i5 of i7 voor gaming ? Goede game pc ?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Luxicon schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:07:
[...]

Behalve als je Cities Skylines gaat spelen, want ik gebruik daar met een stad van 40.000 inwoners, momenteel 12GB Ram :+ (CPU gebruik: 20 á 30%). (ik heb dat bij andere games nog niet echt nagekeken)
Qua videogeheugen (daar let ik vaak op) kom ik nu meestal net iets onder de 4GB uit bij een resolutie van 2560 x 1440.
Maar hoe weet je dat die 12GB niet puur een gevalletje "if it's there, use it", ipv echt nodig.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Jeroenneman schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:11:
[...]

Maar hoe weet je dat die 12GB niet puur een gevalletje "if it's there, use it", ipv echt nodig.
Dat zou best kunnen, maar ik zag dit zojuist. :)
Dat hoge gebruik komt mede door het gebruik van assets (mods).

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeyden
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02-04-2022
Bedank iedereen voor het helpen en beantworden van mijn vraag en voor alle extra informatie :)

Dit is build die ik deze week bestel:

https://www.alternate.nl/...6d34e5b5fa9152826db9626f2

Als iemand opmerkingen heeft lees ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-06 08:58
Waarom bij alternate? Die winkel is in meeste gevallen te duur, andere winkels als Azerty en Afuture zetten het goedkoper voor je in elkaar.

[ Voor 37% gewijzigd door rickbovenkamp op 16-02-2016 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Toch de i7 ja? Na alle kritiek? Of zat er toch genoeg info tussen wat je zo liet besluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

aeyden schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:56:
Bedank iedereen voor het helpen en beantworden van mijn vraag en voor alle extra informatie :)

Dit is build die ik deze week bestel:

https://www.alternate.nl/...6d34e5b5fa9152826db9626f2

Als iemand opmerkingen heeft lees ik het graag :)
Wauw. En dan serieus een Barracuda schijf? En een CX600M voeding? :')

Lees dit even: https://www.backblaze.com...rive-reliability-q3-2015/

[ Voor 59% gewijzigd door Anonymoussaurus op 16-02-2016 16:15 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeyden
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:15:
[...]

Wauw. En dan serieus een Barracuda schijf? En een CX600M voeding? :')

Lees dit even: https://www.backblaze.com...rive-reliability-q3-2015/
Dus het is beter om geen hdd te nemen? Wat is er trouwens mis mee met de cx600m voeding ? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeyden
CMSTRR schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:10:
Toch de i7 ja? Na alle kritiek? Of zat er toch genoeg info tussen wat je zo liet besluiten?
Ik heb eerlijk gezecht niet veel kritiek meegekregen alleen dat games niet zoveel gebruik maken van hyperthreading. Voor de rest heb ik zelf nog geen idee wat de verschillen zijn. Buiten dat maakt de 130€ verschil niet zo heel veel uit.

Eerlijk gezecht ben ik er nog niet echt wijzer uit :)

[ Voor 3% gewijzigd door aeyden op 16-02-2016 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

aeyden schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:24:
[...]

Dus het is beter om geen hdd te nemen? Wat is er trouwens mis mee met de cx600m voeding ? ^^
Barracuda schijven staan niet bekend om hun "betrouwbaarheid".

Over die CX600 voeding: hij is niet slecht, maar ook niet heel goed. Er zijn betere voedingen geadviseerd in dit topic.

Klopt het trouwens dat je nu de SSD hebt weggelaten? Dat is een zeer onverstandige keuze.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:01
*knip*dit is nergens voor nodig :)

[ Voor 104% gewijzigd door br00ky op 17-02-2016 19:51 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

*knip* laten gaan

[ Voor 93% gewijzigd door br00ky op 17-02-2016 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeyden
rickbovenkamp schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:09:
Waarom bij alternate? Die winkel is in meeste gevallen te duur, andere winkels als Azerty en Afuture zetten het goedkoper voor je in elkaar.
Ik zet hem zelf in elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeyden
Jeroenneman schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:31:
[...]

Barracuda schijven staan niet bekend om hun "betrouwbaarheid".

Over die CX600 voeding: hij is niet slecht, maar ook niet heel goed. Er zijn betere voedingen geadviseerd in dit topic.

Klopt het trouwens dat je nu de SSD hebt weggelaten? Dat is een zeer onverstandige keuze.
Is de cx750m wat beter dan ?
Ik heb de ssd gewoon thuis liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

aeyden schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:54:
[...]

Dat kun je het beste even navragen in het voedingen informatie topic elders hier op het forum.

Volgens mij was de vorige lijn CX voedingen niet zo goed, maar wellicht hebben ze zichzelf verbeterd. Met de RMx lijn zit je in ieder geval altijd goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

aeyden schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:54:
[...]

De hele CX750M lijn is inderdaad niet de beste lijn die Corsair heeft uitgebracht. Buiten dat is 750 watt veels te veel. Neem deze voeding, erg hoge kwaliteit, en nog mooi ook: pricewatch: Corsair RM550x

Ik zie trouwens ook dat je nog geen case hebt.. kan dit kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeyden
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 17:17:
[...]

De hele CX750M lijn is inderdaad niet de beste lijn die Corsair heeft uitgebracht. Buiten dat is 750 watt veels te veel. Neem deze voeding, erg hoge kwaliteit, en nog mooi ook: pricewatch: Corsair RM550x

Thanks, :) uhm de case heb ook al een nzxt s340 razer edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Er is geen test. Dat grafiekje is pure fantasie. Er lijkt niet eens sprake van een synthetische test, laat staan een relevante test.

De daadwerkelijke en dus relevante tests laten zien dat er geen of een marginaal verschil is tussen een i5 en i7 in spellen. Dat is de realiteit van het moment en het is niet onverstandig daar naar te handelen. Voor het verschil in prijs krijg je veel meer performance terug als je dat in een GPU steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

n0isH schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:42:
[...]

CMSTRR heeft wel gelijk, het gaat om 4 poorten.
http://www.digitalspy.com...rift-need-four-usb-ports/

En de functies kloppen ook.
Maar een headset, een oculus muis (touch) en gamepad poort heb je in principe nu ook met gamen. Wat er dan bijkomt is dan de 3d sensor. Ik verwacht niet dat dit veel extra van je processor gaat vragen.

Edit: Ik haal usenames door de war, dit was @CptChaos bedoelt.
Ik zie mezelf echter niet van controllers wisselen, dat werkt dan eerder avrechts. De Touch controller van de Oculus is een handset, bestaande uit twee helften; een voor de ene hand, de ander voor je andere hand, lijkt me stug dat die twee USB-poorten nodig hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-04 21:59
CptChaos schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:47:
[...]
Ik zie mezelf echter niet van controllers wisselen, dat werkt dan eerder avrechts. De Touch controller van de Oculus is een handset, bestaande uit twee helften; een voor de ene hand, de ander voor je andere hand, lijkt me stug dat die twee USB-poorten nodig hebben. :)
Ik vind het ook gek klinken maar in de link die ik in mijn post had gezet staat het volgende:
"So what is the quartet of ports used for exactly? Oculus VR founder Palmer Luckey explains: "This assumes using Touch and an Xbox One gamepad at the same time."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat wordt ook in deze Reddit gezegd: https://www.reddit.com/r/...d_specs_have_been/cy2kimi 'voor de volledige ervaring'. Geen idee hoe ze de Touch controller dan met een controller willen combineren. ;) Dus ik denk dat het in de praktijk zo zal zijn, dat je of de Touch of de XONE controller gebruikt en dan dus wisselt, zonder ze los te hoeven halen. En uiteindelijk speel je dan toch met de controller die je het fijnste vind spelen, waardoor je de ander loshaalt. :)

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 16-02-2016 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
CptChaos schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:40:
[...]
Dan nog verwacht ik het eigenlijk niet. De i5 heeft best veel power. Ik denk dat een i5 dat makkelijk aankan. Daarnaast bestaat hyperthreading al heel lang (15+ jaar of zo al intussen) en wordt het eigenlijk maar nauwelijks gebruikt.
Dat mag je best vinden. Maar het blijft natuurlijk koffiedik kijken (geldt ook voor mij natuurlijk). We gaan het binnenkort zien.
CptChaos schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:40:
[...]
En zoals eerder aangehaald, hoeft het niet altijd een performance increase te betekenen. :)
Daar ben ik mij volledig van bewust en ontken ik ook nergens. :)
Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:43:
[...]

Dat is aardig, maar mist tegelijk het punt een beetje :P
Nee hoor, je punt was allang duidelijk.
[...]

Het verhaal is juist dat hyper-threading niet per definitie meer performance oplevert. Het moet wel stroken met de workload. Of extra hardware een dergelijke workload oplevert is de vraag
Nogmaals, daar ben ik mij volledig van bewust en ontken ik ook nergens. :)
[...]

Veel mensen lijken te denken dat hyper-threading moar power is, maar dat is dus niet zo. Als wat je doet onder de motorkap bepaalde eigenschappen heeft kan het een voordeel opleveren. Dat is een hoop voorbehoud dat vaak over het hoofd gezien wordt.
Klopt, maar in dit topic was het inmiddels wel duidelijk dat de huidige games weinig tot niets doen met HT. ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ChojinZ schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:21:
Klopt, maar in dit topic was het inmiddels wel duidelijk dat de huidige games weinig tot niets doen met HT. ;)
Ik zie het toekomstige games eigenlijk ook zo gauw niet doen omdat het voor die games gewoon weinig meerwaarde heeft, imo.

Of beter gezegd; ik denk dat VR enkel goed werkt een bepaalde genre games en dan is het ook nog maar de vraag in hoeverre ze VR support willen gaan doen.

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 16-02-2016 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

CptChaos schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:26:
[...]
Ik zie het toekomstige games eigenlijk ook zo gauw niet doen omdat het voor die games gewoon weinig meerwaarde heeft, imo.

Of beter gezegd; ik denk dat VR enkel goed werkt een bepaalde genre games en dan is het ook nog maar de vraag in hoeverre ze VR support willen gaan doen.
Sorry, maar dit klinkt meer als stille hoop dan logica. Want als HT nut heeft met sommige programma's kan het net zo goed nut hebben in games.. Dat het niet veel gebruikt is is een ander verhaal. Je las er ook nooit over. Met DX 12 is het een ander verhaal. Zojuist in mijn benchmarks zichtbaar, maar ook in tests online. Synthetisch of niet ... het is enig tastbaarheid.
Dit zal niet betekenen dat een i5 niet profiteert van de voordelen van DX12. Alles en iedereen profiteert.. maar het heeft schijn dat HT en 6-12 core processors nóg meer baat hebben hierbij. Als je dan ziet hoe de GPU aangesproken en ondersteund wordt door de CPU ..dus de API's en de draw calls - dan beloofd dat veel goeds en klinkt het niet alleen mooi - maar kan dit ook gewoon bewerkstelligd worden. Sterker nog, de hele insteek van dx12 is wat ik zojuist allemaal typ.
Maar ik blijf het niet elke keer opnieuw typen totdat het doordringt bij iemand.. haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CMSTRR schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:35:
Sorry, maar dit klinkt meer als stille hoop dan logica. Want als HT nut heeft met sommige programma's kan het net zo goed nut hebben in games.. Dat het niet veel gebruikt is is een ander verhaal. Je las er ook nooit over. Met DX 12 is het een ander verhaal. Zojuist in mijn benchmarks zichtbaar, maar ook in tests online. Synthetisch of niet ... het is enig tastbaarheid.
Dit zal niet betekenen dat een i5 niet profiteert van de voordelen van DX12. Alles en iedereen profiteert.. maar het heeft schijn dat HT en 6-12 core processors nóg meer baat hebben hierbij. Als je dan ziet hoe de GPU aangesproken en ondersteund wordt door de CPU ..dus de API's en de draw calls - dan beloofd dat veel goeds en klinkt het niet alleen mooi - maar kan dit ook gewoon bewerkstelligd worden. Sterker nog, de hele insteek van dx12 is wat ik zojuist allemaal typ.
Maar ik blijf het niet elke keer opnieuw typen totdat het doordringt bij iemand.. haha.
Ik zie VR geen meerwaarde bieden bij bijvoorbeeld RTS games. Of games als Hearthstone, Dota, LoL en dergelijken en er zullen vast nog meer games / genres zijn. Optimaal VR gebruiken kan dus alleen in bijvoorbeeld games als The Witcher, Assassin's Creed, Call of Duty, Battlefield, Fallout, GTA en dergelijken. Er zullen vast nog wel meer games en genres zijn, ik noem nu enkel wat voorbeelden. Geen idee wat daar stille hoop aan is. :) Lijkt mij echt vrij logisch. Wellicht was ik daarin in mijn vorige post wat onduidelijk.

