Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvuc
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Na al een aantal maanden te hebben gewacht op het uitkomen van de TF Prime, welke niet perfect was en duur, en nu het uitkomen van de nieuwe iPad wil ik nu eigenlijk gewoon een tablet gaan kopen. (Kan wel blijven wachten maar er is altijd wel weer een mooiere tablet over x maanden)

Nu wil ik dit weekend gaan kijken of het de iPad2 of de iPad3 gaat worden. Het wordt hoe dan ook een iPad zonder 3G want hij is voornamelijk bedoelt om thuis te surfen, emailen ed.

Waar ik nog wel mee zit zijn de berichten dat de apps voor de iPad gaan toenemen in aantal MBs dat ze gebruiken. Daarom vraag ik me af of ik de 16Gb of toch de duurdere 32Gb versie moet kopen. Wat zijn jullie gedachten hierover?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Als je er simpel thuis mee gaat mailen / surfen en een paar apps dan is 16GB voldoende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Voor Apps kun je prima af met 16 GB. Tenzij je heel veel videobestanden en zeer grote games op je ipad gaat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 16:46

Perkouw

Moderator General Chat
Het is natuurlijk zeer afhankelijk wat je er mee van plan bent zowel nu als in de toekomst.
Als je er veel videobestanden/muziek op wilt gaan zetten van degelijke kwaliteit dan kan een 32GB uitkomst bieden. Mocht je dat nu in mindere maten doen dan kan je prima uit de voeten met een 16GB.

Het is maar net wat je van plan bent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
wat mij verteld toen ik afgelopen weekend een ipad ging kopen is dat de apps die voor de Nieuwe iPad uit komen/uitgekomen zijn een stuk groter zijn vanwege de hogere resolutie van dat scherm.
en dat ik dus beter van de nieuwe ipad de 32GB had kunnen nemen.

nu lijkt mij dat persoonlijk 'lichtelijk' overdreven, zeker ook omdat ik er niets over hebt vernomen in reviews e.d.
bij films e.d. kan ik mij dat wel voorstellen.

bij mij is het overigens een 16GB ipad2 geworden, voor wat banksurfen en wat strips lezen op vakantie ruim voldoende. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Shanquish op 28-03-2012 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
shameete schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:03:
wat mij verteld toen ik afgelopen weekend een ipad ging kopen is dat de apps die voor de Nieuwe iPad uit komen/uitgekomen zijn een stuk groter zijn vanwege de hogere resolutie van dat scherm.
en dat ik dus beter van de nieuwe ipad de 32GB had kunnen nemen.

nu lijkt mij dat persoonlijk 'lichtelijk' overdreven, zeker ook omdat ik er niets over hebt vernomen in reviews e.d.
bij films e.d. kan ik mij dat wel voorstellen.

bij mij is het overigens een 16GB ipad2 geworden, voor wat banksurfen en wat strips lezen op vakantie ruim voldoende. :)
Wat een onzin. Waarom zou een applicatie groter moeten worden als de resolutie groter word?!
Als voorbeeld een Android applicatie word niet groter (of kleiner) als ik dit bij wijze van spreke op een 2.6'' smartphone installeer of een 5.6''.
En buiten dat, 16GB is echt meer dan zat het is niet zo dat je games/applicaties met een grote hebt van 10GB+ zoals bijvoorbeeld Battlefield 3 (PC).

Please correct me if i'm wrong.

[ Voor 7% gewijzigd door Perkouw op 28-03-2012 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Perkouw schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:06:
[...]

Wat een onzin. Waarom zou een applicatie groter moeten worden als de resolutie groter word?!
Als voorbeeld een Android applicatie word niet groter (of kleiner) als ik dit bij wijze van spreke op een 2.6'' smartphone installeer of een 5.6''.

Please correct me if i'm wrong.
Textures etc. kunnen wel wat groter worden natuurlijk, maar dit geldt dan wederom vooral voor games. En als een verkoper zegt dat je dan beter een 32GB kunt kopen, kun je je afvragen of hij er geen belang bij heeft om je de 32GB versie te verkopen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Hann1BaL op 28-03-2012 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Als je gewoon een paar apps gaat downloaden enz is 16 gb voldoende. Wil je echt duizenden nummers plus foto's en video's opslaan...ga dan voor de 32 gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Hann1BaL schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:08:
[...]

Textures etc. kunnen wel wat groter worden natuurlijk, maar dit geldt dan wederom vooral voor games. En als een verkoper zegt dat je dan beter een 32GB kunt kopen, kun je je afvragen of hij er geen belang bij heeft om je de 32GB versie te verkopen ;)
Agreed, maar het lijkt me niet dat (bestaande) applicaties noch games ineens een 'stuk groter' (quote uit bericht van shameete) worden wat een 32GB nodig maakt boven een 16GB.

[ Voor 9% gewijzigd door Perkouw op 28-03-2012 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
pvuc schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 08:36:
Na al een aantal maanden te hebben gewacht op het uitkomen van de TF Prime, welke niet perfect was en duur, en nu het uitkomen van de nieuwe iPad wil ik nu eigenlijk gewoon een tablet gaan kopen. (Kan wel blijven wachten maar er is altijd wel weer een mooiere tablet over x maanden)

Nu wil ik dit weekend gaan kijken of het de iPad2 of de iPad3 gaat worden. Het wordt hoe dan ook een iPad zonder 3G want hij is voornamelijk bedoelt om thuis te surfen, emailen ed.

Waar ik nog wel mee zit zijn de berichten dat de apps voor de iPad gaan toenemen in aantal MBs dat ze gebruiken. Daarom vraag ik me af of ik de 16Gb of toch de duurdere 32Gb versie moet kopen. Wat zijn jullie gedachten hierover?

Thanks
Aangezien je voor een TF Prime ging, ga ik ervan uit dat je een android systeem prefereerd? kijk eerst eens wat je ermee wilt doen thuis buiten emailen en internetten voordat je besluit een ipad te kopen. Let er bijvoorbeeld wel op dat een ipad geen Sdcard slot heeft en bijv ook geen standaard hdmi uitgang. die mogelijkheden heb je wel , maar betaal je een meerprijs voor. Ook heeft de ipad geen flash-ondersteuning (die nu 'nog' redelijk nodig is voor vele sites). Op de Prime kan je (als het je niet bevalt) custom roms plaatsen die geheel naar smaak en snelheid zijn aangepast op de wensen van de user. en ja, die ICS versie wordt echt wel gefixed. Ipads zijn mooi, maar vaak beperkt voor de echte tweaker ;)

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Crypter schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:20:
[...]

Aangezien je voor een TF Prime ging, ga ik ervan uit dat je een android systeem prefereerd? kijk eerst eens wat je ermee wilt doen thuis buiten emailen en internetten voordat je besluit een ipad te kopen. Let er bijvoorbeeld wel op dat een ipad geen Sdcard slot heeft en bijv ook geen standaard hdmi uitgang. die mogelijkheden heb je wel , maar betaal je een meerprijs voor. Ook heeft de ipad geen flash-ondersteuning (die nu 'nog' redelijk nodig is voor vele sites). Op de Prime kan je (als het je niet bevalt) custom roms plaatsen die geheel naar smaak en snelheid zijn aangepast op de wensen van de user. en ja, die ICS versie wordt echt wel gefixed. Ipads zijn mooi, maar vaak beperkt voor de echte tweaker ;)
Bullshit wat je zegt, flash mis je totaal niet. Tevens is Android 4.0 de laatste versie met flash. Vanaf 5.0 zoiezo geen flash ondersteuning meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ik heb mijn iPad 2 nu bijna een jaar, en ik download aardig wat apps, en heb er muziek op staan.
Als je van plan bent veel games te gaan spelen, dan raad ik 32Gb toch ten zeerste aan. De iPad moet een aantal jaren mee (minimaal 2), en dan kun je er zomaar zo aan zitten.
Ik heb overigens na een jaar 52,9 Gb in gebruik.
1349 nummers van muziek
2500 fotos (import met camera connector kit, aanrader!)
189 apps (Waar er zeker 7 bij zitten welke groter zijn dan 1Gb)
3 Videos (Kleine filmpjes)

Gaat best hard dus als je wat actief bent :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:46
Ik weet niet of je gebruik maakt van een (betaalde) versie van iCloud, maar ik merk wel dat veel applicaties, hier en daar een foto en een filmpje, een hele serie digitale kranten etc hier behoorlijk aan beginnen te tikken. Zeker als je meerdere iOS devices hebt. Nou haal ik ook de 16GB nog niet maar over de helft ben ik al wel. Als je dan nog wat muziek synct zit je 16GB snel vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
alwaysleft schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:23:
[...]

Bullshit wat je zegt, flash mis je totaal niet. Tevens is Android 4.0 de laatste versie met flash. Vanaf 5.0 zoiezo geen flash ondersteuning meer ;)
Jij mist flash niet nee, maar ik heb een ipad gehad, en ik ergerde mij er dood aan. Wat een domper was dat zeg. Niks wat ik wou bekijken werkte. tenminste, in vele gevallen en dan kon ik dat ding echt uit het raam flikkeren.

en wat Android 5 betreft... dat zien we volgend jaar wel. dat is pas begin 2013.

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:06
Perkouw schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:11:
[...]

Agreed, maar het lijkt me niet dat (bestaande) applicaties noch games ineens een 'stuk groter' (quote uit bericht van shameete) worden wat een 32GB nodig maakt boven een 16GB.
Apps worden groter

Apple heeft zijn applicaties geschikt gemaakt voor het nieuwe scherm door de resolutie van alle grafische elementen op te schroeven. Opvallend is daarbij dat de grootte van sommige apps flink is toegenomen. iMovie spant de kroon met een groei van 70MB naar 404MB, maar ook Pages, Keynote en Numbers namen fors in omvang toe. Het vermoeden lijkt gerechtvaardigd dat ook third-party apps groter zullen worden, wat zou betekenen dat het beschikbare geheugen op de iPad rap zal slinken.

De toekomst moet uitwijzen of dit het geval is; op dit moment zijn er nog maar een handvol apps geschikt voor de resolutie van de nieuwe iPad. Een snelle inventarisatie stelt ons voorlopig gerust: met name apps die op tekst leunen nemen nauwelijks in omvang toe. Zo is de geüpdatete versie van Twitter nog geen twee megabyte gegroeid en de Facebook-app meet nu 23MB in plaats van 18,7MB. De game Mass Effect Infiltrator groeide van 1GB naar 1,2GB en het spel Infinity Blade II werd gek genoeg juist 150MB kleiner.
Lijkt er dus op dat er wel een kern van waarheid in zit. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Jaap-Jan schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:32:
[...]

[...]

Inderdaad, ben wel benieuwd hoe dit zich dan vertaald naar de toekomst en de gemiddelde gebruiker.
ReCreator schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:24:
189 apps (Waar er zeker 7 bij zitten welke groter zijn dan 1Gb)
189 apps waarvan dus 7 groter dan 1GB, zijn dit spellen ?
Persoonlijk vind ik 187 apps ook wel erg veel, hoeveel gebruik je er daadwerkelijk van ?

Enfin wat ik probeer te zeggen ik denk dat men voorlopig nog wel even vooruit kan met een 16GB tablet ondanks het groter worden van de applicaties. Voor een gebruiker als ReCreator zou ik zeggen haal een 32GB als je toch zoveel applicaties gebruikt en er nog veel andere meuk op hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Jaap-Jan schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:32:
[...]

[...]

Betekent dat ook dat deze apps zijn gegroeid voor de iPad2? Dat zou wel lichtelijke problemen kunnen opleveren.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:24
Flappiewappie schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:38:
[...]

Betekent dat ook dat deze apps zijn gegroeid voor de iPad2? Dat zou wel lichtelijke problemen kunnen opleveren.
Ja deze apps zijn ook gegroeid voor de iPad 1 of 2, dit omdat er geen versie afhankelijke app is. Mijn imovie app ging van een acceptabele 80MB naar 440MB, en ik heb een iPad 2.

Ik heb vanaf het begin al een 32GB genomen, mijn vriendin heeft een 16GB en die heeft er echt meer dan zat aan.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sickyb
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 22:18
Wat ik wel een beetje scheef vind is dat 16GB aan geheugen voor minder dan 20 euro aangeschaft kan worden. (http://tweakers.net/price.../geheugen-multimedia.html) terwijl het verschil van 16GB als het in een iPad zit ineens 100 euro moet kosten. hoe duur kunnen een paar geheugenchips zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:51
Ik zit ook een beetje met dit dilema. Ik had een iPad 1 met 16GB en heb nooit problemen gehad met het feit dat ie vol liep. Ik kijk er tv op via de ziggo app en lees er tijdschriften op.
Muziek staat op de NAS, dat stream ik via de Apple TV naar de stereo waarbij ik de iPad als remote gebruik. Films heb ik er ook nooit op gehad. En kwa apps.... twee pagina's had ik vol. Dat zijn er een stuk of 30 denk ik. Maar voornamelijk nieuws en andere apps, weinig games e.d.

32 GB is maar 100 euro meer, maar qua totaalprijs zit ik dan bijna aan hetzelfde bedrag als waarvoor ik een jaar geleden een nieuwe laptop gekocht heb. De iPad is ook voor 'erbij'. Even tijdens de reclame op tv een beetje twitteren en internetten.

Zo redenerende zou ik aan de 16GB voldoende moeten hebben... :P

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
rimave schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:00:
Ik zit ook een beetje met dit dilema. Ik had een iPad 1 met 16GB en heb nooit problemen gehad met het feit dat ie vol liep. Ik kijk er tv op via de ziggo app en lees er tijdschriften op.
Muziek staat op de NAS, dat stream ik via de Apple TV naar de stereo waarbij ik de iPad als remote gebruik. Films heb ik er ook nooit op gehad. En kwa apps.... twee pagina's had ik vol. Dat zijn er een stuk of 30 denk ik. Maar voornamelijk nieuws en andere apps, weinig games e.d.

32 GB is maar 100 euro meer, maar qua totaalprijs zit ik dan bijna aan hetzelfde bedrag als waarvoor ik een jaar geleden een nieuwe laptop gekocht heb. De iPad is ook voor 'erbij'. Even tijdens de reclame op tv een beetje twitteren en internetten.

Zo redenerende zou ik aan de 16GB voldoende moeten hebben... :P
Zo lezend denk ik niet dat je een dilemma hebt. Zoals je zelf al zegt is 16GB een prima optie in jou situatie. :)
Wat misschien wel een dilemma kan zijn, waarom zou je een nieuwe halen als deze nog prima werkt en alleen maar ''voor erbij'' is. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Perkouw op 28-03-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:51
Nou, ik heb m'n oude iPad 1 al verkocht. :P
Wat mij daar heel erg van tegenviel was dat bij het switchen van tab in Safari hij de pagina steeds weer opnieuw ging inladen. Dat was te wijten aan het tekort aan intern geheugen van de iPad 1.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
rimave schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:09:
Nou, ik heb m'n oude iPad 1 al verkocht. :P
Wat mij daar heel erg van tegenviel was dat bij het switchen van tab in Safari hij de pagina steeds weer opnieuw ging inladen. Dat was te wijten aan het tekort aan intern geheugen van de iPad 1.
Fair enough.
Dan zou ik gewoon weer voor een 16GB variant gaan, maar daar waren we het al over uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

16 gig voor puur apps (games moet ook nog wel kunnen) en email/internet
32 gig voor bovenstaande + ook nog fotos/muziek/filmpjes voor onderweg
64 gig voor bovenstaande + "gehele" muziek collectie of gehele collectie filmpjes/fotos

Als je puur focussed op muziek zou je ook nog de 16gig + iCloud kunnen nemen (20k muziek kunnen streamen en voor onderweg alleen je 4 favoriete albums tijdelijk ff downloaden). Ook zou ik adviseren om apps die je niet gebruikt gewoon regelmatig op te ruimen.

De grotere formaten iPad zou ik alleen kopen als je iPad een soort van desktop/laptop vervanger gaat worden voor je. De data is heel goed en snel uit te wisselen met een PC. 100,- euro per 16gig is gewoon teveel. Voor 200 euro koop je 48gig aan ipad geheugen maar ook 2000gig aan hdd ruimte.

[ Voor 25% gewijzigd door Flappiewappie op 28-03-2012 13:20 ]

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostMartijn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-04 15:22
Ik heb een iets andere mening. Uiteindelijk raakt je Ipad ( geld ook voor bijvoorbeeld je IPhone ) langzaam vol. Zeker als je er ook muziek en foto's op gaat zetten. Je zet er vak meer en meer bij en haalt er zelden wat van af. Ik heb gekozen voor de 16 GB variant. Nu heb ik spijt want ik heb nu nog maar 1 GB over.

Als ik jou was zal ik zeker voor de 32 GB variant gaan. Misschien zelf wel nog een stap hoger.

Windsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

JoostMartijn schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:19:
Ik heb een iets andere mening. Uiteindelijk raakt je Ipad ( geld ook voor bijvoorbeeld je IPhone ) langzaam vol. Zeker als je er ook muziek en foto's op gaat zetten. Je zet er vak meer en meer bij en haalt er zelden wat van af. Ik heb gekozen voor de 16 GB variant. Nu heb ik spijt want ik heb nu nog maar 1 GB over.

Als ik jou was zal ik zeker voor de 32 GB variant gaan. Misschien zelf wel nog een stap hoger.
Onzin, voor een besparing van 200 euro willen heel veel mensen best af en toe hun iPad aan hun pc/mac hangen om alleen de dingen de op dat moment relevant zijn uit te wisselen.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:45
Waarom niet gewoon een camera connector kit a 7 euro kopen(dealextreme) incl. een sd-kaartje a 30 euro, dan heb je voor 37 euro 32gb erbij? Voor apps is het inderdaad niet ideaal en niet de meest nette oplossing, maar werkt wel voor video's en foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je tijdschriften leest dan gaat het vrij rap. Zo'n nummer van Wired is bijvoorbeeld 300+MB. Een jaargang National Geographic die je meestal wel wilt bewaren is bijna 1GB. Fifa 2012 is 900MB.

Met de iPad 2 en 3 is er genoeg grafische power aanwezig om het interessant te maken voor veel game studio's om hun PS3/Xbox games te porteren dus dat zit er ook aan te komen.

En natuurlijk schiet je met de iPad 3 veel meer films en foto's. Niet zozeer op straat of vakantie maar wel binnenhuis. Die kan je natuurlijk direct 'flushen' naar je PC/iMac maar waarschijnlijk wil je ze wel houden op de iPad zelf om mee te nemen maar ook om 'grappige' effecten op toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
KAdrifter schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:29:
Waarom niet gewoon een camera connector kit a 7 euro kopen(dealextreme) incl. een sd-kaartje a 30 euro, dan heb je voor 37 euro 32gb erbij? Voor apps is het inderdaad niet ideaal en niet de meest nette oplossing, maar werkt wel voor video's en foto's.
Werkt dat een beetje fijn dan. Dat is namelijk mijn enige bezwaar. Het is mij niet zo zeer om de apps te doen, maar meer om foto's en video's die ik graag op de ipad wil bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvuc
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Bedankt voor alle feedback!

Als ik het zo lees dan lijkt het duidelijk voor mij. De 16GB is voldoende voor wat surfen en mailen. Voor die ene keer dat ik hem van huis uit meeneem vol zetten met films/muziek (evnt. gebruikmaken van de camera kit a 7 euro) en dan ben ik voorzien.

Nu nog beslissen of het een ipad2 of ipad3 gaat worden (ongeveer 80 euro verschil) maar dat moet ik nog in de winkel beslissen of het nieuwe scherm opweegt tegen het "extra" gewicht en dikte.

Nog even een reactie op mijn eventuele keuze voor een TF Prime. Ik denk dat een iPad langer gesupport wordt qua software updates ivm een android apparaat. Voor een ding dat een paar jaar mee moet lijkt mij dit toch wel fijn. Ik ben wel een techneut maar ik zie mijzelf niet lopen klooien met custom roms ed het moet gewoon werken. Verder vindt ik wel dat android en apple zo hun eigen voor- en nadelen hebben en dus is het moeilijk kiezen. Daarom speelt ook de bouw qualiteit van de tablet een rol. De ipad en TF Prime zijn wat mij betreft qua bouw het beste wat er te krijgen is. De ipad 16BG is dan ook nog 100 a 200 euro goedkoper (tov ipad3 en ipad2) en dat vindt ik veel geld. Al helemaal omdat ik bij de Prime een dock krijg waar ik toch niets mee wil doen. Was de TF Prime 32GB zonder dock te krijgen en dus ook voor een prijs tussen de 400 en 500 euro dan wordt het toch een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 12:00
Ik heb de titel aangepast naar "iPad 16GB of 32GB kopen?"

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Om mijn mening te geven ik heb destijds een 32gb aangeschaft onder het mom van 16gb zit zo vol maar in de praktijk valt dit heeel erg mee. Als ik met de ervaringen van nu opnieuw de keuze zou mogen maken zou ik voor de 16gb versie gaan.

Ik gebruik de ipad ook voornamelijk voor thuis, heb de beschikking over een NAS waar mijn data echt op staat en als ik af en toe reis dan zet ik er een paar films/series op maar kom dan nog lang niet op de 32gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:01
pvuc schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 08:36:

Thanks
Voor het beetje surfen, emailen ed. Heb ik de iPad 3 16GB wifi gekocht. (kom van een iPad 2 16GB wifi)
De vraag die jezelf kan stellen: Een iPad 2 tegenover de iPad 3 is €80 duurder. Is mij dat waard?
Vraag 2) Ga ik zware games spelen.
Vraag 3) Is me alle "extra`s" (zoals beter scherm, camara etc) Hech je daar waarde aan?

Ik ben zelf wel overgestapt van de iPad 2 naar de iPad 3, omdat voor mij het retina scherm belangrijk vind. Ik lees heel veel via internet.

Maar nogmaals. Ga op je gevoel af, want dat is (meestal) de beste keuze. :)

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawathay
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 13:59
Ik zit in dezelfde situatie en ga voor de 16gb versie. De series die ik volg zijn toch via internet terug te kijken. Tenminste, uitzending gemist en rtl gemist zijn ook te gebruiken via een ipad neem ik aan?

16 gb is voor een paar honderd muziek nummers en een paar games wel voldoende denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:50

Turfschipper

Hup NAC

Ik zit eigenlijk met hetzelfde vraagstuk, maar dan 1 tree hoger. Moet ik 32 of 64 nemen. En ik denk dat ik voor de 64 ga, om niet achteraf spijt te krijgen. Als ik dan ruimte over heb, dan is dat maar zo.

Ik wil hem namelijk gaan gebruiken voor films. En ik wil, in tegenstelling wat ik vaak lees, wel veel gebruik van de camera gaan maken. En ook iphoto en zulke programma's gebruiken om wat foto's aan te passen.

Dus ja.... dan zit ik met 32 misschien net aan het minimum wat ik nodig heb. Althans, dat denk ik te lezen tussen alle berichten op allerlei forums.

---

Wat ik me af vraag, hoe zit het met de snelheid als je kijkt hoe vol je ''schijf'' is?

Ik bedoel een 32 ipad, waar 5% van gebruikt is, draait ie sneller/soepeler als een 32 ipad die al bijna helemaal vol staat?

Maakt dat eigenlijk uit? Of is dat een domme vraag? (zou kunnen, heb er helemaal geen verstand van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:15
Ik ben ook van plan de nieuwste iPad aan te schaffen. Ik neig naar de 32GB Wifi versie. De reden is dat behalve de apps die groter zijn, de betere camera wel eens zou kunnen zorgen voor leuke projectjes die ruimte in beslag gaan nemen.

Met iCloud en Dropbox kan ik het thuis denk ik wel doen met 16gig. Door het gebrek van 3g moet ik echter rekening houden met 'what if' situaties als wifi niet beschikbaar is onderweg. Door de grootte van HD films en andere entertainment media zou 16 gig naar mijn mening wel eens te beperkt kunnen uitvallen. HD films streamen als ik in de tuin zit, zie ik ook voor problemen zorgen via een 54G netwerk.

Ik hoop dat ik met de 32 gig versie een beetje in de goede richting denk.

[ Voor 4% gewijzigd door PjotrStroganov op 28-03-2012 18:45 ]

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 10:07
Crypter schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:30:
[...]

Jij mist flash niet nee, maar ik heb een ipad gehad, en ik ergerde mij er dood aan. Wat een domper was dat zeg. Niks wat ik wou bekijken werkte. tenminste, in vele gevallen en dan kon ik dat ding echt uit het raam flikkeren.

en wat Android 5 betreft... dat zien we volgend jaar wel. dat is pas begin 2013.
Dit is enorm veranderd. In het begin was dit het geval. Maar tegenwoordig werkt alles gewoon.
Werkelijk alles heeft een HTML5 variant onder de flash variant zitten. Waar de HTML5 variant zuiniger is en dus beter voor de batterij :)

Als je met de iPhone of iPad naar een willekeurige website gaat, Tweakers Telegraaf Insidegamer Youtube Vimeo het maakt niet uit alle filmpjes werken. Ik heb nog nooit een filmpje gehad dat niet werkte met de iPad.

Ik mis flash in zijn geheel niet. Het enige nadeel aan geen flash voor mij was dat sommige filmpjes het niet deden maar sinds dit is komen te vervallen mis ik het iedergeval niet.
Wat ik helemaal niet mis zijn de Flash advertenties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 20:37
Je moet ook wel een beetje goed met je beschikbare ruimte omgaan natuurlijk. In het begin zat ik met 16GB ook heel snel tegen de max aan. Maar toen ging ik wat kritischer kijken naar wat er allemaal op stond en toen bleek dat veel zaken er onnodig op stonden. Veel games wilde ik graag er op hebben maar ik speelde ze zelden of ik had ze al uitgespeeld en deed er verder niks meer mee. Sommige apps bleken behoorlijk groot (>200MB) terwijl ze eigenlijk nauwelijks functionaliteit toevoegden over een andere app die ik al had. Na een herstel heb ik ze verwijderd en eigenlijk nooit gemist. En heb ik ze toch nodig, kan ik ze altijd opnieuw downloaden uit de appstore.

Ik had verder veel foto's erop staan, die ik eigenlijk ook op een online service als Flickr zou kunnen zetten. Dat scheelt ook behoorlijk wat ruimte en je kan ze toch altjd zien.

Met andere woorden, als je goed omgaat met de beschikbare ruimte kan 16GB je best nog ver brengen. Mocht je aan je max zitten qua ruimte kan het ook altijd handig zijn om eens een keer een schone herstel uit te voeren in plaats van een bestaande backup. Als je moet kiezen welke bestaande apps je opnieuw wil installeren dan maak je vaak andere beslissingen dan als je moet kiezen welke apps je moet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 12:17
Ik ben voor de 64GB gegaan, omdat ik àl mijn foto's erop wil hebben, en dat zijn er zo'n 11.000 op dit moment. Dit wil ik omdat ik de iPad dan echt als een soort digitaal fotoalbum kan gebruiken, en ook bijv. bij opa en oma wat foto's kan laten zien en niet afhankelijk ben van een internet verbinding.

Ik had hiervoor een iPad 1 32GB en toen nog zo'n 1000 foto's minder, en dat nam zo'n 16GB in beslag. Een paar apps en wat muziek erbij, dus ik had nog zo'n 4GB vrij... Op dat moment was het dus genoeg, maar ik had weinig speling.

Met het idee dat op de nieuwe iPad in nog hogere resolutie de foto's worden opgeslagen en dus meer ruimte gaan innemen, ben ik daarom voor 64GB gegaan. De 11.000 foto's nemen bij elkaar nu zo'n 20GB in beslag. Een paar apps erbij. dus op dit moment heb ik al zo'n 25GB in gebruik. Nu heb ik ook de mogelijkheid om wat 1080p filmpjes van mijn camcorder erop te zetten.

Als je dit soort dingen niet van plan bent, maar gewoon alleen wat erop wil internetten is 16GB echt wel genoeg. Wil je iets meer erop opslaan dan is 32GB wel aan te raden, 64GB is alleen in de wat extremere gevallen (zoals die van mij :P) nodig ;)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Pagina: 1