Navigatie uit 2010 met defect sticker, ontbrekende kabels, kaarten van alleen(?) Amerika, gebroken installatie cd en verfrommelde doos. Vervolgens vraagt iBood of ik even de hele doos terug wil sturen. Geweigerd natuurlijk, want dan zie ik hem niet terug want die navigatie is niet te repareren. Benieuwd hoe ze daar op reageren en anders nog maar eens via social media proberen.
Anoniem: 694866
Zou niet mogen, maar is echt elke hunt al gebeurdAnoniem: 747631 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:32:
deze keer zitten er blijkbaar veel kapotte dingen in de doos, zou toch niet mogen...

Bij mij ging het apparaat in eerste instantie wel aan, maar na het afsluiten in tweede instantie niet meer. Er is gewoon extra risico bij dit soort producten denk ik (geretourneerde/refurbishede).Anoniem: 747631 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:32:
deze keer zitten er blijkbaar veel kapotte dingen in de doos, zou toch niet mogen...
Lekker, mijn doos is dus opengeweest tijdens de transport. Ik had dus een lijst gevraagd met de inhoud(simpele request lijkt mij). Ibood reageert nergens op, Tickets, Mail, Social Media, en zelfs met bellen flikkeren ze de hoorn erop na mij 10minuten in de wacht gezet te hebben, WTF!
'deze keer'Anoniem: 747631 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:32:

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Terug van vakantie en zojuist box opgehaald bij Primera.
Qua waarde zeker tevreden, heb alleen aan het meeste niet zoveel.
Inhoud (waardes zijn geschat en/of opgezocht):
dell latitude e6430 refurbished €300.00
Harman Kardon CL headphones €117.00
Helly hansen zomerjas €89.00
laptop bag nylon €80.00
belkin surge protector stekkerdoos €52.00
walra badlaken €30.00
british knights sneakers maat 42 €30.00
tshirt €25.00
wilson staff polo €18.00
cruzer glide 4gb €8.00
curver bakjes €8.00
fake apple earpods €5.00
mes €5.00
durex realfeel 6 condooms €5.00
Oral B elektr tb borstels (fake) €4.00
Visolie omega 3 (over datum) €0.00
Totaal €776.00
Qua waarde zeker tevreden, heb alleen aan het meeste niet zoveel.
Inhoud (waardes zijn geschat en/of opgezocht):
dell latitude e6430 refurbished €300.00
Harman Kardon CL headphones €117.00
Helly hansen zomerjas €89.00
laptop bag nylon €80.00
belkin surge protector stekkerdoos €52.00
walra badlaken €30.00
british knights sneakers maat 42 €30.00
tshirt €25.00
wilson staff polo €18.00
cruzer glide 4gb €8.00
curver bakjes €8.00
fake apple earpods €5.00
mes €5.00
durex realfeel 6 condooms €5.00
Oral B elektr tb borstels (fake) €4.00
Visolie omega 3 (over datum) €0.00
Totaal €776.00
AMD Ryzen 5600 - MSI B350 Gaming Pro Carbon - Gskill DDR4 32GB @ 3200Mhz - Sapphire Radeon 380X 4GB - Samsung Evo 960 NVMe 250GB SSD - Sandisk Ultra II 960 GB SSD - Bitfenix Whisper 550W - Fractal Design Define C
Dat is wel een lekkere Dell tym87 

0111010001110111011001010110000101101011011001010111001001110011
Laptop donderdag verstuurd met flink wat trammelant, heb helaas nog niks van Ibood mogen vernemen, zeker de wijze waarop dit gegaan is zit me niet lekker. Ik stuur een mail op donderdag waarin ik wat vragen stel, maar tot op heden geen antwoord. Communicatie en zorgvuldigheid staan niet echt hoog in het vaandel hier helaas.. Ik ben bang dat mijn (on)geduld weer op de proef gaat worden gesteld..
Anoniem: 747631
weet je al van iets meer?
_Heisenberg_ schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:56:
Laptop donderdag verstuurd met flink wat trammelant, heb helaas nog niks van Ibood mogen vernemen, zeker de wijze waarop dit gegaan is zit me niet lekker. Ik stuur een mail op donderdag waarin ik wat vragen stel, maar tot op heden geen antwoord. Communicatie en zorgvuldigheid staan niet echt hoog in het vaandel hier helaas.. Ik ben bang dat mijn (on)geduld weer op de proef gaat worden gesteld..
Helaas nog niet, is nog in behandeling en kan tot 6 weken duren.. Ik stuurde ook een mail met een vraag over de verzendkosten, die werd niet eens beantwoord. Hoopte dat het niet al te lang zou gaan duren, maargoed als ie werkend weer terugkomt dan is dat niet zo erg uiteindelijk.
Even een update over m'n defecte Patriot Blast SSD van 480 GB: Ik heb deze RMA gestuurd naar Patriot zelf (zitten in NL) en ik heb vandaag een gloednieuwe 480 GB schijf binnen gekregen!!!! Hoefde ik niet mijn hele box op te sturen! Ik begreep dat er nog een paar mensen waren die een defecte SSD van Patriot hadden. Gewoon RMA sturen!! 

Paulus de Ddoskabouter vs. de boze h4x
En die RMA van jouw wordt gemaakt en als refurb verkocht aan iBood en komt de volgende keer weer in een boxXixmeister schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:54:
Even een update over m'n defecte Patriot Blast SSD van 480 GB: Ik heb deze RMA gestuurd naar Patriot zelf (zitten in NL) en ik heb vandaag een gloednieuwe 480 GB schijf binnen gekregen!!!! Hoefde ik niet mijn hele box op te sturen! Ik begreep dat er nog een paar mensen waren die een defecte SSD van Patriot hadden. Gewoon RMA sturen!!

iPhone 12 | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9
Inmiddels verpatst voor 170, H/K koptelefoon ben ik zeer tevreden over en de jas is ook mijn maat. De wat goedkopere artikelen komen ook deels wel van pas hier in huis dus uiteindelijk geen onaardige deal

AMD Ryzen 5600 - MSI B350 Gaming Pro Carbon - Gskill DDR4 32GB @ 3200Mhz - Sapphire Radeon 380X 4GB - Samsung Evo 960 NVMe 250GB SSD - Sandisk Ultra II 960 GB SSD - Bitfenix Whisper 550W - Fractal Design Define C
Ik heb vandaag mijn iBOOD box ontvangen en er zat geen enkel defect product in!
HAHAHAHAHAHHA 1 APRIL!!!!
HAHAHAHAHAHHA 1 APRIL!!!!
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Nog maar is gebeld met iBood, over een bestelling die retour ging.
Hadden ze alleen gezegd dat ze over gingen tot crediteren, maar vervolgens niet gebeurd.
En over het defecte product in mijn box, was zijn collega mee bezig (al 2,5 week).
Hadden ze alleen gezegd dat ze over gingen tot crediteren, maar vervolgens niet gebeurd.
En over het defecte product in mijn box, was zijn collega mee bezig (al 2,5 week).
Ik weet even niet zo goed waar ik dit anders kwijt moet, maar ik heb een iPhone 4s Refurbished ontvangen in de box maar als ik het imei nummer invoer op https://checkcoverage.apple.com/ dan staat er dat er geen technical support meer gegeven wordt. Oftewel; geen garantie.
Heeft iemand hier ervaring mee? Heb ik überhaupt wel garantie op de iPhone of mag iBood ook zonder wettelijke garantie verkopen?
Heeft iemand hier ervaring mee? Heb ik überhaupt wel garantie op de iPhone of mag iBood ook zonder wettelijke garantie verkopen?
Volgens de Ibood FAQ wel:Michielgb schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:36:
Ik weet even niet zo goed waar ik dit anders kwijt moet, maar ik heb een iPhone 4s Refurbished ontvangen in de box maar als ik het imei nummer invoer op https://checkcoverage.apple.com/ dan staat er dat er geen technical support meer gegeven wordt. Oftewel; geen garantie.
Waarom verschilt jullie garantie ten opzichte van die van de EU wetgeving? Naast de fabrieksgarantie, is er ook nog de garantie vanuit de verkopende partij zoals bepaald bij wet. Dit kan per land en per aanbieding verschillen. De basis van onze garantie is de Europese wetgeving, tenzij de nationale wetgeving prevaleert. In Nederland bijvoorbeeld kunnen garantietermijnen afwijken van de EU basiswetgeving van 2 jaar. Dit is rechtsgeldig. Ook kan de garantie per aanbieding verschillen. Op refurbished en recertified producten bijvoorbeeld (dat zijn producten die niet volledig nieuw zijn) kunnen we, geheel volgens de wetgeving, een kortere garantieperiode afgeven. Houd dus rekening met de garantie als je een aankoop doet of een klacht indient. Waar kan ik mijn garantie terugvinden? Je kunt deze terugvinden bij de aanbieding op de dag zelf of later in het Product Forum.
Ik heb mijn laptop 10 maart opgestuurd, maar ik heb alleen het bericht gehad dat het ontvangen is en tot 6 wekenAbel1991 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:19:

Hi Abel1991!Abel1991 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:19:
Wil je ons mailen op webcare@ibood.nl met jouw bestel/order nummer? Dan gaan we er even naar kijken!
Met vriendelijke groet,
iBOOD Webcare Team
Ha, Ibood.Webcare iBOOD schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:37:
[...]
Hi Abel1991!
Wil je ons mailen op webcare@ibood.nl met jouw bestel/order nummer? Dan gaan we er even naar kijken!
Met vriendelijke groet,
iBOOD Webcare Team
Nogmaals, mijn geld is afgeschreven, maar de bestelling niet doorgekomen, ondertussen nog steeds geen geld terug gehad. Overigens ook niks meer gehoord over de defecte product uit mijn box, enige communicatie is toch wel fijn. A fin, ik zal nogmaals een mailtje eruit gooien.
Ik heb bericht gehad over mijn kapotte Lenovo Yoga 3 pro (wat overigens een AZERTY-model was), hoe het ermee is heb ik niet gehoord. Ik heb te horen gekregen dat ik een vervangend product krijg, namelijk: http://producthistory.eu/...ties-WiFi-en-2-LCD-scherm
Helaas is dit natuurlijk een veel "mindere" gadget qua waarde, maar aangezien ik slechts €100 heb betaald ga ik er toch wel mee akkoord. Jammer dat ze de laptop niet konden repareren oid, er zat nog zelfs fabrieksgarantie op bij Lenovo zelf.. Maar aangezien ik zonder factuur zelf voor de reparatiekosten van de laptop zou moeten opdraaien en het een AZERTY-model is, ga ik hier toch mee akkoord. Uiteindelijk heb ik alsnog een mooie deal, alleen net wat minder. Ondanks een miscommunicatie en lang wachten, ben ik uiteindelijk toch tevreden!
Helaas is dit natuurlijk een veel "mindere" gadget qua waarde, maar aangezien ik slechts €100 heb betaald ga ik er toch wel mee akkoord. Jammer dat ze de laptop niet konden repareren oid, er zat nog zelfs fabrieksgarantie op bij Lenovo zelf.. Maar aangezien ik zonder factuur zelf voor de reparatiekosten van de laptop zou moeten opdraaien en het een AZERTY-model is, ga ik hier toch mee akkoord. Uiteindelijk heb ik alsnog een mooie deal, alleen net wat minder. Ondanks een miscommunicatie en lang wachten, ben ik uiteindelijk toch tevreden!
Of je had iBood om een lijst met producten gevraagd die in jouw box zaten, en deze samen met de factuur van de box naar Lenovo gestuurd, zodat de laptop wel in aanmerking komt voor garantie._Heisenberg_ schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 20:25:
Ik heb bericht gehad over mijn kapotte Lenovo Yoga 3 pro (wat overigens een AZERTY-model was), hoe het ermee is heb ik niet gehoord. Ik heb te horen gekregen dat ik een vervangend product krijg, namelijk: http://producthistory.eu/...ties-WiFi-en-2-LCD-scherm
iPhone 12 | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9
Het ging om de originele factuur van de bestelling van de laptop, deze had ik niet en Ibood ook niet. Wel bedankt voor je input.SmashingJummy schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 20:54:
[...]
Of je had iBood om een lijst met producten gevraagd die in jouw box zaten, en deze samen met de factuur van de box naar Lenovo gestuurd, zodat de laptop wel in aanmerking komt voor garantie.
De inhoud van de box + de factuur van de box is toch gewoon de originele factuur van de laptop voor jouw?_Heisenberg_ schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 20:57:
[...]
Het ging om de originele factuur van de bestelling van de laptop, deze had ik niet en Ibood ook niet. Wel bedankt voor je input.
Ja, maar die laptop is al eerder verkocht geweest denk ik, aangezien er toen ik voor het eerst (en tegelijk ook voor het laatst) inlogde er al een account op iemands naam+wachtwoord op stond. Verder had Ibood zelf ook geen factuur en wou Lenovo niet onder de garantie repareren zonder factuur, dus alleen tegen betaling.SmashingJummy schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 21:01:
[...]
De inhoud van de box + de factuur van de box is toch gewoon de originele factuur van de laptop voor jouw?
Let op:
Geen V&A posts
Geen V&A posts