[Angie Fiber] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-09 16:44
En vandaag werd er weer Wired Extreme aangekondigd op Twitter. Kaart erbij met gebouwen waar dat beschikbaar zou zijn, maar kan er niets mee.. https://www.google.com/ma...ZW8LunlT3K30oyzXrh8cqMykk

Het is allemaal heel apart. Ook zo'n 20 Twitter accounts die allemaal hetzelfde tweeten en retweeten en elkaar volgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 20:13:
[...]

Deze beste meneer is dus al jarenlang bezig om een netwerk te bouwen, hij faalt keer op keer maar bijt zich wel vast. Waarom worden dit dan waanideeën genoemd of grootspraak?
Je geeft zelf het antwoord al! :Y
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 20:13:
...als iemand mij had verteld dat er 20 jaar geleden glasvezels onder het grond gebouwd zouden worden zou ik diegene voor gek verklaren.
Ach ja... :F
>20 jaar geleden lagen er al heel wat glasvezels in de grond!
  • Zo had de NS had halverwege de jaren 90 van de vorige eeuw al veel fiber evenwijdig aan het spoor liggen. (later samenwerking met BT --> Telfort)
  • ehtweak legde (liet leggen) zelf in 1996 al glasvezel in de grond (in een buis) om lokale netwerken te bouwen. En stopte eigenhandig de SFP singlemode modules in de switches. ;)
  • Ook de Nederlandse PTT (toen het nog geen KPN heette), is al heel lang bezig met glasvezel.
M.a.w. >20 jaar geleden was het al bekende technologie hoor.
ehtweak mompelt iets over geschiedenis, inzicht in technologie, technische achtergrondkennis, etc... O-)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daarvoor dan? Ooit moet het begonnen zijn toch. Meneer neal probeert het nu door de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 14:31
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:56:
@Mauricej

Planning is er, plattegrond is er en waarschijnlijk is hun financiering ook al rond. Ze vragen of je nu voordeliger wilt abonneren want zodra het gerealiseerd is dan wordt het stukken duurder, logisch toch?

Blijf maar lekker sceptisch, een conccurrent voor kpn is alleen maar beter voor ons allemaal ipv deze monopoly spel.
Financiering is vast niet rond, aangezien ze abonnees aan het werven zijn die vooruit moeten betalen zonder daar voorlopig iets voor te ontvangen. Als je financiering rond is hoef je dat helemaal niet te doen (en zou je dat ook niet moeten willen, aangezien het een hoop negatieve publiciteit geeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
Arjant2 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:44:
[...]

Financiering is vast niet rond, aangezien ze abonnees aan het werven zijn die vooruit moeten betalen zonder daar voorlopig iets voor te ontvangen. Als je financiering rond is hoef je dat helemaal niet te doen (en zou je dat ook niet moeten willen, aangezien het een hoop negatieve publiciteit geeft).
"You'll be surprised how much money I can raise from real estate investors" volgens NL ( https://www.linkedin.com/...coms-startup-neal-lachman )
Het bedrijf is 3 biljoen waard...
Kan me dat niet voorstellen en kan me ook niet voorstellen dat er veel geld binnen te halen is met de voorinschrijvingen van € 90,- voor drie maanden.
Er zullen heel weinig voorinschrijvingen zijn. Nauwelijks publiciteit, geen reclamecampagne en welke doelgroep is echt geïnteresseerd? Weet zelf uit ervaring hoe moeilijk het ging om 30% voor glasvezel te halen in de wijk waar ik woonde. En daar werd het wel actief gepromoot door Reggefiber, serviceproviders en de initiatiefgroep. En er hoefde niets betaald te worden, ging alleen om jaarcontracten. Hier moet je vantevoren betalen voor iets wat niet echt vertrouwen wekt (bij mij tenminste niet). En veel mensen hebben geen interesse in de achterliggende techniek (waar je ook nog veel vraagtekens bij kan zetten..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Ik kan ook een waardering maken van een bedrijf zodat het 3 miljard euro waard is (geen biljoen aangezien billion in het Nederlands miljard is).
Het bedrijf wekt nul vertrouwen, heeft nog niets op de markt en zou 3 miljard waard zijn? Die waardering zou ik maar met een grote korrel zout nemen.

Als je ook goed leest schrijft hij: we hadden een voorlopige financiering, we hadden dit, we hadden dat. Maar nu niet meer want dat hele plan is mislukt. Dus die 3 miljard waardering was alleen op basis van plannen, die niets waard bleken. Derhalve de waardering ook niet.

Dus uiteindelijk lijken die abonnementen die ze afsluiten op iets wat niet bestaat een financiering. Immers ze zouden je ook kunnen laten inschrijven met verplichting af te nemen zodra het geleverd kan worden. Maar nee ze kiezen voor direct betalen. Waarom?

[ Voor 49% gewijzigd door Arjant2 op 30-11-2016 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@DarkForce: dank voor het uitzoeken van die BV opeenstapeling!

Ik heb dit hele Angie topic gebeuren al eens gerapporteerd bij de mod(s) en de redactie. Maar blijkbaar vinden die, dat dit hele lichtelijk-naar-luchtfietserij-en-gebakken-lucht-ISP-onwelriekende gebeuren nog steeds mag doorgaan... :X

Hoop maar dat er geen argeloze consumenten intrappen en geld overmaken.
En mogen mogelijke zakelijke partners zich tweemaal bedenken voordat ze met deze constructie van iewat-kwalijk-riekende- BV-constructies in zee gaan c.q. hun pecunia investeren.
Men is gewaarschuwd!

[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 30-11-2016 21:40 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
Arjant2 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:29:
Ik kan ook een waardering maken van een bedrijf zodat het 3 miljard euro waard is (geen biljoen aangezien billion in het Nederlands miljard is).
Het bedrijf wekt nul vertrouwen, heeft nog niets op de markt en zou 3 miljard waard zijn? Die waardering zou ik maar met een grote korrel zout nemen.
Biljoen kan wel, dat zou dan 1000 miljard zijn :*) Maar het zal inderdaad 1 miljard zijn. Nog een absurd bedrag voor een bedrijf dat niets concreets levert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:35:
@DarkForce: dank voor het uitzoeken van die BV opeenstapeling!

Ik heb dit hele Angie topic gebeuren al eens gerapporteerd bij de mod(s) en de redactie. Maar blijkbaar vinden die, dat dit hele lichtelijk-naar-luchtfietserij-en-gebakken-lucht-ISP-onwelriekende gebeuren nog steeds mag doorgaan... :X

Hoop maar dat er geen argeloze consumenten intrappen en geld overmaken.
En mogen mogelijke zakelijke partners zich tweemaal bedenken voordat ze met deze constructie van iewat-kwalijk-riekende- BV-constructies in zee gaan c.q. hun pecunia investeren.
Men is gewaarschuwd!
Mods kunnen vooralsnog heel weinig doen, dit geldt eigenlijk niet alleen voor mods maar voor alles en iedereen. Er is in principe nog niets gebeurd wat niet kan of mag volgens de wet. Tenminste...

AngieWireless spreekt over een lancering ergens in 2017, als je nu instapt ga je daarmee akkoord en is er tot die tijd niets wat valt onder misleiding, oplichting etc. Blijkt echter op 1 Mei dat Angie de diensten niet levert, pas dan zouden klanten en business partners zich ook daadwerkelijk zorgen mogen maken.

MAAR nu de tenminste........
In principe zou conform de wet kopen op afstand, de wettelijke bedenktijd vermeld moeten worden en zou een dienst of product welke besteld is binnen 30 dagen aan de klant moeten worden geleverd. Ik meen mij hierbij te herinneren (kan het alleen 1.2.3. niet terugvinden), dat hierop zelfs geen uitzonderingen bestaan. En daar gaat Angie hierop mank;
1) Er wordt in de voorwaarden alsmede op de website niets vermeld over de wettelijke bedenktijd die ingaat vanaf het moment van afsluiten van de overeenkomst.
2) Wordt er niets vermeld over een zichttermijn.
3) Als men nu (30-11-2016) iets besteld, en uitgaat van de wettelijke maximum levertijd (30 dagen meen ik), dan komt men op 30-12-2016. Angie rekt dit echter op tot minstens januari of maximaal april.

Kijk ik dan vervolgens vluchtig nog even verder door de Algemene Voorwaarden, wordt ook nergens vermeld of de klant het door hem/haar betaalde bedrag terug krijgt wanneer Angie onverhoopt niet kan leveren wat is overeengekomen, Angie heeft reeds bij voorgaande diensten die het aangekondigd heeft, bewezen dat het deze niet kon lanceren door overmacht, lees: frequenties in de UK worden niet geveild dus diensten niet leveren, Glasvezelboer gaat failliet dus geen uitrol... ook wel "overmacht" inhoudende dat Angie niet aansprakelijk gesteld kan worden en de klant dus feitelijk zou kunnen fluiten naar haar centen.

Kijkende hiernaar, zou ik zeggen ... ACM buig je hier toch echt eens over, ieder bedrijf dat producten en diensten aanbied zou zich aan de wet kopen op afstand moeten houden, hierbij is men wettelijk verplicht de zaken rondom kopen op afstand te vermelden waaraan men naar alle waarschijnlijkheid dus niet aan voldoet.

Ik hou het in deze maar gewoon bij een veel voor komende uitspraak;
Als iets te mooi is om waar te zijn ........................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
JanR1969 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:55:
[...]

Biljoen kan wel, dat zou dan 1000 miljard zijn :*) Maar het zal inderdaad 1 miljard zijn. Nog een absurd bedrag voor een bedrijf dat niets concreets levert.
Ja snap ik, maar als het over 1 billion hebben is dat 1 miljard in NL. En dus geen 1 biljoen.
Absurd ja, maar zoals ik ook al zei, die waardering is gebaseerd op plannen die helemaal niet door zijn gegaan, dus een waardering die niets voorstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat toch weer door? En die bv's kijk eens hoeveel bv's heineken heeft als voorbeeld. Nogmaals jullie kraken iets af zonder een goede onderbouwing. Dit zijn de meeste argumenten, hij probeert het al heel lang, veel bv's, onmogelijke snelheid voor wifi, verleden, verleden etc etc.

Reageer inhoudelijk op de plannen van angie zo kan je mensen tegenhouden, iedereen heeft zijn mening het is een goed plan of niet. Als dit oplichtingspraktijken zijn dat zullen we op dit moment niet kunnen weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:53:
Het gaat toch weer door? En die bv's kijk eens hoeveel bv's heineken heeft als voorbeeld. Nogmaals jullie kraken iets af zonder een goede onderbouwing. Dit zijn de meeste argumenten, hij probeert het al heel lang, veel bv's, onmogelijke snelheid voor wifi, verleden, verleden etc etc.

Reageer inhoudelijk op de plannen van angie zo kan je mensen tegenhouden, iedereen heeft zijn mening het is een goed plan of niet. Als dit oplichtingspraktijken zijn dat zullen we op dit moment niet kunnen weten.
Ik heb het woord oplichtingspraktijken nooit in de mond genomen en zal je me ook niet zien doen.
Ik reageer alleen op bepaalde zaken, zoals bijvoorbeeld een waardering van 3 miljard (iets waar ik dan toevallig WEL verstand van heb gezien mijn werk).
Vooruitbetalen voor iets wat nog niet bestaat is ook gewoon raar en niet gebruikelijk.
En t mag duidelijk zijn dat als Angie het daadwerkelijk van de grond krijgt het een mooi product is. Maar ik mag daar mijn bedenkingen tegen hebben (op welke gronden dan ook), we leven tenslotte in een vrij land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:21

knakworst

Get more sats!

Reageer inhoudelijk op de plannen van angie
- Angie heeft geen glasvezel in de grond
- Angie heeft geen vergunningen
- Angie heeft geen wifi-AC stations ergens hangen
- wifi-AC heeft überhaupt onvoldoende bereik om bij de mensen thuis aangenaam internet te kunnen leveren
- Hoe kun je in 1 week een wijk met honderdduizend inwoners van internet voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
Op 18 december is er een "Christmas Party" op het kantooradres in Maarsbergen. Alleen voor "Extreme Pioneers", dus je moet eerst € 90,- betaald hebben. Kan me zoals gezegd niet voorstellen dat er veel aanmeldingen zijn.
Het lijkt vooral het werk van één persoon. Ik zie niets dat lijkt op een bedrijf met meerdere medewerkers. Maar ik kan het helemaal mis hebben. De voorbereidingen voor de aanleg van het netwerk gebeuren ook helemaal geruisloos volgens de uitleg op de website.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
ehtweak schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:41:
Ach ja... :F
>20 jaar geleden lagen er al heel wat glasvezels in de grond!
Chriet Titulaer heeft toch de eerste glasvezelverbindingprojecten geleid?

-edit-
21 jaar geleden. Prachtig hoe hij erover vertelt: Dat je er mee kunt telebankieren met de telegiro, en telebeelden via televideo, en telewinkel en teleinbraakbeveiliging, en telebrandalarm via dit ene glasvezeltje. Voordat de Super International Informational Superhighway kwam, was alles nog Tele.

[ Voor 41% gewijzigd door Trommelrem op 01-12-2016 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Appels met peren vergelijken? Heineken is al vele jaren actief en heeft zichzelf bewezen, heeft ook nog nooit aankondigingen gedaan zonder erbij na te denken.

Daarnaast leven we in Nederland, laten we dat even vooropstellen. In dit land is het bij grondwet toegestaan om je mening te geven en te delen, ook in het openbaar. Dat mensen op basis van informatie en feiten een conclusie en/of beslissing maken is eveneens iets dat is toegestaan. Deze beslissing mogen ze dan door middel van de grondwet ook gewoon uitten.
Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:53:Reageer inhoudelijk op de plannen van angie zo kan je mensen tegenhouden, iedereen heeft zijn mening het is een goed plan of niet. Als dit oplichtingspraktijken zijn dat zullen we op dit moment niet kunnen weten.
Of het oplichting is weten we misschien in Mei 2017, als dan blijkt dat klanten hun beklacht doen dat ze geen geld terug krijgen nadat blijkt dat de dienst inderdaad niet gelanceerd is en menigeen die het hier al roept toch bevestigd wordt.

Mijn mening c.q. gedachte hierin? Het zal mij niets verbazen dat - indien het niet gelanceerd wordt - er vast weer een hele goede en acceptabele reden is. Dit maal door de mening van mensen van Tweakers misschien? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 11:15
Zelf heb ik ook mijn twijfels bij Angie, maar ik geef ze graag het voordeel van de twijfel. Alle concurrentie is welkom!
Zoals JanR1969 al zegt is er 18 december een bijeenkomst:
Our C-levels will present at the @extremepioneer gathering (Angie HQ, Maarsbergen, Holland, Dec 18, 3-5.30pm)
Daar zullen ze hopelijk veel van de vragen die hier voorbijkomen beantwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

esky schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:16:
Zelf heb ik ook mijn twijfels bij Angie, maar ik geef ze graag het voordeel van de twijfel. Alle concurrentie is welkom!
Zoals JanR1969 al zegt is er 18 december een bijeenkomst:

[...]

Daar zullen ze hopelijk veel van de vragen die hier voorbijkomen beantwoorden...
Ik denk het niet, die vragen zullen dan in principe moeten worden beantwoord door mensen die hier op Tweakers.net zitten en zich al hebben ingeschreven (en dus betaald hebben), het is geen openbare bijeenkomst waar je zomaar binnen stapt ben ik bang.

Dan nog, op 18 december een bijeenkomst... nergens wordt hier echt iets over gepubliceerd en aandacht aan besteed. Je zou toch eigenlijk wel mogen verwachten dat dit overal wel zo'n beetje wordt aangekondigd maar niets is minder waar.....

Je succes hangt af van vele dingen marketing is er daar één (1) van, en dan niet eenmalig een artikeltje in een krantje en een paar onbekende internetsites die eigenlijk lukraak alles maar publiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
Mee eens. Ik zou er ook niet veel van verwachten. Er zijn op de site van Angie wel wat filmpjes te vinden van een presentatie in Slough. Zoiets zal het zijn en een presentatie geven is wat anders dan echt een infrastructuur neerzetten. En over dat laatste heb ik heel veel twijfels.
Ook vreemde tweets en retweets op het Twitter account de laatste dagen. O.a. "Maybe we'll announce #wiredextreme. Maybe..". Komt niet erg professioneel over.

[ Voor 22% gewijzigd door JanR1969 op 05-12-2016 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Op de site wordt verwezen naar een google map met 4000 gebouwen in de UK en 1000 in NL waar ze 10Gbit glas kunnen leveren. Er is vast wel iemand hier die aan de hand van de locaties kan zien welk glasvezelnetwerk ze gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:48

vr6-only

Blub Blub

In theorie kun je alle panden voorzien van glasvezel. Dit is dus een "statement" wat geen kant noch wal raakt. Zeker in een stad als Amsterdam zijn alle grote partijen vertegenwoordigd.

- Eurofiber
- KPN Wholesale
- Tele2 (oud Versatel)
- BT
- Ziggo
- Telia
En de lijst gaat zo door.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

esky schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:32:
...en 1000 in NL waar ze 10Gbit glas kunnen leveren. Er is vast wel iemand hier die aan de hand van de locaties kan zien welk glasvezelnetwerk ze gebruiken....
Voor de grap eens wat van die adressen nagetrokken die ze op die kaart hebben gezet.

Wat voorbeelden:
  • -Zandvoorterweg 71 in Aerdenhout; dat is een lokaal gezondheidscentrum. Midden in een woonwijk.
  • -Rondebeltweg 62 in Almere; da's een KPN Datacenter adres.
  • -Witte Kruislaan 55 in Hilversum; daar zit de AVRO/TROS.
  • -Leenderbos 95, Hoofddorp; is een vrijwel verlaten stuk industrieterrein.
  • -Vogelenzangseweg 21 in Aerdenhout; is een bosgebied met wat luxe huizen.
  • -Argonweg 9 in Roosendaal; is een datacenter van Colt.
  • -Bloemmolen 4 in Boxtel; is een datacenter van de Rabobank.
  • -Busplein 30 in Almere; is een kantoorgebouw, tegenover het station.
Ik bedoel maar... 8)7 :w Dit zegt helemaal niets. Dan kun je net zo goed een kaart pakken met waar er darkfiber in de grond ligt en daar willekeurig pionnetjes op zetten. :F Hier in Flevoland lopen er glasvezelstraten dwars door de bossen, natuurgebied en langs de spoorlijn. Daar kan meneer NL vast ook super-fabeltastisch-draadloos-internet leveren... _O-

[ Voor 13% gewijzigd door ehtweak op 06-12-2016 11:26 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
Die "Christmas Party" op 18 december blijkt op een zondagmiddag te zijn. Kan me niet voorstellen dat er veel geïnteresseerden op hun vrije zondagmiddag daar naar toe gaan.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JanR1969 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:19:
Die "Christmas Party" op 18 december blijkt op een zondagmiddag te zijn. Kan me niet voorstellen dat er veel geïnteresseerden op hun vrije zondagmiddag daar naar toe gaan.. ;)
Dit keer wil ik je toch tegenspreken....

Door de weeks zou het alleen 's avonds kunnen, of je daar na een dag hard studeren of werken aan zou willen beginnen? Ik veelal niet en ik ben bang dat velen dit zouden hebben.

Zaterdagmiddag, vaak een dag waarop boodschappen en andere zaken plaatsvinden. Een dag waarbij mijn vrouw toch wel erg graag eindelijk eens een paar handen erbij wilt hebben om zaken in of rondom huis voor elkaar te krijgen die ze in haar eentje niet voor elkaar krijgt.

Zondagmiddag, vaak een dag waarop het eigenlijk altijd best saai is. Niet alle winkels zijn op zo'n zondag open dus gezellig de stad in is er vaak niet bij. Familie bezoek doe je ook niet iedere zondag. En na een avondje stappen (op zaterdagavond) voor de wat jongere lui, kun je zondagochtend nog even uitslapen en die middag er weer op uit.

Het zou best een goed idee zijn, maar .... als ik al zou gaan, zou ik ook wel eens wat willen zien van die zogenaamde investeerders en ook horen dat de verhaaltjes gesteund worden. En dan niet door een paar van die Angie medewerkers die maar wat mee lullen, maar andere (derde) partijen. En die zullen waarschijnlijk ontbreken omdat het dus inderdaad op een zondag plaatsvind.

Overigens moet ik zeggen dat, als Lachman nou ook echt zou hebben toegegeven dat zijn eerdere aankondigingen overtrokken waren en hij alles verkeerd had ingeschat, hij misschien wat geloofwaardiger zou zijn overgekomen.

Still..... to be continued!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
Ja, zo kan je het ook zien :) Maar ik zou zelf niet eerst € 90,- willen betalen om daarvoor uitgenodigd te worden..
Ben wel eens door KPN uitgenodigd, dat was op een doordeweekse dag 's avonds. Vond ik inderdaad ook minder handig. Als je eerst je werk hebt gehad en dan nog eens 160 km naar Hilversum moet rijden in mijn geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

En?
Er was vast overweldigende belangstelling op de x-mas party bij deze fabeltastische nieuwe provider.

Toch? O-)

Nog iets concreets naast kerstkransjes?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
"Next week we'll make official announcements that will shake up the ISP and fiber industry; Gigabit fiber and wireless as a commodity."

"Our Christmas gathering begins in 30 minutes. It will be recorded for later viewing. For now, watch this video" ==> tot nu toe niets te vinden...

"Voor het eerst in de geschiedenis van Angie heb ik tientallen orders geplaatst voor het aansluiten van gebouwen met 10 Gigabit glasvezel"
volgens het Twitter account van NL.

"You don't want to miss the biggest #fiber news since #GoogleFiber (in a few days). Follow angiecommunications.newswire.com/browse/about "

Ik wacht in spanning af op wat komen gaat O-)

[ Voor 12% gewijzigd door JanR1969 op 21-12-2016 19:34 ]

• JanR1969

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Oooh please, gaat dat nog steeds door. 7(8)7 Tjonge....

'While Angie still has to launch its multi-nation marketing campaigns in January 2017, the company is already hugely successful in the Netherlands and the UK, signing up paying Early Adopters and building owners. Angie has recently started placing orders for the delivery of 10 Gigabit connections to tens of buildings, and the company expects this number to increase exponentially in the coming weeks and months in the USA, UK and the Netherlands for on-net as well as near-net and off-net buildings and locations.'

Hugely succesful in the Netherlands..? Ja joh echt waar? :? Nou, ik heb er niks van gehoord tot dusver. :D
To tens of buildings? Een stuk of 20 gebouwen aangesloten...O nee niet eens. Angie heeft tientallen
orders geplaatst?? En ze verwachten dat dat nummer 'exponentially' zal groeien in die 3 landen.
Jaaja. Schiet lekker op zo.

Nou, en waar blijft de geweldige video van de Christmas gathering? Zou ik dan wel eens willen zien. 8)
Ooooh wacht, die video staat daar onderaan!....Jaaja. Is door de hele video alleen op 4 mensen gericht.
Is niet duidelijk hoeveel mensen er daadwerkelijk bij zijn. Lijken er niet erg veel te zijn zo aan de geluiden
te horen. Maar ik ga die hele boring video niet kijken hoor. Scroll er wel effe doorheen.
Heel veel...eh...eh...eh..... dat wel. Misschien had ie het wat beter in moeten studeren. :+
Het lijken tot nu toe alleen maar een paar mensen van Angie te zijn. Gezellig onderonsje zeg maar.......

Ook leuk:
'We have no presentations to make. We said in the program that there would be presentations
but that was just a matter of expression'.... :? Of zoiets?? Watte?! Ik type het terwijl ie het zegt.
Even terug hoor.......Ooowkeeej....Kon me die zin niet voorstellen, maar hij zei het toch echt zo. 8)7

Volgens de beste man hebben in Nederland 35 % van de huizen een glasvezelaansluiting.
Zoveel zij het er toch nog niet? Of nu al wel? Even een stukje van zijn verhaal:

'In Holland there are 2.5 million fiber connections made out of the 7 + million in total eh..eh...on market.
That means 33/ 35% of Dutch households have a fiber connection. But how many are paying for it,
how many have it activated. Lets say 500.000....'

Zijn er wel ietsje meer hoor alles bij elkaar. En ik vraag me af in hoeverre het verder klopt. Dan gaat ie verder
dat dat not impressive is. Maar nu veranderen de tijden en is wireless voor het eerst sneller dan wired.
Enzovoooooort. Nou hij luchtfietst nog maar even verder. Hij zegt er trouwens wel nog bij tegen zijn collega's
'but correct me if I'm wrong'. :D Zou een mooie video kunnen zijn, dat ze elkaar constant tegenspreken. :D

Nah ja anyway, het zal verder vast een hele informatieve bijeenkomst zijn. :+
Mmm....Ik was al over de helft. Later nog maar eens kijken of er uberhaubt nog iets slims word gezegd.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2016 03:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 10:20

Dazzler2120

FP ProMod
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2016 @ 23:22:

Mmm....Ik was al over de helft. Later nog maar eens kijken of er uberhaubt nog iets slims word gezegd.
spoiler:
nee

Die delegatie die hij meegenomen heeft zit er ook maar wat bij zovan wat moet ik doen. Weten zich geen houding te pakken :')
Als er echt een delegatie vanuit de UK etc in die zaal zou zitten, zou ik denken dat ze zoiets hebben van verspilde moeite/mijn geld is weg...

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
Slaapverwekkende presentatie. Heb er wat doorheen gescrold. Dhr. NL kan praten als brugman, maar heeft eigenlijk weinig te vertellen. Vrij ongeloofwaardig wat er verteld wordt. De man rechts van hem zit er als een zoutzak bij, maar schijnt een genie te zijn. 40 jaar ervaring... ;-)
De andere man links van NL is ook briljant als ik het moet geloven, maar zit erbij alsof hij zich dood verveelt. Later presenteert hij wat in het Engels met een enorm accent, presentatie leidt echter nergens toe.
Verder geen andere bezoekers dan medewerkers/kennissen van NL. De twee "extreme Pioneers" die zich aangemeld hadden, zijn niet komen opdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-09 09:18
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2016 @ 23:22:
Oooh please, gaat dat nog steeds door. 7(8)7 Tjonge....

Volgens de beste man hebben in Nederland 35 % van de huizen een glasvezelaansluiting.
Zoveel zij het er toch nog niet? Of nu al wel? Even een stukje van zijn verhaal:

'In Holland there are 2.5 million fiber connections made out of the 7 + million in total eh..eh...on market.
That means 33/ 35% of Dutch households have a fiber connection. But how many are paying for it,
how many have it activated. Lets say 500.000....'

