Sharkoon PSU's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• UncleEddy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-02 10:51
Hallo iedereen,

Ik heb een Sharkoon 600 WPM Bronze gekocht en nu lees ik het een en ander op internet dat een PSU zonder overhittingsbescherming gevaarlijk is... Is dit waar ? En heeft iemand enige ervaring met Sharkoon PSU's ?
Ik gebruik mijn pc voor gamen en ik wil in graag gaan overclocken. Moet ik deze PSU terug sturen naar Azerty en een andere aanschaffen ? (Ik weet niet of dit mogelijk is) of is het een prima keuze ?

Mijn specs:

i5 6600K
MSI z170a Gaming Pro
HyperX Fury DDR4 8GB
Sapphire Nitro R9 380X

Beste antwoord (via UncleEddy op 27-02-2016 14:30)

Verwijderd

De RM550x is een heel goede keuze. Daar kan je wel een jaar of 10 mee vooruit waarmee deze per jaar net zoveel kost als een voeding van €60,- die maar 5 - 7 jaar mee gaat.

Alle reacties

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Voor 60 euro heb je betere voedingen dus ik zou hem inderdaad terugsturen (al kost je dat ook een paar euro).

Niet vanwege het ontbreken van de oververhittingsbescherming overigens, die is eigenlijk niet echt nodig (tenzij je de fan ook niet vertrouwt).

Voeding advies en informatie topic - Deel 32

Verwijderd

De Sharkoon is te duur voor wat je er voor terug krijgt. Voor rond de €60,- zijn er betere voedingen te koop zoals de pricewatch: Cooler Master GM G550M, pricewatch: Antec VPF Series 550W, pricewatch: Aerocool Xpredator 550M en pricewatch: Fractal Design Integra M 550W die gescheiden spanningsregulatie hebben en daardoor de C6/C7 powerstates ondersteunen Voeding advies en informatie topic - Deel 32, iets wat in de Sharkoon ontbreekt.

• UncleEddy
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 08:39:
De Sharkoon is te duur voor wat je er voor terug krijgt. Voor rond de €60,- zijn er betere voedingen te koop zoals de pricewatch: Cooler Master GM G550M, pricewatch: Antec VPF Series 550W, pricewatch: Aerocool Xpredator 550M en pricewatch: Fractal Design Integra M 550W die gescheiden spanningsregulatie hebben en daardoor de C6/C7 powerstates ondersteunen Voeding advies en informatie topic - Deel 32, iets wat in de Sharkoon ontbreekt.
Ik heb gisteren wat research gedaan en ben gestuit op de Corsair RM550X. Deze kost €100, is dit onnodig geld investeren ? Of een verstandige keuze met mijn setup en OC in de toekomst. Of volstaat een lagere range PSU ook ?

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

De RM550x is een heel goede keuze. Daar kan je wel een jaar of 10 mee vooruit waarmee deze per jaar net zoveel kost als een voeding van €60,- die maar 5 - 7 jaar mee gaat.

• UncleEddy
mitsumark schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 00:43:
Voor 60 euro heb je betere voedingen dus ik zou hem inderdaad terugsturen (al kost je dat ook een paar euro).

Niet vanwege het ontbreken van de oververhittingsbescherming overigens, die is eigenlijk niet echt nodig (tenzij je de fan ook niet vertrouwt).

Voeding advies en informatie topic - Deel 32
Zou ik met de Sharkoon gewoon kunne overclocken ? Of zeg je persoonlijk dat dit een slechte PSU is en niet gebruikt zou moeten worden ? Mijn budget is namelijk niet erg groot meer en bespaar het liefst waar mogelijk..

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
De Sharkoon kan gewoon leveren wat erop staat en voldoet dus ook incl overklokken.
Ik zou hem alleen niet langer dan 4-5 jaar gebruiken vanwege de matige kwaliteit.

Je hebt overigens voldoende aan een 450W voeding, ook met overklokken.
Voor 50 euro zijn er al kwalitatief betere 450W voedingen dan de Sharkoon 600W.
http://tweakers.net/pricewatch/compare/349125;431179/

Wil je klaar zijn voor een videokaart die meer verbruikt kun je een 550W versie nemen, zie post van ACB.

Wil je 10 jaar of zelfs langer met je voeding doen dan kun je voor een RM550x gaan, die kost per jaar gebruik dus eigenlijk ook gewoon een tientje (net als de goedkopere voedingen).

[ Voor 39% gewijzigd door mitsumark op 28-02-2016 16:18 ]

Pagina: 1