YES Macadres veranderen en I-net op 2 computers!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 19:35
Ik heb kabel via Slownera en die slaat het Fu*&^ Macadres op dus met m'n lappie kon ik alleen via dat brakke ICS i-netten dus altijd een lange kabel van zolder naar beneden :(

Nu vond ik een Tool die het Macadres van een NIC kan veranderen hij schrijft wat weg in het register en BOEN i-net zonder extra kabels ik ben weer blij :)

Verwijderd

boen :?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Gefeliciteerd :)

Had je het modem niet gewoon kunnen resetten ofzo? Vertel Sonera dat je een nieuwe computer hebt ofzo...

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:54

Petuhr

FreeBSD

Okee.. heb al 2349 keer verwisselt van netwerkkaart...

Sonera kijkt daar helemaal niet meer naar, dus wat je zegt klopt niet echt..

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 10:32 schreef Petuhr het volgende:
Okee.. heb al 2349 keer verwisselt van netwerkkaart...

Sonera kijkt daar helemaal niet meer naar, dus wat je zegt klopt niet echt..
LOL, hier bij @home gelukkig ook niet... elke netwerkkaart werkt hier. ;)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Op zondag 17 juni 2001 09:54 schreef dhm00 het volgende:

Nu vond ik een Tool die het Macadres van een NIC kan veranderen hij schrijft wat weg in het register
...
Een tool?
Nou dan wil ik natuurlijk wel weten welke tool!

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-08 16:46

BS

Bij A2000/Chello word wel naar het MAC adres gekeken

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:37
Op zondag 17 juni 2001 12:08 schreef BS het volgende:
Bij A2000/Chello word wel naar het MAC adres gekeken
neuh, niet bij de com21 modems, terrayon geloof ik wel

• Ook

Ook

Yes I can!

Nou met een LAN city modem dus wel, vandaar dat ik ook wel even naar "the tool" wil kijken...
weet alleen nog steeds nie waar..!

Ook

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:13
Het enige mac adres waar naar gekeken wordt is het adres wat aan de onderkant van je kabelmodem geprint staat en niet die van jou NIC.

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Op zondag 17 juni 2001 13:57 schreef om3ega het volgende:
Het enige mac adres waar naar gekeken wordt is het adres wat aan de onderkant van je kabelmodem geprint staat en niet die van jou NIC.
Maar als je bij chello een terayon modem krijgt, kijkt men wel degelijk naar het MAC-adres van je netwerkkaart.
Als je namelijk een andere netwerkkaart gebruikt, veranderd je ip want je moet een release all geven (anders werkt het niet).
Als je een release all geeft op de netwerkkaart die je al voor chello gebruikte krijg je je oude ip weer (kleine uitzonderingen daargelaten).

Btw, waar is die tool die het MAC-adres kan veranderen? Das namelijk altijd handig :)

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• Ook

Ook

Yes I can!

Op zondag 17 juni 2001 13:57 schreef om3ega het volgende:
Omdat dit bij jou nou zo is, hoeft dat natuurlijk niet bij iedereen zo te zijn!
Ik heb dus een LAN city modem waarbij je niet zomaar een ander netwerkkaartje kan gebruiken. Daar moet je dan dus eerst de klantenservice voor bellen..
Vandaar dus dat ik dat tooltje wel eens wil zien.. :)
Blijf benieuwd!!

Ook

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Op zondag 17 juni 2001 09:54 schreef dhm00 het volgende:
Ik heb kabel via Slownera en die slaat het Fu*&^ Macadres op dus met m'n lappie kon ik alleen via dat brakke ICS i-netten dus altijd een lange kabel van zolder naar beneden :(

Nu vond ik een Tool die het Macadres van een NIC kan veranderen hij schrijft wat weg in het register en BOEN i-net zonder extra kabels ik ben weer blij :)
De modems van :r SlowneraDrama (nu weer MultiKabel, zucht) kijken wel degelijk naar het mac-adres van je nic. Dit is bij mij het geval en bij iedereen waar ik thuis ben geweest om te klooien. Ik weet iig geval van de SurfBoard (of anders) en FutureNetworks modems dat je ze kunt resetten dmv het zogenaamde stekker uit het stopcontact trekken. Daarmee leest de modem opnieuw het mac-adres in en mag die nic voorlopig alleen internetten.

Zoek wat je niet eerder vond

• om3ega
Ik zit ook bij Slownera (voorheen Quicknot) maar het maakt hier geen bal uit wat voor NIC ik er inzet. Het enige adres wat ze van me willen weten is het adres van mijn kabelmodem. Ik zou me ook niet voor kunnen stellen wat ze met de MAC van mijn NIC (router) moeten. :?

• Ook

Ook

Yes I can!

Op maandag 18 juni 2001 23:55 schreef om3ega het volgende:
Ik zou me ook niet voor kunnen stellen wat ze met de MAC van mijn NIC (router) moeten. :?
Ze doen er niks mee, het is meer als extra beveiliging. Die modems werden nog al eens illegaal gebruikt, dat lukte zo moeilijker..
vandaar..

Ook

PS: Dit blijft altijd een punt van discussie. Mensen die zomaar een andere NIC kunnen gebruiken kunnen zich echt niet voorstellen dat andere mensen dat dan niet kunnnen.. Toch is het echt zo..! Daarom heeft mijn router ook de mogelijkheid tot het clonen van een bestaand mac-adres van je NIC!!

• om3ega
Ok , heb ik (weer) wat geleerd :P
Pagina: 1