Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-02 08:59
Beste Tweakers,

Ik heb sinds een aantal dagen een erg zachte microfoon waardoor mensen aan de andere kant van de lijn mij nauwelijks horen tijdens het bellen. Iemand bekend met dit probleem en is er een oplossing voor?

Bellen op luidspreker werkt overigens perfect. Lijkt alsof er dan iets geswitcht wordt ofzo.

Thanks!

[ Voor 17% gewijzigd door Loekkiee op 29-02-2016 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-04 10:48
Loekkiee schreef op maandag 29 februari 2016 @ 17:09:
Beste Tweakers,

Ik heb sinds een aantal dagen een erg zachte microfoon waardoor mensen aan de andere kant van de lijn mij nauwelijks horen tijdens het bellen. Iemand bekend met dit probleem en is er een oplossing voor?

Bellen op luidspreker werkt overigens perfect. Lijkt alsof er dan iets geswitcht wordt ofzo.

Thanks!
Een OnePlus bevat meerdere microfoons (voor noise cancellation). Als de primaire microfoon niet meer werkt (of gewoon vies is) dan loopt het geluid via de secundaire microfoon en is erg zacht.

Lees ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-02 08:59
Condor70 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 16:02:
[...]

Een OnePlus bevat meerdere microfoons (voor noise cancellation). Als de primaire microfoon niet meer werkt (of gewoon vies is) dan loopt het geluid via de secundaire microfoon en is erg zacht.

Lees ook hier.
In ieder geval bedankt voor je antwoord, het probleem is dus bekend. Ik heb zojuist, als in het topic waarnaar je verwees, de backcover eraf gehaald en de microfoon helemaal schoongemaakt met hard blazen, een naaldje en een wattenstaafje met wat alcohol. Alles terug op z'n plaats maar ben niks opgeschoten.

Lijkt iets software/hardwarematigs te zijn dus. Overigens als ik zelf wat inspreek in de voice recorder, hoor je me heeeeel zacht. Het is dus niet zo dat die compleet kaduuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:12

sapphire

Die-hard pruts0r

Toevallig zelf net iets aan het zoeken over mijn OPO en stuit ik op dit topic..

Probeer dit eens:
http://forum.xda-develope...fix-low-mic-call-t3055661

Als je CM13 draait staat een handmatige fix op pagina 19 :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb ditzelfde probleem, ik heb er alleen nog niet naar gezocht of dingen geprobeerd. Bellen op de luidspreker omzeilt het probleem, tot nu toe was dat echt geen probleem.

Omdat ik geen actieve kennis heb van flashes en dergelijke op mijn telefoon ben ik hier enigszins terughoudend in. Ik zou graag willen weten hoe ik er voor kan zorgen dat de bestanden op mijn OPO terechtkomen, en dan meer het waar dan het hoe. Ik weet dat ik met bluetooth bestanden kan overzetten naar de interne opslag van de telefoon. Kan ik dat zomaar ergens neergooien of moet dat in een speciale map? En daarna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

USB? Of gewoon downloaden met je bowser?

Sowieso heb je root nodig maar ik gok dat je dat niet hebt als je ook iet weet hoe je bestanden op je telefoon kan zetten :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Via bluetooth kan ik prima dingen overzetten, dat is geen probleem. De vraag is dan: waar moet het heen of maakt dat niet uit? En dan daarna... kwestie van herstarten in flash-mode (naam even kwijt) en de bestanden selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:58

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
sypie schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:52:
Via bluetooth kan ik prima dingen overzetten, dat is geen probleem. De vraag is dan: waar moet het heen of maakt dat niet uit? En dan daarna... kwestie van herstarten in flash-mode (naam even kwijt) en de bestanden selecteren?
Ik neem even aan dat je de bestanden gelinkt hierboven wilt flashen.

Je toestel moet voorzien zijn van root en een unlocked bootloader en custom Recovery (TWRP bijv.), als je dit niet hebt moet je zorgen dat je dit eerst hebt. Lees daarvoor de OP van [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's even door.

Als dit gelukt is download je het bestand naar je telefoon. Manier van kopiëren of de plek is niet interessant. Je kan ook eenvoudig naar deze pagina via je telefoon en dan wordt het bestand gedownload in de 'Download' map.

Vervolgens pak je het uit en herstart de telefoon in recovery mode. Daar kies je voor 'Install', selecteer je 'LowMicFix.zip' op de locatie waar je het hebt opgeslagen en druk je op flashen. Daarna ben je klaar. Deze stappen zijn dezelfde stappen als beschreven bij de fix:
imply extract the rar file and put LowMicFix.zip and LowMicFix.prop files on your phone. Reboot your phone into custom recovery mode (TWRP, CWM) and flash LowMicFix.zip.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-06 20:30
sapphire schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:30:
Toevallig zelf net iets aan het zoeken over mijn OPO en stuit ik op dit topic..

Probeer dit eens:
http://forum.xda-develope...fix-low-mic-call-t3055661

Als je CM13 draait staat een handmatige fix op pagina 19 :)
Screenshot op p19 komt van mij, dus mochten er vragen zijn hoor ik het wel ;-)

Het is een gekend probleem, ik heb na contact met OP wel kans gemaakt op een rma hiervoor maar ik heb het niet gedaan omdat er wat valschade is en ik vreesde dat ze het daar gingen opsteken met alle kosten ten gevolge. Mede omdat de software fix goed werkt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

De fix uit je screenshots werkte bij mij onder CM13 niet.
De fix uit drie delen eronder wel, handmatig de files aangepast. Duurt een paar minuutjes maar je hebt wel root nodig.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

sapphire schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:21:
De fix uit drie delen eronder wel, handmatig de files aangepast. Duurt een paar minuutjes maar je hebt wel root nodig.
Welke versie heb je geflasht? Aangezien er een aantal nieuwe versies zijn verschenen. Verder neem ik aan dat je deze post bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-06 20:30
sapphire schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:21:
Ik draai al een half jaar cm13 en werkt hier altijd :-)

De zip flashen werkt inderdaad wel niet op M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

rens-br schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:31:
[...]

Welke versie heb je geflasht? Aangezien er een aantal nieuwe versies zijn verschenen. Verder neem ik aan dat je deze post bedoeld?
Jep die post.
Begon met de snapshot release en sindsdien enkele nightly's. Nu draai ik 20160204.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

sapphire schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:52:
[...]
Begon met de snapshot release en sindsdien enkele nightly's. Nu draai ik 20160204.
Bedoelde eigenlijk welke versie van de patch :P Maar ik zie nu ook in de OP dat het niet werkt op MM.
Pagina: 1