Zijn er wel ietsje meer hoor alles bij elkaar. En ik vraag me af in hoeverre het verder klopt. Dan gaat ie verder
dat dat not impressive is. Maar nu veranderen de tijden en is wireless voor het eerst sneller dan wired.
Enzovoooooort. Nou hij luchtfietst nog maar even verder. Hij zegt er trouwens wel nog bij tegen zijn collega's
'but correct me if I'm wrong'. :D Zou een mooie video kunnen zijn, dat ze elkaar constant tegenspreken. :D

Hij had alleen maar even dit artikel van een half jaar geleden hoeven zoeken. Was een kleine moeite:

https://www.telecompaper....vezelaansluiting--1146582

1 op 3 klopt dus maar aantal gebruike aansluitingen is twee keer zoveel als wat hij aannam.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

...en toen was het stil bij deze fabeltastische leverancier van luchtige verbindingen... :+

Oh nee, wacht, ze hebben weer een nietszeggend artikeltje gepubliceerd over Hilversum, nadat Slough mislukt is... Goh, wat erg... O-)

http://www.angiewireless....lversum-Dutch-version.pdf

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
Allemaal onzin. Er is ook een tweet dat de vergunning om 20km glasvezel in Amsterdam te leggen waarschijnlijk in april verleend zal worden.
Nu wordt er weer vermeld dat er dagelijks schouwers door Amsterdam en Rotterdam lopen. Maar niemand ziet ze. :*) In Rotterdam zou op de Coolsingel vorige week al uitgerold zijn volgens het uitrolschema. Tuurlijk... De advertentiecampagne in de media is begonnen. Maar die advertenties zijn kennelijk onzichtbaar.
Dhr. NL heeft een groot contract met Reggefiber afgesloten. In 2 miljoen huishoudens kan er nu een abonnement worden genomen op hun diensten. Maar in de media is niets hier over te vinden. Op eindelijkglasvezel.nl is Angie ook onzichtbaar :*).
In Hilversum is sprake van een megaproject. Vreemd dat de gemeente Hilversum hier niets over vermeldt.. Kom geregeld in Hilversum, heb nog niemand erover gehoord en niets gezien wat op aanleg van WiFi opstelpunten of iets dergelijks lijkt.
Het meest vervelende aan dit alles vind ik dat mensen een abonnement kunnen nemen op iets wat er niet is. Zit wel een betaalsysteem met IDEAL achter. Drie maanden vooruit betalen. In de voorwaarden staat dat na een jaar alle aanspraken van de abonnee vervallen. Dus het geld ben je dan kwijt. Heel vreemd systeem overigens, zit geen enkele controle in op geldigheid postcode/huisnummer etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NL en zijn clan zijn erg veranderlijk en betreft een onbetrouwbare club blijkt maar weer. Eind 2016 kondigde men via socialmedia, eigen website etc. aan dat Rotterdam in het eerste kwartaal van 2017 zou lanceren (live gaan) nu is het inmiddels al opgerekt tot tussen februari en september.

Overigens is omtrent Hilversum maar weinig bekend, Google heeft naast de ellende van Angie niets te vermelden hierover. Wederom een nutteloos nietszeggende announcement van NL. Ook de Amerikanen wachten trouwens inmiddels al geduldig, vrienden noch de lokale media kent Angie en zagen het tijden terug ook als hoax, zelfs daar wordt Neal al uitgekotst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:02
JanR1969 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 20:28:
[...]

Allemaal onzin. Er is ook een tweet dat de vergunning om 20km glasvezel in Amsterdam te leggen waarschijnlijk in april verleend zal worden.
Nu wordt er weer vermeld dat er dagelijks schouwers door Amsterdam en Rotterdam lopen. Maar niemand ziet ze. :*) In Rotterdam zou op de Coolsingel vorige week al uitgerold zijn volgens het uitrolschema. Tuurlijk... De advertentiecampagne in de media is begonnen. Maar die advertenties zijn kennelijk onzichtbaar.
Dhr. NL heeft een groot contract met Reggefiber afgesloten. In 2 miljoen huishoudens kan er nu een abonnement worden genomen op hun diensten. Maar in de media is niets hier over te vinden. Op eindelijkglasvezel.nl is Angie ook onzichtbaar :*).
In Hilversum is sprake van een megaproject. Vreemd dat de gemeente Hilversum hier niets over vermeldt.. Kom geregeld in Hilversum, heb nog niemand erover gehoord en niets gezien wat op aanleg van WiFi opstelpunten of iets dergelijks lijkt.
Het meest vervelende aan dit alles vind ik dat mensen een abonnement kunnen nemen op iets wat er niet is. Zit wel een betaalsysteem met IDEAL achter. Drie maanden vooruit betalen. In de voorwaarden staat dat na een jaar alle aanspraken van de abonnee vervallen. Dus het geld ben je dan kwijt. Heel vreemd systeem overigens, zit geen enkele controle in op geldigheid postcode/huisnummer etc.
Volgens mij is het in Hilversum alleen een glasvezelproject en geen wireless traject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
jongerenchaos schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:03:
[...]

Volgens mij is het in Hilversum alleen een glasvezelproject en geen wireless traject.
Nee hoor, dat moet een "intelligent city" of iets dergelijk worden.. Glasvezel en overal WiFi. Maar er is volgens mij niets getekend met Reggefiber. Je hoeft ook niet vooruit te betalen zoals bij de andere projecten. Snap ik wel want als ze dat doen kan Reggefiber ze voor de rechter dagen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
Geweldig artikel over waarom het 'project' in Slough mislukt is. _/-\o_
Volgens NL is het project gesaboteerd door het stadsbestuur. Natuurlijk...
http://www.sloughexpress....html#.WL7m6-QiDbA.twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionX
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-12-2023

ScorpionX

Master

Is er überhaupt al iemand die internet van Angie heeft? Ik heb zo'n voorgevoel dat er in heel NL niemand is die al Angie internet heeft.

Onderschrift moet nooit zinvol zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 20:52
JanR1969 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:04:
Geweldig artikel over waarom het 'project' in Slough mislukt is. _/-\o_
Volgens NL is het project gesaboteerd door het stadsbestuur. Natuurlijk...
http://www.sloughexpress....html#.WL7m6-QiDbA.twitter
Angie's CEO Neal Lachman has told the Express the Angie funded project collapsed in mid-October.
Midden oktober? Maar ze zaten nog doodleuk te twitteren dit jaar van 'binnenkort in Slough' :'). Het lijkt mij sterk dat er ook maar iets van die 'funded' in dezelfde zin waar is. :P

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
Denizz schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:20:
[...]

[...]

Midden oktober? Maar ze zaten nog doodleuk te twitteren dit jaar van 'binnenkort in Slough' :'). Het lijkt mij sterk dat er ook maar iets van die 'funded' in dezelfde zin waar is. :P
Klopt helemaal. Heb nog een leuk artikel gevonden via een Twitter account dat een parodie is van het account van NL.
http://www.sloughobserver...t_deal_dead_in_the_water/
Grappig dat hij zelf reageert op dat account..

Maar morgen begint de wereldwijde reclamecampagne. Ben benieuwd.. oOo

@angiecomint's #SmartCities and #WirelessExtreme international advertising & PR/Awareness campaign kicks off tomorro…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm ben benieuwd of mensen hun woorden gaan terug nemen..

https://www.linkedin.com/...l-milestones-neal-lachman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ik kan ook op de foto met een paar glasvezel aanleggers. Maar het is een hele mooie scam inderdaad. Hulde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
*knip*

Waarom is er niets over te vinden in de media?
En de 10 Gigabit verbinding waar ze het over hebben, is volgens mij gewoon zakelijk glasvezel. Een restaurant kan daarmee de gasten wel gratis WiFi aanbieden. Vind ik niet echt bijzonder. Zijn wel meer bedrijven die zakelijk glasvezel aanleggen en reseller zijn van glasvezelproviders.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 27-03-2017 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

Het komt van de grond en gelukkig heb ik mijn geld toch goed geinvesteerd!

*knip*

[ Voor 66% gewijzigd door rens-br op 27-03-2017 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

*knip*
Een paar tips:
-geef eens concrete NIET mislukte projecten van meneer NL
-Geef eens feiten! Dus waar er daadwerkelijk NU werkende verbindingen en tevreden klanten van Angie zijn te vinden!
*knip*

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 27-03-2017 09:05 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
@Verwijderd je baseert je alleen op berichten van NL zelf. Dat is net zo goed kuddegedrag.
Er is volgens die foto's blijkbaar een bestuurbare boring van 250 meter gemaakt en daar zijn zij op de foto gegaan. Zo'n boring wordt dagelijks gemaakt op meerdere plekken in Nederland. Dat is niet zo bijzonder als NL het doet voorkomen.

Er zijn glasvezelverbindingen gemaakt naar een paar gebouwen. Ook dat gebeurt dagelijks in Nederland. Het is gewoon (nog) niet het grote verhaal dat NL ons wilde doen geloven. Vandaar de scepsis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Barre73,

Dit word al maanden aangeven op de website van angie. Hoe de meeste mensen het nu brengen is dit wel heel toevallig. Je kan sceptisch zijn maar wat de meeste mensen doen is gewoon NL omlaag brengen vanwege een verleden.

Er word gegraven dus dat is iets positiefs, als je nu wel of niet wilt geloven of hier NL achter zit dan is het beste om des betreffende restaurant te bellen en vragen of het waar is, ipv te zeggen ja ik kan ook een foto maken, ja dit gebeurd elke dag.

Dus kom met feiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 06:59:
@Barre73,

Dit word al maanden aangeven op de website van angie. Hoe de meeste mensen het nu brengen is dit wel heel toevallig. Je kan sceptisch zijn maar wat de meeste mensen doen is gewoon NL omlaag brengen vanwege een verleden.

Er word gegraven dus dat is iets positiefs, als je nu wel of niet wilt geloven of hier NL achter zit dan is het beste om des betreffende restaurant te bellen en vragen of het waar is, ipv te zeggen ja ik kan ook een foto maken, ja dit gebeurd elke dag.

Dus kom met feiten..
Dat restaurant krijgt wel een glasvezelverbinding. Maar dat is niets bijzonders. Voor zo'n € 3000 kan ik dat ook laten aanleggen. Zijn veel bedrijven die dat doen, bijv. IPVisie ( www.ipvisie.com).
Je kunt dan ook je gasten gratis WiFi aanbieden. Maar bij de rest van het verhaal zet ik vraagtekens. En dat mag toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

We vragen om feiten, maar krijgen slechts holle marketing prietpraat als antwoord.
En hoe meer gebakken lucht je iedere keer weer tentoonspreidt, des te sceptischer worden de mensen.

Dus nogmaals:
-geef eens concrete voltooide ICT infrastructurele projecten van meneer NL
-Geef eens feiten! Dus waar er daadwerkelijk NU werkende verbindingen en tevreden klanten van Angie zijn te vinden!

Ik loop al heel wat jaartjes mee in de ICT infrastructuur en weet b.v. wat @Barre73 dagelijks doet. En dat kunnen we van jou en NL niet zeggen... :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check hun website dan maar zou ik zeggen, LARGEST START UP. Staat er duidelijk op toch?
ehtweak schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:55:
[...]

We vragen om feiten, maar krijgen slechts holle marketing prietpraat als antwoord.
En hoe meer gebakken lucht je iedere keer weer tentoonspreidt, des te sceptischer worden de mensen.

Dus nogmaals:
-geef eens concrete voltooide ICT infrastructurele projecten van meneer NL

Ik loop al heel wat jaartjes mee in de ICT infrastructuur en weet b.v. wat @Barre73 dagelijks doet. En dat kunnen we van jou en NL niet zeggen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: The Inspiring Story of Harland Sanders, founder of KFC

Luister goed mensen, ik lees hier veel mensen die iemand afkraken, luisteren niet naar zijn plannen of ideeën, zeggen dat iets niet kan zonder enige onderbouwing.

Wees nuchter, wees sceptisch wees kritisch maar doe dat op een eerlijke manier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:14:
YouTube: The Inspiring Story of Harland Sanders, founder of KFC

Luister goed mensen, ik lees hier veel mensen die iemand afkraken, luisteren niet naar zijn plannen of ideeën, zeggen dat iets niet kan zonder enige onderbouwing.

Wees nuchter, wees sceptisch wees kritisch maar doe dat op een eerlijke manier..
Heeft weinig zin deze discussie. Maar ik heb geen reacties in dit topic gelezen die niet eerlijk zouden zijn. De deelnemers inclusief mij zelf zijn kritisch en daar is in dit geval alle reden toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
*knip*

De feiten spreken voor zich. Angie heeft het beloofde nog steeds niet nagekomen, deadlines worden verschoven.
Het is op zijn minst allemaal erg ongeloofwaardig en als je hier een vooruitbetaling doet dan kan je beter naar t casino gaan. Is de kans dat je iets terug ziet van je geld denk ik toch wat groter.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 27-03-2017 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

Trouwens, een netwerk hoef ik gewoonlijk niet in te geloven.
Dat is er.....of dat is er niet. :) En het is er nog niet. En of het er komt blijft echter nog de vraag.

Lijkt er nu een beetje op dat ze Wired Extreme via de infrastructuur van Reggefiber aanbieden. En dan zetten ze bij dat soort klanten een modem neer die voor naastliggende gebouwen Wireless Extreme kan doen of zo? 'But correct me if I'm wrong'...Om nog effe een stukje video te quoten. :D

Die beste man probeert al vanaf 2000 een Gigabit netwerk op te zetten. Iets wat andere providers ondertussen al wel gelukt is hier. En 'toevallig' altijd de schuld van externe bedrijven dat het niet gelukt is. En nu in 2017 is ie nog steeds/ weer met een nieuwe startup voor Extreme Wireless i.c.m Fiber bezig.
Bergen geld zijn er vast ondertussen al verdwenen in die megalomane plannen. En nog steeds
geen eigen netwerk om te showen. Of een PoP ergens van hun?
Neeej, er is ook echt niks om sceptisch over te zijn hè? :D

Als er straks....later....ooit echt een Extreme Wireless netwerk via een eigen Angie glasvezelnetwerk zal zijn waar ook de beloofde snelheden gehaald worden zal ik serieus wel onder de indruk zijn hoor. Maar tot die tijd zie ik het nog wel even aan. :)

Trouwens, dit is het '[Angie Fiber] Ervaringen en discussie' topic.
Valt wel op dat bij alle andere providers klanten die van dat netwerk gebruik maken elkaar tips geven
over het netwerk, apparatuur en instellingen en dergelijke. En dat je soortgelijke klanten
hier in dit topic nog helemaal niet tegen komt. Of is er al wel een tevreden gebruiker?

[ Voor 33% gewijzigd door rens-br op 27-03-2017 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb een aantal reacties opgeruimd en geknipt. Hou de discussie netjes en ga niet op de man spelen.

Voor nu houden we het topic nog even open, maar als het weer uit de hand loopt komt er een slotje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Check out www.HetBosch.com, one of the fanciest places to have a fantastic lunch or diner in Amsterdam. The 10-Gig Wired Extreme internet connection at Het Bosch (and The Waterfront lounge) will be available for its guests by mid-April - access with Wi-Fi on laptops, tablets and phones.
A large Extreme Pioneers gathering will be held at the restaurant on April 29, 2017.'

Nou, ik ben zeer benieuwd hoeveel Extreme Pioneers er op die gathering op zullen komen dagen.
Of dat dat (voor de camera) ook allemaal alleen maar voor de show is. We zullen zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

;) we zullen zien.
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:02:
'Check out www.HetBosch.com, one of the fanciest places to have a fantastic lunch or diner in Amsterdam. The 10-Gig Wired Extreme internet connection at Het Bosch (and The Waterfront lounge) will be available for its guests by mid-April - access with Wi-Fi on laptops, tablets and phones.
A large Extreme Pioneers gathering will be held at the restaurant on April 29, 2017.'

Nou, ik ben zeer benieuwd hoeveel Extreme Pioneers er op die gathering op zullen komen dagen.
Of dat dat (voor de camera) ook allemaal alleen maar voor de show is. We zullen zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 08:10
Zou je je berichten onder de quote kunnen plaatsen? Top posting maakt de boel onleesbaar.
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:02:
Enerzijds zou dat een primeur zijn, dan wordt er eens werkelijk iets geleverd. En dat na 10 jaar grootspraak en uitstel.

Anderzijds maakt dat het er niet duidelijker op wat nu werkelijk het businessmodel van dhr. Lachman & co. is. Klaarblijkelijk brengt er iets geld in 't laatje, anders hield hij het niet meer dan 10 jaar vol.
JanR1969 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:40:
En de 10 Gigabit verbinding waar ze het over hebben, is volgens mij gewoon zakelijk glasvezel. Een restaurant kan daarmee de gasten wel gratis WiFi aanbieden. Vind ik niet echt bijzonder. Zijn wel meer bedrijven die zakelijk glasvezel aanleggen en reseller zijn van glasvezelproviders.
Als het uitgangspunt is dat het restaurant werkelijk een internetverbinding opgeleverd krijgt dan moet het wel zoiets zijn. Commercieel is het natuurlijk complete waanzin om een restaurant van 10 Gbit/s glas te voorzien, terwijl het internetgebruik beperkt blijft tot WiFi voor een handjevol telefoons en een computer achterin de zaak.

En die backbone komt natuurlijk ook niet uit de lucht vallen; dus dan wordt het resellen - en daar wordt het geheel niet echt geloofwaardiger van als het op grotere schaal moet.
.
Mochten die graafwerkzaamheden er werkelijk wat mee te maken hebben (iemand die de vergunning weet te vinden?) dan lijkt het er toch echt wat te komen, maar het zou me niet verbazen als daar een beetje bij gesmokkeld wordt (zeg, een resold glaslijntje van enkele tientallen megabits, de overige 9050 komen spoedig, heus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
Een vergunning voor graafwerkzaamheden zegt helemaal niets. Ik kan ook zakelijk glasvezel laten aanleggen naar mijn woning. Ook dan moet er een vergunning worden aangevraagd.
En als dat aangelegd is, kan ik ook wel mensen uitnodigen on de WiFi-verbinding te testen. Binnen een gebouw zal de verbinding stabiel en snel zijn.
Interessanter wordt het als de verbinding 100 of meer meter buiten het gebouw getest kan worden.
Verder vind ik het vreemd dat je een zakelijk glasvezelverbinding zou mogen delen met heel veel gebruikers en abonnementen hierop mag verkopen.
Binnen een gebouw mag je gewoon WiFi beschikbaar stellen. Gebeurt op heel veel plekken ( o.a. ziekenhuizen, zorgcentra etc. ). Maar het als abonnement doorverkopen aan anderen is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja...De claim van 10 Gigabit per seconde zal ook echt niet te checken zijn met wat de gewone man/ vrouw
aan apparatuur bij zich heeft. Iemand met een telefoon of zo op zak die dat aankan? Dacht het niet.

Ik ben trouwens ook zeer benieuwd waar die glasvezelkabel die gegraven werd precies naar toe liep.
Eigen PoP ergens? Vast niet, die zou toch met veel bombarie aangekondigd zijn? :D
Of sluit ie 'gewoon' ergens op Reggefiber infra aan? Ben ik toch echt benieuwd naar.

Ik wacht sowieso vol verwachting 29 april af. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:25:
Tja...De claim van 10 Gigabit per seconde zal ook echt niet te checken zijn met wat de gewone man/ vrouw
aan apparatuur bij zich heeft. Iemand met een telefoon of zo op zak die dat aankan? Dacht het niet.

Ik ben trouwens ook zeer benieuwd waar die glasvezelkabel die gegraven werd precies naar toe liep.
Eigen Pop ergens? Vast niet, die zou toch met veel bombarie aangekondigd zijn? :D
Of sluit ie 'gewoon' ergens op Reggefiber infra aan? Ben ik toch echt benieuwd naar.

Ik wacht sowieso vol verwachting 29 april af. 8)
3 mogelijkheden lijkt me:
1) Dark Fiber gehuurd van locatie X naar het betreffende restaurant (bijvoorbeeld) en die op locatie X aan een eigen lijn richting de AMS-IX of iets soortgelijks gekoppeld. Daar kan je dan op leveren wat je zelf wil. Wat we dan zagen was het graven van een laatste stuk Dark Fiber door de eigenaar daarvan. Bijvoorbeeld Eurofiber.

2) Dat wat we zagen was de aanleg van de glasvezel ten bate van een zakelijke dienst die door Angie wordt "doorverhuurd".

3) Echt volledig eigen aanleg van een stuk glasvezel vanaf een eigen PoP locatie.

Optie 3 lijkt mij zeer onwaarschijnlijk gezien de hoge kosten en lage opbrengsten. Optie 2 lijkt me lastig met de zakelijke dienstenleverancier zoals hierboven al gezegd. Dus hou ik optie 1 over. Dan zijn ze zelf dienstenleverancier zonder de glasvezel te hoeven aanleggen.

Aansluiting op Reggefiber infra is onmogelijk. Niets anders kan aansluiten op Reggefiber dan Reggefiber zelf. Reggefiber netwerken zijn steeds een gesloten ring van PoPs' binnen 1 plaats of heel soms een paar kleine plaatsen bij elkaar in de buurt. Er is geen verbinding tussen plaatsen onderling.

Je kan natuurlijk wel een backbone naar een Reggefiber CityPoP leggen en op die manier diensten gaan leveren op de huishoudens in die hele plaats.

Overigens zag ik ook dat Angie aangeeft 500/500 Mbit te kunnen gaan bieden op meer dan 2 miljoen woningen. Dat kan alleen maar op Reggefiber netwerken zijn. En gezien de genoemde snelheid is dat gewoon inkoop bij KPN Wholesale. Net als vele andere providers. Geen onderscheidend vermogen daarin helaas. Daarnaast weet ik zeker dat ze geen eigen operator gaan spelen in Reggefiber PoPs anders had ik dat moeten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
Vanaf september bieden ze in Hilversum 1 Gb/s aan via het Reggefiber netwerk..
Maar er is niets te vinden op eindelijkglasvezel.nl. Als ik een Hilversumse postcode + huisnummer intik, staan er veel providers. Maar geen Angie..
Als dit zo is dan zou ik toch een artikel verwachten op bijv. Telecompaper.com? Helemaal niets te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag ik ook al op die site van hun staan. En er staat bij 'Angie’s Fiber To The Home aanbod – 500 Mbps':
'Let op: je woning dient al voorzien te zijn van een glasvezelkabel'
En inwoners van verschillende grote steden kunnen op een andere link klikken voor ook zoiets.

Maar dat is dan dus 'gewoon' op Reggefiber glasvezel in die plaatsen.
Ze kunnen er nu eerst ook alleen maar een internetverbinding op aanbieden.
Tv en bellen schijnt dan later in mei wel te komen....

Mmm...Ergens anders staat juni. En met UHD tv?
'Besides Wireless Extreme Gigabit internet access you can soon also sign up for other services.

From June 2017, you’ll also be able to watch (ultra-) HD TV channels and make unlimited calls.'
Ooh, da's niet voor Nederland. Mmm.....
Maar op de internationale .com website hebben ze er ook nog geen bellen en tv bij?

[ Voor 184% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2017 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik zal het vanuit mijn kant goed in de gaten houden hoe het in Hilversum moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wireless Extreme wordt in Nederland in fasen uitgerold:

1. Wireless Extreme netwerken zijn nu in ontwikkeling in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht.
2. De andere grote steden volgen direct daarna.
3. In de loop van 2018 is bijna heel Nederland “Extreme”.

Early Adopters in de bovengenoemde steden kunnen nu al een bestelling plaatsen voor een gegarandeerd lage prijs (klik hier voor meer informatie).

Angie biedt ook glasvezeldiensten van 500 Mbps op meer dan 2 miljoen adressen in Nederland. Voor meer informatie klikt u hier.
* Inwoners van Hilversum kunnen gebruik maken van een uniek aanbod (link).
Oowkeej? Nou we zullen zien of er echt iets gaat gebeuren. :) Ik heb de links niet mee geknipt.
Als je echt benieuwd bent kun je zelf wel op hun website gaan kijken. 8)

Zou me niks verbazen dat het meeste van die geweldige draadloze plannen na een aantal maanden
weer afgeblazen word. Omdat het na onderzoek en de praktijk toch niet zo goed blijkt te werken.
Na misschien eerst weer een reclamecampagne van een paar miljoen of zo.....

Afijn, voor mensen die er geld in gestoken hebben hoop ik van harte dat het wel iets word.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2017 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:20

Sorbo

Uw hulp in huis!

Zo jammer dat alles zo shady overkomt. 30 euro voor 500/500 (zelfs als ze de 1gbit belofte niet nakomen) is een erg goede prijs.

Ben alleen bang voor de aansluitprocedure en eventuele problemen op het moment dat de verbinding eenmaal actief is. Ik kan me niet voorstellen dat Angie iets van support kan leveren op dit soort verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 02:24:
[...]
Na misschien eerst weer een reclamecampagne van een paar miljoen of zo.....
Er is niet eens een reclamecampagne.. Vorige maand zou die al gestart zijn. Online en advertenties in dagbladen etc. Niets van te merken.
Laatst meldde het Twitter account dat er een interview met de CEO in de Times zou komen.
Dat blijkt dan een advertorial te zijn in een reclamebijlage over 'smart cities'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee inderdaad geen reclamecampagne van een paar miljoen. :D Maar
volgens hunzelf zijn ze verder toch wel met een grote campagne bezig....Tja:
Beste reader
Angie Communications is de grootste telecommunicatie startup ter wereld.

Wij zijn nu begonnen met een grootscheepse campagne om 10-Gigabit glasvezel aansluitingen te realiseren in de grootste steden in Nederland. Wij kunnen ook uw pand, gebouw en wijk "verglazen" binnen 3 maanden. Meer informatie over het proces kunt u hier vinden.

Bovendien heeft Angie onlangs revolutionaire draadloos technologie aangeschaft (mmwave technologie van pioniers Elva-1) om deze te gebruiken in Nederland (met een snelheid van 10 Gigabit per seconde – bekijk de announcement hier). Deze technologie helpt Angie om de uitrol te realiseren omdat de werkzaamheden in de straten van Nederland wordt geminimaliseerd....
Nah dat grootscheepse zie ik nog niet echt gebeuren in die steden maar vooruit. 8)
Trouwens, dan was het nog steeds geen 10 Gbps wireless toch?
Ik meende dat het theoretisch tot 3 komma nog wat Gbit kon komen met die nieuwe technieken.
Met MIMO met minimaal 3 antennes. Of is dat met die mmwave nou weer wat anders?
Maar weer even wat leesvoer. :) Ooow jaa, dat is weer wat anders.

Maar dat restaurant in Amsterdam moet dus het eerste gebouw worden waar daadwerkelijk iets
van Angie geleverd gaat worden. Dus ik ben benieuwd wat er daar precies gaat gebeuren....

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2017 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.linkedin.com/...reme-project-neal-lachman

Ga maar door met speculeren of wees slim en neem nog snel een abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:03:
https://www.linkedin.com/...reme-project-neal-lachman

Ga maar door met speculeren of wees slim en neem nog snel een abonnement.
Aan de locatie te zien is dit vlak bij de kruising Jachthavenweg/Jollenpad. En aan het Jollenpad zit het bewuste restaurant.

Dus laten we in ieder geval geloven dat daar glasvezel geblazen is. We wachten rustig af
.En een abonnement nemen op iets dat nog niet leverbaar is, zou ik helemaal niemand aanraden. Nooit. Of het nou Angie is of T-Mobile (om maar een willekeurig voorbeeld te geven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Idd, in de stoep bij Van Doorne Advocaten aan de Jachthavenweg in A'dam.

Maar wat dan nog?
Er wordt zo vaak en zo veel gegraven, overal in Nederland. Dus wat zegt dit dan? Juist ja, niks bijzonders...

En die link naar LinkedIn is ook allemaal prietpraat. Nergens iets concreets. Waarom zou überhaupt iemand een abonnement afsluiten op iets wat er helemaal niet is?!? 8)7

Nogmaals de concrete vraag aan de Grote promoter van Angie alhier:
-geef eens concrete voltooide ICT infrastructurele projecten van Angie.

Als je daar nou eens antwoord op geeft... dan geef je blijk van realiteitszin en niet van gebakken digitale lucht... ;)

Trouwens, ik kan hier (thuis) gewoon een goed werkende symmetrische FttH verbinding van 500Mbs afnemen bij bekende en betrouwbare ISPs. Dus geef me één argument waarom ik überhaupt zou willen overstappen naar een onbekende provider die nog niets heeft gepresteerd? Wat schiet ik daar mee op?

BTW: Dit topic heeft als titel: [Angie Fiber] Ervaringen & Discussie.
Maar er zijn nog helemaal geen Ervaringen, slechts Discussie! :+

[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 31-03-2017 14:33 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Nou kinders, het Angie-feest is voorbij. De dag die je wist dat zou komen is eindelijk hier?

http://insolventies.rechtspraak.nl/bekendmakingen.aspx
(klik vervolgens op "donderdag 13 april 2017", en kijk onder het kopje "Rechtbank Rotterdam")

- uitspraak faillissement in hoger beroep: Op 11 april 2017 inzake (F.10/17/185) Angie Fiber Nederland B.V., vest.adr. Ambachtsweg 5, 3953BZ Maarsbergen, KvK 60163410. Cur: mr. E.J. Luten, Boompjes 40, 3011XB Rotterdam, tel. 010-4005100. RC: mr. W.J. Geurts - de Veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Volkomen onterecht. Daarom zijn ze in hoger beroep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ach... O-)

Ben benieuwd of we nog tsjakka reacties gaan zien van de grote Angie promoter alhier? ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Inderdaad... ach ja... zat er aan te komen natuurlijk.
En iedereen die er in getrapt is kan fluiten naar zijn geld.

[ Voor 36% gewijzigd door Arjant2 op 13-04-2017 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Opvallend ook dat https://www.angiewireless.nl/ gewoon nog in de lucht is en je er nog kan betalen voor abonnementen. Dat zou bij een faillissement toch wel neergehaald mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@knakworst: Op de website staat een andere BV naam dan de faillissement melding.
Weliswaar hetzelfde adres, maar een andere bedrijfsnaam.
Angie Communications International B.V. versus Angie Fiber Nederland B.V.
en zo zullen er ongetwijfeld nog meer zakelijke constructies zijn. :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Het KVK nummer in de algemene voorwaarden hoort wel bij Angie Fiber Nederland B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Angie Fiber Nederland B.V. is de holding dus het is toch vreemd dat die website vrolijk open kan blijven.

*knip*. Nee dus.

[ Voor 101% gewijzigd door rens-br op 18-04-2017 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
knakworst schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:05:
Angie Fiber Nederland B.V. is de holding dus het is toch vreemd dat die website vrolijk open kan blijven.

[mbr]*knip*. Nee dus.[/]
Ja, nu begrijp ik de Tweets op de diverse Angie accounts. Angie Fiber NL zou niets te maken hebben met Angie Wireless.. Maar alles verwijst naar hetzelfde adres etc.
Het is triest dat dit steeds door gaat. Nu is er weer een prospectus opgesteld met informatie voor mogelijke aandeelhouders. € 500,- inleggen per persoon, in totaal wil NL € 2.500.000,- ophalen..
En er zijn kennelijk ook leveranciers van accesspoint e.d. die het nog niet door hebben.
Dit topic hoort hier eigenlijk niet thuis. Het is alleen wel goed als mensen gewaarschuwd zijn. Nooit geld investeren in iets wat buiten toezicht AFM staat en waar zoveel vraagtekens bij zijn te zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

JanR1969 schreef op zondag 23 april 2017 @ 14:43:
[...]

Nooit geld investeren in iets wat buiten toezicht AFM staat en waar zoveel vraagtekens bij zijn te zetten!
Dat is een goed advies. Nog opvallender, AFM toezicht is niet van toepassing op investeringen > 100.000 euro. Omdat je ook lagere investeringen kan doen, valt Angie wel onder AFM toezicht. Dus ze ontlopen op onterechte grond AFM toezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Een foto van een speedtest op anderman's netwerk (Cogent). Ja, het getoonde IP adres is weliswaar onderdeel van een /29 die momenteel toegewezen is aan Angie Fiber UK B.V. (aldus de whois), maar een traceroute toont geen infrastructuur van Angie zelf, alleen van Cogent.

En met die /29 is er ruimte voor slechts 5 endpoints. Of ze moeten CGNAT gaan gebruiken... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is die geweldige Extreme Pioneers gathering bij Het Bosch van 29 april eigenlijk afgelopen? :?
Geen pers aanwezig geweest? Een krantenartikel ergens? Foto's of video's ergens? En dan niet alleen maar
op hun eigen .com site. Jaaa, .com, daar het gedeelte achter .nl blijkbaar failliet was verklaard.

Een hoop gebakken lucht nog steeds. 8)

p.s.: Zulke (bijna) gigabit speedtesten kun je bij een provider als bijvoorbeeld Tweak al een paar jaar zien. :)
En ze zijn ook al een tijdje met een 10 Gigabit pilot bezig in De Wolden.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2017 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
Verwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:48:
Hoe is die geweldige Extreme Pioneers gathering bij Het Bosch van 29 april eigenlijk afgelopen? :?
Geen pers aanwezig geweest? Een krantenartikel ergens? Foto's of video's ergens? En dan niet alleen maar
op hun eigen .com site. Jaaa, .com, daar het gedeelte achter .nl blijkbaar failliet was verklaard.

Een hoop gebakken lucht nog steeds. 8)

p.s.: Zulke (bijna) gigabit speedtesten kun je bij een provider als bijvoorbeeld Tweak al een paar jaar zien. :)
En ze zijn ook al een tijdje met een 10 Gigabit pilot bezig in De Wolden.
De .nl site werkt wel. Maar het is nogal dubieus.
Probeer maar eens wat te bestellen op die site. Je kunt alles invullen. Geen enkele controle op postcode, huisnummer, geldig telefoonnummer etc, Maakt ook helemaal niet uit waar je woont. Je kunt altijd bestellen en direct afrekenen.
De screenshots van speedtests vind ik niet echt overtuigend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Iedereen kan een Cogent lijn huren en een foto maken van speedtest. Verdacht afwezig is het harde bewijs van infrastructuur van Angie zelf. Waar zijn de routers van Angie, de backbone van Angie, de NOC van Angie, en de eigen verbindingen van Angie?

Met alleen Cogent lijnen wederverkopen aan je klanten word je geen ISP.

[ Voor 28% gewijzigd door Zr40 op 05-05-2017 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
Verwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 20:42:
Ik zou het zonde vinden als hier een slotje op zou komen. ;)
Daarom is het beter om er helemaal niet op in te gaan. Als dhr. Lachman hier niet liep te stoken hadden we ook geen topicwarning gehad.
Zr40 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 20:46:
Iedereen kan een Cogent lijn huren en een foto maken van speedtest. Verdacht afwezig is het harde bewijs van infrastructuur van Angie zelf.
Opmerkelijk genoeg zijn de access points wel echt.

Daarvan lijken er een stuk of 4 in die /29 te zitten.
Waar zijn de routers van Angie, de backbone van Angie, de NOC van Angie, en de eigen verbindingen van Angie?
Blijkbaar is er een lijntje richting Cogent te Equinix. As it stands lijkt het er sterk op dat ze voor een paar duizend een vezel richting dat restaurant hebben gegraven, en er daar een paar access points/routers aan vastgeknoopt hebben.
JanR1969 schreef op zondag 23 april 2017 @ 14:43:
Het is triest dat dit steeds door gaat. Nu is er weer een prospectus opgesteld met informatie voor mogelijke aandeelhouders. € 500,- inleggen per persoon, in totaal wil NL € 2.500.000,- ophalen..
Trivia: wat is het maximumbedrag aan effecten dat je onder de vrijstellingsregeling mag aanbieden?
Verwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:45:
Met wat voor modem of modemrouter combo is die speedtest gedaan? Om maar 1 klein dingetje te vragen.
Zie boven. Ten aanzien daarvan is 1 ms en 900 Mbit/s wel opmerkelijk, volgens mij is dat noch wireless, noch extreme (als je de investeringen meetelt).

Bonus: “Wij gaan Kenniswijk van de grond krijgen” (Emerce, 2002)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Modbreak:Gezien de eerdere, duidelijke waarschuwing, is het topic toch weer uit de hand gelopen. Discussies die nergens over gaan en naar toe leiden. Dit topic gaat dus op slot.

Alle reacties die niet door de beugel konden zijn verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Modbreak:Het topic is weer open.

In dit topic geldt vanaf nu een zerotolerancebeleid, dat wil zeggen dat personen die over de scheef gaan meteen worden aangepakt. Hou de discussie netjes, ga niet schelden en op de man spelen.

Verder zijn ongefundeerde beschuldigingen richting Angie niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Fijn dat 'ie weer open is.

