Dat zou best kunnen, ik weet niet precies wat die gebruikt.
Wel een opmerkelijke keuze, glasvezel komt op de vreemdste plekken het huis in, meestal wil je je accesspoint niet op die locatie hebben staan.
Meestal gewoon in de meterkast, denk ik. In ieder geval wel in de mijn wijk. Maar dat is inderdaad vaak niet de handigste plek voor een accespoint.
Daarnaast heeft Amersfoort in veel huizen een glasvezelmodem houder (FTU), waar je een NT op kunt klikken. Dat makkelijke systeem gaat dus weg als je bij Jonaz aansluit?
Ja. En in andere plaatsen zitten weer andere FTU's (zie ook deze thread met discussies en plaatjes daar over) en ik kan me ook wel voorstellen dat ze niet gelijk als kleine provider veel verschillende varianten willen ondersteunen. Zij hebben een hele andere techniek gekozen dan de huidige aansluitingen en in principe willen zij dus "alleen" de glasvezel aansluiten die nu in de FTU/NTU
combi zit.De rest is allemaal nieuwe apparatuur en wellicht niet eens te krijgen in een formfactor die op de bestaande FTU past (of wel maar veel te duur).
Zou zonde zijn om daar 9.5 watt sluipverbruik aan toe te voegen.
Dat is zeker waar! maar ja, functionaliteit kost ook energie. En anders een (tijd)schakelaar er op etc.Maar goed, dat weet je vast beter dan ik.
Oh en geen EV gaan rijden, als je dat eenmaal gewend ben dan kijk je niet meer zo op een kWh meer of minder per jaar