Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-09 22:28
Ik zoek een?
Smartphone (duh!)

OK, iets specifieker. Ik zoek een telefoon die niet langer is dan 132mm. Dat groter en groter heb ik niks mee, mijn vorige toestel (135,0mm) paste niet lekker in al mijn broekzakken, mijn huidige (129,9mm) netaan wel.

Verder wil ik dat het Android draait. Maar niet zomaar Android. Liefst gewoon Stock android. Maar er zijn een recente Nexus toestellen die klein genoeg zijn en GPE bestaat niet meer. Dus dan maar 'zo dichtbij mogelijk' met een goed vooruitzicht op snelle en degelijke uopdates.

Mijn huidige toestel is de 1st gen Moto G. Sinds Motorola niet meer bij Google zit is hun updatebeleid erg jammer geworden. De update naar 5.0 kwam laat, en de performance van het toestel is inmiddels heel erg matig. Als ik muziek luister via Google Play Music, en een handvol (soms maar 2) browsertabs open heb staan stopt de muziek soms al. Dit is 1GB ram (en een quadcore cpu). Nog geen 5 jaar terug had ik een desktop met mindere specs en die deed het beter!

Wat is je budget?
Niet te veel, niet te weinig. Mijn vorige telefoons waren steeds tussen de €150 en €250 maar hier hoef ik niet per se tussen te zitten.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Nouja, allerlei smartphonetaken. Niks in het bijzonder

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben bang, helemaal niks.

Als je in de PW kijkt naar toestellen die 132mm of korter zijn, en ook nog android 6 draaien, heel weinig. Als ik naar 5.1 of 5.0 kijk (wat al een compromis is), iets meer, maar al snel geen stcok android, of te duur, of beiden.

Ook wil ik dat het toestel op geen enkel punt een downgrade is tov wat ik al heb, de 1st gen Moto G. Dus sowieso meer dan 1GB RAM, minimaal 720p scherm, etc

Hierdoor valt de pricewatch: BQ Aquaris A4.5 (2GB ram) Wit eigenlijk al af (schermresolutie, en volstrekt onbekend merk, en geen prijzen in de PW), maar het is de enige die in de buurt komt van mijn andere hele eenvoudige eisen.

tl;dr:
  1. Niet langer dan 135mm
  2. Stock android (of iig bijna-stock) met updates
  3. geen achteruitgang tov Moto G 1st gen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er is een specifiek topic over de BQ foons: [BQ M4.5 en A4.5] Ervaringen en Discussie. Ik heb er eentje en is een leuk ding, zie dat topic en de review van bas-r waarnaar gelinkt wordt. Dat het geen 720p is, vind ik geen probleem.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Alcatel Idol 3 4,7".(er bestaat ook een 5,5" versie) 134,6mm. Bijna stock Android.
http://androidworld.nl/review/review-alcatel-idol-3-47/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2016 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:11:
The Alcatel Idol 3 4,7".(er bestaat ook een 5,5" versie) 134,6mm. Bijna stock Android.
http://androidworld.nl/review/review-alcatel-idol-3-47/
Qua afmetingen en prima toestel, maar ik zie dat hij met android 5.0 komt en ik lees niks over updates. Ook begrijp ik dat deze slechts 1GB ram heeft? (zou meer dan genoeg moeten zijn, maar mijn ervaringen met mijn huidige toestel bewijzen het tegendeel)

[ Voor 17% gewijzigd door Peetz0r op 12-04-2016 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Idol 3 krijgt de update naar Android 6 in juni of juli. (zelf heb ik de 5,5" versie, dus ik wacht er ook op). Zowel op GSMarena en Phonearena, staat bij de specs die ie 1,5 gb geheugen heeft. Wat bij normaal gebruik voldoende is. Alleen sommige games zouden kunnen problemen geven. De Idol 3 heeft een snellere processor dan je Moto G, dat helpt ook.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Heb je de Wileyfox Swift al overwogen? Snelle en goede telefoon welke standaard geleverd wordt met CyanogenOS, dat is stock android + een hele boel handige instellingen.

Android 6.0 is daarvoor aangekondigd en moet binnen een aantal dagen / weken verschijnen.

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 12-04-2016 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Nog meer toestellen die ik nog niet gevonden hadmet mijn PW-zoektocht :)

Komt wellicht omdat die (nog) niet als 6.0 erin staan.

Gelukkig werkt mijn huidige toestel nog (nouja, redelijk), dus ik kan rustig afwachten of en wanneer die updates komen.

CyanogenOS ken ik, ik draai cyanogenmod op mijn Moto G nu. Is ietsjes minder erg dan Motorola's eigen 5.0 update, maar beiden zijn borderline onwerkbaar qua geheugen.

Maar wat is nou 3 browsertabs en een muziekspeler? Een raspberry pi 1 met 512MB (of zelfs 256MB) kan dat probleemloos?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Peetz0r schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:59:
Nog meer toestellen die ik nog niet gevonden hadmet mijn PW-zoektocht :)

Komt wellicht omdat die (nog) niet als 6.0 erin staan.
De software indicatie die in de Pricewatch staat geeft vaak alleen de software weer waar het toestel mee geleverd is. Als er een OTA update komt wordt dat zelden tot nooit verwerkt in de Pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:10
Wat duurder dan je budget maar voor een "klein" toestel erg leuk de Sony Z5C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Niet online
Kijk ook even bij de chinese en sta je open voor het draaien van een custom rom? Dan gaat er bij de Chinees namelijk een hele wereld van mogelijkheden voor je open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
rens-br schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:36:
[...]

De software indicatie die in de Pricewatch staat geeft vaak alleen de software weer waar het toestel mee geleverd is. Als er een OTA update komt wordt dat zelden tot nooit verwerkt in de Pricewatch.
Goed om te weten, maakt het zoeken wel weer veel meer werk..
DJ-Promo schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:38:
Wat duurder dan je budget maar voor een "klein" toestel erg leuk de Sony Z5C?
Zeker interessante toestellen, alleen niet echt stock. Wel als er GPE-edities van zouden bestaan...
De Z3C is precies even groot, iets goedkoper en lijkt beter gesupport te worden door cyanogenmod dan de Z5C. Wat zou jij aanraden tussen die twee?
moh.moh schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:56:
Kijk ook even bij de chinese en sta je open voor het draaien van een custom rom? Dan gaat er bij de Chinees namelijk een hele wereld van mogelijkheden voor je open.
Als het een custom rom is die enigsinds fatsoenlijke support heeft voor de komende jaren op mijn toestel, en dicht bij stock blijft, dan wel. Voor zover ik weet is Cyanogen dan de enige keus. (ik draai momenteel een cyanogenmod nightly op mijn Moto G. Er zijn wat issues maar Motorola's eigen 5.0-rom is nog erger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Peetz0r schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 18:41:
[...]

Zeker interessante toestellen, alleen niet echt stock. Wel als er GPE-edities van zouden bestaan...
De Z3C is precies even groot, iets goedkoper en lijkt beter gesupport te worden door cyanogenmod dan de Z5C. Wat zou jij aanraden tussen die twee?
Ik zou omwille van de leeftijd van de Z3C niet meer voor dat toestel kiezen. Het toestel is uit september 2014 en dus bijna 1,5 jaar oud.
moh.moh schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:56:
Maar ook niet bij alle Chinese toestellen. Ondersteuning voor Mediatek processor voor custom roms is sowieso minimaal vanwege de slechte ondersteuning vanuit Mediatek.
Pagina: 1