Toon posts:

16 GB iPad voldoende?

Pagina: 1
Acties:
  • 744 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Is een 16 gb ipad voldoende om in de toekomst ios te updaten en bestanden/apps op te slaan?
Mij lijkt het dat 16gb sneller vol is. Ook in de toekomst bij updates van Ios.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja / nee / misschien / wat zei de Apple-store hierover?

Blijkbaar is 16GB voldoende want anders zou Apple allang een probleem hebben gehad om oudere 16GB-iPads nog te kunnen/willen updaten.

Maar aangezien je 0 informatie geeft wat jij denkt te gaan doen met dat ding, is het zelfs niet onmogelijk om te beargumenteren dat je helemaal geen iPad moet kopen maar een laptop met 2TB disk.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Hoewel ik het eens ben met MAX3400, vind ik per definitie dat het schandalig is dat Apple nog producten verkoopt met 16 GB opslag. Een paar zware apps en wat foto's en je hebt problemen met je opslag. Geef die €100 meer uit en je zult er veel meer plezier van hebben.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik ermee bedoel is: wanneer je 16 gb hebt kom je dan over enkele jaren/ ios updates en app updates niet in de knoei met ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:25
TKroon schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:10:
Hoewel ik het eens ben met MAX3400, vind ik per definitie dat het schandalig is dat Apple nog producten verkoopt met 16 GB opslag. Een paar zware apps en wat foto's en je hebt problemen met je opslag. Geef die €100 meer uit en je zult er veel meer plezier van hebben.
lol
Dus het is de schuld van Apple? Als mensen toch amper apps draaien is dit toch prima voldoende. Waarom is dit nou de schuld van Apple?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:21
Voor een iPhone is het antwoord NEE maar voor een iPad ligt het toch wel ietsjes anders. Zo zet ik bijvoorbeeld geen muziek op mijn iPad en ook weinig tot geen foto's. En dan KAN 16 GB best wel voldoen, of je moet er veel films op willen zetten. Maar dan is een Android tablet toch een 10x betere keuze...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:46

heuveltje

KoelkastFilosoof

TKroon schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:10:
Hoe weet jij nu hoeveel de TS gaat opslaan ?
Mijn pa heeft de 16GB versie, en als ie daar naast het OS nog 400mb aan apps en foto's op heeft staan zak het veel zijn :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:11:
Wat ik ermee bedoel is: wanneer je 16 gb hebt kom je dan over enkele jaren/ ios updates en app updates niet in de knoei met ruimte.
Tenzij je de afgelopen, pak 'm beet, 40 jaar geen computer, smartphone of zelfs een halve smart-TV hebt aangeraakt, is het over het algemeen zo dat een update de vorige versie vervangt. Ja, een nieuwe versie van iOS kan misschien een download betekenen van 1GB maar na installatie, wordt die 1GB weggegooid en is er misschien 83MB extra op je tablet in gebruik ten opzichte van de vorige versie.

Zou een mooi verhaal zijn als elke update op elk device ooit moet blijven staan; dan is je Windows na 3 jaar ook 110GB i.p.v. 35GB ofzo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
MuddyMagical schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:11:
[...]

lol
Dus het is de schuld van Apple? Als mensen toch amper apps draaien is dit toch prima voldoende. Waarom is dit nou de schuld van Apple?!
Omdat het 2016 is. De opslag kost werkelijk niks en 16 GB biedt geen speelruimte. Stel de TS gaat over twee jaar op vakantie en wilt wat filmpjes op de iPad zetten om mee te nemen. Hmm, met twee uur aan video's is de iPad vol.

Ja, voor een kleine groep mensen zal 16 GB genoeg zijn, maar dat neemt niet weg dat 16 GB karig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:15:
[...]

Tenzij je de afgelopen, pak 'm beet, 40 jaar geen computer, smartphone of zelfs een halve smart-TV hebt aangeraakt, is het over het algemeen zo dat een update de vorige versie vervangt. Ja, een nieuwe versie van iOS kan misschien een download betekenen van 1GB maar na installatie, wordt die 1GB weggegooid en is er misschien 83MB extra op je tablet in gebruik ten opzichte van de vorige versie.

Zou een mooi verhaal zijn als elke update op elk device ooit moet blijven staan; dan is je Windows na 3 jaar ook 110GB i.p.v. 35GB ofzo.
Ik denk dat TS de OTA updates bedoelt, daarbij moet je wel wat ruimte vrij hebben. Via iTunes is dit inderdaad geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt! Bedankt!

Wat is jullie advies hieruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:25
TKroon schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:15:
[...]

Omdat het 2016 is. De opslag kost werkelijk niks en 16 GB biedt geen speelruimte. Stel de TS gaat over twee jaar op vakantie en wilt wat filmpjes op de iPad zetten om mee te nemen. Hmm, met twee uur aan video's is de iPad vol.

Ja, voor een kleine groep mensen zal 16 GB genoeg zijn, maar dat neemt niet weg dat 16 GB karig is.
En 2016 verbied de verkoop van 16GB opslag? De 'standaard' is inderdaad meer, maar dan is er toch nog niets mis met het aanbieden van zo een product? Ik snap je aanval op de fabrikant niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je bent niet de eerste die dit vraagt (1,2). In de basis is 16 GB voldoende, ook voor toekomstige iOS versies. Uiteindelijk komt het erop neer wat je ermee wilt gaan doen. Probeer dat dus helder te krijgen, welke apps je wilt gaan draaien, hoeveel films en muziek je wilt opslaag, en kijk dan hoeveel opslag je daarvoor nodig zou moeten hebben.

Verdere discussie over dit onderwerp heeft weinig zin, dus dit topic gaat op slot.

[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 23-02-2016 19:05 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.