Toon posts:

[Ervaringen] TomTom Go Mobile voor iOS / Android OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Acties:
  • 26.441 views

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:13

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat was met de oude app ook al. Aantal workarounds (in elk geval met de oude app, ik neem aan dat je in de nieuwe app ook gewoon kan switchen van output?):
- audio output handmatig op iphone speaker zetten
- je telefoon alleen pairen voor bellen en niet voor multimedia (als je auto een dergelijke gedeeltelijke pairing ondersteunt).

Die eerste is irritant omdat je het elke keer opnieuw moet doen, die tweede is irritant als je regelmatig wel je iphone gebruikt voor muziek streaming over bluetooth.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-05 09:22

amphora

Websites & Fotografie

Ik kwam dit 'todo' lijstje van TomTom tegen. Alleen waarschijnlijk meerjaren planning.
https://en.discussions.to...ile-for-iphone-app-999494

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 11:53
amphora schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:25:
Ik kwam dit 'todo' lijstje van TomTom tegen. Alleen waarschijnlijk meerjaren planning.
https://en.discussions.to...ile-for-iphone-app-999494
En dat is het irritante eraan. Ze geven nul-komma-nul informatie over hoe lang dit gaat duren.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

coenox schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:24:
[...]

En dat is het irritante eraan. Ze geven nul-komma-nul informatie over hoe lang dit gaat duren.
Terwijl de Android app sommige functies al heeft. Hoe moeilijk kan het zijn? Hebben ze maar één parttime iOS developer of zo?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 11:53
amphora schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:32:
[...]

Terwijl de Android app sommige functies al heeft. Hoe moeilijk kan het zijn? Hebben ze maar één parttime iOS developer of zo?
Breek me de bek niet open. Ik gebruik mijn iPhone voor navigatie op de motor. Allerlei functies die vroeger al in mijn oude Nokia N8, zitten er niet in. Geen waypoints. Geen mogelijkheid om op een pc of tablet favorieten te maken en die over te zetten, etc. Sygic kan dit allemaal wel.

Ik overweeg nu om een betaalde versie van MyRoute-App te nemen. Hiermee kan je online routes maken (keuze tussen Google, TomTom of Here kaarten) en die heb je dan automatisch ook in de app. Je kunt tracken en binnen een week of 4 ook in-app navigeren. Helaas dan weer geen verkeersinfo etc. Maar je ziet dat een nieuwe speler (kleine Nederlandse partij) snel iets voor elkaar kan krijgen en het grote gevestigde TomTom lang bezig is en slecht communiceeert.

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-05 07:51
Ik wil zelf graag Tom Tom Go aanschaffen omdat de Kaarten & Live Feed op de eigen Tom Tom weer verlopen is.
Nu zou ik hem graag willen gebruiken samen met mijn vrouw, maar ik kon er nog niet achter komen waarop dit abbonement geactiveerd wordt ( op het Google Account, of op het Tom Tom account ).
- Als dit op het Google account geactiveerd wordt lijkt het mij handiger om een Extra Google account aan te maken en die op beide telefoons erbij te zetten als 2de Google account.

Heeft iemand hier ervaring mee, of een mogelijkheid om dit te testen

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Eindelijk weer een iOS update! Versie 1.7 heeft eindelijk alternatieve routes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-12-2020
Ik heb de tomtom go app op mijn iphone.
Kan ik dezelfde account ook op een android phone gebruiken?

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Sharule schreef op zondag 5 maart 2017 @ 01:05:
Ik heb de tomtom go app op mijn iphone.
Kan ik dezelfde account ook op een android phone gebruiken?
Gewoon proberen?

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-12-2020
Ja lijkt me ook slim..maar heb nog geen ander telefoon. Maar las al ergens dat t idd mogelijk is!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:02
Sinds de laatste update lijkt het accugebruik verbeterd. Ik heb mijn S7 Edge in een draadloze lader in de auto. Ik moest energiebesparing op basis zetten (dus minder details) ander liep de accu sneller leeg , dan hij oplaadde. Na de update heb ik energiebesparing weer uitstaan. Dus meer details. De telefoon loopt nu niet meer langzaam leeg, maar laadt weer op.
Wat me wel opvalt: als ik zelf afwijk van de route dan probeert de app me nog heeeel lang (tientallen kilometers) terug te laten rijden naar de oorspronkelijke route. Dat is irritant. Is daar een oplossing voor?

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:56

JME

zeg maar Jamie

Nieuwe iOS versie van West Europa in de App Store! Tekst erbij: "De technologieën van TomTom en Apple veranderen snel waardoor we niet oneindig updates voor deze app kunnen uitbrengen. Daarom bieden we vanaf september geen ondersteuning meer voor deze app. In de volgende update krijg je hierover meer informatie."
Wat een onzin, dit heeft niets met veranderende technologieën te maken en al helemaal niet met die van Apple. Mijn iPhone is nog altijd dezelfde en pas als die te oud wordt voor de nieuwste iOS dan zou je hiermee een punt kunnen hebben. Nee, dit heeft puur te maken met het nieuwe verdienmodel van TomTom. En daar is op zich niets mis mee, maar wees daar dan gewoon open over en maak er niet zo'n lulverhaal van. Faal...

[Voor 10% gewijzigd door JME op 31-03-2017 13:04]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Nou, ik snap wel dat je niet twee apps naast elkaar wilt blijven supporten en daarbij de oude app dus blijven bijwerken zodat de laatste iOS versie ondersteunt blijft. Op zich vind ik het nog verbazingwekkend dat ze die oude app zo lang zijn blijven ondersteunen (al vind ik het gezien de kreupelheid van de nieuwe app niet geheel onterecht).

Om het alleen op het verdienmodel te gooien is wat makkelijk.

Maar goed. September dus inderdaad. Dat zou redelijk goed uit moeten pakken. Als het goed is heb ik tzt een iPhone waar de nieuwe app met West Europa kaarten wel op past :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• JME

JME

zeg maar Jamie

OK, kan, maar ik blijf erbij dat ik het onzin vind om dit op "technologie" te gooien.

• Frup
Nog meer gebruikers met problemen na de laatste update? Ik heb zelf een S7 Edge.
Ik hoor steeds tijdens de aanwijzingen iets met "backslash 1200 =". Xander doet dat bij elke aanwijzing. Bram niet, alleen bij start van de route als de aankomsttijd wordt aangegeven, en als er een andere route wordt voorgsteld, bij vertraging.
Ik heb direct een mail naar support gestuurd (donderdag de 13e meen ik). Maar geen reactie. :-(

Update: laat maar. Ik zie dat er veel users met dezelfde problemen zijn. Ik volg het verder op het forum van TomTom.

[Voor 28% gewijzigd door Frup op 18-04-2017 16:59. Reden: Update]

• JME

JME

zeg maar Jamie

Tussenstops voor iOS beschikbaar!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

JME schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:28:
Tussenstops voor iOS beschikbaar!
Eindelijk! Nu nog een kaart update die na 3 maanden de belangrijkste verbindingsweg tussen Utrecht centrum en Leidsche Rijn snapt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-05 17:04
Ik heb nu weer een iOS telefoon en wilde de oude app installeren.

Nu heb ik wel al de directe link gevonden en dat je niet hoeft te betalen als je de app al eerder hebt gekocht. Niet allemaal even duidelijk maar goed het zal niet anders kunnen met de appstore...

Alleen weet ik niet helemaal zeker meer of ik Benelux of Western Europe had en ben ik bang dat als ik de verkeerde kies ik alsnog moet betalen. Hoe kan ik nog zien welke ik eerder heb aangeschaft? De oude app is niet meer zichtbaar in de appstore.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Gewoon inloggen met hetzelfde AppleID als voorheen en in de AppStore app naar de pagina met eerdere aankopen gaan. Daar de app opsnorren en vanuit daar installeren.

Sowieso toont een app waar je al eens voor betaald hebt een download icoontje terwijl een nieuwe app waar je nog voor moet betalen een 'koop' knop zal hebben.

[Voor 33% gewijzigd door Orion84 op 06-05-2017 09:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• technorabilia
Dat is dus helaas niet zo voor deze app die uit de appstore is verwijderd.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Als ik de app van mijn iPhone verwijder kan ik hem daarna volgens mij gewoon weer installeren door in de AppStore naar updates -> aankopen te gaan en hem daar terug te vinden in de lijst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• technorabilia
Bij mij niet. Ik ben niet de enige.
https://en.discussions.to...from-itunes-store-1003757

[Voor 4% gewijzigd door technorabilia op 06-05-2017 10:28]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Op die pagina staat ook een link naar een pagina met alle directe links

Acties:
  • 0Henk 'm!

• technorabilia
Ja snap ik maar mijn vraag was:

Alleen weet ik niet helemaal zeker meer of ik Benelux of Western Europe had en ben ik bang dat als ik de verkeerde kies ik alsnog moet betalen. Hoe kan ik nog zien welke ik eerder heb aangeschaft? De oude app is niet meer zichtbaar in de appstore.

Maar blijkbaar kan dat dus niet.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Destijds het mailtje bewaard dat Apple stuurt bij aankopen (factuur)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• technorabilia
Goed idee maar helaas niet bewaard. Ik heb ook nog in mijn creditcard afschrijvingen gezocht maar die gaan niet ver genoeg terug.

Edit:
Ik heb de oude app maar geïnstalleerd obv de links. Volgens mij had ik Western Europe. Tot nu toe geen iTunes factuur in mijn mail dus het lijkt goed te gaan.

[Voor 39% gewijzigd door technorabilia op 07-05-2017 10:08]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

kraades schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 22:31:
Ja snap ik maar mijn vraag was:

Maar blijkbaar kan dat dus niet.
Gewoon die directe link aanklikken? Dan zie je het vanzelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• technorabilia
amphora schreef op zondag 7 mei 2017 @ 10:21:
[...]

Gewoon die directe link aanklikken? Dan zie je het vanzelf.
Dat klopt maar je gaat dan het normale aankoop proces in met "weet u zeker dat u deze app wilt kopen?" en creditcard authenticatie. Voor €70 had ik wel graag van tevoren zeker willen weten dat ik niet opnieuw hoef te betalen. Dat merk je nu alleen maar omdat er geen rekening komt.

Ik snap dat Tomtom de app heeft verwijderd om geen verwarring te scheppen met twee apps maar als je nieuwe app nog zoveel mankeert ("agile development") weet ik niet wat nu uiteindelijk beter is. Laat ze dan beide staan en laat de consument kiezen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Hmm... Irritant. Zie ook geen download knop inderdaad. Maar de nieuwe app is voor mij goed genoeg momenteel al is er zeker ruimte voor verbetering. Tenzij je nog een traffic abo hebt in de oude app zou ik gewoon voor de nieuwe gaan. En als je inlogt met je tomtom account in de nieuwe app krijg je toch 3 jaar cadeau? Of is die actie al weer voorbij?

Trouwens, als ik iTunes op m'n mac open en naar aankopen ga dan zie ik bij mij TomTom Europe er wel tussen staan! Dus dan kan je in ieder geval zie welke app je had en toch op kopen klikken (je krijgt dan als het goed is wel de melding dat je 'm al eerder had gekocht)

[Voor 27% gewijzigd door amphora op 07-05-2017 13:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• technorabilia
Bij nader inzien is er nu dus toch €65 afgeschreven van mijn creditcard...

Edit:
Ik heb de aankoop geannuleerd. Kijken of dat allemaal goed gaat...
https://www.techzine.nl/n...of-muziek-geld-terug.html

Edit 2:
Net even gekeken via iTunes zoals je aangaf. Het blijkt dus mijn eigen stomme schuld. Ik heb Western Europe gekocht i.p.v Europe.......... Maar het is dan ook wel een constructie van lik 'm .... ook zeg!!!

[Voor 81% gewijzigd door technorabilia op 07-05-2017 18:08]

👉🏻 Blog 👈🏻

• tvhouwel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05 09:03
Ben net nieuw aan het testen met TT mobile
Als ik BlueTooth aan heb op mijn Android en hij is verbonden met de media van de auto, hoor ik geen stemmen meer. Niet op de Android en niet op de Auto.
Oplossing is BT uitzetten maar dat wil ik natuurlijk niet want het bellen werkt wel prima via de auto.
Wat is hier de oplossing voor ?

• Pasc66
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-05 00:55
Goedemorgen allen,

Ik wil graag jullie ervaringen inzake de "nieuwe" TomTom Go app voor IOS peilen. Zelf ben ik van mening dat dit een doorlopend drama is - sinds de introductie is het kommer en kwel. Een paar punten:
  • Op gebied van functionaliteit blijft de nieuwe app achter bij de oude. Zo heeft het meer dan een jaar na intro geduurd voordat de nieuwe app ook reizen "via" kon bieden. Idem voor alternatieve routes
  • De nieuwe app loopt regelmatig tussen de 25m en 75m achter op de werkelijke positie van het voertuig - met name op rontondes is dit het geval.
  • De kaarten zijn idioot groot geworden zonder dat ik daar iets van een toegevoegde waarde voor terugkrijg
  • Zoeken van een adres is lastig, inefficient ed tov de oude versie
  • De app start niet sneller op dat oude versie
  • Verkeersinformatie krijgt je niet binnen via 3G - tenzij je een workaround toepast
  • Support van TomTom heb je vaak niets aan - uitzonderingen daargelaten
  • Last but not least: Op IOS 11 (beta) klapt TomTom Go er gewoon uit. Geen enkele andere app heeft dat (andere navigatie apps functioneren prima).
Kortom: daar waar vroeger TomTom de standaard was gaat het nu heel hard achteruit. Het is met name storend dat er iedere keer wat aan de hand is. Wat zijn jullie ervaringen en wat kunnen we hieraan doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 949021

Hoe zit het met bv de TT van Argentinië blijft dat wel gewoon door gaan en van Marrokko??

• JME

JME

zeg maar Jamie

Wat doen jullie als je met GO (iOS) een wegblokkade tegenkomt? In de oude TT kon ik kiezen om een deel van de route te vermijden (ergens verderop, maar ook de eerstvolgende paar honder meter) maar in GO heb ik die optie nog niet gevonden. En het is verdomd lastig als je dan ergens anders heen rijdt en GO blijft je maar terugsturen naar die ene afgesloten weg...

• Jouhki
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-01-2020
Pasc66 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 17:52:
Goedemorgen allen,

• Verkeersinformatie krijgt je niet binnen via 3G - tenzij je een workaround toepast
Wellicht dat ik iets speciaals heb gedaan of zo waarvan ik niet op de hoogte ben maar als ik mijn iPhone op 3G forceer en vervolgens de TT app start ontvang ik gewoon de verkeersinformatie.

• JME

JME

zeg maar Jamie

Hier ook hoor. Misschien al opgelost in een update? Al herken ik het ook niet van eerdere versies...

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-05 13:58
Ik zal eens proberen dit topic nieuw leven in te blazen ;)

Sinds begin dit jaar ben ik overgestapt van mijn Tomtom GO 5100 World Edition na een Tomtom GO 720 gevolgd door een Tomtom GO 500 op TomTom Go Mobile voor iOS. En mij bevalt het enorm goed!

Waarom ik was overgestapt? Omdat én ik mijn GO 5100 niet meer kon verbinden met mijn MacBook Pro (mid 2014), MyDrive Connect startte gewoon niet meer op én, dat is misschien wel de belangrijkste reden, ik het stom vond om een PND te hebben terwijl het met een iPhone 6S 64GB net zo makkelijk navigeren is. Je telefoon/iPhone heb je tenslotte altijd bij je en staat altijd paraat in de auto in de houder. Dus, waarom er dan nog een houder bij plaatsen die niet standaard in de auto hangt/staat?

Het enige minpunt voor mij is het niet kunnen uploaden van een route (zo een .gpx-bestand) terwijl dit met GO Mobiel voor Android wel mogelijk zou zijn.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik gebruik de nieuwe app nu ook al een aantal maanden naar tevredenheid, behalve dan dat ik nog steeds een probleem heb met de kaartgroottes waardoor ik niet makkelijk over de Benelux grenzen kan navigeren (want heel west Europa past niet).

Maar als het goed is lost dat probleem zich binnenkort op in de vorm van een nieuwe iPhone met meer opslag :P

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:03

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De iPhone 7 van de vrouw hebben we ook geupgrade naar de nieuwe Tomtom, ze gebruikte nog die oude versie.

Nu krijgen we met geen mogelijkheid de stembegeleiding ingeschakeld. Alles staat goed: volume van de telefoon, geen mute, ook in de app staat alles zoals het heurt, maar er komt geen stembegeleiding uit. Heeft iemand enig idee? Met de oude Tomtom hadden we daar ook al ruzie mee, maar dan lukte het vaak nog wel na enig pielen.

Toestel is aangesloten op de VW Phone via Bluetooth, maar zowel uit de auto speakers als uit de telefoon zelf komt geen geluid.

[Voor 13% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 13-12-2017 12:15]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Jouhki
Ben aan het kijken naar een alternatief voor TT GO.
Eigenlijk doet het alles goed (ben niet echt een "power" user) wat ik nodig heb maar ik wordt helemaal gek van de GPS lag. Als je kijkt op het TT forum is dit een bekend probleem en door veel mensen gemeld op zowel het forum als direct bij TT support afdeling.
Als je op de snelweg rijdt zal je door de lag van een aantal seconde de afslag niet missen maar het wordt een heel ander verhaal als je in het centrum van een voor jou totaal onbekende stad rijdt. Is mij al meer dan eens gebeurd dat ik een afslag/zijstraat heb gemist omdat ik volgens de TT nog bij de vorige afslag 50 meter terug zat.
Dit probleem speelt nu al meer dan een jaar en het ziet er niet naar uit dat TT dit spoedig gaat oplossen. Ik heb ondertussen echt het idee dat de app totaal geen prioriteit meer heeft voor TT. Community managers vertrekken en support komt niet verder dan het standaard copy en paste antwoord. Jammer want op de lag na is TT de beste navigatie app die ik heb geprobeerd.

Sygic; ook GPS lag en "rubberbanding" en de routing is op zijn zachts gezegd twijfelachtig. De instructie om rechtdoor te rijden wordt ik ook echt helemaal gek van als je dat 27x maal hoort op een weg van 2.4 kilometer die je uit wilt rijden (ja echt 27x, ik heb het geteld)

CoPilot; werkt goed maar (zeer) oude maps zonder huisnummers en verkeersinformatie gaat echt 3x nergens over.

iGO; werkt goed met veel opties maar net zoals Copilot chronisch last van veel te oude en incomplete mappen voor een betaalde app en ook hier gaat de verkeersinformatie 3x nergens over.

Magic Earth; Eigenlijk best goed voor een app die geheel gratis is. Meest gedetailleerde mappen waar je ook als voetganger wat aan hebt. soms een "niet optimale" beslissing bij het berekenen van de route maar over het algemeen goede routing. Enige grote tekortkoming is wederom het gebrek aan goede en accurate verkeersinformatie.

Magic Earth + TomTom Live Traffic = zo goed als ideale combinatie en app :D

• Italioboy
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-05 13:23
Wanneer komt nu eindelijk de synchronisatie met MyDrive voor iOS? Inmiddels hebben ze mijn plaatsen wel geïmplementeerd maar ik kan nog steeds geen routes synchroniseren...... Shame on you TomTom!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Italioboy schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:08:
Wanneer komt nu eindelijk de synchronisatie met MyDrive voor iOS? Inmiddels hebben ze mijn plaatsen wel geïmplementeerd maar ik kan nog steeds geen routes synchroniseren...... Shame on you TomTom!
Sinds 2 dagen ofzo toch? Of is dat alleen plaatsen synchroniseren?

• Frank Flyer
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-12-2022
Is het probleem met de stem begeleiding al opgelost.
Nog steeds geen geluid na opstarten TT Go. dus blijft ge gesproken begeleiding uit.
In de oude app kon je met een functie in de navigatiebalk het geluid op de iphone zetten.
Niet bij deze TomTom Go.
Ik start nu eerst de oude app op en zet de functie op iphone speaker, sluit hem af en start TTGo, nu is wel de stem te horen. Wel omslachtig maar anders krijg ik er geen "stem" uit.

• Italioboy
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-05 13:23
amphora schreef op zondag 11 maart 2018 @ 15:01:
[...]

Sinds 2 dagen ofzo toch? Of is dat alleen plaatsen synchroniseren?
Alleen plaatsen.... Ik heb wel goede hoop aangezien dus plaatsen wel werkt met MyDrive dus wie weet.....

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:48
Jouhki schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:53:
Ben aan het kijken naar een alternatief voor TT GO.
Eigenlijk doet het alles goed (ben niet echt een "power" user) wat ik nodig heb maar ik wordt helemaal gek van de GPS lag. Als je kijkt op het TT forum is dit een bekend probleem en door veel mensen gemeld op zowel het forum als direct bij TT support afdeling.
Als je op de snelweg rijdt zal je door de lag van een aantal seconde de afslag niet missen maar het wordt een heel ander verhaal als je in het centrum van een voor jou totaal onbekende stad rijdt. Is mij al meer dan eens gebeurd dat ik een afslag/zijstraat heb gemist omdat ik volgens de TT nog bij de vorige afslag 50 meter terug zat.
Dit probleem speelt nu al meer dan een jaar en het ziet er niet naar uit dat TT dit spoedig gaat oplossen. Ik heb ondertussen echt het idee dat de app totaal geen prioriteit meer heeft voor TT. Community managers vertrekken en support komt niet verder dan het standaard copy en paste antwoord. Jammer want op de lag na is TT de beste navigatie app die ik heb geprobeerd.

Sygic; ook GPS lag en "rubberbanding" en de routing is op zijn zachts gezegd twijfelachtig. De instructie om rechtdoor te rijden wordt ik ook echt helemaal gek van als je dat 27x maal hoort op een weg van 2.4 kilometer die je uit wilt rijden (ja echt 27x, ik heb het geteld)

CoPilot; werkt goed maar (zeer) oude maps zonder huisnummers en verkeersinformatie gaat echt 3x nergens over.

iGO; werkt goed met veel opties maar net zoals Copilot chronisch last van veel te oude en incomplete mappen voor een betaalde app en ook hier gaat de verkeersinformatie 3x nergens over.

Magic Earth; Eigenlijk best goed voor een app die geheel gratis is. Meest gedetailleerde mappen waar je ook als voetganger wat aan hebt. soms een "niet optimale" beslissing bij het berekenen van de route maar over het algemeen goede routing. Enige grote tekortkoming is wederom het gebrek aan goede en accurate verkeersinformatie.

Magic Earth + TomTom Live Traffic = zo goed als ideale combinatie en app :D
Heb je Waze of Here WeGo eens geprobeerd? ook nette en goede navigatie apps (Here kan je ook geheel offline gebruiken).

• Jouhki
dutchnltweaker schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:11:
[...]

Heb je Waze of Here WeGo eens geprobeerd? ook nette en goede navigatie apps (Here kan je ook geheel offline gebruiken).
Heb ik geprobeerd.

Waze vind ik net Facebook maar dan voor navigatie.. (is persoonlijk natuurlijk) maar totaal niet mijn ding.
Here is ook niet echt mijn ding, UI vind ik niet lekker en de routing is nogal twijfelachtig tot gewoonweg slecht met de paar routes die ik getest heb.

Magic Earth Pro bestaat helaas niet meer. Up to date TomTom mappen en ook TomTom HD traffic maar dan de performance van Magic Earth.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Het ooit deze app geprobeerd. Was wel aardig maar geen volwaardig alternatief denk ik.
https://itunes.apple.com/...by-scout/id389339088?mt=8
Bestaat Navigon nog?

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:35
Jouhki schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:13:
[...]

Heb ik geprobeerd.

Waze vind ik net Facebook maar dan voor navigatie.. (is persoonlijk natuurlijk) maar totaal niet mijn ding.
Here is ook niet echt mijn ding, UI vind ik niet lekker en de routing is nogal twijfelachtig tot gewoonweg slecht met de paar routes die ik getest heb.

Magic Earth Pro bestaat helaas niet meer. Up to date TomTom mappen en ook TomTom HD traffic maar dan de performance van Magic Earth.
Welke telefoon heb je? Ik heb al een aantal jaren TomTom Go in gebruik op een S3/4/5/7/8 en helemaal geen lag ervaren, behalve dan in hartje NYC, maar dat is dan ook redelijk logisch door de hoge gebouwen. Voor de rest echt nooit.

i7 12700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

amphora schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 18:57:
Het ooit deze app geprobeerd. Was wel aardig maar geen volwaardig alternatief denk ik.
https://itunes.apple.com/...by-scout/id389339088?mt=8
Bestaat Navigon nog?
Je zou denken van wel?
https://itunes.apple.com/app/navigon/id1105805533

Testing, one, two ...

• Jouhki
Koldur schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 20:26:
[...]

Welke telefoon heb je? Ik heb al een aantal jaren TomTom Go in gebruik op een S3/4/5/7/8 en helemaal geen lag ervaren, behalve dan in hartje NYC, maar dat is dan ook redelijk logisch door de hoge gebouwen. Voor de rest echt nooit.
iPhone 7 Plus
Al maakt model niet uit. TomTom community forum (iOS gedeelte) staat al ruim een jaar vol met posts van mensen die hetzelfde ervaren.
Ik heb geen ervaring met de Android versie maar TT GO iOS versie is al sinds het begin een "zorgenkindje" van TT lijkt het. Ergste vind ik nog dat ze de GO app in de winkel gooien en mensen dus een abonnement kopen en vervolgens hoor en zie je niets meer van TT qua support. Nu ook een tijdje geleden de community manager is weggegaan heb ik helemaal het idee dat de GO app TT helemaal niet meer boeit en geen prioriteit heeft. Uit nieuwsberichten is/wordt duidelijk dat TT hun geld nu op andere vlakken verdient en dat is nu pijnlijk duidelijk te merken aan de GO app. Doodzonde imho daar het veel dingen wel goed doet en echt wel veel potentie heeft.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:35
Jouhki schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:33:
[...]

iPhone 7 Plus
Al maakt model niet uit. TomTom community forum (iOS gedeelte) staat al ruim een jaar vol met posts van mensen die hetzelfde ervaren.
Ik heb geen ervaring met de Android versie maar TT GO iOS versie is al sinds het begin een "zorgenkindje" van TT lijkt het. Ergste vind ik nog dat ze de GO app in de winkel gooien en mensen dus een abonnement kopen en vervolgens hoor en zie je niets meer van TT qua support. Nu ook een tijdje geleden de community manager is weggegaan heb ik helemaal het idee dat de GO app TT helemaal niet meer boeit en geen prioriteit heeft. Uit nieuwsberichten is/wordt duidelijk dat TT hun geld nu op andere vlakken verdient en dat is nu pijnlijk duidelijk te merken aan de GO app. Doodzonde imho daar het veel dingen wel goed doet en echt wel veel potentie heeft.
Erg vervelend dat de iOS app zo slecht wordt ondersteund. De Android versie lijkt dit probleem dus totaal niet te hebben. Er waren wat kleine issues (zoals updates naar nieuwe versies van Android) en die zijn altijd snel opgelost (binnen een week) door TomTom. Ik zweer er zelfs bij, wel op dit moment niets anders gebruiken wat natuurlijk helpt omdat ik vanaf de allereerste TomTom er al één heb en het systeem daardoor gewend ben.
Ik heb ook echt zeer veel ervaring, in Nederland, maar ook in de USA, Engeland en GB gebruikt. Kaarten en routes altijd prima, maar ook traffic is daar altijd echt perfect en nooit lag, behalve in NYC dus, wat op elk GPS systeem zal gebeuren.

Ik blijf in ieder geval naar alle tevredenheid lekker de Go app gebruiken op mijn Android systemen, hiermee zeg ik dus niet dat op iOS het probleem niet bestaat, dat geloof ik en zou TomTom natuurlijk gewoon op moeten lossen.

[Voor 13% gewijzigd door Koldur op 19-03-2018 14:01]

i7 12700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x

• JME

JME

zeg maar Jamie

Nevermind...

[Voor 98% gewijzigd door JME op 24-04-2018 11:35]

• locoelbario
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-03-2022
zojuist deze tomtom maar geprobeerd...werkt goed

https://forum.xda-develop...post77288188#post77288188

Hier de officiële link naar de playstore. Maar nog niet beschikbaar in Nederland.
https://play.google.com/s...m.tomtom.gplay.navapp.nds

Via de apk en de instructies op de site werkt het echter prima.

[Voor 16% gewijzigd door locoelbario op 20-09-2018 16:34]

• Hulya
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-01-2019
TomTom go gedownload op mijn iPhone 8. Ik hoor geen gesproken instructies. Heel af en toe heeft hij iets te melden, maar dat is per 100 km misschien een enkele melding. Alles staat dus wel aan, anders kan dat niet. Een bug? Hebben anderen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-05 09:42
Een nieuwe versie is onderweg:

MAPS A LA CARTE:
Customize your map by only downloading what you need with country- or regional-level maps. Select and download just what you need with world wide maps available for download, but in downloadable country or sub regions of ~300-500mb which lets you create your own custom map.

WEEKLY UPDATES:
Quick map updates without having to download the entire map again. These small updates (couple mb’s) only replace what is new & delete the data, without needing to completely re-download the map.

MOVING LANE GUIDANCE
Avoid missing turns and last-second merges by zooming in on your lane and seeing all the action up ahead. Allows you to see the road ahead past the exit or junction, again helping to orientate and guide especially when multiple exits occur after another.

Few more things:

• You will be able to get this update in the near future, by following the upgrade flow within GO Mobile.
• GO Mobile subscriptions will remain valid following the update. In-app purchases, will become auto-renewing subscriptions.
• New subscribers can get either a 1-week or a 1-month unlimited km trial, before purchasing 1 of 3 subscriptions: £1.99 per month, £4.99 for 3 months, or £8.99 for 6 months.
• For Android, the app will be available later this year.
• The teaser does not mention it but the update includes support for Apple CarPlay.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

robcoenen schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:59:
• The teaser does not mention it but the update includes support for Apple CarPlay.
Kan alvast bevestigen dat CarPlay werkt. Test de beta al een paar maanden en was al vrij snel mijn standaard app voor CarPlay. Ik heb alleen één groot probleem met de app. TomTom denkt (te) vaak dat ik een afslag heb genomen of op een parallel weg van de snelweg rijdt en gaat dus routes herberekenen. Kan ook door mijn auto komen, mijn Ford Fiesta geeft namelijk ook de verkeerde snelheid door aan alle GPS apps (ca 10% te hoog) dus wellicht is GPS in z'n geheel onnauwkeurig.

Echter de route balk met file info en flitsers etc ontbreekt op CarPlay. Maar dat is een beperking vanuit Apple helaas. Hopelijk mogelijk in iOS 13

[Voor 24% gewijzigd door amphora op 08-05-2019 13:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Klinkt allemaal goed! Ervaring leert alleen dat “in the near furture” niet door iedereen hetzelfde wordt geïnterpreteerd. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robcoenen
De nieuwe versie is uit (iCulture):

[Voor 29% gewijzigd door robcoenen op 03-06-2019 14:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:48
Erg mooi dat de ondersteuning qua navigatie apps in carplay steeds groter wordt, zeker met tomtom. Dit is toch wel een navigatie icm carplay toch als een trein zou gaan lopen. Android auto mag wel eens vaart gaan maken met het openzetten met meer navigatie apps. Nu is dit alleen nog waze en Google.

Wel mooi dat de navigatie wekelijks geüpdatet wordt, wat ik me wel afvraag hoe zit dat met tomtom kastjes? Die krijgen 4 updates per jaar mbt kaart verandering, gaat dit dan ook veranderen?

[Voor 13% gewijzigd door dutchnltweaker op 03-06-2019 23:36]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:17

RAAF12

Penny Wise & Pound Foolish

Naast de standaard Android app van Tomtom Go Mobile is er nu ook een nieuwe versie verschenen Tomtom Navigation met NDS die voorlopig helemaal gratis is. Kaarten zijn naar wens te downloaden. Hij staat in een paar buitenlandse Play Stores maar is ook te downloaden op https://www.gpspower.net/...0-tomtom-nds-1-3-4-a.html
Links het nieuwe icon van Navigation NDS

[Voor 15% gewijzigd door RAAF12 op 06-07-2019 18:46]

Raven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• debroei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 13:51
Wie weet wat er gebeurt als in de nieuwe Go app de abonnement periode verloopt? Krijg je dan weer te naken met de 75km restrictie? Of kun je de App in zijn geheel niet meer gebruiken? Is voor mij nu niet duidelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:05
debroei schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:51:
Wie weet wat er gebeurt als in de nieuwe Go app de abonnement periode verloopt? Krijg je dan weer te naken met de 75km restrictie? Of kun je de App in zijn geheel niet meer gebruiken? Is voor mij nu niet duidelijk.
Dan krijg je weer de 75km restrictie

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-05 11:32

RoyK

Illustrator

Ik ben op het punt gekomen dat ik wat moet gaan kiezen. De ingebouwde navigatie in mijn Toyota Prius uit 2011 heeft het steeds moeilijker. Een update kost veel te veel en ik ben niet altijd even tevreden over de werking ervan. Ik moet gaan kiezen. Kaart updaten / GPS aanschaffen / Navigatie met de mobiel.

Voor het navigeren op je telefoon zou ik eigenlijk een goede houder moet aanschaffen en een app als TomTom go. Dit kost dan ook een paar tientjes per jaar. TomTom levert nog steeds dedicated GPS systemen en voor 130 euro heb je er 1 met levenslang kaart updaten.

Vinden jullie een TomTom GPS niet het overwegen waard vs een mobiele versie?

Ik bezit een Samsung S6 met 1gb data bundel. Binnenkort rij ik naar Zuid Frankrijk. Trekt de TomTom go mn databundel niet leeg?

[Voor 21% gewijzigd door RoyK op 17-07-2019 15:05]

Mijn portfolio
Volg me op Instagram

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
RoyK schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:58:
Voor het navigeren op je telefoon zou ik eigenlijk een goede houder moet aanschaffen en een app als TomTom go. Dit kost dan ook een paar tientjes per jaar. TomTom levert nog steeds dedicated GPS systemen en voor 130 euro heb je er 1 met levenslang kaart updaten.

Ik bezit een Samsung S6 met 1gb data bundel. Binnenkort rij ik naar Zuid Frankrijk. Trekt de TomTom go mn databundel niet leeg?
Zolang je een offline navigatiepakket gebruikt heb je aan 1GB meer dan voldoende. Het enige wat dan nog via internet gaat is 'live traffic' en dat verbruikt bijna geen data. (Als voorbeeld 2 weken en zo'n 5000 km rijden had ik in totaal zo'n 60MB verbruikt in Sygic)

Overigens voor mij is de keus heel simpel. De TomTom apparaten werken prima, maar updaten moet via de PC via een kabel, met een programma wat niet lekker goed werkt. Niet gebruiksvriendelijk en omslachtig.

Ik heb 5 jaar geleden Sygic gekocht voor zo'n 30 euro en dat werkt nog steeds perfect. Kaarten updates komen elke 6 maanden uit en zijn OTA te installeren. Voor mij dus nooit meer een los navigatiesysteem. Zie dat het pakket nu in de aanbieding is voor 20 euro voor lifetime traffic + world kaarten.

Overigens meer informatie daarover in: Android: Turn by Turn Navigation - Deel 2.

[Voor 9% gewijzigd door rens-br op 17-07-2019 15:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tonkey
RoyK schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:58:
Ik ben op het punt gekomen dat ik wat moet gaan kiezen. De ingebouwde navigatie in mijn Toyota Prius uit 2011 heeft het steeds moeilijker. Een update kost veel te veel en ik ben niet altijd even tevreden over de werking ervan. Ik moet gaan kiezen. Kaart updaten / GPS aanschaffen / Navigatie met de mobiel.

TomTom is met kaarten offline te gebruiken, dan heb je geen data nodig. Voor traffic info moet dat wel maar is inderdaad minimaal.

Ik hoef geen losse tomtom meer, go werkt goed. Update trek ik elke 3 maanden thuis met wifi binnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:00
rens-br schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:05:
[...]
Overigens voor mij is de keus heel simpel. De TomTom apparaten werken prima, maar updaten moet via de PC via een kabel, met een programma wat niet lekker goed werkt. Niet gebruiksvriendelijk en omslachtig.
Dit probleem is achterhaald, er zijn al enige tijd kastjes op de markt die gewoon update via wifi krijgen zonder ooit aan de pc aan te sluiten.

• RoyK

RoyK

Illustrator

ik ga de tomtom go eens proberen. De eerste 75km kan ik even proeven. 2 tientjes per jaar is prima voor een up to date navigatie. Nu nog een goede houder :D.. keuze uit miljoen miljard houders.

Mijn portfolio
Volg me op Instagram

• RoyK

RoyK

Illustrator

Weet iemand toevallig een oplossing voor het volgende:

De telefoon verteld alleen waar ik heen moet als bluetooth aan staat en ik de autoradio op Aux zet. Als de radio aan staat doe hij het geluid niet over de speakers pushen.

Mijn vermoeden is dat ik de telefoon van bleutooth af moet halen zodat hij alleen de speaker van de telefoon zelf gebruik. Hoe doen jullie dit? Ik wil niet afhakelijk zijn van een spotify playlist en ook af en toe de radio aan kan.

Mijn portfolio
Volg me op Instagram

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Je telefoon alleen koppelen voor telefonie en niet voor audio streaming? Dat is in elk geval hoe ik het doe in mijn Volvo. Als ik de telefoon wil gebruiken voor muziek, dan sluit ik heb met een kabeltje aan op de USB ingang van de autoradio zodat hij als 'iPod' wordt herkend. Dan gaat het tomtom geluid ook over de autoradio (tenzij ik dan inderdaad de auto weer op radio zet, dan moet ik de USB kabel ook weer even ompluggen naar een domme laadpoort).

Maar weet niet hoe werkzaam dat is als je regelmatig juist wel audiostreaming over BT wilt gebruiken. Over wat voor telefoon hebben we het trouwens? Kan me zo voorstellen dat de mogelijkheden op Android anders zijn dan op iOS.

• ipje
Bij TomTom Go ga naar instellingen...stemmen...audiokanaal en dan alarm kanaal. Bij mij is dat de oplossing.
RoyK schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:18:
Weet iemand toevallig een oplossing voor het volgende:

De telefoon verteld alleen waar ik heen moet als bluetooth aan staat en ik de autoradio op Aux zet. Als de radio aan staat doe hij het geluid niet over de speakers pushen.

Mijn vermoeden is dat ik de telefoon van bleutooth af moet halen zodat hij alleen de speaker van de telefoon zelf gebruik. Hoe doen jullie dit? Ik wil niet afhakelijk zijn van een spotify playlist en ook af en toe de radio aan kan.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

ipje schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:51:
Bij TomTom Go ga naar instellingen...stemmen...audiokanaal en dan alarm kanaal. Bij mij is dat de oplossing.
[...]
Dat is dan iets Android specifieks gok ik? Want die optie zie ik onder iOS niet.

• ipje
Orion84 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:52:
[...]

Dat is dan iets Android specifieks gok ik? Want die optie zie ik onder iOS niet.
Ging er inderdaad vanuit dat het om Android ging, IOS geen idee.

• RoyK

RoyK

Illustrator

ipje schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:51:
[...]
Bedankt voor jullie snelle reacties! Ik ga dit proberen!

ik bezit een Samsung A50 overigens.

Mijn portfolio
Volg me op Instagram

• ipje
RoyK schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:35:
[...]

Bedankt voor jullie snelle reacties! Ik ga dit proberen!

ik bezit een Samsung A50 overigens.
Misschien is het bij jou een ander kanaal, gewoon even experimenteren.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Paar dagen getest in Zoetermeer, het feit dat TomTom al een rotonde er niet in heeft staan die er langer dan een jaar ligt, was al reden om het opzij te leggen.

Toch nog een keer geprobeerd, en waar Waze wel het drama rond het transferium in Leiden er in heeft staan, weigert Tom Tom dit te doen.

Als Tom Tom met zulke outdated informatie werkt, is het voor mij niet betrouwbaar genoeg om internationaal te gebruiken helaas.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Tonkey
corset schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 16:43:
Paar dagen getest in Zoetermeer, het feit dat TomTom al een rotonde er niet in heeft staan die er langer dan een jaar ligt, was al reden om het opzij te leggen.

Toch nog een keer geprobeerd, en waar Waze wel het drama rond het transferium in Leiden er in heeft staan, weigert Tom Tom dit te doen.

Als Tom Tom met zulke outdated informatie werkt, is het voor mij niet betrouwbaar genoeg om internationaal te gebruiken helaas.
Viel me laatst ook op met een omleiding a2 (tussen den bosch en utrecht een keer in een weekend). Waze wist dit wel, tomtom heeft me alle dorpen in de omgeving laten zien tot je ergens de rivier over kunt.

Waze heeft daarentegen vaak minder logische routes. Als je het zelf beter denkt te weten ( :+ ) vraagt hij soms ook enkel om terug te gaan naar de route in plaats van zelf iets anders te berekenen.

En met vaak de grens over wil bij mij internet wel even wegvallen, dan stopt waze ook meteen ermee. Bestaande kaart even inladen en met gps volgen waar je bent snapt hij niet, dat is direct een melding dat je geen internet hebt en dan stopt hij ook maar met werken. Dat laatste deed google maps nooit al is het lang geleden dat ik dat heb gebruikt.

Geen van beide zijn perfect helaas. Tomtom heeft naar mijn idee wel duidelijke kaartweergave (waze zoomt erg ver uit, geen rijstrooksuggestie etc..). Ze kunnen beide nog van elkaar leren.

• RoyK

RoyK

Illustrator

ik heb gespeeld met de instellingen en op geen 1 pakt de auto de stem op. Hij doet het wel over de telefoon speakers. Dus geen drama verder. Bluetooth blijft aan staan dus pakt de auto wel een telefoontje op.

@corset Er zal vast hier en daar iets niet kloppen. Dat zal Waze ook hebben lijkt me. Ik ben er tot dusver enorm mee geholpen vs mijn ingebouwde navigatie die 9 jaar achter loopt :D

Mijn portfolio
Volg me op Instagram

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

rens-br schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:05:
[...]

De nieuwe versies hebben gewoon wifi en kunnen standalone updaten.

Hoi!

• robcoenen
Tip: als iets niet klopt, meld het dan even in de Map Share Reporter, dan wordt het redelijk snel aangepast

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
robcoenen schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:17:
Tip: als iets niet klopt, meld het dan even in de Map Share Reporter, dan wordt het redelijk snel aangepast
Hebben buren in mijn flat meerdere keren gedaan, zonder resultaat. Hetzelfde hier op kantoor met het transferium in leiden.

Erg vervelend vooral omdat je toch goed wil kunnen rijden en er op kunnen vertrouwen in niet bekende omgevingen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• RoyK

RoyK

Illustrator

Binnenkort mag ik over Parijs naar het zuiden. Ik hoop dan maar dat de Tom Tom dat wel op orde heeft haha

Mijn portfolio
Volg me op Instagram

• JME

JME

zeg maar Jamie

Viel me deze vakantie in Duitsland opeens op: soms werd een deel van de blauwe routelijn schuingestreept weergegeven, afwisselend lichtblauw en grijsblauw. Iemand enig idee wat dat inhoudt?
Meest recente iOS versie.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

JME schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:48:
Viel me deze vakantie in Duitsland opeens op: soms werd een deel van de blauwe routelijn schuingestreept weergegeven, afwisselend lichtblauw en grijsblauw. Iemand enig idee wat dat inhoudt?
Meest recente iOS versie.
Zag het laatst ook en dat waren toen wegwerkzaamheden maar zonder vertraging.

• JME

JME

zeg maar Jamie

Dat zou best eens kunnen ja. Zou fijn zijn als ze de handleiding zouden uitbreiden met een compleet kleurenoverzicht. Zie sinds de laatste update wel vaker onbekende dingen die ik nergens kan terugvinden.

• HeRaa
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 04-10-2019
Gebruik TomTom Go Navigation Mobile op mijn Iphone 7 plus maar geen of nauwelijks geluid tijdens route instructies. Iemand enig idee ?

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:21
HeRaa schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:33:
Gebruik TomTom Go Navigation Mobile op mijn Iphone 7 plus maar geen of nauwelijks geluid tijdens route instructies. Iemand enig idee ?
Als je Blutooth aan hebt staan, en je iPhone is al eens gekoppeld geweest met je radio, zal deze ook proberen via de radio af te spelen.
dan kan je kiezen, of de radio aan, of blutooth even uitzetten.

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 15:06
Afgelopen weekend een update ontvangen naar de TomTom GO 1.18 (Android versie). Nu al 3 keer een melding ontvangen dat er een "enorme update" op komst is. Dit scherm zie je natuurlijk pas als je op de notificatie klikt en de navigatie app hebt geopend.... Dit heb ik dus 3 keer gedaan 8)7 in de hoop dat de laatste 2 meldingen ook echt naar een update zouden gaan. Het zal wel de update zijn die iOS al heeft, maar ik ben benieuwd hoe deze in de praktijk gaat werken.

https://tweakers.net/ext/f/iJdGz6SRndsyuqZAQLP77E1e/thumb.jpg

• ipje
Je zult deze enorme update gewoon via de app krijgen. Volgens de mededeling alleen nieuwe kaarten downloaden. Ik heb deze melding drie keer gehad en daarna is het gestopt. Nu maar afwachten op deze enorme update en waarschijnlijk bijbehorende schoonheidsfoutjes. Want daar zijn ze ook enorm goed in.
RonaldM schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:01:
Afgelopen weekend een update ontvangen naar de TomTom GO 1.18 (Android versie). Nu al 3 keer een melding ontvangen dat er een "enorme update" op komst is. Dit scherm zie je natuurlijk pas als je op de notificatie klikt en de navigatie app hebt geopend.... Dit heb ik dus 3 keer gedaan 8)7 in de hoop dat de laatste 2 meldingen ook echt naar een update zouden gaan. Het zal wel de update zijn die iOS al heeft, maar ik ben benieuwd hoe deze in de praktijk gaat werken.

[Afbeelding]

[Voor 3% gewijzigd door ipje op 28-10-2019 21:43]

• ipje
Hetzelfde als hier, mededeling dat er een update aankomt. Verder geen nieuws, wachten maar rustig af.

• Basekid
  • Laatst online: 28-05 13:29
Heeft iemand de nieuwe versie al gekregen?

Vind het wel de meest gare rolout ever en zeer slecht van TomTom. Zitten ze lekker 2 maanden te hypen en dan beetje bij beetje uitrollen. Ze doen echt alsof het de wereld gaat veranderen...

• ipje
Basekid schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:03:
Heeft iemand de nieuwe versie al gekregen?

Vind het wel de meest gare rolout ever en zeer slecht van TomTom. Zitten ze lekker 2 maanden te hypen en dan beetje bij beetje uitrollen. Ze doen echt alsof het de wereld gaat veranderen...
Ik denk in Nederland nog niet, maar ik stel mij er ook niet teveel van voor. Die wekelijks kaart updates zullen afkomstig zijn van gebruikers zelf (map share community). Die krijg ik nu ook regelmatig aangeboden op mijn standalone navigatie van Tomtom.

Ze ontwerpen mooie kaarten dat moet ik ze wel nageven met duidelijk rijbaan begeleiding. Dus anderzijds ben ik wel benieuwd hoe het op de Android versie gaat draaien.

Ik wacht het rustig af, want haast hebben ze bij TomTom nooit gehad als het om updates gaat. Maar ach, je krijgt tenminste geen reclame door je scherm of figuurtjes die in een voertuig rondrijden.

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 14:54
Geen eigen routes mogelijk met de nieuwe android versie. Laat maar zitten dan.

• Frup
Zojuist de nieuwe versie van TOMTOM Navigation 2.04 op mijn Note 9 ontvangen.
'Mijn Plaatsen' synchroniseren vanuit MyDrive gaat goed. Maar 'Mijn Routes' synchroniseert inderdaad niet. Dat is wel teleurstellend en ongemakkelijk bij het vooraf plannen van bijv. meerdere (deel)routes op de PC.
Het downloaden van maps verliep eenvoudig. Een heel land selecteren kan ook.
Mijn abonnement werd netjes overgenomen.
Ik ben benieuwd hoe navigatie straks gaat. Met name de rijstrook begeleiding.

• ipje
Frup schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:55:
Mijn abonnement werd netjes overgenomen.
Ik ben benieuwd hoe navigatie straks gaat. Met name de rijstrook begeleiding.
Hoe bevalt het tot nu toe? Hier nog steeds de oude Android versie en geen update. Ben in de tussentijd beta-tester geworden van Tomtom amiGO. Er ontbreken natuurlijk wel opties, het is immers een gratis navigatie app. Maar zonder reclames en kleuter lay-out. De kaarten zijn beter up to date dan van de betaalde app. Het is een online navigatie, dus internet verbinding is noodzakelijk.

• Frup
ipje schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:00:
[...]

Hoe bevalt het tot nu toe? Hier nog steeds de oude Android versie en geen update. Ben in de tussentijd beta-tester geworden van Tomtom amiGO. Er ontbreken natuurlijk wel opties, het is immers een gratis navigatie app. Maar zonder reclames en kleuter lay-out. De kaarten zijn beter up to date dan van de betaalde app. Het is een online navigatie, dus internet verbinding is noodzakelijk.
Op zich bevalt de nieuwe TT prima. De weergave van rijstook begeleiding is anders, even wennen. De vreemde rotonde aanwijzingen zijn verbeterd.
In het buitenland een paar keer een freeze gehad, die na wisselen weergave ( kompas) weer verdween.
Kijk ook eens op het forum van TT zelf voor ervaringen. Ik heb ook het gratis Magic Earth geprobeerd. En weer eens Sygic (waarvoor ik een licentie heb). Maar TT geeft toch de beste route voor mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Abo verlopen. Als ik de iOS app weer wil gebruiken, dan moet ik eerst verlengen volgens TT. Wat is er gebeurd met die gratis 75km? Ik kan nu niet eens meer de kaart zien zonder te betalen. Jaarprijs is nu overigens 12,99, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robcoenen
De uitrol van de vernieuwde Android app is weer opnieuw van start gegaan.

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-05 12:17
robcoenen schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:42:
De uitrol van de vernieuwde Android app is weer opnieuw van start gegaan.

[Afbeelding]
Ik ben in dit topic gekomen omdat ik toch benieuwd was qua update ontwikkelingen.
Mijn vriendin die nagenoeg 1x per maand de TomTom app op haar Android phone gebruikt heeft sinds 3 weken de nieuwe update binnen.
Opvallend genoeg heb ik als een fanatiek gebruiker, lees 4x per week, nog altijd de "oude" versie erop staan :+

Dit wordt dus niet op basis van gebruik of iets dergelijks gedaan. Ik maak gebruik van een VPN server op mijn Android telefoon dus ik was benieuwd of het daarmee te maken zou kunnen hebben. Of worden deze updates gewoon willekeurig doorgepusht? Ik begin mij langzaam te irriteren. Puur om het feit dat ik de nieuwe update erg strak vind en hier als bijna dagelijks gebruiker graag gebruik van wil maken.

Edit:/ En ik wil graag van de herinnering af die ik nu al 3/4 jaar om de week ontvang dat er binnenkort een nieuwe update komt 8)7

[Voor 5% gewijzigd door UninPro op 03-06-2020 09:56]

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee