Iets te strikt geregeld (aankoopadvies)?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RestUnknown
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-11-2023
Dit is geen rant, maar ik vind het persoonlijk toch een ergernis.

Men wordt gevraagd om in de sectie voor aankoopadvies zelf research te doen voor men een vraag heeft over een samengesteld systeem.

Sommige mensen hebben nu eenmaal daarvoor bitter weinig interesse of de tijd en willen gewoon een vraag stellen met wat basisinformatie waaraan het onderdeel of systeem aan moet voldoen. Persoonlijk heb ik zeer weinig kennis over al de technische onderdelen, termen,... Research zal me er inderdaad beter in maken, maar nogmaals, het interesseert me allemaal bitter weinig. Als het doet wat het moet doen dan is voor mij daar de kous af.

Simpelweg een vraag stellen à la budget X euro, wat het moet kunnen en geef me hiervoor de best mogelijke combinaties zou simpeler zij. En ik ben er zeker van dat er mensen op dit forum zitten die me hier zeer graag bij willen helpen.

Ik respecteer het en er zal wel een reden voor zijn, maar dit is een persoonlijke mening en zeker geen afbrekende kritiek van een anders geweldige site.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Uhm dus wij zouden wel moeite moeten doen in jouw probleem terwijl je er zelf geen moeite insteekt. Daarom reageer ik dus al tijden niet meer in die topics ;w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
RestUnknown schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 18:31:
Simpelweg een vraag stellen à la budget X euro, wat het moet kunnen en geef me hiervoor de best mogelijke combinaties zou simpeler zij. En ik ben er zeker van dat er mensen op dit forum zitten die me hier zeer graag bij willen helpen.
Daar zijn juist de Best Buy Guides voor, lijkt me.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Wij helpen graag mensen die moeite steken in het uitzoeken en nog met vragen zitten maar als gewoon maar als je het zelf makkelijk afmaakt. Waarom zouden wij wel die moeite doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sommige mensen hebben nu eenmaal daarvoor bitter weinig interesse of de tijd en willen gewoon een vraag stellen
Tweakers.net is een community, niet een afhaalchinees. Nu wil je alleen wat krijgen, zonder zelf bij te dragen of eigen inzet te tonen. Daar zijn andere forums voor :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:33

DukeBox

loves wheat smoothies

Na
Sommige mensen hebben nu eenmaal daarvoor bitter weinig interesse...
Las ik zelfs niet eens meer verder..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Simpelweg een vraag stellen à la budget X euro, wat het moet kunnen en geef me hiervoor de best mogelijke combinaties zou simpeler zij.
Voor jou als vraagsteller is dat inderdaad simpeler. Voor degenen die tig van die topics per dag af gaan om mensen te helpen is het dat niet.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zou zeggen: voor dergelijke scenario's kan je naar de favoriete winkel stappen, die doen dan een offerte en die accepteer je of niet. Of koop een standaardsysteem.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:04
Om er nog eentje in te gooien:
Sommige mensen hebben nu eenmaal daarvoor bitter weinig interesse of de tijd
Voor die mensen is Tweakers dan niet bedoeld. Tweakers is bedoeld voor gevorderde gebruikers, die wel interesse hebben in techniek.

Als je hier geholpen wilt worden, dan moet je er zelf ook moeite voor doen. Doe je dat niet, dan word je niet geholpen en zal je het elders moeten zoeken.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RestUnknown
Kijk, jullie begrijpen mijn mening niet, maar ik begrijp deze reacties niet. Dit is een mening, dat er dan zo'n reacties op komen terwijl ik zelf zeg dat ik het respecteer... Ik wou hier gewoon een andere kijk op om te weten wat het probleem nu juist was.

Hier zitten experts op het forum, waarvoor dit hun hobby en waarschijnlijk vaak hun job is. En telkens ik een expert tegenkom in een bepaald vakgebied, staan ze steeds te springen om te helpen. Voor wat hoort wat, volledig mee akkoord, maar voor dit? In mijn ogen vraag ik hulp aan mensen, hulp die mensen maar al te graag willen geven omdat het hun hobby is.

Ik vraag ook niet aan mensen die een vraag aan mij hebben over iets dat zij er eerst alles over studeren... Als zij iets vragen zeg ik dit, dit en dat en ze zijn tevreden. Als ze er echt interesse in hebben, dan zullen ze het ofwel uit hun eigen al weten of al doende leren.

Nogmaals, het is een oprechte mening, ik wou hierover gewoon wat antwoorden, maar aan sommige reacties te zien is het een nogal gespannen onderwerp. Raar...

De best buy guides zijn inderdaad handig, maar niet steeds hetgeen ik naar op zoek ben.

Trouwens, als dit een site voor gevorderden is, waarom is er dan een aankoopadviessectie? Beetje contradictoir niet. Als het hier enkel gevorderden zouden zijn, is er geen nood aan die sectie.

[ Voor 8% gewijzigd door RestUnknown op 01-03-2016 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Als je er geen eisen aan stelt, dan ga je mensen krijgen die enkel registreren om even wat hulp te krijgen, om vervolgens nooit meer terug te komen nadat dat gebeurd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:56

Dido

heforshe

RestUnknown schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 18:47:
Nogmaals, het is een oprechte mening, ik wou hierover gewoon wat antwoorden, maar aan sommige reacties te zien is het een nogal gespannen onderwerp. Raar...
Misschien vind je het wat minder raar als je je realiseert dat iemand die een hobby heeft, of er zelfs zijn werk van heeft gemaakt, lang niet altijd zijn heeft om daarover van alles uit te leggen aan mensen die er zelf kennelijk weinig interesse in hebben.

Stel dat jij auto's ontwerpt, en op een forum waar jij met andere auto-fanaten de details van de laatste nieuwe modellen bespreekt komen mensen met een vragen als:
Ik wil een auto, welke moet ik kopen? Ik heb geen zin om enige moeite te doen om uit te zoeken wat er allemaal te krijgen is, hij moet het gewoon doen. En niet te duur zijn.
Je kunt je met enig inlevingsvermogen vast wel voorstellen hoe dat overkomt op iemand die net een discussie heeft gehad over de voor- en nadelen van de het gebruik van een nieuw onderdeel in een versnellingsbak...

Voor jou is een computer "gewoon een ding dat zijn werk moet doen", maar voor de meeste Tweakers is het veel meer dan dat.

Alsof je een sterrenrestaurant binnenloopt en vertelt dat je honger hebt - breng maar wat, als het maar vult, want eten interessert je eigenlijk niet zo veel. Dat vindt die kok, ongetwijfeld een enthousisaste kookgek, ook niet zo aardig van je ;)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

En ik ben er zeker van dat er mensen op dit forum zitten die me hier zeer graag bij willen helpen.
En daar heb je het dus gewoon mis. Dat is helemaal niet leuk blijkt uit de ervaring die we hier hebben :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik wou hier gewoon een andere kijk op om te weten wat het probleem nu juist was.
Het probleem is dat je wilt dat anderen zich voor jou gaan inzetten, zonder dat je zelf een prestatie levert. En dat je daarna gaat doen alsof "wij" het leuk vinden (of zouden moeten vinden) om luie, inzetloze mensen te helpen.

Zelf geen zin om moeite te doen? Betaal dan iemand. Maar ga dan niet doen alsof het vreemd is dat mensen geen interesse hebben om jouw werk te doen. En wij willen mensen die bijdragen aan de community, iets wat jij niet wilt doen.

Maar zoals je hier ziet zijn we echt niet te beroerd om je dat uit te leggen.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 01-03-2016 19:03 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
De best buy guides zijn inderdaad handig, maar niet steeds hetgeen ik naar op zoek ben.

Trouwens, als dit een site voor gevorderden is, waarom is er dan een aankoopadviessectie? Beetje contradictoir niet. Als het hier enkel gevorderden zouden zijn, is er geen nood aan die sectie.
Die onderdelen zijn dus voor mensen die er geen tijd en moeite voor willen doen. Voor een Best Buy Guide wordt er in de topics best veel van meningen gewisseld door gevorderde gebruikers om deze zo optimaal samen te stellen.

Edit; Heb even gekeken naar de posts van jou op dit forum maar het zijn alleen maar vragen zonder ook maar iets inhoudelijks. Niet om het een of ander maar dan zit je hier gewoon niet op je plek. (je zult vast een aardige gozer zijn.) Maar daarvoor zijn er wel andere fora's waar ze je willen helpen. Of dat advies altijd goed is laat ik maar in het midden.

[ Voor 22% gewijzigd door bobsquad op 01-03-2016 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RestUnknown
gambieter schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:01:
[...]

Het probleem is dat je wilt dat anderen zich voor jou gaan inzetten, zonder dat je zelf een prestatie levert. En dat je daarna gaat doen alsof "wij" het leuk vinden (of zouden moeten vinden) om luie, inzetloze mensen te helpen.

Zelf geen zin om moeite te doen? Betaal dan iemand. Maar ga dan niet doen alsof het vreemd is dat mensen geen interesse hebben om jouw werk te doen. En wij willen mensen die bijdragen aan de community, iets wat jij niet wilt doen.
Voor mij is dit geen kwestie van luiheid, maar gewoon een gebied waar ik weinig interesse voor heb. Dit is zeker niet slecht bedoeld, ik heb zeer waarschijnlijk interesses die anderen niet interesseren.

Ik kan begrijpen dat sommige mensen hier 'misbruik' van maken. Maar als je iets wilt, dan zoek je advies en dan zoek je die toch bij mensen waarvan je weet dat ze er iets van kennen? Dat het vaak repetitief is, akkoord, maar als je die dag geen zin hebt om te antwoorden of te helpen, dan moet het toch niet?

En ja ik lever inderdaad geen prestatie, zelfs met snel zelf iets samen te stellen lever ik ook niet echt een prestatie. Ik kan snel enkele zaken kiezen, mijn vraag stellen of het optimaal is, er advies op krijgen waar jullie andere onderdelen voorstellen en uiteindelijk hebben jullie de pc samengesteld. Zo is het vaak...

Ik begrijp jullie standpunt, maar dit is en blijft een openbaar forum. Een tegenprestatie kan er nooit geleverd worden en als het een hobby is, zou dit, in mijn ogen, zelfs niet nodig moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Uhm als ik een auto koop ook al is het voor mij een dom vervoersmiddel doe ik echt wel eerst zelf onderzoek voordat ik iemand om hulp kom vragen. Je wil graag een nieuwe PC dus waarom even wat moeite doen om te kijken of zulke vragen niet eerder zijn langsgekomen en daarop je mening baseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
RestUnknown schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:07:
[...]

Ik begrijp jullie standpunt, maar dit is en blijft een openbaar forum.
Wat maakt het uit dat dit een openbaar forum is?
Een tegenprestatie kan er nooit geleverd worden
Waarom niet?
en als het een hobby is, zou dit, in mijn ogen, zelfs niet nodig moeten zijn.
Zou niet moeten zijn, maar in de praktijk blijkt veel wel te moeten, wat niet nodig zou moeten zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor mij is dit geen kwestie van luiheid, maar gewoon een gebied waar ik weinig interesse voor heb.
Dan moet je geen eisen gaan stellen, en gewoon een computer in de winkel gaan halen. Eisen stellen en verwachten dat anderen dat maar voor je gaan oplossen, daar hebben we diva's voor.
Ik begrijp jullie standpunt, maar dit is en blijft een openbaar forum. Een tegenprestatie kan er nooit geleverd worden en als het een hobby is, zou dit, in mijn ogen, zelfs niet nodig moeten zijn.
Nee, dit is een gemodereerd forum. Vandaar dat je topics dicht gaan en eventueel aangesproken wordt door de crew.

En nee, de tegenprestatie kunnen we niet verplichten. Maar we kunnen wel de luie topics sluiten en bij herhaling mensen de toegang ontzeggen. Er zijn genoeg andere plekken waar je wel een vraagje kunt dumpen en hopen dat het advies goed is.

En http://gathering.tweakers...find/poster/410291/topics laat precies zien waarom je gedrag ongewenst is. Vraagjes zonder zelf iets te doen.

[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 01-03-2016 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseMacaw
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-09 10:21

JesseMacaw

Electronicafanaat

[...]
Voor mij is dit geen kwestie van luiheid, maar gewoon een gebied waar ik weinig interesse voor heb. Dit is zeker niet slecht bedoeld, ik heb zeer waarschijnlijk interesses die anderen niet interesseren.
Dat is een beetje het punt: Tweakers is een verzamelplek voor mensen die er wél in geïnteresseerd zijn en informatie met elkaar uit wisselen en ideeën door geven. Dat maakt Tweakers wat het is: een plek vol expertise, maar die expertise wordt wel gratis ter beschikking gesteld. En juist omdat het gratis is, verwachten we toch dat je enige inzet toont: als je een computer wil bouwen moet je je er in verdiepen, zodat je weet wat je erin stopt.
Ik snap zeker wel wat je bedoelt, maar ik ben het niet met je eens. Bedenk goed wat het doel van een website als Tweakers is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als je er geen interesse in hebt, waarom wil je dan koste wat kost zelf een pc in elkaar zetten of bij elkaar zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
gambieter schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 18:37:
[...]

Tweakers.net is een community, niet een afhaalchinees. Nu wil je alleen wat krijgen, zonder zelf bij te dragen of eigen inzet te tonen. Daar zijn andere forums voor :)
Zo komt het anders niet over meer. Zeker nu er een "vraag" topic is gelanceerd is het helemaal een afhaal geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RestUnknown
Nee dit zal er bij mij nooit ingaan. Jullie zijn experts op het gebied van informatica, ik kom hier om advies voor een bepaalde situatie waar mijn systeem voor moet dienen en jullie hebben er blijkbaar geen zin in om iemand te helpen tenzij ze zelf iets voor de community doen. Wat doe ik dan voor de community om snel een lijstje samen te stellen en het aan te passen op jullie advies?

Kijk het zij zo, ik zal het blijven respecteren nonetheless. Het was gewoon een mening waar ik een duidelijk antwoord op wou. Het feit dat dit topic op een korte tijd al zoveel reacties heeft, duidt op een probleem. Dat probleem is blijkbaar "luie, inzetloze" mensen zoals mezelf die er geen interesse in hebben. Dat begrijp ik dat het frustraties kan opwekken, maar dat hobbyisten in dit vak hier zo op reageren, vind ik raar. Net zoals jullie mijn mening raar vinden. Free world, no?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Megamind schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:15:
Zo komt het anders niet over meer. Zeker nu er een "vraag" topic is gelanceerd is het helemaal een afhaal geworden.
Wel een beetje mee eens, maar ik ben dan ook geen fan van die feature :)
RestUnknown schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:17:
Het feit dat dit topic op een korte tijd al zoveel reacties heeft, duidt op een probleem.
Allemaal mensen die je vertellen dat jouw houding het probleem is...

[ Voor 31% gewijzigd door gambieter op 01-03-2016 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dit zal er bij mij nooit ingaan. Jullie zijn experts op het gebied van informatica, ik kom hier om advies voor een bepaalde situatie waar mijn systeem voor moet dienen en jullie hebben er blijkbaar geen zin in om iemand te helpen tenzij ze zelf iets voor de community doen. Wat doe ik dan voor de community om snel een lijstje samen te stellen en het aan te passen op jullie advies?

Kijk het zij zo, ik zal het blijven respecteren nonetheless. Het was gewoon een mening waar ik een duidelijk antwoord op wou. Het feit dat dit topic op een korte tijd al zoveel reacties heeft, duidt op een probleem. Dat probleem is blijkbaar "luie, inzetloze" mensen zoals mezelf die er geen interesse in hebben. Dat begrijp ik dat het frustraties kan opwekken, maar dat hobbyisten in dit vak hier zo op reageren, vind ik raar. Net zoals jullie mijn mening raar vinden. Free world, no?
Het idee is dat je samen in de weer gaat en samen kennis opbouwt. Ook het helpen van mensen en zien dat ze groeien en zelfredzamer worden is een beloning op zichzelf. Wat jij echter wilt is volledig éénrichtingsverkeer. Druk op een knop en krijg wat je nodig hebt. Je leert er niets van en wij halen er geen voldoening uit.

Als je dat wilt moet je er iemand voor betalen. Ga naar een winkel en laat je adviseren of betaal een tweaker voor zijn tijd. De community kan ontzettend warmhartig en barmhartig zijn op basis van wat goede wil, maar het omgekeerde is ook waar.
Het feit dat dit topic op een korte tijd al zoveel reacties heeft, duidt op een probleem.
Klopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2016 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Heb jij dan werk/hobbys waarbij je wildvreemden zonder enige inzet zelf verder helpt? Als bijvoorbeeld mijn ouders een nieuwe PC willen en dat aan mij overlaten wil ik ze daar best bij helpen. Maar een wildvreemde? Ben niet gek.

Er zijn een hele hoop mensen die hier belangeloos andere helpen, maar we zijn niet onbetaald personeel. Als je een helpdesk wil, moet je ervoor betalen. Je kan ook inde V&A een advertentie zetten met de vraag voor iemand die het voor je allemaal wil regelen.

Overigens hoewel niet altijd relevant, de optie die ik kies voor zaken waarbij ik niet hoef na te denken of het samenwerkt (oftewel je CPU moet bijvoorbeeld op je moederbord passen) en het me niks uitmaakt: Pricewatch, eisen ingeven, prijsrange, bovenste bestellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 01-03-2016 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
Ons punt is dat voor jouw dit forum eigenlijk niet van toepassing is, omdat je het beste de bestbuy guide kunt volgen pc die x moet doen voor y budget. Of een standaard systeem van de alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn gewoon wat regels waar je je aan dient te houden. Veel simpeler dan dat kan ik het niet uitleggen. Als je dat echt vervelend vindt of enorm veel moeite dan lijkt het er inderdaad op dat je hier niet op de juiste plek zit.

Kan gebeuren toch?

Opmerkelijk trouwens dat je in je posthistorie soms wel een fatsoenlijk aankooptopic kunt maken, en soms weer niet.

Ik vind het een tikkie kinderachtig. Dat is natuurlijk geheel mijn eigen mening die jij misschien raar zult vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RestUnknown
Allemaal mensen die je vertellen dat jouw houding het probleem is...
Mijn houding is niet het probleem. Ik uit mijn mening in een feedback forum omdat ik me afvroeg wat de reden is achter het feit dat men zelf eerst moet opzoeken. Het probleem is dat dit onderwerp gevoelig ligt en mijn mening duidelijk verkeerd opgevat wordt. Ik heb ettelijke malen gezegd dat ik het respecteer, maar ik ben eerlijk over het feit dat ik het niet zal begrijpen. Maar ik heb mijn antwoord, punt ander lijn.

En op de vraag wat mijn werk is. Ik ben actief in de juridische sector, mensen komen mij dagelijks vragen wat ze moeten doen in hun situatie. Ik laat hun ook eerst niet wetboeken vanbuiten leren. Akkoord, ik word ervoor betaald, maar ik zit geregeld op juridische fora waar ik anderen met plezier hun vragen tracht te beantwoorden.

De tijd die ik aan deze thread heb besteed, had ik beter in wat research gestoken! Grapje e...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RestUnknown schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:49:
[...]

En op de vraag wat mijn werk is. Ik ben actief in de juridische sector, mensen komen mij dagelijks vragen wat ze moeten doen in hun situatie. Ik laat hun ook eerst niet wetboeken vanbuiten leren. Akkoord, ik word ervoor betaald, maar ik zit geregeld op juridische fora waar ik anderen met plezier hun vragen tracht te beantwoorden.
Maar ook daar zul je met meer plezier antwoord geven op vragen van mensen die daadwerkelijk hun probleem goed omschrijven dan op vragen die totaal geen moeite doen om hun eigen probleem opgelost te krijgen.

Wanneer je betaald wordt is het een heel ander verhaal. Ik los voor sommige van mijn klanten ook de meest debiele dingen op, maar dat wil nog niet zeggen dat we hier op GoT op datzelfde soort vragen zitten te wachten. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
Tweaken : "Het maximale uit een computer halen."

Tweakers site zelf wel en best buy guide richt zich op de doorsnee consument.
Het forum daarin tegen gaat veel verder en vraagt ook inspanning van de poster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

maar ik zit geregeld op juridische fora waar ik anderen met plezier hun vragen tracht te beantwoorden.
En probeer nu eens de duizendste vraag te beantwoorden over de WKOA, terwijl je het al 999 keer hebt uitgelegd. En jij bent die duizendste persoon. Je denkt alleen vanuit je eigen perspectief ("ik wil antwoord") zonder de moeite te doen het te bekijken vanuit het perspectief van degenen waarvan jij maar aanneemt dat die het leuk moeten vinden om jou te helpen.

Het onderwerp is hoogstens gevoelig door die weigering van je om verder te kijken dan alleen je eigen wens, en dat schuurt.

We hebben zelfs een mooie Quickstart (Het algemeen beleid #quickstart) waarin uitgelegd wordt wat er verwacht wordt. Je zal merken dat mensen echt wel willen helpen, maar niet voor hen die alleen hun handje ophouden en niet eens de moeite willen nemen zelf wat te proberen.

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 01-03-2016 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Elke maand zijn er drie verschillende best buy guides. Basissystemen voor simpel desktop werk (browsen en word) game systemen voor de gamer. Daarnaast komen er regelmatig systemen voorbij voor specifieke taken. Fotobewerking, videobewerking, een mitx systemen, zelfbouw nas of htpc.

Waar ben je dan naar opzoek? Als je een topic start met jouw verhaal: wat zoek je, wat heb je gevonden, waarom voldoet dat niet?
Elke computer heeft dezelfde basiscomponenten nodig. Pak een best buy systeem als basis en geef aan welke onderdelen niet voldoen.
Ik kan je garanderen dat zo'n topic wel de gewenste reacties op levert. Beantwoord de vragen die gesteld worden en je krijgt de antwoorden die je zoekt.
Het enige wat je hoeft te doen is een duidelijk topicstart volgens de regels (zie de faculteit van het subforum) en steek er enige energie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik qoute even iets specifieks van TS:
Hier zitten experts op het forum, waarvoor dit hun hobby en waarschijnlijk vaak hun job is. En telkens ik een expert tegenkom in een bepaald vakgebied, staan ze steeds te springen om te helpen. Voor wat hoort wat, volledig mee akkoord, maar voor dit? In mijn ogen vraag ik hulp aan mensen, hulp die mensen maar al te graag willen geven omdat het hun hobby is.
Dus omdat telkens als jij een expert tegenkomt die ineens staat te springen om te helpen (wat ik ten sterkste betwijfel, maar dat terzijde) zijn ze allemaal zo? En iedere vis is een goudvis?
Je doet aannames die je ineens niet bevestigt ziet maar krijgt het op de een of andere manier dan niet voor elkaar om die aanname als fout te bestempelen. En gaat stug door met op basis daarvan doorredeneren. Want anderen doen dat toch ook, en iedere IT'er helpt graag?

No offense, maar ik heb nog nooit iemand gezien die zulke oogkleppen op had.
En heel eerlijk: stiekem denk ik dat die IT'ers die jij als "expert" kent / bestempeld, gewoon niet goed nee tegen je durven te zeggen als je weer eens met een nitwitvraag aan komt. Ff snel helpen en dan weer door om van je af te zijn. Want das sneller. En zolang ze dat blijven doen blijf jij terugkomen. Een gedragsenabler noemen ze dat. Heb je wel eens ooit bij die mensen aan wie je vaak iets vraagt, gecheckt of ze je ook echt met plezier helpen, of dat ze je liever zien gaan dan komen? En dan gewoon om een echt eerlijk antwoord vragen. Probeer het eens, ben benieuwd wat je conclusie zal zijn :)

[ Voor 27% gewijzigd door The Eagle op 01-03-2016 20:14 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef jij antwoord op een vraag van iemand die zelf de basale randvoorwaarden niet eens invult? Ik wil advies, maar omschrijf de omstandigheden niet goed en probeer zelf ook niet te verzinnen wat een goed idee zou kunnen zijn. Natuurlijk laat je die topics links liggen, je gaat liever achter die interessante casus aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sorry, misschien toch iets te melig :+

[ Voor 89% gewijzigd door Room42 op 01-03-2016 20:14 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
[...]
Okay... nu ben je bereid graag mensen te helpen met juridisch advies en dan komt er iemand met zoiets van:

"Mijn buren vallen mij telkens lastig, waarom weet ik niet en het boeit mij eigenlijk niet zo en wil het eigenlijk ook verder niet uitleggen, maar ik wil wel dat ze ermee ophouden... wat kan ik doen?"

Ben jij dan volgens bereid om te gaan vissen naar de achtergrond bij die persoon, een persoon die van begin af eigenlijk al aangeeft geen verdere uitleg te willen geven? Dat geduld heb je misschien 1x... misschien zelfs wel 2x of 3x, maar als nummer 100 met eenzelfde soort vraagstelling komt dan ben je het toch ook goed zat? Zelfs al zou je er nog voor betaald krijgen ook, dan kan je er nog helemaal niets mee.

Als je om hulp vraagt dan is het toch niet gek dat de helpende kant wel eerst wat gedetailleerde informatie wil om er een draai aan te kunnen geven? Zoals "waarom vallen de buren je lastig?" want zoiets gaat normaal gesproken niet vanzelf... poept je hond misschien in de tuin? Heb je de muziek wel eens te hard staan? Etc...

Maar aansluitend op dit forum... je laatste vraag ging over de aanschaf van een nieuw moederbord, maar aan een moederbord alleen heb je niets. Bijvoorbeeld vat voor een cpu of wat voor een voeding? Niemand heeft een glazen bol en telkens vissen naar die standaard vragen schiet niet op en is daarom zeer plezier bedervend.

[ Voor 11% gewijzigd door MicGlou op 01-03-2016 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 19-09 10:55
Kijk, jullie begrijpen mijn mening niet, maar ik begrijp deze reacties niet.
Je lijkt je computer als elk ander (kapitalistisch) middel te beschouwen: wat kan ik krijgen voor m'n geld? In dat geval zijn de BBG genoeg, of offertes van andere aanbieders.

Als je dat advies wilt begrijpen, ontkom je niet aan het ontwikkelen van enige kennis van zaken. Niemand kan koopjes scoren zonder te begrijpen wat ie koopt. Dat is in jou wereld (juridisch) natuurlijk niet anders, ook daar vergt een goede deal expertise.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 09:19
De liefde moet van 2 kanten komen.

Advies geven en iets verduidelijken prima. Maar kom dan met een minimale opzet en uitleg. Daar kunnen wij op voortborduren.

Zonder enige toelichting iets posten dat 10 basisvragen oproept daar heb ik geen zin in om die te beantwoorden. Dat heet werk. Tweakers is meer vrije tijd en als er dan gekozen moet worden tussen een net opgezette poster helpen of bagger dan is de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ik zie het zo: Tweakers is een community voor mensen die willen weten hoe iets (specifiek elektronica/computers) werkt. Je hoeft echt niet alles al te weten, maar je moet het wel willen leren.

De beste manier om dingen te leren is zelf uit te zoeken hoe iets werkt. Loop je ergens tegenaan waar je niet uitkomt, of wil je zeker weten of jouw idee over hoe het werkt wel klopt, dan is zo'n beetje iedereen hier bereid om je te helpen.

Sleutelwoord: helpen. We gaan het niet voor je doen. 8)

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Punt is m.i. niet dat de mensen die de aankoopadvies-fora frequenten niet met een ander willen meedenken. Mensen die dat niet willen die komen er simpelweg niet om te reageren.

Punt is dat mensen "vanaf nul" helpen al vaak is gedaan. Dat is de eerste en de tiende keer leuk om te doen voor volslagen vreemden, daarna niet. En die tien heeft zo goed als iedereen daar maanden of jaren geleden al gehad. Om het voor de mensen die en kennis hebben en antwoord willen geven leuk te houden, hebben we eisen gesteld.

In LA moeten / mogen IMHO zeker afwijkende meningen en adviezen komen. Die worden niet per se opgevolgd en dat zie ik hier ook niet gebeuren, maar zonder "zeuren" (bij gebrek aan een beter woord, niet negatief bedoeld :* ) verandert er niets. Maar laten we niet meteen iemand bashen die een suggestie heeft ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

En ik ben er zeker van dat er mensen op dit forum zitten die me hier zeer graag bij willen helpen.
En ik had je zeker geholpen, ik ben die semi-profi houding van al die geweldige mede-tweakers ook meer dan zat. Over Modereren

Laat je niet vd wijs brengen en laat ze je niet denken dat jij degene bent die zo raar doet.

[ Voor 4% gewijzigd door vinz98 op 01-03-2016 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik snap waar de mening en dus de start van dit topic vandaan kom, ik lees de aankoopadviezen en daar blijft het bij. Ik snap dat tweakers.net geen afhaalchinees is waar je op bestelling een computer kan bedenken maar wel blijf ik van mening dat er hier gebruikers zijn die af en toe een ontzettend botte en mijninziens asociale toon in hun berichten hebben staan, dan heb ik het niet alleen over daa, caa en laa forums maar ook in andere topics in heet GoT.
Hier kan je helaas bar weinig aan doen aangezien het een forum is waar iedere randebiel lid van kan worden en dus kan reageren maar toch blijf ik erbij dat het allemaal wel wat gemoedelijker en vriendelijke kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Randdebielen kunnen heel goed met randdebielen communiceren. Laat toch! We lossen het zelf wel op.

en: Om het voor de mensen die en kennis hebben en antwoord willen geven leuk te houden, hebben we eisen gesteld.

Oh ja? Het is niet eens meetbaar.

[ Voor 44% gewijzigd door vinz98 op 01-03-2016 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:39:
Hier kan ne helaas bar weinig aan doen aangezien het een forum is waar iedere randebiel lid van kan worden en dus kan reageren maar toch blijf ik erbij dat het allemaal wel wat gemoedelijker en vriendelijke kan.
vinz98 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:41:
Randdebielen kunnen heel goed met randdebielen communiceren. Laat toch! We lossen het zelf wel op.
Eerst suggereren dat iedereen een randdebiel is en vervolgens stellen dat het wel wat gemoedelijker kan _O-

Juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Je mist mijn punt, jammer.
Ik doel op het feit dat je helaas niets tegen randebielen kan doen want die kom je overal tegen maar de toon mag allemaal wat vriendelijker en gemoedelijker naar elkaar. Maar goed, een mening verkondigen op GoT is hetzelfde als een luchtbed opblazen met je neus, te veel werk en te moeilijk. :W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Nee Camacha, iedereen is hier een randdebiel. Dat vinden alle "pro's" en mods. Als je een starter bent ben je een nul, een randdebiel. En ik vertel je en rest ook. Dat ik het helemaal niet erg vind om een randdebiel te worden genoemd. Want ik praat graag met randdebielen die kunnen communiceren. Want zo wordt er hier over users gedacht. Lees de toon van de thread maar.

[ Voor 4% gewijzigd door vinz98 op 01-03-2016 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

vinz98 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:46:
Nee Camacha, iedereen is hier een randdebiel. Dat vinden alle "pro's" en mods. Als je een starter bent ben je een nul, een randdebiel. En ik vertel je en rest ook. Dat ik het helemaal niet erg vind om een randdebiel te worden genoemd. Want ik praat graag met randdebielen die kunnen communiceren. Want zo wordt er hier over users gedacht.
Aantoonbaar onjuist. Mensen worden juist niet als randdebielen benaderd. Ze worden gezien als mensen die met wat hulp en sturing allerlei dingen zelf kunnen, kunnen groeien en kunnen leren. Men krijgt vanaf het begin eigen verantwoordelijkheid om mee te helpen en mee te denken. Als het allemaal hopeloos was en mensen een nul gevonden worden heeft dat allemaal geen zin. Dan laat je iemand op een knop drukken en geef je hem maar wat hij nodig heeft. Meer zit er toch niet in.

Iemand die totaal geen moeite wil doen ziet er blijkbaar geen rek meer in. Dat is de enige die iemand als een nul ziet - namelijk zichzelf.
Mrjraider schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:46:
Je mist mijn punt, jammer.
Ik doel op het feit dat je helaas niets tegen randebielen kan doen want die kom je overal tegen maar de toon mag allemaal wat vriendelijker en gemoedelijker naar elkaar. Maar goed, een mening verkondigen op GoT is hetzelfde als een luchtbed opblazen met je neus, te veel werk en te moeilijk. :W
Jij mist ook het punt. Al je opmerkingen in dit topic worden tot nu toe vergezeld met snijdende en schurende opmerkingen en toonzetting. Dat past niet echt bij die gemoedelijkheid die je predikt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Er is hier maar één knop en dat is het "close topic" knopje, zover was ik al.
Dus je stelling is juist. Er zit met de beste wil vd wereld echt geen rek meer in.
Randdebielen en knopjesdrukkers. Leuk tijdverdrijf, maar zonde van de server energie.
Tweakers krijgt helaas niet het predikaat 'groene' site van het jaar haha.

En wisten jullie al, dat je ook niet op een onderwerp kunt reageren als je het niet leuk vindt?
Dan wordt het hier opeens heel gezellig, zoals het vroeger was.

[ Voor 81% gewijzigd door vinz98 op 01-03-2016 21:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Ik snap het sentiment van TS wel. Regelmatig zie ik vragen langskomen op andere vlakken die wel heel basic mogen zijn: "ik wil een auto, zuinig, niet te groot, hou niet van Frans, wat is handig?". Die worden gretig beantwoord.

Je zou ook de topics die TS bedoeld open kunnen houden. Al 15 jaar (zoiets toch?) gooien we ze dicht, heb het zelfs zelf ooit gedaan. Maar je kunt dit ook aan de community over laten. Willen zij er geen moeite in steken volgt er geen antwoord, maar als er wel iemand is die antwoord wil geven is dat prima, toch?

Het is meer een gedachte, weet nog niet of het een goede is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

André I love you, pak je modschap maar weer op. They need you here...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
..... (Waarom heeft t.net geen emoticons zoals WhatsApp)
Wellicht snap je nu dan het probleem? De zogenoemde toon (niet dat ik die nu bewust aanbreng in mijn reacties) maar het is wel onderdeel van het probleem.

Daarnaast ontstaan er twee kampen:
De ene die heel graag wilt helpen, duwtjes in de goede richting geeft in reacties, tips en trucjes aangeeft om een volgende keer meer inzet of onderzoek te laten doen en de vraag te beantwoorden
En dan de andere groep die denkt: dit is het beleid, ik help je niet zolang je dat niet volgt.

Eenzelfde scheiding ontstaat hier.
Een kamp die vind dat de teugels ietsje losser mogen omdat het allemaal wel erg streng en protocollair is
En een kamp die heilig vast geroest zit aan het beleid. (Prima maar dan kan je rekenen op meerdere van dit soort topics)

Just my two cents ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

vinz98 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:54:
Er is hier maar één knop en dat is het "close topic" knopje, zover was ik al.
Juist. Om over alle succesvolle topics en discussies en informatie-uitwisseling maar te zwijgen. Maar goed, ik heb zo het gevoel dat je hier alleen maar komt afgeven op de moderatie en weinig constructief wil zijn. Dat is jammer.
André schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:58:
Ik snap het sentiment van TS wel. Regelmatig zie ik vragen langskomen op andere vlakken die wel heel basic mogen zijn: "ik wil een auto, zuinig, niet te groot, hou niet van Frans, wat is handig?". Die worden gretig beantwoord.

Je zou ook de topics die TS bedoeld open kunnen houden. Al 15 jaar (zoiets toch?) gooien we ze dicht, heb het zelfs zelf ooit gedaan. Maar je kunt dit ook aan de community over laten. Willen zij er geen moeite in steken volgt er geen antwoord, maar als er wel iemand is die antwoord wil geven is dat prima, toch?

Het is meer een gedachte, weet nog niet of het een goede is ;)
Dat soort topics zakken inderdaad weg óf worden veelvuldig in gereageerd met popcorngifjes en andere meuk... geen strak plan ;)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is dat het garbage in, garbage out blijft. Zonder goede input ga je nooit waardevolle adviezen krijgen. Het resultaat dat Tweakers vol komt te staan met slechte redenaties en adviezen die mensen elkaar ook nog gaan napraten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Willen zij er geen moeite in steken volgt er geen antwoord, maar als er wel iemand is die antwoord wil geven is dat prima, toch?
Enige nadeel daarvan is dat je het gebrek aan inzet dan toch beloond ziet, en de persoon het de volgende keer weer doet; je ziet ook aan de houding van de TS dat hij geen zin heeft om moeite te doen, maar wel eisen stelt. Dat gaat niet samen.

Iets met vissen geven of leren vissen. [url=http://https://youtu.be/i9SSOWORzw4]Of dansen[/].

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 01-03-2016 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Mrjraider schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:01:
Eenzelfde scheiding ontstaat hier.
Een kamp die vind dat de teugels ietsje losser mogen omdat het allemaal wel erg streng en protocollair is
En een kamp die heilig vast geroest zit aan het beleid. (Prima maar dan kan je rekenen op meerdere van dit soort topics)
Just my two cents ;)
2 cents zijn veel waard opeens, helaas is het een politieagenten beleid met heel veel regeltjes en zelfs onderscheid in Mod-niveau geworden hier.
Omdat ik me daartegen verzet en het benoem, ben ik opeens een crusade tegen de mods begonnen terwijl ik eerder het over de (zelfbenoemde) Pro's èn de Mods heb gehad. Tuurlijk, je bent het niet met me eens "want zo werkt het hier al jaren" Dat hoor ik ook zo vaak.
En tweakers (om de mods even vrij te spelen) heeft een beleid, dat mag, het is hun site. Maar zet dan in hoofdletters boven de site dat je binair een som moet kunnen uitrekenen voordat je een topic start.

Dit is een publieke site met in den beginne het model: forum.

Ik probeer uit te leggen (en dat blijft maar niet lukken) dat dingen zichzelf wel regelen. (DJ start in: another break in the wall...)

Gelijkgestemden praten met gelijkgestemden. (de immer onbegrepen grap over randdebielen hierboven)
En wat heb je in een maatschappij: diversiteit! Lees: jullie en wij?

Nou, als jullie, jullie gewoon helpen (en dat hoeft niet want jullie weten alles al)
Dan helpen wij elkaar! Opgelost!

Kom maar met die kudo's ik kan ze hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
vinz98 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:33:
[...]

2 cents zijn veel waard opeens, helaas is het een politieagenten beleid met heel veel regeltjes en zelfs onderscheid in Mod-niveau geworden hier.
Omdat ik me daartegen verzet en het benoem, ben ik opeens een crusade tegen de mods begonnen terwijl ik eerder het over de (zelfbenoemde) Pro's èn de Mods heb gehad. Tuurlijk, je bent het niet met me eens "want zo werkt het hier al jaren" Dat hoor ik ook zo vaak.
En tweakers (om de mods even vrij te spelen) heeft een beleid, dat mag, het is hun site. Maar zet dan in hoofdletters boven de site dat je binair een som moet kunnen uitrekenen voordat je een topic start.

Dit is een publieke site met in den beginne het model: forum.

Ik probeer uit te leggen (en dat blijft maar niet lukken) dat dingen zichzelf wel regelen. (DJ start in: another break in the wall...)

Gelijkgestemden praten met gelijkgestemden. (de immer onbegrepen grap over randdebielen hierboven)
En wat heb je in een maatschappij: diversiteit! Lees: jullie en wij?

Nou, als jullie, jullie gewoon helpen (en dat hoeft niet want jullie weten alles al)

Kom maar met die kudo's ik kan ze hebben!
Net zoals andere forums waar alle troep in voorkomt en vanzelf het forum een stille dood sterft omdat er toch geen zinnige topics meer voorbijkomen goed idee |:(

Voor simpele vragen ga naar helpmij.nl of een van die andere fora waar alles is toegestaan als het beleid je hier niet valt. Het is nog steeds jouw EIGEN keuze om hier te komen.

[ Voor 5% gewijzigd door bobsquad op 01-03-2016 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Precies, en ik mag hier mijn mening tegen jouw mening zetten.

Wist je dat ik idd liever naar die andere, zelfs wel senioren fora ga omdat de oplossing op de eerste thread pagina staat. Als je hier een "moeilijke" vraag stelt krijg je al snel verwijten van de Pro's die je helemaal niet willen helpen. Want dan heb je jezelf toch ècht niet verdiept in de materie...slotje erop en klaar...Kijk, als we het allemaal wel wisten dan vroegen we hier niks. Maar als we een vraag stellen dan vragen we om antwoord en niet een afstraffing. Het is zo simpel...

Als je een onderwerp je niet aanstaat reageer dan NIET

sorry voor mijn gevloek, Bob die geen bob heet

[ Voor 169% gewijzigd door vinz98 op 01-03-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinz98 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:33:

[...]

Het heeft er zeker allemaal niets mee te maken dat je een keertje terecht bent gewezen, dat je daar uiterst verontwaardigd over bent?

We hebben het allemaal gehad. Afkoelen en weer doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Je jaagt mn hele profiel na hè? Ik zet overal keurig de linkjes bij in mijn reacties dus doe nou niet alsof ik mn historie zit te verhullen (het lijkt wel een pvv pers-razzia daar gebeurt dat ook altijd, hmmm)

Ik merk iets op en dat heb ik uittentreure beschreven en je snapt het niet, blijft maar zoeken op woorden en overziet het verhaal niet. Als je deze ene discussie niet (waar blijven de modjes eigenlijk?) inhoudelijk kunt voeren...

[ Voor 11% gewijzigd door vinz98 op 01-03-2016 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
vinz98 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:36:
Precies, en ik mag hier mijn mening tegen jouw mening zetten.

Wist je dat ik idd liever naar die andere, zelfs wel senioren fora ga omdat de oplossing op de eerste thread pagina staat. Als je hier een "moeilijke" vraag stelt krijg je al snel verwijten van de Pro's die je helemaal niet willen helpen. Want dan heb je jezelf toch ècht niet verdiept in de materie...slotje erop en klaar...Kijk, als we het allemaal wel wisten dan vroegen we hier niks. Maar als we een vraag stellen dan vragen we om antwoord en niet een afstraffing. Het is zo simpel...

Als je een onderwerp je niet aanstaat reageer dan NIET

sorry voor mijn gevloek, Bob die geen bob heet
Vroeger toen er geen internet was kon men ook niet gewoon om hulp vragen in een topic maar moest men dat ook gewoon zelf uitzoeken via een boek bij de bibliotheek. Dat heet gewoon inzet tonen. Wil je dat niet best ga lekker naar een ander forum.

Er zijn genoeg topics die overblijven waar wel gewoon op wordt reageert en info wordt gegeven zolang maar blijkt dat de topicstarter het zelf ook wil begrijpen en er moeite voor heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinz98 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:52:
Je jaagt mn hele profiel na hè? Ik zet overal keurig de linkjes bij in mijn reacties dus doe nou niet alsof ik mn historie zit te verhullen (het lijkt wel een pvv pers-razzia daar gebeurt dat ook altijd, hmmm)
Ik snapte de felheid van je reacties niet, dus ben gaan kijken waar dat vandaan komt. Met kennis van de gelinkte posts is een en ander veel beter in perspectief te plaatsen.
Ik merk iets op en dat heb ik uittentreure beschreven en je snapt het niet, blijft maar zoeken op woorden en overziet het verhaal niet.
Het verhaal is dat je billenkoek hebt gehad en je dat niet aanstaat. Dat praktisch niemand het met je eens is wil niet zeggen dat mensen niet snappen wat je zegt - integendeel, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

En maar vloeken achter die lesauto...ik zie het al voor me. Ik wil meerijden!

Er zijn mensen die nieuwkomen en jou in de toekomst zouden kunnen helpen, wist je dat?
Moeite voor gedaan: is dat meetbaar, nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

vinz98 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:52:
Ik merk iets op en dat heb ik uittentreure beschreven en je snapt het niet, blijft maar zoeken op woorden en overziet het verhaal niet. Als je deze ene discussie niet (waar blijven de modjes eigenlijk?) inhoudelijk kunt voeren...
Wat verwacht je dan? Je bent op meerdere plaatsen als een boze kleuter bezig, en waarom? Omdat je terecht bent gewezen. Als je nou wat minder kinderachtig en meer constructief zou deelnemen aan de discussie, dan is er nog wat te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ik verborg het nooit en doe niet alsof ik het verborg.
Dit gaat over attitude en gunnen.
Je begrijpt het ècht niet. Geen nood. Ik blijf het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Yes, een modje! ploep!
Dus jullie lezen wel mee...

Als jullie nou eens de discussie durfden te voeren. Want ik zag he le maal niemand hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
vinz98 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:57:

Er zijn mensen die nieuwkomen en jou in de toekomst zouden kunnen helpen, wist je dat?
Moeite voor gedaan: is dat meetbaar, nee.
Sorry hoor maar dat is het werk van een instructeur anders werd hij geen instructeur toch? En hij wordt er voor betaald. Lees eens dit topic door daar staan nog wel meer verwijzingen in.

Het enige wat je nu doet is overal tegen aantrappen nee dat heeft veel zin. Zoals je ziet zijn vele mensen het niet met jou eens. En daarbij wij durven niet te discussiëren terwijl wij wel dingen aanbrengen en jij alleen loopt te schoppen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinz98 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:57:
Waar komt deze lesauto opeens vandaan?

Overigens geldt ook in een lesauto dat je zelf iets moet doen. Je kunt niet gereden worden en verwachten dat je ook nog iets leert. Dan moet je gewoon een taxi bellen.

Zou je kunnen quoten? Dan weten we op wie je reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
vinz98 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:01:
Yes, een modje! ploep!
Dus jullie lezen wel mee...

Als jullie nou eens de discussie durfden te voeren. Want ik zag he le maal niemand hier.
:? Ik heb al meerdere modjes meerdere keren zien reageren, dus ik snap niet waar je het over hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:03:
:? Ik heb al meerdere modjes meerdere keren zien reageren, dus ik snap niet waar je het over hebt.
Als modjes reageren schijnen ze elkaar naar de mond te praten, dus ik dacht dat het juist een voordeel zou zijn dat ze nu wat minder zichtbaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Je haalt helaas alleen maar mijn eigen woorden aan en reageert door ze in een andere volgorde te zetten waardoor je niet inhoudelijk reageert, ik snap dat niet.

De lesauto is iets waar iemand inzit die het nog moet leren, voor mensen met "minder geduld" kan dat ergerlijk zijn en woedeaanvallen oproepen. Daar zou ik dan graag bij zijn.

Ja, het klopt dat er hier alleen mensen reageren die hier met "de proos" eens zijn. Want de rest wordt afgefakkeld. Leuk hoor? nee....

Omdat ik billenkoek heb gehad, wie heeft dat niet. Ik ben een jaartje weggebleven en kwam terug en zag dat het affakkelbeleid nog veel erger is geworden en probeer te waarschuwen dat als dit zo doorgaat hier alleen nog maar proos zitten 'die het allemaal al weten'.
*poef* weg forum (was iemand ook al zo bang voor)

Mannen, laat het nou geen viva-ict forum worden hier...(of huur een paar vrouwen in) het beleid is te hoog!

(iedere keer als ik gereageerd heb staat er onder dat ik het moet aanpassen, is dat een personal cookie? haha) Nou, ik accepteer hem hoor!

[ Voor 13% gewijzigd door vinz98 op 01-03-2016 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
vinz98 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:10:
Je haalt helaas alleen maar mijn eigen woorden aan en reageert door ze in een andere volgorde te zetten waardoor je niet inhoudelijk reageert, ik snap dat niet.

De lesauto is iets waar iemand inzit die het nog moet leren, voor mensen met "minder geduld" kan dat ergerlijk zijn en woedeaanvallen oproepen. Daar zou ik dan graag bij zijn.

Ja, het klopt dat er hier alleen mensen reageren die hier met "de proos" eens zijn. Want de rest wordt afgefakkeld. Leuk hoor? nee....

Omdat ik billenkoek heb gehad, wie heeft dat niet. Ik ben een jaartje weggebleven en kwam terug en zag dat het affakkelbeleid nog veel erger is geworden en probeer te waarschuwen dat als dit zo doorgaat hier alleen nog maar proos zitten 'die het allemaal al weten'.

Mannen, laat het nou geen viva-ict forum worden hier...(of huur een paar vrouwen in) het beleid is te hoog!
Jij leest alleen wat je wil lezen he 8)7

Ik stop maar mee om tegen een muur aan te praten want jouw wil is wet. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

En ik ga naar bed, truste bob die geen bob heet.

[ Voor 25% gewijzigd door vinz98 op 01-03-2016 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals, zou je kunnen quoten? Dat scheelt een hoop verwarring. Ik ga er maar vanuit dat je op mij reageert.

Wat je er overigens mee bedoelt is een raadsel.
Het bewijs dat mensen het met je eens zijn is... het gebrek aan mensen die het met je eens zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(iedere keer als ik gereageerd heb staat er onder dat ik het moet aanpassen, is dat een personal cookie? haha) Nou, ik accepteer hem hoor!
Als het beleid volgen niet haalbaar is voor je, post dan inderdaad gewoon op het seniorenforum o.i.d. (wat dat ook moge zijn).

Dit soort topics zijn overigens al zo vaak aangemaakt. Je kunt niet steeds je beleid gaan aanpassen, alleen omdat een enkeling het niet kan hebben dat zijn topic wordt gesloten omdat hij 'geen zin' heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
[....] probeer te waarschuwen dat als dit zo doorgaat hier alleen nog maar proos zitten 'die het allemaal al weten'.
*poef* weg forum (was iemand ook al zo bang voor)[...]
Nee, die persoon waarschuwde juist dat als je alle lmgtfy/oneliner/inzetloze-topics maar toelaat, juist de Pro's het voor gezien houden, aangezien er dan tussen dat gruis de pareltjes niet meer opvallen.
[...]
Goed voorbeeld van lezen wat je wilt lezen. In de tekst wordt vriendelijk gevraagd om niet een nieuwe reactie te geven, als je de laatste poster bent, maar in plaats daarvan je laatste bericht aan te vullen. Op die manier wordt het topic niet onnodig weer bovenaan de actieve topics geplaatst. Kleine moeite.

[ Voor 36% gewijzigd door Room42 op 01-03-2016 23:47 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

I beg to differ.

Mijn hobby is persoonlijke financiën, administratie, wetgeving mbt sociale zekerheid, huurrecht, en nog een beetje op aanverwante gebieden (arbeidsrecht, erfrecht). Daarmee help ik regelmatig mensen hier op Tweakers en soms gaat daar veel tijd in zitten.

Ondanks dus dat mijn kennis van electronica dusdanig verouderd is dat ik op dat gebied echt geen enkele nuttige bijdrage kan leveren, lever ik wél een tegenprestatie aan de community.

Ik investeer hier tijd en moeite en heb daar lol in. Maar ook ik zal geen echte noob-vragen stellen in de Tech-fora. Ondertussen heb ik wél zoveel credit opgebouwd, dat áls ik noob-vragen heb, ik hier genoeg mensen ken, om ze even via een DM te kunnen vragen. En dan zijn er genoeg die met liefde me helpen.

Het community-gevoel is hier groot: als ik morgen een probleem heb, staan er morgen 4 zo tweakers voor m'n deur om me daarmee te helpen. En dat zijn dan zeer vermoedelijk níet de tweakers die ik zelf geholpen heb. Maar daarvoor moet je wél onderdeel uitmaken ván die community, en daaraan actief bijdragen.

Het hele leven is gebaseerd op geven en nemen. Als je niet geeft in de vorm van moeite, aandacht of tijd, zul je moeten geven in de vorm van geld, of goederen, of diensten. En dat is op Tweakers niet anders dan waar dan ook: als jij een advies wilt, zul je mensen moeten overhalen om jou dat advies te willen geven.

Dat kun je doen door een betaalde adviseur in te schakelen, of op andere manieren.

Verwachten dat iets op jouw verzoek gemaakt wordt, is zelden gratis.

Even een andere vraag: je geeft aan dat jouw vakgebied juridisch is. Betekent dat ook dat ik jou de volgende keer gratis mag inschakelen als ik eens wat heb? Want het is wellicht ook je hobby, dus vind ik dat je het gratis voor mij (of een willekeurige andere Tweaker) moet doen. Ik weet hier zo een paar Tweakers die wel een dagvaarding met begeleiding kunnen gebruiken, maar niet de expertise hebben om het zelf te doen.

Je zult gerust soms iemand gratis van advies voorzien, maar ook dat moet aan voorwaarden voldoen: het komt op een moment dat het jou uitkomt, de persoon irriteert je niet, je wil graag iets doen voor die persoon, je moet het een uitdagende casus vinden waar je wat van leert, je wilt een onrecht recht zetten.

Voor Tweakers (de personen) werkt het niet anders: als ze tijd hebben, struinen ze hier op het forum. Als ze een poster zien die hen het harnas in jaagt, reageren ze niet of bot, als het iemand is die ze graag mogen (familie, vrienden), helpen ze graag. En als iemand een technisch uitdagende vraag voorlegt, kunnen ze er zelf ook wat van leren.

Dus ja, het is geven om te kunnen ontvangen. En als je niet wil geven in de vorm van tijd, moeite en inzet, zul je moeten geven in geld, ergo, een betaalde adviseur inschakelen.
Voor iemand die vind dat hij onheus bejegend wordt, ben je wel snel met het affakkelen van andere mensen, in dit geval zelfs een hele groep... Practice what you preach...
vinz98 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:19:
En ik ga naar bed, truste bob die geen bob heet.
Ook deze is misschien een eerste keer leuk, maar sowieso niet op z'n plaats in een serieus topic, en een tweede keer al helemaal niet leuk, en al zeker niet tegenover iemand die je niet kent, en waar geen vriendschappelijke gevoelens bij zijn. Waarom doe je dat? Waarom spreek je hem niet gewoon aan met z'n nick? Of wil je mij ook Waddle waddle noemen? Nogmaals, practice what you preach...

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Dit soort topics zijn overigens al zo vaak aangemaakt.

Een signaal?

Nou, ik ga echt slapen, bedankt voor uw begrip.

Tip! Mods maak een topic aan: DMZ
Kunnen we lekker discussieren!

[ Voor 22% gewijzigd door vinz98 op 01-03-2016 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:33

DukeBox

loves wheat smoothies

Hahn schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 18:51:
Als je er geen eisen aan stelt, dan ga je mensen krijgen die enkel registreren om even wat hulp te krijgen, om vervolgens nooit meer terug te komen nadat dat gebeurd is.
Als iemand veel moeite in zijn vraag stopt zie ik daar geen kwaad in :?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lijkt me ook geen probleem. Het is fijn als iemand graag deel uit wil maken van de community, maar als iemand een goed topic maakt is dat ook een bijdrage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:32
Oplossing is natuurlijk gewoon een apart forum waar je pas toegang hebt met X aantal karma waarin weer een aankoopadvies subforum is. :+

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

vinz98 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:49:
Dit soort topics zijn overigens al zo vaak aangemaakt.

Een signaal?

Nou, ik ga echt slapen, bedankt voor uw begrip.

Tip! Mods maak een topic aan: DMZ
Kunnen we lekker discussieren!
Over het algemeen is het hier wel vrij streng, dat klopt. Aan de andere kant moet je ook regels hebben zodat mensen er zich aan kunnen houden, zodat er een bepaalde eenheid op het forum komt, in plaats van dat het een ongeregeld zooitje wordt. Het lijkt mij dus ook logisch dat je zelf even een paar minuutjes googeld, zodat mensen zin hebben om je in hun vrije tijd te helpen.

Het was voor mij ook moeilijk om er in het begin in te komen, heb meerdere malen modjes tegen hun schenen aangetrapt en uiteindelijk toen ik wat volwassener was een andere nick aangevraagd en ben ik opnieuw begonnen. :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Misschien niet helemaal netjes dat ik het hier post, maar ik vraag me echt af waarom je zo ageert tegen het sluiten van topics vanwege een te summiere start, als je je zelf (imo niet op de meest vriendelijke manier) ook terug trekt als er te weinig informatie van TS komt:

vinz98 in "Rode sticker in iPhone"
vinz98 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:13:
Ok thanks. Het beleid van apple wordt alsmaar grimmiger. Ik denk dat er niet veel rek meer zit in dit onderwerp want specifieke info blijft uit na meermaals er om gevraagd te hebben. Ik stap er nu echt uit.
Het beste ermee.
Vooral dat laatst komt eerder sarcastisch dan vriendelijk over.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Over de lesauto analogie. Ook degene die les krijgt, moet zich aan de verkeersregels houden. Het is niet zo omdat ie het nog moet leren, dat ie aan de verkeerde kant van de weg mag rijden, door rood, etc.

Er zijn al tig topics hierover geweest en ook intern is dit altijd onder de aandacht, maar het is al een stuk vriendelijker dan 10-15 jaar geleden.

Zie: Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee! en Een toegankelijker en vriendelijker GoT, hoe gaat het?. De aankoopadviesfora zijn al erg laagdrempelig en er zijn genoeg regulars die daar niet meer langskomen, gefrustreerd door iemand met <10 posts die een PC voor 600 euro zoekt. Die staat dan al letterlijk in de BBG en in de afgelopen maand zijn er ook al 20 varianten daarvan langsgekomen. Wat is de moeite om even te zoeken? Blijkbaar veel, want die topics zijn er nog steeds. Op een forum waar de vraagsteller bijvoorbeeld wel een specialist is, worden in de regel dat soort kleine vraagtopics ook geweerd of genegeerd. Puur omdat het gewoon een luiheid is die nergens gewaardeerd wordt.

[ Voor 36% gewijzigd door Señor Sjon op 02-03-2016 09:30 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1