[Angie Fiber] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 11:15
Toevallig kwam ik terecht op de site van Angie Fiber, een bedrijf dat eind dit jaar gigabit internetverbindingen over een eigen glasvezelnetwerk wil gaan aanbieden in delen van Nederland. Kent iemand dit bedrijf? Ik had er nog nooit van gehoord.

Ze hebben ambitieuze doelstellingen:
  • Eind 2018 via 4G 99% van de Nederlanders kunnen bereiken
  • Eind 2018 via 5G 95% van de Nederlanders kunnen bereiken
  • Eind 2021 2 miljoen panden van glasvezel voorzien hebben.
Als ik de site goed begrijp zijn ze tot eind maart bezig de benodigde investeringen binnen te halen en gaan ze dan graven, ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonderTaal
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-09 00:10
Twee jaar lang hun website zegt dienst zou beschikbaar zijn op mijn adres in "8 tot 10 maanden". Ik denk dat ze doen niets.

• esky
Het uitstel dat ze hebben gehad is inderdaad jammer, maar als ze erin slagen echt te gaan graven zou dat erg goed nieuws zijn voor de mensen die nog geen glasvezel hebben want van Reggefiber/KPN verwacht ik niet veel meer....

Denk dat we moeten wachten tot eind maart of ze de financiering rond krijgen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is zakelijk glasvezel beschikbaar op uw locatie of vestiging?
Zoals ik het lees, uitsluitend zakelijk?
U valt op dit moment buiten Angies prioriteitzones.
In een bedrijvenpark waar dus al een glasvezelring ligt :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• esky
SinergyX schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:04:
[...]

Zoals ik het lees, uitsluitend zakelijk?

[...]

In een bedrijvenpark waar dus al een glasvezelring ligt :P
Hier staat een overzicht van wat ze aan particulieren willen gaan leveren. Dat ze niet beginnen met graven op een bedrijventerrein waar al glasvezel ligt lijkt me logisch, een postcodecheck voor een bedrijventerrein waar nog geen glasvezel is geeft:
GEFELICITEERD!

Volgens de postcodecheck zit uw adres in:

Prioriteitszone 1

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb diverse postcodes geprobeerd rond Gouda, alles geen prioriteitszone.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 10:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Postcodecheck is sowieso enorm wonky. Hij accepteert maximaal maar 3 tekens als huisnummer.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Dit is een phishing site. 99 euro per maand voor gigabit access, ook al zou er 10 mbit internet op zitten met SLA B, is simpelweg niet mogelijk.

Er zijn genoeg indicaties dat het een phishing site betreft: De AV zijn niet te downloaden, de postcodecheck rammelt, de prijzen zijn too good to be true, en zo zijn er nog wel meer dingen.

[ Voor 46% gewijzigd door Trommelrem op 18-02-2016 10:25 ]

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:51
Trommelrem, het is al jaren mogelijk tegen een paar tientjes 500-600 te krijgen, gbit voor particulieren is al een tijdje rond de 100 euro per maand.

Je leest het goed ja, J A R E N.

(en blijkbaar levert de provider jonas momenteel in amersfoort zelfs 900-1000mbit (officieel 500) voor 4 tientjes de maand.

Dat je er geen dedicated lijntje voor krijgt begrijpen we hier wel, maar snelheden worden vaak gewoon netjes behaald bij mensen die ik ken met deze verbindingen.

Dat de hele setup totaal niet professioneel oogt ben ik met je eens, het bezoekadres is in de buurt, ik zal later vandaag ff langs rijden voor een quick observatie of als dat mogelijk is een kort gesprek. Waar ik direct over struikelde is de onzin over 4g en 5g dekking, wie zet dat nou op zijn site? Mijn inziens vooral mensen die uit hun nek lullen en zodoende voelt de site voor mij ook als een grappenmakersproject voor de lol

[ Voor 46% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 18-02-2016 10:31 ]

• Trommelrem
Dan ben ik heel benieuwd welke aanbieders jij gebruikt? Ik kan 500 mbit niet leveren voor 100 euro per maand. Eerder het vijfvoudige.

En afgezien van de prijs klopt de site gewoon niet. Als de AV niet te downloaden zijn, dan gaan bij mij al direct alle alarmbellen rinkelen.

• TWeaKLeGeND
https://www.glasvezel-vergelijken.nl/providers leef je uit trommelrem, stuk voor stuk 500-1000mbit voor 30-100 per maand.

(goedkoopste is wss tweak.nl voor 365 euro per JAAR voor 1gbit)

[ Voor 22% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 18-02-2016 10:38 ]

• Trommelrem
Dat ziet eruit als consumentenglas. Angie biedt zakelijk glas aan voor 99 euro per maand.
Misschien dat ze dan een EVC aanbieden voor 500 euro per maand om dat verschil te compenseren? Of is 99 euro per maand alleen het internet en komt de access er nog overheen?

[ Voor 25% gewijzigd door Trommelrem op 18-02-2016 10:40 ]

• TWeaKLeGeND
Fout. Angie bied glas aan aan consumenten en bedrijven. Ze stellen nergens dat het 'premium dedicated zakelijk zero overboeking 99.9999% sla zakelijk glas' betreft.

Je denkt toch niet dat ziggo zakelijk ineens veel beter is dan ziggo normaal.. Zelfs de prijzen zijn praktisch gewoon hetzelfde. Sterker nog, ik betaal 65 euri per maand voor mijn zakelijke 500 mbit lijn bij ziggo. Helaas is mijn upload maar 40mbit dus niet helemaal vergelijkbaar.

Maargoed, beetje onzinnige discussie, wat angie wil aanbieden is gewoon marktconform en doodnormaal.

Of angie legit is moet je in andere hoeken zoeken dan de prijs, ik denk net als jou niet dat het legit is.

[ Voor 39% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 18-02-2016 10:56 ]

• esky
Of ze legit zijn weet ik niet zeker, maar de BV's zijn bij de KvK geregistreerd en op de Engelstalige site http://ang.ie staan erg veel documenten.

Ze hebben iig de moeite genomen om een mooie postcode database te maken. In bijvoorbeeld Hilversum staan adressen die ik getest heb waar al Reggefiber is er niet in, maar adressen zonder Reggefiber wel.

Ben erg benieuwd wat TweaKLeGeND ziet als hij langs het adres gaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

esky schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:20:
Of ze legit zijn weet ik niet zeker, maar de BV's zijn bij de KvK geregistreerd en op de Engelstalige site http://ang.ie staan erg veel documenten.

Ze hebben iig de moeite genomen om een mooie postcode database te maken. In bijvoorbeeld Hilversum staan adressen die ik getest heb waar al Reggefiber is er niet in, maar adressen zonder Reggefiber wel.

Ben erg benieuwd wat TweaKLeGeND ziet als hij langs het adres gaat!
Die heb ik ook gevonden.. wel raar dat ze tich BV's met net iets afwijkende namen hebben, geen idee of dit een normaal iets is, maar niet naar mijn weten.

Zie: http://imgur.com/FH0juSl

De CEO's blog is niet geupadted sinds Augustus.. (http://ang.ie/ceo-blog)

Het hoofddomein Ang.ie staat op naam van dit bedrijf (https://beta.companieshouse.gov.uk/company/07890944 )

Volgens de site van het UK Government heeft het bedrijf vaker in de problemen gezeten (Er is meerdere keren sprake geweest vaan een Compulsory Strike-Off [zie: http://wisteriaformations.../compulsory-striking-off/ en https://beta.companieshou...y/07890944/filing-history ] )

Dus aan de ene kant lijkt het best legit.. en aan de andere kant rammelt het nogal.

Edit: De CEO is Nederlander van origine en had meerdere bedrijven in het VK, zie: https://beta.companieshou...Kmk3A5dPJeaY/appointments

Zie ook:
- http://www.glasvezel.nu/n...-snelste-internet-leveren
- https://uk.linkedin.com/in/neallachman

[ Voor 11% gewijzigd door ShadowAS1 op 18-02-2016 13:54 ]

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Verwijderd

'Angie zal pas vanaf oktober 2016 services aanbieden aan de particuliere markt', staat er op die site van
Angie. Dus het zou wel kunnen. Mag wel flink goedkoper worden dan zakelijk, maar dat zal toch wel?

Ik neem zelf naar tevredenheid een 1000 Mb abo bij Tweak af voor € 40,- per maand (+tv+bellen= € 55,-)
Dus het kan zeker wel een stuk goedkoper dan € 100,- :)

• Denizz
  • Laatst online: 24-09 20:52
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:08:
'Angie zal pas vanaf oktober 2016 services aanbieden aan de particuliere markt', staat er op die site van
Angie. Dus het zou wel kunnen. Mag wel flink goedkoper worden dan zakelijk, maar dat zal toch wel?
Dit staat er al jaren, maar dan steeds met andere data :+. Ik geloof er niets meer van in ieder geval.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Verwijderd

Oooh, is dat zo? Dan heb ik niks gezegd. :) Des te verrassender als ze het later toch wel blijken te doen.
Ik zal in oktober nog wel eens op die site kijken dan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Ik heb de documenten op de engelstalige site nog wat doorgespit en er staan best gedetailleerde kaarten in van hun plannen voor Nederland (de randstad). Hier de backbone:

Angie-Backbone

Ook staan er 2 city-ringen in afgebeeld:

Angie-City-Ringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37
Ik vind zowel de Nederlandse als de Engelse sites best wel amateuristisch, dus ik geloof er vooralsnog weinig van.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AHoekendijk
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-11-2022
Alles wat hier staat zijn ook mijn bevindingen. Ik heb destijds in 2014 onderzoek gedaan om te investeren in dit bedrijf. Dus aandelelen kopen. Ze beloofden wel 100 % winst. Dus dan gaan er alarm bellen rinkelen, als het te mooi is om waar te zijn is het niet waar.

Ik vond het allemaal maar wat vaag, veel BV's. Anderszijds heb ik nergens iets van onjuistheden of oplichting kunnen vinden.

Dus nu met de kennis van 2 jaar later weet ik het nog steeds niet. Nog steeds is mijn uitgangspunt, bij twijfel niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:21

knakworst

Get more sats!

De website is down, hun 4G claim is nonsens gezien ze geen frequenties hebben, er is nog geen spade de grond in gegaan. Nee dit is gewoon een scam om geld van investeerders of subsidies van instanties los te troggelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AHoekendijk
ik onderschrijf knakworst zijn mening, alleen ik durf het niet op te schrijven omdat ik het niet hard kan maken met feiten. Wel kan ik een gedeelte van een tekst uit een mail hier posten..
en oordeel dan zelf maar... LEES vooral de laatste zin.

Beste Angie supporter,

Allereerst willen wij u allen namens de Angie team een gezond en voorspoedig 2014 wensen.

In de maand december hebben wij honderden aanvragen zien binnenkomen; het is een waar genoegen om te zien dat ons product-aanbod aanslaat bij u. Aan de enkelingen die nog niets hebben gehoord van onze sales of klantenservice verzoeken wij nog even geduld.

Ook is er grote interesse gebleken voor Angie's Serie B aandelen. Aangezien de verkoop van Angie Fiber Communications B.V. aan een grotere partij reeds vaststaat wordt uw rendement van honderd procent (verdubbeling van uw inleg) hoogstwaarschijnlijk al voor einde 2014 gerealiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Whois op die nieuwe www.5gwe.com
Bij AXC B.V. is 1 persoon werkzaam.

.. Tja.

Oh:
https://radar.avrotros.nl...ewtopic.php?f=90&t=149078

AXC wederom.

Een potentieel groot glasvezel aanbieder die alles via 1manszaak laat lopen, niet echt logisch.

[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 19-05-2016 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:55
SinergyX schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:45:
Whois op die nieuwe www.5gwe.com
Bij AXC B.V. is 1 persoon werkzaam.

.. Tja.

Oh:
https://radar.avrotros.nl...ewtopic.php?f=90&t=149078

AXC wederom.

Een potentieel groot glasvezel aanbieder die alles via 1manszaak laat lopen, niet echt logisch.
AXC hoort bij de budget-hoster Versio. Het zou me verbazen als zij achter dit project zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 14:31
AHoekendijk schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:40:
ik onderschrijf knakworst zijn mening, alleen ik durf het niet op te schrijven omdat ik het niet hard kan maken met feiten. Wel kan ik een gedeelte van een tekst uit een mail hier posten..
en oordeel dan zelf maar... LEES vooral de laatste zin.

Beste Angie supporter,

Allereerst willen wij u allen namens de Angie team een gezond en voorspoedig 2014 wensen.

In de maand december hebben wij honderden aanvragen zien binnenkomen; het is een waar genoegen om te zien dat ons product-aanbod aanslaat bij u. Aan de enkelingen die nog niets hebben gehoord van onze sales of klantenservice verzoeken wij nog even geduld.

Ook is er grote interesse gebleken voor Angie's Serie B aandelen. Aangezien de verkoop van Angie Fiber Communications B.V. aan een grotere partij reeds vaststaat wordt uw rendement van honderd procent (verdubbeling van uw inleg) hoogstwaarschijnlijk al voor einde 2014 gerealiseerd.
Bij dit soort berichten moeten inderdaad direct alle alarmbellen gaan rinkelen.
Als de verkoop al vastgelegd is, dan zouden ze daarop ook een bankfinanciering kunnen krijgen en die winst in hun eigen zak kunnen steken. Waarom zouden ze dan in vredesnaam nog aandelen uitgeven aan derden (en dus de winst weggeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

nslfunds.com is een andere. Leidt ook tot AXC.

Lead investor Vishnan Kanhai:
Afbeeldingslocatie: http://www.reclamefotograaf.net/wp-content/uploads/2015/06/Vishna-Kanhai.jpg

Beste is als je bestookt wordt met verzoeken om te investeren: Contact opnemen met AFM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AHoekendijk
Dat is sluwe van alles. Ze hadden geen vergunningsplicht van het AFM. En de prospectus was in het engels. En ik ben geen native engels speaker, dus die taal beheers ik niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-09 16:44
"One of Angie's main achievements is that it's team of experts and pioneers has cracked the code". Zeer geloofwaardig :-)

Lees bijv. dit maar eens over hun plannen in Los Angeles in 2014: http://arstechnica.com/bu...d-wireless-throughout-us/
Luchtfietserij, meer is het niet. Over Neal Lachmann die achter Angie zit is genoeg te vinden.
Bijv. dit vermakelijke artikel uit 2002: nieuws: Breedband door de lucht met Free Space Optics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Intussen toch weer wat nieuws vanuit Angie.
http://www.ad.nl/ad/nl/10...rbij-voor-Rotterdam.dhtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ambitie is er zeker:

http://www.nieuwsbank.nl/en/2016/06/23/H001.htm

Ongetwijfeld morgen copy-paste in alle media. Maar wie erin trapt heeft boter op zijn hoofd. Hoewel blijkbaar zelfs bij Brenno de Winter er geen lichtje gaat branden, en dat is toch iemand die een neus voor oplichterij zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
De persberichten blijven komen:

29 juni: In oktober 2016 beschikbaar in (delen van) Amsterdam en Rotterdam.
6 juli: Slough (UK) to Become World’s First Fully Functional Wireless Gigabit and Smart City

Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Inmiddels is de Nederlandse website vernieuwd en weer online. Wat interessante punten:
  • September/oktober wifi abonnement leverbaar in Amsterdam en Rotterdam
  • Volgend jaar "heel Nederland" wifi beschikbaar (prioriteits zones)
  • Helaas staat er niks meer over FTTH op de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Blijft een 'rare' website, die van angie.
En de CTO is wel erg popie super willie wortel: http://www.photonicslabs.com/about/management.htm

Als je de verhalen zo leest op www.ang.ie dan zijn ze allemaal ontzettend fantastisch, great, ambitieus, agressief (eigen woorden), blablabla... :+

Angie is a very ambitious, competitive, and aggressive company that was founded with its sight set on 100+ year existence and swiftly becoming one of the largest communications companies in the world. It has never been, and still is not, Angie founding team’s ambition to create a company in order to sell it quickly at a substantial profit. Angie will be profitable from year 3 onward anyway, which allows the team to focus on creating long-term benefits such as great customer happiness, high value creation and very attractive profits.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
Ik ben heel benieuwd of er nu echt in september een uitrol gaat plaatsvinden in Amsterdam en Rotterdam. Er kan al ingeschreven worden en ze willen dan dat mensen drie maanden vooruit betalen, risicovrij...
Op de site wordt vermeld dat Angie "dark fiber" verbindingen gekocht of aangelegd zou hebben. Met 802.11AC WiFi zouden ze 1 Gb/s down en 100 Mbit/s up kunnen bieden. Het lijkt mij bijzonder dat ze accesspoints zo dicht bij de abonnee kunnen plaatsen dat je die snelheid ook haalt. En dan zou er in de hele stad vrijwel overal glasvezel tot vlak aan de deur moeten liggen.
Volgens de site is het een revolutionaire uitvinding en is FTTH hiermee achterhaald.. https://www.ang.ie/compon...ch-angie-extreme-pioneers

Ik woon niet in Amsterdam of Rotterdam, maar ben benieuwd of er iets van een uitrol te zien is. Als ze dit binnen een paar weken actief willen hebben dan zou je toch aardig wat monteurs aan het werk moeten zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 Maanden vooruit betalen? Ja tuurlijk doe maar. Risicovrij......Voor wie? Niet voor de klant lijkt mij.

Het lijkt mij allemaal alleen maar een sprookje, dus ik zou er maar niet teveel op hopen. :)

Op een van de sites die eerder genoemd werd (http://angiefiber.nl/angie-particulier/angie-part-services)
staat nu te lezen: 'We will be back soon. Keep an eye on www.5Gwe.com for our Gigabit Wireless Offering, and on www.10Gwe.com for our 10 Gbps Fiber to the Office offering. Coming in Q32016 to Los Angeles, Netherlands, UK, France and Germany. '

We wil be back soon dus. Neeeej echt, we didn't run with your money. 8)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2016 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:00

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

https://www.angiewireless.nl/product/draadloos-gigabit/

Nieuwe site voor het draadloze 1000/100 product. Na de introductieperiode kost het als ik het zo lees 75 euro per maand voor alleen internettoegang, niet heel voordelig vergeleken met bestaande Fiber abonnementen met 100mbps up. Ook staat er niets over latency, lijkt mij een inherent probleem met wifi. Zeker als je er alle individuele apparaten op gaat aanmelden. Ben heel benieuwd naar de ervaringen, die van gamers in het bijzonder.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
Bas van der Doorn schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 20:31:
https://www.angiewireless.nl/product/draadloos-gigabit/

Nieuwe site voor het draadloze 1000/100 product. Na de introductieperiode kost het als ik het zo lees 75 euro per maand voor alleen internettoegang, niet heel voordelig vergeleken met bestaande Fiber abonnementen met 100mbps up. Ook staat er niets over latency, lijkt mij een inherent probleem met wifi. Zeker als je er alle individuele apparaten op gaat aanmelden. Ben heel benieuwd naar de ervaringen, die van gamers in het bijzonder.
Ik kijk zo af en toe op de sites van Angie en op de Twitter accounts. Het is nogal apart. Eerst zouden heel Amsterdam en Rotterdam in september en oktober al "aangesloten" zijn. Nu staat er dat je je kunt inschrijven door drie maanden vooruit te betalen en dat de diensten vóór 31 december 2016 beschikbaar zullen zijn.
In Londen en Slough zouden ze ook uitrollen, maar hier hetzelfde verhaal. Ook in LA een uitrol waarvan behalve op hun site niets terug te vinden is.
BBC radio zou een interview hebben gehad met een initiatiefnemer, maar dat interview is niet meer online beschikbaar...
Ik vind het bijzonder, uitrol gaat volgens hun site heel snel. Als dat zo is dan zou je in de media daar wat van terug moeten vinden. En hoe willen ze overal WiFi-accesspoints installeren die dan in huis goed bereik moeten hebben. Is nogal een operatie en dan zouden er heel wat monteurs op straat aan het werk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:00

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

En niet alleen bereik, maar ze beloven natuurlijk ook nog 1gbps down en 100mbps up. Dan vraag ik me af hoe ze ieder AP van 1gbps bandbreedte gaan voorzien. Dat soort snelheid is voor zover mij bekend alleen mogelijk via fiber. Voor FTTH is het probleem normaliter de last mile, maar dat wordt met wifi.ac op 1gbps maximaal de laatste dertig meter in een bestaande stedelijke omgeving. Als er toch al binnen 30 meter ergens fiber moet liggen voor een AP, dan betaal ik die laatste paar meter graafkosten, fiber afmontering en router desnoods zelf wel... maar dan wil ik daarna wel voor die € 75,- per maand 1gbps symmetrisch :)

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
Bas van der Doorn schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:43:
En niet alleen bereik, maar ze beloven natuurlijk ook nog 1gbps down en 100mbps up. Dan vraag ik me af hoe ze ieder AP van 1gbps bandbreedte gaan voorzien. Dat soort snelheid is voor zover mij bekend alleen mogelijk via fiber. Voor FTTH is het probleem normaliter de last mile, maar dat wordt met wifi.ac op 1gbps maximaal de laatste dertig meter in een bestaande stedelijke omgeving. Als er toch al binnen 30 meter ergens fiber moet liggen voor een AP, dan betaal ik die laatste paar meter graafkosten, fiber afmontering en router desnoods zelf wel... maar dan wil ik daarna wel voor die € 75,- per maand 1gbps symmetrisch :)
Ik geef het ze te doen om zoveel AP's te plaatsen. Zou nogal wat graafwerk zijn en gemeenten zouden hier ook toestemming voor moeten verlenen. En er ligt zeker niet overal glasvezel zo dicht bij de huizen. Dat wat er ligt is of van Reggefiber (KPN), of het is Ziggo dan wel KPN glasvezel naar straat/wijkkasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

JanR1969 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 20:43:
[...]

Ik kijk zo af en toe op de sites van Angie en op de Twitter accounts. Het is nogal apart. Eerst zouden heel Amsterdam en Rotterdam in september en oktober al "aangesloten" zijn. Nu staat er dat je je kunt inschrijven door drie maanden vooruit te betalen en dat de diensten vóór 31 december 2016 beschikbaar zullen zijn.
In Londen en Slough zouden ze ook uitrollen, maar hier hetzelfde verhaal. Ook in LA een uitrol waarvan behalve op hun site niets terug te vinden is.
BBC radio zou een interview hebben gehad met een initiatiefnemer, maar dat interview is niet meer online beschikbaar...
Ik vind het bijzonder, uitrol gaat volgens hun site heel snel. Als dat zo is dan zou je in de media daar wat van terug moeten vinden. En hoe willen ze overal WiFi-accesspoints installeren die dan in huis goed bereik moeten hebben. Is nogal een operatie en dan zouden er heel wat monteurs op straat aan het werk moeten zijn.
Iedere maand komt er een maandje bij in de planning ;)
Wireless Extreme wordt in de komende maanden (voor 31 januari 2017) in bijna heel Rotterdam en Amsterdam uitgerold, en einde 2017 verwachten wij heel Nederland “Extreme” te maken.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen hierin zijn getrapt en betaald hebben voor een abonnement. Ik denk en hoop niet veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-09 08:42
Dat dit 'bedrijf' een topic heeft op Tweakers verbaast mij.
Het is niet eens topicwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[b]Jeffrey87NL schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:38:[/b
Het is niet eens topicwaardig.
idd... O-)

leesvoer:
http://www.ispreview.co.u...-million-uk-premises.html
http://arstechnica.com/bu...d-wireless-throughout-us/
Vooral dit is een 'leuk' statement: "...We tried to talk to Angie CEO Neal Lachman, but he said, "Sorry, we're not interested in discussing details...."

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
In 2009 hadden ze soortgelijke plannen waar helemaal niets van terecht is gekomen...
http://www.glasvezel.nu/n...-snelste-internet-leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Voor Slough (UK) is er nu zowaar een planning, voor Amsterdam en Rotterdam volgens mij nog niet. Zie: https://www.angiewireless...1/Slough-Rollout-2017.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Ik kwam ook een planning voor Amsterdam en Rotterdam tegen. De eerste datum is 14-02-2017 en dan zijn ze 25-04-2017 klaar in Rotterdam en 30-05-2017 in Amsterdam. Zie: https://www.angiewireless...Angie-26102016-public.pdf

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 14:31
Vandaag in mijn mailbox een mail van Angie met o.a. deze flyer

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/33tgxhu.jpg

Lijkt er op dat ze er toch daadwerkelijk gaan komen. Vraag me af of dit business model alleen houdbaar is. EUR 70 voor een onbeperkt 1Gbit wifi.

Meer info: https://www.angiewireless.nl/

[ Voor 44% gewijzigd door Arjant2 op 17-11-2016 08:21 ]

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Dit kan ook gewoon een katvanger zijn. Ze hebben wel hun best gedaan, dat dan weer wel.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Een katvanger? >:)

Het blijven vage beloftes van een telco die daadwerkelijk nog steeds niets heeft geleverd. Fraaie praatjes, leuke folders, maar voor de rest is het nog steeds vapourware. ;w
En ook leuk, je kunt een zogenaamd voordelig abo afsluiten en krijg je je geld terug (zegt men), als ze niet kunnen leveren... M.a.w. dit riekt naar het standaard 'scam' verhaal; eerst betalen en dan afwachten of je iets krijgt... tuurlijk... O-)

Want als je gebruik wilt maken van hun fabeltastische product, dan moet je wel vooruit betalen.
Ik heb nog nooit een telco/isp meegemaakt die wilde dat ik vooruit ging betalen en een incassomachtiging afgeef, voordat er überhaupt een product leverbaar is.

Mooie Plaatjes   

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Ze hebben nu wel concrete plannen per wijk in een PDFje. Houdt in dat alleen het centrum van Rotterdam in maart dekking heeft. De rest van de stad pas aan het eind van het jaar. Verder nergens details, wel drie pakketten die verder ook geen duidelijkheid bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ehtweak

Ik vind jouw comments nergens op slaan, je bent ontzettend sceptisch maar onderbouwen ho maar.

Je geeft aan dat je het nog nooit heb meegemaakt dat je voor een telecom/isp vooruit moet betalen, ja dat heb jij misschien niet.. Leuk en bedankt voor deze irrelevante informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:45
Ik geef ehtweak groot gelijk. Zat mensen die iets te goedgelovig zijn, dus een waarschuwing kan geen kwaad. Laat Angie eerst maar aantonen dat ze al die mooie beloftes waar kunnen maken. Vooralsnog geloof ik er geen snars van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mauricej

We wonen in Nederland en niet in 1 of andere bananenrepubliek. Als jij denkt dat dit een piramidespel is dien je een klacht in. Ze hebben al hun vergunningen dus op dit moment is alles legaal.

Risico is maar 30 euro dat is niet zo veel, niemand is verplicht en dat er goedgelovige mensen zijn, die zullen niet op deze website te vinden zijn.

Wat ik hier lees is alleen smaad en laster, nergens zie ik een goede onderbouwde mening. Mensen geven aan dat 5g nooit mogelijk is, 20 jaar geleden hadden wij geen eens internet!

Planning is er, plattegrond is er en waarschijnlijk is hun financiering ook al rond. Ze vragen of je nu voordeliger wilt abonneren want zodra het gerealiseerd is dan wordt het stukken duurder, logisch toch?

Blijf maar lekker sceptisch, een conccurrent voor kpn is alleen maar beter voor ons allemaal ipv deze monopoly spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Fijn dat Angie nu ook zelf reageert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ knakworst

Vreemd dat je dit zegt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
@Grote1
Volgens mij beweer ik niet dat ze de boel belazeren (wat ik overigens wel denk, maar dat doet er niet toe). Mijn gezond verstand zegt me gewoon dat dit niet klopt. Of dat nu opzet is van Angie of naïviteit, weet ik niet. Wie kent Cistron nog? Ook hele mooie plannen om 8 Mbps ADSL uit te rollen in de Randstad, maar dat ging toch wat moeizamer dan gedacht.
Daarom: eerst zien, dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:48

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:20:
@ehtweak

Ik vind jouw comments nergens op slaan, je bent ontzettend sceptisch maar onderbouwen ho maar.
Ja... en jij bent ontzettend optimistisch zonder ook maar enige onderbouwing...
Dit riekt van alle kanten naar iets beloven wat nooit van de grond zal komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@maurice

Uiteindelijk zitten we met 4g waar een wil is een weg, ik vind 30 euro het wel waard dus we zullen zien. Ik zal cistron ook even opzoeken thx voor de tip.

@ servies

Waarom moet ik mij onderbouwen, ik geloof in deze project en sta daar achter. Als je onderbouwing wilt lees even de website van angie door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben al hun vergunningen dus op dit moment is alles legaal.
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is precies jouw relatie met Angie Grote1? Misschien dat jij dan ons het één en ander uit kunt leggen. Daarmee kun je zelfs andere Tweakers over de streep trekken om te investeren. Tot dusver onderbouw jij namelijk net zo min jouw mening over Angie dan de rest hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rikkert

Ik heb een abonnement aangeschaft, niets meer en niets minder. Ik hoop daadwerkelijk dat het van de grond komt omdat ik het niet vind kunnen dat kpn alle rechten in handen heeft.

Mocht er iemand anders zijn met een goede plan en alles loopt netjes via de Nederlandse wetgeving, dan wil ik daar best netjes een paar tientjes voor neerleggen.

Ik vind het jammer dat een goed onderbouwde plan met de nodige vergunningen, zo daar het slijk worden gehaald omdat mensen sceptisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mauricj

Ik heb cistron opgezocht en hun waren daadwerkelijk van de grond gekomen. Ze hebben vanwege kpn (weer kpn) het helaas niet geredt.

Dus jij bevestigd maar weer eens dat er een grote concurrent van kpn moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
Begrijp me niet verkeerd, ik juich meer concurrentie van harte toe en hoop dat het ze lukt om waar te maken wat ze van plan zijn.
Maar de informatie op hun website vind ik dermate vaag, dat ik het gewoon nog niet kan geloven.
Om in een hele wijk 1 gbit wifi aan te kunnen bieden, moet je bij wijze van spreken in iedere lantaarnpaal een AP ophangen. En dan nog vraag ik me af of je binnenshuis voldoende signaal hebt voor een stabiele verbinding.
Zoiets bouwen kost enorm veel tijd en geld en lijkt me een enorme prestatie voor een relatief onbekende Telco.

Maar de tijd zal het ons leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier heb ik wat aan, bedankt! Ik zal kijken of ik hier meer informatie over kan krijgen.
Out.of.Control schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:45:
Begrijp me niet verkeerd, ik juich meer concurrentie van harte toe en hoop dat het ze lukt om waar te maken wat ze van plan zijn.
Maar de informatie op hun website vind ik dermate vaag, dat ik het gewoon nog niet kan geloven.
Om in een hele wijk 1 gbit wifi aan te kunnen bieden, moet je bij wijze van spreken in iedere lantaarnpaal een AP ophangen. En dan nog vraag ik me af of je binnenshuis voldoende signaal hebt voor een stabiele verbinding.
Zoiets bouwen kost enorm veel tijd en geld en lijkt me een enorme prestatie voor een relatief onbekende Telco.

Maar de tijd zal het ons leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:34:
Mocht er iemand anders zijn met een goede plan en alles loopt netjes via de Nederlandse wetgeving, dan wil ik daar best netjes een paar tientjes voor neerleggen.
Dat ben ik helemaal met jou eens. Echter is dat "netjes verlopen via de Nederlandse wetgeving" nou net het punt dat hier ter discussie staat. Velen vragen zich namelijk af of ze wel daadwerkelijk gaan leveren. Indien ze dit niet doen, loopt dit project namelijk niet netjes via de Nederlandse wetgeving.

Verder onderschrijf ik het punt van Mauricej. Ik juich meer concurrentie absoluut toe. Echter is 1Gbit via WiFi dusdanig moeilijk haalbaar dat er door een aantal Tweakers en mij vraagtekens bij gezet worden. Ze zullen dit moeten uitzenden via de 802.11ac 5 Ghz frequentie. Zelf woon ik in een appartementencomplex, met de meterkast buiten het appartement, naast de voordeur. Daar hangt de router in, die mijn 500 Mbit glasvezel verbinding via WiFi (802.11ac, 5Ghz) uitzendt. Ik zit op zo'n 5 meter van de router af, met 1 muur hiertussen. Er blijft dan echt al vrij weinig over van mijn 500 Mbits verbinding. Al zou Angie het bizarre en onwerkelijke idee uitvoeren door aan iedere lantaarnpaal een AP hangen, dan is 1 Gbit nog steeds niet haalbaar binnen de woningen.

De mooie verhalen van Angie lijken too good to be true. En vaak is dat dan ook gewoon zo. Dat is de reden waarom iedereen hier enigszins gereserveerd op reageert. Volledig terecht, als je het mij vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rikkert

Dat klopt, ik heb wat informatie opgezocht die kan je hieronder vinden. Wij Nederlanders zijn over het algemeen zeer sceptisch en nuchter, ik zou het toejuichen als we met zijn alle meer risico's zouden nemen en ipv iets neer te halen betere feedback geven en angie zelf vragen stellen.

Maar idd time will tell.

4Hoe kan dit eigenlijk?
De tijd is er eindelijk rijp voor. De technologische ontwikkelingen op draadloos gebied hebben een historisch mijlpaal behaald.

Met de komst van de zogeheten 802.11ac Wave 2 (tweede golf van de oorspronkelijk 802.11ac standaard) is Wi-Fi echt revolutionair geworden. Voor het eerst in de geschiedenis hebben draadloze technologieën de draad-technologieën ingehaald. Deze technologie is pas sinds een paar maanden wereldwijd verkrijgbaar.

De leveranciers van Angie zijn miljardenbedrijven die hun goede naam en perfecte reputatie hoog te houden hebben.

De technologie is nu pas beschikbaar omdat het eerst robuust (dus betrouwbaar) genoeg moest bevonden worden.

Het allermooiste komt er ook al aan: wave 3.

- 802.11ac Wave 3 zal de revolutie die door Wave 2 is ontketend verder richting de 10 Gigabit per seconde brengen (per Access Point).

Aangezien Angie geen oude infrastructuur te beheren of te integreren heeft is het bedrijf volledig vrij om zich te richten op deze geavanceerde technologische ontwikkelingen.

Angie bouwt dus een ware digitale mega-snelweg in jouw buurt, uw stad, uw regio, en in heel Nederland, gebaseerd op deze ultra-geavanceerde draadloze technologieën. .

7Is Angie een officieel geregistreerd telecom aanbieder?

Jazeker, Angie Communications International B.V. is geregistreerd bij de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) en heeft zowel een vergunning voor het bouwen van communicatienetwerken en voor het leveren van communicatiediensten.

Bezoek de website van de ACM om Angie's registraties te bekijken en zoek naar licentie nummers 943384, 943381, 943387, 942972.

Bron: https://www.angiewireless.nl/klantenservice/faq/faq-tech/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:20:
@ehtweak

Je geeft aan dat je het nog nooit heb meegemaakt dat je voor een telecom/isp vooruit moet betalen, ja dat heb jij misschien niet.. Leuk en bedankt voor deze irrelevante informatie.
Ik ben idd argwanend en realistisch. Heb al zoveel ISP's en hun plannen meegemaakt de afgelopen tientallen jaren. Heb al veel meegemaakt en gezien wat kans van slagen heeft en wat gebakken lucht is... >:)
Heb zelf een jarenlang FttH project realisatie in een middelgrote stad aangezwengeld en op poten gezet. M.a.w. ik heb een vrij goed idee wat er allemaal kan spelen.

Jouw profiel (Grote1) is 'toevallig' vandaag ineens aangemaakt. Zonder enige verdere historie en/of trackrecord. Prima dat je enthousiast bent over een nieuw product, maar het moet wel realistisch zijn en blijven.
Vooralsnog klinkt WiFi-beschikbaar-voor-iedereen-en-met-gigantische-snelheden gewoon heel erg ongeloofwaardig. Zoals anderen al aanstipten, je kunt moeilijk een AP op iedere lantaarnpaal hangen. En dan nog. Zelfs al zou ik een AP hangen op de dichtstbijzijnde lantaarnpaal bij ons huis, dan zou ik, in huis, totaal geen goede/snelle/betrouwbare WiFi ontvangst meer hebben!
Er wordt te simpel voorbij gegaan aan het feit dat moderne woningen (met hun betonijzer in de constructie en HR++ beglazing met een opgedampt metaallaagje) een goede kooi van Faraday zijn.
M.a.w. binnenshuis geen high speed ontvangst van een buitenshuis geplaatst AP. ;w
Zelfs GSM, 3G, 4G, etc. is binnenshuis ook al problematisch.

Tot op heden is infrastructuur die fysiek naar binnen gebracht wordt, in een pand, nog steeds het meest effectieve en betrouwbare verbindingsmedium. (hetzij koperkabel, hetzij glasvezel).

Oh ja, en wervende marketinguitingen domweg knippen en plakken van de angie website en alhier neerplempen, wekt ook nou niet bepaald vertrouwen.

De tijd zal het leren... :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:30:
[...]

Ik ben idd argwanend en realistisch. Heb al zoveel ISP's en hun plannen meegemaakt de afgelopen tientallen jaren. Heb al veel meegemaakt en gezien wat kans van slagen heeft en wat gebakken lucht is... >:)
Heb zelf een jarenlang FttH project realisatie in een middelgrote stad aangezwengeld en op poten gezet. M.a.w. ik heb een vrij goed idee wat er allemaal kan spelen.

Jouw profiel (Grote1) is 'toevallig' vandaag ineens aangemaakt. Zonder enige verdere historie en/of trackrecord. Prima dat je enthousiast bent over een nieuw product, maar het moet wel realistisch zijn en blijven.
Vooralsnog klinkt WiFi-beschikbaar-voor-iedereen-en-met-gigantische-snelheden gewoon heel erg ongeloofwaardig. Zoals anderen al aanstipten, je kunt moeilijk een AP op iedere lantaarnpaal hangen. En dan nog. Zelfs al zou ik een AP hangen op de dichtstbijzijnde lantaarnpaal bij ons huis, dan zou ik, in huis, totaal geen goede/snelle/betrouwbare WiFi ontvangst meer hebben!
Er wordt te simpel voorbij gegaan aan het feit dat moderne woningen (met hun betonijzer in de constructie en HR++ beglazing met een opgedampt metaallaagje) een goede kooi van Faraday zijn.
M.a.w. binnenshuis geen high speed ontvangst van een buitenshuis geplaatst AP. ;w
Zelfs GSM, 3G, 4G, etc. is binnenshuis ook al problematisch.

Tot op heden is infrastructuur die fysiek naar binnen gebracht wordt, in een pand, nog steeds het meest effectieve en betrouwbare verbindingsmedium. (hetzij koperkabel, hetzij glasvezel).

Oh ja, en wervende marketinguitingen domweg knippen en plakken van de angie website en alhier neerplempen, wekt ook nou niet bepaald vertrouwen.

De tijd zal het leren... :|
Wat moet ik hierop zeggen, je onderbouwt je mening alleen met het verleden. Kom met feiten waarom het gedoemd is tot falen. Niks is onmogelijk.

En ik zet hier stukken tekst van angie ja, dit zijn hun woorden en jij mag het geloven of niet. Maar nu heb je wel jouw antwoord en dan nog is het niet goed.

Ik las hier ook nog wat van angie: http://elva-1.com/news_events/a40119

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Idd, je hebt groot gelijk @Grote1; "niks is onmogelijk". O-)
BTW: vertel dan ook gelijk eens wie je nou echt bent!

Ik zie nog steeds geen enkel bewijs over hoe angie denkt, en precies met welke spullen, hun beweringen te realiseren. Ook kan ik nergens een daadwerkelijk functionerende propositie vinden. Kortom, in mijn ogen, nog steeds vapourware.

Om nog even in te gaan op je juichende sales en marketing praat:
http://www.ispreview.co.u...bit-wireless-network.html

Klein citaat hieruit:

...As usual we recommend taking all of this with a pinch of salt until the service goes live and we can see how those 1Gbps speed claims hold up when placed under real-world strains over a wireless network. Not to mention the pressure on uptake that will stem from deploying into such a competitive market. Angie still has a lot left to prove. ...

ahum... :+

Eerst zien, dan geloven. Isse simpel.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 00:03
ehtweak schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 17:16:

Ik zie nog steeds geen enkel bewijs over hoe angie denkt, en precies met welke spullen, hun beweringen te realiseren. Ook kan ik nergens een daadwerkelijk functionerende propositie vinden. Kortom, in mijn ogen, nog steeds vapourware.

Klein citaat hieruit:

...As usual we recommend taking all of this with a pinch of salt until the service goes live and we can see how those 1Gbps speed claims hold up when placed under real-world strains over a wireless network. Not to mention the pressure on uptake that will stem from deploying into such a competitive market. Angie still has a lot left to prove. ...

Het zegt toch al genoeg dat Grote1 alleen is geregistreerd om in dit topic te reageren, en dat alleen maar om negatieve publiciteit proberen te voorkomen.
Het riekt allemaal naar 1 grote oplichtingsbende!

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ mixpower

Dat slaat echt helemaal nergens op, deze topic spreekt mij aan omdat ik al eerder een abonnement heb aangeschaft. Waarom zou ik dan op andere topics reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 17:16:

Klein citaat hieruit:

Waarom wil je weten wie ik ben? Wil je wat drinken met mij? 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 17:28:
@ mixpower

...deze topic spreekt mij aan omdat ik al eerder een abonnement heb aangeschaft.
Ok, vertel! >:) Je hebt een abonnement aangeschaft (of genomen?) voor ... ja, voor wat eigenlijk? Je betaalt voor iets wat er niet is... 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 17:28:
@ mixpower

Dat slaat echt helemaal nergens op, deze topic spreekt mij aan omdat ik al eerder een abonnement heb aangeschaft. Waarom zou ik dan op andere topics reageren?
Dus je hebt je speciaal geregistreerd op Tweakers om hier in dit topic te reageren, om dan vervolgens ook meteen alles tegen te spreken wat er in dit topic tot nu toe is gezegd? Right... :+

[ Voor 12% gewijzigd door Mixpower op 18-11-2016 17:59 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Ook grapig dat Angiewireless.nl op naam van AXC staat dat staat ingeschreven op de François Haverschmidtwei 2 te Leeuwarden, dat is namelijk het Crystalic gebouw waar je gewoon een virtual kantoor kan huren lol! :+

Maar officieel staat AXC B.V. ook ingeschreven op Wolkenvveld 23 in Almere wat een woonhuis is, waar tevens ook het oplichterbedrijf Versio staat ingeschreven (die overigens ook een Virtual kantoor heeft in Leeuwarden) samen met Bashir Group BV en Resellus BV.
En dat alles is weer van Reshad Bashir, die misschien wel hier reageert als Grote1? Who knows, maar al met al is dit één grote scam met allemaal lege BV'tjes! ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Mixpower op 18-11-2016 18:22 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Nee, AXC is slechts de registrar. Het domein staat daadwerkelijk op naam van "Angie Communications International BV".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Zr40 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:19:
Nee, AXC is slechts de registrar. Het domein staat daadwerkelijk op naam van "Angie Communications International BV".
Wat een compleet lege BV is. ;)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 17:31:
[...]

Ok, vertel! >:) Je hebt een abonnement aangeschaft (of genomen?) voor ... ja, voor wat eigenlijk? Je betaalt voor iets wat er niet is... 8)7
Ik betaal goedkoper voor wat er gaat komen.. Dus volgens jouw beredenering kan ik geen huis kopen terwijl die nog gebouwd moet worden..
vr6-only schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:04:
Succes met je plannen Angie (of moet ik zeggen Grote1?) om dekkend te worden in de randstad. Daar steken wij, projectontwikkelaars, wel een stokje voor. Geen lantaarnpalen met lelijke boxjes eraan bitte. :X

Dat deze gast, grote oplichter zou ik het eerder noemen, überhaupt nog probeert.
Dus ik ben Angie? Beetje raar vr6-only, ik schat jou zo een beetje iemand die heel eeg boos kan worden om de zwarte pieten discussie..

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 17-05-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Mixpower schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:11:
Ook grapig dat Angiewireless.nl op naam van AXC staat dat staat ingeschreven op de François Haverschmidtwei 2 te Leeuwarden, dat is namelijk het Crystalic gebouw waar je gewoon een virtual kantoor kan huren lol! :+

Maar officieel staat AXC B.V. ook ingeschreven op Wolkenvveld 23 in Almere wat een woonhuis is, waar tevens ook het oplichterbedrijf Versio staat ingeschreven (die overigens ook een Virtual kantoor heeft in Leeuwarden) samen met Bashir Group BV en Resellus BV.
En dat alles is weer van Reshad Bashir, die misschien wel hier reageert als Grote1? Who knows, maar al met al is dit één grote scam met allemaal lege BV'tjes! ;)
Er staan gewoon contactgegevens (met een Nederlands adres) op de website van Angie (zelfde als op de internationale website van Angie) en die komen niet overeen met die je hier gepost hebt. Laten we er vooral geen heksenjacht van maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 18-11-2016 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:28:
[...]

Ik betaal goedkoper voor wat er gaat komen.. Dus volgens jouw beredenering kan ik geen huis kopen terwijl die nog gebouwd moet worden..
Wat er gaat komen? Nou niks dus! :+

Grappig detail ook dat bij angiewireless.nl het mail adres me@ang.ie staat,
en ang.ie staat weer geregistreerd met dns naar axc.nl wat weer op naam staat van Mijn InternetOplossing B.V. wat dan vervolgens weer van Reshad Bashir is, het wijst allemaal naar hem al die lege BV'tjes!
Zr40 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:32:
[...]

Er staan gewoon contactgegevens (met een Nederlands adres) op de website van Angie en die komen niet overeen met die je hier gepost hebt. Laten we er vooral geen heksenjacht van maken.
Heksenjacht? Nee hoor, gewoon feiten. ;)
Kijk het allemaal naar Reshad Bashir staat ook bekend als onbetrouwbaar samen met al zijn lege BV'tjes en bedrijfjes, en als Angie Wireless nou echt een valide bedrijf was dan hadden ze echt niet deze constructie gekozen. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Mixpower op 18-11-2016 18:35 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mixpower schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:33:
[...]

Wat er gaat komen? Nou niks dus! :+

en ang.ie staat weer geregistreerd met dns naar axc.nl wat weer op naam staat van Mijn InternetOplossing B.V. wat dan vervolgens weer van Reshad Bashir is, het wijst allemaal naar hem al die lege BV'tjes!
Ok, mixpower ik ben Reshad Bashir je heb mij totaal door🙄.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:35:
[...]

Ok, mixpower ik ben Reshad Bashir je heb mij totaal door🙄.
Ik heb nergens beweerd dat je dat bent, maar oké. :P

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
Dit is wel een interessant artikel: https://www.linkedin.com/...ess-vs-fibre-harris-cains .
Maar het is niet zo dat het mijn twijfels weg neemt. Ook met 10 Gbps draadloze uplinks zie ik het niet gebeuren dat je binnenshuis een 1 Gbps WiFi verbinding hebt. Vergunningen moeten nog aangevraagd worden. Waar komt het geld vandaan om zulke grote investeringen te doen?
Ook nogal wat spelfouten in een recente nieuwsbrief. Ik krijg niet de indruk van een professionele organisatie, maar ik kan het mis hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik ben nog eens ff verder gaan spitten.
Maar als je googled op 'Neal Lachman' dan komt er toch een ongelofelijke hoeveelheid grootspraak tevoorschijn. Wow, dat had ik nooit kunnen bevroeden. 7(8)7

-Zelfs hier op tweakers kwam deze beste meneer al eens voorbij:
nieuws: Breedband door de lucht met Free Space Optics
(bericht uit 2002!)

-Daarnaast is de beste man ook politiek actief, heeft 'ie al eens een tijdschrift voor de happy few in NL gelanceerd.
-Wat 'ie veel eerder ook al een keertje geprobeerd had.. We praten 2002 met het bedrijf LBDC.
-En in 2009 zou 'ie al 1Gb internet leveren met z'n bedrijf UHBA.
In 2013 duikt deze man ook weer op emerce.
-Volgens eigen zeggen is/was deze man één van de meest invloedrijke twitteraars van NL. http://politiekincorrectb...g-doormidden-met-een.html
-Zelfs bij geenstijl komt deze meneer voorbij.
-Ook godsdienstige kwesties schuwt hij niet!.

etc, etc.

Kortom, en deze beste meneer gaat ons nu (voor de zoveelste keer) van fabeltastisch, supersnel draadloos internet voorzien?
Zo ziet deze CEO van Angie zichzelf:
About Neal Lachman
- Oprichter Nieuw Liberaal Ambitie (denktank voor politiek en maatschappij) - Spiritueel Filosoof (gespecialiseerd in de Rig Veda en de Islam) - Dutch expat Neal Lachman woont en werkt het merendeel van het jaar in het buitenland. Hij is begaan met het lot van Nederland, en uit bezorgdheid heeft deze Liberaal in 2010 strategisch gestemd op de PvdA, wetende dat de VVD en CDA de allochtonen zou verloochenen door met de PVV te gaan heulen. Met de Provinciale Staten stemde Neal op D66. Vanuit een diepe interesse sinds zijn tienerjaren in religiën en spiritualiteit heeft hij de grote religiën bestudeerd. Sinds enige jaren past hij zijn analytische vermogen toe om tegenwicht te geven aan heersende populismen en doctrines. Als voormalige fanatieke anti-Islamist weet hij als geen ander wat de Modus Operandi is van bijvoorbeeld Wilders en zijn vrienden zoals Robert Spencer. In 2008 gaf Neal een lezing in Rotterdam waarin hij o.a. een diepte analyse presenteerde (Engels) van islamofobie en anti-islamisme. (Zie YouTube: RudraDharmaMission

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 08:10
Mixpower schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:33:
en ang.ie staat weer geregistreerd met dns naar axc.nl wat weer op naam staat van Mijn InternetOplossing B.V. wat dan vervolgens weer van <snip> is, het wijst allemaal naar hem al die lege BV'tjes!

[...]

Heksenjacht? Nee hoor, gewoon feiten. ;)
Kijk het allemaal naar <snip> staat ook bekend als onbetrouwbaar samen met al zijn lege BV'tjes en bedrijfjes, en als Angie Wireless nou echt een valide bedrijf was dan hadden ze echt niet deze constructie gekozen. ;)
AXC is het whitelabelmerk van Versio, de naam die jij hier noemt heeft dan ook niets te maken met het dubieuze Angie.

Ook over Versio kun je genoeg klachten vinden, maar dat is verder gewoon een legitieme business. Beetje terughoudend zijn met je heksenjacht is dus wel op z'n plaats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Thralas schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 22:26:
[...]

AXC is het whitelabelmerk van Versio, de naam die jij hier noemt heeft dan ook niets te maken met het dubieuze Angie.

Ook over Versio kun je genoeg klachten vinden, maar dat is verder gewoon een legitieme business. Beetje terughoudend zijn met je heksenjacht is dus wel op z'n plaats ;)
Dan nog zijn het allemaal vage bedrijven.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost toast
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-09-2021
Áls het ze lukt dan wellicht toch in het dichtbevolkte Nederland.
Ik vind het juist wel tof dit bedrijf. Natuurlijk zit er risico aan, maar wie niet waagt die niet wint!
Vooralsnog ben ik gebonden aan peperduur Ziggo (inclusief TV die ik niet gebruik) voor een verbinding boven de 100 Mbit op mijn adres...

Succes allen met de discussie!

Verwijderd

Ik lees met grote verbazing deze discussie.

Wij zijn actief als adviserende partij voor Angie en de projecten zijn 100 procent legitiem. Er is geen sprake van lege Bv'tjes en de namen die hier genoemd worden (Bashir etc.) hebben niets met Angie te maken. Er zijn inderdaad ambitieuze plannen maar deze zijn absoluut te realiseren en het project is dan ook erg interessant en innovatief.

De "feiten" die hier genoemd worden als feiten zijn in onze ogen dan ook gewoon ongegrond en komen overeen met complottheorieën. De CEO heeft onlangs een artikel gepubliceerd waarin hij zijn kant van het verhaal uit de doeken doet: https://www.linkedin.com/...coms-startup-neal-lachman

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ik heb NIET ÉÉN wireless ac station van Angie gemonteerd zien worden. Als je ziet hoe moeilijk het is voor mobiele providers om sites te vinden, dan lukt Angie dat niet in een paar weken. Zie planning Amsterdam en Rotterdam. Het is allemaal dikke vette onzin.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:32:

...[nog meer blabla]...
En met grote verbazing (alhoewel ;) ) weer iemand die zich vandaag/gisteren registreert en plotseling roept dat het allemaal legitiem is. Tuurlijk joh... O-)

De grote baas achter dit alles (meneer NL) roept al vijftien jaar dat 'ie wel ff allemaal zal regelen met draadloos internet voor iedereen met fabeltastische snelheden. En tot op heden? Noppes, nul komma nul!

Dus kom alsjeblieft met concrete realisaties, dan kijken we weer verder.
Wel prettig dat ik dit kan typen dankzij een stabiele, snelle symmetrische FttH verbinding, die gewoon bestaat en al enige jaren prima functioneert. :Y

Wellicht een interessant item voor de nieuwsredactie van tweakers om eens uit te zoeken hoe het nou ECHT in elkaar zit?!

Mooie Plaatjes   

Verwijderd

Vandaag geregistreerd? Ja dat klopt inderdaad.
Om de simpele reden dat ik hier graag op wil reageren.

Die NL is wel de pionier op FTTH gebied en al sinds 16 jaar bezig, inderdaad. Het feit dat je glasvezel van een ander hebt is juist de reden dat je niets van Lachman kunt krijgen aangezien Volker Wessels/Reggefiber natuurlijk geen behoefte gehad heeft om samen te werken.

Wellicht is het een goed idee om alle "criticasters" en de redactie van Tweakers uit te nodigen op het hoofdkantoor van Angie.

Verwijderd

Zr40 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:32:
[...]

Er staan gewoon contactgegevens (met een Nederlands adres) op de website van Angie (zelfde als op de internationale website van Angie) en die komen niet overeen met die je hier gepost hebt. Laten we er vooral geen heksenjacht van maken.
Gezien de locatie en bouw, lijkt het erop dat dit gewoon een pand is waar zich meerdere bedrijfjes in bevinden en in je in het ergste geval vaak tegenkomt bij Alberto Stegeman in de uitzendingen.
Ik denk dat velen met grote verbazing kijken naar hoe Angie meerdere malen iets van de grond probeert te krijgen, maar het toch steeds maar niet lukt. Zo nu ook, AngieWireless... voor de dekking van wifi zijn dus masten benodigd en dus antenne's. Laten we het Nationaal Antenneregister dan eens raadplegen of hiermee contact opnemen dan merk je dat bij deze partij (Angie) niet bekend is.

Het is nu november en er gaan maanden tot soms zelfs jaren overheen alvorens er überhaupt toestemming is verleend, en met het feit dat nu eind november 2016 niets bekend is mogen we er dus vanuit gaan dat dit ook in januari, februari of zelfs maart niet het geval zal zijn.

Met 100mW zul je wel erg veel opstelpunten moeten hebben dus .... misschien heeft men dan een vergunning aangevraagd om op een hoger vermogen te mogen uitzenden op wifi frequenties en ook daar is toch eens naar geïnformeerd en wat schetst de verbazing, Agentschap Telecom weet nergens vanaf en kent ook geen Angie.

Oké dat zijn al 2 partijen die nergens iets vanaf weten.
Er zijn inderdaad ambitieuze plannen maar deze zijn absoluut te realiseren en het project is dan ook erg interessant en innovatief.
Gaan we dan het hele idee (AngieWireless) onder de loep nemen kom je eigenlijk snel met de volgende vraag.... waarom zijn andere partijen die "echt" geld hebben hier nu niet al aan begonnen zijn? Als het zo makkelijk is als Angie zegt, zouden juist bedrijven als Ziggo (Liberty Global), KPN, T-Mobile, Vodafone etc. hier toch allang op hebben ingezet en het niet overlaten aan een nieuwe onbekende partij ?
De "feiten" die hier genoemd worden als feiten zijn in onze ogen dan ook gewoon ongegrond en komen overeen met complottheorieën.
Hier wordt voor zover ik de discussie volg, helemaal geen feiten genoemd. Wel is het een feit dat Dhr. Lachman over heel veel air beschikt en met allemaal ideeën komt die geen van allen van de grond zijn gekomen wat dus inhoud dat het wel heel gek zou zijn als dit wel überhaupt van de grond zou komen. In principe denkt hij er dus wel heel erg makkelijk over!
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:27:
Die NL is wel de pionier op FTTH gebied en al sinds 16 jaar bezig, inderdaad. Het feit dat je glasvezel van een ander hebt is juist de reden dat je niets van Lachman kunt krijgen aangezien Volker Wessels/Reggefiber natuurlijk geen behoefte gehad heeft om samen te werken.
Daar hebben Volker Wessels en Reggefiber niets mee te maken. Als Lachman genoeg geld heeft, en zijn ideeën echt zo goed zouden zijn (geweest), dan zouden gemeenten bijvoorbeeld akkoord gaan met de aanleg van FttH powered by Angie.

Dat samenwerken is overigens niet iets waarop Volker Wessels of Reggefiber "Nee" hebben gezegd, ze zullen eerder hebben gezegd.... we willen natuurlijk wel geld zien. Aangezien Lachman eerst geld wilt verdienen en daarna pas betalen (dus de omgekeerde wereld) is het mogelijk daardoor niet tot een deal gekomen. Ik heb niet het hele artikel gelezen, maar het eerste wat mij opviel is dat hij allemaal contracten sluit met partijen en alles laat afhangen van anderen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2016 13:48 ]

Verwijderd

["Gaan we dan het hele idee (AngieWireless) onder de loep nemen kom je eigenlijk snel met de volgende vraag.... waarom zijn andere partijen die "echt" geld hebben hier nu niet al aan begonnen zijn? Als het zo makkelijk is als Angie zegt, zouden juist bedrijven als Ziggo (Liberty Global), KPN, T-Mobile, Vodafone etc. hier toch allang op hebben ingezet en het niet overlaten aan een nieuwe onbekende partij ? "

Maar waarom zouden ze dat juist wel doen? Dat kannibaliseert hun eigen infrastructuur en inkomsten.

Begin december is iedereen welkom om te komen discussiëren!

https://www.linkedin.com/...coms-startup-neal-lachman

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:55:
["Gaan we dan het hele idee (AngieWireless) onder de loep nemen kom je eigenlijk snel met de volgende vraag.... waarom zijn andere partijen die "echt" geld hebben hier nu niet al aan begonnen zijn? Als het zo makkelijk is als Angie zegt, zouden juist bedrijven als Ziggo (Liberty Global), KPN, T-Mobile, Vodafone etc. hier toch allang op hebben ingezet en het niet overlaten aan een nieuwe onbekende partij ? "

Maar waarom zouden ze dat juist wel doen? Dat kannibaliseert hun eigen infrastructuur en inkomsten.

https://www.linkedin.com/...coms-startup-neal-lachman
Dat is nu juist het probleem: Wifi heeft totaal geen bereik. KPN heeft Fon hotspots, Ziggo heeft hotspots. Leuk tot de voordeur. Nee dit hele plan is uit de grote duim gezogen. Wel heel veel moeite voor gedaan, chapeau _/-\o_

Verwijderd

In tegendeel, zelfs in gebieden waar geen glasvezel en normale DSL verbindingen mogelijk zijn wordt er niets mee gedaan terwijl dat juist voor een enorme toename aan klanten kan opleveren als het idee überhaupt zou werken. Blijkbaar werkt het dus niet anders hadden Ziggo en KPN (als grootste providers) hier inmiddels toch al wel een tijd geleden op ingespeeld.
Waarover? Nog meer gebakken lucht verkopen en zieltjes winnen?

Ik krijg ook meer de indruk dat het een Hoax is, na vluchtig wat zoeken op Google kom ik in feite eigenlijk niets anders tegen dan 16 jaar hard schreeuwen maar nog altijd niets van dat alles is gelanceerd tot iets wat ook nog eens zo succesvol bleek als het geen wat hij iedereen wilt doen geloven.

Ps:
Het komt trouwens ook niet serieus over als je roept dat je in 3 landen, mobiele diensten wilt gaan aanbieden en vervolgens helemaal niets lanceert als vervolgens in 1 land (UK) geen frequenties kunt bemachtigen omdat van een veiling wordt afgezien. Had je nog een beetje serieus genomen willen worden, had in de overige 2 landen allang iets van de grond kunnen zijn.

/ Kleine Note;
Bedrijf is wel erg snel verhuist van Maasbergen naar een eengezinswoning in Rotterdam :o

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2016 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-09 09:18
Technisch gezien begint het me nu wel duidelijk te worden...maar ook weer niet.

Er werd hier al lang gevraagd hoe dan de verbinding van die Wifi hotspots moest gaan lopen? Dit zou glasvezel moeten zijn volgens alle logica en daar was nog niets van gezien in het veld.

Uit het verhaal op Linkedin begrijp ik dat ze voor de backhaul/backbone verbinding gebruik willen maken van 10Gbit-links door de lucht. En dat dan via Millimeter Wave technologie. Dat bestaat inderdaad en ook Ericsson is daar bijvoorbeeld mee bezig voor 5G toepassingen.
Dat zijn point-to-point straalverbindingen maar dan op een frequentie vanaf 30 Ghz (tot 300 Ghz). Dit is de EHF band (Extremely High Frequency). Potentieel zeer hoge bandbreedte maar vanwege de hoge frequentie niet geschikt voor meer dan een kilometer.

Of eventuele vergunningen voor deze frequenties door Angie zelf zijn aangevraagd bij het Agentschap of door een derde partij is niet te achterhalen. En ik ben niet helemaal zeker of dit wellicht nog binnen het vergunningsvrije deel van deze band valt (tot een bepaald percentage is vergunningsvrij)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
Heb ergens op de site van Angie of op Twiiter gelezen dat ze vergunningsaanvragen zouden hebben ingediend. Kan me niet voorstellen dat je zomaar om de kilometer antennes mag plaatsen.
Verder staan er op de site een aantal zeer slechte kwaliteit filmpjes van een presentatie die in Slough gegeven is.
Ook valt me op dat berichten op Twitter van Angie bijv. 18 keer worden geretweet. Als ik vervolgens kijk wie het hebben geretweet zijn het allemaal accounts van Angie zelf of van mensen die er mee te maken hebben.
Verder heb ik op Google informatie proberen te vinden over de mensen die volgens Angie de pioniers in de FTTH industrie zouden zijn. Ik kan niets bijzonders vinden.
De reactie van NL op LinkedIn vind ik ook apart en niet overtuigend. Waarom wil hij zichzelf zo verdedigen? En waarom zie ik bijna niets van andere mensen die bij het project betrokken zouden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 08:10
JanR1969 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 21:53:
Heb ergens op de site van Angie of op Twiiter gelezen dat ze vergunningsaanvragen zouden hebben ingediend.
Ik ook, en hoewel ik het niet verder heb nagezocht, blijkt dat ze bij de ACM geregistreerd zijn.

Dat zegt natuurlijk niets, al helemaal omdat die registratie niets kost - tenzij je een omzetgrens overschrijdt, maar dat zie ik nog niet gebeuren :z.

Is ook wat anders dan de registratie van antennes e.d. - die registers zijn niet openbaar, geloof ik.

Blijft ontzettend eng dit soort geraffineerde 'businessmodellen'. Doet een beetje denken aan een een handjevol zeer succesvolle Nederlandse beleggingsfondsen van de laatste jaren.

Wil er iemand nog beleggen in vastgoed te Dubai? Ik heb een fantastische aanbieding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 22:15:
Ik ben nog eens ff verder gaan spitten.
Maar als je googled op 'Neal Lachman' dan komt er toch een ongelofelijke hoeveelheid grootspraak tevoorschijn. Wow, dat had ik nooit kunnen bevroeden. 7(8)7

-Zelfs hier op tweakers kwam deze beste meneer al eens voorbij:
nieuws: Breedband door de lucht met Free Space Optics
(bericht uit 2002!)

-Daarnaast is de beste man ook politiek actief, heeft 'ie al eens een tijdschrift voor de happy few in NL gelanceerd.
-Wat 'ie veel eerder ook al een keertje geprobeerd had.. We praten 2002 met het bedrijf LBDC.
-En in 2009 zou 'ie al 1Gb internet leveren met z'n bedrijf UHBA.
In 2013 duikt deze man ook weer op emerce.
-Volgens eigen zeggen is/was deze man één van de meest invloedrijke twitteraars van NL. http://politiekincorrectb...g-doormidden-met-een.html
-Zelfs bij geenstijl komt deze meneer voorbij.
-Ook godsdienstige kwesties schuwt hij niet!.

etc, etc.

Kortom, en deze beste meneer gaat ons nu (voor de zoveelste keer) van fabeltastisch, supersnel draadloos internet voorzien?
Zo ziet deze CEO van Angie zichzelf:
About Neal Lachman
- Oprichter Nieuw Liberaal Ambitie (denktank voor politiek en maatschappij) - Spiritueel Filosoof (gespecialiseerd in de Rig Veda en de Islam) - Dutch expat Neal Lachman woont en werkt het merendeel van het jaar in het buitenland. Hij is begaan met het lot van Nederland, en uit bezorgdheid heeft deze Liberaal in 2010 strategisch gestemd op de PvdA, wetende dat de VVD en CDA de allochtonen zou verloochenen door met de PVV te gaan heulen. Met de Provinciale Staten stemde Neal op D66. Vanuit een diepe interesse sinds zijn tienerjaren in religiën en spiritualiteit heeft hij de grote religiën bestudeerd. Sinds enige jaren past hij zijn analytische vermogen toe om tegenwicht te geven aan heersende populismen en doctrines. Als voormalige fanatieke anti-Islamist weet hij als geen ander wat de Modus Operandi is van bijvoorbeeld Wilders en zijn vrienden zoals Robert Spencer. In 2008 gaf Neal een lezing in Rotterdam waarin hij o.a. een diepte analyse presenteerde (Engels) van islamofobie en anti-islamisme. (Zie YouTube: RudraDharmaMission
Deze beste meneer is dus al jarenlang bezig om een netwerk te bouwen, hij faalt keer op keer maar bijt zich wel vast. Waarom worden dit dan waanideeën genoemd of grootspraak?

Hij heeft keer op keer gefaalt dus grote kans is dat hij nu weet faalt, ik denk daar anders over.

Angie is al heel ver het heeft realistische plannen als iemand mij had verteld dat er 20 jaar geleden glasvezels onder het grond gebouwd zouden worden zou ik diegene voor gek verklaren.

Als deze meneer een oplichter was dan heeft hij wel heel veel scheit want hij is goed te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 20:13:
[...]

Deze beste meneer is dus al jarenlang bezig om een netwerk te bouwen, hij faalt keer op keer maar bijt zich wel vast. Waarom worden dit dan waanideeën genoemd of grootspraak?

Hij heeft keer op keer gefaalt dus grote kans is dat hij nu weet faalt, ik denk daar anders over.

Angie is al heel ver het heeft realistische plannen als iemand mij had verteld dat er 20 jaar geleden glasvezels onder het grond gebouwd zouden worden zou ik diegene voor gek verklaren.

Als deze meneer een oplichter was dan heeft hij wel heel veel scheit want hij is goed te vinden.
Het waren allemaal realistische ideeën van Neal Lachman in het verleden, en toch faalde ze keer op keer. Van een eigen magazine voor miljonairs tot een televisie zender voor miljonairs. Van mobiele telefonie met een eigen netwerk plots naar mobiele telefonie als MVNO. Maar wacht even, zelfs nu nog is hiervan nog niets terecht gekomen en werd de focus alweer verlegd op AngieFiber en vervolgens AngieWireless.

Het gekke van AngieMobile en AngieFiber, dat de schuld dat het niet van de grond kwam te wijten is aan andere partijen... ho, wacht even.... risicoanalyse en een backup plan kent men bij dit bedrijf dus niet? En daar gaat het vertrouwen al.... ik weet niet of ik als consument noch als bedrijf überhaupt met een Angie in zee zou willen laat staan "durven" gaan. Als iets tegen zit of zich iets voor doet gooit men namelijk het bijltje erbij neer en wat gebeurt er dan met mijn geld?

Daarnaast.... Hoe wil je überhaupt nog dat mensen je serieus nemen als je al niet eens weet wat je wilt. Je bent een zakenman of je bent geen zakenman. Een echte zakenman houdt dingen voor zich en schreeuwt niet alles van de daken nog voordat überhaupt ook maar een kabel is gelegd of signaaltje is uitgezonden over de frequentie.

Dat jij er alle vertrouwen in hebt is je eigen keus, je eigen recht (Neal of andere medewerker?!) maar gezien het verleden is ook dit maal weinig te verwachten net zoals Pasen en Pinksteren op één dag zullen vallen.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
In dit topic geldt vanaf nu een zerotolerancebeleid, dat wil zeggen dat personen die over de scheef gaan meteen worden aangepakt. Hou de discussie netjes, ga niet schelden en op de man spelen.

Verder zijn ongefundeerde beschuldigingen richting Angie niet toegestaan.