Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Battalion 1944

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 8.155 views

• oViechiel
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 20-05 11:03
quote:
unfor schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:25:
Ik ben een kickstarter backer, vooralsnog ben ik nog niet overtuigd door de laatste trailer.
De tijd zal het leren. :)

[video]
Heb je toegang tot de alpha?

Speelt verbazingwekkend goed naar mijn mening.

Even afwachten hoe de verschillende modus spelen - daarnaast moeten de maps nog goed zijn. Al heb ik het idee dat ze niet bang zijn om die te veranderen.

Wanbeleid is ook beleid.

• muusq
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14:34
Op de twitter van enkele developers zijn een aantal gameplay fragmenten te vinden, zie:

https://twitter.com/brammertron

&

https://twitter.com/HowardPhilpott

Tevens is er dit weekend (20 t/m 22 jan) nog een betaweekend voor de Early Acces launch op 1 februari, er is geen NDA op de beta, dus hopelijk kunnen streamers (zoals 'Shroud') Battalion 1944 mooi op de kaart zetten.

• muusq
Eerste beta keys zijn inmiddels verzonden. (lucky me :D)

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:15
Ik heb hem ook ontvangen :) vanmiddag maar eens kijken!

Steam - BFV - Apex

• Beavbusi
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 23:25
Ik heb niks :(

• Daradius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 15:12
helaas zit ik er ook niet bij :(. Nevermind, hij komt net binnen !! :D

Daradius wijzigde deze reactie 19-01-2018 15:25 (41%)

• oViechiel
Er worden veel keys weggegeven op de officiële Discord!

Beta Dates:
January 19th 18:00(GMT) to January 20th 06:00(GMT)
(Everybody who already has a key and influencers)
January 20th 18:00(GMT) to January 22nd 06:00(GMT)
(everybody who got access to the closed beta)

oViechiel wijzigde deze reactie 19-01-2018 15:50 (67%)

Wanbeleid is ook beleid.

• muusq
edit: lolz ik kan niet lezen.

muusq wijzigde deze reactie 19-01-2018 16:02 (76%)

• Johnnnygoud
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
quote:
oViechiel schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:48:
Er worden veel keys weggegeven op de officiële Discord!

Beta Dates:
(Everybody who already has a key and influencers)
(everybody who got access to the closed beta)
Klopt, thanks voor de tip.
Key bemachtigd.
Zou vanavond na een play sessie wel vertellen hoe de game is.

• fevo-1190
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 09:43
Is er al iets bekend over de release?
Ik heb een gouden tijd gehad met cod1 .. hopelijk kunnen ze weer zoiets maken!

• muusq
1 februari launched Early Acces versie van de game voor een luttele 15 euro.

Nu enkele games gespeeld in de beta, t'is precies waar ik op hoopte. Zeer nice.

• Johnnnygoud
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
Game loopt als een malle.
Nog wel jammer dat om de map je opnieuw moet connecten. Je hebt nu arcade(ctf/dom/TDM) en competitive mode. Eenmaal de rondes voorbij moet je weer opnieuw zoeken na een potje. Zie wel optie server browser staan dus dat zou uiteindelijk wel goed komen.
Wapens klinken echt zoals cod1 tijdperk en het voelt ook allemaal zo aan. Maps zijn niet al te gedetailleerd dus op oudere pc's zou de game denk ik wel als nog super lopen.
1 februari maar gelijk de early acces halen op steam. De beta heeft mij naar 1,5uur gamen toch echt overtuigd.

Johnnnygoud wijzigde deze reactie 20-01-2018 00:13 (12%)

• Gekke Jantje
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 19:49
Ik krijg de game helaas niet opgestart en de melding "the game Client is out of date"

Gekke Jantje wijzigde deze reactie 20-01-2018 09:04 (17%)

Asrock Z370 Extreme4 i7 8700k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Pro 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• unfor
quote:
Gekke Jantje schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 08:58:
Ik krijg de game helaas niet opgestart en de melding "the game Client is out of date"
herstart steam, je mist een update.

Steam - BFV - Apex

• Gekke Jantje
quote:
unfor schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:28:
[...]
herstart steam, je mist een update.
Gedaan maar er komt geen update binnen. Het gaat om de Test server waar van ik gisteren een key kreeg bij de buren.

Edit

De game nog eens verwijderd en geïnstalleerd maar ik hou het zelfde probleem.

Gekke Jantje wijzigde deze reactie 20-01-2018 10:15 (13%)

Asrock Z370 Extreme4 i7 8700k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Pro 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• Daradius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 15:12
quote:
Gekke Jantje schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:33:
[...]

Gedaan maar er komt geen update binnen. Het gaat om de Test server waar van ik gisteren een key kreeg bij de buren.

Edit

De game nog eens verwijderd en geïnstalleerd maar ik hou het zelfde probleem.
Beta is momenteel niet bezig. Hij begint vanavond weer rond 7 uur :)

Beta Dates:

Daradius wijzigde deze reactie 20-01-2018 10:44 (12%)

• Gekke Jantje
Stomme ik. Ik maak er vanavond om 7 uur tijd voor vrij. Bedankt voor de duidelijke opheldering.

• Loch
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 18-05 15:31
Na het spelen van alle alpha's vind ik dat ze in de huidige beta n flinke sprong hebben gemaakt. Game loopt soepeler dan ooit, strak en steady 200 fps op ultra settings ( 8700k, gtx1080 though).

Wapens voelen nog zwaar unballanced en overpowered.

Het eco/cards systeem voelt goed aan, maar moet wel verbeterd worden, als je 5 rondjes hebt verloren kan je beter stoppen met spelen, want je kan alleen nog maar default gun/card pakken. Niet dat je n (cslike) eco rondje kan doen en daarna weer cards hebt.

Al met al veel potentie. Veel oud cod2/4 spelers zijn al massaal ingestapt.
Heb gehoord dat ESL al n flink prijzenpot heeft klaar staan voor dreamhack (geen bron though)

• murnn
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 06-02 13:56
Heeft er iemand toevallig nog een key over? Kan er maar geen bemachtiging..

• tumtum100
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17:55
quote:
murnn schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:08:
Heeft er iemand toevallig nog een key over? Kan er maar geen bemachtiging..
Er worden vandaag voordat de beta start nog keys verstuurd door de developers dus misschien heb je nog geluk.

i7-8700K CPU, NZXT Kraken X62, G.Skill Trident Z RGB F4-3000 16GB, Samsung Spinpoint F3 1 TB,Samsung 960 EVO 250GB, MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G, MSI Z370 Gaming Pro Carbon, Fractal Design Define C Window, Corsair RM650x Zwart, NZXT Hue+

• Belecthor
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 12-04 11:24
Het ziet er een beetje uit als CoD/CS, maar dan in WW2.

• Michaelg
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19:47
Hmm ik krijg nog steeds de melding client out of date. Volgens mij zou de beta nu toch live moeten zijn?

PSN: Sasha1103 iRacing Profiel

• Paulus07
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
key binnen :D installing de game.....

Kan alleen geen mp potje vinden/starten :(

Paulus07 wijzigde deze reactie 20-01-2018 20:21 (38%)

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

• Pherox006
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
Iemand nog een reserver key? :(

• Paulus07
  • Niet online
pffff ik begin oud te worden en traag merk ik wel met dit soort games :P

• muusq
quote:
Michaelg schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:54:
Hmm ik krijg nog steeds de melding client out of date. Volgens mij zou de beta nu toch live moeten zijn?
Steam even opnieuw opstarten en de update binnenhalen.

• muusq
quote:
Loch schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:57:
Het eco/cards systeem voelt goed aan, maar moet wel verbeterd worden, als je 5 rondjes hebt verloren kan je beter stoppen met spelen, want je kan alleen nog maar default gun/card pakken. Niet dat je n (cslike) eco rondje kan doen en daarna weer cards hebt.
Benieuwd hoe ze dit gaan balancen, imo zijn de default kaarten wel sterk genoeg.

• mierenmepper
  • Laatst online: 21:26
quote:
muusq schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 22:23:
[...]

Benieuwd hoe ze dit gaan balancen, imo zijn de default kaarten wel sterk genoeg.
ik vind de wapens niet echt balanced..voor axis en allies kar vs garand is mwah

• wsLy
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20-05 19:26
quote:
Belecthor schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 16:46:
Het ziet er een beetje uit als CoD/CS, maar dan in WW2.
Het is dan ook voor een gedeelte gebaseerd op CoD2 he...

Stichting Hobbyserver

• fevo-1190
Is er al ieta gelekt van een verwachte release op zowel console als pc?

• wsLy
quote:
fevo-1190 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 10:10:
Is er al ieta gelekt van een verwachte release op zowel console als pc?
Als je de roadmap op hun website bekijkt dan kom je erachter wanneer de release zal zijn, eind 2018 / begin 2019. Dit was overigens het eerste zoekresultaat op google...

Q1 2018: Early Access Release
SPRING Q1 UPDATE: THE STABILITY UPDATE
At release to Early Access, we will inevitably find bugs. The team will be focusing their efforts on fixing existing issues that the community find, making sure EVERYONE can play our existing content, before we move on to the new content.

Stability & Performance improvements, fixing stabilisation issues, making sure the game is playable for EVERYONE
  • Map In our first major update we will release a new map to both casual & competitive rotations
  • FeatureOffline LAN Support across all modes
  • EventTwitch AMA with Brammertron & KingHoward on the future of Battalion 1944
  • Regular Fixes & Patches
Q2 2018: After Early Access Release
SUMMER Q2 UPDATE: THE CONTENT UPDATE
Providing a successful Early Access Launch, we are excited to support our first official ‘major’ LAN tournament. At the same time we’ll be releasing new and exciting content designed to diversify and reinvigorate the Battalion gameplay experience.
  • EventFirst official LAN Tournament
  • Arcade Map New map focused on Capture the Flag and Domination
  • Competitive Map Announcing Soon
  • Large Map Support Maps aimed at bigger player sizes
  • Weapon Two New Undisclosed Weapons
  • Regular Fixes & Patches
Q3 2018: Autumn Update
AUTUMN Q3 UPDATE: THE COMPETITION UPDATE
It’s time for us to get serious about esports. By Q3 we will have balanced the gamemode and correlated all of your feedback to create an excellent competitive game. Here’s what we plan to add and improve for the competitive experience
  • Event Second Official LAN Tournament
  • Competitive Map Announcing Soon
  • Feature Spectator Mode Overhaul for Esports
  • Feature ‘Clanwars’ Launches – In-game clan system for scrims, ladders and competitions with high tick servers
  • Regular Bug Fixes & Patches
Q4 2018: Winter Update
WINTER Q4 UPDATE: THE BEGINNING
After one year of playing, refining and improving Battalion’s intricacies with the community. We will be hitting Steam as a fully released title. At this point, the price of the game will increase. This final update to early access will not be the last update. It is the beginning of Battalion’s life as a full blown competitive game.
  • Feature Theatre Mode
  • Feature New HUD / UI
  • Casual Map Announcing Soon
  • General Fixes & Patches ready for full release!
2019: Future Plans
FULL RELEASE TO STEAM
Unannounced Free DLC

Stichting Hobbyserver

• cptbuttlick
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 21-05 18:03

cptbuttlick

i7 6700K ,Zotac Gtx1080Ti Mini

Hoop dat deze de bom word.

• fevo-1190
@wsLy Je maar console release word niks gemeld?
Haal alleen uit dat verhaal release 2019 op steam.
Aangezien ik niet meer op de pc game is voor mij console belangrijker.

• Flavius
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:47
quote:
fevo-1190 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:58:
Je maar console release word niks gemeld?
Haal alleen uit dat verhaal release 2019 op steam.
Aangezien ik niet meer op de pc game is voor mij console belangrijker.
Dan heb je denk ik simpelweg pech. Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet zo snel een consoleversie. Lees je even in over het verleden van de makers en wat hun motiveert om dit spel te maken dan begrijp je misschien ook waarom.

• wsLy
quote:
Flavius schreef op zondag 21 januari 2018 @ 12:02:
[...]
Dan heb je denk ik simpelweg pech. Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet zo snel een consoleversie. Lees je even in over het verleden van de makers en wat hun motiveert om dit spel te maken dan begrijp je misschien ook waarom.
Hij gaat wel komen voor consoles, PS4 en XboxOne. Maar de focus ligt op PC volgens mij, dus console release zal pas na de Steam release zijn gok ik zo. Mag ook wel weer eens :) teveel spellen ligt tegenwoordig de focus op de console versies en de PC wordt dan opgescheept met een versie die niet lekker speelt.

Stichting Hobbyserver

• MisterChaoSs
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 07:53

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Gisteren uurtje of 3 gespendeerd en MAN wat vind ik dit heerlijk wegspelen. Nostalgie, niet normaal. De gameplay (lees: manier van schieten en bewegen) voelt echt fantastisch aan.

Pro's:
- Schieten werkt heerlijk, met name de bolt action en M1 Garand vind ik fantastisch
- Automatische wapens hebben van afstand minder kans dan bovengenoemde wapens
- (tot dusver) redelijk non-salty en vriendelijke community (zal nog wel vernaderen gok ik...)
- Simplistisch, in goede zin. Geen customization, standaard kits, simpel ingame ecomodel (wapens 'kopen'/ kits kiezen)
- Hitreg is (zeker voor beta tegenwoordig) erg fijn en is voor mij tot dusver niet frustrerend
- Nades gooien werkt lekker, als je het eenmaal doorhebt
- Snel bewegen en arcade accuracy zorgen ervoor dat je de game eenvoudig oppakt (zeker met wat FPS ervaring) maar biedt naar verwachting ook uitdaging op hogere niveau's.

Cons:
- nog geen microfoon support, vind ik beetje raar als je je game zo 'competitive' en 'e-sport' in de markt zet.
- geen sneltoetsen/kreten voor je teammates i.p.v. microfoon gebruik
- in het begin van de match kunnen nades van de een naar de andere kant gegooid worden, met de bijbehorende frustrerende kills/deaths tot gevolg
- Soms wat onoverzichtelijk mapdesign, mag wat minder 'troebel' imo, zodat je elkaar iets beter ziet
- Spelers mogen iets duidelijker zichtbaar, maar zal waarschijnlijk kwestie van wennen zijn
- Liggen (nog) totaal geen fan van. Ben er nog niet over uit of dit er van mij uit mag. Biedt op sommige plekken teveel voordeel

Ik ga de game zeker kopen en hoop vanavond nog flink wat potjes te kunnen spelen.

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

• SebasRe
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 18:48
Ik laat de game voorlopig nog even liggen. Op zich lijkt het mij een game met potentie, maar ik heb gisteren een middagje gespeeld en vond het toch wat tegenvallen.

Ik kreeg in eerste instantie het gevoel van vroeger terug: Enemy Territory en CoD2 (iets wat de makers volgens mij ook beogen). Een goed gevoel vond ik! Maar naar mate ik de game meer speelde werd mij toch het spelplezier ontnomen. Een aantal keer ging ik door een voor mij onrechtvaardig gevoel dood. De tegenstander zag mij wel, maar ik had deze onmogelijk kunnen zien. Wellicht dat dit met de netcode te maken heeft? Time-to-kill is wat mij betreft ook veel te kort. Je hebt geen kans om je eventueel gemaakte fout te herstellen. De trickshots, no-scope's etc. kwamen verder ook mijn neus uit. JackFrags maakte hier in zijn filmpje van gisteren nog een goede opmerking over rond 10:40:

Een potje competetive gespeeld daarna. Het niveau ligt hier een stukje hoger (logisch). Ik zat helaas in het team dat aan de verliezende hand was. Mede-spelers zeer salty: 'Ik kan mij niet voorstellen dat mensen niet met een muis om kunnen gaan' en vele andere salty opmerkingen. Was overigens niet tegen mij gericht.

Al met al kreeg ik een goed gevoel in het begin, maar door enkele facetten laat ik de game voorlopig nog links liggen. Een game die potentie heeft, wellicht in de toekomst voor mij?

• Paulus07
  • Niet online
Ik skip hem ook. Hoeveel uren ik vroeger ook in COD2 heb gestoken (belachelijk veel :P) keek ik uit naar een ww2 shooter. Echter ben ik na al die jaren nu wel klaar met al het bunny hoppen en quickscopen.

• oViechiel
@MisterChaoSs Ingame Voip gaat er komen, zat alleen nog niet in de beta.

De maps zijn al veel aangepast sinds de Alpha, op een positieve manier.

@SebasRe Ik snap het standpunt van JackFrags maar naar mijn mening is dit spel voor 90% gericht op competitieve spelers. Daarnaast hinten de developers ook veel naar esports en toernooien.

Natuurlijk spreekt dit het merendeel van de gamers niet aan moet voor een select groepje is dit spel heel interessant. In feite een 'gat in de markt':
- CSGO pro worden zit er voor de meeste niet in, tenzij je jong begint en een berg talent hebt.
- CoD komt niet eens in de buurt (oude engine, geen support vanuit de devs, gekke killstreak onzin)
- Quake (zie hetzelfde als CSGO, klein gezelschap die hier in de top speelt)
- Rainbow Six Siege - heel tof spel, maar op hoog niveau is de meta nagenoeg niet bij te houden - daarnaast vinden spelers de destruction te uitgebreid - instapniveau is ontzettend hoog

Het spel is niks nieuws maar het is wel iets wat mist in de FPS scene.

Uiteraard moeten er wat dingen veranderen
- quickscopen gaat mij te snel (veel gehoorde feedback overigens)
- prone (liggen) kan op zich goed werken - dropshotten alleen niet
- card systeem vind ik een van de beste aspecten van het spel, we gaan zien hoe dit werkt in competitive (economy) - edit; dit systeem gaat alleen niet werken in matchmaking i.v.m. trolls die elke ronde alle nades / smokes / snipers gaan jatten

oViechiel wijzigde deze reactie 22-01-2018 10:42 (4%)

Wanbeleid is ook beleid.

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

quote:
oViechiel schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:34:
@MisterChaoSs Ingame Voip gaat er komen, zat alleen nog niet in de beta.

De maps zijn al veel aangepast sinds de Alpha, op een positieve manier.
Yeah klopt, alleen in een beta had ik dit graag gehad, gezien het feit dat ze het zo hoog in de markt zetten qua competitive gameplay etc.

Map wijzigingen zie ik graag tegemoet, hoewel ik de map aan de kust (naam kwijt) wel al erg goed vind.
quote:
*rest van je post niet nodig voor mijn antwoord

Uiteraard moeten er wat dingen veranderen
- quickscopen gaat mij te snel (veel gehoorde feedback overigens)
- prone (liggen) kan op zich goed werken - dropshotten alleen niet
- card systeem vind ik een van de beste aspecten van het spel, we gaan zien hoe dit werkt in competitive (economy) - edit; dit systeem gaat alleen niet werken in matchmaking i.v.m. trolls die elke ronde alle nades / smokes / snipers gaan jatten
Eens met quickscopen, alleen voor de sniper class dan. Overig bolt actions mogen van mij deze snelheid behouden i.v.m. smg's.

Prone mag nog wat getweaked worden of misschien zelfs helemaal weg. Misschien waardevol om keer te testen met servers waar het niet in kan.

Cards werken idd prima, maar eco tweaks mogen nog plaatsvinden. Ook het nade systeem werkt nog niet heel lekker. Met communicatie is dit beter te doen. Worden deze nu ook bijgevuld of heeft iedereen per helft nu een vast aantal nades?

• Flavius
Eerlijk gezegd zou ik voip niet echt missen. De serieuzere teams maken namelijk gewoon gebruik van teamspeak, ventrilo (althans, wordt dit nog wel gebruikt?) of discord. Het is eigenlijk alleen maar handig wanneer je met random mensen wilt spelen (matchmaking).

• oViechiel
quote:
MisterChaoSs schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:50:
[...]

Map wijzigingen zie ik graag tegemoet, hoewel ik de map aan de kust (naam kwijt) wel al erg goed vind.

[...]

Eens met quickscopen, alleen voor de sniper class dan. Overig bolt actions mogen van mij deze snelheid behouden i.v.m. smg's.

Prone mag nog wat getweaked worden of misschien zelfs helemaal weg. Misschien waardevol om keer te testen met servers waar het niet in kan.

Cards werken idd prima, maar eco tweaks mogen nog plaatsvinden. Ook het nade systeem werkt nog niet heel lekker. Met communicatie is dit beter te doen. Worden deze nu ook bijgevuld of heeft iedereen per helft nu een vast aantal nades?
Ja, dat is Coastal, heerlijke map.

Inderdaad een goed punt, alleen voor de sniper class.

Voor zover ik kon zien worden die niet bijgevuld. Om heel eerlijk te zijn weet ik niet precies hoe dat systeem in elkaar zit.

Wanbeleid is ook beleid.

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

quote:
Flavius schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:01:
Eerlijk gezegd zou ik voip niet echt missen. De serieuzere teams maken namelijk gewoon gebruik van teamspeak, ventrilo (althans, wordt dit nog wel gebruikt?) of discord. Het is eigenlijk alleen maar handig wanneer je met random mensen wilt spelen (matchmaking).
Klopt, maar dat is echt met teams. Als je kijkt naar bijvoorbeeld CS:GO, is het vrijwel noodzakelijk om via microfoon te kunnen communiceren. Het 'eigenlijk alleen maar handig' deel ben ik mee eens, maar het grootste gebruik is natuurlijk normale amateur matchmaking. Zonder communicatie kun je in mijn ogen geen competitive spelen, frustrerend met de typische Rus of salty non-mic users.

• muusq
quote:
MisterChaoSs schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:50:
[...]
Ook het nade systeem werkt nog niet heel lekker. Met communicatie is dit beter te doen. Worden deze nu ook bijgevuld of heeft iedereen per helft nu een vast aantal nades?
Elk team krijgt 8 nades / 8 smokes elke 12 rondes. Niet te vergeten dat enkele classes standaard een nade/smoke hebben.

• glennvho
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 13:32
Heel leuk spel, ik heb ook de beta even kunnen spelen gisteren. :)

Gaf mij terug een beetje een COD2 gevoel. Dat waren nog eens tijden.

• muusq

Hier wat gameplay van een ex COD4 pro en tevens developer. Geeft een goede indruk van de game imo.

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:08
Dit spel ziet er wel cool uit iig. Ik kan alleen niet even snel een prijs vinden voor als de early access begint. Maar dat zal vast zo rond de 40-50 euro zijn denk ik?

• muusq
quote:
Terranova schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:51:
Dit spel ziet er wel cool uit iig. Ik kan alleen niet even snel een prijs vinden voor als de early access begint. Maar dat zal vast zo rond de 40-50 euro zijn denk ik?
15$/€ voor de Early Acces versie, verkrijgbaar op 1 februari @steam :)

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:08
quote:
muusq schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:53:
[...]

15$/€ voor de Early Acces versie, verkrijgbaar op 1 februari @steam :)
wat :o

• muusq
quote:
Yep, het voordeel van een multiplayer only game. Na de early acces (over één jaar) zal de prijs hoger worden.

• oViechiel
quote:
muusq schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:59:
[...]

Yep, het voordeel van een multiplayer only game. Na de early acces (over één jaar) zal de prijs hoger worden.
Dit. Uiteraard zijn er loot boxes met cosmetics only om toch wat geld binnen te halen.

Wanbeleid is ook beleid.

• SilencMol
  • Laatst online: 17:01
Ik kreeg mijn code op 21 jan om 14:14 in mijn reclame inbox.
Jammer |:(

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Is het nu al weer voorbij? :'(

• Beavbusi
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 23:25
1 februari dus voor 12 euro te koop

• muusq
quote:
Beavbusi schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:07:
1 februari dus voor 12 euro te koop
15 euro... "11.99£/14.99$/14.99€"

• wsLy
quote:
muusq schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:19:
[...]

15 euro... "11.99£/14.99$/14.99€"
Fijn he die 1:1 omrekening van dollar naar euro...

Stichting Hobbyserver

• H3LLY
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 07-05 09:25
De mappen mogen iets groter & het design van sommige mappen mag ook wat anders. De mappen die te klein zijn is gewoon. Prenade -> match over.

Als ook is het game gewoon exact COD4 met een WW2 skin.
Er zit quasi niets in van COD2 gameplay, en dat is nu net het jammere. Ze hebben hun enkel op promodCOD4 gebaseerd.

sprint is ook zo ... meh ? Veel run en gun en sprint jump shots.

Over de economy heb ik zo mijn twijfels nog in competitive omdat het nog niet echt op punt staat en devs zelf zeggen dat het nog een rework kan worden.

Ik kijk er voorals nog naar uit , al ist het dan naar modtools. Wat maps remaken van COD2 en COD4 :)

• Randleman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23:32
quote:
wsLy schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 04:46:
[...]

Klopt.. pakken ze toch mooi €3,- extra op :+

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

quote:
H3LLY schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:52:
De mappen mogen iets groter & het design van sommige mappen mag ook wat anders. De mappen die te klein zijn is gewoon. Prenade -> match over.
Deels mee eens. Maps zijn qua omvang imo prima, maar de prenades kunnen inderdaad wat beter tegengehouden worden. Smokes vind ik niet erg, maar normale nades mogen nooit zover kunnen komen/schade in begin aan kunnen richten.
quote:
Als ook is het game gewoon exact COD4 met een WW2 skin.
Er zit quasi niets in van COD2 gameplay, en dat is nu net het jammere. Ze hebben hun enkel op promodCOD4 gebaseerd.
Agh, CoD4 heb ik uiteindelijk veel meer gespeeld en vond ik fantastisch (lees: de laatste goede CoD)
quote:
sprint is ook zo ... meh ? Veel run en gun en sprint jump shots.
Ik vind het wel wat hebben. Enerzijds kun je ook door veel run en gun makkelijker afgeschoten worden. Als ik ergens wacht met mn bolt action en iemand springt verderop en probeert mij te schieten, ben ik 90% van de gevallen sneller en meer accuraat. Het arcade meets voorzichtig competitive vind ik juist wel tof bij deze game.
quote:
Over de economy heb ik zo mijn twijfels nog in competitive omdat het nog niet echt op punt staat en devs zelf zeggen dat het nog een rework kan worden.
Yeah mee eens, die kaarten ben ik nog geen heel groot fan van. Zie het liever met OF standaard classes, gelimiteerd per ronde OF iets meer in de geest van het eco model van CS
quote:
Ik kijk er voorals nog naar uit , al ist het dan naar modtools. Wat maps remaken van COD2 en COD4 :)
Meer toffe maps is inderdaad een must. Uiteindelijk moeten ze zeker goede community maps toelaten in de (test)mappoule voor competitive. Ben heel benieuwd naar de ontwikkeling en hoop niet dat een typisch Early Access proces wordt. Af en toe een nieuwe feature, maar met name bugfixes etc. Game voelde al redelijk stabiel aan in de Beta moet ik zeggen :)

• Flavius
Dat zou best tof zijn. Een CoD2 mappack (Carentan, Toujane, Burgundy, Dawnville, Matmata)! Helaas heb ik de vaardigheden niet...

• H3LLY
quote:
Flavius schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:14:
Dat zou best tof zijn. Een CoD2 mappack (Carentan, Toujane, Burgundy, Dawnville, Matmata)! Helaas heb ik de vaardigheden niet...
Ik ben aan het leren in UE4.
Maar ik heb het ook even nagevraagd , er kunnen ook copyright claims geeist worden door AV of EA ofzo :)
Maar ik ga ingame assets gebruiken wanneer de mod tools er zijn :)

• Flavius
quote:
H3LLY schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:19:
[...]

Ik ben aan het leren in UE4.
Maar ik heb het ook even nagevraagd , er kunnen ook copyright claims geeist worden door AV of EA ofzo :)
Maar ik ga ingame assets gebruiken wanneer de mod tools er zijn :)
Kun je die copyright niet ontwijken door bijvoorbeeld bepaalde details aan te passen, of is dat onvoldoende afwijkend van het origineel om geen last te hebben van copyright?

• Seal9
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 11-05-2018
quote:
wsLy schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 04:46:
[...]

quote:
Randleman schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:13:
[...]

Klopt.. pakken ze toch mooi €3,- extra op :+
Dat heb je mis.
Die Dollar prijs is zonder BTW. De euro prijs is inclusief 21% BTW.
Daar zit het gross van het verschil. Als je 15 usd omrekent in euro dan is het 12 euro en 23 cent. Maar dan moet je nog wel de 21% btw erbij tellen. Doe je dat dan kom je uit rond de 15 Euro.

Oftewel in NL betaal je rond de 18 USD wat dan rond de 15 euro is.

Seal9 wijzigde deze reactie 23-01-2018 14:59 (34%)

• Randleman
quote:
Seal9 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:50:
[...]

[...]

Dat heb je mis.
Die Dollar prijs is zonder BTW. De euro prijs is inclusief 21% BTW.
Daar zit het gross van het verschil. Als je 15 usd omrekent in euro dan is het 12 euro en 23 cent. Maar dan moet je nog wel de 21% btw erbij tellen. Doe je dat dan kom je uit rond de 15 Euro.

Oftewel in NL betaal je rond de 18 USD wat dan rond de 15 euro is.
Hoe weet je dat de Dollar prijs zonder BTW is? En waarom zou de Dollar prijs en £ prijs zonder BTW zijn en de Euro met?

• Seal9
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 11-05-2018
quote:
Randleman schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:49:
[...]

Hoe weet je dat de Dollar prijs zonder BTW is? En waarom zou de Dollar prijs en £ prijs zonder BTW zijn en de Euro met?
Omdat ik in de US woon en de prijzen op Steam altijd zonder BTW zijn.
Daarnaast als je in de US naar winkel prijzen kijkt dan is dat altijd zonder BTW terwijl als je in NL naar winkel prijzen kijkt je altijd standard de +21% ziet (luxe goederen). De BTW in de US is ook een stuk lager dan in NL. 6% sales tax ten opzichte van 21% en zoals ik al zei hanteert Steam geen BTW in de US.

Dus als je een berekening doet van de USD -> EUR prijs dan zie ik daar een behoorlijk verschil in wat dus de extra btw is.

Ik weet niet wat het verschil met de UK is.

Seal9 wijzigde deze reactie 23-01-2018 17:10 (7%)

• Randleman
quote:
Seal9 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:57:
[...]

Omdat ik in de US woon en de prijzen op Steam altijd zonder BTW zijn.
Daarnaast als je in de US naar winkel prijzen kijkt dan is dat altijd zonder BTW terwijl als je in NL naar winkel prijzen kijkt je altijd standard de +21% ziet (luxe goederen). De BTW in de US is ook een stuk lager dan in NL. 6% sales tax ten opzichte van 21% en zoals ik al zei hanteert Steam geen BTW in de US.

Dus als je een berekening doet van de USD -> EUR prijs dan zie ik daar een behoorlijk verschil in wat dus de extra btw is.

Ik weet niet wat het verschil met de UK is.
Bedankt voor de uitleg :). Dan is het toch niet zo erg als dat ik altijd dacht..

• SoulEnroLL
  • Laatst online: 20-05 20:20
Gaat vet worden deze game. Veel ex cod2 en cod4 pro's de nu al teams aan het vormen zijn.

Zijn er hier nog mensen die competitive willen gaan spelen?

Zoek nog 2 á 3 Nederlanders (of Belgen natuurlijk!) die redelijk serieus met het spel bezig willen zijn. Liefst ook spelers die ervaring hebben in CoD1,2 en/ of CoD4 promod in de periode 2005- 2010.

• Flavius
Ik ben wel van plan competitief te gaan spelen en heb CoD1 en CoD2 toentertijd helemaal stuk gespeeld. Bij CoD2 zat ik op een gegeven moment in teams die belangrijk genoeg waren om nieuwsitems over te maken. Ik ben echter bang dat ik niet meer de tijd van vroeger heb om op hetzelfde niveau te gaan komen...

• muusq
quote:
SoulEnroLL schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:20:
Gaat vet worden deze game. Veel ex cod2 en cod4 pro's de nu al teams aan het vormen zijn.

Zijn er hier nog mensen die competitive willen gaan spelen?

Zoek nog 2 á 3 Nederlanders (of Belgen natuurlijk!) die redelijk serieus met het spel bezig willen zijn. Liefst ook spelers die ervaring hebben in CoD1,2 en/ of CoD4 promod in de periode 2005- 2010.
Ik ben zeker van plan deze game serieus te gaan spelen en heb wel een aantal (2k+) uurtjes in cod2 gestoken. Weet echter niet of ik genoeg tijd kan vrijmaken voor de commitment van één teamroster.

Misschien is het een idee om vanuit hier een discordserver te starten voor een (kleine) community van gelijkgestemden.

• Flavius
@muusq Er is volgens mij al een Tweakers discord. Misschien dat daar een kanaal in aangemaakt kan worden voor Battalion 1944?

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

quote:
muusq schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:57:
[...]

Ik ben zeker van plan deze game serieus te gaan spelen en heb wel een aantal (2k+) uurtjes in cod2 gestoken. Weet echter niet of ik genoeg tijd kan vrijmaken voor de commitment van één teamroster.

Misschien is het een idee om vanuit hier een discordserver te starten voor een (kleine) community van gelijkgestemden.
Same, denk dat ik wat meer van CS afstap, laatste tijd speel ik al amper en Global stabiel behouden dus tijd voor een nieuwe uitdaging.

Niet intens commited in de zin van vaste trainingstijden, vaste teams etc. maar wel competitief ingesteld en (niet op arrogante wijze) redelijk ervaren in FPS games :+

Nog even wachten en dan helemaal los :)

• SoulEnroLL
Top. Heb even een aparte Discord aangemaakt. Hebben we vast genoeg mensen voor het release weekend. Geen solo que voor ons :P

Join code is: T5mn6HD. (even discord.gg ervoor plakken ofc)

Wanneer de code niet meer werkt kun je me een pm sturen :)

• H3LLY
Ik heb ook een Mapmaking community discord in de opstart :)

Voor mensen met suggesties :)

• Tricolores
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 14:56
Ik ga dit ook sowieso spelen, zie er een absolute topgame in the making uit :)

PC: Asrock AB350M Pro4 - R5 2600 - 16 GB DDR4 @ 2933 MHz - XFX RX Vega 56 // Laptop: LENOVO Ideapad 310 // Smartphone: Xiaomi Mi A2 Lite

• dreameater
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:07

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

dAMN ik ben ook hyped, vooral als ik al die positieve reacties van anderen hoor en dat bijna de gehele oude cod1/2 scene deze game weer gaat spelen.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• muusq
quote:
SoulEnroLL schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:45:
Top. Heb even een aparte Discord aangemaakt. Hebben we vast genoeg mensen voor het release weekend. Geen solo que voor ons :P

Join code is: T5mn6HD. (even discord.gg ervoor plakken ofc)

Wanneer de code niet meer werkt kun je me een pm sturen :)
I'm in!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

quote:
dreameater schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:28:
dAMN ik ben ook hyped, vooral als ik al die positieve reacties van anderen hoor en dat bijna de gehele oude cod1/2 scene deze game weer gaat spelen.
Zelf niet kunnen spelen of bedoel je met name door de community die weer actief wordt?

Ik heb zelf stuk minder CoD2 gespeeld, maar vroeger 'all day every day' CoD4. Altijd al de voorkeur gegeven aan bolt action rifles en hoop dat de balance tussen de rifles en automatische wapens nog wel wat meer naar de bolt actions wordt getrokken.

Waar ik voornamelijk naar uitkijk is teamwork zoals ik in CS gewend ben met pre-mades. Fakes, rookmuren, splits, rushes, communicatie (call outs moet ik nog allemaal gaan leren) en clutchmomenten. Uiteraard in de stijl van B44 :+

Helaas stond Shadowplay uit, maar in de Beta toch een paar mooie 4K's kunnen maken met Bolt Actions en 4 kogels :Y)

• Flavius
quote:
dreameater schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:28:
Ik ben benieuwd of ik dan nog oude teammates uit syKotic, kArnage en Red Sky ga terugvinden. Toentertijd had je ook een IRC-kanaal genoemd #cod2.invite waar zo'n beetje de gehele top van de CoD1 en 2 scene zat en waarin geregeld random matches onderling werden georganiseerd. Wat een mooie tijd was dat... :D

In dat opzicht is er sindsdien wel veel veranderd. Sowieso was de community naar mijn idee toentertijd veel kleiner (weinig Oost-Europeanen ook, die kwamen eigenlijk pas toen zo'n beetje CoD4 al uit was). Gamen was toen nog niet zo sociaal geaccepteerd als nu. Er was nog geen live streaming (helaas). Matches regelde je via IRC. Voice ging via Ventrilo. Daarnaast was er een programma wat je kon gebruiken om vrienden op toe te voegen, zodat je allerlei ingame stats kon bekijken en elkaars server kon joinen enzo (weet de naam niet meer). Ugh...de nostalgie. In dat opzicht kan B44 eigenlijk alleen maar tegenvallen (heb de beta niet kunnen spelen), maar ik heb goede hoop. :9

• Hemical
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 23-04 17:01
quote:
Flavius schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:33:
[...]
Daarnaast was er een programma wat je kon gebruiken om vrienden op toe te voegen, zodat je allerlei ingame stats kon bekijken en elkaars server kon joinen enzo (weet de naam niet meer).
Xfire?

twitch.tv/imhemical | Voor al je noob RL/Fortnite/ARK/PUBG plays!

• muusq
quote:
Flavius schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:33:
[...]
...Toentertijd had je ook een IRC-kanaal genoemd #cod2.invite waar zo'n beetje de gehele top van de CoD1 en 2 scene zat en waarin geregeld random matches onderling werden georganiseerd. Wat een mooie tijd was dat... :D...
scrims.battaliongame.com

• Flavius
@Hemical Thanks! Dat is 'm inderdaad. Kon nog wel heugen dat het iets met een X was...

@muusq Thanks. Zal eens kijken. Alleen lijkt me dat dat kanaal wel voor een ieder is? B44 had volgens mij ook al een officiële Discord opgezet voor het opzetten van matches.

• muusq
Er zijn nu de volgende (officiele) discord servers:

Official Battalion 1944 Discord:
https://discord.gg/battalion1944

Competitive Battalion 1944 Discord:
https://discord.gg/wxBdfkA

• SoulEnroLL
Nice @Flavius Vet inderdaad die IRC tijd. Ik heb de BETA wel gespeeld, cod2 feelings. Het mooie is dat discord de functies van IRC en Ventrilo samen kan overnemen. Daarnaast heb je ingame straks een soort Clanbase (RIP).

Gaat echt vet worden dus. Ik hoop alleen dat ze goed met cheaters kunnen omgaan. Met het huidige EAC kan dat nog wel eens een probleem worden.

Join onze on-officiële Tweakers B44 discord (al 3 members!): https://discord.gg/UqXVFnj

• cptbuttlick
  • Laatst online: 21-05 18:03

cptbuttlick

i7 6700K ,Zotac Gtx1080Ti Mini

Wil graag weten of de beta een goede indruk gaf:? :)

• SoulEnroLL
quote:
cptbuttlick schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:35:
Wil graag weten of de beta een goede indruk gaf:? :)
Zeker weten. Soort van CoD2 met CoD4 movement en een vleugje CS. Check ook wat Twitch uitzendingen van het BETA weekend.

https://www.twitch.tv/videos/220194392

• ViperTim
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20-05 13:03
Is deze game echt alleen maar competitive 5vs5? Dat vind ik een beetje saai net als alle afgelopen CoDs die zijn uitgekomen. Ik heb liever wat meer chaos zoals de eerste CoDs met +50 man in de server. Of teminste met servers waarbij je zelf kunt instellen hoeveel spelers in de server.

• SoulEnroLL
Er is ook een Arcade mode met wat meer gametypes.

Domination, CTF en TDM etc. Volgens mij is in de early acces max 22 in een server. Later meer.

Eerdere CoDs heb ik nooit met 50 in een server gezeten. Daarvoor speelde ik Battlefield!

• muusq
quote:
ViperTim schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 18:51:
Is deze game echt alleen maar competitive 5vs5? Dat vind ik een beetje saai net als alle afgelopen CoDs die zijn uitgekomen. Ik heb liever wat meer chaos zoals de eerste CoDs met +50 man in de server. Of teminste met servers waarbij je zelf kunt instellen hoeveel spelers in de server.
Het is straks mogelijk om je eigen server te huren/ op te zetten. Daarnaast worden modtools gereleased waardoor zo goed als alles mogelijk is :)

Zie hier de roadmap: http://battaliongame.com/. Focus van de developers ligt wel bij het competitive gedeelte, maar je krijgt uiteindelijk veel vrijheid met deze game.

muusq wijzigde deze reactie 26-01-2018 20:41 (13%)

• H3LLY
ik denk er wel aan om een community server op te bouwen :)

• muusq
quote:
SoulEnroLL schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:35:
Join onze on-officiële Tweakers B44 discord (al 3 5 members!): https://discord.gg/UqXVFnj
:D

• Schuim
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 13:42

Schuim

Sup?

Heb er zin an!!
Gelijk om 18u zit ik er klaar voor.

Dan zou het gezien de klassieke drukte wel ff duren voor alles Up and Running is maar dat zal wel weer goed gaan komen. _/-\o_
Ook omdat de mensen vanuit de beta maar een kleine update nodig schijnen te hebben.

AMD2700x, GTX1070, 16GB 3600mhz, SSD's Only

• pimskie
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 14:15
quote:
Schuim schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:18:
Heb er zin an!!
Gelijk om 18u zit ik er klaar voor.

Dan zou het gezien de klassieke drukte wel ff duren voor alles Up and Running is maar dat zal wel weer goed gaan komen. _/-\o_
Ook omdat de mensen vanuit de beta maar een kleine update nodig schijnen te hebben.
Gaat hij om 18:00 in de verkoop? Ik kan 'm op het moment nog niet aanschaffen namelijk.

En ja, ook ik ben hyped! Tijd lang het spel in de gaten gehouden en kijk echt weer uit naar de COD2 / COD4 feeling en sfeer.

Met alle dingen die ik hier las (IRC, Clanbase, teamspeak, etc) komen zoveel goeie herinneren boven!

• GluonC
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 12-01 21:32
Mooi om te lezen dat er zoveel animo is voor een ww2 shooter die het CoD2 gevoel weer een beetje terug brengt.

Ik kan niet wachten iig, ik ga hem om 18;00 meteen downloaden maar verwacht met mijn downloadsnelheid morgen pas te kunnen spelen.
Enfin het is weekend dus dat word veel koffie en energie drinken om tot in de late uurtjes door te spelen. Kom maar op met deze shooter 😁

• kweniston
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Ok, ik ben overtuigd geraakt. Ga de EA ook maar aanschaffen. Ben wel weer op zoek naar een goede shooter, en de PUBG hype pakt mij (nog) niet voldoende. De legendarische CoD1 tijden herleven hopelijk.:)

• SoulEnroLL
Geen werving op het forum a.u.b.

Geronimous wijzigde deze reactie 01-02-2018 21:06 (83%)

• Poulske
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19:17
Ben al vanaf het begin Kickstarter, veel Alpha weekenden niet kunnen spelen ivm andere verplichtingen maar ben wel benieuwd! Ik ga zeker beginnen straks.

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

• unfor
Download zojuist binnen gehaald, helaas nog niet actief :)

Steam - BFV - Apex

• Randleman

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17:58

Geronimous

Moderator Spielerij
Modbreak:
Met een fris nieuw topic nu Battalion 1944 in de Early Access zit, gaan we daar verder!

FT-17 FTW!

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True