Van windows 10 terug naar originele windows

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:52
Beste tweakers,

Ik heb onlangs de overstapt gemaakt van windows 8.1 naar windows 10.

Hoewel windows 10 er gelikt uit ziet, laten de prestaties bij mij te wensen over.. Met windows 8.1 had ik veel betere prestaties in combinatie met mijn SSD. Alles gaat trager, en ik krijg ook veel meer foutmeldingen dan ik met windows 8.1 heb gehad.

Nu had ik dus graag terug gegaan naar de windows die origineel op mijn laptop plaatsvond,nl windows 8 om dan later de update 8.1 te downloaden.

Hoe kan ik weten dat die windows 8 nog op mijn laptop staat? Ik heb namelijk geen dvd hiervan, laat staan dat ik er een paswoord voor heb. Is dit iets die standaard op je computer blijft staat? Hoe kan ik nakijken of dit nog aanwezig is op mijn laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 20:17

itsalwaysme

Graast voor DB

Heb je wel alle drivers geinstalleerd? Want ik denk dat je meer in die richting moet denken.

Maar om antwoord te geven op je vraag:
Als het goed is, is er tijdens de installatie van Windows 10 een backup gemaakt van je Windows 8.1. Je moet even op internet zoeken hoe je terug kan, maar ik denk iets met de System Restore van windows.

Een andere mogelijkheid is door de recovery van je laptop te draaien. Dan moet je tijdens het opstarten van je laptop een keycombinatie indrukken. Dat is afhankelijk van je model/merk, maar staat in de handleiding. (of google ;))

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er is lang en kort over gesproken, lang voor, tijdens en na de release van Windows 10. Als je nog even wil bijlezen, verwijs ik je graag even naar de volgende topics:
[Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie
[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2
[Windows 10] Privacy & instellingen
;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:04
Als Windows 10 niet goed presteert, zou ik toch inderdaad eens bij je drivers te raden gaan of een 'clean install' doen. Wel goed opletten dan, anders kan je echt niet meer terug.

Dit is ook een interessant artikel: http://www.techspot.com/r...s-windows-8-vs-windows-7/.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:44

DarkSide

theres no place like ::1

Idd zie comment MAX3400
Maar even kort resumeren Binnen een maand kan je de installatie van w10 ongedaan maken en zit je weer terug op win8.1 (dus geen reinstall nodig)

Verder hebben OEM laptops inprincipe een recovery partitie. Hiermee kan je altijd de origineel geleverde windows recoveren. Hoe dat moet? Dat staat in je handleiding van je laptop. Meestal gewoon een F knop in drukken.
Voor sommige moet je zelf recovery cd;s branden.

In alle gevallen is het verstandig om van je belangrijke data een backup te hebben.
Serienummers e.d zijn niet nodig Die staan gewoon in je bios en zal Windows wel uit lezen.

Verder kan je ook nog proberen om een clean install van w10 uit te voeren.
Hoewel de meeste upgrade goed gaan. Kan een clean soms helpen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:52
Mensen ik heb ondertussen het probleem gevonden..

Het ziet er naar uit dat windows 10 niet op mijn SSD is geplaatst. Ik kan me nochtans goed herinneren dat ik wel degelijk mijn ssd heb aangeduid als installatie schijf voor windows 10.

Als je kijkt naar de eerste afbeelding, zie je bij schijf C, het kleine blauwe windows teken staan, wat zou moeten beteken dat windows hier op is geplaatst? Dit zou allesins verklaren waarom microsoft office 2016 telkemaal op mijn C schijf wordt geïnstalleerd..

2De afbeelding is een screenshot genomen van de inhoud van mijn SSD schijf. Zoals je ziet staan er ook windows mappen in geplaatst. Kan ik deze zomaar verwijderen aangezien windows 10 hoogstwaarschijnlijk toch op mijn C schijf is geïnstalleerd?

En hou krijg ik windows 10 van mijn C schijf naar mijn SSD schijf (F), zonder problemen?

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/ma9us4.png

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/mhybsi.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:37
Met een clean install is het eenvoudigst.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Zo te zien is de upgrade uitgevoerd op de schijf OS en niet op de SSD want op deze schijf zie ook het bestand Windows.old dit is je vorige Windows duw Windows 8.1.
Welke Windows op de SSD staat?
Windows old is van 13-2-2016 dus je kan nog terug naar de vorige Windows.
Maar ik zou zoals LordSinclair schrijft een clean install doen.
Wel de Windows op alle 2 de schijven verwijderen of de schijven formateren.

44

Pagina: 1