[MMORPG] Albion Online [Full loot PvP]

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:52
Mede-auteurs:
  • DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05 15:05

DivineNL

• mathiasv91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-03-2023

mathiasv91

Rudolf in "[MMORPG] Albion Online [Full loot PvP]"
Rudolf in "[MMORPG] Albion Online [Full loot PvP]"
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SqYZA20.png

Albion Online – Medieval Cross-Platform Sandbox MMO

Albion Online is a free-to-play, PvP, sandbox MMORPG set in a medieval, cross-platform game world that allows players to conquer, colonize and defend territories. The classless character customization system is tailored for dynamic full loot PvP battles where every encounter is different.

Albion Online features a fully player driven economy where every available item is made and traded only by the players. Enhance crafted gear with hundreds of enchantments and spells to model a character with abilities and powers limited only by your imagination. Use the combined power of your guild and lay siege upon enemy territories and claim it for yourself.

The sandbox experience isn’t limited to PvP and trading. Engage in epic fights against dangerous boss monsters and steal their treasures from the depths of the darkest dungeons, harvest resources to build your own town, tax travellers who seek refuge within your borders - the possibilities are limitless in Albion Online.

Full Player-driven economy
• All items AND buildings are player crafted.
• Build your own villages and towns.
• Rent out land or production buildings to other guilds.

PvP & Full Loot
• One of the first games to combine PvP, Player-Driven-Economy and full loot in a Free-to-play game.
• Death is meaningful if you can lose everything.

Unique character customization
• There are no classes in Albion Online. You class is determined by the items you are wearing!
• You can combine any item with each other. There are no boundaries!
• Want to become the Mage Knight in Cloth Armor wielding Sword & Shield? In Albion Online this is possible!

Cross platform & one massive world
• Every player in Albion Online plays on one master server. There is only one huge game world.
• Sitting in a café, playing on your tablet? You play in the same world like your friend, who plays at home from his PC!

Territory control system
• Our core gameplay involves conquering territories.
• Conquering and holding territories has many advantages:
• … to have access to resources and territories to build your own village.
• … and to be protected from the dangers of the wild and the demons of the void.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2F65RB8.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h7OsRTC.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rgAsB9J.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xkY2Tsk.jpg

Laatste devtalk

Update van 28 september

Galahad update trailer - 13-03-2017

Galahad update pagina

State of the Game: Three Weeks into Galahad

Update die op 7 juni gaat komen
https://albiononline.com/...pdate-hector-announcement

Nieuwe mounts!!
Mounts

Gaurdians in depth look.
https://albiononline.com/en/news/guardian-indepth-look

Roadmap update:
https://albiononline.com/en/news/roadmap-joseph-kay-2017

Update Joseph:
https://albiononline.com/en/news/Update-Joseph-Coming-September%20-27

Trailer update Joseph & uitleg over arena
https://albiononline.com/en/news/Joseph-Update-Trailer-and-the-Arena-Explained

Devtalk over battle mounts en nieuwe artifact wapens:
https://albiononline.com/en/news/devtalk-battle-mounts

Update Kay:
https://albiononline.com/en/update/Kay

[ Voor 19% gewijzigd door DivineNL op 03-12-2017 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Meer mensen die dit spelen? Ik was zelf opzoek naar een echte sandbox MMO en ik denk dat ik 'm gevonden heb.
De game is momenteel in Closed Beta. Ik heb zelf deze week een founder's pack gekocht en heb er nu een paar uur ingestoken.

Op reddit wordt deze game beschreven als EVE online maar dan in een fantasy jasje. Persoonlijk vind ik het ook wel een beetje als Diablo-achtige games spelen.

De graphics zijn niet geweldig, maar ik stoor me hier zeker niet aan. Het ademt wel een goede sfeer uit. Dit komt omdat de game ook op tablets speelbaar zou moeten zijn. Dit heb ik zelf nog niet getest.

[ Voor 14% gewijzigd door Rudolf op 28-01-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:26
Ik heb een account maar speel momenteel niet.
Dit omdat er toch wel een wipe gaat komen.
Enige waar ik me momenteel aan stoor is het UI op de pc/mac.
Dit wordt volgens mij nog wel aangepast maar het ziet er meer uit een een mobile game op de pc.
Voor de rest wel een leuke game, maar vraag me af hoelang het leuk blijft met full loot pvp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
In de update van gisteren is de ui aangepast. Deze kun je veranderen bij options. Ik vind het een vooruitgang. Skills staan nu onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-03 12:51
Game is ondertussen in laatste closed beta fase gegaan, nieuwe map en reputation system.
Zijn er mensen die deze game spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180171

Lijkt me heel vet heb alleen geen acces tot de beta.. 1 om in de gaten te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ik heb de game, alleen is de UI echt heel erg gericht op mobile. De skill buttons zien er naar mijn mening niet uit. Helaas is het spel meer gericht op pvp dan pve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Ik wacht op launch. Net als velen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-04 21:53
Zelfde verhaal hier, ben benieuwd of het wat is. Iemand die eventueel nog een key over heeft, zodat ik alvast een kijkje kan nemen?

EDIT: Ik zie dat je beta toegang krijgen via een founderspack. Vanavond toch even uitproberen :)

[ Voor 27% gewijzigd door Tijgertje op 04-07-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Post moet alleen aangepast worden. Albion wordt geen F2P meer maar een Buy 2 Play game.

Ikzelf wacht op de wipe van 1 augustus voor ik weer ga spelen en dan ga ik eens kijken hoe alle veranderingen zijn. Als ik het zo lees zijn de veranderingen gelukkig veelbelovend en ook de veranderingen die al zijn geweest schijnen goed te zijn.

Ook de UI is al veel minder gericht op mobile dan voorheen als je het mij vraagt.

EDIT:
beve schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:52:
Game is ondertussen in laatste closed beta fase gegaan, nieuwe map en reputation system.
Zijn er mensen die deze game spelen?
Game gaat 1 augustus in de laatste closed beta fase. Een paar maanden later wiped alles weer voor de release.

[ Voor 29% gewijzigd door DivineNL op 04-07-2016 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
Goedkoopste pakket is nu 30 dollar (26 euro). Als ik de reacties lees van moderators gaat het bij de release duurder worden. Dus je kunt het spel nu nog voor wat goedkoper binnen halen. Microtransacties gaan er wel komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Tijgertje op 04-07-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chollersin
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05 14:36
Is the game worth it als jullie het nu moesten kopen, zouden jullie het doen?

Jack's Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
chollersin schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:59:
Is the game worth it als jullie het nu moesten kopen, zouden jullie het doen?
Ik vind het spel wel de 30 euro waard die ik er voor gegeven heb. Echter op dit moment speel ik niet, omdat er nog een wipe(s) aan komt voor de launch. Het is best grind intensief dus ik heb nu zoveel zin om er nu veel tijd aan te besteden.

Echter het spel zal bij launch wel duurder zijn dan de 30 euro die je er nu voor neer moet leggen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Ik ben een paar keer begonnen maar de instap lijkt me wat hoog, hopelijk komen er meer en wat duidelijke tutorials in de full release.
Ik loop maar wat rond vossen te slaan en bomen te hakken maar mijn inventory is meteen vol.
Vervolgens weet ik niet meer wat gedaan.
Er zijn veel quests maar het lijkt me erg onduidelijk wat gedaan....
Ik zou me er eens in moeten verdiepen of iemand moeten zoeken om mee samen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gediminas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-05 10:07

Gediminas

recovering stagiair marketing
beve schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:21:
Ik ben een paar keer begonnen maar de instap lijkt me wat hoog, hopelijk komen er meer en wat duidelijke tutorials in de full release.
Ik loop maar wat rond vossen te slaan en bomen te hakken maar mijn inventory is meteen vol.
Vervolgens weet ik niet meer wat gedaan.
Er zijn veel quests maar het lijkt me erg onduidelijk wat gedaan....
Ik zou me er eens in moeten verdiepen of iemand moeten zoeken om mee samen te spelen.
Dat klinkt een beetje als Runescape. Daar werd men ook in het diepe gegooid.
Daar was buiten de tutorial island om ook niet echt een duidelijke lijn die je moest volgen.
Voor mij persoonlijk is dat echter een heel groot pluspunt. Zo wordt niet alleen zelf ontdekken, maar ook het delen van de informatie met de community belangrijk (verwacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05 18:39
zou willen dat er een open beta kwam of trial versie zodat je het eerst kun uitproberen. het ziet er op zich veel belovend uit, maar wat ik zag aan filmpjes best veel gericht op mobile gameplay. weet niet of ik daar interesse in heb.

ben nog altijd op zoek naar een waardige opvolger voor WoW. heb er al verschillende gespeeld maar kom tot nu toe toch altijd terug bij wow. hoopte stiekem op black dessert, maar dat spel viel me in de 7 dagen guest pass die ik kreeg toch zo tegen dat ik daar geen tijd/geld aan ga besteden.

Ben bang dat albion datzelfde gaat brengen, maar zou het wel leuk vinden om het een eerlijke kans te geven.

hoop alleen wel dat het niet alleen pvp is, maar dat pve ook leuk is om voor langere tijd te doen, vooral om samen met een kameraad te gaan dolen en gewoon fun te hebben op een eigen tempo zonder verplichtingen.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
1 augustus begint de laatste beta.

Ik denk niet dat het te vergelijken is met WoW. Het is vooral gericht op PvP. Er is wel PvE maar dit zijn public Dungeons waar iedereen tegelijk naar binnen kan.

Verder zijn er alleen quests die je reputation omhoog brengen. Geen storyquests zoals in WoW. Gewoon grind X en collect X. Als je van PvE houdt dan zou ik deze game laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
dan weet ik gelijk genoeg :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:39
Ik heb ook een founders pack gekocht :)

Nog een bepaalde guild waar tweakers is vertegenwoordigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Misschien een idee om de nieuwe trailer in de topic start te plaatsen.

Naar mijn mening een hele goede trailer waar ook echt dingen in staan die echt in het spel te vinden zijn en geen bs trailer die veel games gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
Het spel een paar uurtjes gespeeld. Zal even een korte samenvatting geven.

Voor iedereen die runescape gespeeld heeft, zal het bekend voorkomen. Het komt met veel dingen overeen. Alleen is dit veel verder uitgebouwd. In het begin kom je in een starter gebied en dan maak je gereedschap wat je nodig hebt om van alles te verzamelen. Daarna kan je een zwaardje maken en iets van harnas. Je eerste gevechten zijn niet meer dan klik-auto combat. Na een tijdje komen daar speciale aanvallen bij die verschillen per equipment.

Vervolgens kan je allerlei grondstoffen verzamelen. Afhankelijk welke kan je op wilt, kan je daar op richten. Zelf ben ik bezig met mijnen en smeden. uiteindelijk level 3 gear gemaakt. Alleen toen moest ik een hoger level bereiken om het te kunnen dragen. Gevechten zijn relatief simpel, alleen is het wel goed oplossen. De mobs zijn vaak in twee of drietal en als je dood gaat, ben je alles kwijt wat je bij je hebt. Daar wordt je ineens erg bewust van als je bijna dood gaat. Je denkt echt twee keer na voordat je ergens invliegt :P

Quests of verhaallijnen zijn er niet echt. Je kan missies accepteren wat bestaat uit het verslaan van verschillende mobs. Daarvoor krijg je alleen maar silver. Dat ga je hard nodig hebben als je veel craft. Vanaf level 3 kost craften namelijk silver. Vervolgens maak je iets en gooi je het op het veilingshuis.

Een erg klik-grind spelletje. Lekker ontspannend om te spelen. Uiteindelijk zal het uitmonden in flinke guild battles en zeer specifiek craft werk. Heb gehoord dat je voor sommige skills 2 of 3 jaar moet spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
DivineNL schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:38:
Misschien een idee om de nieuwe trailer in de topic start te plaatsen.

[video]

Naar mijn mening een hele goede trailer waar ook echt dingen in staan die echt in het spel te vinden zijn en geen bs trailer die veel games gebruiken :)
Dank voor het meedenken, heb de nieuwe trailer er in gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gediminas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-05 10:07

Gediminas

recovering stagiair marketing
Dat klinkt heel goed! Bedankt voor de infos.
Ik ga het vandaag ook even opstarten.
Is er al een Nederlandse guild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
Ik ben er nog geen tegengekomen. Ik zit bij blackwater. Kreeg gewoon een random invite. Zeker als je wat hoger level bent is het handig voor dungeons enzo. In het begin boeit het eigenlijk niet. Het nadeel van een guild is de tax die er is. Voor elk beetje zilver of fame wat je krijgt, moet je een deel afstaan aan de guild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
oosterhofjf schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:38:
Ik ben er nog geen tegengekomen. Ik zit bij blackwater. Kreeg gewoon een random invite. Zeker als je wat hoger level bent is het handig voor dungeons enzo. In het begin boeit het eigenlijk niet. Het nadeel van een guild is de tax die er is. Voor elk beetje zilver of fame wat je krijgt, moet je een deel afstaan aan de guild.
Hiermee kan de guild dingen upgraden/GvG financiëren dus is eigenlijk niet verkeerd.

In de vorige beta had ik met de community waar ik bij zit een volledig NL/BE guild. Denk alleen niet dat we dat deze beta gaan doen en een guild met mensen met meer ervaring joinen zodat we daar van kunnen leren en bij full release weer voor een volledig NL/BE guild gaan zodat we precies weten hoe alles in zijn werking gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
ik zit/zat ook in een NL/BE guild maar heb al 3 maanden niet meer ingelogd. We waren maar met een man of 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Heb een beetje gemixte gevoelens bij de vaste resources per gebieden. Aan de ene kant is het een interessant systeem maar aan de andere kant moet je voor bepaalde dingen op tier 3 al héél veel reizen voordat je het hebt. Nu ben ik blij dat ik een ezel heb vanwege een referral te geven aan iemand maar ik kan me voorstellen dat spelers zonder mount dit al helemaal vervelend vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
DivineNL schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:26:
Heb een beetje gemixte gevoelens bij de vaste resources per gebieden. Aan de ene kant is het een interessant systeem maar aan de andere kant moet je voor bepaalde dingen op tier 3 al héél veel reizen voordat je het hebt. Nu ben ik blij dat ik een ezel heb vanwege een referral te geven aan iemand maar ik kan me voorstellen dat spelers zonder mount dit al helemaal vervelend vinden.
maar een mount heb je toch zo?

ik heb de goedkoopste founderpack en dus geen mount erbij. Na een paar dagen maakte ik al mijn eigen oxes en horses, om er vervolgens achter te komen dat ze spotgoedkoop waren op de marketplace en het dus niet eens de moeite loont om low level mounts er op te zetten

waar ik me meer aan stoor bij het craften: Als je rank 3 planken wil maken heb je rank 2 planken nodig en rank 3 wood. Maar als je geen rank 2 planken hebt dan moet je die dus eerst gaan gatheren en maken. Dus bij rank 6 bijvoorbeeld heb je alle voorgaande materialen ook nodig, en dan duurt het lang.....

Ik ga vanavond weer eens installeren, even de laatste beta checken.

[ Voor 3% gewijzigd door Rudolf op 04-08-2016 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Rudolf schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:35:
[...]

maar een mount heb je toch zo?

ik heb de goedkoopste founderpack en dus geen mount erbij. Na een paar dagen maakte ik al mijn eigen oxes en horses, om er vervolgens achter te komen dat ze spotgoedkoop waren op de marketplace en het dus niet eens de moeite loont om low level mounts er op te zetten

waar ik me meer aan stoor bij het craften: Als je rank 3 planken wil maken heb je rank 2 planken nodig en rank 3 wood. Maar als je geen rank 2 planken hebt dan moet je die dus eerst gaan gatheren en maken. Dus bij rank 6 bijvoorbeeld heb je alle voorgaande materialen ook nodig, en dan duurt het lang.....

Ik ga vanavond weer eens installeren, even de laatste beta checken.
Als het spel een x aantal weken uit is kost een mount niks nee, maar nu is alles net begonnen en kosten mounts nog wel wat hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Ik heb nog steeds een account en eigenlijk alleen maar Alpha en early Beta gedaan. De changes in de verschillende Beta's waren elke keer zo groot dat ik het eerst maar heb laten rusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Loadichus schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 22:21:
Ik heb nog steeds een account en eigenlijk alleen maar Alpha en early Beta gedaan. De changes in de verschillende Beta's waren elke keer zo groot dat ik het eerst maar heb laten rusten.
Ja, de changes zijn nu weer heel groot. De map is compleet veranderd en het destiny board werkt nu ook heel anders. Daarom speel ik nu wel zodat ik bij full release een beetje door heb hoe alles werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Ik ben samen met wat vrienden een guild gestart, is wel een engels sprekende guild.
Focus is PVP, piracy.
We hebben een nice guild island waar je tot t3 gratis kan craften :-) bijna t4

Laat even iets weten als iemand interesse heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Iemand hier toevallig healer? Zo ja, ik ga nu de .1 holy staff spelen + tome maar weet niet goed wat voor armor ik er bij moet pakken.

Momenteel gebruik ik cleric body en head + soldier boots maar misschien hebben jullie betere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snuksel
  • Laatst online: 04-10-2024
Tof! Een Albion post. Ik heb afgelopen Beta gespeeld, tijdje eruit geweest en nu weer begonnen. Actief member van de Nr. 1 Guild Conflict. Voor iedereen die hardcore PvP tof vindt en bij een echt team wil horen een aanrader.

IGN: Sjaakbanaan

BTW: Iedereen die twijfelt om te kopen, wees bewust dat je veel moet grinden, al doe je dat wel vaak samen dus gezellig. Je moet niet bang aangelegd zijn, dood = alles kwijt. Vanzelfsprekend heb je in de bank wel weer reserve gear liggen, dus niet onoverkomelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
snuksel schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:12:
Tof! Een Albion post. Ik heb afgelopen Beta gespeeld, tijdje eruit geweest en nu weer begonnen. Actief member van de Nr. 1 Guild Conflict. Voor iedereen die hardcore PvP tof vindt en bij een echt team wil horen een aanrader.

IGN: Sjaakbanaan

BTW: Iedereen die twijfelt om te kopen, wees bewust dat je veel moet grinden, al doe je dat wel vaak samen dus gezellig. Je moet niet bang aangelegd zijn, dood = alles kwijt. Vanzelfsprekend heb je in de bank wel weer reserve gear liggen, dus niet onoverkomelijk.
Ahaaa, jij bent Sjaakbanaan. Ik ben Dhivine :*)

EDIT: Voor zij die het niet snappen, ik zit ook in Conflict :P

[ Voor 4% gewijzigd door DivineNL op 10-08-2016 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Ik neem aan dat jullie in black zone zitten?
Wij hebben eindelijk 1mil silver en fame gefarmed met onze 12 man guild :-)

Is het viable voor ons om een stuk land te nemen in blackzone?
Kunnen we het houden met de nodige diplomacy?
We recruiten steeds maar willen het liever klein houden zo max 30-40 mensen
Importeren jullie gewoon t2 mats, want ik zie dat die daar niet te vinden zijn?
Ik zoek veel op google en forums maar er is bitter weinig te vinden over de mechanis daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
beve schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:47:
Ik neem aan dat jullie in black zone zitten?
Wij hebben eindelijk 1mil silver en fame gefarmed met onze 12 man guild :-)

Is het viable voor ons om een stuk land te nemen in blackzone?
Kunnen we het houden met de nodige diplomacy?
We recruiten steeds maar willen het liever klein houden zo max 30-40 mensen
Importeren jullie gewoon t2 mats, want ik zie dat die daar niet te vinden zijn?
Ik zoek veel op google en forums maar er is bitter weinig te vinden over de mechanis daar :)
Niet slecht met 12 man. Ik denk dat het wel te weinig gaat zijn om een territory te claimen en vervolgens te behouden. Met 30-40 mensen kun je zeer zeker wel voor territories gaan en dan eventueel nog alliances maken. Je moet alleen wel goed georganiseerd zijn denk ik. (Denk hierbij aan dat iedereen een duidelijke rol/taak moet hebben wat craften/gatheren betreft).

Wat t2 mats betreft: Gatheren in green en transporteren per paard/ox naar blackzone. Hiervoor moet je dus vanuit je stad naar een stad in de red zone en daar de boot pakken (Zie rode streepjes op je map) naar de black zone. Daarna naar je zone toe lopen. Dit is zéér risicovol en zeker op piek tijden waar altijd wel zergs rondlopen.

T2 mats zelf importeren is voordeliger aangezien je bij refinen en craften in blackzone 20% van je resources terug krijgt. Dus dan heb je extra's en mocht je het dan verliezen heb je in ieder geval niet de moeite gedaan om het al te refinen naar iets hogers voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
DivineNL schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:35:
[...]

Niet slecht met 12 man. Ik denk dat het wel te weinig gaat zijn om een territory te claimen en vervolgens te behouden. Met 30-40 mensen kun je zeer zeker wel voor territories gaan en dan eventueel nog alliances maken. Je moet alleen wel goed georganiseerd zijn denk ik. (Denk hierbij aan dat iedereen een duidelijke rol/taak moet hebben wat craften/gatheren betreft).

Wat t2 mats betreft: Gatheren in green en transporteren per paard/ox naar blackzone. Hiervoor moet je dus vanuit je stad naar een stad in de red zone en daar de boot pakken (Zie rode streepjes op je map) naar de black zone. Daarna naar je zone toe lopen. Dit is zéér risicovol en zeker op piek tijden waar altijd wel zergs rondlopen.

T2 mats zelf importeren is voordeliger aangezien je bij refinen en craften in blackzone 20% van je resources terug krijgt. Dus dan heb je extra's en mocht je het dan verliezen heb je in ieder geval niet de moeite gedaan om het al te refinen naar iets hogers voor ze.
Bedankt voor je info!

Hoe zit het met aanvallen/verdedigen?
Die battles zijn altijd 20/20?
Wie kiest het tijdstip in je tijdzone?
wat als je geen 20 mensen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
beve schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:45:
[...]

Bedankt voor je info!

Hoe zit het met aanvallen/verdedigen?
Die battles zijn altijd 20/20?
Wie kiest het tijdstip in je tijdzone?
wat als je geen 20 mensen hebt?
Ik heb een half jaar niet gespeeld en ben sinds kort pas weer begonnen en heb zelf nooit gevochten voor territories maar op een paar kan ik wel antwoorden.

De GvG's zijn altijd 5 vs 5.
De city attacks zijn volgens mij 25 vs 25. (Dit is effectief voor een stad in de blackzone).

De tijdstippen kan ik niks over zeggen want ik geloof dat ze dit systeem gingen veranderen of hebben veranderd. Als je geen 20 mensen hebt is het dus niet erg.

Guild territories moeten overigens wel onderhouden worden en je moet ze van voedsel voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snuksel
  • Laatst online: 04-10-2024
Goede info Devine, tof dat je ook in Conflict zit ^^ ik was al op zoek naar wat meer NL'ers. Binnenkort maar eens een dungeon runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
snuksel schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:25:
Goede info Devine, tof dat je ook in Conflict zit ^^ ik was al op zoek naar wat meer NL'ers. Binnenkort maar eens een dungeon runnen.
Ja, heb nog een paar Nederlanders/Belgen meegenomen ;).

Alleen mijn broertje wordt steeds declined :?. Snap er niks van. Hij was eerst accepted maar zei dat die er daarna meteen uitgegooid was. Sindsdien is die al 3x declined.

EDIT: Gisteren mijn eerste PvP ervaring als healer. Was wel leuk! Misschien wel eens kijken wat de ideale armor is voor me ivm skills. Als ze eenmaal op me zitten is het niet makkelijk om weg te komen. Als was het wel een 20 man zerg dat op me vloog en het sowieso niet makkelijk hiervan weg te komen is zonder de flee skill.

[ Voor 25% gewijzigd door DivineNL op 11-08-2016 10:44 ]

• DivineNL
Voor mensen die op zoek zijn naar een Nederlandstalige guild: Play Dutch Crew is op het moment volgens mij wel de grootste NL talige guild. Ik zelf zit en blijf in Conflict maar misschien zijn er hier nog steeds mensen op zoek naar een Nederlandstalige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Williekeilen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-08-2024
Is dit spel ook leuk als je niet zo van de pvp gevechten houdt? Zitten guilds te wachten op spelers die vooral bezig willen zijn met gatheren en craften? Of wordt van iedereen verwacht (goed) mee te helpen met guild battles voor territory enz.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Williekeilen schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:52:
Is dit spel ook leuk als je niet zo van de pvp gevechten houdt? Zitten guilds te wachten op spelers die vooral bezig willen zijn met gatheren en craften? Of wordt van iedereen verwacht (goed) mee te helpen met guild battles voor territory enz.?
Guilds zijn juist heel blij met gatherers en crafters! Er zijn zelfs guilds hierop gefocust die dan een alliance hebben met een andere guild. Die guild beschermd hen dan in ruil voor resources/wapens/armor.

Er zijn ook genoeg guilds waar je niet verplicht bent om mee te helpen in PvP battles en lekker je ding kan doen. De gatherers/crafters in de guild vragen ook om bescherming met bijvoorbeeld het transporteren van goederen van het ene eiland naar het andere. (green zone naar black zone)

Zonder gatherers en crafters zou een guild hun GvG team(s) niet van de beste equipment kunnen voorzien.
Alleen houdt er wel rekening mee dat voor high tier resources je altijd naar red/black zone moet gaan en je daar altijd aangevallen kunt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neorec
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-04 23:11
hallo albioners,

ik heb een nederlandse guild aangemaakt <flying dutchmen>
als jullie zin hebben om in een nederlandse guild te zitten wisper mij ingame (neorec).

zie jullie in albion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik ben nog altijd op zoek naar iets dat lijkt op Ultima Online. Zodoende kwam ook deze titel in mijn zicht. Op zich ziet het er leuk uit, maar waar ik mij echt heel erg aan denk te gaan storen is het volgende:
Premium Status
The World of Albion offers your character to be upgraded to Premium.

Premium Status is available in different durations, from just 1 day up to an entire year, and allows you to benefit of the following perks:
  • Increase your skill progression speed with a 50% fame bonus
  • Master the Destiny Board faster with regenerating Learning Points
  • Collect 50% more Silver and loot from killing mobs
  • Improve your crafting with regenerating crafting focus
  • Become a master gatherer with a 50% bonus on your gathering yield
  • Enjoy a 100% increase on your farming yield and animal growth times on your player island
  • Boost your trading profits by having market taxes reduced by 50%
Dit riekt naar mijn idee naar pay2win. Als je het spel ook maar een beetje casual hardcore speelt wil je niet missen lijkt mij. Ik weet niet wat de prijs in euro's is en heb gelezen dat je het ook met in-game Silver kan aanschaffen, maar daar kan ik verder geen informatie over vinden. Weet iemand hier meer over te vertellen?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DivineNL
Seroczynski schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:15:
Ik ben nog altijd op zoek naar iets dat lijkt op Ultima Online. Zodoende kwam ook deze titel in mijn zicht. Op zich ziet het er leuk uit, maar waar ik mij echt heel erg aan denk te gaan storen is het volgende:

[...]

Dit riekt naar mijn idee naar pay2win. Als je het spel ook maar een beetje casual hardcore speelt wil je niet missen lijkt mij. Ik weet niet wat de prijs in euro's is en heb gelezen dat je het ook met in-game Silver kan aanschaffen, maar daar kan ik verder geen informatie over vinden. Weet iemand hier meer over te vertellen?
Ik heb zelf nooit Ultima Online gespeeld maar wel van een heleboel ex-spelers gehoord dat het er heel veel op lijkt dus in dat opzicht is dat alles wat ik er over kan vertellen.

Over premium zou ik me geen zorgen maken om eerlijk te zijn. Iedereen die het spel (nu) koopt krijgt 30 dagen premium + een x aantal gold. Daarnaast is premium echt heel makkelijk te verdienen in game. In game prijs van premium hangt wel van de waarde van het gold af. Hoe meer silver het gold waard is, hoe meer het premium account ingame kost. Zorg er voor dat je voor dat je premium eindigt het goede bedrag hebt om je premium weer te verlengen en er is niks aan de hand.

Er zijn genoeg manieren om geld mee te verdienen. Gatherers killen, zelf gatheren en raw mats verkopen of refinen + verkopen, craften, mounts/voedsel/potions verbouwen op je eiland en verkopen, dungeons runnen, etc.

Het enige wat een beetje p2w op dit moment is, is het transmuten van resources naar hogere resources. Dit kost dan wel een heleboel in game silver maar wordt toch door een aantal grote guilds gedaan. Gelukkig gaan ze hier een patch voor uitbrengen wat dit een stuk moeilijker maakt.

Daarnaast worden die hogere resources gebruikt voor de beste GvG sets mee te maken en is het ook mogelijk dat ze die kwijt raken. Ja, je kunt als je wilt honderden of duizenden euro's in het spel pompen en altijd je spullen kopen. Maar daar staat tegenover dat je het ook altijd kwijt kan raken en je dus je vijand je geld aan het geven bent.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noaq
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-11-2020
Play Dutch Crew is een nederlandstalige guild en telt momenteel +55 leden, maar zoekt nog naar actieve members. Onderstaande post is een aangepaste versie van een topic op Albion forum.

Het maakt niet uit of je nieuw bent of al langer speelt, zolang je nederlands spreekt en verstaat ben je bij ons welkom! Ons doel is om een sterke nederlandse communitie neer te zetten voor de start van de game. Om dit te behalen zoeken we spelers die interesse in de game (blijven) hebben. Interesse? Contacteer speler 'Brute' ingame.

We maken gebruik van een chatgroep, website, teamspeak en ingame chat. Sinds kort zijn we gevestigd in de stad Short Wetherford. Deze ligt ten oosten van Queensmarket en heeft snelle toegang naar de grote markt van QM. Daarnaast ligt het op 2 tiles van t7 resources en op 3 tiles van een haven. Zo kunnen we alles snel bereiken.
Bovendien hebben we in de stad Short Wetherford meer dan 8 marketplaces (plots) met T6 buildings. Uiteraard gratis voor guildmembers.

Play Dutch Crew zal aan alle content in de game meedoen. Zo specificeren wij ons niet als een pvp only guild omdat zoiets niet bestaat. Een goed pvp team is gebaseerd op een complete economie achter dit team en zonder de nodige materialen, gebouwen, crafters enz. Zal het pvpen in deze al snel onbetaalbaar zijn.

Onze guild is opgedeeld in 4 verschillende groepen, deze groepen geven een globaal beeld van de activiteiten en laten zien hoe ons "core" systeem werkt met ranks e.d. Het is niet zo dat je verplicht bent om jezelf in 1 van deze groepen op te delen.

