![]() ![]() BQ M4.5 en A4.5
Officiële BQ site Officiële BQ site in het Engels Originele firmware voor de BQ A4.5 BQ site Spaans Originele firmware voor de BQ M4.5 BQ site Spaans Originele firmware voor de BQ M4.5 BQ forum Engels De telefoons zijn nog verkrijgbaar bij Amazon af en toe, zowel nieuw als 2e hands of refurbished. Ook bij Ebay kan je soms nog eentje vinden. Zie ook Kimovil: Kimovil voor specs en winkels A4.5 2GB 16GB Kimovil voor specs en winkels M4.5 2GB 16GB Review door bas-r |
Tussen de M4.5 en de A4.5 is 1 hardwarematig verschil en 1 softwarematig verschil:
De M4.5 heeft toetsen onder het scherm en de A4.5 niet.
De A4.5 is samen met Google uitgebracht met Android One en heeft gegarandeerd 2 jaar updates door Google.
Omdat de toestellen hardwarematig hetzelfde zijn werken beide firmwares op beide toestellen.
Als je de A4.5 firmware echter op de M4.5 flasht doen vanzelfsprekend de knoppen onder het scherm het niet meer omdat de drivers ontbreken in de firmware. Dit geldt trouwens niet voor de A4.5 Android Nougat rom, daarop werken de knoppen.
SERVICE
De service van BQ vind ik geweldig! Ze beloven 5 jaar garantie en zijn zeer actief met updates en reageren op de forums snel en accuraat op vragen en problemen van gebruikers.
De technische dienst mailt zeer snel terug met gedetailleerde antwoorden en zijn zeer vriendelijk.
In de landen waar BQ een online store heeft in de eigen taal (Spanje, Portugal, Engeland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en Italië) hebben ze een gratis aan-de-deur omruil service als het toestel binnen 15 dagen een probleem blijkt te hebben of als je je bedacht hebt over het model oid.
Ik heb dat zelf mogen ervaren toen ik in Malaga was: het touchscreen reageerde niet goed in het midden, dus kreeg ik een nieuwe omgeruild.
Ik heb ze gesuggereerd dit ook voor Nederland te gaan doen, dat hier wellicht een potentieel aan klanten zal zijn. Ze gingen het doorgeven aan de marketing afdeling, lol.
Verder beloven ze bij normale reparaties dit binnen 15 dagen (excl verzending) te doen.
Kortom:
Ik ben blij verrast dat er een Europese smartphone fabrikant is met goeie producten, service en garantie!
onder constructie
[ Voor 74% gewijzigd door birdibird op 12-06-2019 11:56 ]
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler