Ik en mijn vriendin wonen in Groningen en werken beide in Leeuwarden, we zijn beide startende werkers,zij heeft nu 4 maand werk dat over 2 maand wel/niet (hoogstwaarschijnlijk wel) verlengd wordt en ik begin straks aan mijn jaarcontract (eerste baan).
Omdat we wel in Groningen willen blijven wonen (willen over ~5 jaar huis hier kopen en dichterbij proberen te werken) zijn we op zoek naar onze eerste auto. Wegens bovengenoemde redenen zal dit een tweedehands moeten worden.
Onze prijsklasse is 2000-2500 euro. We verwachten niet dat we vaak bijrijders hebben, en zeker nog geen kinderen dus we kunnen waarschijnlijk prima een driedeurs auto nemen. Mijn vriendin vindt het belangrijk dat de auto betrouwbaar is (logisch) en ik wil een beetje sportieve auto hebben in plaats van een klein koekblikje dat niet vooruit te krijgen is en geen automaat, dat vinden we beiden niet lekker rijden.
We krijgen samen zo'n 450 euro reiskostenvergoeding en we moeten dus dagelijkst Groningen Leeuwarden op en neer. Maandelijks is dat met een benzine auto 245 euro. (1 op 15) Met een diesel is het 166 euro.
Voor een benzine auto van 1051 tot 1150 zijn de kosten,
Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 117,00
Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 468,00
Maandelijks 39 euro + 245 euro = 284 euro
En voor een diesel in dezelfde categorie,
Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 260,00
Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 1040,00
Maandelijks 86,70 euro + 166 = 252,70
Dus volgens mij maakt het niet veel uit of we een benzine of diesel nemen. Maar we lopen een beetje vast op dingen waar we op moeten letten, er zijn zoveel auto's. Bijvoorbeeld max kilometerstand, is 120.000 nog een beetje rendabel of beginnen auto's dan kuren te vertonen?
Mijn ouders hebben een Fiat Stilo gehad en dat vond ik opzich wel lekker rijden.
http://www.autowereld.nl/...016-16683061/details.html
Deze Opel Astra vind ik een mooi model hebben, maar heeft een gastank. Betekend dit dat die alleen op gas rijd of kan het ook op benzine?
http://www.autowereld.nl/...16v-16640581/details.html
Wat zijn dingen die jullie aan of afraden bij de eerste auto?
Omdat we wel in Groningen willen blijven wonen (willen over ~5 jaar huis hier kopen en dichterbij proberen te werken) zijn we op zoek naar onze eerste auto. Wegens bovengenoemde redenen zal dit een tweedehands moeten worden.
Onze prijsklasse is 2000-2500 euro. We verwachten niet dat we vaak bijrijders hebben, en zeker nog geen kinderen dus we kunnen waarschijnlijk prima een driedeurs auto nemen. Mijn vriendin vindt het belangrijk dat de auto betrouwbaar is (logisch) en ik wil een beetje sportieve auto hebben in plaats van een klein koekblikje dat niet vooruit te krijgen is en geen automaat, dat vinden we beiden niet lekker rijden.
We krijgen samen zo'n 450 euro reiskostenvergoeding en we moeten dus dagelijkst Groningen Leeuwarden op en neer. Maandelijks is dat met een benzine auto 245 euro. (1 op 15) Met een diesel is het 166 euro.
Voor een benzine auto van 1051 tot 1150 zijn de kosten,
Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 117,00
Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 468,00
Maandelijks 39 euro + 245 euro = 284 euro
En voor een diesel in dezelfde categorie,
Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 260,00
Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 1040,00
Maandelijks 86,70 euro + 166 = 252,70
Dus volgens mij maakt het niet veel uit of we een benzine of diesel nemen. Maar we lopen een beetje vast op dingen waar we op moeten letten, er zijn zoveel auto's. Bijvoorbeeld max kilometerstand, is 120.000 nog een beetje rendabel of beginnen auto's dan kuren te vertonen?
Mijn ouders hebben een Fiat Stilo gehad en dat vond ik opzich wel lekker rijden.
http://www.autowereld.nl/...016-16683061/details.html
Deze Opel Astra vind ik een mooi model hebben, maar heeft een gastank. Betekend dit dat die alleen op gas rijd of kan het ook op benzine?
http://www.autowereld.nl/...16v-16640581/details.html
Wat zijn dingen die jullie aan of afraden bij de eerste auto?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps