Natuurlijk niet! Daarom begon ik ook met "domme vragen bestaan niet".
In iets eenvoudiger bewoordingen, neem de maximum stroom door een draad. Hoe hoger die stroom hoe dikker die draad moet zijn. Ik was in de veronderstelling dat dit ook zonder enige elektrotechnische opleiding wel duidelijk is. Vervolgens antwoordde ik: "Waarom zou die 32A niet mogen?". Namelijk elke stroomsterkte met overeenkomstige beveiliging mag! Mits je alle toegepaste materialen daarvoor geschikt zijn.
In Nederland is elke gewone huisinstallatie uitgevooerd met 2,5mm
2 draad. dus is voor elke groep de maximale beveiliging 16A. Dat is toch niet zo vreemd dacht ik, ongetwijfeld in België niet anders. Niemand wil de boel in de fik door oververhitte draden.
Welnu, daardoor loop je al gauw tegen een probleem aan, bij die 16A is bij de gemiddelde netspanning van 230V het maximale vermogen 3680W. Dus verdeel je de eerder als voorbeeld genoemde 7kW over twee groepen. Ook dat moet zonder diepere kennis van de techniek wel duidelijk zijn.
Vervolgens de vraag hoe je dit doet. Met alles op één fase ontkom je gewoon niet aan dat dubbel uitvoeren van de nul, wat bij twee fasen niet nodig is. Ik maakte verder duidelijk dat wat je voorstelde met die 32A vast wel mag, mits je de installatie daarvoor geschikt maakt met dikkere draden en zwaarder schakelmateriaal. In hoeverre je dan voor je energieleverancier cq. netbeheerder in een andere categorie gebruiker zal vallen laat ik buiten beschouwing.