Ik heb een laptop met een Dynalink- netwerkkaartje erin. Deze wil ik graag ook via m'n chello-aansluiting laten werken. Wat moet ik hiervoor doen? Op de laptop draait Windows ME. Alvast bedankt!
Verwijderd
Ligt er een beetje aan wat je verder nog allemaal hebt.. Als je alleen dat netwerkkaartje hebt dan moet je die op je kabelmodem aansluiten en vervolgens het MAC-adres van de netwerkkaart die je van Chello (neem ik even aan) naar dat netwerkkaartje clonen (kun je waarschijnlijk ergens bij de eigenschappen van dat netwerkkaartje in het configuratiescherm bij systeem vinden
)..
Ik wil de aansluiting dus niet delen, maar af en toe wisselen van apparaat (desktop en laptop). Hoe kan ik dit doen?Op dinsdag 19 juni 2001 20:55 schreef tekster het volgende:
Ik heb een laptop met een Dynalink- netwerkkaartje erin. Deze wil ik graag ook via m'n chello-aansluiting laten werken. Wat moet ik hiervoor doen? Op de laptop draait Windows ME. Alvast bedankt!
Verwijderd
Allebij dezelfde instellingen qua netwerk instellen. En dan kun je gewoon met je utp cable Switchen van bak.
Okee bedankt, nu ben ik al wat verder. Maar hoe doe ik dat precies? (ik ben niet zo thuis op dit gebied...)Op dinsdag 19 juni 2001 21:10 schreef _LOSS_ het volgende:
Allebij dezelfde instellingen qua netwerk instellen. En dan kun je gewoon met je utp cable Switchen van bak.
Verwijderd
Je netwerkeigenschappen precies hetzelfde laten zijn als die bak die al online staat. eigenlijk alleen ene kwestie van afkijken... Toch?!
Ja het principe begrijp ik wel, het gaat mij er nu alleen noh om hoe en waar ik die gegevens bij de laptop moet invullen.Op dinsdag 19 juni 2001 21:27 schreef _LOSS_ het volgende:
Je netwerkeigenschappen precies hetzelfde laten zijn als die bak die al online staat. eigenlijk alleen ene kwestie van afkijken... Toch?!
Verwijderd
Rechtermuisknop op netwerkomgeving (die pic op je desktop), eigenschappen. En die moet je allemaal overnemen. Dus ook de tabbladen enz...
Aha, bedankt voor je geduld zover!Op dinsdag 19 juni 2001 21:36 schreef _LOSS_ het volgende:
Rechtermuisknop op netwerkomgeving (die pic op je desktop), eigenschappen. En die moet je allemaal overnemen. Dus ook de tabbladen enz...
Euhh, nou nee, maar dat ligt aan mij. Ik zag dat de systeembeheerder van mijn werk daar overal keurig getallen en namen heeft ingevoerd voor de internetverbinding op m'n werk, dus de verander ik liever niet.Op dinsdag 19 juni 2001 21:53 schreef _LOSS_ het volgende:
Is het gelukt>?
(Geduld is een schone zaak, en ik heb er genoeg van)
Het is niet mogelijk om zomaar even de kabel van je kabelmodem uit je gewone pc te halen en in je laptop te stoppen.
De reden hiervoor is dat het MAC-adres van de netwerkkaart van je thuis-pc anders is dan het MAC-adres van je laptop-netwerkkaart. Om dus toch te kunnen internetten op je laptop zou je dus moeten zorgen dat het MAC-adres van je laptop netwerkkaart gelijk is aan het mac-adres van je Desktop-pc. Omdat dit meestal erg lastig is zit er denk ik weinig anders op dan om in je desktop een extra netwerkkaart te zetten en zo dus toch maar het internet te delen....helaas...
Zoals ook _LOSS_ al zei -> dus toch een netwerkje
De reden hiervoor is dat het MAC-adres van de netwerkkaart van je thuis-pc anders is dan het MAC-adres van je laptop-netwerkkaart. Om dus toch te kunnen internetten op je laptop zou je dus moeten zorgen dat het MAC-adres van je laptop netwerkkaart gelijk is aan het mac-adres van je Desktop-pc. Omdat dit meestal erg lastig is zit er denk ik weinig anders op dan om in je desktop een extra netwerkkaart te zetten en zo dus toch maar het internet te delen....helaas...
Zoals ook _LOSS_ al zei -> dus toch een netwerkje
Misschien dat chello in een aantal gebieden op MAC adres controleert, maar ik kan hier (regio Dordrecht) in ieder geval gewoon mn UTP cable in een willekeurig andere NIC stoppen en alles blijf gewoon werken (met uiteraard wel een ander IP maar das logisch). Chello checkt hier in ieder geval NIET op MAC adres
Simon
Simon
Verwijderd
Dat klopt, in principe, maar door het vrijgeven van de kabelmodem met winipcfg kun je gewoon van NIC wisselen met een terayon modem hoor. Dus wat je zegt klopt wel, maar je kunt dus wel wisselen van NIC (en dus van MAC adres), mits je alles vrijgeeft, alvorens de kabelmodem af te koppelen. ALs je het niet doet, kan je modem gelockt raken.Op woensdag 20 juni 2001 01:06 schreef Stroker het volgende:
Het is niet mogelijk om zomaar even de kabel van je kabelmodem uit je gewone pc te halen en in je laptop te stoppen.
De reden hiervoor is dat het MAC-adres van de netwerkkaart van je thuis-pc anders is dan het MAC-adres van je laptop-netwerkkaart. Om dus toch te kunnen internetten op je laptop zou je dus moeten zorgen dat het MAC-adres van je laptop netwerkkaart gelijk is aan het mac-adres van je Desktop-pc
Rob
Verwijderd
ik heb een lancity cablemodem, maar daar kan je niet zomaar even de utp in een andere NIC stoppen! bij mij in h'sum checkt chello wel het macadres van m'n netwerkkaart!
m'n ip is hierdoor altijd hetzelfde! dat is het nou al zo'n 4 jaar (denk ik, weet niet precies hoe lang ik kabel heb, sinds begin van a2000 (en later chello))
m'n ip is hierdoor altijd hetzelfde! dat is het nou al zo'n 4 jaar (denk ik, weet niet precies hoe lang ik kabel heb, sinds begin van a2000 (en later chello))
OK..
Daar gaat ie weer......
Dit is in dit topic ook al langs gekomen, maar goed..
Bij SOMMIGE kabelmodems kan je door eerst alles vrij te geven gewoon van netwerk kaart wisselen.
Bij ANDERE kabelmodems moet je eerst naar de (Chello) helpdesk opbellen om je nieuwe MAC adres van je NIC (netwerkkaart) door te geven.
Je zal dus moeten kijken of dat bij jou het geval is.
Ik heb een LANCity modem en daar kan je dus niet, zonder eerst te bellen, zomaar een ander netwerkkaartje gebruiken.
De topicstarter van dat andere topicje schijnt dus een tooltje te hebben om je MAC te veranderen (iig om dat zo te laten lijken). Jammer alleen dat ie niet meer reageerd...
Ook
Daar gaat ie weer......
Dit is in dit topic ook al langs gekomen, maar goed..
Bij SOMMIGE kabelmodems kan je door eerst alles vrij te geven gewoon van netwerk kaart wisselen.
Bij ANDERE kabelmodems moet je eerst naar de (Chello) helpdesk opbellen om je nieuwe MAC adres van je NIC (netwerkkaart) door te geven.
Je zal dus moeten kijken of dat bij jou het geval is.
Ik heb een LANCity modem en daar kan je dus niet, zonder eerst te bellen, zomaar een ander netwerkkaartje gebruiken.
De topicstarter van dat andere topicje schijnt dus een tooltje te hebben om je MAC te veranderen (iig om dat zo te laten lijken). Jammer alleen dat ie niet meer reageerd...
Ook
Wees consequent, maar niet altijd
klooien met het macadres is zeker niet nodig. Ik heb hier zelfs chello draaien met een andere netwerkkaart dan die van chello erbij gekregen, zij gebruiken alleen het MAC adres voor interne registratie maar voor de rest dondert het niet.Op dinsdag 19 juni 2001 21:04 schreef Bollie het volgende:
Ligt er een beetje aan wat je verder nog allemaal hebt.. Als je alleen dat netwerkkaartje hebt dan moet je die op je kabelmodem aansluiten en vervolgens het MAC-adres van de netwerkkaart die je van Chello (neem ik even aan) naar dat netwerkkaartje clonen (kun je waarschijnlijk ergens bij de eigenschappen van dat netwerkkaartje in het configuratiescherm bij systeem vinden![]()
)..
Dus gewoon voordat je naar de andere netwerkkaart ff ipconfig /release typen (jaja. zelf geleerd laatst)
en dan in de andere netwerkkaart prikken en daar ff instellingen op automatisch zetten dan moet ie meteen werken...
edit:
hmmz beetje overbodige reactie van me, maar soms wil je ook gewoon wat zeggen en daarna pas lezen wat de andere zeggen, zeker als je WEER aan de 150 berichten moet komen
hmmz beetje overbodige reactie van me, maar soms wil je ook gewoon wat zeggen en daarna pas lezen wat de andere zeggen, zeker als je WEER aan de 150 berichten moet komen
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
dat is niet helemaal qaar (sorry maar een of andere lolbroek heeft met de resource kit van qindoqs 2000 de toets die tussen de q en de e zit in een q verander)Op dinsdag 19 juni 2001 21:04 schreef Bollie het volgende:
Ligt er een beetje aan wat je verder nog allemaal hebt.. Als je alleen dat netwerkkaartje hebt dan moet je die op je kabelmodem aansluiten en vervolgens het MAC-adres van de netwerkkaart die je van Chello (neem ik even aan) naar dat netwerkkaartje clonen (kun je waarschijnlijk ergens bij de eigenschappen van dat netwerkkaartje in het configuratiescherm bij systeem vinden![]()
)..
ik heb ook chello gehad maar het maate niet uit qelk netqerk kaart ik er in had qerte altijd er zat namelijk een mac adress in de kabel modem die ik had
MvG
DaFearLes
specs : http://specs.tweak.to/7435
Ik wou al zeggen dat je je linker ringvinger nagel eens mocht knippen!!!(sorry maar een of andere lolbroek heeft met de resource kit van qindoqs 2000 de toets die tussen de q en de e zit in een q verander)
hoe heet dat programma dan ok al weer, speciaal voor laptops handig, omdat ie als het ware verschillende netwerk configuraties opslaat, dus door heel simpel van config te wisselen kun je dan op verschillende netwerken aansluiten.. Was er laatst ook al naar op zoek, maar kon niet meer op de naam komen
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Ik wil graag een afspraak maken met de mensen die zeggen dat je via release all altijd een ander netwerkkaartje aan je modem kan hangen.
Het ligt dus niet aan je provider ("Ik heb ook chello en bij mij werkt het wel!!"), maar het ligt aan je modem.
Zoals ik al zei, met die LAN city gaat het dus niet.
Dit is ook de reden dat veel routers de mogelijkheid hebben tot het clonen van een bestaand mac-adres; om je provider voor de gek te houden dus...
Ook
Het ligt dus niet aan je provider ("Ik heb ook chello en bij mij werkt het wel!!"), maar het ligt aan je modem.
Zoals ik al zei, met die LAN city gaat het dus niet.
Dit is ook de reden dat veel routers de mogelijkheid hebben tot het clonen van een bestaand mac-adres; om je provider voor de gek te houden dus...
Ook
Wees consequent, maar niet altijd
NetSwitcher: http://www.netswitcher.com (of bedoel je die niet?)Op woensdag 20 juni 2001 10:41 schreef kamstra het volgende:
hoe heet dat programma dan ok al weer, speciaal voor laptops handig, omdat ie als het ware verschillende netwerk configuraties opslaat, dus door heel simpel van config te wisselen kun je dan op verschillende netwerken aansluiten.. Was er laatst ook al naar op zoek, maar kon niet meer op de naam komen
yep die bedoelde ik, tnxOp woensdag 20 juni 2001 11:06 schreef DaRace het volgende:
[..]
NetSwitcher: http://www.netswitcher.com (of bedoel je die niet?)
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Pagina: 1