Hoeveel lenzen en welk formaat lenzen wil je meenemen? Ik zelf gebruik deze.Morpheus2003 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:16:
Iemand een rugzak gevonden waar de action cam (VR200R) in kan maar ook een DSLR met lenzen? Ik kan er één vinden van Incase maar die is helaas alleen voor GoPro geschikt. Iemand suggesties?
Zeker drie. Ik weet niet exact welke maar in ieder geval een grote macro lens. DSLR is een Sony A77.Renall schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:24:
[...]
Hoeveel lenzen en welk formaat lenzen wil je meenemen? Ik zelf gebruik deze.
Het gaat er mij vooral om dat het een rugzak is welke is ontworpen voor zowel een DSLR als een Action cam. De link die jij stuurt is puur voor een DSLR.
Dat klopt maar doordat het compartiment van de DSLR aan te passen is past de actioncam mooi in een apart vak. Alleen voor 3 lenzen is er geen plaats in die tasMorpheus2003 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:31:
[...]
Zeker drie. Ik weet niet exact welke maar in ieder geval een grote macro lens. DSLR is een Sony A77.
Het gaat er mij vooral om dat het een rugzak is welke is ontworpen voor zowel een DSLR als een Action cam. De link die jij stuurt is puur voor een DSLR.

Leuk Topic, Thanks!
Ik ben net terug van vakantie en mijn oude roleiflex underwatercam is toch definitely aan vervanging toe. Ik heb naar de gopro's gekeken maar ik vindt ze duur voor wat ze bieden en vooral het afwezig zijn van de image stabilization is mij bij zo'n prijs een doorn in het oog.
Er zijn natuurlijk meerdere merken action cams maar dat is ook gelijk een probleem: ik zie door de bomen het bos niet meer. Je komt wel al snel bij Sony uit als je goede beeldkwaliteit wil en image stabilization.
Ik vond nog een leuke vergelijkingsvideo tussen de Sony 200V, Gopro hero 4 black, Sjcam 5000X en Xiayomi Yi.
http://www.techfunology.c...best-action-cams-of-2015/
Wat mij betreft komt in bijna alle gevallen de sony als beste uit de bus. Als ik kijk naar de beelden zou ik nog eerder voor de SJCam gaan dan voor de Gopro
Eigenlijk zoek ik iets wat nog net iets meer Bullet is maar een echt goede heb ik nog niet gevonden. Bovendien neig ik naar de 50V vanwege iets kleiner formaat en een waterdichte behuizing die standaard al tot 60m kan. Overigesn zou een camera die gewoon waterdicht is ook goed zijn. ik hoef niet speciaal een extra behuizing. Je vindt dat echter weinig.
Overigens is de youtube revieuw van de "50" geplaatst: YouTube: Sony HDR-AS50 Review: All Questions Answered
Ik ben net terug van vakantie en mijn oude roleiflex underwatercam is toch definitely aan vervanging toe. Ik heb naar de gopro's gekeken maar ik vindt ze duur voor wat ze bieden en vooral het afwezig zijn van de image stabilization is mij bij zo'n prijs een doorn in het oog.
Er zijn natuurlijk meerdere merken action cams maar dat is ook gelijk een probleem: ik zie door de bomen het bos niet meer. Je komt wel al snel bij Sony uit als je goede beeldkwaliteit wil en image stabilization.
Ik vond nog een leuke vergelijkingsvideo tussen de Sony 200V, Gopro hero 4 black, Sjcam 5000X en Xiayomi Yi.
Wat mij betreft komt in bijna alle gevallen de sony als beste uit de bus. Als ik kijk naar de beelden zou ik nog eerder voor de SJCam gaan dan voor de Gopro
Eigenlijk zoek ik iets wat nog net iets meer Bullet is maar een echt goede heb ik nog niet gevonden. Bovendien neig ik naar de 50V vanwege iets kleiner formaat en een waterdichte behuizing die standaard al tot 60m kan. Overigesn zou een camera die gewoon waterdicht is ook goed zijn. ik hoef niet speciaal een extra behuizing. Je vindt dat echter weinig.
Overigens is de youtube revieuw van de "50" geplaatst: YouTube: Sony HDR-AS50 Review: All Questions Answered
[ Voor 8% gewijzigd door Indoubt op 01-03-2016 14:06 ]
Er is zeker veel keus heel goed dat je zelf ook al op onderzoek bent gegaan en je al ervaring hebt met een ander merk waardoor je ook dingen kan vergelijken. camera's zonder behuizing waterdicht tot 60m zullen we niet snel zien denk ik. de as50V vind ik erg leuk geprijsd voor de dingen die je krijgtIndoubt schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:01:
Leuk Topic, Thanks!
succes met je keuze
erg goede review weer van Mark:) Had zelf nog niet gezien dat hij online was..

In progress: VW kever
Ik vind het alleen wat lastig te verteren dat een goedkope camera als de as50V wél functies heeft, die mijn duurdere x1000V niet heeft en ik zeer op prijs zou stellen. Heb het dan vooral over de mogelijkheid om een timelapse in 4K te maken en het menu dat zoveel beter lijkt te zijn dan die van de vorige lichting camera'swickedm3n schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:04:
[...]
Er is zeker veel keus heel goed dat je zelf ook al op onderzoek bent gegaan en je al ervaring hebt met een ander merk waardoor je ook dingen kan vergelijken. camera's zonder behuizing waterdicht tot 60m zullen we niet snel zien denk ik. de as50V vind ik erg leuk geprijsd voor de dingen die je krijgt![]()
succes met je keuze![]()
erg goede review weer van Mark:) Had zelf nog niet gezien dat hij online was..
Zal er ooit nog een firmware update voor de oudere camera's komen?
[ Voor 42% gewijzigd door Sebastian op 02-03-2016 13:43 ]
Ik heb dezelfde twijfel als jijIndoubt schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:01:
Leuk Topic, Thanks!
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
De AS50 heeft wel wat verbeterpunten tov de AS200 maar daarentegen mist hij ook wel wat functies.Solomon schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 14:33:
[...]
Ik heb dezelfde twijfel als jijOok gekeken naar de SJCAM, maar voor mijn gevoel is de beeldkwaliteit van de Sony toch echt een stuk beter. Ik twijfel alleen nog tussen de AS200V of de AS50. Die eerste is via Amazon.de te koop voor ~€180, dan heb je voor dezelfde prijs als de AS50 ook een goede onderwaterbehuizing. Volgens mij is de beeldkwaliteit & bouwkwaliteit van de AS200V een klein beetje beter dan de AS50 (en dan krijg je ook nog eens GPS), maar het menu schijnt weer vreselijk te zijn.. Je hoort het, ik twijfel nog
kijk eerst eens of je de functies/features die de AS200 wel heeft zou gaan gebruiken.
streep dan af wat je krijgt voor je geld aan onderdelen of extra's en dan kan je misschien een balans op maken.
zelf heb ik de AS200 en vind het menu helemaal niet ingewikkeld.. je kan alles instellen op je live remote echt ideaal
probeer anders eens langs te gaan bij een winkel die ze beide heeft liggen..
succes met je keuze.
dat zal je altijd houden... als er nieuwe elektronica uit komt zal deze vaak nieuwe functies hebben ook al is de camera goedkoper.(omdat ze ook misschien positieve feedback hebben gehad?)Sebastian schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:43:
[...]
Ik vind het alleen wat lastig te verteren dat een goedkope camera als de as50V wél functies heeft, die mijn duurdere x1000V niet heeft en ik zeer op prijs zou stellen. Heb het dan vooral over de mogelijkheid om een timelapse in 4K te maken en het menu dat zoveel beter lijkt te zijn dan die van de vorige lichting camera's![]()
Zal er ooit nog een firmware update voor de oudere camera's komen?
maar de AS50 mist ook wel een hoop functies t.o.v. de x1000V.
Dat ben ik maar deels met je eens. De x1000V is nog steeds het topmodel van de Sony Action Cams en wordt daardoor veel vergeleken met de GoPro Hero 4 Black. En bij eigenlijk iedere review die ik heb gezien of gelezen krijgt de GoPro de uiteindelijke voorkeur, ondanks de betere beeldkwaliteit en de stabilisatie.wickedm3n schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 18:00:
dat zal je altijd houden... als er nieuwe elektronica uit komt zal deze vaak nieuwe functies hebben ook al is de camera goedkoper.(omdat ze ook misschien positieve feedback hebben gehad?)
maar de AS50 mist ook wel een hoop functies t.o.v. de x1000V.en aangezien je al een hele goede camera hebt en hopelijk tevreden over bent zul je niet snel nu een andere willen toch?
En dat heeft vooral te maken met missende functies, waarvan ik niet begrijp waarom ze niet toegevoegd kunnen worden, zeker nu blijkt dat het bij het nieuwe, veel goedkopere model, wél kan. Zoals dus de genoemde 4K timelapse functionaliteit en de wat vreemde menustructuur. Volgens mij zaken die prima middels een firmware update toegevoegd zouden kunnen worden bij in ieder geval het topmodel
Ja daar heb je ook helemaal gelijk in raar dat het wel bij goedkopere versies kan en niet bij de duurdere..Sebastian schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 22:20:
[...]
Dat ben ik maar deels met je eens. De x1000V is nog steeds het topmodel van de Sony Action Cams en wordt daardoor veel vergeleken met de GoPro Hero 4 Black. En bij eigenlijk iedere review die ik heb gezien of gelezen krijgt de GoPro de uiteindelijke voorkeur, ondanks de betere beeldkwaliteit en de stabilisatie.
En dat heeft vooral te maken met missende functies, waarvan ik niet begrijp waarom ze niet toegevoegd kunnen worden, zeker nu blijkt dat het bij het nieuwe, veel goedkopere model, wél kan. Zoals dus de genoemde 4K timelapse functionaliteit en de wat vreemde menustructuur. Volgens mij zaken die prima middels een firmware update toegevoegd zouden kunnen worden bij in ieder geval het topmodel
zoals je zegt je zou verwacten dat het wel mogelijk is met een software upgrade..
maar misschien doen ze dat express niet om meer camera's t verkopen??
ik hoop voor je dat de update in de toekomst komt
Wat is het voordeel van de VR ten opzichte van het beeld direct streamen naar de telefoon? (Ik neem aan dat dit kan.)
Verwijderd
Ik ben zelf nieuw v.w.b. de actionscams en al een tijdje ben ik aan het dubben wat ik moet kopen. Ik zit zelf te twijfelen tussen de Sony AS200VR, Sony AS50R (nog niet uit volgens mij maar zal ook rond de €350 gaan kosten) en de GoPro Hero 4 Silver. Ongeveer dezelfde price klasse omdat ik persoonlijk van mening bent dat de onderwater case met flatlense een must is bij de Sony AS200 (+€40-€50).
Waar ga ik de camera voor gebruiken? Vakanties, daagjes weg met de familie, wintersport (max. 1x per jaar). Ik vind het belangrijk dat ik kan zien wat ik film zonder mijn telefoon daar voor te hoeven gebruiken dus een remote of LCD. 4K is geen vereiste omdat ik ook geen 4K schermen heb.
Word zelf gek van het dubben en kan maar geen keuze maken.. mochten mensen tips hebben voor een beginner zoals mijzelf, graag!!!
Waar ga ik de camera voor gebruiken? Vakanties, daagjes weg met de familie, wintersport (max. 1x per jaar). Ik vind het belangrijk dat ik kan zien wat ik film zonder mijn telefoon daar voor te hoeven gebruiken dus een remote of LCD. 4K is geen vereiste omdat ik ook geen 4K schermen heb.
Word zelf gek van het dubben en kan maar geen keuze maken.. mochten mensen tips hebben voor een beginner zoals mijzelf, graag!!!
de V staat volgens mij voor GPS en de R staat voor remote (live view).(correct me when I'm wrong)Wonkbonko schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:31:
Wat is het voordeel van de VR ten opzichte van het beeld direct streamen naar de telefoon? (Ik neem aan dat dit kan.)
Dus de afstandsbediening waar je alles kan instellen maar ook live kan kijken met de camera om hem af te stellen.
Leuk dat je op zoek bent ik gebruik de camera oo voor dezelfde dingen ongeveer:)Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:52:
Ik ben zelf nieuw v.w.b. de actionscams en al een tijdje ben ik aan het dubben wat ik moet kopen. Ik zit zelf te twijfelen tussen de Sony AS200VR, Sony AS50R (nog niet uit volgens mij maar zal ook rond de €350 gaan kosten) en de GoPro Hero 4 Silver. Ongeveer dezelfde price klasse omdat ik persoonlijk van mening bent dat de onderwater case met flatlense een must is bij de Sony AS200 (+€40-€50).
zoals al vaker gezegd hier zet de prijzen naast elkaar en wat krijg je ervoor en welke beeld kwaliteit krijg je?
wij kunnen die keuze niet voor je maken
Hier nog wel een tip:
Als je de camera niet wilt afstellen op een mobiel kom je bij GoPro silver uit inderdaad maar die liveview remote van sony is toch wel veel handiger (mijn vader is er jaloers op) die heeft een GoPro black met dat exra scherm gekocht omdat hij ook niet met zijn mobiel wilde afstellen maar met dat scherm blijft het nog steeds niet heel praktisch..
succes met je keuze
Verwijderd
Bedankt voor je reactie wickedm3n. Snap dat jullie de uiteindelijke keuze niet kunnen maken. Maar ben gewoon zoekende v.w.b. de kwaliteit / gebruiksgemak enz. Je leest hele wisselende verhalen en ik denk dat het zo kwestie is als Apple (iOs) / Samsung (Android). Verschillende reviews gekeken op internet en blijf gewoon dubben. Er is ook nog weinig bekend v.w.b. de AS50. Een bekende gaf aan dat de live remote bij de AS200 handig is maar niet optimaal. Als je kijkt naar de UI van de GoPro is die m.i. wel beter. Maar je ziet dat hij bij de AS50 weer flink geupgrade is. Maar vraag me af als je de beeld kwaliteit van de AS50 vergelijk met de GoPro welke er dan beter uit de test zal komen.wickedm3n schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:49:
[...]
de V staat volgens mij voor GPS en de R staat voor remote (live view).(correct me when I'm wrong)
Dus de afstandsbediening waar je alles kan instellen maar ook live kan kijken met de camera om hem af te stellen.
[...]
Leuk dat je op zoek bent ik gebruik de camera oo voor dezelfde dingen ongeveer:)
zoals al vaker gezegd hier zet de prijzen naast elkaar en wat krijg je ervoor en welke beeld kwaliteit krijg je?
wij kunnen die keuze niet voor je maken
Hier nog wel een tip:
Als je de camera niet wilt afstellen op een mobiel kom je bij GoPro silver uit inderdaad maar die liveview remote van sony is toch wel veel handiger (mijn vader is er jaloers op) die heeft een GoPro black met dat exra scherm gekocht omdat hij ook niet met zijn mobiel wilde afstellen maar met dat scherm blijft het nog steeds niet heel praktisch..![]()
succes met je keuze
Ik heb de knoop doorgehakt en de AS200V (excl. remote) icm extra onderwater case (die tot 60m gaat) gekocht via amazon.de. Samen net zo duur als een AS50, maar er waren een paar zaken die mij voor de AS200V lieten kiezen:
- GPS is gaaf, ik wil hem ook op de motor en bij het skiën gaan gebruiken
- Op deze manier heb ik 2 cases, waarbij de standaard bijgeleverde case ook goed geluid ondersteund (dat zal bij de AS50 case minder zijn aangezien die tot 60m diep kan)
- De afwerking van de AS200 is beter
- De beeldkwaliteit van de AS200 is beter
Voordelen van de AS50 zijn:
- 4k timelapse, is erg gaaf maar zal ik in de praktijk weinig gebruiken
- Veel makkelijkere menu's, die van de AS200 zijn erg onpraktisch maar uiteindelijk hoef ik daar toch weinig doorheen te bladeren: alleen de GPS zal ik af en toe uit/aan zetten
- Op deze manier heb ik 2 cases, waarbij de standaard bijgeleverde case ook goed geluid ondersteund (dat zal bij de AS50 case minder zijn aangezien die tot 60m diep kan)
- Veel makkelijkere menu's, die van de AS200 zijn erg onpraktisch maar uiteindelijk hoef ik daar toch weinig doorheen te bladeren: alleen de GPS zal ik af en toe uit/aan zetten
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Ja het blijft lastig deze keuze... eerlijk gezegd vind ik de sony makkelijker in te stellen dan een gopro en juist de live remote vind ik ideaalVerwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:03:
[...]
Bedankt voor je reactie wickedm3n. Snap dat jullie de uiteindelijke keuze niet kunnen maken. Maar ben gewoon zoekende v.w.b. de kwaliteit / gebruiksgemak enz. Je leest hele wisselende verhalen en ik denk dat het zo kwestie is als Apple (iOs) / Samsung (Android). Verschillende reviews gekeken op internet en blijf gewoon dubben. Er is ook nog weinig bekend v.w.b. de AS50. Een bekende gaf aan dat de live remote bij de AS200 handig is maar niet optimaal. Als je kijkt naar de UI van de GoPro is die m.i. wel beter. Maar je ziet dat hij bij de AS50 weer flink geupgrade is. Maar vraag me af als je de beeld kwaliteit van de AS50 vergelijk met de GoPro welke er dan beter uit de test zal komen.
Zie Solomon heeft ook de knoop doorgehakt misschien helpt jou dat ook met je keuze
Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt en je zal er veel plezier mee hebbenSolomon schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:16:
Ik heb de knoop doorgehakt en de AS200V (excl. remote) icm extra onderwater case (die tot 60m gaat) gekocht via amazon.de. Samen net zo duur als een AS50, maar er waren een paar zaken die mij voor de AS200V lieten kiezen:
Vorigjaar zomer bij de mediamarkt de HDR-AS30V gekocht voor een leuk aanbiedingsprijsje.
Gebruik hem vooral op de motor en heb al aardig wat leuke filmpjes kunnen maken...
Hij zit op het stuur gemonteerd, beugel is inmiddels stuk kleiner

Opnames maak ik zonder steadyshot omdat de beelden met steadyshot veel vertekening geven en niet te bekijken zijn.
Windgeruis heb je ook veel last van op de motor dus heb hem achter het kuipruitje gemonteerd, hier heeft hij dan wel weer last dat het motorgeluid erg schel overkomt.
Dit is ook te horen in het laatste gedeelte van de video, heb het volume wel teruggeschroefd via software.
Batterijverbuik is zonder GPS en Wifi ook lekker lang, rond een 3.5 tot 4 uur.
Heb alleen sinds najaar vorigjaar dat hij niet meer volledig alles opneemt of afspeelbaar is.
Na een rit staan er lege videobestanden op of er is wel opgenomen maar het is niet afspeelbaar en sony playmemory's toont ze ook niet...
Hoop dat het ligt aan het gebruikte sd kaartje misschien dat deze aan het overlijden is.....
Edit: Helaas toch kans dat het aan de camera ligt....
Edit part 2: Mijn gevonden oplossing waarbij de camera tijdens de rit goed bleef werken...
Gebruik hem vooral op de motor en heb al aardig wat leuke filmpjes kunnen maken...

Opnames maak ik zonder steadyshot omdat de beelden met steadyshot veel vertekening geven en niet te bekijken zijn.
Windgeruis heb je ook veel last van op de motor dus heb hem achter het kuipruitje gemonteerd, hier heeft hij dan wel weer last dat het motorgeluid erg schel overkomt.
Dit is ook te horen in het laatste gedeelte van de video, heb het volume wel teruggeschroefd via software.
Heb alleen sinds najaar vorigjaar dat hij niet meer volledig alles opneemt of afspeelbaar is.
Na een rit staan er lege videobestanden op of er is wel opgenomen maar het is niet afspeelbaar en sony playmemory's toont ze ook niet...
Hoop dat het ligt aan het gebruikte sd kaartje misschien dat deze aan het overlijden is.....

Edit part 2: Mijn gevonden oplossing waarbij de camera tijdens de rit goed bleef werken...
[ Voor 11% gewijzigd door ShockWave op 26-03-2016 17:28 ]
Leuk om te horen dat je er zoveel plezier mee hebt!(had?ShockWave schreef op zondag 13 maart 2016 @ 14:59:
Vorigjaar zomer bij de mediamarkt de HDR-AS30V gekocht voor een leuk aanbiedingsprijsje.
Je camera achter je ruitje plaatsen is wel een goede.
helaas heeft mijn motor geen ruitje dus heb ik hem op mijn helm zitten.
Zelf heb ik altijd de steadyshot aanstaan en daarvoor heb ik hem juist gekocht. dus het verbaasd me dat je filmt zonder..
Ik ben ook bezig met het monteren van wat filmpjes maar ik moet er eigenlijk meer tijd voor vrij gaan maken...
als ze af zijn plaatst ik ze ook hier
Heb gistermiddag wat proefopnames gemaakt en bij rustig rijden is er niks aan de hand.wickedm3n schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:14:
[...]
Leuk om te horen dat je er zoveel plezier mee hebt!(had?ik hoop niet dat hij stuk is )
Je camera achter je ruitje plaatsen is wel een goede.
helaas heeft mijn motor geen ruitje dus heb ik hem op mijn helm zitten.
Zelf heb ik altijd de steadyshot aanstaan en daarvoor heb ik hem juist gekocht. dus het verbaasd me dat je filmt zonder..
Ik ben ook bezig met het monteren van wat filmpjes maar ik moet er eigenlijk meer tijd voor vrij gaan maken...
als ze af zijn plaatst ik ze ook hier
Gooi ik echter het gas open naar max rpm dan is het binnen een paar seconden over en valt hij uit.
Heb toen achter de accu en tussen het klepje een stukje opgevouwen papier gedaan en toen bleef hij het wel doen...
Kwam er thuis achter dat ik ook ineens veel minder last had van het schelle resonantiegeluid waarvan ik dacht dat dat mechanisch geluid was vanwege trillingen bij bepaalde toerentallen.
Is waarschijnlijk dus altijd de accu geweest die vrolijk in de behuizing loopt te rammelen....
Nu als proef een stukje van een oude bankpas tussen de behuizing en accu gestopt en binnenkort weer eens wat proefopnames maken en dan post ik weer mijn bevindingen.
De HDR-AS200VR is in de aanbieding bij de BCC voor 229,-
Gisteren een gekocht.
http://www.bcc.nl/sony-ac...ve-view-remote-kit(85320)
Gisteren een gekocht.
http://www.bcc.nl/sony-ac...ve-view-remote-kit(85320)
Nee aanbieding is voorbij helaas.Salteh schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:02:
Inmiddels niet meer, helaas!
(tenminste, op mijn scherm niet)
Na vandaag een proefritje te hebben gedaan heb ik een voor mij tevreden oplossing gevonden van mijn eerder beschreven probleem van uitval.
De accu lag to los te rammelen en resoneren in de behuizing, dit deed hij al vanaf begin af aan aangezien het geluid van de opnames nu ook een heel stuk verbeterd is bij hogere toerentallen en trillingen.
Mijn oplossing is deze...
Heb een stukje uit een plastic spaarkaart van een supermarkt geknipt van 4.5x2.3cm

Dit zit nu tussen de accu en de behuizing ingeschoven.

Het laatste stukje druk ik door het sluiten van het klepje naar binnen waarbij er voldoende zichtbaar blijft om later de kaart weer te kunnen verwijderen als je de accu wilt wisselen.

Hierdoor kan de accu niet meer rammelen/resoneren en verschuiven in de behuizing.
Camera blijft het doen en geluid is niet meer zo schel van mijn uitlaat, wat dus voor een groot deel dus resonantiegeluid van de accu was welke in de behuizing aan het trillen was en werd opgepikt door de microfoon...
Heb aan de zijkant van de kaart een paar inkepingen gemaakt zodat de kaart altijd nog te verwijderen is dmv bijvoorbeeld mesje.
De accu lag to los te rammelen en resoneren in de behuizing, dit deed hij al vanaf begin af aan aangezien het geluid van de opnames nu ook een heel stuk verbeterd is bij hogere toerentallen en trillingen.
Heb een stukje uit een plastic spaarkaart van een supermarkt geknipt van 4.5x2.3cm

Het laatste stukje druk ik door het sluiten van het klepje naar binnen waarbij er voldoende zichtbaar blijft om later de kaart weer te kunnen verwijderen als je de accu wilt wisselen.

Hierdoor kan de accu niet meer rammelen/resoneren en verschuiven in de behuizing.
Camera blijft het doen en geluid is niet meer zo schel van mijn uitlaat, wat dus voor een groot deel dus resonantiegeluid van de accu was welke in de behuizing aan het trillen was en werd opgepikt door de microfoon...
Heb aan de zijkant van de kaart een paar inkepingen gemaakt zodat de kaart altijd nog te verwijderen is dmv bijvoorbeeld mesje.
[ Voor 6% gewijzigd door ShockWave op 26-03-2016 17:30 ]
goed bezig zeg! duidelijk plaatjes en simpel opgelost!ShockWave schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 17:24:
Na vandaag een proefritje te hebben gedaan heb ik een voor mij tevreden oplossing gevonden van mijn eerder beschreven probleem van uitval.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ik zat van de week ook eens bij mijn AS200 te kijken en volgens mij kan mijn accu ook gewoon een beetje rammelen als hij erin zit.. heb het nog niet op film gemerkt/gehoord..
Maar als ik het klepje open laat kan ik hem met mijn hand bewegen..
Misschien is het wel express gedaan als een accu een beetje uitzet door de warmte in de behuizing? of zeg ik dan iets geks
Beetje dom vraagje misschien, ik wil voor mijn as30v de duik behuizing kopen, maar zijn er ook kleurfilters voor? ik zit meestal tussen de -20 en -35m
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Ik zelf ben eigenlijk ook op zoek naar kleurenfilters. Ik ben deze helaas nog niet tegen gekomen op het internet. Wel zit er een onderwater-scene instelling op de camera.Paganstars schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:55:
Beetje dom vraagje misschien, ik wil voor mijn as30v de duik behuizing kopen, maar zijn er ook kleurfilters voor? ik zit meestal tussen de -20 en -35m
[YouTube: https://youtu.be/mxS4W3sVexw]
hier zijn beelden van mijn as30v met onderwaterbehuizing op zo'n 20m diepte. Dit is gefilmd zonder filter en zonder nabewerking.
Leuk filmpje, maar je ziet echt duidelijk de kleurverschuiving
Ben wat in de weer geweest met After EffectsPaganstars schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:40:
Leuk filmpje, maar je ziet echt duidelijk de kleurverschuiving
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ZUmpAOMuTEg&feature=youtu.be]
Zoals je kan zien zijn de kleuren een stuk beter

[ Voor 12% gewijzigd door Renall op 04-04-2016 19:29 ]
En daarom wil ik dus filters
Ik ben dus te ongeduldig en te lui hiervoor
Wellicht is het handig de belangrijkste verschillen wel even te noemen..wickedm3n schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 21:03:
Doordat er zoveel types zijn staan hier geen specificaties uitgeschreven.
Is er iets zinnigs te zeggen over batterijduur bij video streaming over wifi?
Ik zoek een actioncam om live verslag te doen van een schoolevenement.
Het evenement duurt 60 minuten gedurende welke tijd de videobeelden met audio live via wifi gestreamd moeten worden.
Ik zoek een actioncam om live verslag te doen van een schoolevenement.
Het evenement duurt 60 minuten gedurende welke tijd de videobeelden met audio live via wifi gestreamd moeten worden.
Na veel speuren en reviews te hebben gelezen kwam ik ook dit topic tegen.
Heb meerdere action cams gehad, maar was daar niet zo over te spreken. Nu heb ik zelf een Sony HX300 waar ik zeer tevreden mee ben. Dus vandaar dat mijn keus ook naar Sony gaat. Na wat tests gezien te hebben op youtube, weet ik het zeker. Het word het een Sony! Voordeel is ook dat ik de accu's van de HX300 gewoon kan uitwisselen. Ideaal dus!.
Maar nu het dilemma.
Mijn voorkeur zou uit gaan naar de As200vr. Nu kon geen enkele winkel mij vertellen of ik de camera nu aan kon zetten met de Remote. Hier las ik dat dat dus niet kan? Enkel met de As50?
De AS50 is toch wel beduidend minder scherp dan de AS200 in de youtube vergelijkingen die ik gezien heb. En de bouwkwaliteit van de camera is ook echt een stuk minder. Maargoed of je daar veel van merkt? Hij zit toch bijna altijd in de behuizing. Voordeel is de remote dan en de goede duikbehuizing. Ene kant nijg ik ook wel naar de x1000v.
De AS200 is overal wel leverbaar met Remote. Echter de AS50 met remote kom ik vrijwel nergens tegen met remote?
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om de remote van de AS50 te gebruiken op een andere Sony Camera? Zoals de AS200 of de x1000v?
Heb meerdere action cams gehad, maar was daar niet zo over te spreken. Nu heb ik zelf een Sony HX300 waar ik zeer tevreden mee ben. Dus vandaar dat mijn keus ook naar Sony gaat. Na wat tests gezien te hebben op youtube, weet ik het zeker. Het word het een Sony! Voordeel is ook dat ik de accu's van de HX300 gewoon kan uitwisselen. Ideaal dus!.
Maar nu het dilemma.
Mijn voorkeur zou uit gaan naar de As200vr. Nu kon geen enkele winkel mij vertellen of ik de camera nu aan kon zetten met de Remote. Hier las ik dat dat dus niet kan? Enkel met de As50?
De AS50 is toch wel beduidend minder scherp dan de AS200 in de youtube vergelijkingen die ik gezien heb. En de bouwkwaliteit van de camera is ook echt een stuk minder. Maargoed of je daar veel van merkt? Hij zit toch bijna altijd in de behuizing. Voordeel is de remote dan en de goede duikbehuizing. Ene kant nijg ik ook wel naar de x1000v.
De AS200 is overal wel leverbaar met Remote. Echter de AS50 met remote kom ik vrijwel nergens tegen met remote?
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om de remote van de AS50 te gebruiken op een andere Sony Camera? Zoals de AS200 of de x1000v?
Bedankt voor je toevoeging g_v_g.
De AS50 schijnt voorlopig niet met remote te verkrijgen zijn. Kon nog wel een half jaar duren aldus de winkel.
Voor de AS200 bezitters, als je de camera op standby zet. Vreet dit niet enorm veel batterij?
Volgens een verkoper kon hem zeker 3 dagen in standby zetten. leek mij persoonlijk wel erg veel.
Dus als iemand wat aanvullende informatie heeft! Graag!
De AS50 schijnt voorlopig niet met remote te verkrijgen zijn. Kon nog wel een half jaar duren aldus de winkel.
Voor de AS200 bezitters, als je de camera op standby zet. Vreet dit niet enorm veel batterij?
Volgens een verkoper kon hem zeker 3 dagen in standby zetten. leek mij persoonlijk wel erg veel.
Dus als iemand wat aanvullende informatie heeft! Graag!
Verwijderd
Wie kan mij uitleggen wat het verschil is tussen de action cam Sony HDR-AZ1 Mini en Sony HDR-AS200V en welke raden jullie aan?
Een beetje meer inspanning wordt gewaardeerd...Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:31:
Wie kan mij uitleggen wat het verschil is tussen de action cam Sony HDR-AZ1 Mini en Sony HDR-AS200V en welke raden jullie aan?
[ Voor 3% gewijzigd door ötzi op 25-05-2016 22:21 ]
Nou ik ben er iig uit, Het word de AS50. Helaas nergens te vinden in nederland met de LVR3 remote. Even een telefoontje naar sony.. Allemaal onduidelijk. Uiteindelijk iemand gevonden die me wel e.e.a. kon vertellen. En die zei dat het nog helemaal niet zeker is of de remote / remote kit op de nederlandse markt komt. Ga er maar niet van uit werd er gezegd.
Beetje apart.
Dus ik dacht.. ik koop hier een AS50. en een remote in the USA. Maar ze vertelden mij dat dat waarschijnlijk niet ging werken ivm software etc. Maar zeker weten deden ze het ook niet.
Ook als ik hem in america of waar dan ook koop, kan ik me niet beroepen op garantie als er wat mee is. Dan moet ie weer naar USA.
Beetje jammer en vreemd.
Maar is kijken hoe we het gaan doen!
Beetje apart.
Dus ik dacht.. ik koop hier een AS50. en een remote in the USA. Maar ze vertelden mij dat dat waarschijnlijk niet ging werken ivm software etc. Maar zeker weten deden ze het ook niet.
Ook als ik hem in america of waar dan ook koop, kan ik me niet beroepen op garantie als er wat mee is. Dan moet ie weer naar USA.
Beetje jammer en vreemd.
Maar is kijken hoe we het gaan doen!
Verwijderd
Enige tijd geleden de AS200VR aangeschaft met de Bike kit.
Na de camera op mijn fiets (MTB) te hebben gemonteerd bungelde hij al vrij snel onder mijn stuur.
Met het spanbandje kun je hem niet strak genoeg zetten en de steun is te hoog, waardoor de camera topzwaar wordt.
Weet iemand een goed alternatief?
Van GoPro wel goede steunen gezien. Kun je de accessoires van GoPro ook voor de Sony gebruiken?
Bvd voor de reacties!
Na de camera op mijn fiets (MTB) te hebben gemonteerd bungelde hij al vrij snel onder mijn stuur.

Met het spanbandje kun je hem niet strak genoeg zetten en de steun is te hoog, waardoor de camera topzwaar wordt.
Van GoPro wel goede steunen gezien. Kun je de accessoires van GoPro ook voor de Sony gebruiken?
Bvd voor de reacties!
Ik gebruik de klem van Sony voor op de fiets. Werkt lekker makkelijk, maar ik weet niet of ie ook in het terrein goed zal blijven zitten.
http://www.sony.nl/electr...gingsaccessoires/vct-exc1
http://www.sony.nl/electr...gingsaccessoires/vct-exc1
Zelf heb ik de Sony vct hm1 en die werkt wel goed.Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:49:
Enige tijd geleden de AS200VR aangeschaft met de Bike kit.
Na de camera op mijn fiets (MTB) te hebben gemonteerd bungelde hij al vrij snel onder mijn stuur.![]()
Bvd voor de reacties!
Als je een gopro verloopje koopt kan je alles van gopro gebruiken.
Verwijderd
Thanks Wickedm3n,
Ik heb het even nagezocht, ik heb de VCT-RBM1
De VCT-HM 1 lijkt mij veel degelijker, die kun je goed stevig op het stuur monteren!
Zal kijken of ik die nog ergens kan vinden. (Ondertussen is er ook al de VCT-HM 2 verkrijgbaar)
VCT-RBM1 is een afrader voor de MTB!
Ik heb het even nagezocht, ik heb de VCT-RBM1
De VCT-HM 1 lijkt mij veel degelijker, die kun je goed stevig op het stuur monteren!
Zal kijken of ik die nog ergens kan vinden. (Ondertussen is er ook al de VCT-HM 2 verkrijgbaar)
VCT-RBM1 is een afrader voor de MTB!
Ik hoor weinig mensen over de software van Sony.
Ik heb sinds een aantal dagen de HDR-AZ1. Ik wilde weten of de camera een overwrite functie had voor filmopnames, maar blijkbaar zit dit er niet op... Nou vooruit, geen heel erg probleem. Vervolgens gezocht hoe ik überhaupt clips kan verwijderen van de camera en blijkbaar is dit alleen mogelijk door te formatteren!
Dit vind ik toch wel erg dubieus, ik zou toch gewoon filmpjes direct van de camera moeten verwijderen lijkt me.
Een omweg is om het SD kaartje in een adapter te doen en direct in de computer te doen.
De camera zelf is top, maar de software laat erg te wensen over.
Hebben jullie hier ook ervaring mee?
Ik heb sinds een aantal dagen de HDR-AZ1. Ik wilde weten of de camera een overwrite functie had voor filmopnames, maar blijkbaar zit dit er niet op... Nou vooruit, geen heel erg probleem. Vervolgens gezocht hoe ik überhaupt clips kan verwijderen van de camera en blijkbaar is dit alleen mogelijk door te formatteren!
Dit vind ik toch wel erg dubieus, ik zou toch gewoon filmpjes direct van de camera moeten verwijderen lijkt me.
Een omweg is om het SD kaartje in een adapter te doen en direct in de computer te doen.
De camera zelf is top, maar de software laat erg te wensen over.
Hebben jullie hier ook ervaring mee?
Hiervoor had ik een AS100 en het menu was echt een ramp. Ook qua mogelijkheden met de app en SDK waren heel erg beperkt. Nu heb ik de AS50 en dat is al echt een heel stuk beter, maar ook hier zitten vreemde dingen in. Ik gebruik de camera ook een beetje als dashcam, maar als ik de camera aan een USB kabel heb gehangen dan werkt de overwrite functie niet meer en moet ik het kaartje eerst formatteren. Volgens mij is het ook nog steeds zo dat je niet via de app dingen kan deleten.
En daarnaast werken de SDK en Sony Action Cam app niet op de Nexus 6P. Zometeen komt Android 7.0 eraan dus ook dan zullen de apps wel niet meer compatible zijn :-P.
Wat dat betreft heeft Sony het niet echt goed voor elkaar. Verder is het wel een erg mooie camera en is het menu van de AS50 vele malen beter dan de oudere camera's.
En daarnaast werken de SDK en Sony Action Cam app niet op de Nexus 6P. Zometeen komt Android 7.0 eraan dus ook dan zullen de apps wel niet meer compatible zijn :-P.
Wat dat betreft heeft Sony het niet echt goed voor elkaar. Verder is het wel een erg mooie camera en is het menu van de AS50 vele malen beter dan de oudere camera's.
Ik ben er ondertussen achter dat je idd via de PlayMemories app (mobiel) beelden kan verwijderen van de camera. Maar dit kan vooralsnog niet met een computer, ook niet met PlayMemoriesVerwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:07:
[...]
Ik kan momenteel niet bij mijn camera om het te testen, maar kan het niet via PlayMemories?
Waarom kan het niet met een computer? Is de opslag read-only als je hem met een USB kabel aansluit?
Hoi, ik sta op het punt om een Sony as50 actioncam te kopen. Nu zit ik nog met twee vragen:
- wat voor extra accu raden jullie aan? Zijn er ook third party accu's die niet onderdoen voor de originele accu's?
- welke hoeveelheid opslagruimte raden jullie aan qua microSD kaart?
- wat voor extra accu raden jullie aan? Zijn er ook third party accu's die niet onderdoen voor de originele accu's?
Ok gaaf! Waarvoor ga je hem gebruiken?AMD1800 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:42:
Hoi, ik sta op het punt om een Sony as50 actioncam te kopen. Nu zit ik nog met twee vragen:
Zelf heb ik accu's van chilipower erbij gekocht (ok voor mijn normale camera gebruik ik dat merk)
Ik ben er tevreden over. En hebben vaak een leuk prijsje als set. 2 accu's en externe lader.
Zelf heb ik dit soort kaartjes:
lexar
Werkt ook prima.
Bedankt voor je reactie en bedankt voor de tips!wickedm3n schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:08:
[...]
Ok gaaf! Waarvoor ga je hem gebruiken?
Zelf heb ik accu's van chilipower erbij gekocht (ok voor mijn normale camera gebruik ik dat merk)
Ik ben er tevreden over. En hebben vaak een leuk prijsje als set. 2 accu's en externe lader.
Zelf heb ik dit soort kaartjes:
lexar
Werkt ook prima.
Het is een cadeautje voor iemand die een rondreis gaat maken en bijvoorbeeld ook gaat duiken/snorkelen.
Verwijderd
Kan iemand iets mij vertellen over de Cam AS20?
Ik heb de Sony Action Cam AS20 net in gebruik op vakantie. Nu lukte het mij na de eerste dag om foto's via de app op mijn telefoon te zetten vanaf de Action Cam. Nu heb ik vandaag foto's (met de functie dat hij foto's blijft maken) en filmpjes gemaakt. Maar ik kan dit niet meer uploaden. Dat zegt de app dat er geen foto's en filmpjes meer zijn. Maar ik zag het aantal foto's echt toenemen op het apparaat.
Wat kan de reden ervan zijn? Gaan er geen bestanden verloren of worden overschreven?
Ik heb hier geen computer tot beschikking om te checken dat het daarop wel goed gelukt is.
Groeten
Ik heb de Sony Action Cam AS20 net in gebruik op vakantie. Nu lukte het mij na de eerste dag om foto's via de app op mijn telefoon te zetten vanaf de Action Cam. Nu heb ik vandaag foto's (met de functie dat hij foto's blijft maken) en filmpjes gemaakt. Maar ik kan dit niet meer uploaden. Dat zegt de app dat er geen foto's en filmpjes meer zijn. Maar ik zag het aantal foto's echt toenemen op het apparaat.
Wat kan de reden ervan zijn? Gaan er geen bestanden verloren of worden overschreven?
Ik heb hier geen computer tot beschikking om te checken dat het daarop wel goed gelukt is.
Groeten
Ik neem aan dat je dan de timelapse functie bedoelt?Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:35:
Kan iemand iets mij vertellen over de Cam AS20?
Groeten
volgens mij maakt de camera standaard een filmpje van de timelapse en kan je deze niet naar je telefoon sturen net als filmpjes.
dit kan alleen met "echte" foto's naar mijn weten..
kan je de timelapse wel gewoon terugkijken op je telefoon? dat zou wel moeten werken toch..
ik vind het zelf ook wel jammer dat je filmpjes niet via de app kan sturen.
succes verder met het maken van filmpjes en foto's!
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik heb de Sony FDR-x1000v, en ik gebruik deze onder andere voor skiën. Nou heb ik deze bovenop bevestigd met een sticky mount, maar ik heb te weinig contrast (geen ski's/stokken in beeld) en wil ik hem dus op de zijkant van mijn skihelm gaan bevestigen. Wat is aan te raden: door middel van de mount van de hoofdband op mijn skibril (ik ski nooit met zonnebril) of met een sticker en de side-mount?
Gr.
Ik heb de Sony FDR-x1000v, en ik gebruik deze onder andere voor skiën. Nou heb ik deze bovenop bevestigd met een sticky mount, maar ik heb te weinig contrast (geen ski's/stokken in beeld) en wil ik hem dus op de zijkant van mijn skihelm gaan bevestigen. Wat is aan te raden: door middel van de mount van de hoofdband op mijn skibril (ik ski nooit met zonnebril) of met een sticker en de side-mount?
Gr.
Ik heb de Sony AS50 camera besteld. Echt zeer goed beeld, maar ik zit met 1 probleem en hoop dat iemand mij kan helpen. Ik wil een livestream van een evenement met deze camera instellen, maar Sony werkt standaard met Ustream, waarbij je na 30 dagen heel veel moet betalen of heel veel reclame krijgt. Hoe kan ik de Sony laten streamen naar youtube of welke action cam moet ik dan nemen als ik live streaming wil naar youtube (wat ik wel heel belangrijk vind is dat ik de camera op een standaard statief kan plaatsen)?
Zelf heb ik mijn camera ook gewoon in het midden van mijn helm maar ik probeer altijd anderen ermee te filmen zodat je contrast krijgt. als hij niet op mijn helm ziet doe ik hem op mijn selfie stick of om mijzelf of anderen te filmen dan krijg je ook veel contrast.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 18:24:
Hallo allemaal,
Gr.
zelf zou ik hem dan met de side mount vast zetten:
Helm mount
hopelijk heb je hier wat aan.
Pff... hier kan ik je helaas niet mee helpen ik heb geen ervaring met het live streamen van de camera's (helaas). hopelijk kan iemand anders je hier helpen.royv1981 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:16:
Ik heb de Sony AS50 camera besteld. Echt zeer goed beeld, maar ik zit met 1 probleem en hoop dat iemand mij kan helpen. Ik wil een livestream van een evenement met deze camera instellen, maar Sony werkt standaard met Ustream, waarbij je na 30 dagen heel veel moet betalen of heel veel reclame krijgt. Hoe kan ik de Sony laten streamen naar youtube of welke action cam moet ik dan nemen als ik live streaming wil naar youtube (wat ik wel heel belangrijk vind is dat ik de camera op een standaard statief kan plaatsen)?
anders moet je de informatie verzamelen op internet...
succes ermee
Verwijderd
Hi! Ik heb al een tijdje een Sony action cam en gebruik deze vaak met de PlayMemories app en dan staan de foto's direct op mijn telefoon. Is er ook een optie als ik de fotos met de live remote of camera zelf maak om ze dan zonder computer naar me telefoon te krijgen?
Had geprobeerd via het menu en dan play, maar dan krijg ik de melding geen display.. kunnen jullie mij helpen?
Had geprobeerd via het menu en dan play, maar dan krijg ik de melding geen display.. kunnen jullie mij helpen?
Ik weet niet welk type je hebt maar heb je wat aan dit filmpje?Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 18:50:
Hi! Ik heb al een tijdje een Sony action cam en gebruik deze vaak met de PlayMemories app en dan staan de foto's direct op mijn telefoon. Is er ook een optie als ik de fotos met de live remote of camera zelf maak om ze dan zonder computer naar me telefoon te krijgen?
playmemories
ik hoor graag of het hiermee lukt.
Verwijderd
Hallo, ik heb een sony as200vb , voor livestream kan je op ustream live filmpjes zetten.
via ustream werkt het
Ik wil dit via youtube doen . kan dit met sony action cam? en hoe instellen?
via ustream werkt het
Ik wil dit via youtube doen . kan dit met sony action cam? en hoe instellen?
In de topicstart zie ik de nieuwste Sony action cam FDR-X3000R niet vermeld staan, terwijl dit topic de algemene naam van Sony Action Cam draagt. Kan ik in dit forum vragen en opmerkingen over de FDR-X3000R kwijt?
[ Voor 1% gewijzigd door Politoer op 20-02-2017 10:57 . Reden: correctie ]
Waarom niet , er staat toch Sony actioncam.
Ben benieuwd heb er zelf ook 1 sinds een week , nog wat aan het uitproberen .
Ben benieuwd heb er zelf ook 1 sinds een week , nog wat aan het uitproberen .
Nou dan kunnen we gelijk wat ervaringen uitwisselen.
Ik heb een aantal 4k 25fps filmpjes geschoten als proef in de verwachting dat alle opnames vloeiend zouden zijn. Als ik die bekijk via wifi op mijn smartphone dan spelen ze niet vloeiend af, maar een beetje schokkerig. Sluit ik echter de camera met een hdmi kabel op een tv aan dat is het beeld behoorlijk vloeiend, maar helemaal glad lijkt het toch niet te zijn.
Nu ben ik me gaan afvragen of mijn geheugenkaartje toch niet snel genoeg is. Ik heb er een Sandisk Extreme microSDXC 64GB Class 10 U3 UHS-I kaartje in zitten. Schrijfsnelheid is tot 60MB/s. Dat zou snel genoeg moeten zijn. Maar nu ik nog eens goed kijk op de website van Sandisk staat er bij de 64Gb versie van deze kaart dat de schrijfsnelheid tot 40 MB/s is. Wellicht haalt hij dat dus niet altijd en is de schrijfsnelheid toch een bottleneck.
Heb vandaag een Extreme Pro versie van 64 GB bestelt. Ik zal nog laten weten of dat merkbaar verschil oplevert. Volgens Sandisk is de schrijfsnelheid daarvan tot 100 MB/s
Ik heb een aantal 4k 25fps filmpjes geschoten als proef in de verwachting dat alle opnames vloeiend zouden zijn. Als ik die bekijk via wifi op mijn smartphone dan spelen ze niet vloeiend af, maar een beetje schokkerig. Sluit ik echter de camera met een hdmi kabel op een tv aan dat is het beeld behoorlijk vloeiend, maar helemaal glad lijkt het toch niet te zijn.
Nu ben ik me gaan afvragen of mijn geheugenkaartje toch niet snel genoeg is. Ik heb er een Sandisk Extreme microSDXC 64GB Class 10 U3 UHS-I kaartje in zitten. Schrijfsnelheid is tot 60MB/s. Dat zou snel genoeg moeten zijn. Maar nu ik nog eens goed kijk op de website van Sandisk staat er bij de 64Gb versie van deze kaart dat de schrijfsnelheid tot 40 MB/s is. Wellicht haalt hij dat dus niet altijd en is de schrijfsnelheid toch een bottleneck.
Heb vandaag een Extreme Pro versie van 64 GB bestelt. Ik zal nog laten weten of dat merkbaar verschil oplevert. Volgens Sandisk is de schrijfsnelheid daarvan tot 100 MB/s
Deze week ga ik een weekje op vakantie en ga ik de FDR-X3000R gebruiken bij het snorkelen. Ik zal dan regelmatig de opnames van de camera willen dumpen op een andere datadrager. Ik heb een tablet met toetsenbord waarop een usb poort zit en daar kan ik een portable harddisk op aansluiten. het leeghalen van de micro SD kaart van de camera over wifi maakt het niet mogelijk de 4k opnames over te zetten.
Haal ik de micro SD kaart uit de camera en haal ik hem leeg met bestandsbeheer van mijn android tablet, dan moet ik de bestanden eerst op het gehuegen van de tablet zetten en kan ik pas daarna doorkopieren naar de externe harde schijf. In een stap gaat kennelijk niet.
Hierna moet ik voor nieuwe opnames de micro SD kaart in de camera formatteren. het nadeel is dat alle opnames weer met volgnummer 1 beginnen. Als ik die daarna weer ga kopieren naar de tabelt wordt dat verwarrend. Heeft iemand daar betere oplossingen voor gevonden?
De android apps van Sony zijn heel beperkt in functionaliteit.
Haal ik de micro SD kaart uit de camera en haal ik hem leeg met bestandsbeheer van mijn android tablet, dan moet ik de bestanden eerst op het gehuegen van de tablet zetten en kan ik pas daarna doorkopieren naar de externe harde schijf. In een stap gaat kennelijk niet.
Hierna moet ik voor nieuwe opnames de micro SD kaart in de camera formatteren. het nadeel is dat alle opnames weer met volgnummer 1 beginnen. Als ik die daarna weer ga kopieren naar de tabelt wordt dat verwarrend. Heeft iemand daar betere oplossingen voor gevonden?
De android apps van Sony zijn heel beperkt in functionaliteit.
[ Voor 0% gewijzigd door Politoer op 20-02-2017 17:14 . Reden: redactie ]
Ik heb zelf nog niet echt iets van video in 4K opgenomen , wel heb ik een time-lapse gemaakt zag er goed uit
Wel jammer dat in de camera niet gelijk een time lapse kan worden gemaakt , bij mijn eerdere GitUp kon dit wel , dat is wel een misser van Sony .
Denk dat je pas een goed beeld hebt van de kwaliteit als je hem via een kabel op tv bekijkt of op een laptop/pc bekijkt , WIFI kan ook voor een weinig vloeiend beeld zorgen lijkt me .
Wel jammer dat in de camera niet gelijk een time lapse kan worden gemaakt , bij mijn eerdere GitUp kon dit wel , dat is wel een misser van Sony .
Denk dat je pas een goed beeld hebt van de kwaliteit als je hem via een kabel op tv bekijkt of op een laptop/pc bekijkt , WIFI kan ook voor een weinig vloeiend beeld zorgen lijkt me .
Verwijderd
Ik heb ook het probleem met mijn fdr-x3000, dat mijn filmpjes schokkerig zijn..terwijl ik gebruik maak van een sandisk extreme plus 64gb, U3, V30.Politoer schreef op maandag 20 februari 2017 @ 17:07:
Nou dan kunnen we gelijk wat ervaringen uitwisselen.
Schrijfsnelheid tot 95 MB/s.
Ik was echt in de veronderstelling dat ik het juiste geheugenkaartje had gekocht op basis vd specs/reacties welke ik op amazon zag.
Op dit moment film ik op een lagere resolutie...zonder problemen.
Ben benieuwd naar jouw bevindingen mbt je nieuwe geheugenkaart.
Hoe bekijk je die video,s , ik ga straks even div opnames maken , kijken hoe de kwaliteit is en hoe het wordt afgespeeld .Ik laat het weten .
Verwijderd
Ik bekijk de opnames via de pc.
Heb even gedacht dat mijn pc te traag was of de opnames (van 3 minuten) te lang.
Heb even gedacht dat mijn pc te traag was of de opnames (van 3 minuten) te lang.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2017 12:26 ]
Net terug , alles op hoogste kwaliteit opgenomen , uit de losse hand gefilmd , met de cap clip en met een kleine mono pod .
Bekeken met de camera aangesloten op mn IMac , 4K loopt soepel bij mij , ook als ik een bestand heb geiimporteerd en dan via VLC player afspelen .leuke bijkomstigheid , als je 4K video via VLC afspeelt kan je uit die video een foto halen (rechtermuis ->moment opname) Ziet er dan goed scherp uit .
Stabilisatie werkt goed (geen verschil tussen de 3 verschillende manieren van camera vast houden ) , stuk beter dan ik gewend was maar je blijft toch "het lopen " zien om nog meer een glide cam look te krijgen zal een gimbal moeten worden gebruikt .
Ik heb zelf een Toshiba 128GB micro SD Exceria UHS-I U3 90 MB/s kaart gebruikt .
Bekeken met de camera aangesloten op mn IMac , 4K loopt soepel bij mij , ook als ik een bestand heb geiimporteerd en dan via VLC player afspelen .leuke bijkomstigheid , als je 4K video via VLC afspeelt kan je uit die video een foto halen (rechtermuis ->moment opname) Ziet er dan goed scherp uit .
Stabilisatie werkt goed (geen verschil tussen de 3 verschillende manieren van camera vast houden ) , stuk beter dan ik gewend was maar je blijft toch "het lopen " zien om nog meer een glide cam look te krijgen zal een gimbal moeten worden gebruikt .
Ik heb zelf een Toshiba 128GB micro SD Exceria UHS-I U3 90 MB/s kaart gebruikt .
[ Voor 10% gewijzigd door ramrodwillem op 21-02-2017 16:13 ]
Goed dit te horen. Jouw micro SD-kaartje heeft een minimale schrijfsnelheid van 30MB/s volgens de website van Toshiba.
Verwijderd
Bijzonder te lezen dat jij een 128gb kaartje gebruikt.
Terwijl ik ergens las dat de fdr-x3000 geen 128gb ondersteunde...de reden dat ik voor een 64gb kaartje ging...
Terwijl ik ergens las dat de fdr-x3000 geen 128gb ondersteunde...de reden dat ik voor een 64gb kaartje ging...
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2017 18:02 ]
@ramrodwillem Ik heb de films op drie manieren bekeken:
1. met playmemories software van Sony op computer: niet vloeiend
2. met VLC op computer: bijna vloeiend
3. vanuit camera met hdmi kabel op TV: bijna vloeiend.
Inmiddels een Sandisk Extreme Pro microSD van 64 GB gekocht en uitgeprobeerd:
2. met VLC op computer: vloeiend
3. vanuit camera met hdmi kabel op TV: vloeiend.
De verschillen zijn niet heel groot, maar ik heb bij de memorie pro kaart geen twijfel meer over het vloeiend zijn van de filmopname
2. met VLC op computer: bijna vloeiend
3. vanuit camera met hdmi kabel op TV: bijna vloeiend.
Inmiddels een Sandisk Extreme Pro microSD van 64 GB gekocht en uitgeprobeerd:
2. met VLC op computer: vloeiend
3. vanuit camera met hdmi kabel op TV: vloeiend.
De verschillen zijn niet heel groot, maar ik heb bij de memorie pro kaart geen twijfel meer over het vloeiend zijn van de filmopname
Scheelt de kaart snelheid dan veel , omdat hij het nu wel goed lijkt te doen ?
Blijf het waardeloos vinden dat er niet direct een film wordt gemaakt van een TimeLapse , erg omslachtig zoals het nu moet . Of zijn er andere oplossingen ?
Blijf het waardeloos vinden dat er niet direct een film wordt gemaakt van een TimeLapse , erg omslachtig zoals het nu moet . Of zijn er andere oplossingen ?
Maakt het nog iets uit als ik foto's vanaf een tripod maak of de stabilisatie aan of uit staat ?
Ik heb inmiddels een weekje met de FDR-X3000R vooral onderwater opnames tijdens het snorkelen gemaakt.
Dat gaat goed, met de speciale scene instelling voor onderwaterfilmen. Het levert natuurgetrouwe kleuren op. Ook bij onderwateropnames tijdens het snorkelen is het aan te raden de actieve trillingscompensatie in te schakelen. Na eerst zonder in te zoomen te hebben gefilmd, blijk mij dat je toch beter tussen de 1.8 en 2.3 kunt inzoomen. het daarmee optredende resolutieverlies kan ik op een HD-TV niet waarnemen.
Afspelen van 4k opnames via wifi levert geen vloeiend beeld op.
Dat lukt wel als je de camera zelf met een hdmi-kable op een TV aansluit.
Met mijn nieuwe Sandisk Extreme Pro 64GB geheugenkaart heb ik geen issues meer met de kwalitiet van de opnames in 4k. Ik sluit echter niet helemaal uit dat die issues er ook niet zouden zijn als ik de eerder aangeschafte Sandisk Extreme microSDXC 64GB Class 10 U3 UHS-I zou gebruiken, nu ik weet dat je voor een vloeiende vertoning van de opnames de camera met een hdmi kabel met de tv moet verbinden. Ik heb dat niet meer uitgetest.
Het overzetten van de opnames heb ik tijdens de vakantie als volgt gedaan. Ik heb het geheugenkaartje in de tablet gestopt en vandaaruit rechtstreeks naar een externe USB-3 harddisk weggeschreven. Omdat je daarna steeds de geheugenkaart in de camera formatteert, moet je op de externe hadrdisk steeds een nieuwe map aanmaken (bijv. op datum of zelfs dagdeel) waarin je de opnames wegschrijft. Die worden namelijk na het formateren steeds vanaf 0001 genummerd. Doe je dat niet, dan loop je het risico dat je de eerder gekopieerde bestanden overschrijft.
Het bewerken van de 4k opnames, bijvoorbeeld het omzetten naar HD resolutie, is een zeer tijdrovend proces. Voor het recoden van 4 clips van in totaal 10 minuten door Premiere Elements 14, had mijn computer 2 uur nodig. Dat leverde een bestand van 2,5 GB op in HD kwaliteit. Best pittig vond ik.
Dat gaat goed, met de speciale scene instelling voor onderwaterfilmen. Het levert natuurgetrouwe kleuren op. Ook bij onderwateropnames tijdens het snorkelen is het aan te raden de actieve trillingscompensatie in te schakelen. Na eerst zonder in te zoomen te hebben gefilmd, blijk mij dat je toch beter tussen de 1.8 en 2.3 kunt inzoomen. het daarmee optredende resolutieverlies kan ik op een HD-TV niet waarnemen.
Afspelen van 4k opnames via wifi levert geen vloeiend beeld op.
Dat lukt wel als je de camera zelf met een hdmi-kable op een TV aansluit.
Met mijn nieuwe Sandisk Extreme Pro 64GB geheugenkaart heb ik geen issues meer met de kwalitiet van de opnames in 4k. Ik sluit echter niet helemaal uit dat die issues er ook niet zouden zijn als ik de eerder aangeschafte Sandisk Extreme microSDXC 64GB Class 10 U3 UHS-I zou gebruiken, nu ik weet dat je voor een vloeiende vertoning van de opnames de camera met een hdmi kabel met de tv moet verbinden. Ik heb dat niet meer uitgetest.
Het overzetten van de opnames heb ik tijdens de vakantie als volgt gedaan. Ik heb het geheugenkaartje in de tablet gestopt en vandaaruit rechtstreeks naar een externe USB-3 harddisk weggeschreven. Omdat je daarna steeds de geheugenkaart in de camera formatteert, moet je op de externe hadrdisk steeds een nieuwe map aanmaken (bijv. op datum of zelfs dagdeel) waarin je de opnames wegschrijft. Die worden namelijk na het formateren steeds vanaf 0001 genummerd. Doe je dat niet, dan loop je het risico dat je de eerder gekopieerde bestanden overschrijft.
Het bewerken van de 4k opnames, bijvoorbeeld het omzetten naar HD resolutie, is een zeer tijdrovend proces. Voor het recoden van 4 clips van in totaal 10 minuten door Premiere Elements 14, had mijn computer 2 uur nodig. Dat leverde een bestand van 2,5 GB op in HD kwaliteit. Best pittig vond ik.
Verwijderd
Net een onderwater behuizing gekocht voor mijn AS200v. Merk nu dat er enkel achteraan een opnameknop zit en je het menu dus niet kan bedienen. Bestaat er een mogelijkheid om dit wel te doen ? Of moet je alles eerst correct zetten ? Ik vermoed dat de remote niet waterdicht is.
Zelf heb ik hem van te voren goed ingesteld en zonder remote onder water gegaan.
check wel eerst of je behuizing echt waterdicht is.
ik heb er 1 gehad die lekte aan de knop aan de achterkant.
dus heb toen helaas mijn opnames met de standaard behuizing gedaan die daardoor minder mooi en minder scherp zijn geworden helaas. check ook na 1x filmen op je telefoon of het beeld scherp is voordat je nog een keer gaat.
check wel eerst of je behuizing echt waterdicht is.
ik heb er 1 gehad die lekte aan de knop aan de achterkant.
dus heb toen helaas mijn opnames met de standaard behuizing gedaan die daardoor minder mooi en minder scherp zijn geworden helaas. check ook na 1x filmen op je telefoon of het beeld scherp is voordat je nog een keer gaat.
Weet iemand of dat wat er met de Sony HDR-AS300 aan de hand is?
Paar maanden geleden was hij nog bij veel winkels te krijgen en nu is hij alleen bij Coolblue te bestellen,
pricewatch: Sony HDR-AS300R Wit
En als je op de Sony site zelf kijk. staat hij er niet eens meer tussen bij de actions cams!?
https://www.sony.nl/electronics/actiecamera/t/actiecamera
heel apart.. of zijn er veel problemen mee met de HDR-AS300 dat hij er af is gehaald?
Paar maanden geleden was hij nog bij veel winkels te krijgen en nu is hij alleen bij Coolblue te bestellen,
pricewatch: Sony HDR-AS300R Wit
En als je op de Sony site zelf kijk. staat hij er niet eens meer tussen bij de actions cams!?
https://www.sony.nl/electronics/actiecamera/t/actiecamera
heel apart.. of zijn er veel problemen mee met de HDR-AS300 dat hij er af is gehaald?
[ Voor 11% gewijzigd door Rdit op 12-06-2017 14:17 ]
Volgens mij was er niet veel mee aan de hand ik denk alleen dat ze de fdr x1000 meer onder de aandacht willen brengen.
Ook was de as300 niet heel veel beter dan de as50 had ik het idee.
Ook was de as300 niet heel veel beter dan de as50 had ik het idee.
Ah oké dat zou ook kunnen ja.
Dacht dat de AS300 de opvolger was van de AS200.
Terwijl de x1000 en de AS200 toch al 2 jaar oud is?
Of bedoel je de x3000?
Je kan ook nog weinig informatie vinden over de AS300. Helaas..
De specs en filmpjes die er zijn van de AS300 zien er wel goed uit.
Ben wel geïnteresseerd in die AS300
Blijft wel raar dat er niks op de Sony site staat. Wel op de .com maar niet op de .nl
Dacht dat de AS300 de opvolger was van de AS200.
Terwijl de x1000 en de AS200 toch al 2 jaar oud is?
Of bedoel je de x3000?
Je kan ook nog weinig informatie vinden over de AS300. Helaas..
De specs en filmpjes die er zijn van de AS300 zien er wel goed uit.
Ben wel geïnteresseerd in die AS300
Blijft wel raar dat er niks op de Sony site staat. Wel op de .com maar niet op de .nl
De as300 zal denk ik wel de opvolger zijn van de as200 inderdaad.
En ik bedoelde de x3000 ja.
Zoals ik het zie heeft de as300 een beetje dezelfde specs als de as200 maar met wat nieuwe features. En met live view remote kan je hem nu ook aan en uit zetten volgens mij. Dat is wel handig.
Als je geen 4k wilt filmen dan heb je de x3000 ook niet nodig.
Zelf heb ik de as200 al even en die doet het nog steeds naar behoren.
En ik bedoelde de x3000 ja.
Zoals ik het zie heeft de as300 een beetje dezelfde specs als de as200 maar met wat nieuwe features. En met live view remote kan je hem nu ook aan en uit zetten volgens mij. Dat is wel handig.
Als je geen 4k wilt filmen dan heb je de x3000 ook niet nodig.
Zelf heb ik de as200 al even en die doet het nog steeds naar behoren.
Dat dacht ik ook ja kwa specs.
zit ook te twijfelen tussen de AS200 of de AS300.
maar aangezien nu de AS300 (eerst voor €499 werd aangeboden
)
en nu €299. dat vind ik een betere prijs
en de AS200 is nu €269.
zal ik voor de AS300 gaan is toch weer 2 jaar jonger
nee 4K filmen hoef niet voor mij perse heb wel een 4K scherm maar om daar nu €200 voor neer te leggen vind ik iets teveel. en zoals Politoer als zei hier boven. is het nog wel erg bewerkelijk om 4K filmpjes in elkaar te flansen
bedankt iig voor de info!
zit ook te twijfelen tussen de AS200 of de AS300.
maar aangezien nu de AS300 (eerst voor €499 werd aangeboden

en nu €299. dat vind ik een betere prijs
en de AS200 is nu €269.
zal ik voor de AS300 gaan is toch weer 2 jaar jonger
nee 4K filmen hoef niet voor mij perse heb wel een 4K scherm maar om daar nu €200 voor neer te leggen vind ik iets teveel. en zoals Politoer als zei hier boven. is het nog wel erg bewerkelijk om 4K filmpjes in elkaar te flansen
bedankt iig voor de info!
ik denk dat de AS300 zeker een goede aankoop zal zijn voor die prijs.
zorg er wel voor dat je de live view remote erbij hebt. Die werkt echt super goed vind ik.
de R versie dus waar je de link van had gestuurd.
zorg er wel voor dat je de live view remote erbij hebt. Die werkt echt super goed vind ik.
de R versie dus waar je de link van had gestuurd.
ja zeker die moet er bij! 
vind die RM-LVR3 wel een gaaf ding. ziet er iets beter uit dan de RM-LVR2
en net wat jij zegt die live view is altijd handig. weet je iig wat je filmt.
vind die RM-LVR3 wel een gaaf ding. ziet er iets beter uit dan de RM-LVR2
en net wat jij zegt die live view is altijd handig. weet je iig wat je filmt.
Is er een eenvoudig programma om het fish eye effect uit video of foto,s te krijgen , ik werk met een IMac
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Heb voor het eerst met de as200 onderwater gefilmd met de standaard behuizing en alles was niet scherp. Hier ervaringen met de extra behuizing die te koop is voor onderwater? Baal er van want alles is nu soort van niet bruikbaar. Zodra je boven water gaat is het weer scherp.
Dit komt mij heel bekend voor! Ik had speciaal voor de vakantie vorig jaar de behuizing met vlakke voorkant omdat beter beeld zou geven inderdaad. Helaas kwam ik er op vakantie achter de die behuizing lek was en dus onbruikbaar. Hierdoor ook de normale behuizing gebruikt en hetzelfde resultaat wat je beschrijft helaas. Ik weet niet waar het aan ligt helaas. Ook heb ik de echte onderwater behuizing hierna niet meer gebruikt om te zien of er verschil is... Ik kan het anders misschien deze vakantie wel even testen in het zwembad misschien.DJ-Promo schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 17:19:
Heb voor het eerst met de as200 onderwater gefilmd met de standaard behuizing en alles was niet scherp. Hier ervaringen met de extra behuizing die te koop is voor onderwater? Baal er van want alles is nu soort van niet bruikbaar. Zodra je boven water gaat is het weer scherp.
Zelf heb ik vaak de stabilisatie aanstaan waardoor je dit effect veel minder hebt.. Zelf heb ik er geen ervaring mee moet ik zeggen..ramrodwillem schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 17:13:
Is er een eenvoudig programma om het fish eye effect uit video of foto,s te krijgen , ik werk met een IMac
Alvast bedankt
Stabilisatie heeft toch geen effect op het fish eye effect ....?
Volgens mij wel want je beeldhoek word een stuk kleiner.ramrodwillem schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 19:20:
Stabilisatie heeft toch geen effect op het fish eye effect ....?
Vandaag en vorige week wat opnames gedaan met de "echte" onderwater behuizing van de as200 nu wel hele mooie beelden en alles blijft scherp. Vandaag gebruikt met snorkelen op Elba echt gave beelden.DJ-Promo schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 17:19:
Verwijderd
Vraagje;
Laatst is mijn Sony AS200 ongelukkig gevallen op de lens. Dit heeft geresulteerd dat het glas van de lens kapot is gegaan.
Weet iemand of dit makkelijk te vervangen is? En wat de kosten hier van zijn.
Laatst is mijn Sony AS200 ongelukkig gevallen op de lens. Dit heeft geresulteerd dat het glas van de lens kapot is gegaan.
Weet iemand of dit makkelijk te vervangen is? En wat de kosten hier van zijn.
Neem eens contact op met Techrepair. Zij doen als ik het goed heb onthouden ook deze reparaties voor Sony.
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Verwijderd
Bedankt voor je reactie, ik ga eens kijken.Superdaantje schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:20:
Neem eens contact op met Techrepair. Zij doen als ik het goed heb onthouden ook deze reparaties voor Sony.
De HDR-AS200V eet ook de 128gig kaartjes, en kan er zelfs naar schrijven. Verder is de HDR-AS200V zo dom dat het weigert om meer te schrijven dan 64gig. Dus je haalt tamelijk weinig toegevoegde waarde uit een 128gig kaart.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:56:
Bijzonder te lezen dat jij een 128gb kaartje gebruikt.
Is er nog iemand die het met een oudere Mac (10.9) is gelukt om de firmware van een HDR-AS200V te vernieuwen van 1.00 naar 2.00? Die firmware is alleen voor de RM-LVR2 remote-live-viewer, niet voor de HDR-AS200V zelf.
En is er iemand met 2.00 firmware die mij kan bevestigen danwel ontkrachten dat MP4 bestanden nog steeds op die onhandige omvang van 4.26gig worden gesplitst? Sony waarom niet de standaard 4,000 gig? En dat afbeeldingen nog steeds (of niet meer) in mappen van 3.000 stuks elks worden geschreven?

[ Voor 8% gewijzigd door cj1 op 04-05-2018 20:24 . Reden: firmware 2.00 is niet voor de AS200V maar voor de live viewer RM-LVR2 ]
Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j
De Sony site geeft niet de maximale capaciteit van de geheugenkaarten weer welke gebruikt kunnen worden behalve het type.
pricewatch: Samsung Evo+ V2 MicroSDXC UHS-I 256GB + Adapter
Deze werkt prima in de FDR-X3000(R) en erg goede prijs/kwaliteit verhouding
p.s. Ik heb mijn FDR-X3000R (productiedatum april 2018) inclusief 16GB SDHC (SR-16UX2), extra batterij (NP-BX1), handgreep (VCT-STG1) en opbergcase (Sony travel with ActionCam) voor nog geen 400 euro gekocht tijdens mijn overstap in Singapore

p.s. 2 nieuwe firmware is uit: https://www.sony.nl/elect...am-fdrx-series/fdr-x3000r
pricewatch: Samsung Evo+ V2 MicroSDXC UHS-I 256GB + Adapter
Deze werkt prima in de FDR-X3000(R) en erg goede prijs/kwaliteit verhouding
p.s. Ik heb mijn FDR-X3000R (productiedatum april 2018) inclusief 16GB SDHC (SR-16UX2), extra batterij (NP-BX1), handgreep (VCT-STG1) en opbergcase (Sony travel with ActionCam) voor nog geen 400 euro gekocht tijdens mijn overstap in Singapore

p.s. 2 nieuwe firmware is uit: https://www.sony.nl/elect...am-fdrx-series/fdr-x3000r
[ Voor 32% gewijzigd door Pascal Saul op 29-05-2018 17:03 ]
Kan de HDR-AS50 geluid opnemen middels een externe usb microfoon? Of ben ik daarvoor aangewezen op bijvoorbeeld de HDR-AS30?
Even een tip voor de mensen die firmware van hun cam willen updaten via een Mac:
- Gooi eerst PlayMemories Home van je Mac af, en ga dan pas updaten (eerst driverloader, dan firmware)
Verwijderd
Mijn HDR-AS100V reageert niet meer als ik de "record/enter-knop" achterop de camera indruk.
Alleen af en toe werkt hij, maar meestal niet.
Zijn er anderen die dit probleem ook hebben gehad en hebben opgelost?
Het lijkt alsof het pinnetje dat uit de deksel komt (en in de camera op het kleine zwarte knopje op de achterkant van de camera moet drukken) niet meer "lang genoeg" is.
Als ik de deksel eraf haal en met een paperclip op het zwarte knopje druk, reageert de camera wel.
Ik heb tussen de drukknop en het pinnetje een extra rubbertje geplaatst, zodat het pinnetje meer uitsteekt, maar dat helpt niet. Het lijkt alsof het pinnetje niet goed recht voor het zwarte knopje zit....
Zijn er losse dekseltjes te koop?
Of heeft iemand een oude kapotte camera waarvan het deksel nog heel is?
Bij voorbaat dank voor de reactie.
Alleen af en toe werkt hij, maar meestal niet.
Zijn er anderen die dit probleem ook hebben gehad en hebben opgelost?
Het lijkt alsof het pinnetje dat uit de deksel komt (en in de camera op het kleine zwarte knopje op de achterkant van de camera moet drukken) niet meer "lang genoeg" is.
Als ik de deksel eraf haal en met een paperclip op het zwarte knopje druk, reageert de camera wel.
Ik heb tussen de drukknop en het pinnetje een extra rubbertje geplaatst, zodat het pinnetje meer uitsteekt, maar dat helpt niet. Het lijkt alsof het pinnetje niet goed recht voor het zwarte knopje zit....
Zijn er losse dekseltjes te koop?
Of heeft iemand een oude kapotte camera waarvan het deksel nog heel is?
Bij voorbaat dank voor de reactie.
Ha waarde Tweakers. We zijn bezig om wat algemene tips op te stellen qua aankoopadvies voor verschillende producten, dus zo ook actionscams.
Jullie startpost bevat helaas niet heel veel uitgebreide informatie op dit vlak maar de meeste kennis leeft natuurlijk gewoon in het topic. Zijn er Tweakers die zin hebben om input te leveren om wat basale overwegingen op te stellen voor het aankopen van een actionscam? Een lijstje met een paar standaardvragen waar je antwoord op moet hebben om advies te kunnen krijgen zeg maar.
Zo ja stuur mij dan een DM, dan zijn we je alvast eeuwig dankbaar.
Jullie startpost bevat helaas niet heel veel uitgebreide informatie op dit vlak maar de meeste kennis leeft natuurlijk gewoon in het topic. Zijn er Tweakers die zin hebben om input te leveren om wat basale overwegingen op te stellen voor het aankopen van een actionscam? Een lijstje met een paar standaardvragen waar je antwoord op moet hebben om advies te kunnen krijgen zeg maar.
Zo ja stuur mij dan een DM, dan zijn we je alvast eeuwig dankbaar.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hebben net de Sony AS50 geprobeerd en kwamen er achter dat een samsung micro USB kabel van 1 meter niet werkt op de camera. Hebben hier meer mensen last van?