Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Hahahaha CLB wordt ongeduldig!!! 😀CLB schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:49:
Met de release van de Huawei P9 nog even wat afmetingen / gewichten bij elkaar gezet van metalen smartphones en dan valt de X Performance toch wel redelijk buiten de boot qua gewicht zeg (met de P9 dan)
HTC One M8: 146.4 x 70.6 x 9.4mm / 160 gram
HTC One M9: 144,6 x 69,7 x 9,6mm / 157 gram
Sony Xperia X Performance: 143,7 x 70,4 x 8,7 / 165 gram
Huawei P9: 145,0 x 70,9 x 6,95mm / 144 gram
Sony had dat ding gewoon niet moeten presenteren op het MWC, dit wachten is echt totale onzin
DaveD
Haha dat ook, maar dit is natuurlijk gewoon de reinste onzin.DaveD1109 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:39:
Hahahaha CLB wordt ongeduldig!!! 😀
Maar okee, kom maar in mei ofzo, dan zien we het wel weer.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Vind het ook belachelijk lang duren!CLB schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:48:
[...]
Haha dat ook, maar dit is natuurlijk gewoon de reinste onzin.
Maar okee, kom maar in mei ofzo, dan zien we het wel weer.
DaveD

En overal waar Ik het in de winkel heb gevraagd wisten ze van niks en gingen ze het op internet opzoeken..

In progress: VW kever

En van wie komt die mail? Van Sony zelf?wickedm3n schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 17:58:
Ik heb vandaag een mail ontvangen dat de X lijn vanaf 25 april te pre-orderen is.. ik dacht zelf dat dat al kon..maar betekent dít dat ze ergens in mei gaan leveren??
En laten we hopen dat er inderdaad niet lang meer op gewacht hoeft te worden.
Gewoon doen
Ja zoals hieronder ook al geantwoord van Sony zelf..staringgg schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:53:
[...]
En van wie komt die mail? Van Sony zelf?
En laten we hopen dat er inderdaad niet lang meer op gewacht hoeft te worden.
Ze laten ons echt wel lang wachten...
Ik ben naar de X Performance aan het kijken als opvolger van mijn Z2
Hier hetzelfde. Ik heb de Z5 direct teruggestuurd toen ik mijn oude HTC One (m7) er naast legde. De kwaliteit van het scherm van de Z5 was een flinke tegenvaller en haalde het gewoon niet bij de HTC. De camera maakte daarentegen wél mooie plaatjes.honey schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:06:
Is al iets bekend over het schermkwaliteit? De Z3c en Z5 waren bizar slecht (kleurweergave etc). Ik heb nu nog de Z3c, maar neig naar Samsung S7 om het scherm, maar Sony heeft mogelijk een betere camera.
Voor mij meest belangrijk zijn camera en scherm.
De eerste beelden die ik (op het internet) van het scherm van de Xperia X zag, waren niet hoopgevend want ik zag weer een lichtblauwe zweem waar je gewoon wit wil zien.
Ik heb nu een Galaxy S7 edge. Beetje groot, maar verder super. Blij dat ik geen Sony heb gekocht.Tweddy schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 17:31:
[...]
Hier hetzelfde. Ik heb de Z5 direct teruggestuurd toen ik mijn oude HTC One (m7) er naast legde. De kwaliteit van het scherm van de Z5 was een flinke tegenvaller en haalde het gewoon niet bij de HTC. De camera maakte daarentegen wél mooie plaatjes.
De eerste beelden die ik (op het internet) van het scherm van de Xperia X zag, waren niet hoopgevend want ik zag weer een lichtblauwe zweem waar je gewoon wit wil zien.
Eindelijk is de camera software aangepast, ziet er echt stukken beter uit. Nu hopelijk nog een goed scherm...
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Bewust geen z 3/ of 5 genomen om het fragiele glas , zeker met mijn werkzaamheden verwacht ik dat er toch wel een aantal keer een breuk in zal zitten.
Maar wat ik begrijp is alleen de performance water dicht.
De X en Xa niet, de Xa kan ik indenken maar de X vind ik wel erg jammer.
Ik zal er nooit mee gaan zwemmen,maar regelmatig haal ik m best aardig nat uit mijn borst zak van het zweet.(ja met mijn werk)
En ook even een filmpje kijken van de gopro en of instellen of deze goed gericht staat, aan zee , dus met nat , vochtige handen.
Ook met de eerste Z die ik nu nog heb vind ik ook met stof waar ik veel in werk erg fijn dat het er niet in gaat,
Dit is de rede geweest dat ik voor deze sony gekozen heb.
Altijd een sony fan geweest met telefoons, maar als de performance er voorlopig ook niet hier in nederland uitgegeven gaat worden zal ik toch in gedachten moeten gaan wennen om naar samsung s7 te gaan.
Zijn er hier die daar wat meer info over hebben of is het nog steeds koffie dik kijken.
Komt wel hoor, alleen veel providers zullen zich richten op de Xperia Xouwefreaker schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:40:
Zijn er hier die daar wat meer info over hebben of is het nog steeds koffie dik kijken.
Als je het vergelijkt met de competitie (HTC, Samsung, LG) heeft Sony deze ronde minder vernieuwing toegevoegd aan de Xperia X lijn t.o.v. de Xperia Z5 lijn. Echter, dit kun je ook anders bekijken: Sony hoeft minder te verbeteren, want ze hadden de zaakjes al goed op orde.Dutchy007 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 22:57:
Ligt het nou aan mij of heeft de X series nu totaal géén meerwaarde tegenover de Z5 series? Ik denk dat Sony het beste wat marketingbudget in zijn zak had kunnen houden en gewoon weer voor de gouden Z6 Compact / Z6 / Z6 Premium combinatie had moeten gaan.
Als voorbeeld Samsung, met de S6 en S7. Een significante verandering is dat bij de S7 de micro-SD storage weer terug is. Dit is bij Sony niet het geval, want dit was er altijd al en is er nu nog steeds. Goed geluid had de Z5 ook al, de camera is (net als bij de concurrentie) geupgrade (hoe de 23mp van de Xperia X(P) presteert t.o.v. de 12MP camera's van de HTC 10 en Galaxy S7 is nog niet te zeggen) en de SoC is ook geupdate (net als bij de anderen).
Hetgeen wat ik wel mis bij de evolutie naar de Xperia X-lijn zijn een grotere accu, geen adoptable storage en USB type-C. De accu is er in mAh iets op achteruit gegaan, maar het scherm is iets kleiner en de SoC zuiniger, dus onder de streep zal het wel enigszins hetzelfde zijn. Samsung heeft echter wel de accu flink vergroot t.o.v. de Galaxy S6 lijn.
USB type-C is op de S7 niet te vinden, maar op de HTC 10 wel en het is daar ook nog eens USB 3.1.
In het HTC 10 topic heb ik laatst de volgende vergelijking gemaakt van de verschillende highend toestellen:
Op het moment dat we vanuit reviews weten hoe de accuduur, de camera en het geluid zijn, kan je beoordelen hoe Xperia X (Performance) het doet t.o.v. de concurrentie. Als ie daar, a.d.h.v. mijn criteria, even goed of beter uit de bus komt als de concurrentie, dan zou de Xperia X Performance voor mij het beste toestel zijn, andersom geldt dat voor b.v. de HTC 10 hetzelfde.Moi_in_actie schreef op zondag 17 april 2016 @ 23:48:
Als ik een lijstje zou moeten maken van de eisen die ik stel aan een telefoon, of beter gezegd de punten waar ik veel waarde aan hecht, dan zou dit denk ik (van hoog naar laag) neerkomen op de punten zoals hieronder, met daarbij zoals ik de huidige/aankomende telefoons zie:
HTC 10 Xperia X Perf Galaxy S7 Huawei P9 Nexus 6P 1. Looks / bouwkwaliteit ++ ++ ++ ++ ++ 2. Software ++ ++ -/-- - ++ 3. Accuduur + ?? (+) ++ +- + 4. Scherm +/++ + ++ + ++ 5. Geluid ++ ??(++) - - ++ 6. Afmeting ++ ++ ++ ++ - 7. Camera ++ ??(+) ++ +- + 8. Waterdichtheid - ++ ++ - - 9. Storage ++ + + + +- 10. USB/charging ++ +- +- ++ ++
Kort samengevat per punt:
1. De look en feel vind ik erg belangrijk en allen scoren hier erg goed. Metaal of glas, het heeft beiden zn charme.
2. Qua software is het wat mij betreft stock Android, of een redelijk lichte maar doelmatige skin. Touchwiz vind ik nog steeds een ramp en ook Huawei maakt er nog een rommeltje van.
3. Qua accuduur wint Samsung het, wellicht vlak voor de Sony (nog onbekend) vanwege hun AMOLED techniek.
4. AMOLED is erg mooi, kleurechtheid, helderheid en resolutie tellen ook mee. Allen doen het hier prima, een extra plusje voor AMOLED.
5. Geluid vind ik erg belangrijk. Er is niets zo irritant wanneer je wat vrienden een filmpje wilt laten zien, en het geluid is matig of je moet met je hand t geluid van een bagger single back/bottom speaker richten.
6. Een grote telefoon is soms handig, een erg kleine/compacte is fijn, maar rond de 5 inch vind ik de beste compromis.
7. Alhoewel ik tegenwoordig een prachtige camera heb (RX100m3), heb ik die zeker niet altijd bij me. Ik wil ten alle tijden goede plaatjes kunnen schieten.
8. Waterdichtheid vind ik een flink pluspunt, het ontneemt je kopzorgen en je smartphone kunnen schoonmaken onder de kraan is gewoon handig.
9. SD-card storage is 1 deel van de plus, adoptable storage van Android 6.0 is een ander. Alleen de HTC heeft hier beiden, de anderen hebben ofwel geen SD-card of geen adoptable storage.
10. USB type-C met quickcharge is een dikke plus, micro-USB mag van mij verbannen worden.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
https://www.allaboutphone...rijgt-primeur-hdr-scherm/
ik denk dat dit een beter toestel word dan de Z5, hopelijk word de batterij iig groter
[ Voor 22% gewijzigd door giovanni2903 op 20-04-2016 23:06 ]
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Betere CPU, beter scherm. Dan zal het waarschijnlijk wel beter worden dan de Z5 Premium.giovanni2903 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:05:
er komt een nieuw toestel in de X-lijn, namelijk de Xperia X Premium:
https://www.allaboutphone...rijgt-primeur-hdr-scherm/
ik denk dat dit een beter toestel word dan de Z5, hopelijk word de batterij iig groter
Ik vraag me eigenlijk af hoeveel ze van de premium verkocht hebben.
Moet gewoon een Xperia X Performance zijn, waarbij alleen het scherm is aangepastDeadsy schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:18:
Betere CPU, beter scherm. Dan zal het waarschijnlijk wel beter worden dan de Z5 Premium.
Denk zelf dat het eerder een beter scherm, meer geheugen (4GB en starten bij 64GB opslag) en grotere accu.CLB schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:54:
[...]
Moet gewoon een Xperia X Performance zijn, waarbij alleen het scherm is aangepast
Of de grotere accu en werkgeheugen nodig is is bijzaak. Want een X Premium zal waarschijnlijk een stuk duurder zijn dan de Performance.
Had je de bron ook al bekeken?Deadsy schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:52:
Denk zelf dat...
Yup en wat daar staat met betrekking tot resterende specs hoeft niet te kloppen, kans is aanwezig dat het klopt maar het hoeft niet.
En wat ik denk is gewoon een logische conclusie. Puur er een beter scherm in gooien zal goedkoper zijn maar als ze er de naam premium op gooien en net als bij de Z5 er ook een premium prijs voor vragen (flink prijs verschil tussen Performance en Premium) dan kunnen ze er beter voor zorgen dat het toestel op alle fronten premium is en op elk front dezelfde specs of beter heeft dan de top toestellen van de concurrent.
Helaas staat er geen lever datum en ik kan nog geen abbo afsluiten in combinatie met de X performance...
Jammer allemaal..
Nog even moed houden dan maar, ik kan vanaf half augustus pas vernieuwen, hopelijk is er dan wel de performance, want ik wil er wel 1 die waterdicht is.
Ik ga er vanuit dat de prijzen nog naar beneden gaan voordat het toestel gereleased word maar met deze prijzen zullen alleen de echte liefhebbers gaan preorderen, kan niet geloven dat ze daar bij Sony op zitten te wachten.
Nog een klein beetje hoop, maar ik denk toch dat het fake is..
Gewoon doen
Jammer dat, zoals ik eerder al zei, de focus van shops ligt op de X.
bedrijven zeggen wel vaker dat een "leak" fake is en kondigen het toestel zelf alsnog maanden later aan. we gaan het zienNL_Joshua schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:35:
http://www.gsmarena.com/x...aiwan_says-news-17945.php
Nog een klein beetje hoop, maar ik denk toch dat het fake is..
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Anoniem: 655453
ik zit met smart te wachten op dit toestel! ziet er geweldig uit kwa specificaties en uiterlijk!
Weinig tot niks...Anoniem: 655453 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:07:
is er al iets bekend over een reserveer datum van de x performance?
en wanneer deze in de winkels komt te liggen?
Heb hier nu een HTC 10 liggen, hmm als ik zie wat dat toestel allemaal te bieden heeft, hmm...
Quad HD-display is meer dan prima, camera is dat ook, vingerafdrukscanner werkt als een tiet en ik ben na een halve dag al gewend aan de plaats aan de voorkant. Toen ik de Z5 Premium had kon ik maar niet wennen aan die scanner in de zijkant van het toestel. Sense is ook helemaal verGoogled, maar de Sony-schil vind ik ook nog steeds meer dan prima werken. Looks en feel van de 10 vind ik persoonlijk ook erg erg fijn, Quick- Charge 3.0-mogelijkheden, microSD-kaartslot (en adoptable storage-mogelijkheid) en een compleet pakket.
ja ik baal ook dat er nog niks bekend is over de X performance...CLB schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 22:48:
[...]
Weinig tot niks...
Heb hier nu een HTC 10 liggen, hmm als ik zie wat dat toestel allemaal te bieden heeft, hmm...
Quad HD-display is meer dan prima, camera is dat ook, vingerafdrukscanner werkt als een tiet en ik ben na een halve dag al gewend aan de plaats aan de voorkant. Toen ik de Z5 Premium had kon ik maar niet wennen aan die scanner in de zijkant van het toestel. Sense is ook helemaal verGoogled, maar de Sony-schil vind ik ook nog steeds meer dan prima werken. Looks en feel van de 10 vind ik persoonlijk ook erg erg fijn, Quick- Charge 3.0-mogelijkheden, microSD-kaartslot (en adoptable storage-mogelijkheid) en een compleet pakket.
De HTC 10 is qua specs inderdaad erg vergelijkbaar met de X performance en op sommige punten ook wat meer bij de tijd.. maar vind de Sony mooier...
en ben een beetje sony fan..

Uit de camera test van laatst kwam de HTC 10 er niet echt best uit dacht ik toch...
Ik denk dat ik toch blijf wachten op de X performance...
Haha beide devices staan hier ook op het lijstje hoor, gewoonweg zonde dat de X Performance er nog niet is.wickedm3n schreef op zondag 01 mei 2016 @ 13:58:
ja ik baal ook dat er nog niks bekend is over de X performance...
De HTC 10 is qua specs inderdaad erg vergelijkbaar met de X performance en op sommige punten ook wat meer bij de tijd.. maar vind de Sony mooier...
en ben een beetje sony fan..![]()
Uit de camera test van laatst kwam de HTC 10 er niet echt best uit dacht ik toch...
Ik denk dat ik toch blijf wachten op de X performance...
Ik ben ook wel Sony-fan hoor, maar zo met de 10 op zak is het wel echt weer gewenning binnen een uurtje. Heb vele Sony's gehad, loop nu al een half jaar met een One M9 van HTC, dat zal uiteraard ook wel schelen. Camera is en blijft lastig, zoveel mensen, zoveel meningen. Misschien wat minder dan de Galaxy S7, maar imo zeker niet 'slecht'. Heb inmiddels al een stuk of 150 foto's in de HTC 10-thread gemieterd, gemaakt met een firmware die zou zorgen voor deze 'slechte foto's', nou ik vind ze al prima en nieuwe firmware staat om de hoek. Wachten moet je sowieso doen, zal toch echt niet meer te lang hoeven duren voor die er is...
ja tegenwoordig zit er naar mijn idee ook niet zo heel veel verschil in software skins bij android waardoor je snel went inderdaad. ok wist niet van de slechtere firmware van de HTC 10 en wat je zegt zoveel mensen zoveel meningen.. ik hoop gewoon dat de X performance snel komt. mijn Z1C doet het nog steeds prima en houd het nog 2 dagen volCLB schreef op zondag 01 mei 2016 @ 14:03:
[...]
Haha beide devices staan hier ook op het lijstje hoor, gewoonweg zonde dat de X Performance er nog niet is.
Ik ben ook wel Sony-fan hoor, maar zo met de 10 op zak is het wel echt weer gewenning binnen een uurtje. Heb vele Sony's gehad, loop nu al een half jaar met een One M9 van HTC, dat zal uiteraard ook wel schelen. Camera is en blijft lastig, zoveel mensen, zoveel meningen. Misschien wat minder dan de Galaxy S7, maar imo zeker niet 'slecht'. Heb inmiddels al een stuk of 150 foto's in de HTC 10-thread gemieterd, gemaakt met een firmware die zou zorgen voor deze 'slechte foto's', nou ik vind ze al prima en nieuwe firmware staat om de hoek. Wachten moet je sowieso doen, zal toch echt niet meer te lang hoeven duren voor die er is...

Yes, eigenaardige keuze blijf ik dat vinden.wickedm3n schreef op zondag 01 mei 2016 @ 15:17:
Maar eigenlijk hebben ze ons al lekker gemaakt vanaf eind Feb..
Ik ben persoonlijk niet zo weg van HTC-sense en als ik het design vergelijk heeft voor mij de x performance toch echt de voorkeur...CLB schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 22:48:
[...]
Weinig tot niks...
De specificaties van beide toestellen liegen er niet om, allebei toptoestellen.
Ik wacht toch liever op de X performance..
Momenteel bezit ik de oneplus 2, die gaat zeker nog wel mee tot de release date van de X performance. Het nadeel van de oneplus vind ik weer dat het allemaal niet zo lekker werkt... Het is echt puur android met wat toegevoegde features.
Vandaar dat ik weer op zoek ga naar wat nieuws, ik heb altijd goede ervaringen gehad bij sony, ik wacht nog maar even
Bij de 10 is dat voor 95% stock Android geworden heh, wist je dat?Anoniem: 655453 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:15:
Ik ben persoonlijk niet zo weg van HTC-sense
Voor de rest heb je helemaal gelijk
Nee, dat wist ik niet! Dat maakt het al een stuk beter!CLB schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:24:
[...]
Bij de 10 is dat voor 95% stock Android geworden heh, wist je dat?
Voor de rest heb je helemaal gelijk
Mee eens want het lijkt mij een geweldig toestel maar een midranger met de prijs van een iphone of galaxy 7 gaat mij wat te ver.Deadsy schreef op maandag 25 april 2016 @ 23:58:
Leuke preorder prijzen voor een toestel met een midrange CPU en welke niet waterdicht is.
Ik ga er vanuit dat de prijzen nog naar beneden gaan voordat het toestel gereleased word maar met deze prijzen zullen alleen de echte liefhebbers gaan preorderen, kan niet geloven dat ze daar bij Sony op zitten te wachten.

ik zie ik zie wat jij niet ziet
De release prijs van de X Performance is bekend, 699 euro en hij komt in juli.
Pas over pakweg 2 maanden op de markt en dan ook nog eens net zo duur als de HTC10 en een stuk duurder dan de S7. Hoe ga je met die prijs mensen overtuigen om nog eens 2 maanden te wachten?
Pas dan tenminste de prijs aan zodat je daarmee wat mensen kunt overtuigen om te wachten. Maar je moet wel een echte liefhebber zijn wil je erop wachten.
Samsung heeft met zijn vroege release en lage prijs al flink wat klanten opgepikt en HTC zal denk ik ook wel wat extras verkopen dankzij de goede specs en dunnere Sense schil.
Dit is zo jammer.Deadsy schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 19:02:
Blijkbaar hebben diverse mensen bij Sony Mobile hun hoofd gestoten ofzo en niemand durft ze erop aan te spreken.
Pas over pakweg 2 maanden op de markt en dan ook nog eens net zo duur als de HTC10 en een stuk duurder dan de S7. Hoe ga je met die prijs mensen overtuigen om nog eens 2 maanden te wachten?
Pas dan tenminste de prijs aan zodat je daarmee wat mensen kunt overtuigen om te wachten. Maar je moet wel een echte liefhebber zijn wil je erop wachten.
Samsung heeft met zijn vroege release en lage prijs al flink wat klanten opgepikt en HTC zal denk ik ook wel wat extras verkopen dankzij de goede specs en dunnere Sense schil.

Heeft de performance trouwens ook een sd slot wat dienst kan doen als simslot?
Zoals het er nu uitziet wordt het toch een z5c
Duidelijk gevalletje van beroerde marketing: te weinig, te duur en te laat. En we poetsen het wel weg met een gratis headset...Deadsy schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 19:02:
Blijkbaar hebben diverse mensen bij Sony Mobile hun hoofd gestoten ofzo en niemand durft ze erop aan te spreken.
...

Ik ben erg te spreken over mijn huidige Xperia's maar als ik naar de platte feiten/specs kijk, zou ik niet nog eens een Xperia moeten kopen. Loyaliteit houdt ergens op.
"A man has got to know his limitations..."
€470 (+ nog eens -€100 voor de headset). Dat is te overzien.
Via mobiel.nl nog goedkoper (€423).
Iemand enig idee wat voor branding tmobile toepast op zijn toestellen?
Of of de kleuren al ergens in het echt te zien zijn? Want lime gold lijkt mij wel interessant en een keer wat anders.
[ Voor 51% gewijzigd door icecreamfarmer op 04-05-2016 16:16 ]
Gratis dingen erbij heeft Sony al vaker gedaan bij de top toestellen, dus ik denk niet dat dit is ter compensatie van de hoge prijs.Robus schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:11:
[...]
Duidelijk gevalletje van beroerde marketing: te weinig, te duur en te laat. En we poetsen het wel weg met een gratis headset...![]()
Ik ben erg te spreken over mijn huidige Xperia's maar als ik naar de platte feiten/specs kijk, zou ik niet nog eens een Xperia moeten kopen. Loyaliteit houdt ergens op.
Maar inderdaad, te weinig, te duur en te laat.
Het zo laat releasen moet je compenseren met uber specs en/of prijs maar dat doen ze niet.
De X zou voor 350-399 een zeer leuk toestel zijn, een paar tientjes boven de Nexus 5X vind ik nog acceptabel. Vraag me echt af welke gek bij Sony deze beslissingen zit te nemen, want dit kan best wel eens de doodsteek worden voor Sony Mobile.
En mocht je hem preorderen reken je dan niet rijk bij het verkopen van de headphones.
Ik heb bij mijn Xperia Z een Sony MDR-1R gekregen, omdat ik veel muziek luister en hij het goed deed in de reviews heb ik hem gehouden (nog steeds zeer tevreden ermee).
Maar veel mensen hebben de headset direct op V&A of MP gezet in de hoop 80% van de winkelwaarde ofzo te vangen. Maar V&A werd ermee overspoeld en de prijs zakte echt flink, na 2 dagen ofzo zag ik ze op V&A langskomen voor 60 euro.
Op mijn advies heeft een goede maat er toen eentje gekocht op MP voor 55 euro.
http://www.xperiablog.net...orders-sony-store-europe/
Ik ga er dan ook niet vanuit dat Sony nog met de Z6 later dit jaar (of ooit) komt.
Laat Sony hier een steek vallen?
na 5 minuten overheat je toestel toch, dus zo geweldig is et sws nietTweddy schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 19:14:
Geen 4K video op de Xperia X-serie.
Laat Sony hier een steek vallen?
Andere fabrikanten hebben dat kunstje blijkbaar beter onder de knie.
Het is bijna hetzelfde als een telefoon met een qHD display, het heeft niet echt een meerwaarde.
Hoeveel % van de gemiddlede concument heeft een meerwaarde aan videos in 4k
Ik ben benieuwd hoeveel mensen in het algemeen een 4k monitor/tv hebben. Dat zal vast en zeker ook geen hoog percentage zijn.
Net zoals met al die andere cijfertjes en dingetjes die 99% van de mensen niet zien of nodig hebben is het wel iets waarop een aardig deel van de mensen een telefoon kopen.Jungelman schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 20:57:
Aan de ene kant snap ik Sony ook wel hoor dat ze geen 4k hebben.
Het is bijna hetzelfde als een telefoon met een qHD display, het heeft niet echt een meerwaarde.
Hoeveel % van de gemiddlede concument heeft een meerwaarde aan videos in 4k
Ik ben benieuwd hoeveel mensen in het algemeen een 4k monitor/tv hebben. Dat zal vast en zeker ook geen hoog percentage zijn.
Of een toestel met een 2700mah accu langer meegaat dan die van de concurrent met een 3000mah accu weten ze niet, ze zien een hoger cijfer en zien dat als een pluspunt. Idem met geheugen, resolutie of de mogelijkheid om in 4k te filmen.
En met de prijs die Sony voor de X toestellen durft te vragen zou het er gewoon op moeten zitten.
op de 2 duurste toestellen verwacht ik het idd wel, die goedkoopste niet.Deadsy schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:19:
[...]
Net zoals met al die andere cijfertjes en dingetjes die 99% van de mensen niet zien of nodig hebben is het wel iets waarop een aardig deel van de mensen een telefoon kopen.
Of een toestel met een 2700mah accu langer meegaat dan die van de concurrent met een 3000mah accu weten ze niet, ze zien een hoger cijfer en zien dat als een pluspunt. Idem met geheugen, resolutie of de mogelijkheid om in 4k te filmen.
En met de prijs die Sony voor de X toestellen durft te vragen zou het er gewoon op moeten zitten.
ik heb een z2, en daarop sluit je camera gewoon af na een paar minuten. dit is pas sinds de z3+ opgelost volgens mijTweddy schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 19:31:
Nee, als je telefoon er na vijf minuten mee kapt door hitteproblemen is dat niet zo mooi inderdaad.
Andere fabrikanten hebben dat kunstje blijkbaar beter onder de knie.
De Z5 Premium...giovanni2903 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 19:23:
Na 5 minuten overheat je toestel toch, dus zo geweldig is et sws niet
Die overheat echt niet en draait 90% van de tijd in een lagere resolutie.
Als de middelste een realistische prijs had zou ik het op die ook niet verwachten.giovanni2903 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 23:10:
[...]
op de 2 duurste toestellen verwacht ik het idd wel, die goedkoopste niet.
Het is een van de vele rare beslissingen en het rare is dat ik al die beslissingen wel begrijp, alleen passen ze niet bij de prijs.
Als ik naar de X kijk dan zie ik een toestel wat een Nexus had kunnen zijn. Goede specs,niet top maar wel dusdanig dat je er jaren mee vooruit kunt en raar genoeg zie ik dezelfde fout als welke men met de 5x gemaakt heeft bij release, de veel te hoge prijs.
edit:
Had het oververhitten bij 4k niet te maken met de SOC?
[ Voor 4% gewijzigd door Deadsy op 05-05-2016 23:41 ]
Misschien dat de nieuwe nexus die in de herfst komt weer kleiner is en betere bang for buck bied.
[ Voor 8% gewijzigd door icecreamfarmer op 06-05-2016 15:35 ]
* CLB mompelt iets over wishful thinkingicecreamfarmer schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 15:34:
Misschien dat de nieuwe nexus die in de herfst komt weer kleiner is
Gerucht is dat de kleinste van de twee 5inch zou worden.icecreamfarmer schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 15:34:
Hier is Sony door zijn prijsstelling een klant kwijt. Ik heb net mijn nexus 5 laten repareren.
Misschien dat de nieuwe nexus die in de herfst komt weer kleiner is en betere bang for buck bied.
Raar dat er wel een kleinere batterij in gaat zitten, hopelijk niet in de Europese versie. Is er nog steeds geen datum bekend voor de NL release?
Meer dan 'juli' is er niet neeJTCK schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:08:
Is er nog steeds geen datum bekend voor de NL release?
https://www.allaboutphone...digt-xperia-xa-ultra-aan/
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Andere fabrikanten kunnen het wel. Nubia Z9, Ulefone Future. Slap excuus van Sony, zullen vast wel engineers hebben die een oplossing daarvoor kunnen creëren.CLB schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:40:
Dan kon er geen vingerprintscanner meer in de zijkant geplaatst worden...
Of zorg er op zijn minst voor dat er een Snapdragon 820 en een 2k scherm inzit. Kunnen de mensen zelf bepalen welk model ze nemen.
[ Voor 16% gewijzigd door Koning-Admiraal op 20-05-2016 10:37 ]
Minder vertragingen en langere batterijduur vind ik belangrijker dan een 2K of edge to edge scherm. Bijna alle flagships van andere merken hebben dit wel, daar heb je dan altijd de keuze in. Er is juist bijna geen keuze in telefoons die een 1080p scherm hebben én een high end processor.Diederik-Jan schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:35:
[...]
Andere fabrikanten kunnen het wel. Nubia Z9, Ulefone Future. Slap excuus van Sony, zullen vast wel engineers hebben die een oplossing daarvoor kunnen creëren.
Of zorg er op zijn minst voor dat er een Snapdragon 820 en een 2k scherm inzit. Kunnen de mensen zelf bepalen welk model ze nemen.
Leuk, maar de massa geeft om design. Vandaar dat het ook niet zo goed gaat met de smartphone divisie van Sony. Omdat het voor velen wel telt en ze daarvoor voor concurrenten kiezen.JTCK schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:12:
[...]
Minder vertragingen en langere batterijduur vind ik belangrijker dan een 2K of edge to edge scherm. Bijna alle flagships van andere merken hebben dit wel, daar heb je dan altijd de keuze in. Er is juist bijna geen keuze in telefoons die een 1080p scherm hebben én een high end processor.
[ Voor 3% gewijzigd door Koning-Admiraal op 20-05-2016 11:26 ]
Anoniem: 280866
Ben op zoek naar een telefoon van de rond de 500 euro, en kwam uiteindelijk mede door de goede camera uit op de Xperia X serie.
Echter heb ik verschillende verhalen gehoord dat het toestel te duur is vergeleken met de flagships.
Tevens moet de camera zich nog maar bewijzen, met andere fabrikanten zit je ook vaak meer dan goed.
Voor het bedrag van € 599 had ik wel graag een Snapdragon 820 en 4GB RAM gezien en dat zie je niet in de X, zelfs niet in de X Performance die nog eens € 100 meer kost. Dat zijn dan adviesprijzen natuurlijk en of dat het waard is, die keuze kun alleen jij maken. Op papier zijn het in ieder geval niet de meest voordelige devices, that's for sure. De Snapdragon 650 is wel een interessante processor, vergelijkbaar met de Snapdragon 810 dus prestaties zijn gewoonweg goed, maar het valt wat tegen in vergelijking met concurrentie.
Anoniem: 280866
Probleem is dat ik al lange tijd aan het zoeken ben naar een vervanger voor mijn huidige telefoon en die voor mijn vrouw. Ik heb opzich weinig eisen , maar wil wel een perfecte camera in mijn telefoon hebben om mooie kwaliteit foto's te maken komende vakantie. Als je een budget tot 600 euro hebt, waar zou jij of jullie dan voor gaan? Ik ben geen fanboy van een bepaald merk en sta voor alles open :-)CLB schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 16:53:
De X heeft een adviesprijs van € 599, dat vind ik niet echt 'rond de 500'...
Tevens moet de camera zich nog maar bewijzen, met andere fabrikanten zit je ook vaak meer dan goed.
Voor het bedrag van € 599 had ik wel graag een Snapdragon 820 en 4GB RAM gezien en dat zie je niet in de X, zelfs niet in de X Performance die nog eens € 100 meer kost. Dat zijn dan adviesprijzen natuurlijk en of dat het waard is, die keuze kun alleen jij maken. Op papier zijn het in ieder geval niet de meest voordelige devices, that's for sure. De Snapdragon 650 is wel een interessante processor, vergelijkbaar met de Snapdragon 810 dus prestaties zijn gewoonweg goed, maar het valt wat tegen in vergelijking met concurrentie.
Naar mijn idee zijn de camera's van de Z5 en S6 de beste die ik heb gezien op een normale telefoon. Ik denk dat de S7 uiteindelijk zal winnen van de Z5. Groot voordeel, ze zijn voorbeide waterdicht waardoor je hem rondom het zwembad ook kunt gebruiken zonder bang te zijn voor wat druppels op het scherm.Anoniem: 280866 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 16:59:
[...]
Probleem is dat ik al lange tijd aan het zoeken ben naar een vervanger voor mijn huidige telefoon en die voor mijn vrouw. Ik heb opzich weinig eisen , maar wil wel een perfecte camera in mijn telefoon hebben om mooie kwaliteit foto's te maken komende vakantie. Als je een budget tot 600 euro hebt, waar zou jij of jullie dan voor gaan? Ik ben geen fanboy van een bepaald merk en sta voor alles open :-)
@CLB, de 23MP camera van Sony heeft zich toch al bewezen? Volgens mij is de camera van X en X- Performance hetzelfde als die uit de Z-serie. Alleen de software is aangepast, maar dat geldt ook voor de Z5 met Android 6.0. Volgens mij heeft de camera zich dus al bewezen.
[ Voor 14% gewijzigd door Kiswum op 21-05-2016 10:15 ]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
http://www.gsmarena.com/sony_xperia_x-review-1441p8.php
Geen verrassende conclusie: goede telefoon, belachelijke prijs.Wenzel schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 16:29:
Eerste review zover ik weet. De camera lijkt me echt super. Zelden zie ik zulke scherpe foto's.
http://www.gsmarena.com/sony_xperia_x-review-1441p8.php
Mijn abbo kon verlengt worden en na drie keer een Galaxy S gekozen te hebben, wilde ik wat anders, Van de andere merken sprak sony me wel aan. Ook omdat de smartwatch 3 van sony nu gunstig geprijst is en dat samen mooi compatible is.
Ik zag enkele weken geleden dat bij je pre-order de MDR-XB650BT erbij krijg dus toen deinitief voor de Xperia gekozen. Wat ook mee speelde is het formaat. Veel nieuwere modellen zijn groter, en ik vind de xperia x een prima formaat hebben.
Gister toestel + koptelefoon ontvangen dus nog niet bijzonder veel mee gedaan. Het scherm is mooi. Ik ben geen expert maar vergeleken met mijn oude galaxy S4, zie ik weinig verschil of bijzonderheden. Het toestel is bijna even groot maar weegt wel wat zwaarder dan de S4. Hoewel hij dus massiever is voelt het wel fragiel. Ik ben nu bang dat als ik deze laat vallen, het scherm gelijk naar de klote gaat, Met samsung telefoons heb ik dat gevoel nooit gehad, en deze heb ik ook wel eens laten stuiteren zonder (grote) brokken.
Bij het opstarten, start een wizard die je call gegevens, nrs en apps kaat importeren via de xperia transfer app. Na downloaden op het oude toestel, was er een versie mis-match en kon ik die op de Xperia alweer updaten
Toestel reageerd spontaan, apps starten vlot. Wat opvalt is in de play store, bij het drukken op install, blijft het toestel standaard 5 seconden freezen om vervolgens de app te installeren. Niet onoverkomelijk maar wel opmerkelijk omdat het toestel tot dusver bij andere taken geen hick-ups vertoont.
Zal later meer ervaringen posten. Als iemand wat specifieks wilt weten, kan ik dat ook proberen te beantwoorden.
Grootste plezier en gemak haal ik uit de interface maar dat zal meer gerelateerd zijn aan de android 6.1 die erop draait.
Over de camera. Zelf ben ik geen groot fotograaf en voor mij is de camera dan ook niet bijzonder belangrijk. Wel even ermee gerommelt. Wat opviel bij het starten van de back cam, dat deze ingesteld stond op 8MP (4:3)??? De kiesbare resolutie loopt op van
2mp (16:9)
3mp (16:9)
8mp (16:9 & 4:3)
20mp (16:9)
23mp (4:3).
Nu weet ik niet of dit gebruikelijk is maar de stappen en beeldverhoudingen voelen wat random aan. Niet mooi opgebouwd met grote stappen tussen de settings. Allicht zijn er 3rd party apps die hier meer nuance in kunnen brengen of allicht is dit gewoon een beperking van de hardware.
De front cam staat bij default ingesteld met een ¨soft skin effect¨. Deze plakt een laag over de foto met flink wat blur en verhoogd contrast. Deze functie geeft bij beweging snel foto´s met een dubbel countour. Als je deze functie inzet op portrait foto´s en het toestel goed stilhoud, levert het wel leuke plaatjes op maar wel van het niveau ¨glamour¨. Voor de huis, tuin en keuken pics is de kans op slechte foto´s gewoon te groot. Van de kleine 20, kon ik er 18 deleten door slechte contouren of grote blur plekken.
Qua belichting. Ook hier heb ik niet het idee dat de cam boven gemiddeld performed. Foto´s genomen binnenhuis of met beperkt licht, resulteren dan ook in de gebruikelijke donkere foto´s en verhoging van de ruis. De auto flitser werkt naar behoren. Geen bijzonderheden te vermelden.
Via onderstaande link wat random shots
https://drive.google.com/...RRVjMtQWxQUk0&usp=sharing
Even rond gensuffeld, belsimpel heeft em als een van de weinigen op preorder staan.
[ Voor 22% gewijzigd door sHELL op 01-06-2016 18:51 ]
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
Ik ga juist het tegenovergestelde doen. Gaming performance is voor mij niet belangrijk. Wat ik lees zal de snapdragon 650 vergelijkbaar zijn met de oud 808. Voor apps en browsen ruim voldoende de komende twee jaar (hoop ik)sHELL schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 17:06:
Was van plan de normale Xperia X te halen (die nu in de winkel ligt) maar naar de specs kijkende denk ik dat ik maar even wacht op de X Performance.
Even rond gensuffeld, belsimpel heeft em als een van de weinigen op preorder staan.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
Het prijsverschil vind ik inderdaad ook weinig. Maar ik vind eigenlijk alle telefoons boven de 500 euro outrageous.ETzPliskin schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:54:
Ik ga denk ik de X Performance bestellen als de opvolger voor mijn Z2. De X ziet er ook goed en vlot uit, maar ik vind persoonlijk het prijsverschil klein genoeg om gewoon voor het topmodel te gaan.
Ik vind het op zich wel meevallen aangezien ik het toestel echt veel gebruik gedurende de dag. Dan betaal ik liever wat meer voor een device waar ik me niet dagelijks aan stoorGuids schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:06:
[...]
Het prijsverschil vind ik inderdaad ook weinig. Maar ik vind eigenlijk alle telefoons boven de 500 euro outrageous.
Vind 'm zelf ook niet heel ongunstig geprijsd op 699 euro, 50 euro goedkoper dan bijvoorbeeld de introductieprijs van de HTC 10 waar ik in eerste instantie m'n oog op had laten vallen, en dat bij vergelijkbare specs.ETzPliskin schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:35:
[...]
Ik vind het op zich wel meevallen aangezien ik het toestel echt veel gebruik gedurende de dag. Dan betaal ik liever wat meer voor een device waar ik me niet dagelijks aan stoor
'Nadeel' van de Xperia is de kleinere schermdiameter van 5" t.o.v. de 5,2" en 5,1" van respectievelijk de 10 en de S7, en de lagere resolutie van 1080x1920 vs. 1440x2560. Maar uit de previews maak ik op dat dat verschil nauwelijks zichtbaar is, en een lagere resolutie draagt ook bij aan een langere accuduur, iets wat ik echt supergeweldig vind aan m'n huidige Z2. Het kleinere formaat scherm, en resulterende kleinere form factor, vind ik persoonlijk misschien zelfs wel een vooruitgang, ik heb de Z2 met z'n 5,2" altijd aan de lomp grote kant gevonden.
Daarnaast is de XP ook behoorlijk platter dan bijvoorbeeld de HTC 10, 7,6mm vs 9mm, wat de laatste ook wat te bulky maakt voor mijn smaak.
Tot slot verwacht ik ook veel van de camera van de X, waar de camera van de HTC 10 nou niet echt lijkt te overtuigen of ergens in uit te blinken.
Niettemin, jullie brengen me toch aan het twijfelen of ik niet toch ook voor de normale X zou moeten gaan, voordelen van de Performance lijken beperkt tot een snellere SOC en water- en stofdichtheid, naast wat subtiele verschillen in het design. Denk dat ik uiteindelijk toch beide toestellen in de hand wil hebben gehad voor ik een beslissing neem.
Tevens is de HTC 10 afgerond, waardoor deze alleen op het dikste punt de 9mm aantikt natuurlijk.
Daarbij valt het dus allemaal wel reuze mee met de afmetingen en het klein zijn van de Performance
De Xperia ZL was klein met buitenmaten van 131.6 x 69.3mm en zijn 5 inch scherm, dit is gewoon 'huge'.
De X Performance en 'afgerond' scherm, doel je daarmee op edge-to-edge scherm of 2.5D-glas trouwens?
Voor de rest is het veelal persoonlijke voorkeur, zoals geluid, interface, behuizing, vingerafdrukscanner...
[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 02-06-2016 17:21 ]
De XP is 8,6 mm idd, had m'n informatie van de specs pagina bij Pricewatch overgenomen waar 7,6 mm wordt genoemd, maar dat klopt dus niet. Ook de productpagina bij Sony zelf geeft 8,6 mm aan.CLB schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 17:17:
De HTC 10 meet 145,9 x 71,9 x 9mm, de X Performance meet 143,7 x 70,5 x 8,6 mm...
Tevens is de HTC 10 afgerond, waardoor deze alleen op het dikste punt de 9mm aantikt natuurlijk.
Daarbij valt het dus allemaal wel reuze mee met de afmetingen en het klein zijn van de Performance
De Xperia ZL was klein met buitenmaten van 131.6 x 69.3mm en zijn 5 inch scherm, dit is gewoon 'huge'.
De X Performance en 'afgerond' scherm, doel je daarmee op edge-to-edge scherm of 2.5D-glas trouwens?
Voor de rest is het veelal persoonlijke voorkeur, zoals geluid, interface, behuizing, vingerafdrukscanner...
Met 'afgerond' doel ik op 2,5D inderdaad, maar aangezien dit vooral een marketingterm lijkt heb ik die benaming vermeden. Afgerond suggereert m.i. dat dit alleen aan de randen is, en niet edge to edge, maar als dat toch verwarrend is pas ik dat wel even aan in de TS.
https://shop.t-mobile.nl/...formance-zwart/msoxpxeazw
Als je het abo terug zet naar€10 p/m blijft het toestel ook nog €4,95!Kraziey schreef op zondag 05 juni 2016 @ 17:05:
Inmiddels is de Xperia Performance X ook bij T-Mobile in de shop te vinden met lever datum 29 juni. Echter lijkt de prijsstelling niet helemaal te kloppen:
https://shop.t-mobile.nl/...formance-zwart/msoxpxeazw
DaveD
Ik twijfel dus of dit echt zo is want het lijkt erop dat hij er een sim-only er van maakt.DaveD1109 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 17:49:
[...]
Als je het abo terug zet naar€10 p/m blijft het toestel ook nog €4,95!
Wie o wie gaat de gok wagen
Ik niet want heb net een iPhone 6s! 😜Kraziey schreef op zondag 05 juni 2016 @ 18:47:
[...]
Ik twijfel dus of dit echt zo is want het lijkt erop dat hij er een sim-only er van maakt.
Wie o wie gaat de gok wagen?
DaveD
Ga lekker ergens anders trollen met je iPhone.
Whahaha trollen!!😂Weemism schreef op zondag 05 juni 2016 @ 18:51:
[...]
DaveD
Misschien moet jij is beter terug lezen!Weemism schreef op zondag 05 juni 2016 @ 18:51:
[...]
DaveD
waarom niet de z5, daarvan zijn de specs beter en is minder duur..ETzPliskin schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:54:
Ik ga denk ik de X Performance bestellen als de opvolger voor mijn Z2. De X ziet er ook goed en vlot uit, maar ik vind persoonlijk het prijsverschil klein genoeg om gewoon voor het topmodel te gaan.
Kan aan mij liggen maar kijken jullie niet naast de toestelbundel van €25 pm?DaveD1109 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 17:49:
[...]
Als je het abo terug zet naar€10 p/m blijft het toestel ook nog €4,95!
Overigens als deze 600 is waarom zou je dan ook de x kopen voor hetzelfde bedrag?