Een tweetal weken geleden is het eerste faillisementsverslag inzake Angie Fiber Nederland B.V. gepubliceerd.

Nu ben ik totaal niet thuis in die wereld, maar het lijkt een (vrijwel) lege BV. Er zijn 5 crediteuren (€ 13.188,00) plus de Belastingdienst (€ 22.803,00). Geen voorraden noch vermogen.

Opmerkelijk genoeg is er wel één openstaande vordering, á € 7.495,00. Als ik het juridische taalgebruik goed interpreteer betreft het een overgenomen vordering (cadeautje van een van de resterende BVs?).

De enig bestuurder zegt over de oorzaak van het faillisement:
De (middellijk) bestuurder heeft verklaard dat het faillissement is veroorzaakt door het
tegenvallende ontwikkelpotentieel van een glasvezel netwerk in Nederland. Nadat de
failliete vennootschap er niet in is geslaagd om een partner te vinden voor de
ontwikkeling van een glasvezel netwerk, heeft de bestuurder de activiteiten binnen de
groep verlegd en de activiteiten van de failliete vennootschap gestaakt.
Het volgende verslag is er pas op 11 augustus, benieuwd of de curator dan zijn lezing van de oorzaak geeft (dat is aangekondigd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Hier is een video van angie over de 4 gigabit hub bij waterfront:

YouTube: Launch Angie Extreme 10-Gigabit Fiber (May 6, 2017)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

knakworst schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 08:41:
Hier is een video van angie ...
Wow... wat een "ehhhh, eehhhhh" verhaal.
Ik zie nog steeds niks bijzonders, behalve een meneer die een beetje hakkelt, "one switch there, one switch here".
"I invited friends & family"
En fröbelt wat op z'n laptop. En een grote schare aan super geïnteresseerde toeschouwers... (ahum)

"you get one gig" Indeed, a gig. >:)
"a huge building in Maarsbergen" Indeed; een laagbouw bedrijfsgebouwtje...

Sorry, maar meer kan ik er niet van maken.

En wat zou een gemiddelde FB/Insta/YT gebruiker in een restaurant nou moeten met een 10GB verbinding??

Heb wederom gekeken of hun aanbod qua internet en/of triple play propositie überhaupt vergelijkbaar is met de reguliere ISPs (die wel leveren). Maar het blijft allemaal vaag, geen technische details, geen helpdesk waar je mee kunt overleggen o.i.d.
Zolang dat aanbod niet volwassen is en duidelijk to-the-point, zou ik er geen cent aan durven te besteden. :|

[ Voor 20% gewijzigd door ehtweak op 26-05-2017 10:38 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
Het Hilversum-project is afgeblazen omdat het college van burgemeester en wethouders niet heeft gereageerd. Ik vind het een heel vreemde gang van zaken dat je als bedrijf wel de mogelijkheid biedt om alvast een abonnement te nemen en mensen vooruit laat betalen. Er was geen enkele afspraak met de gemeente Hilversum etc.
En als je als bedrijf geen vorderingen van tienduizenden euro's kunt betalen, vind ik het wel een heel wankele basis. Merkwaardig dat in een document van Angie staat dat de proefopstelling in het restaurant een paar ton gekost zou hebben. Lijkt mij dat je eerst je schulden afbetaalt en niet in een andere BV gewoon weer door gaat.
Het idee er achter begrijp ik wel. Er wordt gehoopt dat een grote investeerder instapt en dan kan er gecasht worden. Maar tot nu toe is er nog niet zo'n investeerder. Er is alleen een leverancierskrediet van een bedrijf dat netwerkapparatuur wil leveren. Betekent dat zij voorlopig geen geld zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Meest komische presentatie van het jaar.

Je presenteert een 4gb hub met een laptop die maar 550mbit aan kan (naar eigen zeggen). Een presentatie aan het eigen personeel en de zogenaamde investors en dat zet je op internet. En dan 100x zeggen dat het uniek is.
Uniek voor een restaurant is het zeker. Grappig ook wel.

Sorry maar als dit vertrouwen moet wekken dan denk ik dat ze precies het tegen overgestelde hebben bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]JanR1969 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 12:07Merkwaardig dat in een document van Angie staat dat de proefopstelling in het restaurant een paar ton gekost zou hebben. Lijkt mij dat je eerst je schulden afbetaalt en niet in een andere BV gewoon weer door gaat.
Het idee er achter begrijp ik wel. Er wordt gehoopt dat een grote investeerder instapt en dan kan er gecasht worden. Maar tot nu toe is er nog niet zo'n investeerder. Er is alleen een leverancierskrediet van een bedrijf dat netwerkapparatuur wil leveren. Betekent dat zij voorlopig geen geld zien.
Je zegt het zelf ze hebben een leverancierskrediet, dus misschien hebben ze een ton aan apparatuur..

Maar waar gaat het nu om?

Ze hebben het gerealiseerd, dat was toch onmogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 10:36:
[...]

Wow... wat een "ehhhh, eehhhhh" verhaal.
Ik zie nog steeds niks bijzonders, behalve een meneer die een beetje hakkelt, "one switch there, one switch here".
"I invited friends & family"
En fröbelt wat op z'n laptop. En een grote schare aan super geïnteresseerde toeschouwers... (ahum)
Interpretatie..
"you get one gig" Indeed, a gig. >:)
"a huge building in Maarsbergen" Indeed; een laagbouw bedrijfsgebouwtje...
Interpretatie
Sorry, maar meer kan ik er niet van maken.
..
En wat zou een gemiddelde FB/Insta/YT gebruiker in een restaurant nou moeten met een 10GB verbinding??
Deze restaurant is wel een plek waar hele rijke mensen langskomen dus hier doe je ze er tekort..
Heb wederom gekeken of hun aanbod qua internet en/of triple play propositie überhaupt vergelijkbaar is met de reguliere ISPs (die wel leveren).
En wat is je antwoord?
Maar het blijft allemaal vaag, geen technische details, geen helpdesk waar je mee kunt overleggen o.i.d.
Zolang dat aanbod niet volwassen is en duidelijk to-the-point, zou ik er geen cent aan durven te besteden. :|
- Technische details:

https://www.angiewireless...elecom-Infrastructure.pdf

- helpdesk:

https://www.angiewireless.nl/klantenservice/contact/

Voor mij is dit wel redelijk "to-the-point", dus ook dit is puur interpretatie..

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 30-05-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hier staan duidelijke foto's in van 1 Gbit/sec apparatuur bij Waterfront. Dus zeker geen 4 of 10 gigabit zoals eerder werd gesuggereerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y9P22eMoke8nyng4ddCJHaYI/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zucht, ik zal nog een keertje proberen te appelleren aan gezond verstand en hoop op concrete antwoorden...

@Verwijderd : Ik interpreteer idd LETTERLIJK de woorden van die meneer bij de laptop. (ik neem aan NL?)
Dit zijn zijn eigen woorden! Letterlijk citaat.
Heb zelfs de moeite genomen om het hele filmpje af te kijken.

En wat rijke mensen (rare opmerking trouwens 8)7 ) nou te maken hebben met een 10 gigabit verbinding ontgaat me totaal.

Feit is, dat het gebouwtje in Maarsbergen zeer zeker NIET 'huge' is (eigen woorden van meneer NL)

En technische details wat betreft de fysieke aansluiting bij b.v. een consument die klant zou willen worden, geef je nog steeds niet!
Normaliter specificeert een ISP bijvoorbeeld het type modem/router (b.v. een FRITZ!Box), geeft aan welke diensten/poorten open zijn, c.q. eventueel afgeschermd. Hoe de boel thuis aangesloten moet worden. Of wat de inhoud is van het TV pakket. Hoe dat aangesloten moet worden. Wat de specs zijn van VoIP/SIP telefonie, etc.
Vervolgens wordt er beweerd dat je een particuliere/ZZP aansluiting zou kunnen nemen bij angie als er al een glasvezel aansluiting aanwezig is.
"Let op: je woning dient al voorzien te zijn van een glasvezelkabel"
bron: https://www.angiewireless.nl/glasvezel/
Hetgeen niet klopt! Want als ik een postcode check via jullie website doe met verschillende adressen die NU (via andere ISPs) al FttH connectiviteit hebben, dan zegt angie dat het niet kan. Terwijl ik weet dat daar al werkende 500/500 en zelfs 1Gb/1Gb verbindingen functioneren.
Kortom; wederom fail.

Je hebt zelf al diverse keren gezegd dat je niet bij/voor angie werkt, maar je verdedigt wel iedere keer deze ISP en komt telkens weer met non-informatie. Je hebt nog geen enkele keer inhoudelijke, concrete antwoorden gegeven op de vragen die diverse mensen gesteld hebben.
Begrijp je dan niet dat dit gedrag nou juist zoveel argwaan opwekt c.q. nou niet bepaald vertrouwenwekkend overkomt?
Je kunt uiteraard doorgaan om op die 'vage' wijze te communiceren, maar dan zul je niet veel medestanders krijgen. Aan jou de keus! :|

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
In dit topic geldt vanaf nu een zerotolerancebeleid, dat wil zeggen dat personen die over de scheef gaan meteen worden aangepakt. Hou de discussie netjes, ga niet schelden en op de man spelen.

Verder zijn ongefundeerde beschuldigingen richting Angie niet toegestaan.