Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bekijk de opnames via de pc.
Heb even gedacht dat mijn pc te traag was of de opnames (van 3 minuten) te lang.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2017 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:47
Net terug , alles op hoogste kwaliteit opgenomen , uit de losse hand gefilmd , met de cap clip en met een kleine mono pod .

Bekeken met de camera aangesloten op mn IMac , 4K loopt soepel bij mij , ook als ik een bestand heb geiimporteerd en dan via VLC player afspelen .leuke bijkomstigheid , als je 4K video via VLC afspeelt kan je uit die video een foto halen (rechtermuis ->moment opname) Ziet er dan goed scherp uit .

Stabilisatie werkt goed (geen verschil tussen de 3 verschillende manieren van camera vast houden ) , stuk beter dan ik gewend was maar je blijft toch "het lopen " zien om nog meer een glide cam look te krijgen zal een gimbal moeten worden gebruikt .

Ik heb zelf een Toshiba 128GB micro SD Exceria UHS-I U3 90 MB/s kaart gebruikt .

[ Voor 10% gewijzigd door ramrodwillem op 21-02-2017 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Goed dit te horen. Jouw micro SD-kaartje heeft een minimale schrijfsnelheid van 30MB/s volgens de website van Toshiba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijzonder te lezen dat jij een 128gb kaartje gebruikt.
Terwijl ik ergens las dat de fdr-x3000 geen 128gb ondersteunde...de reden dat ik voor een 64gb kaartje ging...

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2017 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
@ramrodwillem Ik heb de films op drie manieren bekeken:
1. met playmemories software van Sony op computer: niet vloeiend
2. met VLC op computer: bijna vloeiend
3. vanuit camera met hdmi kabel op TV: bijna vloeiend.

Inmiddels een Sandisk Extreme Pro microSD van 64 GB gekocht en uitgeprobeerd:
1. met playmemories software van Sony op computer: niet vloeiend
2. met VLC op computer: vloeiend
3. vanuit camera met hdmi kabel op TV: vloeiend.

De verschillen zijn niet heel groot, maar ik heb bij de memorie pro kaart geen twijfel meer over het vloeiend zijn van de filmopname

• ramrodwillem
Scheelt de kaart snelheid dan veel , omdat hij het nu wel goed lijkt te doen ?

Blijf het waardeloos vinden dat er niet direct een film wordt gemaakt van een TimeLapse , erg omslachtig zoals het nu moet . Of zijn er andere oplossingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Maakt het nog iets uit als ik foto's vanaf een tripod maak of de stabilisatie aan of uit staat ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Politoer
Ik heb inmiddels een weekje met de FDR-X3000R vooral onderwater opnames tijdens het snorkelen gemaakt.
Dat gaat goed, met de speciale scene instelling voor onderwaterfilmen. Het levert natuurgetrouwe kleuren op. Ook bij onderwateropnames tijdens het snorkelen is het aan te raden de actieve trillingscompensatie in te schakelen. Na eerst zonder in te zoomen te hebben gefilmd, blijk mij dat je toch beter tussen de 1.8 en 2.3 kunt inzoomen. het daarmee optredende resolutieverlies kan ik op een HD-TV niet waarnemen.
Afspelen van 4k opnames via wifi levert geen vloeiend beeld op.
Dat lukt wel als je de camera zelf met een hdmi-kable op een TV aansluit.
Met mijn nieuwe Sandisk Extreme Pro 64GB geheugenkaart heb ik geen issues meer met de kwalitiet van de opnames in 4k. Ik sluit echter niet helemaal uit dat die issues er ook niet zouden zijn als ik de eerder aangeschafte Sandisk Extreme microSDXC 64GB Class 10 U3 UHS-I zou gebruiken, nu ik weet dat je voor een vloeiende vertoning van de opnames de camera met een hdmi kabel met de tv moet verbinden. Ik heb dat niet meer uitgetest.

Het overzetten van de opnames heb ik tijdens de vakantie als volgt gedaan. Ik heb het geheugenkaartje in de tablet gestopt en vandaaruit rechtstreeks naar een externe USB-3 harddisk weggeschreven. Omdat je daarna steeds de geheugenkaart in de camera formatteert, moet je op de externe hadrdisk steeds een nieuwe map aanmaken (bijv. op datum of zelfs dagdeel) waarin je de opnames wegschrijft. Die worden namelijk na het formateren steeds vanaf 0001 genummerd. Doe je dat niet, dan loop je het risico dat je de eerder gekopieerde bestanden overschrijft.

Het bewerken van de 4k opnames, bijvoorbeeld het omzetten naar HD resolutie, is een zeer tijdrovend proces. Voor het recoden van 4 clips van in totaal 10 minuten door Premiere Elements 14, had mijn computer 2 uur nodig. Dat leverde een bestand van 2,5 GB op in HD kwaliteit. Best pittig vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een onderwater behuizing gekocht voor mijn AS200v. Merk nu dat er enkel achteraan een opnameknop zit en je het menu dus niet kan bedienen. Bestaat er een mogelijkheid om dit wel te doen ? Of moet je alles eerst correct zetten ? Ik vermoed dat de remote niet waterdicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

----

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2017 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-08 14:55

wickedm3n

Always having fun!

Topicstarter
Zelf heb ik hem van te voren goed ingesteld en zonder remote onder water gegaan.

check wel eerst of je behuizing echt waterdicht is.
ik heb er 1 gehad die lekte aan de knop aan de achterkant.
dus heb toen helaas mijn opnames met de standaard behuizing gedaan die daardoor minder mooi en minder scherp zijn geworden helaas. check ook na 1x filmen op je telefoon of het beeld scherp is voordat je nog een keer gaat.

In progress: VW kever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-10-2024

Rdit

Gewoon, omdat het kan

Weet iemand of dat wat er met de Sony HDR-AS300 aan de hand is? :P

Paar maanden geleden was hij nog bij veel winkels te krijgen en nu is hij alleen bij Coolblue te bestellen,

pricewatch: Sony HDR-AS300R Wit

En als je op de Sony site zelf kijk. staat hij er niet eens meer tussen bij de actions cams!?

https://www.sony.nl/electronics/actiecamera/t/actiecamera

heel apart.. of zijn er veel problemen mee met de HDR-AS300 dat hij er af is gehaald?

[ Voor 11% gewijzigd door Rdit op 12-06-2017 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

Topicstarter
Volgens mij was er niet veel mee aan de hand ik denk alleen dat ze de fdr x1000 meer onder de aandacht willen brengen.
Ook was de as300 niet heel veel beter dan de as50 had ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

Ah oké dat zou ook kunnen ja.

Dacht dat de AS300 de opvolger was van de AS200.
Terwijl de x1000 en de AS200 toch al 2 jaar oud is?
Of bedoel je de x3000?

Je kan ook nog weinig informatie vinden over de AS300. Helaas..
De specs en filmpjes die er zijn van de AS300 zien er wel goed uit.
Ben wel geïnteresseerd in die AS300 :p

Blijft wel raar dat er niks op de Sony site staat. Wel op de .com maar niet op de .nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

Topicstarter
De as300 zal denk ik wel de opvolger zijn van de as200 inderdaad.
En ik bedoelde de x3000 ja.
Zoals ik het zie heeft de as300 een beetje dezelfde specs als de as200 maar met wat nieuwe features. En met live view remote kan je hem nu ook aan en uit zetten volgens mij. Dat is wel handig.
Als je geen 4k wilt filmen dan heb je de x3000 ook niet nodig.
Zelf heb ik de as200 al even en die doet het nog steeds naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

Dat dacht ik ook ja kwa specs.

zit ook te twijfelen tussen de AS200 of de AS300.
maar aangezien nu de AS300 (eerst voor €499 werd aangeboden :O )
en nu €299. dat vind ik een betere prijs ;)
en de AS200 is nu €269.
zal ik voor de AS300 gaan is toch weer 2 jaar jonger ;)

nee 4K filmen hoef niet voor mij perse heb wel een 4K scherm maar om daar nu €200 voor neer te leggen vind ik iets teveel. en zoals Politoer als zei hier boven. is het nog wel erg bewerkelijk om 4K filmpjes in elkaar te flansen :p

bedankt iig voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

Topicstarter
ik denk dat de AS300 zeker een goede aankoop zal zijn voor die prijs.
zorg er wel voor dat je de live view remote erbij hebt. Die werkt echt super goed vind ik.
de R versie dus waar je de link van had gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

ja zeker die moet er bij! :p

vind die RM-LVR3 wel een gaaf ding. ziet er iets beter uit dan de RM-LVR2

en net wat jij zegt die live view is altijd handig. weet je iig wat je filmt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Is er een eenvoudig programma om het fish eye effect uit video of foto,s te krijgen , ik werk met een IMac

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:26
Heb voor het eerst met de as200 onderwater gefilmd met de standaard behuizing en alles was niet scherp. Hier ervaringen met de extra behuizing die te koop is voor onderwater? Baal er van want alles is nu soort van niet bruikbaar. Zodra je boven water gaat is het weer scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

Topicstarter
DJ-Promo schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 17:19:
Heb voor het eerst met de as200 onderwater gefilmd met de standaard behuizing en alles was niet scherp. Hier ervaringen met de extra behuizing die te koop is voor onderwater? Baal er van want alles is nu soort van niet bruikbaar. Zodra je boven water gaat is het weer scherp.
Dit komt mij heel bekend voor! Ik had speciaal voor de vakantie vorig jaar de behuizing met vlakke voorkant omdat beter beeld zou geven inderdaad. Helaas kwam ik er op vakantie achter de die behuizing lek was en dus onbruikbaar. Hierdoor ook de normale behuizing gebruikt en hetzelfde resultaat wat je beschrijft helaas. Ik weet niet waar het aan ligt helaas. Ook heb ik de echte onderwater behuizing hierna niet meer gebruikt om te zien of er verschil is... Ik kan het anders misschien deze vakantie wel even testen in het zwembad misschien.
ramrodwillem schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 17:13:
Is er een eenvoudig programma om het fish eye effect uit video of foto,s te krijgen , ik werk met een IMac

Alvast bedankt
Zelf heb ik vaak de stabilisatie aanstaan waardoor je dit effect veel minder hebt.. Zelf heb ik er geen ervaring mee moet ik zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Stabilisatie heeft toch geen effect op het fish eye effect ....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

Topicstarter
ramrodwillem schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 19:20:
Stabilisatie heeft toch geen effect op het fish eye effect ....?
Volgens mij wel want je beeldhoek word een stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

Topicstarter
DJ-Promo schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 17:19:
Vandaag en vorige week wat opnames gedaan met de "echte" onderwater behuizing van de as200 nu wel hele mooie beelden en alles blijft scherp. Vandaag gebruikt met snorkelen op Elba echt gave beelden. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje;

Laatst is mijn Sony AS200 ongelukkig gevallen op de lens. Dit heeft geresulteerd dat het glas van de lens kapot is gegaan.

Weet iemand of dit makkelijk te vervangen is? En wat de kosten hier van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:43

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Neem eens contact op met Techrepair. Zij doen als ik het goed heb onthouden ook deze reparaties voor Sony.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superdaantje schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:20:
Neem eens contact op met Techrepair. Zij doen als ik het goed heb onthouden ook deze reparaties voor Sony.
Bedankt voor je reactie, ik ga eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:56:
Bijzonder te lezen dat jij een 128gb kaartje gebruikt.
De HDR-AS200V eet ook de 128gig kaartjes, en kan er zelfs naar schrijven. Verder is de HDR-AS200V zo dom dat het weigert om meer te schrijven dan 64gig. Dus je haalt tamelijk weinig toegevoegde waarde uit een 128gig kaart.

Is er nog iemand die het met een oudere Mac (10.9) is gelukt om de firmware van een HDR-AS200V te vernieuwen van 1.00 naar 2.00? Die firmware is alleen voor de RM-LVR2 remote-live-viewer, niet voor de HDR-AS200V zelf.

En is er iemand met 2.00 firmware die mij kan bevestigen danwel ontkrachten dat MP4 bestanden nog steeds op die onhandige omvang van 4.26gig worden gesplitst? Sony waarom niet de standaard 4,000 gig? En dat afbeeldingen nog steeds (of niet meer) in mappen van 3.000 stuks elks worden geschreven? 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door cj1 op 04-05-2018 20:24 . Reden: firmware 2.00 is niet voor de AS200V maar voor de live viewer RM-LVR2 ]

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
De Sony site geeft niet de maximale capaciteit van de geheugenkaarten weer welke gebruikt kunnen worden behalve het type.

pricewatch: Samsung Evo+ V2 MicroSDXC UHS-I 256GB + Adapter

Deze werkt prima in de FDR-X3000(R) en erg goede prijs/kwaliteit verhouding ;)

p.s. Ik heb mijn FDR-X3000R (productiedatum april 2018) inclusief 16GB SDHC (SR-16UX2), extra batterij (NP-BX1), handgreep (VCT-STG1) en opbergcase (Sony travel with ActionCam) voor nog geen 400 euro gekocht tijdens mijn overstap in Singapore 8)7 O-)

p.s. 2 nieuwe firmware is uit: https://www.sony.nl/elect...am-fdrx-series/fdr-x3000r

[ Voor 32% gewijzigd door Pascal Saul op 29-05-2018 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 08:36

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Kan de HDR-AS50 geluid opnemen middels een externe usb microfoon? Of ben ik daarvoor aangewezen op bijvoorbeeld de HDR-AS30?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Even een tip voor de mensen die firmware van hun cam willen updaten via een Mac:
  • Gooi eerst PlayMemories Home van je Mac af, en ga dan pas updaten (eerst driverloader, dan firmware)
Als ik dat eerder wist had ik nu 2 uur extra vrije tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn HDR-AS100V reageert niet meer als ik de "record/enter-knop" achterop de camera indruk.
Alleen af en toe werkt hij, maar meestal niet.
Zijn er anderen die dit probleem ook hebben gehad en hebben opgelost?

Het lijkt alsof het pinnetje dat uit de deksel komt (en in de camera op het kleine zwarte knopje op de achterkant van de camera moet drukken) niet meer "lang genoeg" is.

Als ik de deksel eraf haal en met een paperclip op het zwarte knopje druk, reageert de camera wel.

Ik heb tussen de drukknop en het pinnetje een extra rubbertje geplaatst, zodat het pinnetje meer uitsteekt, maar dat helpt niet. Het lijkt alsof het pinnetje niet goed recht voor het zwarte knopje zit....

Zijn er losse dekseltjes te koop?
Of heeft iemand een oude kapotte camera waarvan het deksel nog heel is?

Bij voorbaat dank voor de reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ha waarde Tweakers. We zijn bezig om wat algemene tips op te stellen qua aankoopadvies voor verschillende producten, dus zo ook actionscams.
Jullie startpost bevat helaas niet heel veel uitgebreide informatie op dit vlak maar de meeste kennis leeft natuurlijk gewoon in het topic. Zijn er Tweakers die zin hebben om input te leveren om wat basale overwegingen op te stellen voor het aankopen van een actionscam? Een lijstje met een paar standaardvragen waar je antwoord op moet hebben om advies te kunnen krijgen zeg maar.
Zo ja stuur mij dan een DM, dan zijn we je alvast eeuwig dankbaar. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBOBOGO
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-08-2024
Hebben net de Sony AS50 geprobeerd en kwamen er achter dat een samsung micro USB kabel van 1 meter niet werkt op de camera. Hebben hier meer mensen last van?
Pagina: 1 2 Laatste