit een poll kun je bijv zien hoeveel mensen het er eens mee zijn.
nou mocht blijken dat bijv. 80% van de vaste bezoekers (gemeten naar welke maatstaaf dan ook) het momt. te overdreven vindt, en het graag anders ziet.
Ik zie gebruikers toch een soort van klanten (ik weet het, ze betalen er niet voor)

ik denk dat de meeste gebruikers dit wel willen.
Ja, en als W&G dan volstaat met dat soort topics, dan vinden de mensen die de goede en beste antwoorden geven die het hoogste niveau hebben er geen zak meer aan en blijven ze weg.

Dan heb je EN nog steeds geen antwoord EN het forum slaat nu HELEMAAL nergens meer op...
zegt 90% van ik vind het goed zo, dan heb je ook hier minder gezeur.
Dan maar wat gezeur.

Hierover hebben we het deze week al eerder gehad BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 00:28 schreef OzBoz het volgende:

[..]

150 nuttige W&G posts is een goede maatstaf.
[..]

GoT is geen democratie en de reden waarom we er niets aan veranderen heb ik je net gegeven. Als je al te lui bent om zelf wat research te doen.. hoe wil je dan in hemelsnaam je ooit nuttig maken op het forum (en er buiten). Het schijnt dat het tegenwoordig nogal achteruit hobbelt wat betreft de mentaliteit van mensen, maar daar hoeft de rest van de wereld zich niet aan aan te passen.
waarom nou w&g, als je daarin post ben je serieuzer, das wel hele bullshit.

simpel geformuleerd.

wat is het probleem
niveau te laag.
wie bepaalt dit probleem? alleen het MT?
als de rest dat nou niet vindt, waarom dan aanpakken, dit is mijn idee erover.

ik ga nou slapen, kmoet morgen nog andere dingen doen als nutteloos hier rond te zwerven op de digitale snelweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 00:35 schreef JvS het volgende:

[..]

Pim is populistisch en populisme is een van de allergrootste gevaren van democratie. Mensen die er eigenlijk geen zak vanaf weten met populaire standpunten voor je winnen, en daarmee een land naar de klote helpen, maar daarover een andere keer meer :o.
[..]
Pim is de enigste politicus die uberhaupt durft te vertellen hoe het ervoor staat. En ons land naar kloten helpen kan niet verder, want we zijn al naar de kloten.
en wat zou pim voor mij voor negatieve invloed kunnen hebben?

trouwens, zeer off-topic en trusten allemaal hiero!
Ja, en als W&G dan volstaat met dat soort topics, dan vinden de mensen die de goede en beste antwoorden geven die het hoogste niveau hebben er geen zak meer aan en blijven ze weg.

Dan heb je EN nog steeds geen antwoord EN het forum slaat nu HELEMAAL nergens meer op...
[..]

Dan maar wat gezeur.

Hierover hebben we het deze week al eerder gehad BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Zo'n beetje alles is al gezegt, wat mij opviel is dat we al ooit zoiets hebben geprobeerd: Hardcore Interaction Design forum. Dat was voor (vrij diepgaande) discussies over het vak, en niet zozeer dagelijkse probleempjes, de zolderkamerdesigner had daar dus vrij weinig te zoeken. Maarja, een scheiding tussen hoog/laag niveau werkt in de praktijk niet echt.

Laten we heel de Devschuur maar vooral op het hogere niveau gebruikers richten, waar we op z'n minst mensen verwachten die zich een beetje inzetten om een probleem op te lossen. Die domme vraagjes zijn meestal binnen 5 minuten te vinden (Google, linkjes op ...pagina.nl enz.), of door eens in de source te kijken van een site dat zoiets toepast.

En als ze daar geen zin in hebben, hebben ze wat mij betreft weinig tot niets op GoT te zoeken. Het is en blijft Tweakers.net, geen ComputerIdee.net. Het is belachelijk hoe weinig mensen de moeite niet nemen om even de FAQ te lezen en te zoeken (Google/GoT), logisch dat vaste bezoekers dan geen zin hebben daarop te antwoorden.

Laat nou juist die vaste bezoekers het belangrijkste zijn voor GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 00:52 schreef Tom iets dat ik gisteren ook al uitvoerig in een topic duidelijk maakte :)
Zoals gezegd wordt er door de mods echt niet voornamelijk gesloten op het niveau van de gebruiker. Als ik in NOS alles zou moeten sluiten om aan mijn eisen van niveau van vragen te moeten voldoen, dan zou ik > 75% wel kunnen sluiten. Dit is niet om arrogant over te komen o.i.d., maar puur om aan te geven, dat er niet zozeer gemodereerd wordt op het niveau van gebruikers, maar meer op het niveau van de kwaliteit van een vraag.

Er wordt van een tweaker (onze doelgroep) verwacht dat deze wat zelfinitiatief toont. Hier valt het lezen van documentatie onder. Een website bezoeken. Wat prutsen zelf etc. Mocht dat niet baten, dan wordt er verwacht dat hij/zij een fatsoenlijke post in elkaar draait met een duidelijke probleem omschrijving, waarbij hij/zij ook aangeeft welke stappen al ondernomen zijn.

Helaas zie je maar al te vaak mensen met een vage post komen in de trant van "Hij doet het niet, lossen jullie het even op voor me". Wie weet is de vraag op zich dezelfde vraag als een vraag die op de juiste manier gesteld wordt door een ander persoon die het wel op de juiste wijze doet (zoals ik hierboven omschrijf). Het topic van de eerste persoon zal op slot gaan terwijl het topic van de tweede persoon open zal blijven.

Het zit hem allemaal in de mentaliteit van de user (een mentaliteit die wij gewoon verwachten van onze doelgroep).

Een poll zoals hij hierboven voorgesteld wordt, zal sowieso niet werken, omdat ik van mening ben (dat is een persoonlijke mening, niet een mening van de crew als geheel), dat er op GoT te veel mensen rondlopen, die hier eigenlijk niet heel veel te zoeken hebben. Ik vind het betreurenswaardig om soms in de history van bepaalde mensen te kijken om vervolgens te zien, dat deze persoon alleen maar vragen stelt op het forum, nooit andere mensen helpt bij het beantwoorden van vragen etc. Veelal zijn dit ook juist de mensen die de meeste slotjes op hun namen hebben staan en die ook het hardste klagen. Om over de huiskamermeubels nog maar te zwijgen. Sorry hoor, maar dan hoor je (vooralsnog) gewoon niet op GoT thuis.

Tja, wij zijn nu eenmaal zo arogant om iets van onze doelgroep te verwachten. Daar is namelijk de hele website (en bijbehorend forum) op gericht. Als je niet binnen die doelgroep valt (of niet de moeite daarvoor wil doen, zoals te lezen is in het mentaliteitsdeel hierboven), dan kun je beter verkassen naar een van de vele fora op internet die geen verwachtingen hebben van hun users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 15 februari 2002 01:35 schreef nelske dat Tom iets beschreef wat hij de dag ervoor al uitgebreid uitgelegd had, waardoor * JvS toch ook even wil benadrukken dat hij dat de dag daarvoor OOK al gedaan had en het dus eigenlijk wel een beetje heel erg vermoeiend wordt enzo, en dat dit maar even tot een centraal topic gebombardeerd moet worden en dat hij daar voortaan naar gaat linken met een slotje als de discussie daar weer op uit gaat lopen enzo
:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
JvS moest geloof ik even wat kwijt
Vet idee :7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op donderdag 14 februari 2002 23:32 schreef ACM een commentaar op mijn 80 euro per uur:

[..]

Cheapass :+
Maar da's exclusief onkostenvergoeding voor mijn dikke benz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op vrijdag 15 februari 2002 00:38 schreef arjo_kamp het volgende:

[..]

waarom nou w&g, als je daarin post ben je serieuzer, das wel hele bullshit.
Dit topic gaat over W&G/P&W zoals je kunt zien in dat gele balkje bovenaan. Aangezien je de hele tijd om de reden heen lult met betrekking op het houden van een een poll etc. wordt het voor mijn vreselijk dure tijd te kostbaar nog te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 17:10 schreef nelske het volgende:

[..]

Mjah, wie moet(en) er dan veranderen volgens jou?
»» De mensen die 't niveau van anderen te hoog vinden of het niveau van andere te laag vinden zodat je op een gegeven moment een gelijk niveau krijgt... snap je?
Op donderdag 14 februari 2002 22:26 schreef wizzard het volgende:
En over een lager niveau forum wil ik het al niet eens hebben want ik ben niet van een lager niveau maar ik weet gewoon ook niet alles net als jullie bobo's een paar jaar terug.
Duidelijk je wilt wel je lager niveau topic kunnen opennen mag niet gesloten worden zo wel wordt je boos maar je wilt ook geen lager niveau forum omdat je je anders minderwaardig voelt.. hmm ok..

Ozboz, bedankt voor je uitegbreide uitleg.. en voor je duurzame tijd geld ook voor de mensen die de dingen nu / straks/ gisteren hebben opgetypt hier... ga zo door..

Jammer alleen.. ik dacht dat de "fight" dan opgelost zou zijn.. kan het ook niet 1 week gewoon 1 test week...

van mij part 3 dagen... om te kijken hoe het loopt..
ik wil er wel aan mee helpen om het tot een sucees te maken..

maar dan heb ik wel wat mensen nodig die me willen helpen..
Hoeft niet maar mag :) kan het ook alleen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op vrijdag 15 februari 2002 09:05 schreef Godzilla het volgende:

[..]

Jammer alleen.. ik dacht dat de "fight" dan opgelost zou zijn.. kan het ook niet 1 week gewoon 1 test week...

van mij part 3 dagen... om te kijken hoe het loopt..
een forum heeft ALTIJD aanloop nodig, en 1 week is echt te kort daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 09:43 schreef Nielsz het volgende:

[..]

een forum heeft ALTIJD aanloop nodig, en 1 week is echt te kort daarvoor.
maar neals je weet wat ik bedoel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op vrijdag 15 februari 2002 10:05 schreef Godzilla het volgende:

[..]

maar neals je weet wat ik bedoel..
WIE?! ;)
Ja ik weet wat je bedoelt, maar geloof me nou maar dat het niet gaat werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op vrijdag 15 februari 2002 08:16 schreef cutter het volgende:

[..]

Maar da's exclusief onkostenvergoeding voor mijn dikke benz....
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 11:00 schreef Gordijnstok het volgende:
Cut the crap plz. Ik krijg hierbij echt het idee dat het om uitlokken gaat.

Kortom doe er niet zo vreselijk moeilijk over want ik krijg er de kriebels van.
Een forum waarbij men afgaat op reputatie en hierom aangedragen ideeen overneemt gaat in tegen het principe van een forum.

Het initiatief van een dergelijk forum als wg is een positief gegeven, ware het niet dat bepaalde users erg gefrustreerd reageren zodra input van buitenaf aangebracht wordt.
Mijn zienswijze wordt bevestigd door een post van 'drm' op tijdstip 13:33
Wat een trieste verkapte spam, zeg. Verwijs gewoon naar Clay's homepage de volgende keer
een post van 'ddc' op tijdstip 14:33
En wat ozboz zegt...
een post van 'pelle' op tijdstip 00:16 in topic [topic=412028/1/25]
maar het lijkt me verstandig om iets meer op te passen met wat je tegen wie zegt
Naar mijn mening ondermijnen dergelijke uitspraken het principe beginsel van een forum. Een daarbij komend gevolg is dat mensen met een mindere kennis die een kwestie via dit forum opgelost willen zien worden door bepaalde users op een niet 'relaxede' manier duidelijk wordt gemaakt dat ze bij dit forum niet aan het juiste adres zijn.

Dit forum pretendeerd van hoge kwaliteit te zijn. Dit toon je door elk gepost probleem en elke poster met respect te behandelen, zonder daarbij aannamens te maken.
Zie ook [topic=411464/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Prod: Een forum waarbij men afgaat op reputatie en hierom aangedragen ideeen overneemt gaat in tegen het principe van een forum

(dit is een vervolg uit een discussie uit de onderste thread, op verzoek van velen hierheen geplaatst)

ik weet niet zeker wat dat principe dan wel is; voor mij is een forum, en zeker /13 ook een sociale entitie, een kleine gemeenschap,
als je een paar dozijn mensen uit de design/reclame-wereld bij elkaar zet krijg je al snel incrowd ideeen (beetje de aard van het beestje)

de vraag is of die incrowd sfeer in /13 te ver gaat; wat dat betreft goed dat je het stelt, misschien op bepaalde momenten wel, de flame waarmee je geconfronteerd werd toen je een ander dan Clay's scrollbar-script postte met commentaar op Clay's script was redelijk ontererecht, echter niet de kritiek op je motivatie dat het andere script beter is, die vind ik nog steeds ongefundeerd en onjuist (brakke browser-detectie, onredelijk veel en inconsequente code, beperkt, te zware laadtijd), maar wel de persoonlijke toon die er door anderen in gelegd werd (alsof je geen kritiek op bepaalde 'regulars' mag hebben).

Bedenk daarentegen ook dat als je een forum binnenkomt en de gang van zaken volop gaat lopen bekritiseren, het niveau betwijfelen (warbij de vraag is wie dat 'niveau' suggereerd), dan is het niet vreemd dat je flink de wind van voren krijgt, en dat dan ook je positie als 'nieuweling' duidelijk naar voren wordt gebracht

edit: aangezien je enkele quote van de replie waarmee alles begon nogal suggestief is, hierbij ook eventjes een weergave van de voorgaande posts:
Op donderdag 14 februari 2002 13:20 schreef DaNCe2k het volgende:
Ik wil op mijn site een layer maken voor mijn contents.

maar dit komt in een kleine layer te staan. maar er staat te veel text in om precies op de site te zetten, dus ik wil kunnen scrollen.

hoe kan ik dat het beste doen? [...]
Op donderdag 14 februari 2002 13:21 schreef ddc het volgende:
Met de scrollbar van Clay :D
Op donderdag 14 februari 2002 13:22 schreef DaNCe2k het volgende:
what you say :?

waar kan ik die vinden?
Op donderdag 14 februari 2002 13:26 schreef prod het volgende:

[..quote van Dance2K's post..]

bv hier
hierop volgde de (onterechte) beschuldiging van spam

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 11:56 schreef prod het volgende:
Op vrijdag 15 februari 2002 11:00 schreef Gordijnstok het volgende:
Cut the crap plz. Ik krijg hierbij echt het idee dat het om uitlokken gaat.

Kortom doe er niet zo vreselijk moeilijk over want ik krijg er de kriebels van.
Deze reply van mij geeft juist aan dat ik genoeg had van dat gezemel en gemekker over en weer.. "welles, nietes, welles, nietes", om iets ontzettend kleins als een iemand een DHTML God noemen. Om daar een probleem van te maken, jeuuu, veel plezier hoor, als iemand daar al over kan vallen weet ik het ook niet meer.

Vervolgens stelt Pelle aan jullie voor om met een schone lei te beginnen, en wat gebeurt er; Er wordt weer net zo hard doorgemekkerd om toch gelijk te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-07 21:03
Ik heb deze link al eerder gepost in dit soort discussies, maar ik vind eigenlijk dat dit een must-read is voor iedere newbie die op dit (of enig ander) forum wil posten:

http://tuxedo.org/~esr/faqs/smart-questions.html

Het geeft volgens mij het beste de houding aan die wordt verwacht van gebruikers. Een deel is niet relevant voor GoT, maar toch.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 17:35
Op vrijdag 15 februari 2002 21:02 schreef Johannes het volgende:

Het geeft volgens mij het beste de houding aan die wordt verwacht van gebruikers. Een deel is niet relevant voor GoT, maar toch.
Goede link, een must-read inderdaad. Beschrijft duidelijk wat voor reacties je kunt verwachten en hoe je daar op moet reageren (eerst alles nazoeken). Wel jammer dat het in het Engels is, dat verhoogt de drempel voor (sommige) mensen om te lezen (maar goed, Engels is gewoon de taal van het web, en het is handig als je die leert voor je een andere programmeertaal leert, bijna alle docs zijn in het Engels). Misschien vertalen naar het Nederlands en het de titel GoT voor Dummies geven? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Nu ik nog even door de bocht :)

Ik ben zeer te spreken over onze nieuwe lite modders. Ik hoef lang niet zoveel topics meer door te kijken omdat ze de topic namen aanpassen. En ik vind dat er ook steeds meer : hee. fix dit ff voor mij topics komen en die mogen dicht geklapt worden want het voegt totaal niets toe aan /14

En als ze een topic dichtgooien krijg je zeker goeie uitleg bij waarom hij op slot is gezet en daar nemen sommmige mods niet eens de moeite voor!

Maar ik lees dat er steeds meer mensen op GoT komen, en dus ook steeds meer mensen op /14 Misschien wordt het eens tijd om /14 op te splitsen, in script en non scripting ofzo (en aub geen flame over wat nou wel en geen script taal is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Op woensdag 27 februari 2002 23:08 schreef Nielsz het volgende:
Alarmnummer: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/421804/2?limit=25
2e doorverwijzing ;)

Ik zie het.. het was een oud topic :)

ik heb link van iemand gekregen en toen werd naar deze verwezen. Heb de datum niet meer gecontroleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kneem aan dat je hier kan klagen over het sluiten.

ik was had het allemaal een beetje knullig geformuleerd, kwas net alles aan het verbeteren, met scriptjes wat ik had geprobeerd, maar waar ik permanent een fout in krijg, is hij net 2 seconde ervoor gesloten zeer errietant

Bazzi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Klagen over slotjes liever in losse draadjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 16:54 schreef D2k het volgende:
No offence, maar het niveau van P&W zit imho 0.01% boven het 'vraagbaak' gebeuren in C!T. Niet door de vragen, maar door het gemiddelde niveau van de nitwitt die daar geen verschil maakt tussen kennis en wijsheid, niet begrijpt dat het adviseren van mensen zonder kennis meer kennis en kunde vereist dan 2 maanden wat 'klungelen' met PHP/MySQL of ASP/Access.

Men slaat zich hier altijd wel op de borst alsof 'GoT' ver boven ieder ander forum is verheven maar eerlijk gezegd druipt daar een dikke sneuheid van af die het niveau DAT er nog is danig op de proef stelt.

Met het vertrek van Bravenboer is P&W danig onthand. Ik wil niet beweren dat we nu tot PCM niveau terugvallen maar veel zal het niet schelen. En klungelige, van alle realiteitszin gespeende opmerkingen van litemods helpen dan ZEKER niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 05:23
Op vrijdag 15 februari 2002 21:02 schreef Johannes het volgende:
Ik heb deze link al eerder gepost in dit soort discussies, maar ik vind eigenlijk dat dit een must-read is voor iedere newbie die op dit (of enig ander) forum wil posten:

Uitstekend artikel. Ik heb geen regel gelezen die NIET van toepassing is op GoT (mits je UseNet termen als 'newsgroup' even vertaalt naar het equivalent van GoT, zoals 'forum'). Wat mij betreft mag deze link in de PW QuickStart.
Op zaterdag 02 maart 2002 13:40 schreef Otis het volgende:
No offence, maar het niveau van P&W zit imho 0.01% boven het 'vraagbaak' gebeuren in C!T. Niet door de vragen, maar door het gemiddelde niveau van de nitwitt die daar geen verschil maakt tussen kennis en wijsheid, niet begrijpt dat het adviseren van mensen zonder kennis meer kennis en kunde vereist dan 2 maanden wat 'klungelen' met PHP/MySQL of ASP/Access.
Om dan gelijk maar even uit bovengenoemd pagina te quoten: "Hasty-sounding questions get hasty answers". Ik neem zo af en toe de moeite om zelf een stukje te coden en 't gedrag uit te proberen. Als iemand echter aan komt zetten met een probleem dat simpelweg door het gebruik van een zekere functie (laten we 'm str_replace) noemen op te lossen is, dan is mijn reactie ook "Gebruik strreplace ofzo" en dan ga ik inderdaad niet controleren of 't str_replace of strreplace had moeten zijn of dat er toevallig nog een betere manier was. Dan had de vraag maar wat intelligenter moeten zijn; wees blij met wat je krijgt.
Men slaat zich hier altijd wel op de borst alsof 'GoT' ver boven ieder ander forum is verheven maar eerlijk gezegd druipt daar een dikke sneuheid van af die het niveau DAT er nog is danig op de proef stelt.
Ben ik helaas met je eens, maar dat is geen argument om niet een wat hoger nivo na te streven.
Met het vertrek van Bravenboer is P&W danig onthand. Ik wil niet beweren dat we nu tot PCM niveau terugvallen maar veel zal het niet schelen. En klungelige, van alle realiteitszin gespeende opmerkingen van litemods helpen dan ZEKER niet!
Nou nou, ik kom zo af en toe best mensen tegen met degelijke programmeerervaring en analytisch vermogen (laat ik ze van mijn nivo noemen ;)). Dit zijn echter de mensen die juist relatief weinig (op dit nivo) posten en al helemaal weinig topics openen, omdat ze gewend zijn hun eigen problemen op te lossen. Deze mensen hebben weinig behoefte uit te leggen hoe men in PHP of VB elke "=)" in ":)" kan vervangen.

Ik zelf verlaag me zelf regelmatig tot dit nivo omdat ik hoop dat mensen daar van leren en (domme) vragen in de toekomst niet meer worden gesteld. Ik begrijp echter heus wel dat dit niet bijdraagt aan het image van de mensen op P&W (of dat van mijzelf).

Blijft het feit over dat echt interessante topics snel uit beeld verdwijnen, omdat daar maar een handjevol mensen over kunnen en willen praten. Dat is natuurlijk bezwaarlijk en volgens mij alleen op te lossen door een agressief slotjes-beleid (hoewel dat nu al redelijk streng is).

Zoals ik helaas al recentelijk heb geconstateert, is de probleemstelling soms zo onduidelijk dat het nauwelijks vast te stellen is of een bericht aan een zeker minimaal nivo voldoet.

Tenslotte wil ik nog stellen dat GoT NIET bedoeld is voor vragen van beginners op laag nivo. Daarvoor bestaan tutorials, handleidingen en boeken. Ik bedoel daarmee dus niet dat PHP, VB of Java vragen niet toegestaan zijn, hoewel het daar op dit moment vaak wel op neer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook ff een mededeling doen :+

Persoonlijk vind ik het jammer dat topics snel gesloten worden omdat 'admins/modjes/whatever' vinden dat de topic starter de informatie zelf maar moet kunnen vinden.

Ik ben zelf zo'n persoon die van text jammer genoeg weinig opneemt en alles moet doen om er van te leren, het is een handicap maar daar wordt hier op GOT maar dan ook echt helemaal geen aandacht aan besteed..

Ook worden topics gesloten met de commentaar bv een link naar de desbetreffende functie op mysql/php dot com.

wat heb ik daar aan?... ik zoek echt wel maar snap het gewoon niet en zou dan graag iets meer info willen oftewel soms een 'stukje' code en dat is natuurlijk geen script request... laat dat echt duidelijk zijn, want een script request is wel meer dan dat :)

Ik zou graag zien dat vragen eens diep uitgewerkt zouden worden indien dat mogelijk zijn en wanneer een topic gesloten wordt er echt een link wordt gegeven waar de topicstarter iets aan heeft... want niet iedereen is zo slim als de 'moddies' op GOT!..

Astu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op woensdag 20 maart 2002 16:22 schreef xtentic het volgende:
Ik zou graag zien dat vragen eens diep uitgewerkt zouden worden indien dat mogelijk zijn en wanneer een topic gesloten wordt er echt een link wordt gegeven waar de topicstarter iets aan heeft... want niet iedereen is zo slim als de 'moddies' op GOT!..
Ik zou graag willen dat mensen als u begrepen dat ook moddies slim zijn geworden door het te doen en niet door alles te vragen en uitgekauwt op het presenteerblaadje te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 16:27 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Ik zou graag willen dat mensen als u begrepen dat ook moddies slim zijn geworden door het te doen en niet door alles te vragen en uitgekauwt op het presenteerblaadje te krijgen.
ow dus ik ben gelijk aan de modjes?... oftewel ik moet de zelfde weg gaan belopen?... euh... dat vind ik wel een heel erg vage stelling..

Er zijn ook mindere mensen onder ons (ik!) die dingen niet zo snel vatten en mischien op een andere manier dingen leren dan anderen, want zoals ik begrijp wordt niet iedereen zomaar ff MODJE! :? of ziet ik dat verkeerd?...

b.t.w je mag wel jij zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op woensdag 20 maart 2002 16:22 schreef xtentic het volgende:
Roulez, changez, rien ne vas plus: daar gaan we weer.

Wat kunnen we hier nou op zeggen, om de dag komt er weer iemand langs die het niet eens is met de manier van modden, al vind ik deze wel heel erg mooi:
'Ik ben zelf zo'n persoon die van text jammer genoeg weinig opneemt en alles moet doen om er van te leren, het is een handicap maar daar wordt hier op GOT maar dan ook echt helemaal geen aandacht aan besteed..
*laatmaar*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 20 maart 2002 16:30 schreef xtentic het volgende:
ow dus ik ben gelijk aan de modjes?... oftewel ik moet de zelfde weg gaan belopen?... euh... dat vind ik wel een heel erg vage stelling..
Om een zekere minimum basis te krijgen? Ja, helaas... Dat gaat niet/nauwelijks op een andere manier.

En die minimum basis willen we eigenlijk wel als eis voor het posten van topics hier op GoT.

Er zijn zat mensen met problemen die er niet uitkomen terwijl ik daar in een paar seconden een mogelijke oplossing voor kan vinden. Geen punt, maar laat die persoon dan wel alvast weten hoe ie de gegeven hints kan verwerken zonder een compleet uitgewerkt voorbeeld (waar ie dan alsnog niks van snapt, want van uitwerkingen aangereikt krijgen leer je veel minder dan van uitwerkingen (met hints) zelf maken).
Er zijn ook mindere mensen onder ons (ik!) die dingen niet zo snel vatten en mischien op een andere manier dingen leren dan anderen, want zoals ik begrijp wordt niet iedereen zomaar ff MODJE! :? of ziet ik dat verkeerd?...
Het is een foute gedachte dat je dingen kan leren door domweg voorbeelden aangereikt te krijgen.

Op scholen gaat het net zo, men wil je graag in laten zien hoe je de problemen op kan lossen, men gaat niet voor je voorkauwen wat je op moet schrijven.

Het is nog steeds onze nobele instelling om iedereen dat te leren. En als je op dat pad ergens struikeld zijn we zeker niet te beroerd je weer overeind te helpen of de weg te wijzen. Maar als je niet de moeite wilt nemen dat pad (enigszins) te volgen wordt het snel minder allemaal (de lol ervanaf om te helpen enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 20 maart 2002 16:35 schreef cutter het volgende:
[..]

*laatmaar*
Tja, zeg dan niets :X Zoals Xtentic het hier verteld doet hij gewoon zijn best, en leest de faqs en manuals, maar begrijpt ze gewoon niet. (simpel gezegt). Wat heb je nou liever? Mensen die het wel zouden kunnen snappen maar te lame zijn, of mensen zoals Xtentic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 20 maart 2002 16:40 schreef Nielsz het volgende:
Wat heb je nou liever? Mensen die het wel zouden kunnen snappen maar te lame zijn, of mensen zoals Xtentic?
Als dat de keuze mogelijkheden zijn uiteraard Xtentic.

Liever iemand die moeite doet dan iemand die geen moeite doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 20 maart 2002 16:41 schreef ACM het volgende:

[..]

Juist. Daarom raakt die opmerking van Cutter kant noch wal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 16:38 schreef ACM het volgende:
Het is nog steeds onze nobele instelling om iedereen dat te leren. En als je op dat pad ergens struikeld zijn we zeker niet te beroerd je weer overeind te helpen of de weg te wijzen. Maar als je niet de moeite wilt nemen dat pad (enigszins) te volgen wordt het snel minder allemaal (de lol ervanaf om te helpen enzo).
Ik neem gelukkig veel aan maar jij sluit persoonlijk nogal veel topics zonder dat je de gedachte er achter weet, tuurlijk vind jij en meerdere mensen dat een persoon zelf maar op zoek moet gaan, en als hij/zij dat dan al heeft gedaan en hier op got verder geholpen wil worden?... zoals moi! :)
Op woensdag 20 maart 2002 16:40 schreef Nielsz het volgende:
Tja, zeg dan niets :X Zoals Xtentic het hier verteld doet hij gewoon zijn best, en leest de faqs en manuals, maar begrijpt ze gewoon niet. (simpel gezegt). Wat heb je nou liever? Mensen die het wel zouden kunnen snappen maar te lame zijn, of mensen zoals Xtentic?
*dankje* wat sterkter nog, ik heb alle faq's die mogelijk zijn (zowat) op mysql/php op mijn harddisk staan meesten in engels en sommige in nl maar ben gewoon jammer genoeg niet echt in staat om alles te begrijpen... :{ en dat is af en toe best echt vet sjit.
Op woensdag 20 maart 2002 16:41 schreef ACM het volgende:

Ik ook van jou :+ *bloos*
Op woensdag 20 maart 2002 16:44 schreef Nielsz het volgende:
Juist. Daarom raakt die opmerking van Cutter kant noch wal.
Tja... ik geef ook geen reactie... toch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 20 maart 2002 16:47 schreef xtentic het volgende:
Ik neem gelukkig veel aan maar jij sluit persoonlijk nogal veel topics zonder dat je de gedachte er achter weet, tuurlijk vind jij en meerdere mensen dat een persoon zelf maar op zoek moet gaan, en als hij/zij dat dan al heeft gedaan en hier op got verder geholpen wil worden?... zoals moi! :)
Dat is ook een beetje het 'de goeden die onder de kwaden lijden' verhaal :{

Ik sluit vrij veel topics, maar tegenwoordig bijna nooit zonder dat er een vorm van antwoord in staat.
Als een topic onterecht op slot gaat (wat heus wel zal gebeuren) werkt het echter het beste als je me daar op icq op aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 16:53 schreef ACM het volgende:

[..]

Dat is ook een beetje het 'de goeden die onder de kwaden lijden' verhaal :{

Ik sluit vrij veel topics, maar tegenwoordig bijna nooit zonder dat er een vorm van antwoord in staat.
Als een topic onterecht op slot gaat (wat heus wel zal gebeuren) werkt het echter het beste als je me daar op icq op aanspreekt.
Persoonlijk vind ik dat het een beetje te snel gaat en wanneer er veel topics over een bepaald onderwerp geopend worden en weer gesloten is er blijkbaar behoefte aan betere uitleg?! of ziet ik dat verkeerd!?..

b.t.w ik heb je ff een icq request gestuurd in case of :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op woensdag 20 maart 2002 16:30 schreef xtentic het volgende:

[..]

Ik doelde meer op het feit dat ook modjes alles hebben moeten doen om dingen te leren. Dus dat in de regel niemand wat opsteekt van simpel text. En dat iedereen om dingen te leren er tijd/energie in moet steken en dat het bij niemand aan komt waaien.

Dat er zo nu en dan dingen op slot gaan heeft te maken met het feit dat er nou eenmaal mensen zijn die denken dat alles ze maar aan komt waaien (heb ik het niet over jou). Dat is dus niet zo en vandaar dat er binnen de Devschuur wel van mensen verwacht wordt dat ze zelf ook wat doen om beter te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 18:24 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Ik doelde meer op het feit dat ook modjes alles hebben moeten doen om dingen te leren. Dus dat in de regel niemand wat opsteekt van simpel text. En dat iedereen om dingen te leren er tijd/energie in moet steken en dat het bij niemand aan komt waaien.

Dat er zo nu en dan dingen op slot gaan heeft te maken met het feit dat er nou eenmaal mensen zijn die denken dat alles ze maar aan komt waaien (heb ik het niet over jou). Dat is dus niet zo en vandaar dat er binnen de Devschuur wel van mensen verwacht wordt dat ze zelf ook wat doen om beter te worden.
Zekers daar heb je gelijk in, er zijn genoeg die het zien als een werkende CODEBASE en tja daar is het niet voor bedoeld maar 'zo nu en dan' is ook niet echt correct want ik zie echt wreed veel slotjes op dit moment... mja..

Verder ben ik wel zo'n persoon die leert van voorgekouwde hap... en daar meer uithaalt dan lezen van bepaalde dingen... mja ik ben nou eenmaal vaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op woensdag 20 maart 2002 22:34 schreef xtentic het volgende:

[..]
Verder ben ik wel zo'n persoon die leert van voorgekouwde hap... en daar meer uithaalt dan lezen van bepaalde dingen... mja ik ben nou eenmaal vaag :)
:) Dat geeft niet hoor.. maar in dat geval kan een goed boek je met oefeningen ook aardig op weg helpen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 22:47 schreef OzBoz het volgende:

[..]

:) Dat geeft niet hoor.. maar in dat geval kan een goed boek je met oefeningen ook aardig op weg helpen lijkt me.
Jammer genoeg had ik net genoeg geld om m'n @home weer terug online te krijgen dus zit een boek er voor de eerst komende tijd niet in :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

zoals xtentic het brengt moet ik zeggen dat ik weinig begrip kan bijbrengen; iemand die kennelijk niet de moeite neemt documentatie door te lezen en bij gebrek aan interesse hierin zijn vragen dan maar op GoT gooit; da's zo'n beetje de nagel aan mn doodskist.

Maar ik moet zeggen dat ik uit nieuwsgierigheid even heb opgezocht om welk slotje het gaat, ik neem aan dat iets als dit je ergernis opwekte:
[topic=444216]

tot mn spijt moet ik erkennen dat inderdaad zowel de eerste beantwoorder alswel het sluitende modje goed mis zitten in hun antwoorden,
je vraag betreft een MySQL timestamp en zoals de heren programmeurs natuurlijk ingelijst boven hun bedje hebben hangen volgt deze de syntax YYYYMMDDHHMMSS (althans een TIMESTAMP(14), bij een TIMESTAMP(12) vervallen de secondes)
dit is dus géén gebruikelijke unix-timestamp in secondes na 1 jan 1970 00:00

verwijzingen naar php-functies danwel adviezen in het omreken van secondes naar minuten en uren waren dus nogal ongepast...
(alhoewel de hele vermelding van [php] in de vraagstelling daar misschien aanleiding toegeeft, waarom [php] in de titel vermelden als je vraag een MySQL-datatype betreft? soort van "PHP, helpt bij iedere vlek"-idee misschien?)

het lijkt me dat het antwoord inderdaad in De F----ende Manual is te vinden, bv hier
belangrijker lijkt het me de vraag te stellen wat te doen als zelfs modjes kennelijk niet weten waar Die F--ing Manual te vinden is?

rest misschien nog even de vraag aan /me ...; waarop baseert hij eigenlijk het idee dat het GoT programmeer-forum een hoger niveau zou hebben dan het ComputerTotaal-forum? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op donderdag 21 maart 2002 01:11 schreef RM-rf het volgende:
[topic=444216]

tot mn spijt moet ik erkennen dat inderdaad zowel de eerste beantwoorder alswel het sluitende modje goed mis zitten in hun antwoorden,
je vraag betreft een MySQL timestamp en zoals de heren programmeurs natuurlijk ingelijst boven hun bedje hebben hangen volgt deze de syntax YYYYMMDDHHMMSS (althans een TIMESTAMP(14), bij een TIMESTAMP(12) vervallen de secondes)
dit is dus géén gebruikelijke unix-timestamp in secondes na 1 jan 1970 00:00
Ik zie in dat hele topic nergens dat het over MySQL gaat trouwens. Bij een timestamp ga ik persoonlijk altijd van de Unix timestamp uit. Deze werkt namelijk een stuk prettiger aangezien je heermee gewoon rustig kunt optellen en aftrekken (probeer dit niet te doen met een MySQL timestamp zonder een 'correctie' functie oid).. Daarnaast heeft de topicstarter het zelfs over millisecondes, dus valt de TIMESTAMP(14) ook af :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 21 maart 2002 11:38 schreef Janoz het volgende:

[..]

Ik zie in dat hele topic nergens dat het over MySQL gaat trouwens. Bij een timestamp ga ik persoonlijk altijd van de Unix timestamp uit. Deze werkt namelijk een stuk prettiger aangezien je heermee gewoon rustig kunt optellen en aftrekken (probeer dit niet te doen met een MySQL timestamp zonder een 'correctie' functie oid).. Daarnaast heeft de topicstarter het zelfs over millisecondes, dus valt de TIMESTAMP(14) ook af :)
ik zie dat wel:
Door xtentic - dinsdag 19 maart 2002 21:18
------------------------------------------------------------------------

Ik bedoel van mysql->timestamp(14) naar $uur, $minuut, etc
in zijn tweede post, en als verklaring voor het foute antwoord van ACM geldt mogelijk dat de closing-post 2 minuten na deze opmerking kwam, dus misschien door ACM niet kón worden gezien (alhoewel ik dan wel wil opmerken dat Janoz die post wel had kunnen zien, en die opmerking over millisecondes ....tja, weet niet waarom die op gebruik van een unix-timestamp zou wijzen)

voor xtentic, kennelijk was die tweede post van erg groot belang, je had jezelf mogelijk een slotje kunnen besparen door wat beter te tijd te nemen voor je post, en niet met een halve vraagstelling te komen (sommige mensen lijken niet te realiseren dat als je topictitel je gehele vraag is, je op 99,5% van een terecht slotje zit)

advies is eens de regels voor het opstellen van een beginpost in P&W te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

idd, je hebt helemaal gelijk.. Ik heb eigenlijk alleen naar de eerste post gekeken...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 14:11 schreef Janoz het volgende:
idd, je hebt helemaal gelijk.. Ik heb eigenlijk alleen naar de eerste post gekeken...
Foei! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiKO
  • Laatst online: 20-05-2024

SAiKO

Grote Smurf

Als ik dan ook nog ff mag klagen. Ik ben een n00b en ik durf amper een topic te posten want dan word het toch meteen afgezeikt. Nu had ik gisteren eerst ff netjes de search gebruikt, zelf zitten piekeren over hoe ik het moest aanpakken enz. (Ging over een opzet van mysql-database) [topic=508619]

Hier krijg ik dan wel ff in een regel te horen wat ik zou moeten doen maar snappen jullie dan echt niet dan het voor mij niet te begrijpen is wat ik dan zou moeten lezen?
Zo kan ik wel bezig blijven met topics posten: wat is database normalizing, modellering..etc etc. Ik ben niet te lui om iets te leren maar ik zou wel graag hulp hebben in het vinden van die informatie en wat ik precies moet uitzoeken om het wel te kunnen begrijpen.

Snappen jullie dit vanuit mijn oogpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:12

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op woensdag 29 mei 2002 23:12 schreef KrezieBite het volgende:
Als ik dan ook nog ff mag klagen. Ik ben een n00b en ik durf amper een topic te posten want dan word het toch meteen afgezeikt. Nu had ik gisteren eerst ff netjes de search gebruikt, zelf zitten piekeren over hoe ik het moest aanpakken enz. (Ging over een opzet van mysql-database) [topic=508619]

Hier krijg ik dan wel ff in een regel te horen wat ik zou moeten doen maar snappen jullie dan echt niet dan het voor mij niet te begrijpen is wat ik dan zou moeten lezen?
Zo kan ik wel bezig blijven met topics posten: wat is database normalizing, modellering..etc etc. Ik ben niet te lui om iets te leren maar ik zou wel graag hulp hebben in het vinden van die informatie en wat ik precies moet uitzoeken om het wel te kunnen begrijpen.

Snappen jullie dit vanuit mijn oogpunt?
Ik ben ook een n00b met HTML, wist echt niks. Gewoon een hoop gelezen daar en begon steeds meer te snappen. Heb 2 topics daar geopend, kan ze ff niet terug zoeken (lang geleden). Totaal geen ervaring met scripts, maar moest er wel eentje maken. Heb daar mijn script gepost en rammelde een hoop aan. Maar heb gewoon vriendelijk reply's gehad en hielpen gewoon. Mijn tip: Laat zien dat je zelf ook probeerd. Post je eigen ideeen en codes en vraag dan wat je fout doet. Meestal zien ze dat meteen maar ik dus niet :). Ben nog steeds niet goed in HTML, maar door veel lezen en gewoon proberen leer je een hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 18:24

dusty

Celebrate Life!

Op woensdag 29 mei 2002 23:12 schreef KrezieBite het volgende:
[..]Ik ben niet te lui om iets te leren maar ik zou wel graag hulp hebben in het vinden van die informatie en wat ik precies moet uitzoeken om het wel te kunnen begrijpen.
[..]
Via de search specifiek in de P&W:
Je zoekactie naar 'database normalisatie' leverde 47 resultaten op. Resultaten 1 - 47.
Allemaal al doorgenomen? Of was het bedenken van deze 2 termen voor de zoekopdracht te lastig voor je?

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiKO

SAiKO

Grote Smurf

Op woensdag 29 mei 2002 23:24 schreef dusty het volgende:

[..]

Via de search specifiek in de P&W:
[..]

Allemaal al doorgenomen? Of was het bedenken van deze 2 termen voor de zoekopdracht te lastig voor je?
Ik heb al vanalles gelezen (op devshed, got en phpbuilder) maar ik snap nog steeds niet goed waar het voor dient. FF een term in de lucht gooien maakt het niet duidelijker voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 18:24

dusty

Celebrate Life!

Op woensdag 29 mei 2002 23:29 schreef KrezieBite het volgende:
[..]
Ik heb al vanalles gelezen (op devshed, got en phpbuilder) maar ik snap nog steeds niet goed waar het voor dient. FF een term in de lucht gooien maakt het niet duidelijker voor me.
Van PHPBuilder:
One of the most important factors in dynamic web page development is database definition. If your tables are not set up properly, it can cause you a lot of headaches down the road when you have to perform miraculous SQL calls in your PHP code in order to extract the data you want. By understanding data relationships and the normalization of data, you will be better prepared to begin developing your application in PHP.

Whether you work with mySQL or Oracle, you should know the methods of normalizing the table schema in your relational database system. They can help make your PHP code easier to understand, easier to expand upon, and in some cases, actually speed up your application.
Je weet nog steeds niet waarvoor het dient?

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiKO

SAiKO

Grote Smurf

Op woensdag 29 mei 2002 23:41 schreef dusty het volgende:

[..]

Van PHPBuilder:
[..]

Je weet nog steeds niet waarvoor het dient?
Een beetje, maar ik weet nog steeds niet waarom ik het nodig heb...Ik was er al achter dat ik mijn data moest verdelen over tabellen en die linken maar ik snap niet hoe ik dat in mijn geval moet toepassen.. Ik kan wel veel leren over normalizeren maar als ik dan niet weet hoe ik het moet toepassen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 29 mei 2002 23:52 schreef KrezieBite het volgende:

[..]

Een beetje, maar ik weet nog steeds niet waarom ik het nodig heb...Ik was er al achter dat ik mijn data moest verdelen over tabellen en die linken maar ik snap niet hoe ik dat in mijn geval moet toepassen.. Ik kan wel veel leren over normalizeren maar als ik dan niet weet hoe ik het moet toepassen :'(
Tja, misschien moet je gewoon een boek lezen? Admit it, GoT is er gewoon niet voor elke vraag. Zodra je de basiskennis hebt, en in staat bent om een fatsoenlijke openingspost neer te zetten zal je zien dat hi open blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

Op woensdag 29 mei 2002 23:52 schreef KrezieBite het volgende:
Ik kan wel veel leren over normalizeren maar als ik dan niet weet hoe ik het moet toepassen :'(
Stap voor stap het verhaal op phpbuilder doornemen, en i.p.v. het voorbeeld de stappen met je eigen gegevens doorlopen? Je kan boeken kopen (en lezen :P) wat je wilt, maar uiteindelijk komt het daar op neer. En als je daar dan in vast loopt, kun je mooi posten wat je tot dan toe hebt, aangeven _wat_ en _waar_ je het niet begrijpt, en dan zijn er genoeg mensen die het je nog een keertje uitleggen. Dat komt iig beter over dan (nofi)
Ik denk dat ik het beste eerst de bands kan invoeren, daarna de albums (gekoppeld aan de bands) en als laatste de lyrics toevoegen voor zover ik die heb. Drie tabellen dus, of is dat te makkelijk gedacht?
Dat is, om ff een open deurtje in te kicken :P, idd wel te makkelijk gedacht. Zie de phpbuilder link, schrijf om te beginnen gewoon alle gegevens op die je zou willen opslaan, en loop daarmee de stappen door.

Exact expert nodig?

Pagina: 1