Advies iPad Air 2 16 of 64GB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:38
Ik wil vandaag een iPad Air 2 gaan halen maar twijfel sterk tuseen 16 of 64GB. De 16GB kost 460 euro en de 64GB 600 euro.

Aan apps gebruik ik de meeste bekende apps die ik ook op de telefoon gebruik zal een stuk of 20 zijn.

Ik zal er misschien wat muziek opzetten maar niet erg veel, fotos zal ook niet veel zijn en videos kijl ik via youtube maar geen films ofzo.

Toch heb ik het gevoel dat 16gb weinig want je houd er maar 12 van over, maar de 64gb is dan weer 140 euro duurder.

Wat zou de beste keus zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:00
Dat is allemaal erg persoonlijk. Ik heb een 16GB iPhone en iPad. Mijn telefoon is vaker vol dan de iPad, omdat ik daar foto's mee maak. Als je geen grote spellen speelt of films kijkt vanaf de iPad, dan zou 16GB genoeg moeten zijn.

Als je naar de toekomst kijkt is het misschien verstandiger om 64GB te nemen.

[ Voor 14% gewijzigd door loeberce op 05-12-2014 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:49
Het is zonde dat er geen 32 GB versie meer is, dat was de meest ideale oplossing geweest.
Mijn persoonlijke mening: als ik zou twijfelen of 16 GB wel voldoende is, dan zou ik voor 64 GB versie gaan. Liever nu die 140 euro extra uitgeven, dan over een jaar erachter komen dat de 16 GB versie toch te weinig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
Hier ook een 16GB iPhone en iPad. iPhone werk ik veel in de cloud en opslagruimte zat over. iPad game ik af en toe mee, maar staat steeds vol, omdat sommige games ruim boven de 1GB komen. Ik zou ook investeren in de 64 GB versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Ik vind het ook een vreemde zet dat Apple de 32GB er uit heeft gegooid, waarschijnlijk omdat als ze de 16 vervangen voor de 32GB ze veel minder 64GB verkopen?

Maar goed ik heb zelf ook wat rond gevraagd op werk en hier zeggen ze ook met 64GB zit je gewoon zeker goed de aankomende tijd, 16GB is weinig.. zal ik het er nu meer redden? ja ik denk het wel maar wat over 1 jaar? De iPad Air 2 ga ik zeker voor het aankomende jaar gebruiken tot de nieuwe komt maar doel is eigenlijk 2 jaar.

Ik zal er niet heel veel apps opzetten ik ga hem gebruiken om te browsen, facebook, marktplaats, bankieren en nieuwssites gebruik ik geen apps maar gewoon safari, muziek zal ook erg weinig zijn en films helemaal niet. Fotos kan via dropbox of iets dergelijks.. Games zal ik er ook weinig op doen want dat boeit me niet zo op een simpel spel na zoals bijvoorbeeld bubblewitch saga voor gaming gebruik ik een PS4 :P daarom twijfel ik zo erg tussen 16 of 64. En ja 64 is veel meer toekomst gericht maar dus ook 140 euro extra als ik hem bij Mediamarkt koop.

Daarnaast nog een vraag, waar kan ik deze iPad het beste kopen?

Dixons(500 16GB 600 64GB en 3 Jaar garantie, service is niet zo geweldig?) , Mediamarkt(16gb 460 euro 64GB 600 euro 2 jaar garantie, redelijke/goede service (mijn ervaring) of Cool Blue(500 16GB 600 64GB 2 jaar garantie en top service)

3 jaar garantie is toch erg mooi meegenomen maar geen ervaring met Dixons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Het is ook de vraag hoe lang je met die Ipad wil gaan doen. We weten allemaal dat Apple elk jaar wel weer wat nieuws op de markt zet (gecharcheerd). Als je nu flink investeert in een dure (€600) Ipad 64Gb en over 2 jaar weer een andere wil nemen, is het maar de vraag of die investering rendabel is.
Althans..zo kijk ik ernaar.

Ik heb nog steeds een Ipad2 16G. Uiteraard wil ik ook wel een kee overstappen naar een Air, maar als ik nu al een paar jaar doe met een 16GB, vraag ik mezelf af of ik naar een 64Gb zou gaan. Ik vind het prijsverschil erg groot nl.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Tallguy schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:49:
Het is ook de vraag hoe lang je met die Ipad wil gaan doen. We weten allemaal dat Apple elk jaar wel weer wat nieuws op de markt zet (gecharcheerd). Als je nu flink investeert in een dure (€600) Ipad 64Gb en over 2 jaar weer een andere wil nemen, is het maar de vraag of die investering rendabel is.
Althans..zo kijk ik ernaar.

Ik heb nog steeds een Ipad2 16G. Uiteraard wil ik ook wel een kee overstappen naar een Air, maar als ik nu al een paar jaar doe met een 16GB, vraag ik mezelf af of ik naar een 64Gb zou gaan. Ik vind het prijsverschil erg groot nl.
Dat is het zeker, ik ben sowieso iemand die altijd het nieuwe wil, mijn plan is hem 2 jaar te gebruiken maar het kan ook zeker zo zijn dat ik volgend jaar de Air 3 koop...

Moet wel even zeggen dat de prijs afgelopen dinsdag nog 460 was bij MediaMarkt zou kunnen dat het nu weer 500 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:58

robhof

Lembongan view

Na jaren prima uit de voeten kunnen met 16 GB ben ik zelf overgestapt naar 64 GB. Het prijsverschil was inderdaad aanzienlijk, maar het werd qua opslagruimte toch wat krap. Het continu moeten checken of ik nog ruimte over had, begon me te irriteren. Dat gaf bij mij de doorslag. :)

Als je er geen foto's opzet en daarnaast niet al te veel apps (grote spellen), magazines etc. downloadt, is 16 GB wel gewoon voldoende. Je bent wat bewuster bezig met wat je erop zet, maar dat hoeft geen issue te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Ik heb besloten om toch voor het 64GB model te gaan, ja het is duurder maar veel meer ruimte dus hoef me niet druk te maken dat ik te weinig ruimte overhou en kan er toch opzetten wat ik wil in de toekomst, daarnaast is deze als ik hem zou verkopen meer geld waard.

Welke kleur hebben jullie eigenlijk twijfel erg tussen zwart space grey of wit gold, maar leea dat wit kan afleiden als je naar de ipad kijkt?

[ Voor 6% gewijzigd door DM89 op 05-12-2014 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Update: heb gekozen voor de iPad Air 2 64GB Gold bij Dixons wegens 3 jaar garantie en heb er zeker geen spijt van erg mooi apparaat.

Bedankt voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 21:25
Lijkt me een goede keuze. Ik zou zelf op dit moment ook voor 64 gb kiezen, wellicht nog niet eens zo zeer omdat ik de ruimte nodig heb. Als je de Air 2 over een jaar of 2 wil verkopen, dan ben je van je 64GB veel sneller (en voor in verhouding betere prijs) af dan van je 16GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
EvtK schreef op zondag 07 december 2014 @ 10:46:
Lijkt me een goede keuze. Ik zou zelf op dit moment ook voor 64 gb kiezen, wellicht nog niet eens zo zeer omdat ik de ruimte nodig heb. Als je de Air 2 over een jaar of 2 wil verkopen, dan ben je van je 64GB veel sneller (en voor in verhouding betere prijs) af dan van je 16GB.
Inderdaad, 32gb was voor mij perfect geweest, 64 waarschijnlijk teveel maar zit nu niet hele tijd te kijken hoeveel ruimte ik nog over heb.

Heb gisteren ook een iPhone 6 64GB Gold gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 01:51
16GB is te weinig als je ook games gaat spelen en films erop gaat zetten. Ik heb slechts 2 grotere games en 1 film erop naast de gebrukelijke apps en zit al over de 15GB aan gebruikte ruimte. Ben dus blij dat ik voor de 64GB ben gegaan, want twijfelde eerst ook of de 16GB misschien genoeg zou zijn.

Ik vermoed dat de Air 2 de laatste iPad zal zijn met 16GB, dat de volgende iPad (Air 3?) minimaal 32GB zal hebben. Maar misschien ook niet, want Apple ziet natuurlijk graag mensen voor de duurdere modellen gaan. We gaan het wel zien volgend jaar, net zoals de mogelijk grotere iPad Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Meulendijks89 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:41:
Daarnaast nog een vraag, waar kan ik deze iPad het beste kopen?

Dixons(500 16GB 600 64GB en 3 Jaar garantie, service is niet zo geweldig?) , Mediamarkt(16gb 460 euro 64GB 600 euro 2 jaar garantie, redelijke/goede service (mijn ervaring) of Cool Blue(500 16GB 600 64GB 2 jaar garantie en top service)

3 jaar garantie is toch erg mooi meegenomen maar geen ervaring met Dixons.
Mijn ervaring is dat de service bij Dixons veel beter is dan bij de Mediamarkt.
Maar ik zie al dat je net als ik de 64GB bij Dixons hebt gekocht d:)b

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:32
Beetje muggenziften over de 32GB versie, de 64GB Kost net zoveel als voorheen de 32GB.
En inderdaad, 16GB is erg krap. Een idee was om 'm via de ondewijsshop te halen. Niemand in je familie die op een school zit? Had je 'm voor €574 mee kunnen nemen.

BTW: de Air 2 is een super apparaat, zelf ook de 64GB versie. Top, zeker in vergelijk met mijn oude iPad 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 21:25
[b][message=43368089,noline] Een idee was om 'm via de ondewijsshop te halen. Niemand in je familie die op een school zit? Had je 'm voor €574 mee kunnen nemen.
Nu ben ik zelf momenteel weer student :), maar toch: alle apple stuff heb ik met onderwijs korting gekocht en ik heb nog nooit een vraag gehad om te bewijzen dat ik daadwerkelijk student ben. Begrijp niet waarom niet iedereen gewoon met onderwijskorting koopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
TFZ61 schreef op maandag 08 december 2014 @ 00:31:
Beetje muggenziften over de 32GB versie, de 64GB Kost net zoveel als voorheen de 32GB.
En inderdaad, 16GB is erg krap. Een idee was om 'm via de ondewijsshop te halen. Niemand in je familie die op een school zit? Had je 'm voor €574 mee kunnen nemen.

BTW: de Air 2 is een super apparaat, zelf ook de 64GB versie. Top, zeker in vergelijk met mijn oude iPad 3.
Je hebt een punt wat dat betreft, maar ze hadden 16gb eruit moeten halen en de 32gb daar moeten plaatsen.

Mijn broer gaat de btw terug vragen aangezien hij een eigen bedrijf heeft dan heb ik hem dan voor 495 *O*

Ben zeer tevreden met de 64GB IPad Air 2 wat een prachtig apparaat, meteen maar een bijpassende iPhone 6 64GB Gold bijgehaald :$ heb altijd Android gehad maar vind de iPad toch wel de beste tablet, de iPhone 6 is ook een erg fijne telefoon.. *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:32
Meulendijks89 schreef op zondag 07 december 2014 @ 10:50:
[...]

Inderdaad, 32gb was voor mij perfect geweest, 64 waarschijnlijk teveel maar zit nu niet hele tijd te kijken hoeveel ruimte ik nog over heb.
De reden dat de 32GB niet meer wordt verkocht is om mensen eerder voor de 64GB te laten kiezen. De consument denkt: 16GB kan te weinig zijn, want er kan geen SD-kaartje in, daarom maar wat meer betalen, wat Apple meer winst oplevert.
Pagina: 1