PVPers
het pvp team zal progressie maken in armour en wapens en door middel van dagelijkse dungeon runs, pvp roams en gvg's een sterk en solid team vormen om het gevecht aan te gaan met de competitie.

Gatherers
het gather team zal bestaan uit een aantal mensen die het leuk vinden om te gatheren met oxes, die er voor zorgen dat er altijd genoeg grondstoffen aanwezig zijn om spullen mee te maken, en bij het upgraden van de gebouwen de guild van hout en steen zullen voorzien.

Crafters
de guild crafters zullen de grondstoffen gebruiken om de pvpers te voorzien van wapens en armour en de gatherers te voorzien van goede tools en bags. Zij zullen verantwoordelijk zijn voor aanvoer en uitgave van goederen.

Builders/Farmers
de builders en farmers zijn verantwoordelijk voor de progress op het guild eiland en onze guild territories zij zorgen dat alles gevoed blijft en dat de guild voorzien word van horses, oxen, voedsel en potions.

Original post: https://forum.albiononlin...al-beta-en-live/?pageNo=1

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-03 11:20
Ik zat eens door het forum heen te bladeren en kwam ineens hier terecht. Eigenlijk heb ik na het lezen van de begin post het spel gelijkt gekocht :+

Om 1 of andere reden was dit het soort game waar ik al een tijdje naar op zoek was, zeker ook het multi-server verhaal met alles bij elkaar, vind ik enorm vet en hoop dat meer games dit in het vervolg gaan doen.

Nu heb ik alleen geen idee wat ik moet doen 8)7 ik heb er nu bijna 2 uur in zitten en krijg een soort Runespace gevoel bij het spel, waar ik mij in mijn jeugd enorm mee heb vermaakt. Ik heb alleen nog geeen idee waar ik me op wil gaan focussen, maar dat komt nog wel denk ik als ik het een beetje door heb.

Ik heb Brute toegevoegd om de clan te joinen, ingame naam is Floep overigens.

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

Topicstarter
noaq schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:05:
Play Dutch Crew is een nederlandstalige guild en telt momenteel +55 leden, maar zoekt nog naar actieve members. Onderstaande post is een aangepaste versie van een topic op Albion forum.

Het maakt niet uit of je nieuw bent of al langer speelt, zolang je nederlands spreekt en verstaat ben je bij ons welkom! Ons doel is om een sterke nederlandse communitie neer te zetten voor de start van de game. Om dit te behalen zoeken we spelers die interesse in de game (blijven) hebben. Interesse? Contacteer speler 'Brute' ingame.

We maken gebruik van een chatgroep, website, teamspeak en ingame chat. Sinds kort zijn we gevestigd in de stad Short Wetherford. Deze ligt ten oosten van Queensmarket en heeft snelle toegang naar de grote markt van QM. Daarnaast ligt het op 2 tiles van t7 resources en op 3 tiles van een haven. Zo kunnen we alles snel bereiken.
Bovendien hebben we in de stad Short Wetherford meer dan 8 marketplaces (plots) met T6 buildings. Uiteraard gratis voor guildmembers.

Play Dutch Crew zal aan alle content in de game meedoen. Zo specificeren wij ons niet als een pvp only guild omdat zoiets niet bestaat. Een goed pvp team is gebaseerd op een complete economie achter dit team en zonder de nodige materialen, gebouwen, crafters enz. Zal het pvpen in deze al snel onbetaalbaar zijn.

Onze guild is opgedeeld in 4 verschillende groepen, deze groepen geven een globaal beeld van de activiteiten en laten zien hoe ons "core" systeem werkt met ranks e.d. Het is niet zo dat je verplicht bent om jezelf in 1 van deze groepen op te delen.

PVPers
het pvp team zal progressie maken in armour en wapens en door middel van dagelijkse dungeon runs, pvp roams en gvg's een sterk en solid team vormen om het gevecht aan te gaan met de competitie.

Gatherers
het gather team zal bestaan uit een aantal mensen die het leuk vinden om te gatheren met oxes, die er voor zorgen dat er altijd genoeg grondstoffen aanwezig zijn om spullen mee te maken, en bij het upgraden van de gebouwen de guild van hout en steen zullen voorzien.

Crafters
de guild crafters zullen de grondstoffen gebruiken om de pvpers te voorzien van wapens en armour en de gatherers te voorzien van goede tools en bags. Zij zullen verantwoordelijk zijn voor aanvoer en uitgave van goederen.

Builders/Farmers
de builders en farmers zijn verantwoordelijk voor de progress op het guild eiland en onze guild territories zij zorgen dat alles gevoed blijft en dat de guild voorzien word van horses, oxen, voedsel en potions.

Original post: https://forum.albiononlin...al-beta-en-live/?pageNo=1
Deze game ziet er super interessant uit, ik wil eigenlijk wel joinen als een PVPer. Heb dan ook maar meteen een pack gekocht :)

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-03 16:50

Vickiieee

Kritische lezer.

Beste Albion spelers,

Ik heb een vrij simpele vraag: is er een manier om het spel te proberen in de huidige fase zònder het spel daadwerkelijk te kopen? Ik geloof het niet, of wel?

Het spel ziet er zeer interessant uit, ook het PvP gedeelte, en lijkt op Runescape, waarmee ook ik mij vroeger erg mee vermaakt heb. Maar voordat ik €30,- uit ga geven wil ik het spel eigenlijk wel even proberen.. Is daar enige mogelijkheid toe?

Ik heb al wel gelezen dat de 'Final Beta' nu bezig is, deze is 1 Augustus begonnen en duurt naar verwachting 3 maanden (dus tot 1 November) waarna alles gewhiped wordt en de game ook daadwerkelijk gereleased zou worden. De prijs zou dan zo'n €10,- zijn.

Hoe bevalt de game verder?

Tag om puur even aandacht te krijgen, aangezien het topic niet zo levendig is :D

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
sorry ik ben momenteel helemaal niet bezig met de Final Beta, Ik heb in de vorige beta mijn character naar redelijk hoge rank kunnen brengen en heb momenteel geen zin en tijd om dit wederom te doen en mijn character weer gewiped zien worden :)

Ik wacht met spelen op Full Release.

Ik heb ook de € 30,- versie aangeschaft. Ik vond het destijds wel de moeite waard.

Je moet dit spel wel echt in teamverband spelen, want in je eentje bereik je vrij weinig, omdat je je echt moet specialiseren in iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noaq
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-11-2020
Er is geen open beta op dit moment.

De main focus van dit spel draait rond PvP (lees: Guild vs Guild), gebieden claimen en veroveren.
In theorie kan je dus op je eentje spelen, maar dan mis je al de voordelen van een guild en redelijk wat pvp content.

Alle items worden door de spelers gemaakt, geruild, geloot (van andere spelers) of verkocht op een auction house. Doodgaan in pvpzones = gear kwijt. Resources verzamelen kan zowel in friendly gebieden (low tier) als in pvp gebieden (high tier). In pvp gebieden ben je dus als 'gatherer' / solo speler kwetsbaar, toch is het best goed te doen.

Er zijn ook PvE dungeons, maar die trekken op niets. Amper variatie. Deze zijn voornamelijk bedoeld om op een alternatieve manier aan silver te geraken (ipv crafting) en combat ervaring op te doen. Naarmate je een bepaald type van wapen meer gebruikt, kan de speler sterkere varianten van dat wapen dragen (gelijkaardig systeem wordt toegepast voor armour). Je wapen bepaalt de class die je wenst te spelen (in combinatie met armour). Een ander wapen is dus een andere 'class', maar weet wel dat per type wapen een aparte combat ervaringsbalk dient op te vullen.

Het is dus perfect mogelijk om een battle mage te spelen met plate gear en firestaff, of glass cannon warrior met cloth gear en 2 hander wapen.

Algemene regel:
Cloth: low armour -> hoge extra damage percentages
Leather: medium armour -> middelmatige damage percentages
Plate: high armour -> meer gebaseerd op incasseren en resistances

In het totaal zijn er acht tiers van items. De meeste spelers zitten nu op tier 5 / tier 6.
Het leuke aan het crafting systeem is dat je als beginnende speler of reroll van class niet per se zwakker bent tegenover de andere spelers. Per tier kunnen er items worden gecraft die van sterkte gelijkwaardig zijn aan een hogere tier. Vanzelfsprekend, de resources voor deze items komen uiteraard minder voor dan common default resources.

Zo is een 4.2 wapen gelijk aan een T5 (lees: T5.1) wapen qua sterkte. Het enige voordeel van een hogere tier wapen is dat er bepaalde skills vrijkomen voor dat wapen type. Hoe hoger de tier hoe meestal beter de unieke skills worden. Toch moet je als speler steeds een keuze maken van skills die je wenst te gebruiken. Een wapen heeft altijd max 3 skills en 1 passive.

T4.2 = T5
T4.3 = T6
T4.4 = T7'

Volledige lijst: http://imgur.com/a/jJmgc

Nog ter vervollediging:

bij crafting vormen alle tiers een ketting. Om bijvoorbeeld een tier 8 item te kunnen craften, heb je een refined T8 van iets nodig.

Voorbeeldje met als resource gathering hout (wood) en resource refined planken (plank):
Om een T8 plank te kunnen maken, heb je een T7 plank nodig en T8 hout
Om een T7 plank te kunnen maken, heb je een T6 plank nodig en T7 hout
Om een T6 plank te kunnen maken, heb je een T5 plank nodig en T6 hout
Om een T5 plank te kunnen maken, heb je een T4 plank nodig en T5 hout
Om een T4 plank te kunnen maken, heb je een T3 plank nodig en T4 hout
Om een T3 plank te kunnen maken, heb je een T2 plank nodig en T3 hout

Hoe hoger de tier hoe zeldzamer de resources en hoe hoger de prijs vanwege de zeldzaamheid en ketting (andere, lagere resources) die nodig zijn.

Nog 1 gouden tip voor de starters:
Specialiseer je asap in iets. Probeer niet alles te gatheren, want dat is onmogelijk! Of je blijft voor eeuwig hangen in tier 4 en kan je nooit concurreren.
Specialiseer je in 1 gatheringskill, 1 refined skill en 1 armour crafting skills.
Bvb; verzamelen fibers -> refinen van cloth -> maken van cloth armour

Kies ook je gatheringskill in functie van de classarmour die je wenst te spelen (cloth, leather of plate). Als je zelf cloth armour kunt craften, dan maak het niet zoveel uit als je eens doodgaat. Je kan steeds je eigen gear terug maken. Anders moet je dit altijd kopen!

[ Voor 225% gewijzigd door noaq op 09-09-2016 15:04 ]

• DivineNL
Hierboven wordt het goed uitgelegd. Ik ben ook gestopt met de final beta aangezien ik weet hoe ik het bij release ga aanpakken en er weinig voor voel om er dan nog tijd in te stoppen. Als je van plan bent het te kopen bij release dan zou ik het nu gewoon kopen en vanalles testen zodat je weet wat je bij release gaat doen.

Helaas geen vorm van open beta en weet ook niet of ze iets met proef accounts gaan doen.

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Heb het inderdaad ook even nagevraagd via hun Facebook pagina. Hele idee van de game is P2P. Je moet dus sowieso betalen om het spel te kunnen spelen. Dan denk ik dat ik wacht tot de game uit komt en geef ik $10,- om het te kunnen spelen. Ik vind $30,- NU uitgeven te veel ten opzichte van de 'perks' die je dan krijgt. Veel verschil zit er dan niet met kopen bij release, afgezien van de gold en wat andere dingen.

In ieder geval bedankt voor de info! Ik ga het in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

Topicstarter
Hoe join ik de tweakers guild? :)

Killboard--Eve-Board

• Tijgertje
Ik heb het spel al een tijd niet meer gespeeld, misschien dat ik dat niet meer ga doen ook, veel te druk met andere dingen(straks ArcheAge). Stuur even een berichtje als je wil spelen, kan op mijn account. Kun je even kijken of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

Topicstarter
Vickiieee schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:41:
Heb het inderdaad ook even nagevraagd via hun Facebook pagina. Hele idee van de game is P2P. Je moet dus sowieso betalen om het spel te kunnen spelen. Dan denk ik dat ik wacht tot de game uit komt en geef ik $10,- om het te kunnen spelen. Ik vind $30,- NU uitgeven te veel ten opzichte van de 'perks' die je dan krijgt. Veel verschil zit er dan niet met kopen bij release, afgezien van de gold en wat andere dingen.

In ieder geval bedankt voor de info! Ik ga het in de gaten houden!
Voor zover ik het begrijp is het zoals buy once play forever, maar is er een "members upgrade" die ervoor zorgt dat je bepaalde bonussen ingame hebt?

Is de tweakers guild nu eigenlijk actief of moet ik een andere guild gaan zoeken?

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

mathiasv91 schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:40:
[...]

Voor zover ik het begrijp is het zoals buy once play forever, maar is er een "members upgrade" die ervoor zorgt dat je bepaalde bonussen ingame hebt?

Is de tweakers guild nu eigenlijk actief of moet ik een andere guild gaan zoeken?
Ik heb het via de Facebook pagina van Albion Online na gevraagd, het is inderdaad 'pay once, play forever'. Probeer-accounts of iets dergelijks doen ze niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

Topicstarter
Vickiieee schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:53:
[...]

Ik heb het via de Facebook pagina van Albion Online na gevraagd, het is inderdaad 'pay once, play forever'. Probeer-accounts of iets dergelijks doen ze niet aan.
Nu ik vermaak me echt prima met het spel, steek er nu gewoon niet te veel tijd in zodat als de wipe en launch er is, ik het grinden al niet moe ben haha :p. Zie ik je eens online? :9~

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

mathiasv91 schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:59:
[...]

Nu ik vermaak me echt prima met het spel, steek er nu gewoon niet te veel tijd in zodat als de wipe en launch er is, ik het grinden al niet moe ben haha :p. Zie ik je eens online? :9~
Haha, wie weet! Ik ga het proberen als het echt gereleased is, ik vind €30,- nu uitgeven te veel en weet dan ook niet of het echt wat voor mij is. Voor een tientje wil ik dat best proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

Topicstarter
Vickiieee schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:07:
[...]

Haha, wie weet! Ik ga het proberen als het echt gereleased is, ik vind €30,- nu uitgeven te veel en weet dan ook niet of het echt wat voor mij is. Voor een tientje wil ik dat best proberen :).
hierboven staat een post van iemand van wie je een account mag lenen om het eens te testen.

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

Topicstarter
Morgen is het weer zo ver en komt er weer een update naar Albion online. Ik zal hieronder even de laatste veranderingen posten.
  • Nieuwe Biome: Highlands
  • [img=499,333]https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/thumb_/media/57c00eec63c5f_default_big.jpeg[/img] [br] Deze zone zal beschikbaar zijn in 3 flavors gebaseerd op de tier van de cluster. Green (Tier 1 to 4), [img=690,385]https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/a65dfdbffbe1c9601a870311c3ad88d3c3bf3cc0.jpeg[/img] Red (Tier 5 and 6) [img=690,385]https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/df2cb5efddc9dfa3a402ee3b9ab5d87c0a4cb838.jpeg[/img] en Dead (Tier 7 and 8 ). [img=690,385]https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/bea220ae43f59e49baf85e895d721e8ec7349cc2.jpeg[/img] De main resource van deze biome zullen rocks zijn die zich soms kunnen manifesteren als rock elementals, hun kracht zal ook weer afhangen van de tier. in volgorde van aanwezigheid is het daarna ores en als minste wood. [img=690,385]https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/0ed89ec2c0de715415d3312dfff8d4356e71226c.jpeg[/img] [img=690,385]https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/dbdca25c090d858f546c734a38ecde7e50f294ea.jpeg[/img] [img=690,385]https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/02dd88362b8d51fa62f94fe0a8bbfd9ab51c6e7b.jpeg[/img] Diep in de highlands zal je de keeper faction tegenkomen, reusachtige mensen die deel van Albion uitmaken zolang al als de geschiedenis neergepend is geweest. Zij zijn één met de natuur om hen heen, en verachten kolonist en hun beschaving [img=690,385]https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/d924ea646bf248cd6367b4de1e180166c098e447.jpeg[/img] De dungeons hier zullen je belonen met nieuwe keeper artifacts. [img=690,385]https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/d025904d9ccb259126f259af20ff6136514fc2e2.jpeg[/img]
  • terugkeer van de keeper faction
  • [img=499,333]https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/thumb_/media/57c00eec8d0e3_default_big.jpeg[/img] [br] [url=https://albiononline.com/en/lore/keepers]Keeper faction lore[/url] [br] Keeper factions mobs:[br] Tribesfolk[br] [img=330,220]https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/thumb_/media/56b9f7808cf81_default_big.png[/img][br] The Earthmother[br] [img=330,220]https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/thumb_/media/56bb385112eec_default_big.png[/img][br] The Druids[br] [img=330,220]https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/thumb_/media/56bb38512148f_default_big.png[/img][br] The Giants[br] [img=330,220]https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/thumb_/media/56bb38512dc2e_default_big.png[/img][br]
  • Keeper articafcts:
  • Bij de nieuwe mobs horen natuurlijk nieuwe artifacts.[br] shameless copy paste[br] [br] [b]Weapons[/b][br] Heron Spear (Spear line) [img=690,385]https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/54c2670a142463d552939741d3f408f1cb3a0409.jpeg[/img] Throw your Heron Spear in your enemy’s face, dealing damage to both your target and everyone surrounding them. [br][br] Bedrock Mace (Mace line) [img=690,385]https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/219dc521d2fe0199fe08c4639c39039a98813394.jpeg[/img] Using this Mace’s signature spell, Brute Force, you will stun your enemy and knock them away. If your initial target hits any other enemies, they will also get stunned! [br][br] Wildfire Staff (Fire Staff line) [img=690,385]https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/424cc7f63b2942801b0fed35f65ec624e7acf254.jpeg[/img] The fan-favorite Magma Sphere finds its way back to Albion. Shoot out a devastating ball of magma in any direction, dealing damage and burning enemies on its path. [br][br] Hoarfrost Staff (Frost Staff line) [img=690,385]https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/4af0493578fecbd67b065dde2f52792df3f0e226.jpeg[/img] Use the Hoarfrost Staff’s signature spell, Avalanche, to launch a big, icy rock in a direction of your choosing. The giant ball of ice will grow bigger over time, dealing damage and freezing enemies on its way. Frozen enemies cannot move or attack, but cannot be damaged either. [br][br] Druidic Staff (Nature Staff line) [img=690,385]https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/74dadb2cc28f7438d02536d2365712c7037dad48.jpeg[/img] Save your allies from harm using the Druidic Staff’s ability Spiritual Seed. Three seconds after being casted, the targeted ally will be healed a significant amount. [br][br] Off-Hand Mistcaller (Torch line) [img=690,385]https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/4224af9a37b874371b4f219dc30250badcb7536c.jpeg[/img] This carefully carved horn belongs to the Torch line. When equipped, this horn will reduce the cooldown of all your spells and abilities. [br][br] [b]Armor Set[/b] [br] Druid Set (Cloth Armor line) [img=690,385]https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/0f47bde46cadfed5c041de3c30e3b77f76b3fa08.jpeg[/img] Used by the Druids of the Keepers, this cloth set has powerful magic storied inside. Absorb damage and root your enemies with Spirit of Vegeance, replenish Energy for you and your allies with Circle of Inspiration, and kite your enemies using Defenseless Rush. [br]
  • Hell artifacts

• Weapons

Spirit Hunter (Spear line)
    Afbeeldingslocatie: https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/9a1ea4bb5ac6f92c55dd7f3f885603ad37c4db76.jpeg
    This demonic Spear’s signature spell, Harpoon, throws your spear and pulls the first enemy you hit towards you.

Carving Sword (Sword line)
    Afbeeldingslocatie: https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/b5a475d27bb7ca309d726d8b39e0cca44a6417e9.jpeg

Use its signature spell, Fearless Strike, to dash towards a location and strike all enemies on your way, dealing damage to each enemy and slowing them. The slow strength depends on the number of Heroic Charges on you.

Soulscythe (Quarterstaff line)

Afbeeldingslocatie: https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/c5bd46a880d7181470f95f6b654dee030c5ed48d.jpeg
    This hell weapon brings back the Hurricane spell, which allows you to create a tornado and shoot it in a chosen direction.

Infernal Scythe (Axe line)
    Afbeeldingslocatie: https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/48771df583ccfd8e05a56512b7c8b989edd40627.jpeg
    The Scythe is back! Reap your way through the crowd with this mighty weapon and its Bloody Reap spell.

Forge Hammers (Hammer line)
    Afbeeldingslocatie: https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/954dcd9d1d4a34ac6300c9cdc9a474bc835da3f4.jpeg

Hammer your soul away with these dual-handed Hammers! Use Giant Steps to turn yourself into a giant, increasing your armor and auto-attack damage.

Incubus Mace (Mace line)
    Afbeeldingslocatie: https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/42138adbd47771468d11b4a35a9009236f151028.jpeg

This one-handed Mace has Shrinking Curse as its signature spell. Enemies hit by it will shrink in size and have their damage and heal power reduced.

Black Hands (Dagger line)
    Afbeeldingslocatie: https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/00712684444df0dfcb342f3a245dd17c7de0b0b4.jpeg

Punch an enemy in the stomach, stun them and push them away with the Black Hand’s Devastating Strike.

Boltcasters (Crossbow line)
    Afbeeldingslocatie: https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/54e1da16a918f8a67211101706cc1853811872a8.jpeg

Unleash hell upon your opponent with the Boltcasters channel spell, Deathward Climax, dealing more damage with every hit.

Wailing Bow (Bow line)
    Afbeeldingslocatie: https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/c41896abdc4a2465f70ab850a380e7f9da967f73.jpeg

Fire a giant Demonic Arrow that pierces through enemies. For every enemy hit, you will heal and have your damage temporarily increased.

Brimstone Staff (Fire Staff line)

Afbeeldingslocatie: https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/bbfb765de1aa1fc55c963cff69317f4d925a7c63.jpeg
    Use this demonic Fire Staff to summon a Meteor upon your enemies, dealing damage and knocking them back.

Fallen Staff (Holy Staff line)
    Afbeeldingslocatie: https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/d1dd764ef05ce1a80e4566e329d7f315d916c8f2.jpeg

The Fallen Staff brings back the Salvation spell, creating an Area of Effect that will heal and cleanse allies once charged up.

Occult Staff (Arcane Staff line)
    Afbeeldingslocatie: https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/1480786f2140d8813441cbd1def33cd53543f77f.jpeg

Using the Occult Staff’s Time Corridor spell, you can create a path that manipulates time. Allies will move faster in the corridor, while enemies will be slowed and take damage.

Icicle Staff (Frost staff line)
    Afbeeldingslocatie: https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/e2a15f7648c3d2d053a600db5da06d47853f33d6.jpeg

The Icicle Staff’s signature spell, Frozen Hell, creates a frost zone which slows and damages enemies.

Cursed Skull (Cursed staff line)
    Afbeeldingslocatie: https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/987b925588b3fc320dafcd5a4bd2362cd84469b1.jpeg

Channel the power of this hellish skull to summon the souls of fallen adventures in an Area of Effect around you. Enemies hit will receive magical damage per second, and hostile player characters will receive 3% of their total health as damage on top.

Blight Staff (Nature Staff line)
    Afbeeldingslocatie: https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/224bfb5b35f55f66e1fdc79f1516f1b63376536f.jpeg

The Blight Staff’s signature spell, Ruthless Nature, allows you to channel demonic healing powers. While you are channeling, allies around you will be healed and reflect damage back to their attackers.

Off-Hands

Muisak (Tome line)
    Afbeeldingslocatie: https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/673d9ade61a0427f5750dab7ed499aa1064c8462.jpeg

Hold this shrunken demonic head in your hand and you will gain both physical and magical ability power!

Leering Cane (Torch line)
    Afbeeldingslocatie: https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/98c71e192ff96982984e3eb5eb2e72197b343ea9.jpeg

This freaky looking jester cane will increase your Crowd Control duration versus players and mobs.

Caitiff Shield (Shield line)
    Afbeeldingslocatie: https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/5648d514b66c89d3f725caa7d82596d03c834fc7.jpeg

Equip this black, demonic shield to increase your defense and Crowd Control duration against players and mobs, as well as your overall threat generation.

Armor Sets

Fiend Set (Cloth Armor line)
    Afbeeldingslocatie: https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/56bdcc27816453a71ecae6f814e8f5845d99fc18.jpeg

Purge your enemies of their buffs, make them flee from you with Fiend Aura and blink away with Raging Blink.

Hellion Set (Leather Armor line)
    Afbeeldingslocatie: https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/cb4495e4fd781c2e7a07ba67cafa38f9e08090dd.jpeg

Use the Hellion set to hide from your enemies with Smokebomb, buff yourself for the kill with Obsessive Burst and get out of dangers with Evasive Jump.

Demon Set (Plate Armor line)
    Afbeeldingslocatie: https://assets.albiononline.com/uploads/media/default/media/a7538d079110e1175f2c86f048df946b6fd520ea.jpeg

With the Demonic set you can silence your enemies using Hush, drain their energy with Energy Drain, and use Inspiring Charge to protect yourself and your allies from damage and Crowd Control.

• Nieuwe crossbow en axe spells
  • [br] Kruisboog krijg een optie voor "Explosive Bolt" op hun eerste slot en "Noise Erasers" op de tweede. "Internal Bleedings" is toegevoegd voor axes, als een tweede slot. [br]
  • De juiste beesten op de juiste plek
  • [br] Moerassen worden nu bevolkt door het correcte type vijand. Vossen en biggen hebben plaats gemaakt voor een variëteit van slangen en hagedissen die nu de moerassen hun thuishaven noemen.
  • Kleine patch notes
  • [br]
  • Tier 1 monsters zijn toegevoegd aan de steppe biome en de bergen
  • verscheidene spreuken zijn geherbalanceerd (wachten op volledig patch notes)
  • verschillende onzichtbare muren in raids zijn weggehaald
  • sommige Destiny Board vereisten zijn gefixed
  • [br] wanneer er een volledige patch notes list is, zal ik deze hier voor jullie wel weer samenvatten..

Killboard--Eve-Board

• Rudolf
Beste mensen,

als starter van dit topic heb ik mathiasv91 aangesteld als mede-auteur. Ik ben zelf momenteel niet actief in Albion Online, ik wil me graag nog een beetje laten verrassen bij de officiële launch, daarom houd ik ook niet heel actief het nieuws bij rondom AO bij. mathiasv91 doet dit wel en zal dus de startpost mee up-to-date houden.

Ook krijg ik meerdere vragen of er een Tweakers Guild is. Ik weet hier momenteel niet de status van, maar volgens mij niet?

Is er interesse om deze te starten of is het verstandiger om met z'n allen (of wie hier interesse in heeft) een grotere guild te joinen? Ik denk zelf dat we te weinig man op de been kunnen brengen met alleen maar Tweakers.

[ Voor 6% gewijzigd door Rudolf op 28-09-2016 12:27 ]

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

Topicstarter
Rudolf schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:26:
Beste mensen,

als starter van dit topic heb ik mathiasv91 aangesteld als mede-auteur. Ik ben zelf momenteel niet actief in Albion Online, ik wil me graag nog een beetje laten verrassen bij de officiële launch, daarom houd ik ook niet heel actief het nieuws bij rondom AO bij. mathiasv91 doet dit wel en zal dus de startpost mee up-to-date houden.

Ook krijg ik meerdere vragen of er een Tweakers Guild is. Ik weet hier momenteel niet de status van, maar volgens mij niet?

Is er interesse om deze te starten of is het verstandiger om met z'n allen (of wie hier interesse in heeft) een grotere guild te joinen? Ik denk zelf dat we te weinig man op de been kunnen brengen met alleen maar Tweakers.
Laten we hopen dat door de officiële launch er meer tweakers het spel gaan checken :D anders moeten we maar even andere threads gaan spammen >:)

Killboard--Eve-Board

• DivineNL
Zijn er mensen die nog steeds deze beta van Albion spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
het is nog steeds niet mogelijk om het spel te proberen voor te kopen of niet?

ben stiekem nog altijd best benieuwd naar dit spel, maar vind het zonde om er 30€ voor betalen voordat ik beetje weet wat het inhoud. hoop daarom nog altijd dat trial versie mogelijk is/word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
huntedjohan schreef op zondag 18 december 2016 @ 17:48:
het is nog steeds niet mogelijk om het spel te proberen voor te kopen of niet?

ben stiekem nog altijd best benieuwd naar dit spel, maar vind het zonde om er 30€ voor betalen voordat ik beetje weet wat het inhoud. hoop daarom nog altijd dat trial versie mogelijk is/word.
Tot zover nog niet mogelijk en ook niet bekend of dit ooit mogelijk zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ik zou de game heel graag willen spelen (en dat kan ik ook).
Maar het is nog steeds 1 grote beta waar dus een wipe aan vast zit (logisch).
Wat ik erg jammer vind is dat ze het nodig vonden om de hele game wereld opnieuw te gaan designen met als resultaat dat de release is uitgesteld (en misschien ook wel 1 van de redenen waarom het niet meer gratis wordt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DivineNL
Ryatzu schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 08:23:
Ik zou de game heel graag willen spelen (en dat kan ik ook).
Maar het is nog steeds 1 grote beta waar dus een wipe aan vast zit (logisch).
Wat ik erg jammer vind is dat ze het nodig vonden om de hele game wereld opnieuw te gaan designen met als resultaat dat de release is uitgesteld (en misschien ook wel 1 van de redenen waarom het niet meer gratis wordt).
Wij (een aantal vrienden en ik) spelen nu de beta weer.
Vooral om het spel toch wat beter te leren kennen en de veranderingen in spells en gameplay bij te houden. In principe vind ik de wipes niet zo erg zolang het spel leuk blijft en rond Queensmarket is er nog redelijk wat PvP te vinden in redzone en rond Black Forest in de black zone. Ook om het uur bij de kistjes zijn er altijd wel mensen. We willen gaan voor een volledig Vlaams - Nederlandse guild maar is toch niet zo makkelijk dus pakken we er een internationale alliance bij.

Wat volgens mij ook een aantal redenen zijn waarom het spel niet gratis wordt zijn:
1. Botters. Nu moeten botters daadwerkelijk geld uitgeven en risico lopen op banns.
2. Scouts. Naked scouting is bannable en bij de vorige beta maakte mensen hier al uitgebreid gebruik van tot er ook echt accounts voor werden gebanned. Hier geld weer dat met gratis accounts en veel te makkelijk misbruik van gemaakt kan worden.
3. Daarnaast is het spel een player driven economy en als je bots en dergelijke op je spel krijgt dan gaat gewoon heel de economy naar de klote :p.

Daarnaast vind ik de wipes ook niet erg. Zolang het spel maar goed is zodra het gereleased wordt. Die map changes zijn namelijk wel écht goed.

Voor zij die meer over de map changes willen lezen/zien:

https://albiononline.com/...-development-recap-161216

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
in hoe verre word het niet meer gratis?

het was toch altijd al de bedoeling dat je het spel moest kopen? of is het nu kopen, en maandelijks gaan betalen?

• DivineNL
huntedjohan schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:00:
in hoe verre word het niet meer gratis?

het was toch altijd al de bedoeling dat je het spel moest kopen? of is het nu kopen, en maandelijks gaan betalen?
Nee, bij de vorige beta bestond het plan nog om uiteindelijk, als het spel released werd, F2P te worden maar dat plan hebben ze diezelfde beta nog van tafel geveegd.

Het blijft een 1x kopen game.

• DivineNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 08:05
Gekocht voor 28 euro. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Vecodo schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:29:
Gekocht voor 28 euro. Ben benieuwd
Mocht je na de wipe op zoek zijn naar een guild dan hoor ik het graag.

Afgelopen beta Conflict gejoined en redelijk leuk gehad in de black zone (ook al waren we altijd outnumbered) maar aankomende wipe gaan een paar vrienden en ik voor een volledige NL/BE guild. Dit gaat voor ons echt de test worden of het haalbaar is om met alleen Nederlanders en Belgen aardig mee te doen en te strijden in de Black Zone. Mocht het deze test falen dan denk ik toch dat ik in ieder geval voor een internationale guild ga. Maar ik zou het graag zien lukken natuurlijk.

De guildnaam wordt FaNG (Staat voor: Flanders and Netherlands Gaming)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
DivineNL schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:12:
[...]

Mocht je na de wipe op zoek zijn naar een guild dan hoor ik het graag.

Afgelopen beta Conflict gejoined en redelijk leuk gehad in de black zone (ook al waren we altijd outnumbered) maar aankomende wipe gaan een paar vrienden en ik voor een volledige NL/BE guild. Dit gaat voor ons echt de test worden of het haalbaar is om met alleen Nederlanders en Belgen aardig mee te doen en te strijden in de Black Zone. Mocht het deze test falen dan denk ik toch dat ik in ieder geval voor een internationale guild ga. Maar ik zou het graag zien lukken natuurlijk.

De guildnaam wordt FaNG (Staat voor: Flanders and Netherlands Gaming)
Wanneer is de volgende wipe? Net voor release toch ook nog een full wipe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Vecodo schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:19:
[...]

Wanneer is de volgende wipe? Net voor release toch ook nog een full wipe?
13 maart. Daarna wordt er op 17 juli voor de laatste keer gewiped omdat dan de release is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
DivineNL schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:24:
[...]

13 maart. Daarna wordt er op 17 juli voor de laatste keer gewiped omdat dan de release is.
Hmmss, ben nu Tier 3... Niet echt zin om straks weer opnieuw te beginnen.
Oveigens zit ik nog in eerste stad... Wat nu te doen? Naar andere stad gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Vecodo schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:32:
[...]

Hmmss, ben nu Tier 3... Niet echt zin om straks weer opnieuw te beginnen.
Oveigens zit ik nog in eerste stad... Wat nu te doen? Naar andere stad gaan?
Vanaf volgende week vrijdag ga je al niet meer kunnen spelen want dan beginnen ze met het overzetten van gegevens. Wat ik heb gedaan (maar ik wist al hoe het spel werkte afgelopen beta) was zo snel mogelijk naar een grotere stad gaan. Queensmarket is op dit moment de beste stad om in te zijn omdat hier nog het meeste leven is. In ieder geval naar een stad gaan dat ook tegen een yellow zone aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Mochten mensen geïnteresseerd zijn om ons te joinen, hier ons recruitment topic op het forum van Albion:
https://forum.albiononlin...G-PvE-Gathering-Crafting/

Een PM op Tweakers kan ook gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salamanderr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-11-2024
Ik ben nogal nieuw in dit concept van MMO's. Ik ben vooral de standaard MMORPG's gewend en ik begrijp het doel van dit spel nog niet helemaal. Op dit moment voltooi ik veel quests in de mom van 'verzamel zoveel hiervan terwijl je item x draagt', 'Dood x aantal monsters van rank x' en 'Craft zoveel spullen van type x'. Hoe ziet dit spel er uit naarmate je langer speelt? Zover ik zie is het nogal eentonig. Ik zie op dit moment ook weinig variatie qua monsters. Klopt het ook dat er geen level systeem is?

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Salamanderr schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:11:
Ik ben nogal nieuw in dit concept van MMO's. Ik ben vooral de standaard MMORPG's gewend en ik begrijp het doel van dit spel nog niet helemaal. Op dit moment voltooi ik veel quests in de mom van 'verzamel zoveel hiervan terwijl je item x draagt', 'Dood x aantal monsters van rank x' en 'Craft zoveel spullen van type x'. Hoe ziet dit spel er uit naarmate je langer speelt? Zover ik zie is het nogal eentonig. Ik zie op dit moment ook weinig variatie qua monsters. Klopt het ook dat er geen level systeem is?
Onder aan mijn bericht zie je de mogelijkheden wat je allemaal kunt doen. Wel wat dingen outdated en niet helemaal compleet maar geeft een goed idee als je het mij vraagt.

PvE is nog niet zo heel uitgebreid maar later kom je al wel wat sterkere mobs tegen met andere abilities. Ook zijn er world bosses die nog gaan spawnen maar grotendeels is alles wel rond PvP gebouwd. Wil je hogere resources gatheren? Dan moet je naar PvP areas. Wil je meer fame van mobs? Hogere areas. Wat gatheren enzo betreft, het is inderdaad een grote grind game. Als je niet van grinden houdt dan is Albion volgens mij niet echt iets voor je. Als je van PvP houdt maar niet van grinden, dan heb je ook pech want je zal toch PvE moeten grinden om PvP te kunnen gaan doen.
Mocht je een guild zoeken, whisper Dhivine maar in game. Iedereen is welkom bij ons. We zijn een volledig Nederlandstalige guild.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YdCNFPE.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door DivineNL op 17-03-2017 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:39
Weet iemand of dit spel een beetje speelbaar is op een wat oudere laptop (i5) met een Intel HD 3000 gpu. Kan er via Google weinig over vinden. Ziet er wel leuk uit allemaal, lekker beetje farmen/craften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
flash2adv schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 11:30:
Weet iemand of dit spel een beetje speelbaar is op een wat oudere laptop (i5) met een Intel HD 3000 gpu. Kan er via Google weinig over vinden. Ziet er wel leuk uit allemaal, lekker beetje farmen/craften.
Hoeveel RAM zit er in? Het spel is ook speelbaar op telefoons en tablets. Nu zal dit wel iets andere code zijn maar echt een zwaar spel is het volgens mij niet. Durf het je alleen niet met een 100% zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
DivineNL schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:51:
[...]

Hoeveel RAM zit er in? Het spel is ook speelbaar op telefoons en tablets. Nu zal dit wel iets andere code zijn maar echt een zwaar spel is het volgens mij niet. Durf het je alleen niet met een 100% zekerheid te zeggen.
8GB aan ram. zou via een streamer op twitch moeten werken. twijfel twijfel :) kan ongeveer 3 uur per week spelen. Op mijn telefoon zal het ook niks worden. In de faq staat vanaf ipad air 2 of 7 inch tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
flash2adv schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:55:
[...]

8GB aan ram. zou via een streamer op twitch moeten werken. twijfel twijfel :) kan ongeveer 3 uur per week spelen. Op mijn telefoon zal het ook niks worden. In de faq staat vanaf ipad air 2 of 7 inch tablets.
Ram is in ieder geval meer dan voldoende. Koelt je laptop goed? Mijn MSI wordt namelijk best heet tijdens het spelen van Albion. Het spel draait verder wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
DivineNL schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:00:
[...]

Ram is in ieder geval meer dan voldoende. Koelt je laptop goed? Mijn MSI wordt namelijk best heet tijdens het spelen van Albion. Het spel draait verder wel goed.
Ja, denk dat ik zeer binnenkort het spel ga aanschaffen. Ben toch wel erg benieuwd naar het farmen/craften.
Voor het pvp gedeelte ben ik nog iets te carebear.

Jij streamt volgens mij ook op twitch of niet? Volgens mij was ik net te laat met je stream van gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 09:27
De updates zien er steeds beter uit! Ik heb zelf het spel nog helemaal niet gespeeld en ik heb ook weinig gameplay gezien. Voor de launch zal ik nog wel onderzoek gaan doen, maar zoals meer mensen probeer ik mij er nog niet teveel in te verdiepen. Ik hou er ook gewoon van om vanaf de launch met een frisse start te beginnen.

Zijn er al wat meer details bekend over hoe dit spel speelt op een tablet/telefoon? Dit was eigenlijk 1 van de redenen waarom dit spel mij wel kan liggen. Ik speel zelf voornamelijk games op mijn desktop, maar de optie om deze game te spelen op een tablet lijkt me wel heel erg tof. Afgelopen kerst heb ik nog een iPad Air 2 gekocht dus hopelijk dat deze tablet ook nog ondersteund wordt.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-05 10:18

Ryan1981

Je ne sais pas

Ik speel op dit moment hoofzakelijk archeage, zijn er mensen die dit spel ook gespeeld hebben die ook een oordeel over dit spel kunnen geven?

Het lijkt in eerste instantie een beetje op Diablo, begrijp ik goed dat je altijd top down speelt?

Als ik had geweten dat ik archeage zo leuk zou vinden had ik direct een founders pack gekocht. Diablo 3 heb ik ook 1000+ uren in zitten. Wat denken jullie tot nog toe?
[b][message=50630347,noline]Afgelopen kerst heb ik nog een iPad Air 2 gekocht dus hopelijk dat deze tablet ook nog ondersteund wordt.
Lijkt me wel slim als ik de makers was. Zelf heb ik ook een iPad air 2. Vraag me wel een beetje af hoe ze er voor gaan zorgen dat PvP een beetje eerlijk is t.o.v. PC spelers, kan me zo voorstellen dat je met muis en toetsenbordt een redelijk voordeel hebt t.o.v. een tablet speler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 09:27
Ryan1981 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:14:
Ik speel op dit moment hoofzakelijk archeage, zijn er mensen die dit spel ook gespeeld hebben die ook een oordeel over dit spel kunnen geven?

Het lijkt in eerste instantie een beetje op Diablo, begrijp ik goed dat je altijd top down speelt?

Als ik had geweten dat ik archeage zo leuk zou vinden had ik direct een founders pack gekocht. Diablo 3 heb ik ook 1000+ uren in zitten. Wat denken jullie tot nog toe?

[...]

Lijkt me wel slim als ik de makers was. Zelf heb ik ook een iPad air 2. Vraag me wel een beetje af hoe ze er voor gaan zorgen dat PvP een beetje eerlijk is t.o.v. PC spelers, kan me zo voorstellen dat je met muis en toetsenbordt een redelijk voordeel hebt t.o.v. een tablet speler.
Ik speel zelf ook heel af en toe ArcheAge. Heb nu eigenlijk alleen een sub omdat ik mijn huizen niet kwijt wil zijn op de Fresh Start servers. Het komt vooral omdat ik zoveel games tegelijk speel, dat ik enkele games moet laten liggen. ArcheAge vindt ik persoonlijker leuker dan Black Desert Online omdat het toch allemaal wat fijner speelt. En BDO heeft naar mijn mening te weinig PvE content en dat grinden wordt je op een gegeven moment ook wel zat.

Zelf had ik ArcheAge ook vanaf het begin gespeeld (geen founders pack gekocht), en toen was het al wel een goed spel, maar nooit echt max. level geworden. Met ArcheAge heb ik echt het gevoel dat ik iets anders speel dan bijv. WoW. Misschien dat ik het over een paar maanden weer oppak.

Ik denk dat je Albion Online meer met RuneScape kan vergelijken, omdat het toch meer een MMO is waarin je kan vissen, woodcutten en andere professions kan uitvoeren. Ook als je dood gaat ben je je spullen kwijt.

Op dit moment speel ik nog steeds WoW met daarnaast SWTOR voor het verhaal (en nu de extra XP event er is).

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DivineNL
flash2adv schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:07:
[...]

Ja, denk dat ik zeer binnenkort het spel ga aanschaffen. Ben toch wel erg benieuwd naar het farmen/craften.
Voor het pvp gedeelte ben ik nog iets te carebear.

Jij streamt volgens mij ook op twitch of niet? Volgens mij was ik net te laat met je stream van gisteren.
Klopt! Ik stream vooral om er meer Nederlanders en Belgen bij te krijgen, niet alleen in de guild maar op het spel in het algemeen. Er zijn een aantal flinke Duitse/Franse/Russische guilds en een aantal mensen waar ik mee speel vindt het fijn om de guild volledig Nederlandstalig te hebbem, vandaar dat we dit nu proberen. Vanavond ga ik weer kijken of ik kan streamen. Zal vooral gatheren/PvE worden in de red zone aangezien ik een negatieve reputatie heb gekregen door players te killen in de red zone.
Diigii schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:09:
De updates zien er steeds beter uit! Ik heb zelf het spel nog helemaal niet gespeeld en ik heb ook weinig gameplay gezien. Voor de launch zal ik nog wel onderzoek gaan doen, maar zoals meer mensen probeer ik mij er nog niet teveel in te verdiepen. Ik hou er ook gewoon van om vanaf de launch met een frisse start te beginnen.

Zijn er al wat meer details bekend over hoe dit spel speelt op een tablet/telefoon? Dit was eigenlijk 1 van de redenen waarom dit spel mij wel kan liggen. Ik speel zelf voornamelijk games op mijn desktop, maar de optie om deze game te spelen op een tablet lijkt me wel heel erg tof. Afgelopen kerst heb ik nog een iPad Air 2 gekocht dus hopelijk dat deze tablet ook nog ondersteund wordt.
Deze update heeft het spel inderdaad zoveel beter gemaakt. Mocht je vragen hebben dan denk ik wel dat ik ze kan beantwoorden. Het spel speelde wel ok op mijn tablet/telefoon, maar denk dat het puur gatheren wordt. PvP tegen muis en toetsenbord verlies je altijd. Ipads worden pas bij launch ondersteund omdat het niet eerder mag van Apple dus geen idee hoe dat in zijn werk gaat, ik ken niks van Apple producten.
Ryan1981 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:14:

[...]

Albion Online lijkt op een mix van veel spellen. Vaak worden de games: EVE Online, Runescape en Ultima online genoemd. Ook Diablo 3 en League of Legends worden wel genoemd maar dit heeft meer met de combat te maken. De camera is inderdaad niet verstelbaar. Er zijn een hoop mensen die hierover klagen maar het is part of the game en als je er eenmaal aan gewend bent let je er niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
@topicstarters, zou ik misschien ook topicstarter kunnen zijn om de post aan te kunnen passen? Ik ben van plan dit spel een lange tijd te spelen, zeker als onze guild goed loopt. Zitten al 50 Nederlanders en Belgen in en we zijn nog maar een week bezig. Misschien dat er nog wat mensen met interesse zijn die het spel willen kopen.

Er is een heleboel veranderd in Albion en er gaan nog meer veranderingen aankomen en zodra ik wat vrije tijd heb kan ik de post wat updaten met recentere informatie.

Edit: Sorry voor de dubbele post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Klopt het dat er geen europese server komt? Dan is het voor mij einde verhaal namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DivineNL
Ryan1981 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:53:
Klopt het dat er geen europese server komt? Dan is het voor mij einde verhaal namelijk.
Iedereen speelt op 1 en dezelfde server en deze is volgens mij inderdaad in Amerika geplaatst. Ik weet niet hoe Albion hier mee om gaat maar ik merk geen nadelen t.o.v. Amerikanen. Mijn ping is altijd rond de 120 maar MS ligt rond de 15-16. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Ik heb dit gevonden: https://forum.albiononlin...e-currently-an-EU-server/ Lijkt er op dat er dus ook een server in Amsterdam is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Ryan1981 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:02:
Ik heb dit gevonden: https://forum.albiononlin...e-currently-an-EU-server/ Lijkt er op dat er dus ook een server in Amsterdam is?
In deze post lees ik ook dit:

Korn wrote:
Hi all,

the way the game is programmed, it runs perfectly fine and without noticable delays on 120ms ping.

Keep in mind that a game world with thousands of players online at the same time is different from an instanced 5vs5 League of Legends or Counterstrike match.

All the best,
Korn

Ik kan je er geen zekerheid over geven maar zoals ik al zei, ik merk niks van het server verschil. Ik heb wel eens op een de NA server League of Legends gespeeld en dat was niet te doen. Op Albion gaat alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
Sinds gisteren het spel gekocht. Draait op Intel HD 3000 rond de 45 FPS en in de "starter town" 35 fps. Medium settings zonder schaduw.

Helaas weinig kunnen spelen in verband met de kids die vroeger dan normaal wakker werden van hun middag dutje.

Ziet er leuk uit en zeker speelbaar op dit moment. ( Al is het lopen wel langzaam in het begin hehe ) Binnenkort weer een poging wagen. Ben gekomen tot het craften van mijn eerste bow. ( T2 bomen zoeken was een aardige klus )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
flash2adv schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:13:
Sinds gisteren het spel gekocht. Draait op Intel HD 3000 rond de 45 FPS en in de "starter town" 35 fps. Medium settings zonder schaduw.

Helaas weinig kunnen spelen in verband met de kids die vroeger dan normaal wakker werden van hun middag dutje.

Ziet er leuk uit en zeker speelbaar op dit moment. ( Al is het lopen wel langzaam in het begin hehe ) Binnenkort weer een poging wagen. Ben gekomen tot het craften van mijn eerste bow. ( T2 bomen zoeken was een aardige klus )
Voeg mij toe in game als je een Nederlandstalige guild zoekt. Mijn naam is Dhivine.

We zijn momenteel al met 55 en krijgen nog steeds iedere dag mensen erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

DivineNL schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:05:
[...]

In deze post lees ik ook dit:

Korn wrote:
Hi all,

the way the game is programmed, it runs perfectly fine and without noticable delays on 120ms ping.

Keep in mind that a game world with thousands of players online at the same time is different from an instanced 5vs5 League of Legends or Counterstrike match.

All the best,
Korn

Ik kan je er geen zekerheid over geven maar zoals ik al zei, ik merk niks van het server verschil. Ik heb wel eens op een de NA server League of Legends gespeeld en dat was niet te doen. Op Albion gaat alles prima.
Idd, maar ik ga er van uit dat die administrator bevooroordeeld is. Zoals hij zegt verwacht ik dat als je in een gevecht tussen een grote groep mensen zit, je als europiaan een slideshow voor je kiezen krijgt. Dit is iig mijn ervaring als ik speel op de archeage NA servers. In rustige gebieden merk ik niet zo veel maar als er 50 vs 50 guild fights aan de gang zijn dan voelt het net alsof ik weggedrukt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DivineNL
Ryan1981 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:18:
[...]

Idd, maar ik ga er van uit dat die administrator bevooroordeeld is. Zoals hij zegt verwacht ik dat als je in een gevecht tussen een grote groep mensen zit, je als europiaan een slideshow voor je kiezen krijgt. Dit is iig mijn ervaring als ik speel op de archeage NA servers. In rustige gebieden merk ik niet zo veel maar als er 50 vs 50 guild fights aan de gang zijn dan voelt het net alsof ik weggedrukt wordt.
De ontwikkelaar achter Albion is een Duits bedrijf dat ook gevestigd is in Duitsland. Daarnaast is Elsa een moderator die vrijwillig mensen helpt net als andere moderators en geen GM. Wat de 50 vs 50 fights betreft moet Albion nog wel wat aan de servers gaan doen. Iedereen heeft dan last van lag en niet alleen 1 continent. De beste guilds in het spel zijn overigens Russen, Duitsers en wat Brazilianen. (met wat internationale spelers in hun guild). Maar geen echte NA guilds in deze lijst te vinden.

EDIT: ik probeer je overigens niet om te praten maar het server probleem wat delay enzo betreft heeft iedereen er even veel/weinig last van voor zover ik weet.

[ Voor 7% gewijzigd door DivineNL op 22-03-2017 10:25 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste