Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
ninjazx9r98 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:00:
Ik zie een werkgever die een relatief nieuwe werknemer ongevraagd een soort van BYOD achtig iets door de strot duwt om het maar eens heel zwart wit uit te drukken.
Als de werkgever prijs stelt op een goede relatie had hij dit op z'n minst op een totaal andere manier aan kunnen vliegen.
Daar ben ik het zeker mee eens. Vandaar dat ik ook aangaf dat ik zelf uit een soortgelijke groep gestapt ben ('overgegaan' naar m'n zakelijke toestel waarop ik whatsapp nooit check); met een paar collega's (vrijwillig) is en ding maar met 64 anderen inclusief de L3 manager gaat me wel wat te ver.

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaffel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 17:23
donleone83 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 13:17:
[...]

TS spuwt hier zijn gal berust op aannames (tot nu toe heb ik nog niet gehoord dat zijn baas ze continu 's avonds met werk overspoeld) en veel Tweakers reageren uitermate rechtlijnig.
Nogmaals, dit is zeker niet waar! Ik ben juist dit topic gestart vanwege de reden dat mijn baas mij toevoegde op een whatsapp groep en direct daarna orders / verzoeken begon af te vuren naar mij en mijn IT collega's, want er was blijkbaar iets aan de hand.

Ook voordat ik in de groep zat heb ik wel eens berichten voorbij zien komen op de mobieltjes van mijn collega's met daarin in mijn ogen onnodige bevelen via whatsapp. Voor de goede order, we hebben gewoon Slack en Email en 'bevelen / orders' via deze kanalen vind ik eigenlijk allemaal prima, want ik kan het immers pas lezen wanneer ik zin heb.

Waar het te ver ging voor mij was natuurlijk dat ik op mijn persoonlijke telefoon werd toegevoegd, en dat het daarnaast ook nog eens om 20:30 uur nodig moest zijn om stress te veroorzaken met 'problemen'.

Ik heb inmiddels met de andere baas / partner gesproken hierover, en die gaf me groot gelijk en heeft de eerdere 'baas' op zijn gedrag aangesproken. Nu afwachten hoe lang dit goed blijft gaan natuurlijk ;)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Gaffel schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:06:
[...]

Nogmaals, dit is zeker niet waar! Ik ben juist dit topic gestart vanwege de reden dat mijn baas mij toevoegde op een whatsapp groep en direct daarna orders / verzoeken begon af te vuren naar mij en mijn IT collega's, want er was blijkbaar iets aan de hand.

Ook voordat ik in de groep zat heb ik wel eens berichten voorbij zien komen op de mobieltjes van mijn collega's met daarin in mijn ogen onnodige bevelen via whatsapp. Voor de goede order, we hebben gewoon Slack en Email en 'bevelen / orders' via deze kanalen vind ik eigenlijk allemaal prima, want ik kan het immers pas lezen wanneer ik zin heb.

Waar het te ver ging voor mij was natuurlijk dat ik op mijn persoonlijke telefoon werd toegevoegd, en dat het daarnaast ook nog eens om 20:30 uur nodig moest zijn om stress te veroorzaken met 'problemen'.

Ik heb inmiddels met de andere baas / partner gesproken hierover, en die gaf me groot gelijk en heeft de eerdere 'baas' op zijn gedrag aangesproken. Nu afwachten hoe lang dit goed blijft gaan natuurlijk ;)!
Excuses, heb ik eerder niet begrepen uit je verhaal.

Goed dat je het aangegeven hebt. Je reactie leek mij in eerste instantie een uit negativisme, weerstand en angst. Als die vent inderdaad dit soort fratsen uithaalt en daar druk op zet is het gewoon een waardeloze manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaffel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 17:23
@donleone83 Ja, klopt inderdaad ook zeker. Deze eigenaar / baas moet zich gaan bezig houden met de sales en het maken van deals met andere bedrijven, het micro managen wat hij nu doet wordt zeer slecht uitgevoerd. Alles is prioriteit bij hem en ook allemaal net zo veel. Ik heb nog nooit zo vaak de termen Top priority en Mega priority gehoord...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:26

BCC

Goede managers leggen de rails en laten de medewerkers de trein besturen. Micromanagen via Whatsapp is wel een extreme voor van Micromanagement imho :)

[ Voor 34% gewijzigd door BCC op 21-02-2016 21:00 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-09 14:04
Trommelrem schreef op zondag 21 februari 2016 @ 15:37:
[...]

Daar is een hele logische reden voor.

Hoe zou jij het vinden als de arts met een andere arts overlegt via Whatsapp over een patient? Ja, ik stond op mijn achterpoten en ik heb er melding van gedaan bij hun autoriteit. Inmiddels is er bij die instelling ook een verbod op Whatsappgebruik voor zakelijke doeleinden.
De melding is goed doorgekomen zo te zien:
https://www.security.nl/p...meer+whatsappen+over+patiënten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
donleone83 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 12:44:
Ik sluit me bij Orian aan. Heel bijzonder hoe veel Tweakers reageren. Tuurlijk is er een grens tussen zakelijk en privé, maar hoe normaler je daar mee omgaat, hoe normaler de werkrelatie en hoe minder je er op aangekeken zal worden. Negatief of non-conformistisch gedrag zorgt er automatisch voor dat je onder een vergrootglas ligt.

Bij mij is iedereen altijd zeer tevreden geweest over mijn prestaties en heb ik een hele positieve en goede relatie met mijn bazen (CxO niveau grote multinational), ondanks dat ik mijn zakelijke mobiel thuis vaak in een laatje heb liggen en zakelijke push email altijd uit heb staan.

In een normale arbeidsrelatie bestaan calamiteiten 's avonds en tijdens je vakantie dan ook nauwelijks. Als ze jou tijdens een vakantie benaderen en verwachten dat je er wat mee doet heb je wellicht je werk niet goed overgedragen. Neemt niet weg dat als ze me zouden bellen, ik ze netjes te woord zou staan en voor zover mogelijk zou helpen.

Uiteindelijk levert dat altijd meer op dan principieel gaan lopen doen. Een goede werkrelatie gebaseerd op wederzijds respect en vertrouwen is goud waard. Ik maak er geen probleem van dat ik zo af en toe in de avonduren meetings heb of calls tot ver na normale etenstijd (met de global organisatie). Als het echt even moet vind ik het prima om wat werk in de weekenden te doen. Gevolg is dat niemand mij raar aankijkt als ik in de zomer (vaak wat rustigere periode) regelmatig om 15:00 uur mijn tas inpak om naar de golfbaan te gaan. Ik zou het niet anders willen.
+1

Er is zon spreuk 'Ik wens je vooral veel personeel' als je iemand niks wil gunnen. Die is toch wel van toepassing als ik sommige reacties hier lees.

Posters die met wetsartikelen enzo aan komen zetten voor een whatsappgroepje.

Als volwassen werknemer kan je toch gewoon prima uit dat groepje stappen en gewoon tegen je baas zeggen dat je dat niet wil doen met je privetoestel omdat die prive is? Zonder wetboeken enzo erbij te halen?

Het is wat geven en nemen en je gaat echt veel verder komen met een constructieve houding en duidelijke communicatie.

Ben blij dat het bij TS goed is opgelost.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-09 19:41
Ik kan mij goed voorstellen dat mensen niet zitten te wachten op orders/taken via de persoonlijke Whatsapp. Maar je kan dit toch ook gewoon voorleggen aan je baas? Desnoods alvast met het gegeven dat je deze groep verwijderd.

Ik ben echt een beetje verbaast dat men zo paniekerig doet. Wellicht krijg ik die indruk sneller omdat ik zelf geen problemen ervaar met een bedrijfsapp. Het enige wat bij mij voorbij komt zijn grapjes en onzin. (+Alvast wat aankondigen van te laat komers.)

[ Voor 6% gewijzigd door Crasheeee op 27-02-2016 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 17:44

FFW

Ik heb sinds twee jaar een bluetooth horloge en voel het als er wat binnen komt op werk mail en whatsapp. Ik heb geleerd om er heel veel te negeren, als hij continue zoemt is er wat aan de hand..

als ik 's avonds op mijn nummer wordt gebeld neem ik overigens het gesprek aan. De aard van ons bedrijf laat het niet toe om belangrijke gebeurtenissen te negeren. Als mensen bellen voor iets onbenulligs zeg ik dat ze of het 24/7 ondersteuningsnummer kunnen bellen of het morgen nog eens proberen.

Ik zou het niet al te serieus nemen en het dus niet als een inbreuk op je privacy zien.
Collega's horen rekening met elkaar te houden en dat gaat twee kanten op. In bovenstaand voorbeeld van de manager die expres 's avonds gaat bellen zou ik hem daar op aanspreken. Je kunt de Outlook 2013 verzendlijst ook zo instellen dat hij alles pas om 8AM stuurt. Dat geeft rust bij de ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:13
Het is maar vooral wat er in zo'n groep voorbij komt imo. Bij ons (klein bedrijf, 10 man) zijn het binnen kantoortijden vooral mededelingen van iemand die op dat moment niet achter een PC zit maar wel even iets door wil geven. Prima lijkt me. Buiten kantoortijden wordt de groep soms gebruikt voor informele/sociale zaken. Meestal niet erg interessant, maar het volume is beperkt. Bovendien hebben we een vrij hecht team dat regelmatig samen gaat eten/drinken/borrelen en zelfs bij elkaar over de vloer komt. Vroeger was ik ook wel van het strikt scheiden van werk en privé, maar nu veel collega's ook vrienden zijn geworden heb ik daar minder moeite mee.

Aan de andere kant snap ik de TS ook helemaal als de groep wordt gebruikt voor zakelijke dingen en al helemaal als dit buiten kantoortijd gebeurt. Goed dat het inmiddels is opgelost.

In zo'n geval zou ik er ook even op een vriendelijke manier een punt van maken richting je baas / het team. Als dat niet helpt kun het altijd nog verder 'escaleren' door de groep te perma-muten of eruit te stappen. Als je er al met mensen over hebt gesproken en men dus op de hoogte is van jouw standpunt dan zullen ze ook niet verbaasd zijn als je nooit reageert, acteert of simpelweg uit de groep stapt.

Min of meer toevallig werd er vandaag wel een zakelijk ding over de whatsapp gegooid (niet helemaal toevallig, wat ik reageer nu hier vanwege dit bericht). Maar dit bericht is het eerste dit jaar en er staat ook duidelijk in "als iemand even 15 min heeft". Er wordt niet verwacht dat je überhaupt iets doet en bovendien weet iedereen dat je in het weekend gewoon 175% krijgt als je beluit wel iets te doen. Heel redelijk vind ik.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
FFW schreef op zondag 28 februari 2016 @ 12:22:
Ik zou het niet al te serieus nemen en het dus niet als een inbreuk op je privacy zien.
Heb je uberhaupt de reacties van de OP gelezen?

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

Ik zou mijn contract er eens goed op naslaan. Staat er in je contract dat je ook buiten kantooruren bereikbaar moet zijn? Zo niet, gewoon je telefoon uitzetten ná 6 uur. Staat het er wél in? Tsja, dan heb je er zélf voor getekend en had je vóórdat je dat deed het beter moeten lezen...
Pagina: 1 2 Laatste