Toon posts:

[Ervaringen] TomTom Go Mobile voor iOS / Android OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 26.276 views

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 16:09
De nieuwe TomTom GO Mobile-app is een slimme combinatie van de nieuwste autonavigatietechnologie van TomTom en verkeersinformatie van wereldklasse. Je neemt elke dag weer de beste route op basis van accurate, realtime verkeersinformatie die je sneller op je bestemming brengt.

VOORDELEN
>> Offline navigatie waarop je kunt vertrouwen: geen internetverbinding nodig om je route te plannen.
>> Waanzinnig nauwkeurige verkeersinformatie: profiteer van uiterst nauwkeurige verkeersinformatie in realtime.
>> Rijd relaxter met waarschuwingen voor flitsers: word lid van onze community van miljoenen automobilisten die in realtime flitslocaties uitwisselen*.
>> Bekijk gebouwen en oriëntatiepunten in een spectaculaire 3D-weergave. Weet precies waar je bent zodat je nooit een afslag mist.
>> Snelle toegang tot je favorieten: rijd naar je favoriete plaatsen met één tik op de kaart.

GRATIS KILOMETERS
Download TomTom GO Mobile en rijd elke maand een vast aantal gratis kilometers (75km) met de app. Upgrade naar Onbeperkte navigatie (€19,99 voor 1 jaar / €49,99 voor 3 jaar) en rijd zonder kilometerbeperking. Kies voor een eenjarig of driejarig abonnement, afhankelijk van je behoeften.

GRATIS UPGRADE VOOR BESTAANDE KLANTEN – NU VERKRIJGBAAR
Je kunt je huidige TomTom Navigatie app blijven gebruiken, maar wij denken dat de nieuwe GO Mobile-app je nog beter zal bevallen. Het is onze meest geavanceerde navigatie app ooit! Probeer de app eens uit. Controleer of je de nieuwste versie van je huidige app hebt geïnstalleerd en volg de instructies van deze app voor een gratis upgrade naar GO Mobile.

FUNCTIES
- Wereldkaarten: installeer en update kaarten vanuit de hele wereld zonder extra kosten.
- TomTom Traffic: zorg dat je altijd weet waar de vertragingen zijn en of er een snellere route mogelijk is.
- Flitsers: rijd relaxter met waarschuwingen voor flitsers, waarop al miljoenen bestuurders met TomTom-navigatie vertrouwen.*
- Offline kaarten: kaarten worden op je apparaat opgeslagen, zodat je geen internetverbinding of dataroaming nodig hebt om een route te plannen.
- Nuttige Plaatsen: van benzinestations tot hotels, je app is voorzien van miljoenen Nuttige Plaatsen.
- Snel zoeken: vind je bestemmingen sneller met Snel zoeken. Met deze functie wordt je bestemming gezocht zodra je begint met typen.
- Navigeer naar gekopieerde adressen: selecteer gemakkelijk locaties die je op websites of in andere apps hebt gevonden door het adres te kopiëren en in Snel zoeken te plakken.
- Tap & Go: tik op je favoriete bestemming op de kaart en rijden maar.
- Geavanceerde rijstrookaanwijzingen: zie duidelijk welke rijstrook je moet nemen bij lastige splitsingen.

Download voor iOS.
Download voor Android.

• robcoenen
De app was al langer beschikbaar voor Android (maart 2015), maar vanaf vandaag is de volledig vernieuwde TomTom app ook beschikbaar op iOS.

Deel hier je ervaringen! Benieuwd of deze kan opboksen tegen Maps, Waze, Here etc.

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-03 15:37
Mooie app die zeker sneller werkt dan de oude iOS app. Minpunten tot nu toe:

Mijn telefoon staat op Engels, maar zou graag een Nederlandse stem willen. Dit kan helaas niet, Xander is uitgegrijst
Traffic werkt niet in in de gratis versie ( op mijn telefoon) . Waarom weet ik niet.

Ik heb de oude app al, maar upgraden zou pas halverwege maart kunnen. Als de wereldwijde launch is.Persoonlijk vind ik het overigens erg jammer dat ze niet tijdig hebben aangegeven dat er een nieuwe app zat aan te komen. Ipv de oude opeens uit de store te halen.

Prijs is schappelijk, zeker gezien het feit dat traffic voorheen alleen al 18,99 kosste.

[Voor 3% gewijzigd door Tijs_a op 15-02-2016 22:13]

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:51

amphora

Websites & Fotografie

Gisteren officieel gelanceerd en ik heb gelijk gebruik gemaakt van de '3 jaar gratis upgrade'.
Nette actie van Tomtom. Maar de App is zeker nog niet af. Mis nog (te) veel functies.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:03
App ziet er prima uit, mooi clean. Ben nog wel op zoek naar een aantal functies maar dat ligt vast aan mij. Nederlandse stem kreeg ik idd ook niet voor elkaar.

Wat wel even een puntje is: die 'gratis upgrade' is in de praktijk een abonnement op de nieuwe dienst voor de duur van 3 jaar. Dus in plaats van oneindig lang navigeren (waar ik destijds iets van 80 euro voor betaald heb) ga je naar 3 jaar navigeren en daarna gewoon betalen. Iets om rekening mee te houden, als je de app niet zo vaak gebruikt kun je de upgrade dus beter even uitstellen tot je het ook echt nodig hebt.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

PhilipsFan schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:32:
Wat wel even een puntje is: die 'gratis upgrade' is in de praktijk een abonnement op de nieuwe dienst voor de duur van 3 jaar. Dus in plaats van oneindig lang navigeren (waar ik destijds iets van 80 euro voor betaald heb) ga je naar 3 jaar navigeren en daarna gewoon betalen.
In de oude app betaalde ik 20,- per jaar voor traffic en ook nog eens apart voor flitspalen dus die 19,95 die ze nu per jaar vragen (of 45 voor 3 jaar) vind ik een prima deal. Als je daar geen behoefte aan hebt kan je net zo goed google maps of zo gebruiken. De live traffic van tomtom is nou juist waar ze goed in zijn dus dat heb ik er graag voor over.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:06

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat aanbod van drie jaar gratis abo is inderdaad wel fraai. Gisteren de nieuwe app ook maar eens geïnstalleerd. Je kan losse kaartdelen installeren, dat lijkt me handig want mijn 16GB iPhone zit chronisch vol. Dus eerst maar eens Benelux. So far so good, keurig naar huis genavigeerd incl. verkeersinfo etc.

Binnenkort een weekendje weg, waar ik ook in DE kom, dus ook maar even kaartgebied DE/A/CH geïnstalleerd. En daar begint de elende.

Constatering 1: Benelux en DE/A/CH zijn samen bijna net zo groot als voorheen mijn complete TomTom west Europa app :o
Constatering 2: je kan maar 1 kaartgebied tegelijk actief hebben. Benelux actief betekent geen bestemmingen buiten Benelux zoeken. DE/A/CH actief en je kan een bestemming in die regio kiezen, maar omdat je positie buiten de kaart is, kan er geen route gepland worden :F |:( 8)7
Constatering 3: west Europa kaartgebied is 6GB (en vereist ruim 7GB vrije ruimte om te installeren) in plaats van de 1.8GB van de oude app :N

Snel weer terug naar de oude app dus. Hopelijk lossen ze deze problemen op voordat de oude app verdwijnt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• robcoenen
Orion84 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:22:
Constatering 2: je kan maar 1 kaartgebied tegelijk actief hebben. Benelux actief betekent geen bestemmingen buiten Benelux zoeken. DE/A/CH actief en je kan een bestemming in die regio kiezen, maar omdat je positie buiten de kaart is, kan er geen route gepland worden :F |:( 8)7
Oh, dit is toch wel opmerkelijk. Ik mag hopen dat dit in de eerstvolgende update wordt aangepakt.
Iemand met een Android toestel toevallig? Ben wel benieuwd of daar hetzelfde probleem van toepassing is, de app voor Android is al enkele maanden uit i.t.t. de iOS app.

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-03 02:35
Nou das mooi dan Orion84. Ik ben net de Go app aan het installeren, Benelux en duitsland kaarten er in gezet. Same problem van de volle 16GB IPhone. Moest zelf de oude tomtom app net al verwijderen zodat deze wat kaarten erbij kon laden.

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:28
robcoenen schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:48:
[...]

Oh, dit is toch wel opmerkelijk. Ik mag hopen dat dit in de eerstvolgende update wordt aangepakt.
Iemand met een Android toestel toevallig? Ben wel benieuwd of daar hetzelfde probleem van toepassing is, de app voor Android is al enkele maanden uit i.t.t. de iOS app.
Ik heb Benelux en Ierland, je kiest welke kaart je gebruikt dus dat werkt inderdaad niet. Ik heb overigens Android. Je zou heel Europa kunnen downloaden dan heb je dat probleem niet. Moet je uiteraard genoeg ruimte hebben.

Verder vind ik deze app veel beter dan google maps. Waze was een drama en was naar mijn mening niet geschikt om te navigeren. Meest onlogische routes...

Flitsers werkt goed, file informatie ook zeer goed. Geeft onderweg meteen een alternatief als de verkeers situatie veranderd.

• robcoenen
Is overigens wel een mooi referentie kader. Er is hier een weg al geruime tijd afgesloten.

Wel aangepast:
TomTom
Waze
Apple Maps

Niet aangepast:
Google Maps
Here Maps
Sygic (TomTom)

Hangt natuurlijk wel een beetje van de community af (er vanuit gaande dat iemand uit de buurt dit aangemeld heeft), maar zie wel vaker dat TomTom de meest accurate kaarten heeft, ook met tijdelijke wegversperringen, aangepaste snelheden etc.

Gebruik nu ruim 2 jaar de GO500, misschien binnenkort toch vervangen door mijn 6+ op het dashboard :)
Tonkey schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 15:18:
[...]
Je zou heel Europa kunnen downloaden dan heb je dat probleem niet. Moet je uiteraard genoeg ruimte hebben.
Goede tip! Ruimte genoeg dus straks maar eens even Europa downloaden.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Dat de kaarten (veel) groter zijn komt denk ik vooral door de 3D informatie van gebouwen. Heb zelf een 64GB iPhone dus heel Europa er op is geen probleem maar kan me goed voorstellen dat dit voor anderen wel een probleem kan zijn. Doet me denken aan m'n allereerste TomTom, op zo'n Windows PDA (iPaq). Ieder land een los bestand. Navigeren tussen landen nauwelijks mogelijk en toen kwamen ze met een speciale 'major roads' kaart voor heel Europa met alleen maar snelwegen en provinciale wegen van slechts 100MB of zo zodat het op 128MB SD kaartje paste. Zou niet eens zo gek zijn als ze die ook voor de Go App zouden uitbrengen.
robcoenen schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 15:23:
Is overigens wel een mooi referentie kader. Er is hier een weg al geruime tijd afgesloten.
Hier in Utrecht is er een grote verandering geweest (nieuwe tunnel) en dat heeft Google Maps al een paar maanden geleden verwerkt en tomtom/apple nog steeds niet.

[Voor 27% gewijzigd door amphora op 15-03-2016 16:25]

• robcoenen
amphora schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:15:
Hier in Utrecht is er een grote verandering geweest (nieuwe tunnel) en dat heeft Google Maps al een paar maanden geleden verwerkt en tomtom/apple nog steeds niet.
Is niet direct van toepassing op deze discussie, maar je kunt evt. de aanpassing even melden ;-) Doet niet af van het feit dat dit al aangepast had moeten zijn door TomTom en zijn derden of de community ;)

• Tonkey
amphora schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:15:
Dat de kaarten (veel) groter zijn komt denk ik vooral door de 3D informatie van gebouwen. Heb zelf een 64GB iPhone dus heel Europa er op is geen probleem maar kan me goed voorstellen dat dit voor anderen wel een probleem kan zijn. Doet me denken aan m'n allereerste TomTom, op zo'n Windows PDA (iPaq). Ieder land een los bestand. Navigeren tussen landen nauwelijks mogelijk en toen kwamen ze met een speciale 'major roads' kaart voor heel Europa met alleen maar snelwegen en provinciale wegen van slechts 100MB of zo zodat het op 128MB SD kaartje paste. Zou niet eens zo gek zijn als ze die ook voor de Go App zouden uitbrengen.
Een 64GB micro sd kaart kost nog een paar tientjes, de meeste android telefoons kunnen daarmee overweg dus voor de meeste mensen gaat dit nooit een probleem zijn. Al is de kaart van europa zelfs maar een 6,3gb

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Tonkey schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 17:04:
[...]

Een 64GB micro sd kaart kost nog een paar tientjes, de meeste android telefoons kunnen daarmee overweg dus voor de meeste mensen Android gebruikers gaat dit nooit een probleem zijn. Al is de kaart van europa zelfs maar een 6,3gb
Fixed that for you. iPhones hebben geen uitbreidbaar geheugen en zullen toch een significant deel van de doelgroep zijn. Nu zijn tegenwoordig smartphones met meer opslagruimte wel steeds meer gemeengoed, maar genoeg mensen die nog met een 8/16GB toestel rondlopen.

Als je genoeg ruimte hebt is het allemaal geen probleem, maar je verzint het toch niet dat je meerdere kaartregio's kan installeren, maar er maar één tegelijk kan gebruiken? Mijn garmin etrex van bijna 10 jaar oud doet dat al beter.

Wat mij betreft hadden ze die 3D shizzle ook wel gewoon optioneel mogen maken als losse download (of keuze tussen kaartpakket met en zonder 3D gebouwen). Die 4,5GB extra ruimte gebruik ik liever voor muziek/foto's/etc.

[Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 15-03-2016 17:17]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Tonkey
Orion84 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 17:14:
[...]

Fixed that for you. iPhones hebben geen uitbreidbaar geheugen en zullen toch een significant deel van de doelgroep zijn. Nu zijn tegenwoordig smartphones met meer opslagruimte wel steeds meer gemeengoed, maar genoeg mensen die nog met een 8/16GB toestel rondlopen.

Als je genoeg ruimte hebt is het allemaal geen probleem, maar je verzint het toch niet dat je meerdere kaartregio's kan installeren, maar er maar één tegelijk kan gebruiken? Mijn garmin etrex van bijna 10 jaar oud doet dat al beter.

Wat mij betreft hadden ze die 3D shizzle ook wel gewoon optioneel mogen maken als losse download (of keuze tussen kaartpakket met en zonder 3D gebouwen). Die 4,5GB extra ruimte gebruik ik liever voor muziek/foto's/etc.
Daarmee ben ik het helemaal eens. Vind het ook een onlogische stap, tevens is er geen vrije keuze in welke landen je wilt hebben waardoor je soms met veel te veel landen zit te kijken (en je moet het wel allemaal een keer downloaden).

Het nut van de 3d gebouwen zie ik ook niet in, bepaalde gebouwen ofzo mogelijk nog maar niet hele steden... Al weet ik niet hoeveel geheugen dat extra zou zijn.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

robcoenen schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:50:
[...]

Is niet direct van toepassing op deze discussie, maar je kunt evt. de aanpassing even melden ;-) Doet niet af van het feit dat dit al aangepast had moeten zijn door TomTom en zijn derden of de community ;)
Je begon zelf over een afgesloten weg ;)
Tonkey schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 17:04:
[...]

Een 64GB micro sd kaart kost nog een paar tientjes, de meeste android telefoons kunnen daarmee overweg dus voor de meeste mensen gaat dit nooit een probleem zijn. Al is de kaart van europa zelfs maar een 6,3gb
Ik heb het over 10 jaar geleden he... En met welke oplossing Tomtom toen kwam.
Orion84 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 17:14:
[...]
Helemaal mee eens!

[Voor 49% gewijzigd door amphora op 15-03-2016 18:52]

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:03
Ik heb hem nu op mijn iPhone 6 gezet...
Wat ik dus echt niet snap is dat ze alle kaarten aanbieden.. maar geen optie geven om een "world map" te downloaden. Dus alle mappen in 1 keer.

Ik had overigens USA & Europa aangeschaft. Kan ik nu op de een of andere manier 2x 3=6 jaar krijgen of wellicht 1x3 op een andere account activeren (schoonouders)? Of niemand getest?

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:29

technorabilia

(fka kraades)

PhilipsFan schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:32:
App ziet er prima uit, mooi clean. Ben nog wel op zoek naar een aantal functies maar dat ligt vast aan mij. Nederlandse stem kreeg ik idd ook niet voor elkaar.

Wat wel even een puntje is: die 'gratis upgrade' is in de praktijk een abonnement op de nieuwe dienst voor de duur van 3 jaar. Dus in plaats van oneindig lang navigeren (waar ik destijds iets van 80 euro voor betaald heb) ga je naar 3 jaar navigeren en daarna gewoon betalen. Iets om rekening mee te houden, als je de app niet zo vaak gebruikt kun je de upgrade dus beter even uitstellen tot je het ook echt nodig hebt.
Ja dat bedacht ik mij ook vlak nadat ik op purchase had gedrukt. Lekkere manier van TomTom om de lifetime licenties om te zetten in een 3 jaar licentie. Dikke FAIL. :-(

👉🏻 Blog 👈🏻

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:03
kraades schreef op zondag 20 maart 2016 @ 18:28:
[...]

Ja dat bedacht ik mij ook vlak nadat ik op purchase had gedrukt. Lekkere manier van TomTom om de lifetime licenties om te zetten in een 3 jaar licentie. Dikke FAIL. :-(
Nou ja, in principe kun je de oude applicatie na die 3 jaar nog steeds blijven gebruiken. Het is alleen de vraag in hoeverre er dan nog kaartupdates voor komen...

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

PhilipsFan schreef op zondag 20 maart 2016 @ 18:34:
[...]

Nou ja, in principe kun je de oude applicatie na die 3 jaar nog steeds blijven gebruiken. Het is alleen de vraag in hoeverre er dan nog kaartupdates voor komen...
Ja zie ik nu ook pas. Nou ja, valt wel mee dus. 8)

👉🏻 Blog 👈🏻

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:55

JME

zeg maar Jamie

Sinds kort ook geïnstalleerd op mijn iPhone, na jarenlang met veel plezier gebruik te hebben gemaakt (en nog...) van de oude West Europa app van TomTom. En natuurlijk loop ook ik nu aan tegen de inmiddels bekende ergernissen en tekortkomingen van de nieuwe app, zoals kaartomvang en ontbrekende opties. Daarnaast heb ik nog een paar ervaringen en ik ben benieuwd of anderen dat herkennen of dat ik ergens iets mis:

1. de snelheidsmeting is wiebeliger en ik krijg ook veel vaker u-rijdt-te-hard-meldingen. Het lijkt alsof er dan een "glitch" in de snelheidsmeting zit en de app denkt dat ik opeens 10-15 km/u te hard rijdt en dan weer terugschiet naar de werkelijke snelheid. Mijn hardware is niet gewijzigd, kan het zijn dat de oude app wat meer gps-metingen uitmiddelde en de nieuwe dat niet doet?

2. iemand al ontdekt of het mogelijk is om de aanwijzingenstem uit te schakelen en alleen de meldingen aan te zetten?

3. ik speel in de auto ook muziek vanaf de iPhone over Bluetooth, en kan nu niet het TomTom volume omlaag gooien zonder dat ook mijn muziek zachter gaat. Iemand een oplossing?

4. ik mis mijn loeiende koe als ik te hard rijd... (rund! ;) )

• Jouhki
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-01-2020
kraades schreef op zondag 20 maart 2016 @ 18:28:
[...]

Lifetime is de economische levensduur van de app waar TT zelf het recht behoud te bepalen wat dat is. Kan Lifetime zien als een leuke marketing "truc" van TT maar als je de voorwaarde had gelezen had je dit er binnen 5 minuten uit kunnen halen.

Persoonlijk vind ik de GO nog niet echt een volwaardige upgrade op iOS. Op dit moment is GO gewoon een van punt A naar punt B navigatie en voor de rest kan het niks/doet het niks.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

En dat staat op zich ook wel in de omschrijving van de app: dat dit een eerste versie is die doorlopend meer functionaliteit zal krijgen. Beetje agile development met een minimal viable product als start dus.

Aangezien de oude app nog gewoon volledig werkt is dat praktisch gezien niet zo'n probleem.

• Jouhki
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-01-2020
Orion84 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 20:14:
En dat staat op zich ook wel in de omschrijving van de app: dat dit een eerste versie is die doorlopend meer functionaliteit zal krijgen. Beetje agile development met een minimal viable product als start dus.

Aangezien de oude app nog gewoon volledig werkt is dat praktisch gezien niet zo'n probleem.
Behalve dan dat TT de GO update actief pushed als zijnde DE vervanger van de oude app wat gewoon niet zo is. TT zou een hoop boze klanten minder hebben als ze vooraf duidelijk maken dat de GO app nog in (vroege) ontwikkelfase verkeerd en dus GEEN volwaardige vervanger/update van de oude app is zoals TT nu doet overkomen. Dit wordt wellicht enigszins duidelijk op de productpagina van GO in de app store maar het merendeel update vanuit de melding die ze in de oude app krijgen en dus vervolgens een paar minuten later met een nieuwe app zitten die nog niet de helft van de functionaliteit heeft van de oude app.

Op zich begrijp ik het release model voor GO app van TT wel maar de communicatie schiet hierin gewoon voor veel mensen zwaar te kort.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

:Y

De communicatie rond de uitrol van de nieuwe versie had inderdaad veel beter gekund. Ook dat de nieuwe versie er al een poosje stond en de oude al verborgen was in de app store, leverde een boel reacties op van mensen die bijvoorbeeld net hun verkeer/flits abo verlengd hadden en nu ineens het gevoel kregen dat de app vervangen ging worden door een app met een iets ander verdienmodel. Pas later kwam er info over een aankomende aanbieding voor gebruikers van de oude app.

[Voor 99% gewijzigd door Orion84 op 22-03-2016 16:16]

• robcoenen
Ik vind het wel bijzonder jammer dat het niet mogelijk is eenmalig een abonnement af te sluiten en dit abonnement over verschillende appraten te gebruiken.

Als ik nu een jaarabonnement zou afsluiten, dan is deze gebonden aan mijn Apple ID en niet aan mijn TomTom account. Mochten mijn ouders dan gebruik willen maken van de app (+75km) dan zouden hun ook opnieuw een abonnement moeten afsluiten.

Toch een vreemde keuze in de markt anno 2016 met vele prima gratis navigatieapps. Gelukkig heb ik de GO500 nog thuis liggen ;-)

• Tonkey
Is toch vrij logisch? Anders kun je iedereen de gegevens doorgeven. Voorheen was er de hardware die je kon uitlenen, bij software is er die beperking niet.

Je kunt natuurlijk nog altijd je telefoon mee geven.

• robcoenen
Tonkey schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:43:
Is toch vrij logisch? Anders kun je iedereen de gegevens doorgeven. Voorheen was er de hardware die je kon uitlenen, bij software is er die beperking niet.

Je kunt natuurlijk nog altijd je telefoon mee geven.
Klopt. Maar ik had deze mogelijkheid wel verwacht met een limiet op X aantal apparaten.
Maar goed, begrijpelijke keuze, dat wel. Jammer dat Family Sharing van iOS niet beschikbaar is zonder Creditcard.

• christvanderijt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-03-2022
Heb de nieuwe tomtom go geinstalleerd en kwam er achter dat de kaarten te groot zijn voor mijn iPhone 16 gb ook heel vervelend dat kaarten niet gekoppeld kunnen worden. Tijdens de rit bemerkte ik dat flitsers op de weg die ik met de oude app reed niet worden weer gegeven en ik ook geen geluid hoor. Bij het selecteren van een stad kon ik voorheen het centrum selecteren nu niet meer. Heb oude app opnieuw geinstalleerd naast de nieuwe go wacht maar even af

• geewizz25
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-03 23:15
Ik heb de app draaien op een Android autoradio en ik vind het een ramp !!
De app zelf werkt prima als je hem aan de gang hebt, de navigatie is goed maar de toestanden er omheen zijn echt een drama.
Ik heb een apart gps slot en wat ik ook doe ik krijg de kaart er niet op geïnstalleerd ook niet na allerhande support van TomTom...ja het probleem is bekend ...al maanden maar ze doen er niets aan!!
Bij de vorige update crashte de hele app en na overleg met TomTom support kreeg ik de aanbeveling om de hele app en de kaart (meer als 5Gb) maar weer opnieuw te installeren.
Dit heeft ongeveer 2uur geduurd!!
Daar komt bij dat ik de radio niet uit de auto kan halen en hem dus 2 uur met de sleutel in het contact moet laten staan. Hij staat een stukje van het huis dus de Wi-Fi is ook niet om naar huis te schrijven, plm. 65% signaalsterkte...... vandaar misschien de langzame download
Nu krijg ik net de mededeling dat er een kaartupdate is en jawel weer ruim 5Gb en hij staat nu alweer meer dan een uur op 1% gedownload en geeft telkens de melding dat wanneer er weer verbinding is de download zal hervatten !! Maar... er is verbinding met een signaalsterkte van 65%. |:(
Ik vind het eigenlijk een rampen app en zou graag weg willen maar helaas wel voor 3 jaar betaald dus dat is ook weer zonde.
Vergeleken met mijn oude 920 een forse achteruitgang en een uitermate slecht overdacht concept !!! 8)7 8)7 |:( |:(

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Klinkt meer als een probleem van de radio dan van de App.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

De Android app heeft een leuke update gekregen.

Je kan routes maken op http://mydrive.TomTom.com en deze vervolgens naar de applicatie sturen. Je kan op die site ook andere .gpx bestanden inladen.

Ideaal voor de recreatieve bestuurder of als je iets meer controle wil over de route naar je vakantiebestemming.

Ik ben er als motorrijder in ieder geval bijzonder enthousiast over!

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

amphora schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 18:36:
Klinkt meer als een probleem van de radio dan van de App.
Precies, het "totaal niet overdachte concept" is hier vooral de radio die blijkbaar instabiel is en niet te updaten valt zonder je auto binnen WiFi bereik te zetten en de motor te laten draaien. Het enige dat je TomTom in deze kan verwijten is dat de kaartpaketten groter geworden zijn dan bij de oude app. Maar een paar GB minder zou zo te horen nog steeds erg moeizaam gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 21:03
Ik en mijn vrouw vinden beide de nieuwe app op iOS in elk geval niet prettig werken.
iPhone 6 en 6S en voelt een stuk trager aan en bediening is verre van prettig te noemen t.o.v. de oude app..

Hoop dat ze het nog gaan verbeteren...
En dat ze een "World" map aan gaan bieden zodat alles in 1 map KAN. Verwacht niet dat ze dat gaan doen maar zou leuke optie zijn IMO.

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ze moeten gewoon zorgen dat als je meerdere kaartpakketten installeert, dat die dan samen gebruikt kunnen worden. Of kaartpakketten aanbieden zonder die nutteloze 3D-gebouwen onzin waardoor alles 3x zo veel ruimte in neemt.

Maar ik ben het wel met je eens wat betreft die bediening ja. Het ziet er allemaal bijzonder fancy uit, maar qua gebruiksgemak schiet je daar niks mee op.

Het enige wat ik tot nu toe heb gezien waar ik erg blij van wordt is dat ik in de appstore een screenshot zag van de manier waarop deze nieuwe app alternatieve routes toont. De oude app zegt niets meer dan "x-minuten snellere route gevonden", zonder aan te geven hoe die route afwijkt. De nieuwe app laat daadwerkelijk een kaartje zien:

Dat scheelt een boel gekloot om hem terug op zijn oorspronkelijke route te krijgen als na accepteren blijkt dat de gekozen route niet naar mijn zin is (ik heb lang niet altijd zin om binnendoor te gaan crossen om een file te ontwijken, of om vanaf den haag over rotterdam terug naar den bosch te rijden, terwijl ik weet dat de file tussen utrecht en den bosch waarschijnlijk al opgelost is voor ik zover ben).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Ik gebruik het nu een maand naar redelijke tevredenheid. Heb de oude Tomtom app in ieder geval niet meer gebruikt (maar ook nog niet gewist) al ontbreken er nog wel (heel) veel functies maar die mis ik in de praktijk blijkbaar toch niet zo. De nieuwe interface heeft z'n voor- en nadelen maar ik ben er al aan gewend en overleef het allemaal wel...

[Voor 7% gewijzigd door amphora op 03-05-2016 18:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• geewizz25
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-03 23:15
Orion84 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 09:42:
[...]

Precies, het "totaal niet overdachte concept" is hier vooral de radio die blijkbaar instabiel is en niet te updaten valt zonder je auto binnen WiFi bereik te zetten en de motor te laten draaien. Het enige dat je TomTom in deze kan verwijten is dat de kaartpaketten groter geworden zijn dan bij de oude app. Maar een paar GB minder zou zo te horen nog steeds erg moeizaam gaan.
Ik wil hier toch even opmerken dat het zeker niet aan de radio ligt want andere aps waaronder Here staan er in een vloek en een zucht op.
Had echter een voorkeur voor TomTom vandaar de aankoop.
En tja... ik heb er inderdaad geen dongle aanhangen omdat ik niet op relatief hoge kosten wil zitten voor het downloaden van alleen 5Gb aan TomTom kaarten, vandaar dus alleen via WiFi.
Je zal dus maar op een flat wonen en je kaarten willen updaten...koste je dus geld voor je data bundel gsm of je bent afhankelijk van een of andere hotspot o.i.d. en daar is de snelheid ook meestal niet best.
TomTom erkent het probleem maar er zijn er meer want kaarten willen ook niet installeren op een vrije SD kaart, Google daar maar eens op. Ze maken er notabene zelf melding van op de site en er staat al een paar maanden dat ze er iets aan gaan doen...ja ja.
Echt fout vind ik dat de kaarten niet via de pc te downloaden zijn en via de sd card te transferen naar de betreffende locatie.
Dus ik blijf bij mijn stelling dat ik het geen doordacht concept vind.

Overigens hoor ik graag van anderen hoe lang hun telefoon er over doet om 5Gb te downloaden via WiFi 8)7 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:14
Orion84 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:36:
Ze moeten gewoon zorgen dat als je meerdere kaartpakketten installeert, dat die dan samen gebruikt kunnen worden. Of kaartpakketten aanbieden zonder die nutteloze 3D-gebouwen onzin waardoor alles 3x zo veel ruimte in neemt.

Maar ik ben het wel met je eens wat betreft die bediening ja. Het ziet er allemaal bijzonder fancy uit, maar qua gebruiksgemak schiet je daar niks mee op.

Het enige wat ik tot nu toe heb gezien waar ik erg blij van wordt is dat ik in de appstore een screenshot zag van de manier waarop deze nieuwe app alternatieve routes toont. De oude app zegt niets meer dan "x-minuten snellere route gevonden", zonder aan te geven hoe die route afwijkt. De nieuwe app laat daadwerkelijk een kaartje zien:
[afbeelding]
Dat scheelt een boel gekloot om hem terug op zijn oorspronkelijke route te krijgen als na accepteren blijkt dat de gekozen route niet naar mijn zin is (ik heb lang niet altijd zin om binnendoor te gaan crossen om een file te ontwijken, of om vanaf den haag over rotterdam terug naar den bosch te rijden, terwijl ik weet dat de file tussen utrecht en den bosch waarschijnlijk al opgelost is voor ik zover ben).
In de oude app kon je een nieuwe route bij file forceren, in de nieuwe moet je wachten tot er een is gevonden. Dat duurt mij eerlijk gezegd te lang..

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

geewizz25 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:06:
[...]

Overigens hoor ik graag van anderen hoe lang hun telefoon er over doet om 5Gb te downloaden via WiFi 8)7 8)7
De 8GB van heel Europa duurde hooguit half uur denk ik. Geen problemen mee gehad in ieder geval.
En dat jouw wifi ontvangst van je autoradio slecht is is toch echt niet het probleem van Tomtom. Zou zouden dat kunnen oplossen door SD kaartjes of zo inderdaad te ondersteunen maar ze focussen zich op mobiele telefoons en die paar klanten met apparatuur zoals jij is het ze gewoon niet waard om in te investeren, wat ik ook wel snap, ze willen ten slotte winst maken ook al kost ze dat negatieve reacties.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-03 20:46
Na jarenlang continue switchen tussen Google Maps en Waze ben ik nu een tijdje aan het rijden met Tomtom go mobile. Deze app heeft grote potentie denk ik, het combineert het allerbeste van Waze en Google Maps voor mij.

Af is hij nog niet: Het allerbelangrijkste is dat de goede verkeersinfo niet slim gebruikt wordt: Snel een overzicht van de alternatieven en bijbehorende reistijden is er niet. Ook neemt hij nooit een betere route als er files ontstaan... beetje vreemd. Maar ik heb goede hoop gezien dit een van de eerste versies is.

Een gave feature die hier nog niet gemeld is: Als je een traject-controle inrijdt laat TomTom Go zien hoelang het traject duurt en ook wat je gemiddelde snelheid vanaf het begin op het traject is - Was blij verrast door deze functie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 736977

Sinds een jaar of vier heb ik de app TomTom West Europa op mijn iPhone 4s tot volle tevredenheid gebruikt.
Nu echter, na een laatste poging tot bijwerken met de update van 7 april is dit herhaaldelijk niet gelukt.
Moet ik nu mijn investering als weggegooid (de aanschaf van de app + jarenlang abonnement op traffic control en flitsers) beschouwen omdat deze app niet meer ge-update kan worden? Ik heb het gevoel dat we massaal gedwongen worden gebruik te gaan maken van de TomTom Go mobile app.
Slechte zaak van TomTom.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

De investering is niet helemaal weggegooid, aangezien je als gebruiker van de oude app een aanbieding krijgt voor een 3 jarig gratis abo op de nieuwe app. Kwestie van de nieuwe app even installeren en dan krijg je vanzelf een popup geloof ik (tenzij je daar per se die update van 7 april voor nodig had). Sowieso lijkt het me stug dat je nog een langlopend abo hebt lopen, want de jaar-abo's van de oude app kan je al tijden niet meer verlengen, alleen de maand-abo's zijn nog beschikbaar.

Waarom mislukte die upgrade? Welke iOS versie draai je op de 4S en is er genoeg ruimte vrij?

Los van jouw specifieke ervaring met de mislukte upgrade werkt de oude app nog gewoon en is er dus voorlopig nog niet echt sprake van dwang richting de nieuwe app.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-03 20:26
Hooglander1 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 23:46:
De Android app heeft een leuke update gekregen.

Je kan routes maken op http://mydrive.TomTom.com en deze vervolgens naar de applicatie sturen. Je kan op die site ook andere .gpx bestanden inladen.

Ideaal voor de recreatieve bestuurder of als je iets meer controle wil over de route naar je vakantiebestemming.

Ik ben er als motorrijder in ieder geval bijzonder enthousiast over!
Jammer alleen dat de 'winding roads' option niet in Go Mobile zit. Dit was voor mij de reden om de TomTom Europe app te kopen op iOS.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

MuddyMagical schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:53:
[...]

Jammer alleen dat de 'winding roads' option niet in Go Mobile zit. Dit was voor mij de reden om de TomTom Europe app te kopen op iOS.
Eurmz... Jawel, die zit er wel in :)

Route plannen en dan kan je het route-type wijzigen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MuddyMagical
Hooglander1 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:53:
[...]

Eurmz... Jawel, die zit er wel in :)

Route plannen en dan kan je het route-type wijzigen :)

Ik zie hem niet.

[Voor 23% gewijzigd door MuddyMagical op 09-05-2016 17:09. Reden: ff wat minder groot.]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dan heb je niet de laatste versie, hij zit er al een aantal maanden in :) Ik gebruik het ook al een tijdje zeg maar :P

[Voor 6% gewijzigd door Hooglander1 op 09-05-2016 17:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MuddyMagical
Hooglander1 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:21:
[...]

Dan heb je niet de laatste versie, hij zit er al een aantal maanden in :) Ik gebruik het ook al een tijdje zeg maar :P
In de iOS versie? Heb hem net uit de app store gedownload. Had een tijdje terug ook al naar TomTom een tweet gestuurd en toen gaven ze aan dat ze nog features aan het bouwen zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

MuddyMagical schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:39:
[...]

In de iOS versie? Heb hem net uit de app store gedownload. Had een tijdje terug ook al naar TomTom een tweet gestuurd en toen gaven ze aan dat ze nog features aan het bouwen zijn.
Ah nee, zoals ik al aangaf, daar heb ik geen weet van. Ik spreek alleen van Android.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

MuddyMagical schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:39:
[...]

Zoals helaas heel veel functies die de Android app al wel heeft heeft de ios versie dit nog niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Ik ben vrij letterlijk een zondagsrijder en kom niet heel vaak files tegen. Hoe gaat dat herplannen o.b.v. actuele verkeersinformatie in zijn werk: gaat dat automatisch of moet je actief om alternatieve routes vragen?
Ik wil van de zomer met deze app naar Oostenrijk rijden. Werkt die verkeersinfo en herplanning ook in het buitenland?
En zo ja, hoeveel data verbruikt deze app dan tijdens het rijden: ben ik ter hoogte van Keulen door mijn buitenlandbundel heen?
Oja, ik gebruik de iOS versie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat werkt automatisch. In die zin: bij het in eerste instantie plannen van de route plant hij de snelste route (incl. rekening houden met verkeersinfo). Als er tijdens het rijden nieuwe vertraging ontstaat en er een andere snellere route is, dan krijg je een melding met de vraag of je die snellere route wilt nemen.

Je kan (in elk geval in de oude app, in de nieuwe heb ik dat nog niet geprobeerd) ook handmatig herplannen.

Dat werkt ook in het buitenland, zo lang je maar een internetverbinding hebt en er voor dat land HD-Traffic beschikbaar is. Duitsland en Oostenrijk is geen probleem. Het verbruikt nauwelijks data, maar je moet natuurlijk wel even zorgen dat als je roaming aan laat staan, dat er dan ook andere apps op je telefoon staan die mogelijk data gaan gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 444220
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
JME schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:02:
Ik ben vrij letterlijk een zondagsrijder en kom niet heel vaak files tegen. Hoe gaat dat herplannen o.b.v. actuele verkeersinformatie in zijn werk: gaat dat automatisch of moet je actief om alternatieve routes vragen?
Gaat inderdaad automatisch. Hij stuurt je niet door de file maar via een alternatieve route naar je bestemming.
Ik wil van de zomer met deze app naar Oostenrijk rijden. Werkt die verkeersinfo en herplanning ook in het buitenland?
Yip, werkt prima in het buitenland. In januari in Belgie en Gran Canaria gebruikt zonder problemen.
En zo ja, hoeveel data verbruikt deze app dan tijdens het rijden: ben ik ter hoogte van Keulen door mijn buitenlandbundel heen?
Ik gebruik de app regelmatig en zit nu op welgeteld 7,26Mb. Dus nagenoeg niks.
Oja, ik gebruik de iOS versie.
Mijn ervaringen zijn met Android, maar zal weinig schelen neem ik aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Orion84 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:23:
Je kan (in elk geval in de oude app, in de nieuwe heb ik dat nog niet geprobeerd) ook handmatig herplannen.
Nieuwe App op iOS (nog) niet. Je kan alleen ander routetype (eco, snelste, kortste, vermijd snelwegen) selecteren, niet kiezen tussen 2 of 3 alternatieve routes, tussenpunten of bepaalde wegen/delen vermijden. Dat is nu nog het grote gemis aan de app. Android versie heeft deze opties dacht ik al wel dus zal hopelijk snel ook in iOS app komen.

[Voor 13% gewijzigd door amphora op 17-05-2016 13:41]

• JME

JME

zeg maar Jamie

OK, dank allemaal!
Nu alleen nog wat meer opties van de oude app terug...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-03 14:36
Anoniem: 444220 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:26:
Gaat inderdaad automatisch. Hij stuurt je niet door de file maar via een alternatieve route naar je bestemming.
Het kan zijn dat de file sneller is, dan stuurt de app je alsnog door de file. De app berekend gewoon de snelste (alternatieve) route.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

iOS update in app store! Navigeren naar contacten eindelijk vanuit zoeken.
Ook eindelijk een kaart update en nog steeds geen stadsbaan tunnel in Utrecht wat een hele belangrijke verbindingstunnel is en al sinds december open is... Teleurstellend...

[Voor 66% gewijzigd door amphora op 15-06-2016 00:10]

• JME

JME

zeg maar Jamie

Bestand van West Europa is tegelijk ook flink kleiner geworden! Nog steeds ruim 5 GB, maar toch.
Hoe zit dat eigenlijk met tussentijdse kaartupdates? Op de oude iOS app had je mapshare updates, op de nieuwe ben ik alleen nog maar een volledig nieuwe kaart tegengekomen.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Kan je inmiddels al meerdere kleine kaartsets tegelijk gebruiken? Zodat je vanuit benelux naar Duitsland kan rijden bijvoorbeeld?

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

JME schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:43:
Bestand van West Europa is tegelijk ook flink kleiner geworden! Nog steeds ruim 5 GB, maar toch.
Hoe zit dat eigenlijk met tussentijdse kaartupdates? Op de oude iOS app had je mapshare updates, op de nieuwe ben ik alleen nog maar een volledig nieuwe kaart tegengekomen.
Mapshare was ook maar een halve oplossing. Wegafsluitingen krijg je nu ook als verkeersinfo. Kaartupdates zijn gewoon teleurstellend tot nu toe.
Orion84 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:03:
Kan je inmiddels al meerdere kleine kaartsets tegelijk gebruiken? Zodat je vanuit benelux naar Duitsland kan rijden bijvoorbeeld?
Nope. Je zal toch echt aan de grote kaart moeten. Denk ook niet dat het ooit gaat komen. Android versie heeft dit ook niet voor zover ik weet.

• JME

JME

zeg maar Jamie

Ik ben inmiddels bijna zover dat ik de oude iOS app van mijn toestel haal. Het enige wat ik nog echt mis is de optie "geavanceerde planning" waarmee je een route met afwijkend beginpunt en op een toekomstig tijdstip kunt plannen. Zit dat wel in de Android versie?

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

JME schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:49:
Ik ben inmiddels bijna zover dat ik de oude iOS app van mijn toestel haal. Het enige wat ik nog echt mis is de optie "geavanceerde planning" waarmee je een route met afwijkend beginpunt en op een toekomstig tijdstip kunt plannen. Zit dat wel in de Android versie?
Je kan wel een ander vertrekpunt instellen hoor. Ik mis vooral tussenpunten/via's

• JME

JME

zeg maar Jamie

Beter! Maar hoe dan?
En inderdaad, via's ook.

[Voor 39% gewijzigd door JME op 30-06-2016 18:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Klik locatie aan en dan op de 3 puntjes ipv 'Rijd' en dan zie je staan 'Gebruik als beginpunt'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Thanx!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:10
De optie kronkelwegen is iets waar we op zaten te wachten, maar graag ook de 3 standen.
De IOS versie heeft dit helaas nog niet.

De android kan nu zelfs gpx tracks aan! Via tomtom mydrive kan je gpx routes laden die je hebt gedownload (op je pc bijvoorbeeld, maar ook wel op je smartphone) en daarna gebruik je de optie "stuur naar mn navigatie" waarna de route in de cloud staat.
Die kan je via "mijn routes" weer vinden en laden.

Met mydrive kan je wèl de kronkelroutes in verschillende standen zetten, dus zo kan je dus wèl kronkelwegen gebruiken in de stand die jij wilt.
Gewoon die route ook opslaan in de cloud

Mensen die klagen over te weinig ruimte op hun iphone...ja dat is gewoon de schuld van apple.
Een smartphone met 16 GB waar er 12 van over blijven is absurd.

Geewish: hoe lang t downloaden duurt?
Ik zal s opletten, want bij iedere kaartupdate, moet de gehele kaart opnieuw worden gedownload.
Kan n uur geweest zijn, maar gebeurt op de achtergrond en dus ik de fone gewoon gebruiken

[Voor 12% gewijzigd door Ferry34 op 07-07-2016 23:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ferry34 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:10:
Mensen die klagen over te weinig ruimte op hun iphone...ja dat is gewoon de schuld van apple.
Een smartphone met 16 GB waar er 12 van over blijven is absurd.
Dat is wat te makkelijk gezegd. Waar ik me vooral aan stoor is dat het kaartmateriaal in de nieuwe versie zo absurd veel meer ruimte inneemt dan in de oude versie (2GB vs 6GB voor west europa), maar vooral dat ze dus de mogelijkheid bieden om meerdere kleine kaartsets te installeren, maar dan niet de mogelijkheid bieden om die sets te combineren.

Ik gebruik voor wandeltochten etc. al jaren GPS ontvangers van Garmin. Die hebben dat zo ontzettend veel beter voor elkaar. Daar kan je gewoon eindeloos combineren en kaartsets in regio's opdelen en exact dat wat je nodig hebt op je apparaat zetten.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:57
Manmanman. Heel west europa installeren voor een simpele vakantie naar Frankrijk. Het kost me 6GB op mijn telefoon. Het combineren van maps(benelux>>Frankrijk) gaat niet. Iemand enig idee waarom ze dat niet oplossen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:46

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Een smartphone aanschaffen moet je ook doen naar gebruik. Als je vooraf denkt dat je offline wilt navigeren, 4K wilt gaan filmen en nog wat van dat soort zaken, dan moet je gewoon al niet een 16GB aanschaffen, maar een grotere. Of die Tomtom maps nou groot zijn of niet, offline navigeren kost je altijd relatief veel opslagruimte.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 18:46
Ik heb precies hetzelfde probleem als hieronder wordt beschreven. Is er echt geen manier om de kaarten eerst op mijn telefoon te downloaden en dan een mapje met de kaarten te kopieren naar mijn autoradio of zo?
Ik kan TomTom in de praktijk nu dus niet gebruiken omdat ik mijn auto niet binnen wifi bereik kan krijgen.
geewizz25 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:24:
Ik heb de app draaien op een Android autoradio en ik vind het een ramp !!
De app zelf werkt prima als je hem aan de gang hebt, de navigatie is goed maar de toestanden er omheen zijn echt een drama.
Ik heb een apart gps slot en wat ik ook doe ik krijg de kaart er niet op geïnstalleerd ook niet na allerhande support van TomTom...ja het probleem is bekend ...al maanden maar ze doen er niets aan!!
Bij de vorige update crashte de hele app en na overleg met TomTom support kreeg ik de aanbeveling om de hele app en de kaart (meer als 5Gb) maar weer opnieuw te installeren.
Dit heeft ongeveer 2uur geduurd!!
Daar komt bij dat ik de radio niet uit de auto kan halen en hem dus 2 uur met de sleutel in het contact moet laten staan. Hij staat een stukje van het huis dus de Wi-Fi is ook niet om naar huis te schrijven, plm. 65% signaalsterkte...... vandaar misschien de langzame download
Nu krijg ik net de mededeling dat er een kaartupdate is en jawel weer ruim 5Gb en hij staat nu alweer meer dan een uur op 1% gedownload en geeft telkens de melding dat wanneer er weer verbinding is de download zal hervatten !! Maar... er is verbinding met een signaalsterkte van 65%. |:(
Ik vind het eigenlijk een rampen app en zou graag weg willen maar helaas wel voor 3 jaar betaald dus dat is ook weer zonde.
Vergeleken met mijn oude 920 een forse achteruitgang en een uitermate slecht overdacht concept !!! 8)7 8)7 |:( |:(

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:10
De optie kronkelwegen is nu gewoon te kiezen vanuit t menu, geweldig.

En de traffic hd heeft me deze week geweldig gered, vooral bij schiphol en op de a1, waar mensen 55 minuten stilstonden omdat n malloot in n bus bom riep.

De tomtom leidde me er prachtig langs

• Marb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-03 20:46
Ferry34 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:16:
De optie kronkelwegen is nu gewoon te kiezen vanuit t menu, geweldig.
Op android....

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

iOS.

Is de oude app (genaamd TomTom Europe) nu ook niet meer te installeren? Ik kan deze niet meer vinden in de AppStore? Vreemd want ik heb pas nog een backup teruggezet waarna de oude app nog netjes werd herinstalleerd. Betekent dit dat als je 'm verwijderd deze ook niet meer opnieuw kunt installeren?

Edit:
Ik zie deze nu overigens ook niet meer onder mijn aankopen staan.

[Voor 15% gewijzigd door technorabilia op 07-08-2016 17:17]

👉🏻 Blog 👈🏻

• JME

JME

zeg maar Jamie

Voor Western Europe is afgelopen week nog een update geweest.

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-02 13:59

Aldmar

Niks...

Ik gebruikte de oude app vaak op vakantie. En dan met name om richting het centrum van een stad te rijden. Een exacte straat oid weet ik niet van een onbekende stad maar wil toch vaak naar het centrum. In de oude app was het centrum de eerste optie zodra je de stad had ingevoerd. In de nieuwe app lijkt deze optie er niet meer te zijn, je móet een straat invullen.

Hoe kan ik in de nieuwe app naar het centrum navigeren, zonder een specifieke straat oid in te hoeven voeren?

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

JME schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 22:34:
Voor Western Europe is afgelopen week nog een update geweest.
Ja klopt, zie ik nu ook. Mijn probleem was/is dat de oude app nu hidden is.
Ik probeerde gisteren de app te installeren bij een family member via family sharing maar helaas is dat mislukt. De oude app was nergens te vinden.
Ik zal dit later met onderstaande informatie nog eens opnieuw proberen.

Older TomTom apps gone from the Dutch iTunes store?
https://en.discussions.to...dutch-itunes-store-996609

Reinstalling the Navigation app for iPhone
http://uk.support.tomtom....l/a_id/22248/locale/en_gb

Edit:
Ik heb het nog geprobeerd via family sharing maar ik word dan weer gevraagd om €69,95 te betalen. Zucht...

[Voor 6% gewijzigd door technorabilia op 08-08-2016 19:04]

👉🏻 Blog 👈🏻

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

Ik heb contact opgenomen met de TomTom helpdesk. Daar zegt men: neem maar contact op met de Apple helpdesk of probeer het eens! :X

Weet iemand of het met de hidden app ook werkt met family sharing? Zou Apple dan ook herkennen dat de app door een familie lid (= ander apple id) wordt geinstalleerd en dat er dus niet betaald hoeft te worden?

Ik heb niet veel zin om nogmaals te betalen. Mocht dat zo zijn dan kan ik natuurlijk fluiten naar het geld.

Iemand? Bedankt.

👉🏻 Blog 👈🏻

• NvO_91
  • Laatst online: 30-01 13:23
Iemand enig idee wanneer de kronkelwegen optie naar de ios versie komt?

• JME

JME

zeg maar Jamie

Daar wordt hier al maanden over gespeculeerd, dus kennelijk weten we het hier nog niet. Vraag het eens bij TT en laat ons hun reactie weten!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Nieuwe kaart West Europa op iOS.

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

Ik ben nu gewisseld van iOS naar android.

Mijn systeem taal is Engels. Nu kan ik mij nog herinneren van de oude iOS app dat je ook geen taal binnen de app kan instellen. Maar je kon wel een Nederlandse stem instellen.

Nu heeft de nieuwe app echter een melding dat Xander/Eva niet compatibel is. Is er nog een manier om een Nederlandse stem in te stellen? (bij systeem taal Engels)

Edit:
Ik kan als ik Eva opnieuw download deze wel instellen. Zal wel een bug zijn. Xander blijft niet compatibel.

[Voor 13% gewijzigd door technorabilia op 27-08-2016 10:16]

👉🏻 Blog 👈🏻

Anoniem: 233011

Al een paar maanden krijg ik geen melding meer als er een snellere route gevonden is op mijn Android app.
Ik heb wel alle updates gedaan. (heb nu versie 1.12 release/1.12 (1641) en kaart 975.7679)
Ik had tot nu toe aangevinkt: "mij vragen als er een snellere route is", maar krijg dus niets meer aangeboden.
Gisteren heb ik de instelling veranderd naar "Altijd de snelste route nemen" en ik werd toen zonder verdere melding omgeleid via een andere route.
In de handleidingen zag ik dat er een update was gedaan zodat je een gesproken instructie krijgt als er een snellere route is gevonden, deze heb ik echter nooit gehoord.
Ook schijnt er nu bij een snellere route een kaartje getoond te worden zoals bij alternatie routes als er een snellere route is gevonden. Ik heb deze echter nog niet gezien.

Meer mensen met hetzelfde probleem?

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 233011 op 27-08-2016 14:42]

• Pasc66
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:21
Ik ben ronduit negatief over de laatste IOS "upgrade" van TomTom - de betalende (!) gebruikers die voorheen een werkend navigatiesysteem hadden (met "via" navigatie) hebben nu - zonder dat dit vooraf aangegeven is- een kreupel navigatiesysteem gekregen wat ook nog eens veel meer geheugen wil hebben voor de kaarten, een discutabel user-interface heeft en een routeplanning die vaak ook nog knudde is.

Ik wil eigenlijk wel stellen dat IOS gebruikers hier bijna belazerd worden. Kunnen we op een of andere manier stappen ondernemen? Ik ben de houding van TomTom ondertussen wel beu :-( :-(

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Zo lang de oude app nog beschikbaar is voor mensen die hem al gekocht hadden valt er weinig te ondernemen natuurlijk.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

En ook al zou de oude app niet meer werken mogen ze dit volgens mij gewoon doen. Gebeurt zo vaak dat apps ineens niet meer werken omdat de maker de stekker er uit trekt. Tenzij er nog een abonnement aan gekoppeld zit heb je dan weinig argumenten om er een zaak van te maken en ook daar hadden ze al over nagedacht. Een paar maanden voor de lancering van de nieuwe app was het alleen nog maar mogelijk om maand abonnementen af te sluiten voor traffic/flitsers en niet meer voor een heel jaar.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Ik zag dat er een update was voor de 'oude' Europa App. En tot mijn verbazing had deze wel een kaart update waar ik al een half jaar over loop te klagen. Stadsbaantunnel /Leidsche Rijn er eindelijk in. Maar de Europa kaart in de nieuwe App dus niet. Toen maar eens Benelux geïnstalleerd en voila... Ook geüpdatet. Blijkbaar vind tomtom het moeilijk om tegelijk alle kaarten van dezelfde updates te voorzien.

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:04
Sinds kort hapert Xander op mijn S7 Edge.Hij spreekt de volledige tekst wel. maar er zitten korte haperingen tussen. Dat deed ie eerst nooit en is nogal storend. Geen ander apps actief. Een restart van de S7 heeft ook niet geholpen. Ben nu terug naar Bram. maar die leest geen straatnamen enz. voor.
Herkent iemand dit? Of beter: heeft iemand hier een oplossing voor?
Update: zojuist een wipe cache gedaan. Lijkt nu beter.

[Voor 22% gewijzigd door Frup op 23-09-2016 23:58. Reden: update]

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

Hoe stompzinnig kant dit zijn anno 2016...
Je wachtwoord van de Tomtom account mag geen speciale tekens bevatten en moet tussen 6 en 12 karakters lang zijn.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-03 19:15

Pubbert

random gestoord

Ik overweeg een abonnement aan te schaffen voor Tomtom Go op de iPhone, ik gebruik nu Family sharing met mijn vriendin. Als ik een abonnement aanschaf, kan zij dit dan ook gebruiken?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-03 17:37
Pubbert schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:52:
Ik overweeg een abonnement aan te schaffen voor Tomtom Go op de iPhone, ik gebruik nu Family sharing met mijn vriendin. Als ik een abonnement aanschaf, kan zij dit dan ook gebruiken?
Sinds kort een iPhone dus nu pas op dit topic. Kan me voorstellen dat je vraag al opgelost is. Maar eventueel voor anderen: Mijn vrouw en ik hebben allebei TomTom Go op onze iPhone. Mijn vrouw staat in de app met mijn TomTom account ingelogd en daardoor kan zij het abonnement ook gebruiken. Ook tegelijkertijd.

Ik ben erg blij met de kronkelroutes. Weet iemand of het laden van GPX routes via My Drive - zoals voor android - ook voor iOS gaat komen?

[Voor 10% gewijzigd door coenox op 09-11-2016 14:57]

Anoniem: 304350

Ik heb een Tomtom Go app op mijn iPhone 7 geïnstalleerd. Gratis upgrade gehad van Tomtom.. Prima geregeld. Heb er de Europamap op geïnstalleerd. Echter, als ik mijn autoradio aan heb dan heb ik geen gesproken ondersteuning.
Radio uit en ja hoor daar krijg ik weer de gesproken instructies..
Iemand dezelfde ervaringen en wat is daar aan te doen?? Gebruik de carkit van Tomtom met verloopstekkertje voor lightning.
Ik hoor het graag..
Th.

• JME

JME

zeg maar Jamie

Hoera, Europa is verdeeld!! Nu ook in de GO app voor iOS bedoel ik.

• robcoenen
Hoewel ik niet geheel tevreden was met mijn GO500 moet ik zeggen dat ik toch zeer tevreden ben met de iOS app van TomTom. Werkt lekker snel, routeinformatie is uitstekend en verkeersinformatie / flitsers etc. is een handige feature. Goede aankoop geweest.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

JME schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:00:
Hoera, Europa is verdeeld!! Nu ook in de GO app voor iOS bedoel ik.
Nog steeds geen uitgebreidere navigatie opties voor bijv. alternatieve routes, tussenpunten/via's en handmatig wegen blokkeren. En kaart updates moeten echt vaker komen. Nieuwe belangrijke weg tussen utrecht/leische rijn zit vanaf dag één in Google Maps maar TomTom heeft niet zo'n haast. Ze hebben de mogelijkheid om zo vaak als ze willen kaartupdates to doen nu met de nieuwe App maar daar maken ze nog niet echt gebruik van. Ik snap dat iedere dag 6GB downloaden ook niet te doen is of zelfs 1x per week maar een maandelijkse update lijkt me niet verkeerd.

[Voor 41% gewijzigd door amphora op 19-01-2017 10:57]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Is het ondertussen al mogelijk om de kleinere kaartsets tegelijk actief te hebben, zodat je van NL naar DE kan navigeren zonder heel west Europa te moeten installeren?

• robcoenen
Orion84 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:02:
Is het ondertussen al mogelijk om de kleinere kaartsets tegelijk actief te hebben, zodat je van NL naar DE kan navigeren zonder heel west Europa te moeten installeren?
Midden-Europa is de kleinste kaart die je in dit geval zou kunnen pakken. Je kan nog altijd niet landen specifiek selecteren.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Nee, maar je kan wel Benelux + DE/AUS/SWI installeren. Alleen de laatste keer dat ik dat probeerde kon je maar een van die kaartsets tegelijk actief hebben en dus niet van een land in de ene set naar een land in de andere set navigeren.

Vroeg me dus af of daar al wat aan veranderd is ondertussen.

• JME

JME

zeg maar Jamie

Nope.
Iemand trouwens Midden-Europa op iOS kunnen installeren? Die crasht hier steeds op ruim 90%. Andere (ook grotere) kaarten doen het wel.

[Voor 107% gewijzigd door JME op 20-01-2017 07:54]

• JME

JME

zeg maar Jamie

Niemand?

• pp0009
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-01-2018
Heb tomtom go mobile 1.6 op iPhone 7 en iPhone 4s geprobeerd. Bij beide een groot probleem:

Als ik de fm radio aanheb staan in de auto, komen de gesproken navigatieaanwijzingen niet via bluetooth door. Het lijkt erop dat in de app het verkeerde bluetooth protocol gebruikt wordt (A2DP ipv HFP) In vrijwel alle andere apps is het mogelijk om tussen deze 2 protocollen én de iPhone speaker te kiezen, in deze app geen enkele keuze. Is nu heel gevaarlijk: doordat er geen geluid is, teveel op het scherm aan het kijken.

Iemand een oplossing?

Zoniet TomTom doe er wat aan!
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee