Sinds een tijdje zit ik steeds vaker 's avonds in de auto. Ik heb daarbij met toenemende maten last van de andere auto's met (volgens mij) LED koplampen. Los van het extreem witte (Xenon achtig) licht, lijken deze lampen ook nog eens te knipperen. Het lijkt alsof verschillende licht kleuren en helderheid afwisselt. Met name op flinke afstand, wanneer ik mijn achteruitkijkspiegel slechts in mijn ooghoek zie, heb ik vaak het idee dat iemand naar me zit te flitsen met groot licht. Wanneer deze bestuurders "er heel graag" langs willen en ze zitten echt vlak achter me, dan wordt ik zelfs in mijn ooghoeken vanuit de buitenspiegels verblind. De achteruitkijkspiegel heb ik op dat moment al op de nachtstand staan natuurlijk.
Anyway, dat is mijn verhaal. Ben ik nou zo'n zeikerd? Ik weet dat ik niet goed tegen fel licht kan (zelfs met bewolking het liefst een zonnebril), misschien wel omdat ik zo veel uren achter computerschermen doorbreng. Maar ik raak bijna gefrustreerd over dit soort lampen. Tot overmaat van ramp lijkt het alsof elke fabrikant op een eigen, kenmerkende manier z'n lampen wil laten "knipperen". Ik zou bijna denken dat dit soort lampen heel snel verboden moet worden; voor mij zijn die lampen net zo irritant als groot licht achter me.
Klopt het dat dit LED lampen zijn?
Waarom knipperen al die lampen anders? Is dat expres?
Hebben hier meer mensen last van?
Is er iets dat ik op mijn spiegels en/of achterruit kan plakken (bijv.) om hier minder last van te hebben, maar verder het normale zicht te behouden?
Anyway, dat is mijn verhaal. Ben ik nou zo'n zeikerd? Ik weet dat ik niet goed tegen fel licht kan (zelfs met bewolking het liefst een zonnebril), misschien wel omdat ik zo veel uren achter computerschermen doorbreng. Maar ik raak bijna gefrustreerd over dit soort lampen. Tot overmaat van ramp lijkt het alsof elke fabrikant op een eigen, kenmerkende manier z'n lampen wil laten "knipperen". Ik zou bijna denken dat dit soort lampen heel snel verboden moet worden; voor mij zijn die lampen net zo irritant als groot licht achter me.
Klopt het dat dit LED lampen zijn?
Waarom knipperen al die lampen anders? Is dat expres?
Hebben hier meer mensen last van?
Is er iets dat ik op mijn spiegels en/of achterruit kan plakken (bijv.) om hier minder last van te hebben, maar verder het normale zicht te behouden?