Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-03 21:06

wickedm3n

Always having fun!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0vJrHFj.png?2
[Sony Action Cam] Ervaringen & Discussie
Welkom in het Sony Action Cam-topic topic waar alle vragen en ervaring omtrent het gebruik of de aanschaf van een Sony Action Cam centraal staan. Aangezien er al meerdere topics waren van andere merken was ik benieuwd of er behoefte was aan een Sony Action Cam topic.
Korte inleiding
De Action Cam markt is hard aan het groeien met veel verschillende merken, die soms totaal verschillend qua vorm, functies en aanschafprijs zijn. Sony heeft tot nu toe voor een wat slankere maar langere vorm gekozen.Dit wordt bij motorrijders op prijs gesteld zodat de Action Cam op de zijkant van de helm gemonteerd kan worden. Ook hebben veel modellen elektronische beeldstabilisatie ingebouwd (hierdoor krijg je 120° view ipv 170°) waardoor je je filmpjes vaak met minimale vibraties kan terugkijken zonder nabewerking. Zonder de behuizing zijn de nieuwere modellen ook al spatwaterdicht zonder behuizing. De Liveview remote wordt vaak als erg positief bevonden ten op zichte van andere merken. Je kan hierop je camera bedienen en live meekijken en dus je Sony Action Cam makkelijk afstellen op hetgeen je filmt.Sony heeft ondertussen meerdere modellen met verschillende aanschafprijzen en de hierbij behorende verschillen in functies en opname kwaliteit:
Sony Action Cam modellen & Specificaties
Afbeeldingslocatie: http://s.4pda.to/wp-content/uploads/2015/03/sony-action-cam_group2-1200-480x288.jpg

Doordat er zoveel types zijn staan hier geen specificaties uitgeschreven.
Wel staan de links naar de specificaties hieronder. Als je de types wilt vergelijken kan je dat natuurlijk hier op Tweakers in de Pricewatch doen.

Sony HDR AS10 Action Cam (Release in 2012)
De AS10 is officieel nooit in Nederland geleverd. het is de enige versie zonder Wifi.
Sony HDR AS15 Action Cam (Release in 2012)
Specificaties Sony AS15
Sony HDR AS20 Action Cam (Release in 2014)
Specificaties Sony AS20
Sony HDR AS30V Action Cam (Release in 2012)
Specificaties Sony AS30
Sony HDR AS50 Action Cam (Release in 2016)
Specificaties Sony AS50
Sony HDR AS100V Action Cam (Release in 2014)
Specificaties Sony AS100
Sony HDR AS200V Action Cam (Release in 2015)
Specificaties Sony AS200
Sony HDR X1000V Action Cam (Release in 2015)
Specificaties Sony X1000V
Sony HDR AZ1VR Action Cam Mini (Release in 2014)
Specificaties Sony AZ1VR
Officiële Sony Accessoires
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jZTWQjj.png?1Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ArQ6Dfs.png?1Live View RMLVR2

Afbeeldingslocatie: http://images.cameta.com/descriptions/sony/camcorders/hdr-az1/images/remote_control.jpg
Handige Tips & Tricks
Waar de AS15 (en de AS10 dus vast ook, aangezien ze op de wifi na identiek zijn) nog wel eens last van heeft is dat de batterij teveel speling krijgt in de loop der tijd en dan kan de camera plotseling stroom verliezen en uitgaan. Dan heb je geen beelden en datgene wat je al had opgenomen is corrupt.
Met wat goedgeplaatste tape op de batterij en/of de batterij-tray, zodat e.e.a. geen kant meer op kan, kan je dit probleem verhelpen.
(Met dank aan Tweaker G_V_G)
Extra links
Facebook Sony Action Cam
Do's & Don'ts
Wat we in dit topic graag zien is een prettige discussie en het delen van ervaringen. Domme vragen bestaan niet, wel vaak gestelde vragen. Wij zouden het waarderen als je voordat je een vraag stelt toch even rondzoekt in dit topic, op heel GoT en op het internet. Uiteraard respecteren we elkaar en elkaars mening zolang deze onderbouwd is.

De openingspost zal regelmatig worden voorzien van uitbreidingen indien daar behoefte aan is. Wanneer je zelf ideen/uitbreidingen hebt voor de openingspost, dan kan je me dit laten weten via DM.

[ Voor 8% gewijzigd door wickedm3n op 16-02-2016 07:28 ]

In progress: VW kever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Na het lezen (en vooral kijken) van diverse reviews heb ik afgelopen week een Sony FDR X1000VR besteld via Mediamarkt. Ik denk dat ze een foutje hebben gemaakt, want ze verkochten de -VR voor de prijs van een -V, dus ik heb voor 349 euro de live view remote erbij gekregen \o/ Inmiddels kost de kit weer 429 euro.

Ik heb deze verkozen boven de (duurdere) GoPro Hero 4 omdat ik de kleuren mooier vond, hij stabilisatie heeft en hij direct uit de camera op 4K veel scherper was. Een beest van een action cam en de live view remote is een fijne accessoire straks op de skipiste. Het gaat alleen wel hard met de geheugenkaartjes als je in 60Mbit/s gaat opnemen (100Mbit/s ondersteunt mijn geheugenkaartje helaas niet). Misschien als ze goedkoper worden dat ik nog eens een 128GB U3-kaartje erbij koop.

Ik heb er een helmet side mount bij gekocht en wellicht dat de dive door nog eens volgt en ik zoek nog een manier om hem op mijn (lig)fiets te mounten. Ik maak me alleen nog wat zorgen om de support van Sony. Er zijn wat features die niet zo geweldig zijn (time laps op 1080p maximaal bijvoorbeeld, nauwelijks controle over de FOV: 120° en 170° alleen maar) en die kunnen met een FW-upgrade makkelijk gefikst worden. Niet dat ik dat nodig heb, maar het vergroot de afzetmarkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 14-02-2016 18:47 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-05 15:58
Afgelopen week de AS200VR besteld bij de mediamarkt voor 237,51. Kan hem komende donderdag als het goed is ophalen.

Ben er erg benieuwd naar.

Van de week ook maar even geheugenkaartje bestellen en kijken naar welke mounts ik precies nodig ga hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 429371

-------

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 429371 op 08-06-2017 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

Topicstarter
Grrrrrene schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:42:

Ik heb deze verkozen boven de (duurdere) GoPro Hero 4 omdat ik de kleuren mooier vond, hij stabilisatie heeft en hij direct uit de camera op 4K veel scherper was. Een beest van een action cam en de live view remote is een fijne accessoire straks op de skipiste.
Anoniem: 429371 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:58:
Voor mij was de stabilisatie dé reden om voor Sony te gaan (ik heb een AS15).
Daarvoor ook een Gopro van een vriend geprobeerd en ik ben er toen achter gekomen dat het ontbreken van stabilisatie een dealbreaker voor mij was. Ook met softwarematige stabilisatie achteraf kon ik uit de Gopro niet zo'n stabiel beeld krijgen als uit de Sony.
Veel mensen kiezen de Sony Action Cams voor de stabilisatie. Ik dus ook :+
Ik heb ook dezelfde ervaring met de Gopro g_v_g
kingre schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:34:
Afgelopen week de AS200VR besteld bij de mediamarkt voor 237,51. Kan hem komende donderdag als het goed is ophalen.

Van de week ook maar even geheugenkaartje bestellen en kijken naar welke mounts ik precies nodig ga hebben
Dat is zeker een leuk prijsje. Ik heb hem ook je zult er blij mee zijn ;)

Zelf gebruik ik mijn AS200VR voor een aantal hobby's:
Motor rijden, karten & snowboarden. en gewoon willekeurige dagjes weg.
Soms doe ik helemaal niks met de filmpjes en sommige (probeer) ik te bewerken(met Sony Vegas Pro 13).
Afgelopen wintersport 80GB aan film maar nog geen tijd gehad om te kijken of ik er een leuk filmpje van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Laatst online: 28-05 13:36
Ik heb sinds afgelopen week ook een AS200V met remote. Voor mij waren het stabilisatie, kleurweergave en prijs-kwaliteit die me voor de Sony deden kiezen. Gisteravond de verbindingen met telefoon, tablet en remote tot stand gebracht en een beetje in de menu's zitten pielen (nog best te doen, werd in sommige reviews nogal dramatisch over gedaan). Nu nog een kaartje om ook daadwerkelijk iets op te nemen :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op de camera zelf is het menu niet bijster veelzeggend, sommige afkortingen zeggen me alleen wat omdat ik dankzij de remote en de app weet wat er hoort te staan ;) En dan lig je na het bevestigen van een keuze weer uit het menu :(

Dat koppelen van de tablet is een goede trouwens, dat maakt het nog net even makkelijker om te zien allemaal :)

Trouwens: het linkje naar de RM-LVR1 werkt niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 15-02-2016 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

Topicstarter
Grrrrrene schreef op maandag 15 februari 2016 @ 18:55:
Op de camera zelf is het menu niet bijster veelzeggend, sommige afkortingen zeggen me alleen wat omdat ik dankzij de remote en de app weet wat er hoort te staan ;) En dan lig je na het bevestigen van een keuze weer uit het menu :(

Dat koppelen van de tablet is een goede trouwens, dat maakt het nog net even makkelijker om te zien allemaal :)

Trouwens: het linkje naar de RM-LVR1 werkt niet.
Het linkje werkte inderdaad niet meer:( waarschijnlijk omdat de RM-LVR1 nie meer verkocht wordt op de Sony NL site?? Ik heb de linkjes aangepast.

als je er wat vaker mee werkt weet je wat de letter betekenen inderdaad 8)
Volgens mij is het schermpje op de nieuwe AS50 ook wat groter zodat je wel hele woorden ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 21:05
Ik heb ook eindelijk mijn keuze gemaakt. Na heel lang nadenken om de GoPro te kopen, maar waar de prijs de grote twijfel was, heb ik besloten de AS200V aan te schaffen. Vraag mezelf nog even af wat de meerwaarde is van de Live remote. Het is absoluut een leuke gadget, maar 100 euro waard?

Zeker na het zien van onderstaande Youtube video.
YouTube: Sony HDR-AS200V vs GoPro Hero4 SILVER HD

Ik lees alleen wat dingen over dat de kwaliteit onderwater minder is door de bolle vorm van de case bij de lens. Kan iemand dit bevestigen?

Ik zal hem voornamelijk tijden de vakanties gaan gebruiken en andere uitstapjes met de kinderen.

Erg benieuwd!! :)

EDIT: Ik denk dat ik bij nader inzien misschien toch voor de vernieuwde AS50 ga. No even dubben! 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door Tranzy op 16-02-2016 22:56 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
kingre schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:34:

Heb je de VR (dus met remote) voor die prijs of alleen de 200V. Want ik zie de VR overal voor 285 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingre
Tranzy schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:51:
[...]

Heb je de VR (dus met remote) voor die prijs of alleen de 200V. Want ik zie de VR overal voor 285 staan.
De VR :) was waarschijnlijk een tijdelijke aanbieding. Ik was eerst nog aan het twijfelen maar toen was de aanbieding online weg, maar in de winkel stond hij nog voor 237,51 maar niet op voorraad. Dus laten bestellen door lokale mediamarkt.

Nu zie ik nergens meer terug voor die prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

Topicstarter
Zelf gebruik ik de live remote altijd. Super handig en de batterij gaat heel lang mee. _/-\o_
Onderwater moet ik zelf ook nog testen maar inderdaad het schijnt wat minder te zijn door de bolle lens..
De as50 ziet er naar mijn idee ook erg leuk uit. De live view remote is ook vernieuwd voor die versie zag ik.. Kon er alleen nog geen losse link van vinden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:20
Krijg je nou met beeld stabiliteit slechter beeld of wordt kijkhoek kleiner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
wickedm3n schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 06:54:
Zelf gebruik ik de live remote altijd. Super handig en de batterij gaat heel lang mee. _/-\o_
Onderwater moet ik zelf ook nog testen maar inderdaad het schijnt wat minder te zijn door de bolle lens..
De as50 ziet er naar mijn idee ook erg leuk uit. De live view remote is ook vernieuwd voor die versie zag ik.. Kon er alleen nog geen losse link van vinden. 8)7
De reden dat ik denk ik voor de AS50 ga is vanwege de flat case zodat je onderwater beter beeld hebt en de technieken van de 1000 erin zit. Nieuwer model. Vraag me alleen af of de AS50 de opvolger is van de 200V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingre
De X1000V is momenteel ook lekker in prijs gezakt bij de mediamarkt zie ik!

350 momenteel met de live view remote erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Amdwarrior schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 08:11:
Krijg je nou met beeld stabiliteit slechter beeld of wordt kijkhoek kleiner?
De kijkhoek wordt teruggebracht van 170° naar 120°.
kingre schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:20:
De X1000V is momenteel ook lekker in prijs gezakt bij de mediamarkt zie ik!

350 momenteel met de live view remote erbij
Voor die prijs heb ik hem anderhalve week terug ook besteld. Twee dagen na bestellen was de prijs 429 euro.
Tranzy schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:04:
Ik heb ook eindelijk mijn keuze gemaakt. Na heel lang nadenken om de GoPro te kopen, maar waar de prijs de grote twijfel was, heb ik besloten de AS200V aan te schaffen. Vraag mezelf nog even af wat de meerwaarde is van de Live remote. Het is absoluut een leuke gadget, maar 100 euro waard?
Ik vind hem zeer handig, maar als je nooit handschoenen aanhebt bij de bediening van je camera (de knopjes aan de zijkant zijn van die smalle dingen die je vooral met je nagels moet bedienen volgens mij) en een smartphone goed genoeg vindt voor live beeld (zodat je de cam kunt richten) heb je hem niet nodig.

Ik vind het een toegevoegde waarde, maar ik heb hem dan ook min of meer gratis gekregen (zie aanbieding X1000V die hierboven gemeld wordt) :X
Zeker na het zien van onderstaande Youtube video.
YouTube: Sony HDR-AS200V vs GoPro Hero4 SILVER HD

Ik lees alleen wat dingen over dat de kwaliteit onderwater minder is door de bolle vorm van de case bij de lens. Kan iemand dit bevestigen?
Voor de X1000V is er een "dive door" die vlak is en tot veel grotere diepte kan. Ik weet niet of die er alleen voor de X1000V is...?

Als je de AS50 overweegt en er de live view remote bij haalt voor 100 euro, zou ik 50 euro bijleggen en de X1000V halen. Heb je meteen 4K en dus de mogelijkheid zo'n "dive door" te monteren die beter moet presteren onderwater. Ik weet het: zo kom je steeds duurder uit, maar de beeldkwaliteit is wel weer een stukje beter :)

[ Voor 84% gewijzigd door Grrrrrene op 17-02-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

------

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 429371 op 08-06-2017 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

Topicstarter
Het aan en uitzetten is bij de RMLVR1 & 2 zeker een gemis, het is zeker een goede toevoeging van de remote die je bij de AS50 krijgt.
Voor onder andere de as200 kan je de MPK as3 kopen met een vlakke lens. Maar deze zit helaas niet standaard bij deze camera.
Weer een voordeel van de as50 dus. Als ik had moeten kiezen had ik denk ik ook de as50 gekocht.
ik zelf zie de voordelen van 4K nog niet.. Heb nog geen 4k tv dus heb er ook nog niks aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Wat is nu wezenlijk het verschil tussen deze modellen.

http://www.cameranu.nl/nl...as3-waterdichte-behuizing
http://www.cameranu.nl/nl...ngspakket-voor-action-cam

MPK-AS3 vs AKA-RD1

Beiden geschikt voor de 200V

Zie het al. De AKA-RD1 bevat ook de MPK-AS3

Ik heb wel erg veel moeite om de knoop door te hakken zeg. AS50 vs 200V met remote en flatcase.

AS50:

Pros
Geen adapter nodig voor tripod oid
Meegeleverde flascase
11MP
4K timelaps (zal ik nooit gebruiken denk ik)
nieuw model met weer wat nieuwere techniek die op de x1000 is gebaseerd.

Cons
Geen HDMI om direct op de TV aan te sluiten
Geen GPS
Geen remote (ja wel maar dan gaat de prijs alweer naar de 340 euro geloof ik)

[ Voor 47% gewijzigd door Tranzy op 17-02-2016 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renall
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-05 08:18
Tranzy schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 22:02:
Wat is nu wezenlijk het verschil tussen deze modellen.

http://www.cameranu.nl/nl...as3-waterdichte-behuizing
http://www.cameranu.nl/nl...ngspakket-voor-action-cam

MPK-AS3 vs AKA-RD1

Beiden geschikt voor de 200V

Zie het al. De AKA-RD1 bevat ook de MPK-AS3
De aka-RD1 is om mee te duiken tot 60m. Die andere is tot `5m, alleen deze kan wel nog fatsoenlijk geluid opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Renall schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 22:31:
[...]

De aka-RD1 is om mee te duiken tot 60m. Die andere is tot 3m, alleen deze kan wel nog fatsoenlijk geluid opnemen.
De AKA-RD1 is een pakket welke 2 frontjes bevat. Beiden met vlak glas en beiden to 60m. Alleen de grote is om beter geluid op te nemen zoals ik dat lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renall
Dat zijn de frontjes van de 2 verschillende behuizingen. Ik heb ze beide in mijn bezit ik zal dadelijk anders wel een foto posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Renall schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 22:39:
Dat zijn de frontjes van de 2 verschillende behuizingen. Ik heb ze beide in mijn bezit ik zal dadelijk anders wel een foto posten.
Niet dat ik je niet geloof hoor ;) .. Ik lees het misschien verkeerd.

Apart. Ik zie in dit filmpje toch echt dat er 2 frontjes uit de doos komen welke gemonteerd kunnen worden op de bestaande behuizing.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=LMdWmj3XMw0]

[ Voor 7% gewijzigd door Tranzy op 17-02-2016 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renall
Tranzy schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 22:42:
[...]

Niet dat ik je niet geloof hoor ;) .. Ik lees het misschien verkeerd.

Apart. Ik zie in dit filmpje toch echt dat er 2 frontjes uit de doos komen welke gemonteerd kunnen worden op de bestaande behuizing.

[video]
het zijn gewoon twee losse frontjes voor vervanging
http://www.amazon.com/Son...10-HDR-AS15/dp/B00AW050W6

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/bt1MvQ.jpg
hierbij zie je het verschil tussen de twee housings. Die grotere is voor te duiken en maakt gebruikt van de platte front en de kleinere is de standaard waterproof housing.

[ Voor 27% gewijzigd door Renall op 17-02-2016 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Thanks voor de foto. Duidelijk verhaal nu.

Arghhh... Lijk wel een vrouw. Kan niet kiezen. AS50 vs 200VR. De remote vind ik wel een leuke toevoeging maar is niet nodig ivm smartphone. AS50 is nieuwer en heeft al een platte front en scheelt weer centen. Helaas geen HDMI out en GPS.

De berichten op internet zijn wat gemengd. De een zegt dat het de opvolger is van de 200v en de ander noemt het een entry level sony (dus minder dan de 200v).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-------

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 429371 op 08-06-2017 21:40 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik zou wel zonder HDMI kunnen denk ik, hoewel het best handig kan zijn om beelden die je net hebt geschoten en nog niet hebt bewerkt direct in 1080p op je tv te kunnen laten zien. GPS daarentegen vind ik te vaak een leuke toevoeging om te moeten missen. Je snelheid bij het skiën, de hellingsgraad, de snelheid van je fiets/auto bij de beelden... Ik vind zo'n overlay echt wat toevoegen aan de beleving die je hebt bij het kijken van een filmpje.

Als de AS50 geen beter beeldkwaliteit biedt dan de 200VR, waarom zou je dan voor de AS50 gaan? Het verwijderen van features uit de AS50 klinkt inderdaad meer als een nieuwe entry-level cam die gewoon nog hoog zit qua prijs dan een opvolger van de 200V.

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-02 09:13
Grrrrrene schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:42:
...

Ik heb deze verkozen boven de (duurdere) GoPro Hero 4 omdat ik de kleuren mooier vond, hij stabilisatie heeft en hij direct uit de camera op 4K veel scherper was.
....
Maar hij is niet scherper op 4k ? Kleuren is een persoonlijk ding maar ze zijn verre van realistisch, dynamisch bereik op de gopro lijkt een heel stuk wijder.

Voor de goede orde, beeldstabilisatie werkt niet op 4k - het is digitale stabilisatie dmv een crop, kost je fov. Waar ik me persoonlijk enorm aan zou storen is de lens distortion, de vervorming aan de zijkanten zijn allesbehalve fraai.

• Grrrrrene
  • Niet online
z1rconium schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:21:
[...]

Maar hij is niet scherper op 4k ? Kleuren is een persoonlijk ding maar ze zijn verre van realistisch, dynamisch bereik op de gopro lijkt een heel stuk wijder.
Ik vind de beelden uit een GoPro doorgaans vrij groen overkomen, alsof de natuur kunstmatig opgeleukt moet worden. Op Vivid doet de Sony inderdaad wat te hard z'n best, maar dat doen alle camera's op de vivid-stand. Toch vind ik rode tinten op de Sony veel realistischer overkomen. En scherper: wel degelijk. Daar is op Youtube in diverse reviews al genoeg over gezegd :) Geen wonder ook, de Hero 4 Black ondersteunt voor zover ik weet geeneen 100Mbit/s 4K modus.
Voor de goede orde, beeldstabilisatie werkt niet op 4k - het is digitale stabilisatie dmv een crop, kost je fov. Waar ik me persoonlijk enorm aan zou storen is de lens distortion, de vervorming aan de zijkanten zijn allesbehalve fraai.
Dat ligt er heel erg aan wat je filmt en hoe. Het meeste zal ik op 1080p filmen en met een FOV van 120° waardoor je van die randen helemaal niks ziet. En nogmaals: GoPro biedt geen enkele vorm van stabilisatie. En daar mag je dan nog eens flink dieper voor in de buidel tasten ook (ik heb nogal een hekel aan betalen voor een naampje ;)). De digitale stabilisatie van de Sony werkt voor mij prima.

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

Topicstarter
Tranzy schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 23:03:

Arghhh... Lijk wel een vrouw. Kan niet kiezen. AS50 vs 200VR. De remote vind ik wel een leuke toevoeging maar is niet nodig ivm smartphone. AS50 is nieuwer en heeft al een platte front en scheelt weer centen. Helaas geen HDMI out en GPS.

De berichten op internet zijn wat gemengd. De een zegt dat het de opvolger is van de 200v en de ander noemt het een entry level sony (dus minder dan de 200v).
Ik begrijp je keuze stress :P
Qua film opname zullen ze vergelijkerbaar zijn lijkt me..
Je moet jezelf gewoon afvragen of de features zoals gps en HDMI zal gebruiken als je ze hebt.
Ik ze beide nog niet gebruikt. :X
En zoals je zegt wT krijg je qua spullen voor welke prijs. Als je dat (waarschijnlijk nogmaals)voor jezelf op een rijtje zet moet je gewoon de knoop doorhakken. Zoals gezegd ik denk dat de film kwaliteit nagenoeg hetzelfde zal zijn dus komt het aan op features, spullen en prijs.

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-05 22:36
Tranzy schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 23:03:

Ik zit met hetzelfde dilemma. :P
Goed nieuws is dat er in de komende dagen een review uitkomt van MarkHawkCam, die heel goede en uitgebreide reviews maakt. Kans is groot dat hij ook vergelijkt met de andere modellen van Sony.
Hier alvast de video waarin hij de review aankondigd YouTube: Where is the Sony HDR-AS50 Review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingre
Ik zit nog steeds beetje te kijken naar verschillende mounts voor de sony AS200V. Als ik bijvoorbeeld door jungle ofzo loop zou ik het makkelijk vinden als ik de camera aan boven arm kan doen ofzo. Dit lijkt me namelijk prettiger zitten dan op me hoofd, maar is de hoofdband(UHM1) hier eventueel ook voor geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

Topicstarter
kingre schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:56:
Ik zit nog steeds beetje te kijken naar verschillende mounts voor de sony AS200V. Als ik bijvoorbeeld door jungle ofzo loop zou ik het makkelijk vinden als ik de camera aan boven arm kan doen ofzo. Dit lijkt me namelijk prettiger zitten dan op me hoofd, maar is de hoofdband(UHM1) hier eventueel ook voor geschikt?
ik betwijfel of het daarmee lukt..
is dit niks voor je? :

VCT BPM 1
of:

aka wm1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:01
Iemand een rugzak gevonden waar de action cam (AS200VR) in kan maar ook een DSLR met lenzen? Ik kan er één vinden van Incase maar die is helaas alleen voor GoPro geschikt. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renall
Morpheus2003 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:16:
Iemand een rugzak gevonden waar de action cam (VR200R) in kan maar ook een DSLR met lenzen? Ik kan er één vinden van Incase maar die is helaas alleen voor GoPro geschikt. Iemand suggesties?
Hoeveel lenzen en welk formaat lenzen wil je meenemen? Ik zelf gebruik deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Laatst online: 11:01
Renall schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:24:
[...]

Hoeveel lenzen en welk formaat lenzen wil je meenemen? Ik zelf gebruik deze.
Zeker drie. Ik weet niet exact welke maar in ieder geval een grote macro lens. DSLR is een Sony A77.

Het gaat er mij vooral om dat het een rugzak is welke is ontworpen voor zowel een DSLR als een Action cam. De link die jij stuurt is puur voor een DSLR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renall
Morpheus2003 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:31:
[...]

Zeker drie. Ik weet niet exact welke maar in ieder geval een grote macro lens. DSLR is een Sony A77.

Het gaat er mij vooral om dat het een rugzak is welke is ontworpen voor zowel een DSLR als een Action cam. De link die jij stuurt is puur voor een DSLR.
Dat klopt maar doordat het compartiment van de DSLR aan te passen is past de actioncam mooi in een apart vak. Alleen voor 3 lenzen is er geen plaats in die tas :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Laatst online: 27-05 14:51

Indoubt

Always be indoubt until sure

Leuk Topic, Thanks!

Ik ben net terug van vakantie en mijn oude roleiflex underwatercam is toch definitely aan vervanging toe. Ik heb naar de gopro's gekeken maar ik vindt ze duur voor wat ze bieden en vooral het afwezig zijn van de image stabilization is mij bij zo'n prijs een doorn in het oog.

Er zijn natuurlijk meerdere merken action cams maar dat is ook gelijk een probleem: ik zie door de bomen het bos niet meer. Je komt wel al snel bij Sony uit als je goede beeldkwaliteit wil en image stabilization.

Ik vond nog een leuke vergelijkingsvideo tussen de Sony 200V, Gopro hero 4 black, Sjcam 5000X en Xiayomi Yi.
http://www.techfunology.c...best-action-cams-of-2015/

Wat mij betreft komt in bijna alle gevallen de sony als beste uit de bus. Als ik kijk naar de beelden zou ik nog eerder voor de SJCam gaan dan voor de Gopro

Eigenlijk zoek ik iets wat nog net iets meer Bullet is maar een echt goede heb ik nog niet gevonden. Bovendien neig ik naar de 50V vanwege iets kleiner formaat en een waterdichte behuizing die standaard al tot 60m kan. Overigesn zou een camera die gewoon waterdicht is ook goed zijn. ik hoef niet speciaal een extra behuizing. Je vindt dat echter weinig.

Overigens is de youtube revieuw van de "50" geplaatst: YouTube: Sony HDR-AS50 Review: All Questions Answered

[ Voor 8% gewijzigd door Indoubt op 01-03-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

Topicstarter
Indoubt schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:01:
Leuk Topic, Thanks!

Ik ben net terug van vakantie en mijn oude roleiflex underwatercam is toch definitely aan vervanging toe. Ik heb naar de gopro's gekeken maar ik vindt ze duur voor wat ze bieden en vooral het afwezig zijn van de image stabilization is mij bij zo'n prijs een doorn in het oog.

Er zijn natuurlijk meerdere merken action cams maar dat is ook gelijk een probleem: ik zie door de bomen het bos niet meer. Je komt wel al snel bij Sony uit als je goede beeldkwaliteit wil en image stabilization.

Ik vond nog een leuke vergelijkingsvideo tussen de Sony 200V, Gopro hero 4 black, Sjcam 5000X en Xiayomi Yi.

Wat mij betreft komt in bijna alle gevallen de sony als beste uit de bus. Als ik kijk naar de beelden zou ik nog eerder voor de SJCam gaan dan voor de Gopro

Eigenlijk zoek ik iets wat nog net iets meer Bullet is maar een echt goede heb ik nog niet gevonden. Bovendien neig ik naar de 50V vanwege iets kleiner formaat en een waterdichte behuizing die standaard al tot 60m kan. Overigesn zou een camera die gewoon waterdicht is ook goed zijn. ik hoef niet speciaal een extra behuizing. Je vindt dat echter weinig.

Overigens is de youtube revieuw van de "50" geplaatst: YouTube: Sony HDR-AS50 Review: All Questions Answered
Er is zeker veel keus heel goed dat je zelf ook al op onderzoek bent gegaan en je al ervaring hebt met een ander merk waardoor je ook dingen kan vergelijken. camera's zonder behuizing waterdicht tot 60m zullen we niet snel zien denk ik. de as50V vind ik erg leuk geprijsd voor de dingen die je krijgt 8)

succes met je keuze ;)

erg goede review weer van Mark:) Had zelf nog niet gezien dat hij online was.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastian
  • Niet online
wickedm3n schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:04:
[...]

Er is zeker veel keus heel goed dat je zelf ook al op onderzoek bent gegaan en je al ervaring hebt met een ander merk waardoor je ook dingen kan vergelijken. camera's zonder behuizing waterdicht tot 60m zullen we niet snel zien denk ik. de as50V vind ik erg leuk geprijsd voor de dingen die je krijgt 8)

succes met je keuze ;)

erg goede review weer van Mark:) Had zelf nog niet gezien dat hij online was.. |:(
Ik vind het alleen wat lastig te verteren dat een goedkope camera als de as50V wél functies heeft, die mijn duurdere x1000V niet heeft en ik zeer op prijs zou stellen. Heb het dan vooral over de mogelijkheid om een timelapse in 4K te maken en het menu dat zoveel beter lijkt te zijn dan die van de vorige lichting camera's :-(

Zal er ooit nog een firmware update voor de oudere camera's komen?

[ Voor 42% gewijzigd door Sebastian op 02-03-2016 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 18:39
Indoubt schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:01:
Leuk Topic, Thanks!

Ik heb dezelfde twijfel als jij :) Ook gekeken naar de SJCAM, maar voor mijn gevoel is de beeldkwaliteit van de Sony toch echt een stuk beter. Ik twijfel alleen nog tussen de AS200V of de AS50. Die eerste is via Amazon.de te koop voor ~€180, dan heb je voor dezelfde prijs als de AS50 ook een goede onderwaterbehuizing. Volgens mij is de beeldkwaliteit & bouwkwaliteit van de AS200V een klein beetje beter dan de AS50 (en dan krijg je ook nog eens GPS), maar het menu schijnt weer vreselijk te zijn.. Je hoort het, ik twijfel nog :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

Topicstarter
Solomon schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 14:33:
[...]

Ik heb dezelfde twijfel als jij :) Ook gekeken naar de SJCAM, maar voor mijn gevoel is de beeldkwaliteit van de Sony toch echt een stuk beter. Ik twijfel alleen nog tussen de AS200V of de AS50. Die eerste is via Amazon.de te koop voor ~€180, dan heb je voor dezelfde prijs als de AS50 ook een goede onderwaterbehuizing. Volgens mij is de beeldkwaliteit & bouwkwaliteit van de AS200V een klein beetje beter dan de AS50 (en dan krijg je ook nog eens GPS), maar het menu schijnt weer vreselijk te zijn.. Je hoort het, ik twijfel nog :)
De AS50 heeft wel wat verbeterpunten tov de AS200 maar daarentegen mist hij ook wel wat functies.
kijk eerst eens of je de functies/features die de AS200 wel heeft zou gaan gebruiken.
streep dan af wat je krijgt voor je geld aan onderdelen of extra's en dan kan je misschien een balans op maken.
zelf heb ik de AS200 en vind het menu helemaal niet ingewikkeld.. je kan alles instellen op je live remote echt ideaal :*)

probeer anders eens langs te gaan bij een winkel die ze beide heeft liggen..

succes met je keuze. ;)
Sebastian schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:43:
[...]

Ik vind het alleen wat lastig te verteren dat een goedkope camera als de as50V wél functies heeft, die mijn duurdere x1000V niet heeft en ik zeer op prijs zou stellen. Heb het dan vooral over de mogelijkheid om een timelapse in 4K te maken en het menu dat zoveel beter lijkt te zijn dan die van de vorige lichting camera's :-(

Zal er ooit nog een firmware update voor de oudere camera's komen?
dat zal je altijd houden... als er nieuwe elektronica uit komt zal deze vaak nieuwe functies hebben ook al is de camera goedkoper.(omdat ze ook misschien positieve feedback hebben gehad?)
maar de AS50 mist ook wel een hoop functies t.o.v. de x1000V. :+ en aangezien je al een hele goede camera hebt en hopelijk tevreden over bent zul je niet snel nu een andere willen toch? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastian
  • Niet online
wickedm3n schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 18:00:

dat zal je altijd houden... als er nieuwe elektronica uit komt zal deze vaak nieuwe functies hebben ook al is de camera goedkoper.(omdat ze ook misschien positieve feedback hebben gehad?)
maar de AS50 mist ook wel een hoop functies t.o.v. de x1000V. :+ en aangezien je al een hele goede camera hebt en hopelijk tevreden over bent zul je niet snel nu een andere willen toch? 8)
Dat ben ik maar deels met je eens. De x1000V is nog steeds het topmodel van de Sony Action Cams en wordt daardoor veel vergeleken met de GoPro Hero 4 Black. En bij eigenlijk iedere review die ik heb gezien of gelezen krijgt de GoPro de uiteindelijke voorkeur, ondanks de betere beeldkwaliteit en de stabilisatie.
En dat heeft vooral te maken met missende functies, waarvan ik niet begrijp waarom ze niet toegevoegd kunnen worden, zeker nu blijkt dat het bij het nieuwe, veel goedkopere model, wél kan. Zoals dus de genoemde 4K timelapse functionaliteit en de wat vreemde menustructuur. Volgens mij zaken die prima middels een firmware update toegevoegd zouden kunnen worden bij in ieder geval het topmodel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

Topicstarter
Sebastian schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 22:20:
[...]

Dat ben ik maar deels met je eens. De x1000V is nog steeds het topmodel van de Sony Action Cams en wordt daardoor veel vergeleken met de GoPro Hero 4 Black. En bij eigenlijk iedere review die ik heb gezien of gelezen krijgt de GoPro de uiteindelijke voorkeur, ondanks de betere beeldkwaliteit en de stabilisatie.
En dat heeft vooral te maken met missende functies, waarvan ik niet begrijp waarom ze niet toegevoegd kunnen worden, zeker nu blijkt dat het bij het nieuwe, veel goedkopere model, wél kan. Zoals dus de genoemde 4K timelapse functionaliteit en de wat vreemde menustructuur. Volgens mij zaken die prima middels een firmware update toegevoegd zouden kunnen worden bij in ieder geval het topmodel :)
Ja daar heb je ook helemaal gelijk in raar dat het wel bij goedkopere versies kan en niet bij de duurdere..
zoals je zegt je zou verwacten dat het wel mogelijk is met een software upgrade..
maar misschien doen ze dat express niet om meer camera's t verkopen??

ik hoop voor je dat de update in de toekomst komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
Wat is het voordeel van de VR ten opzichte van het beeld direct streamen naar de telefoon? (Ik neem aan dat dit kan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 702134

Ik ben zelf nieuw v.w.b. de actionscams en al een tijdje ben ik aan het dubben wat ik moet kopen. Ik zit zelf te twijfelen tussen de Sony AS200VR, Sony AS50R (nog niet uit volgens mij maar zal ook rond de €350 gaan kosten) en de GoPro Hero 4 Silver. Ongeveer dezelfde price klasse omdat ik persoonlijk van mening bent dat de onderwater case met flatlense een must is bij de Sony AS200 (+€40-€50).

Waar ga ik de camera voor gebruiken? Vakanties, daagjes weg met de familie, wintersport (max. 1x per jaar). Ik vind het belangrijk dat ik kan zien wat ik film zonder mijn telefoon daar voor te hoeven gebruiken dus een remote of LCD. 4K is geen vereiste omdat ik ook geen 4K schermen heb.

Word zelf gek van het dubben en kan maar geen keuze maken.. mochten mensen tips hebben voor een beginner zoals mijzelf, graag!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

Topicstarter
Wonkbonko schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:31:
Wat is het voordeel van de VR ten opzichte van het beeld direct streamen naar de telefoon? (Ik neem aan dat dit kan.)
de V staat volgens mij voor GPS en de R staat voor remote (live view).(correct me when I'm wrong)
Dus de afstandsbediening waar je alles kan instellen maar ook live kan kijken met de camera om hem af te stellen.
Anoniem: 702134 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:52:
Ik ben zelf nieuw v.w.b. de actionscams en al een tijdje ben ik aan het dubben wat ik moet kopen. Ik zit zelf te twijfelen tussen de Sony AS200VR, Sony AS50R (nog niet uit volgens mij maar zal ook rond de €350 gaan kosten) en de GoPro Hero 4 Silver. Ongeveer dezelfde price klasse omdat ik persoonlijk van mening bent dat de onderwater case met flatlense een must is bij de Sony AS200 (+€40-€50).

Waar ga ik de camera voor gebruiken? Vakanties, daagjes weg met de familie, wintersport (max. 1x per jaar). Ik vind het belangrijk dat ik kan zien wat ik film zonder mijn telefoon daar voor te hoeven gebruiken dus een remote of LCD. 4K is geen vereiste omdat ik ook geen 4K schermen heb.

Word zelf gek van het dubben en kan maar geen keuze maken.. mochten mensen tips hebben voor een beginner zoals mijzelf, graag!!! :)
Leuk dat je op zoek bent ik gebruik de camera oo voor dezelfde dingen ongeveer:)
zoals al vaker gezegd hier zet de prijzen naast elkaar en wat krijg je ervoor en welke beeld kwaliteit krijg je?
wij kunnen die keuze niet voor je maken ;)

Hier nog wel een tip:
Als je de camera niet wilt afstellen op een mobiel kom je bij GoPro silver uit inderdaad maar die liveview remote van sony is toch wel veel handiger (mijn vader is er jaloers op) die heeft een GoPro black met dat exra scherm gekocht omdat hij ook niet met zijn mobiel wilde afstellen maar met dat scherm blijft het nog steeds niet heel praktisch.. :P

succes met je keuze :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 702134

wickedm3n schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:49:
[...]

de V staat volgens mij voor GPS en de R staat voor remote (live view).(correct me when I'm wrong)
Dus de afstandsbediening waar je alles kan instellen maar ook live kan kijken met de camera om hem af te stellen.

[...]

Leuk dat je op zoek bent ik gebruik de camera oo voor dezelfde dingen ongeveer:)
zoals al vaker gezegd hier zet de prijzen naast elkaar en wat krijg je ervoor en welke beeld kwaliteit krijg je?
wij kunnen die keuze niet voor je maken ;)

Hier nog wel een tip:
Als je de camera niet wilt afstellen op een mobiel kom je bij GoPro silver uit inderdaad maar die liveview remote van sony is toch wel veel handiger (mijn vader is er jaloers op) die heeft een GoPro black met dat exra scherm gekocht omdat hij ook niet met zijn mobiel wilde afstellen maar met dat scherm blijft het nog steeds niet heel praktisch.. :P

succes met je keuze :*)
Bedankt voor je reactie wickedm3n. Snap dat jullie de uiteindelijke keuze niet kunnen maken. Maar ben gewoon zoekende v.w.b. de kwaliteit / gebruiksgemak enz. Je leest hele wisselende verhalen en ik denk dat het zo kwestie is als Apple (iOs) / Samsung (Android). Verschillende reviews gekeken op internet en blijf gewoon dubben. Er is ook nog weinig bekend v.w.b. de AS50. Een bekende gaf aan dat de live remote bij de AS200 handig is maar niet optimaal. Als je kijkt naar de UI van de GoPro is die m.i. wel beter. Maar je ziet dat hij bij de AS50 weer flink geupgrade is. Maar vraag me af als je de beeld kwaliteit van de AS50 vergelijk met de GoPro welke er dan beter uit de test zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 18:39
Ik heb de knoop doorgehakt en de AS200V (excl. remote) icm extra onderwater case (die tot 60m gaat) gekocht via amazon.de. Samen net zo duur als een AS50, maar er waren een paar zaken die mij voor de AS200V lieten kiezen:
- GPS is gaaf, ik wil hem ook op de motor en bij het skiën gaan gebruiken
- Op deze manier heb ik 2 cases, waarbij de standaard bijgeleverde case ook goed geluid ondersteund (dat zal bij de AS50 case minder zijn aangezien die tot 60m diep kan)
- De afwerking van de AS200 is beter
- De beeldkwaliteit van de AS200 is beter

Voordelen van de AS50 zijn:
- 4k timelapse, is erg gaaf maar zal ik in de praktijk weinig gebruiken
- Veel makkelijkere menu's, die van de AS200 zijn erg onpraktisch maar uiteindelijk hoef ik daar toch weinig doorheen te bladeren: alleen de GPS zal ik af en toe uit/aan zetten

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

Topicstarter
Anoniem: 702134 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:03:
[...]

Bedankt voor je reactie wickedm3n. Snap dat jullie de uiteindelijke keuze niet kunnen maken. Maar ben gewoon zoekende v.w.b. de kwaliteit / gebruiksgemak enz. Je leest hele wisselende verhalen en ik denk dat het zo kwestie is als Apple (iOs) / Samsung (Android). Verschillende reviews gekeken op internet en blijf gewoon dubben. Er is ook nog weinig bekend v.w.b. de AS50. Een bekende gaf aan dat de live remote bij de AS200 handig is maar niet optimaal. Als je kijkt naar de UI van de GoPro is die m.i. wel beter. Maar je ziet dat hij bij de AS50 weer flink geupgrade is. Maar vraag me af als je de beeld kwaliteit van de AS50 vergelijk met de GoPro welke er dan beter uit de test zal komen.
Ja het blijft lastig deze keuze... eerlijk gezegd vind ik de sony makkelijker in te stellen dan een gopro en juist de live remote vind ik ideaal 8)
Zie Solomon heeft ook de knoop doorgehakt misschien helpt jou dat ook met je keuze :P
Solomon schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:16:
Ik heb de knoop doorgehakt en de AS200V (excl. remote) icm extra onderwater case (die tot 60m gaat) gekocht via amazon.de. Samen net zo duur als een AS50, maar er waren een paar zaken die mij voor de AS200V lieten kiezen:
- GPS is gaaf, ik wil hem ook op de motor en bij het skiën gaan gebruiken
- Op deze manier heb ik 2 cases, waarbij de standaard bijgeleverde case ook goed geluid ondersteund (dat zal bij de AS50 case minder zijn aangezien die tot 60m diep kan)
- De afwerking van de AS200 is beter
- De beeldkwaliteit van de AS200 is beter

Voordelen van de AS50 zijn:
- 4k timelapse, is erg gaaf maar zal ik in de praktijk weinig gebruiken
- Veel makkelijkere menu's, die van de AS200 zijn erg onpraktisch maar uiteindelijk hoef ik daar toch weinig doorheen te bladeren: alleen de GPS zal ik af en toe uit/aan zetten
Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt en je zal er veel plezier mee hebben :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-04 20:19

ShockWave

Lost it somewhere

Vorigjaar zomer bij de mediamarkt de HDR-AS30V gekocht voor een leuk aanbiedingsprijsje.
Gebruik hem vooral op de motor en heb al aardig wat leuke filmpjes kunnen maken...
Hij zit op het stuur gemonteerd, beugel is inmiddels stuk kleiner
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gB9shrJ.jpg

Opnames maak ik zonder steadyshot omdat de beelden met steadyshot veel vertekening geven en niet te bekijken zijn.
Windgeruis heb je ook veel last van op de motor dus heb hem achter het kuipruitje gemonteerd, hier heeft hij dan wel weer last dat het motorgeluid erg schel overkomt.
Dit is ook te horen in het laatste gedeelte van de video, heb het volume wel teruggeschroefd via software.
Batterijverbuik is zonder GPS en Wifi ook lekker lang, rond een 3.5 tot 4 uur.

Heb alleen sinds najaar vorigjaar dat hij niet meer volledig alles opneemt of afspeelbaar is.
Na een rit staan er lege videobestanden op of er is wel opgenomen maar het is niet afspeelbaar en sony playmemory's toont ze ook niet...
Hoop dat het ligt aan het gebruikte sd kaartje misschien dat deze aan het overlijden is..... -O-

Edit: Helaas toch kans dat het aan de camera ligt.... :N

Edit part 2: Mijn gevonden oplossing waarbij de camera tijdens de rit goed bleef werken...

[ Voor 11% gewijzigd door ShockWave op 26-03-2016 17:28 ]

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

Topicstarter
ShockWave schreef op zondag 13 maart 2016 @ 14:59:
Vorigjaar zomer bij de mediamarkt de HDR-AS30V gekocht voor een leuk aanbiedingsprijsje.
Gebruik hem vooral op de motor en heb al aardig wat leuke filmpjes kunnen maken...
Hij zit op het stuur gemonteerd, beugel is inmiddels stuk kleiner

Opnames maak ik zonder steadyshot omdat de beelden met steadyshot veel vertekening geven en niet te bekijken zijn.
Windgeruis heb je ook veel last van op de motor dus heb hem achter het kuipruitje gemonteerd, hier heeft hij dan wel weer last dat het motorgeluid erg schel overkomt.
Dit is ook te horen in het laatste gedeelte van de video, heb het volume wel teruggeschroefd via software.
Batterijverbuik is zonder GPS en Wifi ook lekker lang, rond een 3.5 tot 4 uur.

Heb alleen sinds najaar vorigjaar dat hij niet meer volledig alles opneemt of afspeelbaar is.
Na een rit staan er lege videobestanden op of er is wel opgenomen maar het is niet afspeelbaar en sony playmemory's toont ze ook niet...
Hoop dat het ligt aan het gebruikte sd kaartje misschien dat deze aan het overlijden is..... -O-

Edit: Helaas toch kans dat het aan de camera ligt.... :N
Leuk om te horen dat je er zoveel plezier mee hebt!(had? :'( ik hoop niet dat hij stuk is )
Je camera achter je ruitje plaatsen is wel een goede.
helaas heeft mijn motor geen ruitje dus heb ik hem op mijn helm zitten.
Zelf heb ik altijd de steadyshot aanstaan en daarvoor heb ik hem juist gekocht. dus het verbaasd me dat je filmt zonder..

Ik ben ook bezig met het monteren van wat filmpjes maar ik moet er eigenlijk meer tijd voor vrij gaan maken...
als ze af zijn plaatst ik ze ook hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

wickedm3n schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:14:
[...]

Leuk om te horen dat je er zoveel plezier mee hebt!(had? :'( ik hoop niet dat hij stuk is )
Je camera achter je ruitje plaatsen is wel een goede.
helaas heeft mijn motor geen ruitje dus heb ik hem op mijn helm zitten.
Zelf heb ik altijd de steadyshot aanstaan en daarvoor heb ik hem juist gekocht. dus het verbaasd me dat je filmt zonder..

Ik ben ook bezig met het monteren van wat filmpjes maar ik moet er eigenlijk meer tijd voor vrij gaan maken...
als ze af zijn plaatst ik ze ook hier :)
Heb gistermiddag wat proefopnames gemaakt en bij rustig rijden is er niks aan de hand.
Gooi ik echter het gas open naar max rpm dan is het binnen een paar seconden over en valt hij uit.
Heb toen achter de accu en tussen het klepje een stukje opgevouwen papier gedaan en toen bleef hij het wel doen...
Kwam er thuis achter dat ik ook ineens veel minder last had van het schelle resonantiegeluid waarvan ik dacht dat dat mechanisch geluid was vanwege trillingen bij bepaalde toerentallen.
Is waarschijnlijk dus altijd de accu geweest die vrolijk in de behuizing loopt te rammelen....

Nu als proef een stukje van een oude bankpas tussen de behuizing en accu gestopt en binnenkort weer eens wat proefopnames maken en dan post ik weer mijn bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

------

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 429371 op 08-06-2017 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
De HDR-AS200VR is in de aanbieding bij de BCC voor 229,-
Gisteren een gekocht.

http://www.bcc.nl/sony-ac...ve-view-remote-kit(85320)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:56
Inmiddels niet meer, helaas!
(tenminste, op mijn scherm niet)

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Salteh schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:02:
Inmiddels niet meer, helaas!
(tenminste, op mijn scherm niet)
Nee aanbieding is voorbij helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Na vandaag een proefritje te hebben gedaan heb ik een voor mij tevreden oplossing gevonden van mijn eerder beschreven probleem van uitval.

De accu lag to los te rammelen en resoneren in de behuizing, dit deed hij al vanaf begin af aan aangezien het geluid van de opnames nu ook een heel stuk verbeterd is bij hogere toerentallen en trillingen.
Mijn oplossing is deze...

Heb een stukje uit een plastic spaarkaart van een supermarkt geknipt van 4.5x2.3cm

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/c7m25JK.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5GYcDt5.jpg

Dit zit nu tussen de accu en de behuizing ingeschoven.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YmJsQca.jpg

Het laatste stukje druk ik door het sluiten van het klepje naar binnen waarbij er voldoende zichtbaar blijft om later de kaart weer te kunnen verwijderen als je de accu wilt wisselen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zKkD9ET.jpg

Hierdoor kan de accu niet meer rammelen/resoneren en verschuiven in de behuizing.
Camera blijft het doen en geluid is niet meer zo schel van mijn uitlaat, wat dus voor een groot deel dus resonantiegeluid van de accu was welke in de behuizing aan het trillen was en werd opgepikt door de microfoon...

Heb aan de zijkant van de kaart een paar inkepingen gemaakt zodat de kaart altijd nog te verwijderen is dmv bijvoorbeeld mesje.

[ Voor 6% gewijzigd door ShockWave op 26-03-2016 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

Topicstarter
ShockWave schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 17:24:
Na vandaag een proefritje te hebben gedaan heb ik een voor mij tevreden oplossing gevonden van mijn eerder beschreven probleem van uitval.

De accu lag to los te rammelen en resoneren in de behuizing, dit deed hij al vanaf begin af aan aangezien het geluid van de opnames nu ook een heel stuk verbeterd is bij hogere toerentallen en trillingen.
Mijn oplossing is deze...

Heb een stukje uit een plastic spaarkaart van een supermarkt geknipt van 4.5x2.3cm

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit zit nu tussen de accu en de behuizing ingeschoven.

[afbeelding]

Het laatste stukje druk ik door het sluiten van het klepje naar binnen waarbij er voldoende zichtbaar blijft om later de kaart weer te kunnen verwijderen als je de accu wilt wisselen.

[afbeelding]

Hierdoor kan de accu niet meer rammelen/resoneren en verschuiven in de behuizing.
Camera blijft het doen en geluid is niet meer zo schel van mijn uitlaat, wat dus voor een groot deel dus resonantiegeluid van de accu was welke in de behuizing aan het trillen was en werd opgepikt door de microfoon...

Heb aan de zijkant van de kaart een paar inkepingen gemaakt zodat de kaart altijd nog te verwijderen is dmv bijvoorbeeld mesje.
goed bezig zeg! duidelijk plaatjes en simpel opgelost! _/-\o_
ik zat van de week ook eens bij mijn AS200 te kijken en volgens mij kan mijn accu ook gewoon een beetje rammelen als hij erin zit.. heb het nog niet op film gemerkt/gehoord..
Maar als ik het klepje open laat kan ik hem met mijn hand bewegen..
Misschien is het wel express gedaan als een accu een beetje uitzet door de warmte in de behuizing? of zeg ik dan iets geks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:33
Beetje dom vraagje misschien, ik wil voor mijn as30v de duik behuizing kopen, maar zijn er ook kleurfilters voor? ik zit meestal tussen de -20 en -35m

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renall
Paganstars schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:55:
Beetje dom vraagje misschien, ik wil voor mijn as30v de duik behuizing kopen, maar zijn er ook kleurfilters voor? ik zit meestal tussen de -20 en -35m
Ik zelf ben eigenlijk ook op zoek naar kleurenfilters. Ik ben deze helaas nog niet tegen gekomen op het internet. Wel zit er een onderwater-scene instelling op de camera.

[YouTube: https://youtu.be/mxS4W3sVexw]
hier zijn beelden van mijn as30v met onderwaterbehuizing op zo'n 20m diepte. Dit is gefilmd zonder filter en zonder nabewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Leuk filmpje, maar je ziet echt duidelijk de kleurverschuiving :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renall
Paganstars schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:40:
Leuk filmpje, maar je ziet echt duidelijk de kleurverschuiving :(
Ben wat in de weer geweest met After Effects
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ZUmpAOMuTEg&feature=youtu.be]
Zoals je kan zien zijn de kleuren een stuk beter :+, alleen mijn laptop vindt dit niet zo leuk om te doen 8)7 dit filmpje duurt 5 min om te renderen. :F

[ Voor 12% gewijzigd door Renall op 04-04-2016 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
En daarom wil ik dus filters ;) Ik ben dus te ongeduldig en te lui hiervoor :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wickedm3n schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 21:03:
Doordat er zoveel types zijn staan hier geen specificaties uitgeschreven.
Wellicht is het handig de belangrijkste verschillen wel even te noemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Paternotte
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-05 19:04
Is er iets zinnigs te zeggen over batterijduur bij video streaming over wifi?
Ik zoek een actioncam om live verslag te doen van een schoolevenement.
Het evenement duurt 60 minuten gedurende welke tijd de videobeelden met audio live via wifi gestreamd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Na veel speuren en reviews te hebben gelezen kwam ik ook dit topic tegen.

Heb meerdere action cams gehad, maar was daar niet zo over te spreken. Nu heb ik zelf een Sony HX300 waar ik zeer tevreden mee ben. Dus vandaar dat mijn keus ook naar Sony gaat. Na wat tests gezien te hebben op youtube, weet ik het zeker. Het word het een Sony! Voordeel is ook dat ik de accu's van de HX300 gewoon kan uitwisselen. Ideaal dus!.

Maar nu het dilemma.

Mijn voorkeur zou uit gaan naar de As200vr. Nu kon geen enkele winkel mij vertellen of ik de camera nu aan kon zetten met de Remote. Hier las ik dat dat dus niet kan? Enkel met de As50?

De AS50 is toch wel beduidend minder scherp dan de AS200 in de youtube vergelijkingen die ik gezien heb. En de bouwkwaliteit van de camera is ook echt een stuk minder. Maargoed of je daar veel van merkt? Hij zit toch bijna altijd in de behuizing. Voordeel is de remote dan en de goede duikbehuizing. Ene kant nijg ik ook wel naar de x1000v.

De AS200 is overal wel leverbaar met Remote. Echter de AS50 met remote kom ik vrijwel nergens tegen met remote?

Weet iemand toevallig of het mogelijk is om de remote van de AS50 te gebruiken op een andere Sony Camera? Zoals de AS200 of de x1000v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-----

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 429371 op 08-06-2017 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Bedankt voor je toevoeging g_v_g.

De AS50 schijnt voorlopig niet met remote te verkrijgen zijn. Kon nog wel een half jaar duren aldus de winkel.

Voor de AS200 bezitters, als je de camera op standby zet. Vreet dit niet enorm veel batterij?
Volgens een verkoper kon hem zeker 3 dagen in standby zetten. leek mij persoonlijk wel erg veel.

Dus als iemand wat aanvullende informatie heeft! Graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 773621

Wie kan mij uitleggen wat het verschil is tussen de action cam Sony HDR-AZ1 Mini en Sony HDR-AS200V en welke raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:43

ötzi

eclecticus

Anoniem: 773621 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:31:
Wie kan mij uitleggen wat het verschil is tussen de action cam Sony HDR-AZ1 Mini en Sony HDR-AS200V en welke raden jullie aan?
Een beetje meer inspanning wordt gewaardeerd...

[ Voor 3% gewijzigd door ötzi op 25-05-2016 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

---------

[ Voor 104% gewijzigd door Anoniem: 429371 op 08-06-2017 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Nou ik ben er iig uit, Het word de AS50. Helaas nergens te vinden in nederland met de LVR3 remote. Even een telefoontje naar sony.. Allemaal onduidelijk. Uiteindelijk iemand gevonden die me wel e.e.a. kon vertellen. En die zei dat het nog helemaal niet zeker is of de remote / remote kit op de nederlandse markt komt. Ga er maar niet van uit werd er gezegd.

Beetje apart.

Dus ik dacht.. ik koop hier een AS50. en een remote in the USA. Maar ze vertelden mij dat dat waarschijnlijk niet ging werken ivm software etc. Maar zeker weten deden ze het ook niet.

Ook als ik hem in america of waar dan ook koop, kan ik me niet beroepen op garantie als er wat mee is. Dan moet ie weer naar USA.

Beetje jammer en vreemd.

Maar is kijken hoe we het gaan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 800407

Enige tijd geleden de AS200VR aangeschaft met de Bike kit.
Na de camera op mijn fiets (MTB) te hebben gemonteerd bungelde hij al vrij snel onder mijn stuur. :/
Met het spanbandje kun je hem niet strak genoeg zetten en de steun is te hoog, waardoor de camera topzwaar wordt.
Weet iemand een goed alternatief?
Van GoPro wel goede steunen gezien. Kun je de accessoires van GoPro ook voor de Sony gebruiken?

Bvd voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 21:30
Ik gebruik de klem van Sony voor op de fiets. Werkt lekker makkelijk, maar ik weet niet of ie ook in het terrein goed zal blijven zitten.
http://www.sony.nl/electr...gingsaccessoires/vct-exc1

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

Topicstarter
Anoniem: 800407 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:49:
Enige tijd geleden de AS200VR aangeschaft met de Bike kit.
Na de camera op mijn fiets (MTB) te hebben gemonteerd bungelde hij al vrij snel onder mijn stuur. :/
Met het spanbandje kun je hem niet strak genoeg zetten en de steun is te hoog, waardoor de camera topzwaar wordt.
Weet iemand een goed alternatief?
Van GoPro wel goede steunen gezien. Kun je de accessoires van GoPro ook voor de Sony gebruiken?

Bvd voor de reacties!
Zelf heb ik de Sony vct hm1 en die werkt wel goed.
Als je een gopro verloopje koopt kan je alles van gopro gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 800407

Thanks Wickedm3n,

Ik heb het even nagezocht, ik heb de VCT-RBM1
De VCT-HM 1 lijkt mij veel degelijker, die kun je goed stevig op het stuur monteren!
Zal kijken of ik die nog ergens kan vinden. (Ondertussen is er ook al de VCT-HM 2 verkrijgbaar)

VCT-RBM1 is een afrader voor de MTB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schroefdop
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik hoor weinig mensen over de software van Sony.

Ik heb sinds een aantal dagen de HDR-AZ1. Ik wilde weten of de camera een overwrite functie had voor filmopnames, maar blijkbaar zit dit er niet op... Nou vooruit, geen heel erg probleem. Vervolgens gezocht hoe ik überhaupt clips kan verwijderen van de camera en blijkbaar is dit alleen mogelijk door te formatteren!
Dit vind ik toch wel erg dubieus, ik zou toch gewoon filmpjes direct van de camera moeten verwijderen lijkt me.
Een omweg is om het SD kaartje in een adapter te doen en direct in de computer te doen.

De camera zelf is top, maar de software laat erg te wensen over.
Hebben jullie hier ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 21:30
Hiervoor had ik een AS100 en het menu was echt een ramp. Ook qua mogelijkheden met de app en SDK waren heel erg beperkt. Nu heb ik de AS50 en dat is al echt een heel stuk beter, maar ook hier zitten vreemde dingen in. Ik gebruik de camera ook een beetje als dashcam, maar als ik de camera aan een USB kabel heb gehangen dan werkt de overwrite functie niet meer en moet ik het kaartje eerst formatteren. Volgens mij is het ook nog steeds zo dat je niet via de app dingen kan deleten.
En daarnaast werken de SDK en Sony Action Cam app niet op de Nexus 6P. Zometeen komt Android 7.0 eraan dus ook dan zullen de apps wel niet meer compatible zijn :-P.

Wat dat betreft heeft Sony het niet echt goed voor elkaar. Verder is het wel een erg mooie camera en is het menu van de AS50 vele malen beter dan de oudere camera's.

PSN - 500px - Flickr

------

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 429371 op 08-06-2017 21:41 ]

• Schroefdop
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-11-2024
Anoniem: 429371 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:07:
[...]

Ik kan momenteel niet bij mijn camera om het te testen, maar kan het niet via PlayMemories?
Ik ben er ondertussen achter dat je idd via de PlayMemories app (mobiel) beelden kan verwijderen van de camera. Maar dit kan vooralsnog niet met een computer, ook niet met PlayMemories :?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waarom kan het niet met een computer? Is de opslag read-only als je hem met een USB kabel aansluit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD1800
  • Nu online
Hoi, ik sta op het punt om een Sony as50 actioncam te kopen. Nu zit ik nog met twee vragen:
- wat voor extra accu raden jullie aan? Zijn er ook third party accu's die niet onderdoen voor de originele accu's?
- welke hoeveelheid opslagruimte raden jullie aan qua microSD kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

Topicstarter
AMD1800 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:42:
Hoi, ik sta op het punt om een Sony as50 actioncam te kopen. Nu zit ik nog met twee vragen:
- wat voor extra accu raden jullie aan? Zijn er ook third party accu's die niet onderdoen voor de originele accu's?
- welke hoeveelheid opslagruimte raden jullie aan qua microSD kaart?
Ok gaaf! Waarvoor ga je hem gebruiken?

Zelf heb ik accu's van chilipower erbij gekocht (ok voor mijn normale camera gebruik ik dat merk)
Ik ben er tevreden over. En hebben vaak een leuk prijsje als set. 2 accu's en externe lader.

Zelf heb ik dit soort kaartjes:

lexar

Werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Nu online
wickedm3n schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:08:
[...]

Ok gaaf! Waarvoor ga je hem gebruiken?

Zelf heb ik accu's van chilipower erbij gekocht (ok voor mijn normale camera gebruik ik dat merk)
Ik ben er tevreden over. En hebben vaak een leuk prijsje als set. 2 accu's en externe lader.

Zelf heb ik dit soort kaartjes:

lexar

Werkt ook prima.
Bedankt voor je reactie en bedankt voor de tips!

Het is een cadeautje voor iemand die een rondreis gaat maken en bijvoorbeeld ook gaat duiken/snorkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 810951

Kan iemand iets mij vertellen over de Cam AS20?

Ik heb de Sony Action Cam AS20 net in gebruik op vakantie. Nu lukte het mij na de eerste dag om foto's via de app op mijn telefoon te zetten vanaf de Action Cam. Nu heb ik vandaag foto's (met de functie dat hij foto's blijft maken) en filmpjes gemaakt. Maar ik kan dit niet meer uploaden. Dat zegt de app dat er geen foto's en filmpjes meer zijn. Maar ik zag het aantal foto's echt toenemen op het apparaat.
Wat kan de reden ervan zijn? Gaan er geen bestanden verloren of worden overschreven?

Ik heb hier geen computer tot beschikking om te checken dat het daarop wel goed gelukt is.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

Topicstarter
Anoniem: 810951 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:35:
Kan iemand iets mij vertellen over de Cam AS20?

Ik heb de Sony Action Cam AS20 net in gebruik op vakantie. Nu lukte het mij na de eerste dag om foto's via de app op mijn telefoon te zetten vanaf de Action Cam. Nu heb ik vandaag foto's (met de functie dat hij foto's blijft maken) en filmpjes gemaakt. Maar ik kan dit niet meer uploaden. Dat zegt de app dat er geen foto's en filmpjes meer zijn. Maar ik zag het aantal foto's echt toenemen op het apparaat.
Wat kan de reden ervan zijn? Gaan er geen bestanden verloren of worden overschreven?

Ik heb hier geen computer tot beschikking om te checken dat het daarop wel goed gelukt is.

Groeten
Ik neem aan dat je dan de timelapse functie bedoelt?
volgens mij maakt de camera standaard een filmpje van de timelapse en kan je deze niet naar je telefoon sturen net als filmpjes.
dit kan alleen met "echte" foto's naar mijn weten..
kan je de timelapse wel gewoon terugkijken op je telefoon? dat zou wel moeten werken toch..

ik vind het zelf ook wel jammer dat je filmpjes niet via de app kan sturen.

succes verder met het maken van filmpjes en foto's!

Anoniem: 787473

Hallo allemaal,

Ik heb de Sony FDR-x1000v, en ik gebruik deze onder andere voor skiën. Nou heb ik deze bovenop bevestigd met een sticky mount, maar ik heb te weinig contrast (geen ski's/stokken in beeld) en wil ik hem dus op de zijkant van mijn skihelm gaan bevestigen. Wat is aan te raden: door middel van de mount van de hoofdband op mijn skibril (ik ski nooit met zonnebril) of met een sticker en de side-mount?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royv1981
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-07-2024
Ik heb de Sony AS50 camera besteld. Echt zeer goed beeld, maar ik zit met 1 probleem en hoop dat iemand mij kan helpen. Ik wil een livestream van een evenement met deze camera instellen, maar Sony werkt standaard met Ustream, waarbij je na 30 dagen heel veel moet betalen of heel veel reclame krijgt. Hoe kan ik de Sony laten streamen naar youtube of welke action cam moet ik dan nemen als ik live streaming wil naar youtube (wat ik wel heel belangrijk vind is dat ik de camera op een standaard statief kan plaatsen)?

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

Topicstarter
Anoniem: 787473 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 18:24:
Hallo allemaal,

Ik heb de Sony FDR-x1000v, en ik gebruik deze onder andere voor skiën. Nou heb ik deze bovenop bevestigd met een sticky mount, maar ik heb te weinig contrast (geen ski's/stokken in beeld) en wil ik hem dus op de zijkant van mijn skihelm gaan bevestigen. Wat is aan te raden: door middel van de mount van de hoofdband op mijn skibril (ik ski nooit met zonnebril) of met een sticker en de side-mount?

Gr.
Zelf heb ik mijn camera ook gewoon in het midden van mijn helm maar ik probeer altijd anderen ermee te filmen zodat je contrast krijgt. als hij niet op mijn helm ziet doe ik hem op mijn selfie stick of om mijzelf of anderen te filmen dan krijg je ook veel contrast.
zelf zou ik hem dan met de side mount vast zetten:

Helm mount

hopelijk heb je hier wat aan.
royv1981 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:16:
Ik heb de Sony AS50 camera besteld. Echt zeer goed beeld, maar ik zit met 1 probleem en hoop dat iemand mij kan helpen. Ik wil een livestream van een evenement met deze camera instellen, maar Sony werkt standaard met Ustream, waarbij je na 30 dagen heel veel moet betalen of heel veel reclame krijgt. Hoe kan ik de Sony laten streamen naar youtube of welke action cam moet ik dan nemen als ik live streaming wil naar youtube (wat ik wel heel belangrijk vind is dat ik de camera op een standaard statief kan plaatsen)?
Pff... hier kan ik je helaas niet mee helpen ik heb geen ervaring met het live streamen van de camera's (helaas). hopelijk kan iemand anders je hier helpen.
anders moet je de informatie verzamelen op internet... :P

succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 865179

Hi! Ik heb al een tijdje een Sony action cam en gebruik deze vaak met de PlayMemories app en dan staan de foto's direct op mijn telefoon. Is er ook een optie als ik de fotos met de live remote of camera zelf maak om ze dan zonder computer naar me telefoon te krijgen?

Had geprobeerd via het menu en dan play, maar dan krijg ik de melding geen display.. kunnen jullie mij helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

Topicstarter
Anoniem: 865179 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 18:50:
Hi! Ik heb al een tijdje een Sony action cam en gebruik deze vaak met de PlayMemories app en dan staan de foto's direct op mijn telefoon. Is er ook een optie als ik de fotos met de live remote of camera zelf maak om ze dan zonder computer naar me telefoon te krijgen?

Had geprobeerd via het menu en dan play, maar dan krijg ik de melding geen display.. kunnen jullie mij helpen? :)
Ik weet niet welk type je hebt maar heb je wat aan dit filmpje?

playmemories

ik hoor graag of het hiermee lukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 867409

Hallo, ik heb een sony as200vb , voor livestream kan je op ustream live filmpjes zetten.

via ustream werkt het

Ik wil dit via youtube doen . kan dit met sony action cam? en hoe instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
In de topicstart zie ik de nieuwste Sony action cam FDR-X3000R niet vermeld staan, terwijl dit topic de algemene naam van Sony Action Cam draagt. Kan ik in dit forum vragen en opmerkingen over de FDR-X3000R kwijt?

[ Voor 1% gewijzigd door Politoer op 20-02-2017 10:57 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:34
Waarom niet , er staat toch Sony actioncam.

Ben benieuwd heb er zelf ook 1 sinds een week , nog wat aan het uitproberen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
Nou dan kunnen we gelijk wat ervaringen uitwisselen.

Ik heb een aantal 4k 25fps filmpjes geschoten als proef in de verwachting dat alle opnames vloeiend zouden zijn. Als ik die bekijk via wifi op mijn smartphone dan spelen ze niet vloeiend af, maar een beetje schokkerig. Sluit ik echter de camera met een hdmi kabel op een tv aan dat is het beeld behoorlijk vloeiend, maar helemaal glad lijkt het toch niet te zijn.

Nu ben ik me gaan afvragen of mijn geheugenkaartje toch niet snel genoeg is. Ik heb er een Sandisk Extreme microSDXC 64GB Class 10 U3 UHS-I kaartje in zitten. Schrijfsnelheid is tot 60MB/s. Dat zou snel genoeg moeten zijn. Maar nu ik nog eens goed kijk op de website van Sandisk staat er bij de 64Gb versie van deze kaart dat de schrijfsnelheid tot 40 MB/s is. Wellicht haalt hij dat dus niet altijd en is de schrijfsnelheid toch een bottleneck.
Heb vandaag een Extreme Pro versie van 64 GB bestelt. Ik zal nog laten weten of dat merkbaar verschil oplevert. Volgens Sandisk is de schrijfsnelheid daarvan tot 100 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
Deze week ga ik een weekje op vakantie en ga ik de FDR-X3000R gebruiken bij het snorkelen. Ik zal dan regelmatig de opnames van de camera willen dumpen op een andere datadrager. Ik heb een tablet met toetsenbord waarop een usb poort zit en daar kan ik een portable harddisk op aansluiten. het leeghalen van de micro SD kaart van de camera over wifi maakt het niet mogelijk de 4k opnames over te zetten.
Haal ik de micro SD kaart uit de camera en haal ik hem leeg met bestandsbeheer van mijn android tablet, dan moet ik de bestanden eerst op het gehuegen van de tablet zetten en kan ik pas daarna doorkopieren naar de externe harde schijf. In een stap gaat kennelijk niet.
Hierna moet ik voor nieuwe opnames de micro SD kaart in de camera formatteren. het nadeel is dat alle opnames weer met volgnummer 1 beginnen. Als ik die daarna weer ga kopieren naar de tabelt wordt dat verwarrend. Heeft iemand daar betere oplossingen voor gevonden?
De android apps van Sony zijn heel beperkt in functionaliteit.

[ Voor 0% gewijzigd door Politoer op 20-02-2017 17:14 . Reden: redactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ik heb zelf nog niet echt iets van video in 4K opgenomen , wel heb ik een time-lapse gemaakt zag er goed uit
Wel jammer dat in de camera niet gelijk een time lapse kan worden gemaakt , bij mijn eerdere GitUp kon dit wel , dat is wel een misser van Sony .

Denk dat je pas een goed beeld hebt van de kwaliteit als je hem via een kabel op tv bekijkt of op een laptop/pc bekijkt , WIFI kan ook voor een weinig vloeiend beeld zorgen lijkt me .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 816539

Politoer schreef op maandag 20 februari 2017 @ 17:07:
Nou dan kunnen we gelijk wat ervaringen uitwisselen.

Ik heb een aantal 4k 25fps filmpjes geschoten als proef in de verwachting dat alle opnames vloeiend zouden zijn. Als ik die bekijk via wifi op mijn smartphone dan spelen ze niet vloeiend af, maar een beetje schokkerig. Sluit ik echter de camera met een hdmi kabel op een tv aan dat is het beeld behoorlijk vloeiend, maar helemaal glad lijkt het toch niet te zijn.

Nu ben ik me gaan afvragen of mijn geheugenkaartje toch niet snel genoeg is. Ik heb er een Sandisk Extreme microSDXC 64GB Class 10 U3 UHS-I kaartje in zitten. Schrijfsnelheid is tot 60MB/s. Dat zou snel genoeg moeten zijn. Maar nu ik nog eens goed kijk op de website van Sandisk staat er bij de 64Gb versie van deze kaart dat de schrijfsnelheid tot 40 MB/s is. Wellicht haalt hij dat dus niet altijd en is de schrijfsnelheid toch een bottleneck.
Heb vandaag een Extreme Pro versie van 64 GB bestelt. Ik zal nog laten weten of dat merkbaar verschil oplevert. Volgens Sandisk is de schrijfsnelheid daarvan tot 100 MB/s
Ik heb ook het probleem met mijn fdr-x3000, dat mijn filmpjes schokkerig zijn..terwijl ik gebruik maak van een sandisk extreme plus 64gb, U3, V30.
Schrijfsnelheid tot 95 MB/s.

Ik was echt in de veronderstelling dat ik het juiste geheugenkaartje had gekocht op basis vd specs/reacties welke ik op amazon zag.
Op dit moment film ik op een lagere resolutie...zonder problemen.

Ben benieuwd naar jouw bevindingen mbt je nieuwe geheugenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Hoe bekijk je die video,s , ik ga straks even div opnames maken , kijken hoe de kwaliteit is en hoe het wordt afgespeeld .Ik laat het weten .
Pagina: 1 2 Laatste