Voor wat betreft HT(T); dat bestaat al 15 jaar en wordt nog altijd niet heel veel gebruikt (zowel voor desktop apps als games niet), waarom zou dat in de (nabije) toekomst nu dan wél veranderen? En tel daar dan ook nog eens bij op, dat een performance increase dankzij HT(T) niet gegarandeerd is. Wie weet is dat al eens getest bij diverse games en kwam er gewoon naar boven, dat het voor games gewoon geen meerwaarde heeft, dan zou ik het ook niet supporten / inbouwen 'omdat het kan' terwijl je er amper iets mee opschiet (of misschien zelfs inleverd), maar er - als ontwikkelaar - wel veel tijd (en dus geld) er in moet steken. Terwijl game ontwikkelaars al zo onder tijdsdruk staan. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 16-02-2016 22:52 . Reden: Mijn bericht wat uitgebreid aangaande VR en HT(T). ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:55
HT wordt prima gebruikt door games, vergelijk maar eens een pentium met een i3.

Dat je het verschil tussen een i5 en i7 niet altijd goed merkt komt omdat 90% de i5 de bottleneck al niet is (je hebt dan niks aan meer cpu power), die 10% zie je vaak gelijk een 20% fps increase (en wordt HT dus wel degelijk gebruikt).

Of een i7 een goede investering is verschilt heel erg per gebruiks scenario, maar compleet nutteloos is hij niet, ook niet voor gamers.
Daarnaast heeft de i7 natuurlijk een (fors) hogere kloksnelheid vanuit de fabriek, ook dit merk je niet bij alle games omdat meestal een 'trage' i5 al geen bottleneck vormt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeyden
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 17:17:
[...]

De voeding die jij aan raad heeft 50 minder watt ? Is meer niet beter ?? Sorry als het een domme vraag is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

aeyden schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 07:21:
[...]

De voeding die jij aan raad heeft 50 minder watt ? Is meer niet beter ?? Sorry als het een domme vraag is :)
Er bestaan geen domme vragen ;). Je kunt er immers van leren :).

Je systeem gebruikt maar maximaal 400 watt aan load. Je hebt dus aan 550 watt, meer dan voldoende.

XOV PSU Calculator component list

Motherboard: Desktop
Socket: Socket LGA 1151
CPU: 1 x Intel Core i7-6700K 4000 MHz Skylake-S
Memory: 1 x 4GB DDR4 Module
Video Card: 1 x AMD Radeon R9 390
Storage: 1 x SSD
Storage: 1 x SATA 7200 RPM
Load Wattage: 407W
Recommended Wattage: 457W
Note: Standard keyboard, mouse, and 8 hours of computer utilization per day already included in calculations.
Generated by eXtreme PSU Calculator 2016-02-17 01:45:10

Is meer niet beter? Nee. Het gaat immers om de interne componenten van een voeding. Meer watt betekent niet dat de kwaliteit ook direct beter is. Het is namelijk ook niet echt bepaald goed voor je voeding, om maar 10 % belast te worden (als je bijvoorbeeld een 600 watt PSU hebt).

[ Voor 29% gewijzigd door Anonymoussaurus op 17-02-2016 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeyden
Anonymoussaurus schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 08:48:
[...]

Er bestaan geen domme vragen ;). Je kunt er immers van leren :).

Je systeem gebruikt maar maximaal 400 watt aan load. Je hebt dus aan 550 watt, meer dan voldoende.

XOV PSU Calculator component list

Motherboard: Desktop
Socket: Socket LGA 1151
CPU: 1 x Intel Core i7-6700K 4000 MHz Skylake-S
Memory: 1 x 4GB DDR4 Module
Video Card: 1 x AMD Radeon R9 390
Storage: 1 x SSD
Storage: 1 x SATA 7200 RPM
Load Wattage: 407W
Recommended Wattage: 457W
Note: Standard keyboard, mouse, and 8 hours of computer utilization per day already included in calculations.
Generated by eXtreme PSU Calculator 2016-02-17 01:45:10

Is meer niet beter? Nee. Het gaat immers om de interne componenten van een voeding. Meer watt betekent niet dat de kwaliteit ook direct beter is. Het is namelijk ook niet echt bepaald goed voor je voeding, om maar 10 % belast te worden (als je bijvoorbeeld een 600 watt PSU hebt).
Thanks dan pas ik dat nog even aan, nog iets anders aan temerken ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

aeyden schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:45:
[...]

Thanks dan pas ik dat nog even aan, nog iets anders aan temerken ? :)
Zou je me het meest recente lijstje kunnen sturen? Met voorkeur een lijstje zoals beschreven staat in de Handleiding Pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeyden
Anonymoussaurus schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:46:
[...]

Zou je me het meest recente lijstje kunnen sturen? Met voorkeur een lijstje zoals beschreven staat in de Handleiding Pricewatch.
Dat ging een stuk makelijker dan ik dacht.
Case ssd en cooler heb ik al

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 369,95€ 369,95
1MSI Z170A GAMING PRO€ 149,95€ 149,95
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 354,-€ 354,-
1Seagate Barracuda 7200.12 ST31000524AS, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2666C16€ 55,95€ 55,95
1Corsair RM550x€ 92,95€ 92,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.022,80

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-06 16:25
Let wel op met je huidige koeler dat de skylake cpus kwetsbaarder zijn! Sommige mensen hebben hun cpu gesloopt door de koeler te strak te monteren! Veel cpu koeler fabrikanten bieden alternatieve bevestigingscomponenten. Als je slim bent mail je de fabrikant voor extra info of materiaal hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

aeyden schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:03:
[...]

Dat ging een stuk makelijker dan ik dacht.
Case ssd en cooler heb ik al

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 369,95€ 369,95
1MSI Z170A GAMING PRO€ 149,95€ 149,95
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 354,-€ 354,-
1Seagate Barracuda 7200.12 ST31000524AS, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2666C16€ 55,95€ 55,95
1Corsair RM550x€ 92,95€ 92,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.022,80
Zoals ik eerder zei: zou ik GEEN Barracuda schijf nemen. Als je data je lief is, neem je geen Barracuda haha. Alhoewel dat per gebruiker verschilt hoor. Ik zou gewoon alsnog een andere nemen. Deze bijvoorbeeld:

pricewatch: Toshiba DT01ACA100, 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeyden
Anonymoussaurus schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:09:
[...]

Zoals ik eerder zei: zou ik GEEN Barracuda schijf nemen. Als je data je lief is, neem je geen Barracuda haha. Alhoewel dat per gebruiker verschilt hoor. Ik zou gewoon alsnog een andere nemen. Deze bijvoorbeeld:

pricewatch: Toshiba DT01ACA100, 1TB
Thanks dan verander ik die :) voor de rest is het zo in orde, En dat ie zo in elkaar gebouwt kan worden. Trouwens is een antistatische polsband nodig ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

aeyden schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:13:
[...]

Thanks dan verander ik die :) voor de rest is het zo in orde, En dat ie zo in elkaar gebouwt kan worden. Trouwens is een antistatische polsband nodig ?
Niet per se :). Je kunt jezelf ook elektrisch ontladen, door een aantal seconden je vinger tegen het ijzeren puntje van het stopcontact te drukken (https://www.conrad.nl/med...6/620602_BB_00_FB.EPS.jpg).

Voor de rest ziet het er keurig uit :). Succes alvast met bouwen! En veel plezier d:)b.

[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 17-02-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeyden
Anonymoussaurus schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:16:
[...]

Niet per se :). Je kunt jezelf ook elektrisch ontladen, door een aantal seconden je vinger tegen het ijzeren puntje van het stopcontact te drukken (https://www.conrad.nl/med...6/620602_BB_00_FB.EPS.jpg).

Voor de rest ziet het er keurig uit :). Succes alvast met bouwen! En veel plezier d:)b.
Hehe, dan doe ik dat thanks alot :) is er trouwens nog een speciaale koelpasta die ik nodig zou hebben ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

aeyden schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:21:
[...]

Hehe, dan doe ik dat thanks alot :) is er trouwens nog een speciaale koelpasta die ik nodig zou hebben ?
Welke CPU koeler heb je thuis liggen? Heb je die nieuw gekocht? Dan zit er namelijk koelpasta bij volgens mij. Bij elke build wordt er koelpasta meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeyden
Anonymoussaurus schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:22:
[...]

Welke CPU koeler heb je thuis liggen? Heb je die nieuw gekocht? Dan zit er namelijk koelpasta bij volgens mij. Bij elke build wordt er koelpasta meegeleverd.
Ik heb nog een standaart koelpasta van coolermaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

aeyden schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:26:
[...]

Ik heb nog een standaart koelpasta van coolermaster
Ik begrijp je niet helemaal. Je hebt dus nog een standaard koeler, met Coolermaster koelpasta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeyden
Anonymoussaurus schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:27:
[...]

Ik begrijp je niet helemaal. Je hebt dus nog een standaard koeler, met Coolermaster koelpasta?
Ja de 212 evo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Oke. Dat is geen slechte koeler. Heb je die nieuw aangeschaft? Zo ja, dan zit er een tubetje koelpasta bij. Je moet de volgende hoeveelheid er op doen. Een beetje uitsmeren, en dan kan de koeler er op.

http://www.pc-helpforum.b...24526-1417704888,5301.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aeyden
Anonymoussaurus schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:33:
[...]

Oke. Dat is geen slechte koeler. Heb je die nieuw aangeschaft? Zo ja, dan zit er een tubetje koelpasta bij. Je moet de volgende hoeveelheid er op doen. Een beetje uitsmeren, en dan kan de koeler er op.

Ok thanks, dan is mn build zo wel compleet en ga ik de onderdelen vandaag nog bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-04 21:59
aeyden schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:37:
[...]

Ok thanks, dan is mn build zo wel compleet en ga ik de onderdelen vandaag nog bestellen
Niet koelpasta uitsmeren, het beste resultaat krijg je door gewoon de pasta zich te laten verdelen door het monteren en aandrukken van de koeler.

Mensen gebruiken op verschillende manieren koelpasta en geen enkele is perse het beste maar zelf uitsmeren geeft de meeste kans op ongelijke verdeling. Gebruik ook vooral niet te veel pasta anders gaat het juist weer de warmteoverdracht belemmeren.

YouTube: How Thermal Compound Spreads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Anonymoussaurus schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:33:
[...]

Niet uitsmeren, en de hoeveelheid op die foto is al 3 a 4x te veel.

Breng letterlijk de hoeveelheid van 1 rijstkorrel aan en druk de koeler er gelijkmatig op. Vervolgens draai je de schroeven kruislings in (rechtsboven/rechtsonder en dan linksboven en linksonder).

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 17-02-2016 12:01 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

D4NG3R schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:00:
[...]

Niet uitsmeren, en de hoeveelheid op die foto is al 3 a 4x te veel.
Te veel maakt niet heel veel uit... Zolang het maar niet op het moederbord of op de pinnen komt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Te veel maakt juist veel uit, je bent je er van bewust dat koelpasta puur dient om de kleine onevenheden tussen de 2 oppervlakten op te vullen? Te veel isoleert de boel namelijk.

Uitsmeren wil je daarnaast vermijden omdat dit luchtbubbels veroorzaakt, wat isoleert nog beter als een veel te dikke laag koelpasta? Stilstaande lucht.

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 17-02-2016 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
D4NG3R schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:02:
[...]

Te veel maakt juist veel uit, je bent je er van bewust dat koelpasta puur dient om de kleine onevenheden tussen de 2 oppervlakten op te vullen? Te veel isoleert de boel namelijk.

Uitsmeren wil je daarnaast vermijden omdat dit luchtbubbels veroorzaakt, wat isoleert nog beter als een veel te dikke laag koelpasta? Stilstaande lucht.
In theorie heb je gelijk, in de praktijk merk je daar echter weinig van. Teveel pasta word vanzelf verwijderd door de koeler goed vast te draaien. De overtollige pasta word er vanzelf uitgeperst. Zit er nog teveel pasta tussen de IHS en de koeler? Dan zit waarschijnlijk je koeler niet strak genoeg.

Risico met teveel pasta is wel dat het er aan de zijkant van de koeler word uitgeperst en je een rondom de koeler een troep krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

ChojinZ schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:56:
Zit er nog teveel pasta tussen de IHS en de koeler? Dan zit waarschijnlijk je koeler niet strak genoeg.
Veel mensen draaien de koeler dan ook niet strak genoeg aan. ;)

Mijn standaard handeling bij nieuwe PC's met een losse koeler is dan ook altijd om het koelblok te installeren en zo fatsoenlijk mogelijk aan te draaien, de processor vervolgens even warm te laten draaien met een benchmark oid en daarna het koelblok nogmaals strak te draaien. Koelpasta spreid wat makkelijker als deze warm is, en vaak kan je zonder moeite de schroeven nog een stukje verder aandraaien.

[ Voor 41% gewijzigd door D4NG3R op 17-02-2016 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:00

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:De inmiddels behoorlijk offtopic discussie over HT en games kan verder gevoerd worden in HT en gaming.
Pagina: 1 2 Laatste