Toon posts:

chello nic veranderen door andere ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hellow, ff een vraagje. toen ik ene jaar terug ofz chello kreeg hebben ze er een winbond ingezet voor me. ik kreeg die 3com er wel bij maar die gaf allen maar Blue screens. maar nu draai k op een anders systeem en heb ff die 3com getest en werkt. kan ik nu die 3com weer gaan gebruiken? of moeten ze dan iets doen daar bij chello.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je een vast ip hebt (geen dhcp) dan kun je gewoon swappen.

Verwijderd

als je van netwerkkaart wil veranderen, moet je dat wel doorgeven en een goeie reden geven. die gasten daar moeten namelijk in een of andere database jouw opgegeven mac adres veranderen. als t mac adres namelijk niet klopt heb je geen internet. zelf wel s gehad, heel irritant

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 13:31 schreef KillerAce_NL het volgende:
Als je een vast ip hebt (geen dhcp) dan kun je gewoon swappen.
Ik heb een dynamisch ip maar kan ook gewoon swappen....

Verwijderd

Topicstarter
hoor net van iemand dat je dan in winipcfg hem moet releasen. kabel eruit. andere nic erin en dan zou ie het moeten doen...

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 09:08
Op donderdag 21 juni 2001 13:33 schreef achappey het volgende:

[..]

Ik heb een dynamisch ip maar kan ook gewoon swappen....
ik heb ook een dynamisch ip en ken ook gewoon swappen. en alle netwerkkaarten die ik gebruikt heb werken perfect met chello.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op donderdag 21 juni 2001 13:31 schreef DarthRaider het volgende:
als je van netwerkkaart wil veranderen, moet je dat wel doorgeven en een goeie reden geven. die gasten daar moeten namelijk in een of andere database jouw opgegeven mac adres veranderen. als t mac adres namelijk niet klopt heb je geen internet. zelf wel s gehad, heel irritant
Dat gaat om het Mac-adres van je kabelmodem, niet van je NIC.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op donderdag 21 juni 2001 13:34 schreef stfu het volgende:

[..]

ik heb ook een dynamisch ip en ken ook gewoon swappen. en alle netwerkkaarten die ik gebruikt heb werken perfect met chello.
Ik ook hoor, maar sommige regios werken anders. Dat merk je aan de postings hier.

Verwijderd

Topicstarter
naja ff probere dan maar. brb :P

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

in welke regio kun je nu eigenlijk wel van netwerkkaart veranderen?

Ikzelf zit bij chello regio helmond en wil binnenkort een 486 in gaan zetten als router aangezien ik daar alleen isa sloten in heb moet ik een andere netwerkkaart gebruiken

Verwijderd

Je netwerkkaart heeft ook een bepaalde codering, Die moet je weer opnieuw laten activeren als je een ander netwerkkaart neemt. Zo was het iig in mijn geval

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 14:40 schreef marshal het volgende:
in welke regio kun je nu eigenlijk wel van netwerkkaart veranderen?

Ikzelf zit bij chello regio helmond en wil binnenkort een 486 in gaan zetten als router aangezien ik daar alleen isa sloten in heb moet ik een andere netwerkkaart gebruiken
Je kunt in die regio gerust van netwerkkaart wisselen als je maar zorgt dat je het ipadres van je oude nic maar eerst released
(heb het zelf al meerdere malen gedaan en zit in dezelfde regio)
Je krijgt dan wel een ander ip-adres toegekend.

Verwijderd

in regio rotterdam kun je gerust veranderen....

• sverzijl
  • Laatst online: 16-08 20:26
regio dordrecht ook.

• Jaapie
  • Laatst online: 12-08 09:08
Op donderdag 21 juni 2001 16:45 schreef sverzijl het volgende:
regio dordrecht ook.
agree

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Zat ik me gisteren ook af te vragen.
Ik zit in Amsterdam en heb een LanCity modem.

Kan ik hem nou zo onwisselen of niet.

ben normaal niet zo moeilijk met gewoon proberen, maar als er wat misgaat is het bij Chello een hel om iemand te krijgen die het weer terug kan draaien.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Verwijderd

Heeft hier nou nooit iemanbd gehoord van het veranderen van je mac adres in dat van die van de winbond.

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 13:33 schreef norvana het volgende:
hoor net van iemand dat je dan in winipcfg hem moet releasen. kabel eruit. andere nic erin en dan zou ie het moeten doen...
Dit heb ik in het verleden ook gedaan. Werkt perfect (krijg van dhcp adres).
Owja, kwas eerst vergeten om m`n ip vrij te geven, en dan werkt het dus niet, wel doen dus

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 17:32 schreef Maus het volgende:
Heeft hier nou nooit iemanbd gehoord van het veranderen van je mac adres in dat van die van de winbond.
mmmz. interesant? vertel eens iets meer?

• Zarc.oh
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

De SlowneraDrama SurfPlank en FutureNotworks modems kunnen iig na reset gewoon een ander mac adres opnemen... :)

Zoek wat je niet eerder vond

Verwijderd

Topicstarter
schijnbaar ik niet. chello/terrayon

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op donderdag 21 juni 2001 13:34 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Dat gaat om het Mac-adres van je kabelmodem, niet van je NIC.
ja ik dacht al, ik heb com21 modem maar gewoon m'n nic veranderd zonder er bij na te denken hoor... :)

Verwijderd

Topicstarter
nou hoor :( haha

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

Op donderdag 21 juni 2001 17:48 schreef norvana het volgende:

[..]

mmmz. interesant? vertel eens iets meer?
man ifconfig ....

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
WINDOWS.. niet linux kerel

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~a.koster1/chellowrong.gif

hmmz geprobeerd en dit krijg ik dan :p
heb dus vrijgegeven andewre ic ering verniwen bla bla. leuk ip btw... weet iemand warom ik deze krijg? enzo?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Het ligt dus niet aan de regio of je provider, het ligt aan het kabelmodem of het wel of niet kan.
Bij een LAN city kan het dus niet en moet je eerst naar Chello bellen.
nog een topic hierover
en nog 1 hier

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
thnx. is het ook mogelijk om zoiets te doen n Freesco? zou ook wel handig zijn denk ik

• ReWinD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mijn modem (Terayon) zit ook op slot :( Nu moet Chello de ARP van mijn modem ofzo flushen :?
Morgen de Chello helpdesk maar es bellen...

Verwijderd

Topicstarter
helpdesk? pff vorige week ook moeten bellen. na 80 minuten (a 22cent per minut) was ik er eindelijk door. boem verbinding weg . ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:32

Hachy

Laadpas Nerd

Sinds gisteren heb ik een dergelijk probleem. (chello/terrayon/apeldoorn) Als je het ip-adres vrijgeeft; de kabels swapt en een renew doet dan krijg je een 10.63.64.xxx ip-adres. In de oude kaart krijg je WEL gewoon je normale ip-adres. Na 40 minuten gewacht te hebben heb ik van chello support eindelijk duidelijkheid gekregen.

Dat adres is alleen bruikbaar binnen de UPC backbone; je kunt er niet mee naar "buiten" toe. Om toch een goeie lease te krijgen moet je met je 10.63 adres naar de volgende site: aps001.kabn.chello.nl

Hier voer je je 12-cijferige serialnummer van het modem in; je postcodecijfers, je loginnaam en je password. Dan wordt je terrayon op het nieuwe macadres ingesteld en moet je boel even rebooten en een nieuwe lease vragen. Hoppa; je oude adres weer terug op de nieuwe kaart >:)

Om het maar niet over de term "overhead" te hebben :(

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Pagina: 1